Отиди на
Форум "Наука"

Втората Световна Война


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Добре това оръдие не беше ли преработка на зенитно, което пак си е било 88-мм и преди това?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 585
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

КГ125, точно така, но понеже нямат подходящо шаси, го смаляват. В следващи файлове ще постна с оригиналните оръдия - междинен и краен модел.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Оттук, оттам 9! Не е завършено, но пуснах го!

MG , виждам файла ти ! Суперяк е .

Аз нямам забележки по 88-та личи от десетки метри. Гледам дулния затвор , доста по-голям от 75-торката.

Имам само една забележка , Ягдапантер не е най-доброто САУ . Най-доброто САУ е направено не на база Пантерата ,а на база Щурмови Тигър VI-H. .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да, Ягтигъра е най-доброто. Но са ги имали в малки количества. Кариус пише в спомените си че е поразявал американските танкове от 2500м.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ягдтигъра (не) е най доброто САУ през ВСВ! Той е страшно скъп, в сравнение с Ягдпантера, гори много повече, има по-трудна поддръжка, изисква здрави мостове, че и трябва да се съобразяват с дължината на цевта - не може да завие на улиците! А иначе бие всичко създадено до тогава! Но той не е за масово производство, а масовото производство е това, което решава войната!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ягдтигъра (не) е най доброто САУ през ВСВ! Той е страшно скъп, в сравнение с Ягдпантера, гори много повече, има по-трудна поддръжка, изисква здрави мостове, че и трябва да се съобразяват с дължината на цевта - не може да завие на улиците! А иначе бие всичко създадено до тогава! Но той не е за масово производство, а масовото производство е това, което решава войната!

Ок ! Приема се без никакво възражение приятелю!:good:

Искам да питам нещо . Като се заговорихме за Сау-та., тъй и тъй ...

В една ученическа книга "Танкове в бой " навремето четох , че руснаците пленяват Тигър -VI до Ленинград, през 42-ра. Не помня как , но единият танк бил изоставен и руски екипаж на БТ-7 го издърпал.

Онзи ден гледах руски клип за създаването на Су-100. Тука не казаха как са издърпали танка, но казаха , че руснаците стреляли със СУ-122 и умерили с пряко попадение единия Тигър. Екипажа на другия ужасен от случилото се , напуснал танка, като дори не изгасил двигателя .

Това вярно ли е ??? В смисъл - прякото попадение, изоставянето на танка , другите неща ми изглеждат възможни , но СУ-122 и т.н. ???:hmmm:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Немските ремонтни органи са правили чудеса само и само да евакуират и ремонтират ударен Тигър, а това екипажа да напусне боеспособна машина са бабини деветини. В тежките танкови батальони са вземали най-опитните танкисти.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това, че пленяват "Тигър" през 42-ра е вярно! Даже мога да му постна снимката, правена при оглед от маршал Тимошенко (ако не се лъжа), който също се вижда. За другото не съм компетентен, но е възможно. На война всичко е възможно!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това, че пленяват "Тигър" през 42-ра е вярно! Даже мога да му постна снимката, правена при оглед от маршал Тимошенко (ако не се лъжа), който също се вижда. За другото не съм компетентен, но е възможно. На война всичко е възможно!

Пак Хитлерова му работа , пуска 2 тигъра или 3-4 срещу цял град ... да ги изпробвал .... идиотът му с идиот ... ама да ми хвалите и немците , че са голяма работа ,пък си сложили един идиот на кормилото на властта...

Най-вероянто може да са били и супердобри танкисти, но ужасени от случилото са помислили ,че руснаците ги удрят с друго някакво чудо , а те си мислели , че са влязли в чудото на техниката :tooth: и са си подпарили петите. Друго няма обяснение, руснаците да лапнат цял-целиничък танк със запален двигател ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За пленяването никой не спори, танкът и сега си е в руски музей. Въпросът е че едва ли екипажът е напуснал неповредена машина от страх.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Специално за Братилов! Но ми липсва информация за ТТ данни на всеки модел и точното му означение. Тук са няколко снимки, но са достатъчно. Последната снимка не е във връзка.

Оттук, оттам 10.doc

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Като знам, че в такива танкове са поставяли заклети хора, трудно ми е да повярвам, че са избягали от страх!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Българи, колкото и да е непонятно, но ние трябва да се учим от нацистките войски. Всъщност, те не са воювали наистина за нацизма! Нацизмът е като комунизма - днес е тук, утре го няма. България остава! Всичко това е за нея!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Специално за Братилов! Но ми липсва информация за ТТ данни на всеки модел и точното му означение. Тук са няколко снимки, но са достатъчно. Последната снимка не е във връзка.

Благодаря много! :)

Грешката явно е моя - повечето хора, когато се говори за 88мм противотанково оръдие,

си представят зенитката 88мм... Честно казано, знаех, че имат 75мм противотанково оръдие, но не и за това)))

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Аз пък знаех за това, но не и за 75-милиметровото :)

Този файл разясни и за мен някои неща, досега (изглежда погрешно) съм смятал, че 88-мм противотанково оръдие ПАК е преработка на зенитното 88-мм оръдие ФЛАК-41, но еволюцията му в крайна сметка е минала през 75-мм ПАК.

И все пак зенитното е използвано и за противотанкова артилерия, че дори и за полева, мисля че бях чел дори за негова преработка използвана за танково оръдие на Тигър.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нека малко да поговорим за така наречените неутрални държави по времето на войната.И по специално за Швейцария и Турция.Швейцарците уж били приготвили алпийски дивизии в алпите при евентуално нападение(макар че ме съмнява доста),a Турция струпала войска по границита с България.Та какво сте чели?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Нека малко да поговорим за така наречените неутрални държави по времето на войната.И по специално за Швейцария и Турция.Швейцарците уж били приготвили алпийски дивизии в алпите при евентуално нападение(макар че ме съмнява доста),a Турция струпала войска по границита с България.Та какво сте чели?

Глупоости швейцарците ... Понеже Шилкъгрубер (една от вероятните фамилии на Хитлер) не е искал да бута Световния ред ,а само да му действа в правилна насока, въобще и не е заигравал с швейцарските банки. Ако беше пробвал евреите спонсориращи войната, щяха да фалират ,а не затова са му дали власта .

Какви швейцарски алпинисти , какви пет лева. ...

Те 70% от тях са чисти немци , а има тук там по 10% френци ,италианци и евреи-банкери.

Швеция макар ,че е била ''неутрална'' се е облагодетелствала от продажбата на стомана от които се изготвяли немските панцери.

Испания е имала някакви желания за получаване на едно парче от баницата -френските колонии в Северозападна Африка, не се е ангажирала с нещо повече от това да изпрати на Източния фронт една девизия, през която за различно време са минали около 100 000 испанци.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Глобален Модератор

Точно така, традицията не трябва да прекъсва, снимките както винаги са много любопитни, редки и хубави. Малко повече да кажете за изгарянето на колелата на Т-34?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Тутакси:)

Ходовата част на Т34 не е особено сложна, но е много здрава и ефикасна. Основава се на т.нар. торсионни валове (от 1941 г., а по-старите модели на Т34 са с т.нар. окачване тип "Кристи" - http://ru.wikipedia.org/wiki/Подвеска_Кристи ). http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Suspension_Christie_char_GFDL.png

И в двата случая ходовата част е доста здрава, при торсионните валове е по-равномерно движението.

Какво представлява?

Един як стоманен прът, с такива харатеристики, че подлежи на известно усукване (torsion на англи.) по надлъжната си ос. Единият му край е забит неподвижно с помощта на надлъжни разрези, наречени шлици, ей така: http://www.golfhydro.com/catalogue/7/3.gif - (в корпуса има обратен профил и се напасват). Другият край излиза от другата страна на корпуса и пак по този начин е забит в едно тяло с S или Z-Образна форма, наречени (вече не си спомням добре, кривошипи май), на другия край на които се надява на лагерна връзка ролката. При движение, като има удар от неравностите, ролката отива нагоре, а кото намери празно място, пропада надолу. Така с този механизъм се осигурява вертикално движение на ролката, като при натиск тя отива нагоре, движи кривошипа, а той напъва торсиона, който се усуква до определена степен и така амортизира удара и движението се получава. При отпускане, т.е. когато под ролката няма земя, усукването става в обратна посока и се задържа ролката на танка.

Това, което се вижда на снимката е резултат от моного голям пожар. По начало при ролките горят само гумените бандажи. При камъняк някой път се отлепват и падат, но и да горят не е страшно, и без тях си върви танка, но не е желателно много.

Те са от плътна гума и служат да облегчат движението на ролката по веригата. За да изпопадат така ролките на снимката, те са или от типа Кристи, който лесно се разглобява, или танка така е горял отвътре, че са се деформирали торсионите, а това е голяма температура. Възможно е и да са се деформирали лагерите на ролките, с които са закрепени на кривошипите.

Ето схемички:

http://armor.kiev.ua/Tank/design/suspension/2/

http://ru.wikipedia.org/wiki/Торсионная_подвеска

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Окачването тип "Кристи" е американско или английско, а торсионното - немско. Създател на торсионното окачване е Фердинанд Порше.

Изгарянето на каучуковите бандажи на отделни колелета води до намаляване на техният диаметър и натоварва силно торсионните пръти на здравите колелета. Това води до тяхната деформация. По тази причина, руснаците са започнали да заменят колелетата с каучукови бандажи, с изцяло метални. Колелото най-вдясно е изцяло метално. Изцяло метално е и колелото зад автомата на немеца. Образно казано танкът вече стъпва на тези две колелета!

Недостатъкът на металните, е че увеличават общото тегло на танка, а също така тракат - увеличават шума от движението на машината, което се чува надалеч, особено нощем.

Немските също са били гумирани, но тяхната гума не е толкова лесно запалима, като руската. Аз имам снимки на много ударени немски танкове, но нямам снимка на такива с изгорели бандажи, докато при Т 34 нямам снимка, където да не са изгорели!

Редактирано от eMGeto
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За пръв път чувам за изцяло метални колела.... При изгарянето се намаля диаметъра на ролката, да, но движението е възможно, докато дойде време за замяната й, което е сравнително лесна операция.

По едно време с Т55 това беше станало рутинно, на един силно каменист терен. Прибираш се спокойно с ролка без бандаж, и за около 30 м. я сменяш.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...