Отиди на
Форум "Наука"

Мадарският конник - бог, прародител


Recommended Posts

  • Потребители

Тезата ми относно какво? Ти ме попита дали мога да ти изброя лица носили някои титли, аз ти изброих.

В случая с писаното от Енодий, българите би трябвало да се разглеждат като войнскова част.

Сигурен съм, че си запознат с Римската теза за произхода, така че мнението ми (със солидно количество оговорки) се припокрива с изказаното в нея.

С представата ти за устроиството на България съм склонен да се съглася, а относно МК всякакви спекулации са възможни.

Не спекулирам, а търся най-логичното обяснение; Изхождам от известните вече в социологията, културологията (сравнителната антропология?) и историята (Ксенофонт) връзки, че хората от тази част на Евразия създават "боговете по своя си образ"..Номадите /визирам българите според описанията на Енодии, но и скитите, сарматите и аланите според описанията им, също и аварите) са воини и пастири, и е логично да припознават своя бог като воин,.. не като костенурка например, или като беден работник и човечец от Близкия изток (Иесус Христос)..

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 153
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Вероятно сливането на славяните и прабългарите е основно икономически обусловено, през 8-9 век се появяват около 30 нови сравнително големи селища а и има данни за увеличаване на населението.

При уседналото население смесването на етносите става много по бързо защото там има много по силно съсловно разслояване и всичките му обитатели са свързани с икономически връзки.

Етническите и родовите връзки са на втори план, при това положение всеки понаучава езика на другите, при по изолираните общества като степните номади обикновенно има само едно или две съсловия и няма такова взаимопроникване на чужди етнически елементи.

За това ми е интересно как точно в алтайските племена проникват ирански или алански племена?

За да се интегрират те трябва да са на идентично битово и културно ниво, трябва да се присъединят със цялото си племе, стадо и имущество и да отнемат част от пасищата на другото племе- обикновенно не става толкова лесно.

Степните номади по принцип са много войнствена и консервативни, и това е нормално- откритата степ няма укрития и там всеки иска да ти пререже гърлото, да отвлече семмейството ти и да ти изнасили добитъка.

Та славяни и прабългари се сливат главно поради окончателните процеси на усядане на българите и увеличаването на делът на селищата и на уседналото население.

Образуване на българската народност Д.Ангелов

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Много ми е интересно как петърдобревистите толкова категорично и уверено определяте нещата.

"Майчиният език бил арийският" - и откога така?

Езикът е много близък до чувашкият /вкл. и числителните, вкл. и окончанията им.../, това за момента е основната приета теза. Какъв език вече е чувашкият и към коя група се числи не е много сигурно, сигурното е че не е индоарийски.

П.Добрев се съдра да търси ирански преводи и не убеди никого в тях, но все пак се повтаря непрекъснато мантрата "прабългарският е арийски".

А тюрцизиран елит при "османското присъствие" е имало, Ботев и Раковски са интелигенция , но под елит се разбира т.нар. чорбаджии които са били доста турцизирани.

Еми аз никак не се смятам за петърдобревист. Даже моето скромно мнение е, че той по скоро препредава със свои допълнения идеи на негови предшественици, като Раковски, който също говори за арийски произход, като Даскалов, който през 1913 г. говори за скито-сарматския произход на славяните и българите, и още много други автори. Петър Добрев просто пренасочи погледите извън официално установената в учебниците теория, което е плюс за него. Той също така набляга в търсенето на памирско-български паралели в стремежа си да докаже памирски и ирански произход, но така просто си губи времето, тъй като има предостатъчно арийски думи в българския език, които са пряко свързани с арийските Авестийски език и Санскрит. Думи от майчиния български език като БАТ, ЧЕДО, БАЙ, КОСА, ЗЕТ, МАМА, СИН, ДЪЩЕРЯ, СВАТ, КЪЩА, ТАТИ, БРАТ, НАРОД и други, които стоят в основата на езика и се научават най-рано от децата имат преки съответствия в арийските езици, така че спора за това какъв е бил прабългарския език е почти безмислен! Който иска може да прегледа всички думи от табличката, които са повече от 500 и ако иска може да поспорим! :duel:

Относно тюркизирания и турцизиран елит може и да е имало такива, но те главно преминават и са асимилирани от тюрките и турците. Оставайки в пределите на България те вече не са били елит, а са били пушечно месо за недоволните и пострадалите от робството! Също така е грешно да се мислим, че в средновековието и преди това хората са били толерантни и с радост са приемали в земите им да се заселят чуждоземци, говорещи неразбираем език. По онова време хората са били по-големи расисти и от нацистите, и ако нещо не си допаднат и не се разбират две разно езични групи, това е водило до моментална война в която загубилия или е бил избиван, или е бил изгонван, или асимилиран. В най-добрия случей се е сключвал договор, който е уреждал самостоятелност, собствени земи и данъците.

****

А иначе за да се върнем на темата за мадарския конник ето още една арийска дума от Урду и Хинди:

bagi - horseman, rider

и от санскрит:

ghan - to shine

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не спекулирам, а търся най-логичното обяснение; Изхождам от известните вече в социологията, културологията (сравнителната антропология?) и историята (Ксенофонт) връзки, че хората от тази част на Евразия създават "боговете по своя си образ"..Номадите /визирам българите според описанията на Енодии, но и скитите, сарматите и аланите според описанията им, също и аварите) са воини и пастири, и е логично да припознават своя бог като воин,.. не като костенурка например, или като беден работник и човечец от Близкия изток (Иесус Христос)..

Нямах предвид, че лично ти спекулираш, говоря по принцип и да, най-вероятно ще да е войн-бог в последствие превърнал се в светец войн.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А това е според един дилетнант някакъв си там Амброз, накаква си там интерпретаторка Плетньова, но тъй като те са форумни любители,е съвсем нормално да не си чувал за тях. Ти все пак си голям професионалист.

Не съм чувал Плетньова или Амброз да са разкопавали Вознесенка, т.е. те интерпретират, те не констатират! Впрочем липсата на по-голямата част от находките от Вознесенка е достатъчно основание за всякакви теории. Но оцелята документация от разкопките насочва именно към погребение. Разбира се, насочва интерпретаторите с обективно мнение. Тя тази ученка докъм 2000г. твърдеше, че българите "кочевали" през целия 8 ми век на Долиня Дунав, нищо, че лично беше копала Плиска. Удобно заяви, че Плиска била от времето на Омуртаг нататък. Но ти явно намираш голямо основание да й вярваш, което си е твое право.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Маготине, връзуми се! Във Вознесетска НЯМА ЧОВЕШКИ КОСТИ!!! За какво погребение ми говориш! И твоят любемец Рашо цитира "някакъв си Амроз и някаква си Плетнева" и застава зад техните позиции!

Това че си настроен на тема заяждане и негативизъм е друг въпрос! :vertag::tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аха, тюркизирани в аристократичния пласт. Звучи добре, но не трябва ли аристокрацията да произхожда от най-старото етническо ядро? Колкото до слънцепоклонничеството, то май не е доказана теория, а предположение.

Абе пак се акзва, че иранският характер на българите е една мешавица от вече познати, разнородни ирански особености. Това - согдийско, онова - персийско, трето - сарматско... Пак тюрлюгювеч.

И какъв е проблемът аристокрацията да възприема чужди културни форми? По-скоро щеше да е странно обратното българското общество и култура да се капсулира подобно на Северна Корея.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не съм чувал Плетньова или Амброз да са разкопавали Вознесенка, т.е. те интерпретират, те не констатират!

Че така кажи да се разберем. Съжалявам, но не знаех че ти си разкопал Вознесенска.Щом работата е такава "вервам" ти!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Маготине, връзуми се! Във Вознесетска НЯМА ЧОВЕШКИ КОСТИ!!! За какво погребение ми говориш! И твоят любемец Рашо цитира "някакъв си Амроз и някаква си Плетнева" и застава зад техните позиции!

Това че си настроен на тема заяждане и негативизъм е друг въпрос! :vertag::tooth:

Аз винаги съм си мислел, че във Вознесенка става дума за кремация, при която личните вещи са натрупани /и открити/ на купчина край кладата. Но знам ли, може просто 20-30 войни да са си свалили от конете юздите и другите такъми, след това да са се съблекли и да са си хвърлили на купа коланите, след което да са яхнали така голи конете и да са си тръгнали.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не съм запознат със сигурност дали на Вознесенка е имало или не погребения, но попаднах на следния интерес факт, който може да ви помогне да се оформи правилно становище: сред другите вещи са намерени три пречупени саби, силно овъглени (явно при извършената церемония - погребална или друга). Според П.Голдън това е безспорна степна традиция, която той установява от писмен източник - аб-Табари за по-късен период (втората половина на IX век). Според този източник при погребението на Мухамад ибн Буга, виден аристократ от тюрски произход на служба при халифите, била спазена също такава степна традиция, а именно "тюрките счупили хиляда меча над гроба на Мухамад ибн Буга в съотвествие с обичая им при смърт на техен вожд" (Golden,P. Khazar Turkic Ghulams in Caliphal Service - Journal Asiatique, T.292, 2004, Nr.1-2,p.304).

Това сведение като че ли накланя везните, че става дума за степен обичай, използуван при погребения.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не съм запознат със сигурност дали на Вознесенка е имало или не погребения, но попаднах на следния интерес факт, който може да ви помогне да се оформи правилно становище: сред другите вещи са намерени три пречупени саби, силно овъглени (явно при извършената церемония - погребална или друга). Според П.Голдън това е безспорна степна традиция, която той установява от писмен източник - аб-Табари за по-късен период (втората половина на IX век). Според този източник при погребението на Мухамад ибн Буга, виден аристократ от тюрски произход на служба при халифите, била спазена също такава степна традиция, а именно "тюрките счупили хиляда меча над гроба на Мухамад ибн Буга в съотвествие с обичая им при смърт на техен вожд" (Golden,P. Khazar Turkic Ghulams in Caliphal Service - Journal Asiatique, T.292, 2004, Nr.1-2,p.304).

Това сведение като че ли накланя везните, че става дума за степен обичай, използуван при погребения.

Във Вознесенка по-скоро става дума за масов гроб, т.е. масова кремация, при която вещите на починалите са нахвърляни на общ куп в съседство на кладата/погребението. В описания степен ритуал става дума единствено за мечове, а не за цялата конска амуниция, лични принадлежности и т.н. Между другото подобно нещо - с чупене на мечове и брони на починалия - са практикували и траките, както и други народи. И у китайците има подобни ритуали - с горене на "модели" на предметите за отвъдното.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Ductor", "dux", както споменах, значи водач (вожд), лидер...Попитах кои български владетели до началото на 9 век са споменати в Латинсните източници като Rex или Рrinceps bulgarorum?(защото такива има Avarorum)

В съчинението на Зонарас от половината текст който е паралелен на грцкия извадих тия наименования и си мисля ,че става въпрос за българи ,пардон за "прабългари"

BULGAROS

BVLGARIS

BULGARI

DUCE BULGARUM

BULGAROS ANCHIALUM PROFECTUS

BULGARIAM

BULGARIA

BULGARORUM PRINCEPS

BVLGARICAE

REX CONSTANTINUS BULGARIS

PRINCIPI BULGARORUM

BVLGARICA

BULGARI OCCIDENTEM

MORTAGON BULGARORUM PRINCEPS

SYNODVS CONTRA MONOTHELITAS BVLGARI

Преди Глишев ми каза да не гледам такива надписи ,штото не се отнасят за "прабългарите" !

За мен са интересни тези с червено!

поздрави

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Във Вознесенка по-скоро става дума за масов гроб, т.е. масова кремация, при която вещите на починалите са нахвърляни на общ куп в съседство на кладата/погребението. В описания степен ритуал става дума единствено за мечове, а не за цялата конска амуниция, лични принадлежности и т.н. Между другото подобно нещо - с чупене на мечове и брони на починалия - са практикували и траките, както и други народи. И у китайците има подобни ритуали - с горене на "модели" на предметите за отвъдното.

Във Вознесенска няма погребения, няма токрити човешки кости. То и Рашо и други археолози го казват това, ама то си личи колко си чел, г-н професоналисте. Даже Рашо цитира и други подобни комплекси в съвр.Унгария, принадлежащи на аварите. Тезата за погребението във Вознесенска е стара и колкото и да ти е неприятно вече е отхвърлена от археолозите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Във Вознесенска няма погребения, няма токрити човешки кости. То и Рашо и други археолози го казват това, ама то си личи колко си чел, г-н професоналисте.

Сигурно ти копа Вознесенка, та знаеш, че няма кости... Ами пиленце златно ако не са намерени? Ако са някъде наоколо и не са открити от доста небрежното разкопаване? То и до днес се спори има ли Ховрат, няма ли в Перешчепина, а при Вознесенка,така по студентски спомени, става дума за нещо като аулче едно такова, лагерче ,в което са открити нещата...

Яд ли те е, че си любител? Ами любител си, какво да те правя. При това - невъзпитан. НО форумът не е място за избиване на комплекси. Сдържай се.:post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Сигурно ти копа Вознесенка, та знаеш, че няма кости... Ами пиленце златно ако не са намерени? Ако са някъде наоколо и не са открити от доста небрежното разкопаване? То и до днес се спори има ли Ховрат, няма ли в Перешчепина, а при Вознесенка,така по студентски спомени, става дума за нещо като аулче едно такова, лагерче ,в което са открити нещата...

Яд ли те е, че си любител? Ами любител си, какво да те правя. При това - невъзпитан. НО форумът не е място за избиване на комплекси. Сдържай се.:post-70473-1124971712:

Явно от жегата си взел за изперкваш нещо. Аз комплекси не избивам, просто отбелязвам фактите.При това даже цитирам твоя кумир. Но прилагайки шаманската методиката на проф ИД се оказва че знаеш и подробности, неизвестни за другите.

А че караш на студентске спомени е повече от очевидно. Преповтаряш остарелите хипотези на Въклинов и Овчаров-баща. То там ги има тези аулчета и лагерчета. То само с хвалби колко много книги имаш работа не се върши. Не е зле да вземеш и да попрочетеш нещо, че да не излагаш родната археология.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Нагличък си Жоре. Не смятам повече да се занимавам с велик "учен" като теб. Просто е губене на време, което може да се вложи в по-смислени занимания.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Няма никави основания Вознесенска да се свързва с българите, още по-малко с Аспарух!

Става дума за поминателен комплекс, светилище функциотнирало наколко десетилетия, най-вероятно аварско!

Любители или не - можем да четем и анализираме!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Няма никави основания Вознесенска да се свързва с българите, още по-малко с Аспарух!

Става дума за поминателен комплекс, светилище функциотнирало наколко десетилетия, най-вероятно аварско!

Любители или не - можем да четем и анализираме!

Но това не ви дава правото да диктувате на науката... :whistling: С удивителен знак след изреченията... :vertag: Между другото смята се, че коланните гарнитури от Вознесенка са от началото на VІІІ век. Авари в района през VІІІ век? Крайно невероятно! Вознесенка се намира на днепърските прагове и там има крепост, а поминалният комплекс е към нея. Гринченко има 274 страници документация за спасителните си разкопки. Отделно в Киев се съхраняват допълнителни материали. Ти сигурно си ги чел, та знаеш по-добре от "науката". На гол тумбак чифте мераци. :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но това не ви дава правото да диктувате на науката... :whistling: С удивителен знак след изреченията... :vertag: Между другото смята се, че коланните гарнитури от Вознесенка са от началото на VІІІ век. Авари в района през VІІІ век? Крайно невероятно! Вознесенка се намира на днепърските прагове и там има крепост, а поминалният комплекс е към нея. Гринченко има 274 страници документация за спасителните си разкопки. Отделно в Киев се съхраняват допълнителни материали. Ти сигурно си ги чел, та знаеш по-добре от "науката". На гол тумбак чифте мераци. :tooth:

Маготине,само да ти припомня, че тези изводи са на археолози,а не на форумни любители.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Маготине,само да ти припомня, че тези изводи са на археолози,а не на форумни любители.

Тези археолози, дето намират в началото на VІІІ век авари по Днепър и бъркат крепост с облицован вал с нещо друго, да си запалят тапиите. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

3.Доколко изобщо става въпрос за погребение също е много спорно. Вярно е че има такава хипотеза, но тя не е подкрепена от никакви факти, защото следи от човешки кости няма. Доказателствата са изцяло в сферата на хипотезите. Имало следи от дърво и плат, което било знак че имало ковчег. Сякаш съкровището не може да се сложи в сандък, ама както и да е. Правят се някакви далечни аналогии с погеребението от Кунбабони (Унгария).

Факти има - златните пластини,с които е бил облицован ковчегът на Кубрат.

Във форума отдавна има тема за съкровището от МП,специално наблегни на постинг #6 :

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=545

ПП

Тук съм ти прикачил една конкретна извадка от стр.52 на въпросната книжка.

Link to comment
Share on other sites

Само за чеченска теория не бях чувал

Кой език е много близък до чувашкия? Интересно ще е, тюрковъдите да извадят някой чувашки надпис от VII - VIII в. и да ги сравним с тези, който априори са приети за прабългарски от същия, отново приет априори, период. Някой надпис преведен през чувашки?

Добрев не съм го чел, но съм мяркал негови (или части от негови статии) "пасажи" из интернет. Та лингвистичните му упражнения по нищо не отстъпват от тези на другия Добрев, ама по нищичко. Ако се озоват, на някоя конвенция или форум за прабългаристика (но до колкото разбрах и двамата не ги канят), ще бъде нещо страшно - сблъсък на титани.

Толкова да си ерудиран, особено пък в лингвистиката, и пак да не чуеш за това велико събитие в Дребнобълхаристиката!?

Язък ти за просташката грандомания, много добре видна също така и от аватара ти!

Но щом като има иранска теория, защо пък да няма и чеченска?

От нашия аналитичен коментар на някои моменти от тази теория става ясно, че и тя има право на живот и още как!

Побързайте и нея да я вкарате в учебните програми на средните и висшите училища, колко му е!

Цитат:

Най-важната особеност на тази календарна структура е, че във всяка година, всяка дата и съответно празник винаги съвпада с един и същ ден от неделята. Пред вид на отсъствието на блуждаене и строгата фиксираност на празниците Нова година, Еднажден и др. трябва да се заключи, че прабългарският календар е от слънчев тип и е бил отлично уравновесен със слънчевата година посредством подходящи интеркалации. Това сигурно е ставало чрез добавяне по един високосен ден на всеки четири години. Не е невъзможно и наличието на интеркалации от по-висш порядък.

Повече от сигурно, че и този автор на езотерично-митологична псевдонаучна фантастика иска да представи за безспорно научно доказателство нелепите си измислици, крепящи се на няколко прогнили вероятностно-условно-възможни колеца.

Е, да, ама не!

Цитат:

Възниква въпросът, съществува ли друг календар в района на обитаването на прабългарите, който да прилича на прабългарския? Целта на настоящата статия е да се обогатят знанията ни за прабългарския календар чрез сравнителния метод, като се сравняват характерните особности на древния езически календар и новогодишна обредна система при някои древни кавказки народи (чеченци и ингуши) с тези при българите.

Браво, браво, най-после, както си му е редът в Древнобългаристиката Паранормалистка можахме да видим и разберем какви са целите и задачите на толкова претенциозния опус.

Хайде всички на Кавказ!

Цитат:

Нахските племена, предци на днешните чеченци и ингуши, живеят в района на Северен Кавказ от началото на III-то хилядолетие пр. н.е. досега. През II-то хилядолетие пр. н. е., на тяхната територия на обитаване се заражда т.н. майкопска археологична култура.

На границата на новата ера, нахците живеещи в равнината влизат в контакт с новодошлите алани и българи, образували свои държави на север от Кавказ и в района на Берсилия, днешен Дагестан.

Вашият Гуру доста ни поизпоти, докато ни каже, че всъщност и той не знае кога точно са минали прабългарите на Кавказ, но вие още от раз го открихте и на всичко отгоре те били имали и държави, на които вие така лесно определихте и местата, браво!

Всичко това вие сам ли го направихте или ползвахте някой друг автор?

Цитат:

Арабски източници от IX–X век пишат за многочислени ранни градове и крепости на българи и алани, между които Хумар, Булгар Балк, Семендер и Беленджер. От II-ри век насетне, Алания се споменава като единна държава, оказваща значително влияние върху съседните народи. Подобно е положението и с ранната българска държава на север от Кавказ, Берсилия, на територията на днешен Дагестан, която по-късно се трансформира във Стара Велика България. По този начин, преди изселването на българите към Дунавска и Волжска България, те живеят на север от Кавказ в близък контакт с местните народи, най-вече нахци в продължение на повече от 5 века. През този продължителен интервал от време са обменяни културни ценности между прабългарите и местните народи.

Точно така – отгоре-отгоре и по-накъсо, няма какво толкова да се церемоните и с тогавашните, и със сегашните българи!

Цитат:

Съгласно тази книга, от най-древни времена чеченците са имали доста точен предхристиянски календар. Годината се състояла от дванадесет месеца и наброявала 365 дена.

Добре, към всички езици, които знаем, нека да прибавим и двадесетина чеченски думи, но гледайте накрая да направите все пак някакъв извод във връзка с Прабългарския Календар!

Цитат:

Както и годината, денонощието при чеченците също се деляло на четири части. Утрото се свързвало с доброто начало, с идването на слънцето и светлината. Обратно, вечерта се свързвала с идването на духовете на тъмнината. През нощта над света властвали тъмните, зли сили и поради това се забранявало да се работи и да се започва каквото и да било сериозно дело.

Този път езотерично-митологичната псевдонаучна фантастика е дообогатена и с нощни призраци и духове, язък за Календара и за всеки случай, нека всички да си плюнем в пазвата!

Цитат:

Пети месец - Села бутт - Месец на бога на гърма и мълнията, Села. При прабългарите, този бог се е казвал Анишир, т.е, Ан Шир, или Бог Шир, което е близко до Села.

Лично аз за първи път чувам, че прабългарите имали бог Анишир, добре щеше да бъде доц. Иван Иванов да подкрепи твърдението си с някой меродавен източник.

Веригата “ Анишир, т.е, Ан Шир, или Бог Шир, което е близко до Села” е повече от съмнителна, за разлика от вас, аз пък изобщо не намирам за близки Шир и Села!

В кой език е това – в древнобългарския език на Петър Д. или във вашия прабългарски език?

Добре щеше да бъде преди да го използвате тука, да бяхте го обосновали и доказали в отделни публикации.

Цитат:

При древните ингуши и чеченци, завършването на старата година и настъпването на новата се поставяло в зависимост от движението на Слънцето по небосклона. Съгласно техните митове, Слънцето и Луната имат майки, майката на Слънцето се нарича Аза, а майката на Луната – Кинч. През лятото и зимата, по време на слънцестоенето, Слънцето отива на гости при своята майка: през лятото то и гостува три седмици, а през зимата – три денонощия.

В тази наша Прабългаристика само чечено-ингушска митология не бяхме близали, сега и това опитахме.

Добре, че не е бушмено-папуаска!

Link to comment
Share on other sites

Не съм запознат със сигурност дали на Вознесенка е имало или не погребения, но попаднах на следния интерес факт, който може да ви помогне да се оформи правилно становище: сред другите вещи са намерени три пречупени саби, силно овъглени (явно при извършената церемония - погребална или друга). Според П.Голдън това е безспорна степна традиция, която той установява от писмен източник - аб-Табари за по-късен период (втората половина на IX век). Според този източник при погребението на Мухамад ибн Буга, виден аристократ от тюрски произход на служба при халифите, била спазена също такава степна традиция, а именно "тюрките счупили хиляда меча над гроба на Мухамад ибн Буга в съотвествие с обичая им при смърт на техен вожд" (Golden,P. Khazar Turkic Ghulams in Caliphal Service - Journal Asiatique, T.292, 2004, Nr.1-2,p.304).

Това сведение като че ли накланя везните, че става дума за степен обичай, използуван при погребения.

Много неграмотно-некоректен извод - точно това показва, че тук е погребан техният вожд, името на когото е изписано на орела!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
В тази наша Прабългаристика само чечено-ингушска митология не бяхме близали, сега и това опитахме.

Добре, че не е бушмено-папуаска!

Мда, след тюрко-алтайската теория само това ни остава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Толкова да си ерудиран, особено пък в лингвистиката, и пак да не чуеш за това велико събитие в Дребнобълхаристиката!?

Язък ти за просташката грандомания, много добре видна също така и от аватара ти!

Но щом като има иранска теория, защо пък да няма и чеченска?

От нашия аналитичен коментар на някои моменти от тази теория става ясно, че и тя има право на живот и още как!

Побързайте и нея да я вкарате в учебните програми на средните и висшите училища, колко му е!

Деде, за разликата от теб, поне съм бакалавър и по история. За мен, както и за мнозинството от пишещите/четящите тук, мнението ти струва едно голямо нищо.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...