Отиди на
Форум "Наука"

Защо системата е такава?


ds.789

Recommended Posts

  • Потребител

Хм, доста интересно. Значи образованието и национализма станаха път към тоталната война? А интернационализмът? Той не отвори ли пътят към тоталната война?

Интернационализмът не. войната от локална стана тотална под влияние на технологията, т.е индустриализацията, национализма и масовата индоктринация в него. През цялото средновековие войната е локална - срещат се две армии на едно поле, пукат се, и айде. Едва в края на 19 век войната стана тотална - засяга цялото население, цивилни, жени, деца, цялата територия и тн.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 265
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Смески не, но ядеш пържоли. Прасето ти дори не знае какво е това "плаща", то просто те чака да дойдеш с кофата.

Пак да те питам - как да отделим производството от потреблението? Ако не потребяваме, какво ще произвеждаме? Ако не произвеждаме, кво ще потребяваме?

Слънчеви лъчи ли?

Производството е отделено от потреблението. Първо се произвежда, после се потребява. Между производство и потребление има пропаст. Един произвежда, друг консумира. Пропастта се запълва от нещо, наречено пазар. това е новото в последните 200 години.

Често се произвежда без да има потребление. Затова то се внушава чрез реклами. В една автархична икономика никой не би произвел нещо, от което няма нужда. Я иди днес в някой хипермаркет да видиш колко напълно ненужни джунджурии се продават. Изкуствено се създават потребности при разделението между потребление и производство.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В този аспект, капитализмът или това, което днес наричаме така, за мен е външна обвивка, понятие за един текущ процес, който е безпереспективен - не може да се търси икономическо развитие, чийто основен и определящ лост е субективното и външно мотивирано потребление на ненужни неща. Човешкото потребление отдавна се е превърнало в самоцел и няма нищо общо с природната му адекватност и целесъобразност. Защо е така, това вече е друга тема и е свързано с Божествения въпрос за смисъла и предназначението на човешкото съществуване. А тук - колкото глави, толкова и виждания, идеи, ценностни аспекти, което само доказва, това, което посочих по-горе.

Добре, но къде е тука факторът на човешкия прогрес? Потребностите непрекъснато растат, вътре в човешката среда. Тя предлага нови възможности, те се осъзнават, появяват се нови потребности и така се появява възходяшото развитие на прогреса и на историята (друг е въпроса, че може да има дефорнации тука, за една от които пише горе bravo и на която май наистина сме свидетели). Така, че потреблението не е самоцел, освен в нискокултурните или масовокултурни групи от населението. Наистина се прекалява понякога, но това не е природна нецелесъобразност, тя си е пак човешка, вътре в социума.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Производството е отделено от потреблението. Първо се произвежда, после се потребява. Между производство и потребление има пропаст. Един произвежда, друг консумира. Пропастта се запълва от нещо, наречено пазар. това е новото в последните 200 години.

Алва пи ли нещо? Какво става бе много се пие в този форум какво става тука бе. :))

Пазарът е връзката между двете, бре брате, как да е пропастта? Кое е тогава връзката, ХОРЕМАГ, СОВТРАНСАВТО, КНИПИТУГА или ГОРУПРСНАБТОВНАР?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

... В исторически аспект първите индустриални общества са демокрации, но еволюирайки, индустриализмът въздейства върху демокрацията и я превръща в диктатура или комунизъм...

Алва,

Не бих казал, че комунизмът (във вида, в който го познаваме или по-точно социализмът) е по-еволюционен от демокрацията. На демокрацията като политически модел на управление (при различни икономически системи и модели) можем да противопоставим само диктатурата като адекватно и напълно противоположно като съдържание понятие. Комунизмът не може да е никаква еволюция в този аспект на понятията. Той е сравним с капитализма като икономически модели и само на тази плоскост са адекватни понятия. Затова и политическият модел, който пришиха на комунизма претърпя пълен крах - той нямаше адекватен икономически модел и се изроди в мракобесие и диващина, съчетана с див популизъм. И по необходимост този неосъществен и все още невъзможен икономически модел се опита да оцелее противоестествено като прегърна политическия модел на диктатурата.

Редактирано от DendroaspisP
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Алва пи ли нещо? Какво става бе много се пие в този форум какво става тука бе. :))

Пазарът е връзката между двете, бре брате, как да е пропастта? Кое е тогава връзката, ХОРЕМАГ, СОВТРАНСАВТО, КНИПИТУГА или ГОРУПРСНАБТОВНАР?

Да, възникналата пропаст се преодолява от пазара. Някога пропаст не е имало, и пазар не е имало. В резултат от първото ми изречение, се наблюдават негативни тенденции

- хората стават напълно зависими от пазара;

- в резултат, животът се меркантилизира и комерсиализира;

- пазарът почва да действа автономно и да внушава поведения, нужди на потребителите

- хората развиват патологии, защото всеки един от нас е едновременно и производител, и потребител. това са две несъвместими и противоположни роли, развива се шизофрения.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Алва,

Не бих казал, че комунизмът (във вида, в който го познаваме или по-точно социализмът) е по-еволюционен от демокрацията. На демокрацията като политически модел на управление (при различни икономически системи и модели) можем да противопоставим само диктатурата като адекватно и напълно противоположно като съдържание понятие. Комунизмът не може да е никаква еволюция в този аспект на понятията. Той е сравним с капитализма като икономически модели и само на тази плоскост са адекватни понятия. Затова и политическият модел, който пришиха на комунизма претърпя пълен крах - той нямаше адекватен икономически модел и се изроди в мракобесие и диващина, съчетана с див популизъм. И по необходимост този неосъществен и все още невъзможен икономически модел се опита да оцелее протиестествено като прегърна политическия модел на диктатурата.

Съгласен съм. Комунизмът не е еволюция. Комунизмът обаче е равностоен на капитализма, те са две лица на едно и също нещо.

Комунизмът в същото време има същата икономическа база, както капитализма - индустлиализмът.

С други думи, индустриалната епоха се изразява в две политически системи - капитализъм, и комунизъм.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре, но къде е тука факторът на човешкия прогрес? Потребностите непрекъснато растат, вътре в човешката среда. Тя предлага нови възможности, те се осъзнават, появяват се нови потребности и така се появява възходяшото развитие на прогреса и на историята (друг е въпроса, че може да има дефорнации тука, за една от които пише горе bravo и на която май наистина сме свидетели). Така, че потреблението не е самоцел, освен в нискокултурните или масовокултурни групи от населението. Наистина се прекалява понякога, но това не е природна нецелесъобразност, тя си е пак човешка, вътре в социума.

Ами дай опредление за "човешка потребност" и после отсей от нея това, което е приятно, но не е необходимо за развитието на вида ни. И ще видиш колко плява ще остане, която харчи безмислено ресурси. Отделно, голяма част от "потребностите" днес се създават изкуствено - за да има пазар и така се завърта този порочен кръг. Много е сложна тази тематика, според мен, и тя отдавна е надхвърлила първосигналното капитализъм-комунизъм и прочие дръндънизъм. Сам виждаш, че здравото капиталистическо начало от преди няколко века днес вече го няма. То е заместено от изкуствени и малоумни ценности като богатство, печалба, пари и прочие абсолютно неприродосъобразни неща. Днес в Щатите човек кога е успял? Когато е натрупал пари и/или власт чрез тях. Е, по-голяма безмислица от това няма с оглед на това, което си говорим в момента. Парите като една фикция, която сме приели, пък днес са основен двигател на производството, все пак да се произвеждат и необходими неща за оцеляването ни като биологични същества и за облекчаване на съществуването ни и постигане на напредък в човешкото развитие. Но не става дума да ни "глезят". И така пак се затваря порочния кръг. Е, за мен гений е този, който успее да го разкъса със смислени и адектавни идеи, а не с "комунистически революции" и прочие дивотии.

Редактирано от DendroaspisP
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да, възникналата пропаст се преодолява от пазара. Някога пропаст не е имало, и пазар не е имало. В резултат от първото ми изречение, се наблюдават негативни тенденции

- хората стават напълно зависими от пазара;

- в резултат, животът се меркантилизира и комерсиализира;

- пазарът почва да действа автономно и да внушава поведения, нужди на потребителите

- хората развиват патологии, защото всеки един от нас е едновременно и производител, и потребител. това са две несъвместими и противоположни роли, развива се шизофрения.

Извинете. Пазар има откакто има двама души, произвеждащи различни едно от друго две неща.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Извинете. пазар винаги е имало. Но ролята му е била много различна. никога досега хората не са били толкова зависими от него. Някога е бил маргинален - дава се на пазара това, което остане в излишък. Днес е точно обратното - цялото производство отива на пазара. В резултат хората както никога досега са напълно зависими от пазара.

КГ, това са елементарни неща, защо ме караш да ги обяснявам.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами дай опредление за "човешка потребност" и после отсей от нея това, което е приятно, но не е необходимо за развитието на вида ни. И ще видиш колко плява ще остане, която харчи безмислено ресурси. Отделно, голяма част от "потребностите" днес се създават изкуствено - за да има пазар и така се завърта този порочен кръг. Много е сложна тази тематика, според мен, и тя отдавна е надхвърлила първосигналното капитализъм-комунизъм и прочие дръндънизъм. Сам виждаш, че здравото капиталистическо начало от преди няколко века днес вече го няма. То е заместено от изкуствени и малоумни ценности като богатство, печалба, пари и прочие абсолютно неприродосъобразни неща. Днес в Щатите човек кога е успял? Когато е натрупал пари и/или власт чрез тях. Е, по-голяма безмислица от това няма с оглед на това, което си говорим в момента. Парите като една фикция, която сме приели, пък днес са основен двигател на производството, все пак да се произвеждат и необходими неща за оцеляването ни като биологични същества и за облекчаване на съществуването ни и постигане на напредък в човешкото развитие. Но не става дума да ни "глезят". И така пак се затваря порочния кръг. Е, за мен гений е този, който успее да го разкъса със смислени и адектавни идеи, а не с "комунистически революции" и прочие дивотии.

Прав си, че измите са надхвърлени. Потребност за мен е това, което хората искат под влияние на нуждите си. Изкуствено се създават някои неща, и за това си прав. Но далеч не е задължително всичко да е изкуствено, напротив, изкуствените истории са в рамките на един общ и по същество правилен процес. Имахме Фордове, ся искаме друго. Да, може би не твърде бързо, не преди старата ти кола да се е скапала, а от друга страна защо да чакаш?

Скъсването на порочните натрупвания може да стане само с корекции в системата - при което се връщаме на въпроса за това, че нивата на културните и морално етични фактори в едно общество са пряк фактор и за балансираното икономическо развитие..

Ето малко конкретика - бедна България до Балканските войни бележи известно натрупване на богатство и се появяват ей такива едни сгради, с орнаметни в европейски стил оттогава. След войните вече пари за такава архитектура няма и тя става по-семпла. Е, орнаментите излишни ли са? Не, защото освен че задоволяват естетиката на собственика, който може да си ги позволи, правят градовете по-красиви.

Но ако иде реч за това, което знаем като лош вкус? Тогава да, излишни и опасни са "екстрите" или как да го нарека и аз.. Работата е в културното ниво на потребностите и на "офертите" за тях, според мен, а не в самия процес на потреблението.

Или пък с индустриалните продукти - тука вече съм склонен да се съглася. Ако една индустриална вещ изпълнява функциите си, защо да се сменя? Но ако идва по-добра? Тогава защо пък не? Имаше големи екрани, сега има плоски. Що да не го сменя? От 17 инчови станаха огромни - не е ли по-добре?

Тия неща имам предвид, но дано в бързината да съм успял да скалъпя някаква фраза...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

богатството не се изразява със шепа сгради по централната улица, а с обективни показатели като БВП. Иначе сто пъти по-импозантни сгради има в Бразилия, Парагвай и уругвай, ама на.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тук се смесват икономика и развитие на човечеството!!!

Ами Дендро, да в икономиката има един ограничител на потреблението и това са ресурсите!

Няма друго това е! Кое да ги ограничава?

И остават вече другите извън икономически мерки - морал, възпитание, закони и т.н.

Но не ги бъркайте тези две неща. Та в икономиката, ресурсите са ограничителя.

Различните икономически теории предлагат различни способи за задоволяване на неограничените потребности с ограничените ресурси.

Колокото до демографския бум в третия свят. Той отслабва, раждаемоста и прираста почти навсякъде там спадат.

А демографския взрив там бе създаден от развитието на медецината и селското стопанство, които получиха наготово от развитите страни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

... Ами Дендро, да в икономиката има един ограничител на потреблението и това са ресурсите!

Няма друго това е! Кое да ги ограничава?

И остават вече другите извън икономически мерки - морал, възпитание, закони и т.н...

Стинка,

ами че моралът, възпитанието и законите са все т.нар. "надстроечни явления". Те са всичко друго, но не и естествени неща. А същевременно, именно те са оказвали и оказват огромно влияние върху раждаемостта. Човекът в повечето случаи се сеща за естествения ограничител - ресурсите, след това. Сиреч - след дъжд качулка.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

богатството не се изразява със шепа сгради по централната улица, а с обективни показатели като БВП. Иначе сто пъти по-импозантни сгради има в Бразилия, Парагвай и уругвай, ама на.

Естествено! Но нали заради деформациите, които са главно културни и после социално икономически (даже вторите са очевидно проява на първите, явно... ) не отричаме целия принцип?

ПП, хм ми че то Парагвай и Уругвай.. :post-70473-1124971712:

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Глупости. Има и ресурси, които на неограничени.

И колко от сегашнитети потребности се задоволяват от неограничени ресурси?

Да има "относително" неограничени източници на енергия и материали. Но на този етап от технологичното развитие те са или неизползваеми или много скъпи. Но след време да се надяваме ще бъдат вкарани в употреба. По естествен път от икономиката, стремейки се да задоволи неограничените ни потребности.

Колкото до замърсяването, наистина е факт затова трябва да се грижи държавата и другите обществени организации и лично човека. Но чистия въздух и вода и среда на живот не са предмет на икономиката, поне за сега.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прав си, че измите са надхвърлени. Потребност за мен е това, което хората искат под влияние на нуждите си. Изкуствено се създават някои неща, и за това си прав. Но далеч не е задължително всичко да е изкуствено, напротив, изкуствените истории са в рамките на един общ и по същество правилен процес. Имахме Фордове, ся искаме друго. Да, може би не твърде бързо, не преди старата ти кола да се е скапала, а от друга страна защо да чакаш?

Скъсването на порочните натрупвания може да стане само с корекции в системата - при което се връщаме на въпроса за това, че нивата на културните и морално етични фактори в едно общество са пряк фактор и за балансираното икономическо развитие..

Ето малко конкретика - бедна България до Балканските войни бележи известно натрупване на богатство и се появяват ей такива едни сгради, с орнаметни в европейски стил оттогава. След войните вече пари за такава архитектура няма и тя става по-семпла. Е, орнаментите излишни ли са? Не, защото освен че задоволяват естетиката на собственика, който може да си ги позволи, правят градовете по-красиви.

Но ако иде реч за това, което знаем като лош вкус? Тогава да, излишни и опасни са "екстрите" или как да го нарека и аз.. Работата е в културното ниво на потребностите и на "офертите" за тях, според мен, а не в самия процес на потреблението.

Или пък с индустриалните продукти - тука вече съм склонен да се съглася. Ако една индустриална вещ изпълнява функциите си, защо да се сменя? Но ако идва по-добра? Тогава защо пък не? Имаше големи екрани, сега има плоски. Що да не го сменя? От 17 инчови станаха огромни - не е ли по-добре?

Тия неща имам предвид, но дано в бързината да съм успял да скалъпя някаква фраза...

Виж, не отричам богатството. То си има своето смислено място в икономиката, т.е в икономическите модели. Но превръщането на богатството в самоцел, особено в ценност - това е съвсем извратена работа. Когато то не е самоцел, когато не е средство за упражняване на самоцелна власт (сиреч ограничен маймунски проходил бабаитлък на превъзходство според индивидуално субективият критерий), тогава няма спор, че има и много положителни аспекти в духовно-материалната сфера на човешкото развитие и постижения. И историята го доказва. Днес обаче нещата са други. За съжаление.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Виж, не отричам богатството. То си има своето смислено място в икономиката, т.е в икономическите модели. Но превръщането на богатството в самоцел, особено в ценност - това е съвсем извратена работа. Когато то не е самоцел, когато не е средство за упражняване на самоцелна власт (сиреч ограничен маймунски проходил бабаитлък на превъзходство според индивидуално субективият критерий), тогава няма спор, че има и много положителни аспекти в духовно-материалната сфера на човешкото развитие и постижения. И историята го доказва. Днес обаче нещата са други. За съжаление.

Абсолютно съм съгласен! Сега те разбрах :) Точно това е.... не осъзнаваме колко е важен моралът в която и да било общност.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

няма познато човешко общество, популация, без морал. няма такъв случай.

Моралът, който имаме днес, е в пряка връзка с меркантилизиацията и мисля е напълно ясно защо.

Да кажа все пак. понеже физическото ни оцеляване зависи напълно, ама напълно от пазара, а имаме достъп до него чрез пари, ами нормално е хората да се презапасяват с пари, за да избегнат несигурността в бъдещето. повече пари, по-големи възможности за оцеляване.

При прединдустриалната икономика е било същото, само че понеже са се самозадоволявали, вместо пари, които са били непотребни, са трупали зърно, зеленчуци, дърва и тн.

И тука е голямата разлика.

Докато акумулирането на блага като презастраховане за оцеляването е ограничено от нивото на технологията, човешката сила, природата и тн. и не може да се акумулира повече от определен праг,

то трупането на пари на практика е неограничено. Затова се превръща в самоцел.

И всичко това само защото сме напълно зависими от пазара.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми то ако вървяхме с природата, щяхме да сме маймуни. Икономиката е човешко, а не природно дело. На чии закони да се подчинява?

Предимно на тези на човека в човека, вместо на животното в човека. Или иначе казано повече на кортекса отколкото на рептилианския мозък.

Редактирано от bravo
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

няма познато човешко общество, популация, без морал. няма такъв случай.

Моралът, който имаме днес, е в пряка връзка с меркантилизиацията и мисля е напълно ясно защо.

Да кажа все пак. понеже физическото ни оцеляване зависи напълно, ама напълно от пазара, а имаме достъп до него чрез пари, ами нормално е хората да се презапасяват с пари, за да избегнат несигурността в бъдещето. повече пари, по-големи възможности за оцеляване.

При прединдустриалната икономика е било същото, само че понеже са се самозадоволявали, вместо пари, които са били непотребни, са трупали зърно, зеленчуци, дърва и тн.

И тука е голямата разлика.

Докато акумулирането на блага като презастраховане за оцеляването е ограничено от нивото на технологията, човешката сила, природата и тн. и не може да се акумулира повече от определен праг,

то трупането на пари на практика е неограничено. Затова се превръща в самоцел.

И всичко това само защото сме напълно зависими от пазара.

горното мнение е от най-полезните в темата ...

има качествена промяна в нагласите на хората и социума и точно заради тази качествена промяна системата е такава, каквато е ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Друг много важен белег на проблема е въздействието на индустриализма върху частната собственост.

Частната собственост е древен институт още от зората на цивилизацията. Но в една затворена самозадоволяваща се икономика частното е силно ограничено - имаме един монарх с няколко двореца и злато, и куп мизерстващ народ на ръба на оцеляването. Тяхната частна собственост е къщура с две лехи и кладенец.

Обаче с развитието на индустриалните икономики частната собственост нараства до неузнаваемост - притежателите на фабрики акумурират в частния си джоб такива пари, че често застрашават суверенитета на държавата, защото имат повече пари от държавния бюджет. никога преди това не е имало толкова могъщи и богати хора.

Частната собственост задължително трябва да се коригира, измени, защото тя възниква във време, когато основната производствена единица е семейството. В индустриалната епоха обаче основната производствена единица е голямата корпорация фабрика и тн.

това поражда социални недоволства, които в повечето страни от запада са туширани с ограничаване на частната собственост. Слага се данък върху печалбата на магната, ако изкара 1000 единици, 10 се взимат от държавата и се дават за инфраструктура, образование, и тн. Там, където не се вземат навреме такива мерки, следва пълната отмяна на частната собственост чрез комунистически революции.

Сега този социален модел обаче е под въпрос, защото сам той, решил предишни проблеми, се явява проблем.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Социалната държава, посочена някъде по-горе от Алвата не може да бъде упомената като положителен пример. С издигането в култ на задоволяването на потребностите на тези, които се размножават безогледно и безотговорно, неминуемо ще се достигне до глобална катастрофа. Освен ако не вярваме на приказките на писателите-фантасти за скорошно заселване на други планети. Бедните фантазьори! Човечеството ще си замине много преди това, при стихийно изразходване на ресурсите съпроводено с неконтролеруемо нарастване на популацията.

Както и да го коментираме тук.

А генно модифицираните храни /въведени най-вече заради решаване на проблема с изхранването/ само временно ще забавят нещата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Друг много важен белег на проблема е въздействието на индустриализма върху частната собственост.

Частната собственост е древен институт още от зората на цивилизацията. Но в една затворена самозадоволяваща се икономика частното е силно ограничено - имаме един монарх с няколко двореца и злато, и куп мизерстващ народ на ръба на оцеляването. Тяхната частна собственост е къщура с две лехи и кладенец.

Обаче с развитието на индустриалните икономики частната собственост нараства до неузнаваемост - притежателите на фабрики акумурират в частния си джоб такива пари, че често застрашават суверенитета на държавата, защото имат повече пари от държавния бюджет. никога преди това не е имало толкова могъщи и богати хора.

Частната собственост задължително трябва да се коригира, измени, защото тя възниква във време, когато основната производствена единица е семейството. В индустриалната епоха обаче основната производствена единица е голямата корпорация фабрика и тн.

това поражда социални недоволства, които в повечето страни от запада са туширани с ограничаване на частната собственост. Слага се данък върху печалбата на магната, ако изкара 1000 единици, 10 се взимат от държавата и се дават за инфраструктура, образование, и тн. Там, където не се вземат навреме такива мерки, следва пълната отмяна на частната собственост чрез комунистически революции.

Сега този социален модел обаче е под въпрос, защото сам той, решил предишни проблеми, се явява проблем.

това по-горе не е съвсем вярно заради глобализацията ...

т.к. наистина богатите могат да избягат от облагане ... offshore ...

цялата данъчна тежест за съществуването на корпоративния социализъм се стоварва върху средната класа, която е полдложена на финансов фашистки геноцид ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...