Отиди на
Форум "Наука"

Парните локомотиви в България


Recommended Posts

  • Потребител

Хвърляш лозовите пръчки и някой друг чукън в кюмбето и след половин час се връщаш и .... тръгваш.

Има си неудобства верно. Големи. Но пък работи. Независимо от нефтени кризи.

Но така като тръгнем, ще стигнем до коня и магарето - най-чистата тяга. Самовъзпроизвежда се, "гориво" се намира. И за суджук става. И на всичкото отгоре, може да се напиеш на кирка и магарето ще те докара до къщи на автопилот. Помня и такива събития.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хубав анализ (втората част от поста) и неизглежда да бъркаш.

Не знам какво трябва да се случи за да почне производството на такива машини...

Може би защото всичко е на парче...

Може би е добре да подготвим друга тема по този повод... Макар, че може да е резонно, не знам...

Да, това би била една важна тема...

Настоящата тема е по-скоро ориентирана към изградените романтични представи за жп транспорта, а не към ефективността на един или друг тип двигатели..

По повод на горивата ще напиша само още едно - две изречения и край на оффтопика.

Правило ми е впечатление, че през последните години, около София, огромни площи се засяват с рапица за производство на биодизел. Вярно е, че софийското поле не е от най-плодородните, следователно използването им за засяване на култури за производство на горива не води до разхищение на земи, който биха могли да се използват за производство на друга по-скъпа и/или жизненоважна селскостопанска продукция.

Край но ОФ

. . .

Хвърляш лозовите пръчки и някой друг чукън в кюмбето и след половин час се връщаш и .... тръгваш.

Има си неудобства верно. Големи. Но пък работи. Независимо от нефтени кризи.

Но така като тръгнем, ще стигнем до коня и магарето - най-чистата тяга. Самовъзпроизвежда се, "гориво" се намира. И за суджук става. И на всичкото отгоре, може да се напиеш на кирка и магарето ще те докара до къщи на автопилот. Помня и такива събития.

И сега се правят ...

Ето малко инфо на тази тема...

british_steam_car.jpg

Изобретателите на коли също продължават да се опитват да използват силата на парата. През 2009 година, британски екип подобрява световния рекорд за скорост на кола с парен двигател на 243 км/ч.

Колата е наречена от създателите си "Най-бързият чайник в света".

http://www.pitata.org/index.php?id=31

Разрез на двигател на парен локомотив

Zylinder.jpg

Този разрез добре илюстрира двигател с двойно разширение на парата.

Прави впечатление, че диаметърът на пароразпределителния цилиндър е по-малък от основния цилиндър.

297996.gif

Снимката и схемата са копирани от http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=1557.0

* * *

Още за устройството - на сайт: Construction et technique de la locomotive à vapeur

http://www.voisin.ch/dlok/

Сайтът е на френски език.

Редактирано от Б.Богданов
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Разрез на парен локомотив предназначен за товарни влакови композиции.

schnitt-br82.jpg

Този тип конструкция на идейно ниво е типична за европейските в частност немските конструктори.

Американските и британските инженери имат различна концепция.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Дай и английкото!!!:):)

ПП

Според мен може да е по-широка темата, в т.ч. и за технически характеристики на тез машинки? just asking

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Все пак, да не забравяме, че автомобилите, към които се стремим са електрическите. А влаковете отдавна са електрически.

(изключвам няколко трасета)

Та, като сравняваме гориво нека да е с електрическото.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ето малко сники на два парни от Централна гара София. Този дето е вътре мислех аз да го снимам и кача - на 10 мин. съм от гарата, но нещо времето.. Като си изпращам тъщата може, но така или иначе някой друг вече го е направил.

Взех ги от тук, където има повечко такива.

post-7686-0-25675300-1361464843_thumb.jp

post-7686-0-02870100-1361464859_thumb.jp

post-7686-0-36165600-1361464884_thumb.jp

post-7686-0-09831200-1361464900.jpg

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Айдеееейййййй!!!



И царският локомотив:

http://www.youtube.com/watch?v=eRFqi08vz4c&feature=endscreen

Интересна работа - как тия машинки са сивмол на безгрижието не знам. :):):)

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Аха.. Ниското сцепление м-ду релсите и колелетата, отнесено към инертността на машината...

Направи ми /сега/ впечатление и друго - колелата са с противотежест срещу захващането на задвижващата рейка /дето няма спици/... Да компенсира тласъците и да се получи маховик..

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Сега като се сетя и не вярвам, че ползвах дебелата тромба (свирка) на парната машина, на не повече от 5 години. Доста мощно нещо.

Баща ми беше локомотивен машинист на парна машина. После премина на дизели.

Но почти ми се губи и обединява с играта върху 20-сеттината повредени и изкорубени в депото парни машини с шайката хлапета.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Модератор Инженерни науки

Сгеа по новините казаха няколко думи за парните локомотиви у нас.. Завод Г Димитров в София е правил такива, но не е просъществувало много производството. Нямали све технология.Нашият локомотив се е казвал "Баба Меца". Имаме и някъв внесен. Показаха някъв локомотив на който Вапцаров е бил огняр..

А последният у нас е работил то 68-ма

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Баба Меца според мен е най-тежкия локомотив, за товарни влакове, но е немски и е сред най-тежките и мощни в Европа.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз съм 68-ма и помня че на нашата гара работеха доста парни машини. И помня пътувания с влак с парен локомотив. Може би до средата че и края на 70-те.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

По новините нещата не бива да се вземат за чиста монета, а отделно, че често аз не гледам телевизора, ако прихвана нещо...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз съм 68-ма и помня че на нашата гара работеха доста парни машини. И помня пътувания с влак с парен локомотив. Може би до средата че и края на 70-те.

Там някъде, по ония години, беше "мода" да се пътува на "стоп".

Та, в почти несполучлив (по време- 18 часа!) стоп, накрая ми се наложи да "стопирам" локомотив :grin: (по скоро - машинистът ме е познал в тъмното на гарата, обади ми се и каза, че "последно" отива до дестинацията ми. Бях с бели дрешки ... за около 15км в локомотива - не бях вече с бели дрешки! :harhar: - ама, макар и грохнал, и мръсен, се прибрах... и бях благодарен... на локомотивите, че ги има (и на човека, разбира се) :guitar2:

...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Веднъж само, заради катастрофа ни е теглил парен локомотив. Твърде впечатляващо беше, че беше много мощен - с лекота теглеше десет вагона на Чайката с около едно поне 80-90 км./ч.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...