Отиди на
Форум "Наука"

Лада Нива - самый лучший вседорожник


Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки

Понеже не видях такава тема - предлагам тук да се поства за този автомобил.

Първо ще са клипове каквито намеря, по някое време ще споделя малко личен опит, техническа информация, ако изкопам малко историял настоящо положение и нови/не видели свят разработки... Или поне по този план, но не задлжително в този ред. Приканвам феновете /и да не са такива/ на този всъдеход да постват каквото имат за него.

Само да кажа, че съм

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=es0BizbwIJg

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=go4gBnpeZzs

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ако ме питат за предпочитания - предпочитам 1.7, къса база, не е нужно да е инжекцион (2005 ни докараха и такива) и.. Хубаво е да е нова (но разработена), обаче трябва да се абстрахирате от мисълта за пазене..

Друго какво - това дето се вижда - тясна е вътре (май се води 4 местна) двете врати създават известно неудобство, по-скоро е патрулна или началническа кола отколкото за работа, на багажника също не може да се възлагат големи надежди, но за моето оборудване беше предостатъчен. Ех ако намеря няоя снимки в Доска.. Ако не намеря.. Няма да съжалявам - опитът ми е показал, че снимка направена през предното стъкло (има ситуации в които въобще не е уместна мисълта да излезете от колата) не дава реална ни най-малка представа за наклон, мащаб и разни други особености на ситуацията в която може да се окажете ако сте /се мислите за/ добър..



Какво още... Обикновено са на бензин, за времето когато говоря - предимно карбураторни, аз не съм фен на газовата уредба за такъв вид автомобили, дизелова модификация на живо не съм виждал но за мен губи автентичносттта си - дизеловият двигател за Нива със сигурност не е руски. Знам, че често се ползваха и в страните на запад от нас и то не само от бившия соцлагер. В Германия и Холандия примерно, дори май е собствено производство, но да не се изказвам неподготвен.

Времето напредна а утре ме чака дълъг път..

Ще пиша още. Ще пиша и за УАЗ в друга тема, и не бих се обидил ако бъда изпреварен.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Сори че късно

***

Иначе си беше най-добрата соц джипка :clap3:

Аз не знам какво не правят като хората тези от клипа, но от такъв терен с Нива се минава..

Принципно всеки джип закъсва на подобен терен когато потъне толкова, че мостовете опрат, а колелата продължат да копат... И все пак можеше да не става това..

Принципно има гуми с едър грайфер като на трактор и с такива Нива се справя в такава ситуация.. Даже тогана мостовете орат калта дето опират..

Но да допуснем, че ги нямаме, като на клипа.. Виждам, че шофЕрът доста мудно "лашва", не ползва инерзията достатъчно /умело/, късно се сети да стъпи с двете колела на тревата може по-бързо да върти по-енергично кормилото наляво и надясно.. С последното е добре да се внимава, хубаво е да не са включени бавните, а аз лично дори бих предпочел воланът да е без сервоусилване, но в този случай трябва и да сте в добра форма...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Техническа информация на руски - доста подробна между другото

http://myniva.ru/index/ustrojstvo_vaz_2121/0-12

И малко харарактеристики на Шевролет Нива

http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=14319

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Лада Нива - самый лучший вседорожник

ако става дума за истински вседорожник - категорично не

ако трябва да намесва други параметри като цена, употреба в градски условия и т.н. нещата стават по-сложни

в крайна сметка - важното е за колко брутален оффроуд става дума, при най-бруталния такъв всяка малка бензинова джипка е обречена на провал срещу големите турбодизели, нивата не прави изключение - единственото и предимство е късата база, но опитните шофьори внимават с по-дълги бази за разлика от тоя на първото филмче

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Аз съм караля но до колко е джип..

Пикапите броят ли се?

- Тойота Hi Lux - каквато и в момента - и с нея мога чудеса, но Нива мога повече;

- Форд Рейнджър.. Не е по-лош от Тойота но смея да твърдя същото;

- Мицубиши - за малко и модела му не помня -

турбо са всички, но вероятно ще кажеш че са камиони.

- Тойота Ланд крузер - Двуврато, четвъртито и старо - да, макар и с изгпряло турбо, може да стъпи където и УАЗ /Уаз-ът е по-добър от Нива/;

- УАЗ - бензинов е, но не мога да се оплача

- Гранд Чероки - бензин - 5200 кубика



Като се прибера ще продължа

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

някой от вас карал ли е голям истински японски джип с 3-4 литров турбодизел?

не мисля, че може да става дума за сравнение

Карал съм, карал. Тойота Ленд Круизер, в тропиците, югоизточна Азия. Камбоджа, 1992-93г. И едновременно с това го сравнявах с нашата УАЗ-469, дето пак там...

Уаз-ката го бие по проходимост. За Нива, там Ниви нямаше, или имаше малко, не мога да ги коментирам.

Иначе Тойотата хубава машина, климатик, музика, като влезеш все едно в друг свят влизаш. Ма за безпътица, не..

Редактирано от kramer
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

аз съм се качвал на св. илия до ягодина и твърдя, че предимствата на големия дизел и огромния му въртящ момент са очевадни при големи наклони

да не говорим за дърпане на каравани и други коли, което част от дейността нормално присъща на джиповете

някой дърпал ли е каравана или мобилна къща с нива?

а друга джипка или друга кола с нива?

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

По принцип това се води една от най-добрите джипки:

Land Rover Defender

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Defender

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Друга Нива съм дърпал. И мене са ме дърпали с друга Нива в леко усложнена ситуация..

Дърпа се. Не съм дърпал с нио друго за да правя сравнение. За каравана нямям идея

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

По принцип това се води една от най-добрите джипки:

Land Rover Defender

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Defender

Добре изглежда, да. Такова не съм карал.

Някои от тези не са ли алуминиеви?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Друга Нива съм дърпал. И мене са ме дърпали с друга Нива в леко усложнена ситуация..

Дърпа се. Не съм дърпал с нио друго за да правя сравнение. За каравана нямям идея

пробвай да дърпаш друга заседнала нива по наклон нагоре или каравана и пак ще си говорим

каравани е некомфортно да се дърпат с каквото и да било друго освен турбодизели с над 130кс, новите TSI бензинки и подобните двигатели са единственото изключение от правилото

дори с БВМ 5ца с 300 коня двигател бензин без турбо дърпането на каравана не е чак толкова лесно упражнение, щото той тия 300 коня ги има само в най-високите обороти, до които ти никога не стигаш или не сикаш да стигаш

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Именно, ние за какво мислиш че се теглим.. Теглил съм аварирала и то по черни пътища, вадил съм закъсали, вадили са ме.. Даже веднъж ме извадиха зимата от едно излизане от пътя - Нивата ми бе полегнала над пропаст, келяви дървета я държаха. Бях изваден от 4 колеги с друга Нива, благодаря им за което. Не стигна и до ръководството, а единствените поражения по нивата бяха капакът на резервоара, който се бе закачил за клонче и огънал назад (личеше, въпреки че го изправих) и бе счупена пластмасовата подложка дето държи предния номер.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ако ми казваш че въртящият момент е от значение - съгласен съм. За това обаче си има скорости (с бавните и на втора, ако толкова трябва сила), по-скоро тегленето с бензинова кола може би идва по-скъпо - и с това съм съгласен.

Парният автомобил има още по-голяма сила. Или пък обикновен трактор.

Но това е по отношение на тегленето. Доколкото има значение моментът извън пътя (не казвам че няма) - бавните скорости вършат работа. На нормален път - няма нужда от тях.

Черокито беше яко животно и с автоматична скоростна кутия - други са го пробвали да тегли, бензина само да има кой да налива. Средна хубост извън пътя.

Забравих, че Опел Фронтера /дълга база/ съм карал и Кия също.

От опелът не съм много впечатлен, но не беше лош.

Кията не се справи добре с голям наклон по пясък /прахоляк/ но имаше проблем с предното предаване. Вакуумни (пхевматични) закопчалки били дето изтърват.

Кия /същата но бензин/ от същият вид само, че бензин - изкачих същият път но със засилка, която турбодизеловата Кия не успя да направи.

Това беше през 2004-05 г.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

виж няма да споря

ам едно е да катериш зверски наклон и да имаш на разположение 350нм въртящ момент в ниските обороти докато си на половин първа скорост, друго е да разчиташ на двойно или тройно по-малко

за дърпането на каравани - с нива не може да дърпаш повече от 800 и кусур кила

много каравани са над един тон и можеш да ги дърпаш с всяко по-мощно дизелово комби, но с нива не - това е просто пример

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Далеч съм от мисълта, дискутираме просто..

За караваните - нямам опит, не съм теглил никога каравана

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

загледай се като ходиш из родопите и рила там където предлагат оффроад с какви джипки ги катерят

не са нито ниви, нито са фронтери, нито crv

много по-сериозни машини и тук там някоя уазка

нивата освен, че не може много да дърпа и не и стигат сили да се катери по наклони има и проблеми с товароносимостта, изобщо не може да се сравни с американските и японските пикапи например - затова много фермери си купуват много по-скъпи пикапи да си вършат работа с тях

всяка кола си има предимства и недостатъци, нивата за парите и като се има предвид кога е дизайната е много добра кола, но същото може да се каже и за уазката и дифендъра и още няколко джипки

http://www.parkers.co.uk/company-cars/news-and-advice/advice/2011/november/the-top-five-towing-champions/

виж по-колко може да дърпат тези брички и по колко въртящ момент имат

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Да, ок, аз не превъзнасям Нива и не си правя илюзии.

И да - всяка кола си има предимства и недостатъци.

Да ти кажа - да не стигат сили да катери - това не съм го видял.. Пускаш бавните, няма проблем, не иска и особено форсиране даже. Бензин да има кой да слага, може би трябваше да кажа, че никоя от изброените коли не ми е лична.

За другите описани недостатъци съм съгласен. Нива с ремарке евентуално ще поеме колкото пикап без ремарке. И това при по-висок разход. В тази връзка, нормално е фермерът да предпочете пикап. Има икономия на гориво има и товарен автомобил. Пикапът е автомобил за работа.

Нива срещу Пикап като проходимост - спорно е според мен, откъдето минава Хай лукса и Нивата ще мине, за обратното не съм сигурен.

ATV-та предлагаха в Чепеларе в един хотел и бяха някви яки, но май не са дизелови.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...