Отиди на
Форум "Наука"
Exhemus

Приносът на Джон Ночев

Recommended Posts

Няма никакви данни за приноса на Ночев в лунния модул.

Понеже се твърди, че е участвал във разработката на системата за стабилизация (Reaction Control Thrusters),

потърсих в тая област и намерих подробно описание на тръстерите, обаче разработени от фирмата Marquardt Corporation.

Тя има опит от 1940-те години и снабдява НАСА със тези устройства чак до закриването на совалките.

(данни от уикипедия)

Тук пише за въпросния тръстер.

А тук има доста подробно /почти изчерпателно/ описание на самия тръстер.

RCS_R-4D_thruster_400.jpgRCS_R-4D_attach_ring_600a.jpg

 

 

SM_RCS_thruster600.gif

Устройството е пределно просто. Има два инжектора, подобно на тези в дизелите, които се задействат от електромагнит.

Понеже налягането е около 7 атм, сигурно нагнетяването е от потопени помпи, както тези използвани сега във всяка кола с инжекцион.

Интересното тук е, че охлаждането на горивната камера се постига чрез тънък филм от част от горивото, който се разпръсква директно по вътрешната стена на горивната камера.

Самата камера е от чист молибден, а частите изложени на висока температура са от най-добрите сплави /рене/ и др. По-следващите дизайни използват рений и иридий - дали тогава въобще има нужда от охлаждане?   Ресурсът е 20 000 запалвания от по 2 сек. , а в непрекъснат режим издържа 1 час.  Използва се класическото хиперголично гориво/окислител, както е при всички двигатели за открит космос.

 Единствения патент, който намерих от Ночев и неговата фирма, където той е съавтор, е за някакво копче за дреха:)

Там е в съавторство със някой Брус Рейган, който няма връзка с Роналд Рейгън. Явно това съвпадение е послужило за вестникарската раздувка за тримата президенти.

Този Брус Рейган джуниър евентуално е син на Брус Рейган сеньор - провалил се кандидат за пост от републиканската партия в Калифорния.

Но той е стара кримка - р. 1899 /бащата/. По данните от уики, който иска може да го издири. Дано да е жив старчето.

От роднини едва ли ще се разбере какво е работил Ночев. Има деца. 

Ето патента.

 

 

 

 

 

Редактирано от Exhemus
  • Харесва ми! 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото разбрах от проверката която направих (не твърдя че е пълна, или методите ми са презицирани), един учен от БАН разпространява това сведение (конктретното - за участието на Ночев в рабработването на двигателите на Ийгъл от Аполо 11) в публикация, самоцитирайки цитира блога си [8] [THINKING EXPERIMENTS SETI]

https://www.researchgate.net/figure/Cosmos-Ornamenture-named-to-Assen-Jordanov-and-Pioneers-of-Astronautics-Wernher-Von_235930426

http://docplayer.net/65917642-Iac-09-e4-2-9-scientific-cosmos-strategies-and-east-west-cosmos-strategy-evolution-since-iaf-iaa-cospar-nasa-esa-and-nato-generation-up-to-s-d-i.html

Цитирай

Special BG achievements are Assen Jordanov s Aero-Space books and results [ Fig. 9] as teacher of pleiad US astronauts and John S. Notchev Landing on the Moon of the Lunar Module Eagle with astronauts N. Armstrong and E. Aldrin could not be possible without jet engines of this module constructed by John Notchev s engineering company [8]

Блогът е това, в него не намерих нищо по темата

http://cosmostimescosmologyseti.blogspot.bg/

=======================

 

И сега за Ночев, и публично известното за него

Aко наистина Ночев е работил в General Dynamics, (преди да създаде Lancea Corp,и да да нарави инвеншъна на копчето ), то аз линчои не разбирам каква е връзката  му с разбработването на Лунния модул Ийгъл, 
Модулът e разбработен и създаден от Grumman, а тръстерите, както отбеляза колегата,автора на темата  - от Marquardt Corporation

Информацията че Джон (Иван) Ночев е работил 8 години General Dynamics, преди да създаде Lancea Corp.,  е дадена от семеен говорител  на погребението му.  Аз лично нямам причина да се съмнявам в казаното от роднините.

===================

По-долу може да се види инвеншъна на копчето (не омаложавам работа му и  инвеншъна му! - замислям какви и колко малко "инвеншъни" има направени тук в България, пък дори и да са някаква хитра и малка полезна джаджа)

 

http://www.freepatentsonline.com/3430302.html

http://www.freepatentsonline.com/3430302.pdf

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото ми е известсно, Ночев е работил в канадската самолетостроителна фирма Конвейр и веднага след това създава  Lancea.

По време на Аполо програмата почти всеки втори инженер в Америка е бил въвлечен.

Нека не преувеличаваме.

Чудя се, ако е участвал просто като квалифициран работник, за какво е нает? След като Grumman си има специалисти за всичко.

Единствено опита му от Конвейор може де е бил от полза. Собствената му фирма не е известна с нищо. Освен това времето за съществуването и не е достатъчно за някакъв сериозен инвеншън.

  Ако в Конвейор е измислил нещо, което се е утвърдило като надеждно, само тогава би могло да бъде експлоатиран в програмата Аполо, както Marquardt Corporation. С презумпция че съществува, какво е то?  

 - по стабилизацията - не   тук е Вернер фон Браун :)

- по хидравликата - може    някаква ключова джаджа за надеждността

- по електриката - може

- по интерфейса човек-кораб   най-може -  например джойстикът за ръчно управление и копчетата около него.   Само в този случай Армстронг би могъл да каже - Браво на българина!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK

Convair е част от General Dynamics

Тази публикация я видях само със сърча, без да я отворя

http://articles.latimes.com/1991-03-20/local/me-450_1_memorial-service

 

Цитирай

 

Services Friday for John Notchev, Lancea Founder

   

A memorial service will be held Friday for John S. Notchev, founder of Lancea Corp., who died March 13 at Coronado Hospital after a brief illness. He was 74.

Notchev founded Lancea in 1965 after eight years as an engineer with General Dynamics, according to a family spokesman. Lancea Corp. provides temporary technical personnel to the aerospace industry.

Notchev was born in Karlovo, Bulgaria, and emigrated to the United States via Canada in 1957. He became an American citizen in 1962. Notchev was employed as a senior design engineer at the General Dynamics Convair Division from 1957 to 1965. He worked on the Apollo space program and the Triga reactor for General Atomics.

Before coming to the United States, Notchev was a senior aircraft-systems engineer with Canadair Ltd. in Montreal.

Notchev, a Coronado resident, is survived by his wife, Vessa; a sister, Maria Notchev of Bulgaria, and a nephew, Chris Danchev of Coronado.

Memorial services will be at 10 a.m. Friday at the Chapel of the Roses in Glen Abbey Memorial Park, Bonita. The family suggests contributions to Coronado Hospital in lieu of flowers.

 

Значи Ночев е работил като senior инженер в General Dynamics Convair Division (аз така го разбирам) по проекти за Програмата Аполо (NASA) и за Triga -реактора на General Atomics

 

Разбирам от по-долните архиви, че General Dynamics Convair има немалка роля в проекта Аполо, и май в случая става дума (само) за контролни системи и модули (електроника и автоматика) . Не ми се търси повече засега, в  тези архиви намерих немаловажна информация

https://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/SP-4009/v1p3b.htm

Излиза че Lancea Corp няма общо с работата по Аполо или Ийгъл, и някой недобросъветен учен или писател е писал, за да се направи на интересен..

Редактирано от nik1
  • Харесва ми! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Регистрирай се или влез в профила си, за да коментираш.

Трябва да имаш регистрация, за да може да коментираш.

Регистрирай се!

Регистрацията на нов акаунт в нашата общност е много лесно!

Нова регистрация!

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×