Отиди на
Форум "Наука"

Против "прародина и преселения на древните българи


Recommended Posts

  • Потребител
Ако е по-малък количествено, от алтернативния (тюркския, алтайския)- то "иранистите" са изтеглили непечеливша карта - т.е българите са само частично сарматизрани алтайци /тюрки/ по език, или са почти напълно алтаизирани/тюркизирани/ по език ...

До кога nik1 ще се гаврите с името на българите, лансирайки елементарните си боношкодровски фантасмагории?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 143
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Източно иранските езици са силно тюркизирани.

Това няма връзка към основния въпрос или спор.

Западноперсийските имат много арабски заемки.

Това няма връзка към основния въпрос или спор.

Има думи прескачали през повече от 1 език.

.. Трябва да си кажат "думата" истински иранисти, или тюрколози с неопентен имидж, и най-вече познаващи "законите" в сътветните езици - дали иранската по корен дума, е прескочила чрез някой алтайски език - в българския, или е дошла от някои източноирански език /директно/ в българския..

За повечето от думите, които се твърди, че не са влезли от турския по османско време, всъщност няма писмени доказателства, че ги е имало преди това.

Това не е спорен или неясен въпрос за тюрколозите, които могат да определят и без източници дали думата е османо-турска заемка (Въпросния "наполетано")

Самият турски е пълен с арабски и персийски заемки.

Същото като по-горе

Трябва да познаваш "балканския езиков съюз", който изобщо не е толкова античен.

Няма пряка връзка с основния спор или въпрос.

Има остатъчни думи от автохтонното население на Балканите.

Има се впредвид (списъка на "наполетано")

Има думи влезли от германските езици, които също бъркате.

Има се в предвид от "наполетано"... /Ж. Войников бърка, а не "бъркаме"/

Има думи, за които изобщо не се знае откъде и как идват.

Може да се предположи някаква степен на вероятност откъде идват и как идват

Има думи, които са с общ протоиндоевропейски корен. Няколко. Ако държиш ще ти дам примери.

Та не разбирам какъв е проблема на "отсяването"?..

Има думи, за които е доста убедително, че са заети в славянските езици от иранските. Няколко. Ако искаш и за това ще ти дам примери.

Пак така - не разбрам какъв е проблема един линвист с ерудиция и знания ("наполетано") да не може да каже каже кои са те?..Което е направено.. (списъка на "наполетано")

Така или иначе, не е толкова просто колко ти си го представяш, някакъв доктор да седне и да вади някакви списъци по прилики с осетински.

Не си предствям това, което ти си предствяш, че аз си предствям

Така или иначе, вие правите една некадърна спекулация, просто защото, ви липсват лингвистични познания, което е очевАдно баце.

Ами дай да видим твоята кадърна версия..

Като правиш нещо поне го прави като хората, а не да вадиш псевдонаучни трудове по 1500 страници, като накрая казваш "аз съм лаик езиковедите да ме извинят за всички грешки".

Демогогстваш. В края на изречението Живко Войников пише - моля лингвистите да помогнат с мнения- да си кажат думата един вид/

Ако искаш обаче някой да те взима насериозно никога не споменавай за цифри 300-400-500-600 думи от тохаро-алански, "ирански пластове" и многото прилики с осетинския.

Напротив, трябва да се спомене колко думи са в списъка на Ж.войников, от кой език са проникнали те в Българския според него; и колко от тях са отпаднали след като лингвистите са си казали "думата"..

Просто тук няма модератор, който да е по в час с езикознанието. Иначе би бил рестриктиран до дупка, за постване на псевдоначуни твърдения.

Хайде да не се изхвърляме толкова...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз ли демагогствам бе пич,

Я гледай какви безумия пише твоя гуру за явна латинска заемка:

44) цар – българска владетелска титла. Българската титла е отбелязана със старобългарските форми цъсаръ, цьсаръ, което се смята за заемка от византийското кесар, титла дадена първо на Тервел, а след това на Симеон. Освен при нас тази титла се среща и в Русия. Използвана за пръв път през 12-13 в. от княз Ярослав Мудри. В Киевска Русъ цар не е титла а добавка към княжеския титул изразяваща владетелско достойнство. След от 1267 г. тя започва да се употребява относно хана на Златната орда. В 16 в. в ”Сказание о князьях Владимировских” се популяризира легендата за родословието на Рюрик и роднинството му с римския император Октавиан Август. Титлата царь, цезар отразявала връзката с римските императори. Друга легенда ”доказва” че Владимир Мономах е получил ”царски сан” лично от византийския император. Със загиването на Византия и Балканския православен свят, руските князе се вживяват като наследници на православната империя. След окончателния разгром на Златната орда и наследилите я татарски ханства, руските владетели започват да се наричат царе. /АГ-ТЦСР/ Официално е приета в 1547 г. от Иван Грозни. В статоруските летописи, от 9 в., с цьсарь се обозначава византийския император. Много по-вероятно е титлата цар да е навлязла в Русия със старобългарския език станал официална писмена норма след покръстването. Така смята и Фасмер. Той посочва като първоизточник титлата на Симеон, заета в сръбски цар и в руски царь, а от руски попаднала в чешки саr, полски саr - цар. Но възниква въпросът, дали българите не са влагали и друго значение изразяващо се във формулата ”цар и самодържец”. Известен е и израза ”държа царството” т.е. управлявам. Тохарското понятие tsar – ръка, сила, власт, може да осветли този въпрос. В тох/б/ tsirayne - власт, сила, тох./б/ tsar, в тох./а/ sar – 1.ръка, длан 2.сила, силен, мощен, tsarwosa Kanaske – титла на кушанския владетел Канишка в будистките тохарските текстове със значение силния, могъщия. В санскритски sarathi – управление на колесница, древноперсийски sairu – власт, управление, хинди sarkar – господар. /СД-ПМ/ От същият корен са индоарийското kšatra, древноиранското χšavra, согдийското χšavr, сакското kšāra, осетинското xsar – власт, сила, военна доблест и слава. /НЛ-ЭВИИКЕ,стр.37/ Също в осетински осетински sar – глава, ягнобски šarik – върховен. /ОРС/,/МА,ЕП-ЯТ/ В кховарски charwelu – длъжностно лице, управник. В пехлеви sālār – владетел, sālārih – власт, управление. /ИС-ПРС/ В акадски sarru - цар, sarratu – царица, sirratu – юзди, поводи. Явно се касае за ностратическа етимология, свързана с ръка, поводи, юзди и респ.управление. Думата в тохарски звучаща като ”цирайне” е твърде близка до българското царуване и нашето цар. Титлата е фиксирана от византийските източници при аланите. Името на владетел Саросии означава сар-и-оси - цар на асите. Цар е спомената и от арабските източници при ефталитите. Ибн Хордадбех споменава че владетелят на ал-Хуттал се нарича Хутталан-шах, или още шир-и-Хуттал. /ИХ-КПС гл.20/ Ал Бируни съобщава че владетелят на Гарчистан също се титлува – шар. /АБ-ПМП,стр.110/ И в двата случая Хуттал и Гарчистан са основоно населени с ефталити и титлата шар=цар е тяхна особеност. /Б.а. сравни сар/шар – глава, респ. главен, цар и прабългарското шйер – глава, от руническите надписи/. Николас Симс–Уйлямс разчита в документите на ефталитското владение Роб владетелската титла ”кар”, вариант на цар потвърждаваща арабските източници. Така че за цар може да предложим две етимологични решения: 1. от тохарски, респ. цар – самодържец, семантична връзка цар-ръка. 2. от осетински и останалите ирански езици, цар-сар – глава, главен.

Позор за иранофилството. Не било от кесар, а? И буза не е от латински нали?

Ай сиктир!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Междувременно продължаваме със забавата:

Кумир е семитска дума. Трябва много фантазия за да я припишеш на прабългарите и то през иранците.

Да продължавам ли?

Баце Невский, успокой малко топката, че покрай тоя антиВойников гръцки плам може и ТИ някоя недомислица да изтърсиш :biggrin: . ОК, кумир може и да е семитизъм. Освен ако не е индо-арийска заемка (например митанийска) в семитска среда.

Обаче как кумир се е появил чак при финландците във варианта кумартаа "покланям се", ако не е имало някакъв посредник. Я сега отвори атласа да видиш кой е географски най-вероятният посредник от семитското кумир до финландкото кумартаа - волжките българи. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Баце Невский, успокой малко топката, че покрай тоя антиВойников гръцки плам може и ТИ някоя недомислица да изтърсиш :biggrin: . ОК, кумир може и да е семитизъм. Освен ако не е индо-арийска заемка (например митанийска) в семитска среда.

Обаче как кумир се е появил чак при финландците във варианта кумартаа "покланям се", ако не е имало някакъв посредник. Я сега отвори атласа да видиш кой е географски най-вероятният посредник от семитското кумир до финландкото кумартаа - волжките българи. :smokeing:

Малко свободна връзка правиш ама айде. Специлано за кумир никога не е имало особен спор. Тя се знае, че е семитска. Това противоречи на фантазиите на Войников и толкоз.

Иначе още чакам някой да ми обясни ей тая въртележка, как е успял да я измисли горкия:

1. кувент – народно събрание. Теофан Изповедник посочва названието на народното събрание при българите, когато се взимат важни решения, кувент – ΚΥΒΕΝΤΟΣ. П.Добрев го свързва с келтското coveth – събирам се. /ПД-ЕАКБ стр.25/ При франките, както съобщава Айнхард, народното събрание също се е наричало конвент, където се е избирал краля. /Э-ЖКВ/ Най-точен етимологичен паралел с тох./б/ kāwāñn – воля, желание и таджикски kuvva, kuvvat – мощ, умение, дело. /DRT/ Също в осетински иронски kowyn, koywd, дигорски kowun, kuwd – помен, молитви към боговете, религиозно тържество, аkuwыn – моля се. /ОРС/ Но тук значението е по-различно.

Както и за косата и косенето чакам. Щото е просто фрапантно.

:smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Междувременно продължаваме със забавата:

Кумир е семитска дума. Трябва много фантазия за да я припишеш на прабългарите и то през иранците.

Гуша е латинска заемка.

Гърцизъм.

Да продължавам ли?

"Кумир" в Българския и осетинския - е семитска дума? Не е невъзможно, но е спорно ....Връзките, показани от Войников и аргументът* на Войников против това приемане, за мен не са неубедитителни...Смятам че би следвало още един лингвист с голяма ерудиция и знания да си каже последната "дума" (..Визирам Абаев - като единия лингвист с голяма ерудиция)

*"Смятам че констатацията е невярна, предвид тесния кавказки локализационизъм, противоречащ на палиолитния, древен произход на корена и широката му „бореална” разпространеност".

За другите думи нямам достъчно идеи и познания , и не мога ти опонирам директно.. Само не разбрах как и по какъв начин латинската "гуша" се е намерила в осетинския? Не прескачаш ли с големи крачки историческата част при етимологизирането?..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Има думи прескачали през повече от 1 език.

.. Трябва да си кажат "думата" истински иранисти, или тюрколози с неопентен имидж, и най-вече познаващи "законите" в сътветните езици - дали иранската по корен дума, е прескочила чрез някой алтайски език - в българския, или е дошла от някои източноирански език /директно/ в българския..

Ники, ако имаш предвид да се установи някой иранизъм през турски ли е минал от персийски в (ново)български, или е директен остатък от прабългарски, ще те успокоя, че у нас няма "истински иранисти", които да са в състояние да решат този проблем. За "тюрколозите с неопетнен имидж" - самата квалилификация е странна, защото 9999-ят закон на Мърфи гласи: "всеки пропагандира и теоретизира това, (за) което е учил". Така че у нас няма да намериш "неопетнени тюрколози". Евентуално има един, който е просто разумен и не е дърво като един друг, за когото в този форум има отворена и специална тема. Та, Ники, ако имаш предвид да се установи някой иранизъм през турски ли е минал от персийски, ако някой я свърши тази работа, направо Нобелова награда трябва да му дадат. Жалко, че нямаше кой да го светне Петър Добрев преди 15 години, че таджикският е вариант на фарси от VІ-VІІ век, а пък турският е фрашкан с персийски заемки и от 1000-та прабългарски думи от източноирански произход на Добрев в най-добрият вариант ще останат 50.

Има думи, които са с общ протоиндоевропейски корен. Няколко. Ако държиш ще ти дам примери.

Та не разбирам какъв е проблема на "отсяването"?..

Хахаха. Ама ти наистина си нямаш грам представа от езикознание, darling. А с'а ми кажи нашето "свиня", което е идентично с английското swine и немското schwein, какво е по произход? Славянско ли, немско ли, английско ли или няма значение отсяването? :tooth::crazy_pilot:

Има думи, за които е доста убедително, че са заети в славянските езици от иранските. Няколко. Ако искаш и за това ще ти дам примери.

Пак така - не разбрам какъв е проблема един линвист с ерудиция и знания ("наполетано") да не може да каже каже кои са те?..Което е направено.. (списъка на "наполетано")

Никита, а с'а да те видим българското радь, радост от какъв произход ще е? От славянски ли или от алански. Щото на осетински mae radae значи "радост моя". Ако коренът радь в праславянския е всъщност ирански, дори и най-ерудиран лингвист като например твоят любим Абаев не може да разплете казуса дали нашето радь е славянско или алано-прабългарско. Така че, Ники, за "един линвист с ерудиция и знания" проблеми винаги ще има. И то огромни.

Така че вместо да се репчиш толкова на Невский и да го пращаш на майната му, вземи си води бележки и ги прати на Войников да си пооправи монографията. :tooth: Само се чудя как Невский е имал нерви да изчете 1500 страници. :doh:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аз ли демагогствам бе пич,

Я гледай какви безумия пише твоя гуру за явна латинска заемка:

Позор за иранофилството. Не било от кесар, а? И буза не е от латински нали?

Ай сиктир!

"Царя" може да идва и от латинската форма "цезар", но както и да е - аз съм по-склонен да смятам че Войников греши като извежда тази дума от други корени..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Кумир" в Българския и осетинския - е семитска дума? Не е невъзможно, но е спорно ....Връзките, показани от Войников и аргументът* на Войников против това приемане, за мен не са неубедитителни...Смятам че би следвало още един лингвист с голяма ерудиция и знания да си каже последната "дума" (..Визирам Абаев - като единия лингвист с голяма ерудиция)

*"Смятам че констатацията е невярна, предвид тесния кавказки локализационизъм, противоречащ на палиолитния, древен произход на корена и широката му „бореална” разпространеност".

За другите думи нямам достъчно идеи и познания , и не мога ти опонирам директно.. Само не разбрах как и по какъв начин латинската "гуша" се е намерила в осетинския? Не прескачаш ли с големи крачки историческата част при етимологизирането?..

Пич, колкото повече спориш, толкова по зле става.

Ако някой е позор за иранофилството, това сте доктора и компания и аз нямам нищо общо с това. Просто показвам колко наивни и безхаберни са писанията ви. Не се излагай с гушата, и пак ти казвам - четене и пак четене и много мислене трябва. Ма поне не се излагайте с думички като "цинция" и твърдения, че окончанието -чий, било там от вашата Бактрия примерно. Аз може да не знам -чий точно откъде идва, но знам, че или е турско/тюрско (джии, дзии) или е славянско - зодчии. Но съм сигурен, че не е иранско. Може да не съм най-големия ерудит, ма поне малко съм по в час от теб и доктора. Айде със здраве. И изобщо не се заблуждавай, че езикознанието е толкова лесно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Свиня не е посочена като иранска дума, или не е в списъка на Войников; Иначе си е общославянска, така че я приемаме за славянска..Как и кога е приета от славяните - изобщо не е важно и няма връзка със спора..

А ти се дръж малко по-коректно и възпитано моля.. Задаваш ми въпроса, след като аз съм написал че "езиковедите няма да имат проблем с отсяването" - и съм написал че аз не съм такъв, така че въпросът ти не е зададен към правилния човек/зададен е по идиотски начин/ .. Освен това си спести, моля, съветите към мен, след като не съм ти искал - за да не взема и аз да давам съвети на теб.. и да стане "интересно" за теб..Ако имаш желание да комуникираш с Войников - може да му пишеш на имейла, които е достъпен за всички, ако не искаш- то няма проблем, стига да не меи даваш идиотски за мен "съвети" / т.е да не се изживяваш като мой пишман- чорбаждия/..Ясно ли ти е какво ти хортувам или да ти обясня и по друг начин?..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Свиня не е посочена като иранска дума, или не е в списъка на Войников; Иначе си е общославянска, така че я приемаме за славянска..Как и кога е приета от славяните - изобщо не е важно и няма връзка със спора..

А ти се дръж малко по-коректно и възпитано моля.. Задаваш ми въпроса, след като аз съм написал че "езиковедите няма да имат проблем с отсяването" - и съм написал че аз не съм такъв, така че въпросът ти не е зададен към правилния човек/зададен е по идиотски начин/ .. Освен това си спести, моля, съветите към мен, след като не съм ти искал - за да не взема и аз да давам съвети на теб.. и да стане "интересно" за теб..Ако имаш желание да комуникираш с Войников - може да му пишеш на имейла, които е достъпен за всички, ако не искаш- то няма проблем, стига да не меи даваш идиотски за мен "съвети" / т.е да не се изживяваш като мой пишман- чорбаждия/..Ясно ли ти е какво ти хортувам или да ти обясня и по друг начин?..

Добре де по-спокойно, ето ти да си четеш, няма страшно:

1. бъбрек – вътрешен орган от отделителната система. Думата е посочена като една от „прабългарските тюркски думи в бълг.език”. Ст.Младенов открива в речника на проф.Вайганд, албанската дума buburike – бъбрек, която е явна българска заемка. /СМ-ИС,стр.41-58/ В протоиндоирански *wrtko, санскрит vrkká, авестийски vэrэđka, vэrэtθka, осетински иронски uыrg, uыrgtж, дигорски urg, ягнобски gurkak, кюрдски gurзik, пущунски warga, персийски, таджикски gurda, шугнански wūgj, язгулемски gкrda, кховарски pьnь - бъбрек. /IEE/,/ОРС/,/VS-ETD/ В тох./б/ weru, yweru – мехур. Също в кховарски gruk, bвkruk - бъбрек, brвkruk – мехур, непалски vr̥kkбu, vŕ̊kyau, bokyo - бъбрек. В хинди prawel, gurda – бъбрек. П.Добрев посочва пущунското върга, като аналог на българското бъбрек. /ПД-ЕАКБ,стр.72/ Виждаме че осетинската форма се отличава от пущунската с прехода в-у, докато в български в-б. Разликата между осетинското и българското понятие се изразявя в редукцията на б, поради прехода в у, така че уырг-бъбрек-върга и възможен общ произход, но смущаващо е че подобна дупликация на началното „б”, „в”, липсва във всички индоирански примери. Но може да предполагаме хипотетичното изходно прабългарски *бркъ. Покорни посочва изходното протоиндоевропейско orghi – бъбреци, тестиси (бели бъбреци) и съответните форми в авестийски ārāzi, съвр.персийски erezi, арменски orjik, староирландски orji, аra, средноирландски uirgge, uirghe, кимвърски aren, старовисоконемски argr, съвр.немски niere, древногръцки , албански herdhe, литовски arjius, латинското ren, nefrones – бъбреци, тох./б/ erkatstse, хетски arki(ja), гръцкото  - тестис. /P-IEW/ От същия корен с друго разширение, в хетски hahri – бял дроб тох./а/ āriñc, тох./б/ arañce, прототох. *ārдñce – сърце. В алтайските езици, изходното pŏgir/v/, тюркското bцgцr, bцgrek, монголското bцγеre, тунгусоманчжурски pugi, puki, корейски pur, японски punkuri – бъбреци, тестиси. Виж също старотюкското и караханидски bцgьr, чагатайското bugrak, ногайското bьjrek, тюркменското bevrek, bцwrek, чувашкото pьre, pudege (животински бъбреци), гагаузкото bьr, bцrek, bцrek, караимското bцgrek, bivrek, каракалпакското bьjir, bьjrek, турското bцjrek, bцbrek, азърбайджанското bцjьr, bцjrдk, карачаевобалкарското bцgrek, татарското bьjrak, bьjrдk, казахското bujrek, bцtдkд (животински бъбреци), узбекското porцk, южноалтайското buirak, шорското pugruk, pььrak, башкирското bōer, ойратското bцrцk, тувинското bьjrek, хакаското pьgьrek, pьrek, киргизкото bцjrцk, уйгурско bцrдk, якутското bьцr – бъбрек. /VS-ETD/ В литературен монголски bцgere, старомонголски и монголските диалекти bore, boro, bцдrд, bьrд, būr – бебрек, тестис, в тунгусоманчжурски *pugi/*puki/*xūki - е с по-общо значение, вътрешности, стомах, коремни органи, в манчжурски bošэqu, bosэqu, bosхo, евенкски bosokto, евенски bostъ̣ - бъбрек, корейски *pur/*pul – бъбрек, тестис, в старояпонски *púnkúri, съвр.японски fuguri – тестиси, старояпонски muratwo - бъбрек. /S-АE/ А.Дыбо смята че протоалтайското понятие е било *poxer - бъбреци, дало тунгусоманчжурското fuxin – вътрешности и древнотюркското bцgьr – хълбок, преминало в по-късното bцgrek със значение бъбреци. /АД-СРАЭ,стр.6/ В енисейските езици, протоформа *b[a]jbVl, в кетски bejbul, мн.ч. bajbuĺэŋ, симтски bajb`l, арински koipala, котски *poipala, югски bajbоl, мн.ч. bajbоlоŋ, - бъбрек. Протоенисейската форма показва следното развитие: *b[a]jbVl<*b[a]j-pоыоĺ<*pоыоĺ – вътрешни органи. В дагестанските езици в аварски ba`ár-žo – бъбрек, чеченски, ингушки žim, протоцезки *žebu – черен дроб, тибетски bhia, древнокитайски bhe – слезка. /S-YE/ В синоказказкото семейство, в дагестанските езици, аварски, андски *ḳ`un`i, цезки kubo, koma, старокитайски gín – бъбрек, прототибетски *khìŋ – мехур, бурушастки *-́ken – черен дроб, абхазки gu - сърце, касае за за древен палеолитен корен, защото в протокойсански *knu – бъбрек. В алтайските езици, този корен дава разширение в прототюркски *gцjŋ-il, прототунгусоманчжурски *kuŋ, старокорейски *kà'ón-tai – сърце, в уггорската група, в коми kinem, хантски kon, унгарски joh, juh, éh, íh – корем, вътрешности, унгарски iunhum, yonhan – сърце. В дравидските езици *gunḍ – сърце, в чукчо-камчатските езици *k'in – пъп. Трябва да посочим и английското bubble – мехур, латинското follis – мехур, вкл.пикочен, жлъчен, английски bile, латински bīlis, келтски *bistlo- жлъчка, протоиндоевропейската форма *bōul, *bholn- мехур, *bistl-i- жлъчка и предностратически паралел с енисейските понятия. В угрофинските езици, протоформата *piša, мордвински piže, ненцки pad́e, pad́erāхā, селкупски pătэ – жлъчен мехур, а в унгарски vese – бъбрек, във фински pдkkд, мордвински peke – стомах, вътрешности, удмурски pekĺa - бъбреци, хантски pцki – въздушен мехур на риба. В ескимоски-алеутски *pэkju – яйце. В дравидски *pic/*puc – жлъчка, но с друго разширение, жлъчен, зъл, лош. Старостин въстановява общ ностратически корен *biš`v˜-č`- жлъчка, жлъчен мехур, бъбрек, *p`vk`v – вътрешности, коремни органи, бъбрек. /IEE/ В угрофински езици, в марийски verge, vдrgы, коми vцrk, хантски wьrэk, werэk, манси vureх – бъбрек, е явна иранска заемка. /UE/,/МФ-ЭСЧЯ-1,стр.461/ Виждаме че турското bцbrek е единственото отклонение от общотюркското bьgrek, което показва че може да се касае за по-късна, балканска, българска заемка. Енисейската форма е по-близка до българската, отколкото алтайската. Не е изключен и индоирански произход: ург-уърг-върга-бркъ-бъбрек.

Ако това ще те спаси от самоубийство, ще призная, че всичките тези еквилибристики ме убедиха, че тази дума е алано-иранска, а не монголо-тюркска. Ако трябва ще призная и че това е българска заемка в турския. Иначе няма.

Понеже сме на тази тема, ако ти докажа, че чишкам е с гръцки произход ще се успокоиш ли?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Пич, колкото повече спориш, толкова по зле става.

Ако някой е позор за иранофилството, това сте доктора и компания и аз нямам нищо общо с това. Просто показвам колко наивни и безхаберни са писанията ви. Не се излагай с гушата, и пак ти казвам - четене и пак четене и много мислене трябва. Ма поне не се излагайте с думички като "цинция" и твърдения, че окончанието -чий, било там от вашата Бактрия примерно. Аз може да не знам -чий точно откъде идва, но знам, че или е турско/тюрско (джии, дзии) или е славянско - зодчии. Но съм сигурен, че не е иранско. Може да не съм най-големия ерудит, ма поне малко съм по в час от теб и доктора. Айде със здраве. И изобщо не се заблуждавай, че езикознанието е толкова лесно.

Ако някой е позор за иранофилството, това сте доктора и компания и аз нямам нищо общо с това. Просто показвам колко наивни и безхаберни са писанията ви. Не се излагай с гушата, и пак ти казвам - четене и пак четене и много мислене трябва.

Разбрах вече че според теб съм "позор за иранофилството"- ама не разбирам защо се повтаряш като изтърван..

.. Я ми кажи какво стана с гушата - след като си чел, чел и чел, - как и кога от латинския език отиде в осетинския?

"-Чий" си е суфикс с китайски произход , а дали е само е приет само от алтайците , и имало ли го, или го нямало и в други езици на народите от Средна и Централна (и дали и как е прехвърчал) - са малко дискусионни въпроси..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
А ти се дръж малко по-коректно и възпитано моля.. Задаваш ми въпроса, след като аз съм написал че "езиковедите няма да имат проблем с отсяването" - и съм написал че аз не съм такъв, така че въпросът ти не е зададен към правилния човек/зададен е по идиотски начин/ .. Освен това си спести, моля, съветите към мен, след като не съм ти искал - за да не взема и аз да давам съвети на теб.. и да стане "интересно" за теб..Ако имаш желание да комуникираш с Войников - може да му пишеш на имейла, които е достъпен за всички, ако не искаш- то няма проблем, стига да не меи даваш идиотски за мен "съвети" / т.е да не се изживяваш като мой пишман- чорбаждия/..Ясно ли ти е какво ти хортувам или да ти обясня и по друг начин?..

Ники, нещо много присърце взимаш всичко писано от или по адрес на Войников. Да не сте роднини? Или идентични? :biggrin:

Виждам, нещо си изпускаш нервите. Винаги ли така общуваш с хора, които показват, че и ти, и кумирът ти, сте лингвистично неграмотни?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако някой е позор за иранофилството, това сте доктора и компания и аз нямам нищо общо с това. Просто показвам колко наивни и безхаберни са писанията ви. Не се излагай с гушата, и пак ти казвам - четене и пак четене и много мислене трябва.

Разбрах вече че според теб съм "позор за иранофилството"- ама не разбирам защо се повтаряш като изтърван..

.. Я ми кажи какво стана с гушата - след като си чел, чел и чел, - как и кога от латинския език отиде в осетинския?

"-Чий" си е суфикс с китайски произход , а дали е само е приет само от алтайците , и имало ли го, или го нямало и в други езици на народите от Средна и Централна (и дали и как е прехвърчал) - са малко дискусионни въпроси..

лат. geusiae, рум. guşă и на албански е така и на хърватски па ще е гуша. Тук на Балканите така се казва и това е от латински, а не от ирански.

Аха сега и китайския ли ще намесим. Прабългарския е бил някакъв сино-ирански език ли?

Айде взимай се в ръце. Че скоро и таксиджия ще го изкараш с китайско окончание.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
А ти се дръж малко по-коректно и възпитано моля.. Задаваш ми въпроса, след като аз съм написал че "езиковедите няма да имат проблем с отсяването" - и съм написал че аз не съм такъв, така че въпросът ти не е зададен към правилния човек/зададен е по идиотски начин/ ...

Тогава защо се изживяваш като адвокат на Войников? Той си има регистрация във форума, да си влезе и да се защити.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ники, нещо много присърце взимаш всичко писано от или по адрес на Войников. Да не сте роднини? Или идентични? :biggrin:

Виждам, нещо си изпускаш нервите. Винаги ли така общуваш с хора, които показват, че и ти, и кумирът ти, сте лингвистично неграмотни?

Ти не си ми показал, че съм лингвистично неграмотен, напротив аз ти казах че не съм лигвист, както и казах че Войников греши в етимологиите си- което обективно значи "незнание", или според твоите думи "лингвистична неграмотност" ..Така че ти ( за теб говоря) или си много тъп, та правиш съсем неадекватни заключения (в което за съжаление се убеждавам от последните ти съобщения), или не знам какво друго да мисля за теб..Но няма значение- дали си тъп или интелигентен - моля отнасяй се коректно, според това което ти написах по-горе. Прочети още един път ако искаш, какво ти очаквам за коректноста-и я очакавам за да имаме "уважение", а не препирни и престрелки - където ще загубиш в играта с мен..Но всъщност ти си решаваш..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ти не си ми показал, че съм лингвистично неграмотен, напротив аз ти казах че не съм лигвист, както и казах че Войников греши в етимологиите си- което обективно значи "незнание", или според твоите думи "лингвистична неграмотност" ..Така че ти ( за теб говоря) или си много тъп, та правиш съсем неадекватни заключения (в което за съжаление се убеждавам от последните ти съобщения), или не знам какво друго да мисля за теб..Но няма значение- дали си тъп или интелигентен - моля отнасяй се коректно, според това което ти написах по-горе. Прочети още един път ако искаш, какво ти очаквам за коректноста-и я очакавам за да имаме "уважение", а не препирни и престрелки - където ще загубиш в играта с мен..Но всъщност ти си решаваш..

Хахаха. За обидите виждам, че си майстор. Ще ти перифразирам една мисъл на Салвор Хардин ("Фондацията", Айзък Азимов) - "обидата е последното убежище на некомпетентния". Не си спомням аз или Невский да сме казвали, че ти или Войников сте тъпи. Само, че... сте неграмотни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

лат. geusiae, рум. guşă и на албански е така и на хърватски па ще е гуша. Тук на Балканите така се казва и това е от латински, а не от ирански.

Аха сега и китайския ли ще намесим. Прабългарския е бил някакъв сино-ирански език ли?

Айде взимай се в ръце. Че скоро и таксиджия ще го изкараш с китайско окончание.

.. Ти сега се възнесе и главозамая, че чак се пак се оцапа до шията..Точно корифеят Баскаков определя суфикса "-чий" като китайска заемка в тюрските езици..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Хахаха. За обидите виждам, че си майстор. Ще ти перифразирам една мисъл на Салвор Хардин ("Фондацията", Айзък Азимов) - "обидата е последното убежище на некомпетентния". Не си спомням аз или Невский да сме казвали, че ти или Войников сте тъпи. Само, че... сте неграмотни.

Добре де - пак си тъп, виж аз какво пиша - виж ти какво ми отговаряш..

За обидите виждам, че си майстор.

А така, светка ти по другия начин / естесвения начин да ти светне нещо - е да ядеш повече риба, защото в нея има фосфор/..Тъй, тъй, при мен е "каквото повикало - такова се обадило", а ти си продължавай както си знаеш..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

.. Ти сега се възнесе и главозамае, че чак се пак се оцапа до шията..Точно Баскаков го определя суфикса "-чий" като китайска заемка в тюрските езици..

Аха и от там прескочил в прабългарския. От тюркските езици. Ама всъщност ... да бе да ... абе иранско си е. Не може да е тюркско, я виж доктора какво е писал.

Нещо се обърках. Олелелей, малелей, тежка е съдбата на глупака.

Аз излизам да подишам чист въздух. А ти си оправи кашите в главата. Че сам падаш в капана.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аха и от там прескочил в прабългарския. От тюркските езици. Ама всъщност ... да бе да ... абе иранско си е. Не може да е тюркско, я виж доктора какво е писал.

Нещо се обърках. Олелелей, малелей, тежка е съдбата на глупака.

Аз излизам да подишам чист въздух. А ти си оправи кашите в главата. Че сам падаш в капана.

Според Баскаков в основата (на суфиска или явлението) стои китайска заемка, съотв. ši, šhih, dzi, čijan, в китайски означава професия, майстор... Коментарът ми е ясен - така че ще си спестя усилието да последвам целенасочено.. и остроумно неадекватния ти съвет.. Ще ти го повторя : "-Чий" си е суфикс с китайски произход , а дали е само е приет само от алтайците , и имало ли го, или го нямало и в други езици на народите от Средна и Централна (и дали и как е прехвърчал) - са малко дискусионни въпроси..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Добре де - пак си тъп, виж аз какво пиша - виж ти какво ми отговаряш..

За обидите виждам, че си майстор.

А така, светка ти по другия начин / естесвения начин да ти светне нещо - е да ядеш повече риба, защото в нея има фосфор/..Тъй, тъй, при мен е "каквото повикало - такова се обадило", а ти си продължавай както си знаеш..

ОК, можеш ли да се аргументираш защо изобщо въвеждаш за обсъждане писанията на Войников?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре де, не можеше ли всичко да си го напишете в малко по спокоен и умерен тон. Не съм специалист и ми е интересно да науча нещо ново, но големи усилия ми костваше да издържа на пороя обиди които си разменихте до тук. Или идеята е да се млатите виртуално? Мисля и двамата сте разумни хора и можете да отстоявате позициите си без обиди. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Nevski, не се поддавай на провокациите на nik1.

Проследи мненията му във форума и сам ще се убедиш в правотата на съвета ми.

Днес, 11:59 AM

автор nik1

Момче, ти май наистина си тъп:..

Днес, 12:15 PM

автор nik1

Явно си чукундур...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Nevski, не се поддавай на провокациите на nik1.

Проследи мненията му във форума и сам ще се убедиш в правотата на съвета ми.

Днес, 11:59 AM

автор nik1

Момче, ти май наистина си тъп:..

Днес, 12:15 PM

автор nik1

Явно си чукундур...

Ах-ох... честният и чистият Невски, и лошият и зъл провокатор nik1.. Ти, драги, май забрави да цитираш на какво бяха отговор тези ми мнения?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...