Отиди на
Форум "Наука"

Девет от 12-те мита - развенчани или пресътворени?


Recommended Posts

  • Потребители
Но какво общо имат тези сюжети с българите???

Мотивите и историите за амазонките (жените воини - със значение на думата в иранските езици или "безгръди", или "силни жени") са познати само при сарматите и аланите (и при амазонските индианци). Амазонките, съществуващи действително, и описани от Херодот и други автори, се смятат за легендарните "майки" (при тази общост става дума за матриархат) на сауроматския народ. Споменатият в легендата град съответства на волжско-български град (селище) от преди монголо-татарското завоюване на Волжска България.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 221
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Мотивите и историите за амазонките (жените воини - със значение на думата в иранските езици или "безгръди", или "силни жени") са познати само при сарматите и аланите (и при амазонските индианци). Амазонките, съществуващи действително, и описани от Херодот и други автори, се смятат за легендарните "майки" (при тази общост става дума за матриархат) на сауроматския народ. Споменатият в легендата град съответства на волжско-български град (селище) от преди монголо-татарското завоюване на Волжска България.

------------------------------------

Бих добавил и историите за "Женското царство" в Западния край, съобщавани от китайските хроники!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Но какво общо имат тези сюжети с българите???

Сюжетите имат общо с познатата история на българите, за това пише тук:

http://kroraina.com/NI/izvori/GIBI_IV/GIBI_IV_p013.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Естествено нищо.

Ама естествено, как изобщо можем да си помислим такива неща - мотивите са татарски , монголски и угрофински по произход ;)

Българите естествено и не яздят коне, а свине и говеда, със завързани пилета си за свинете си, а най-отбраните от свинниците са с шарени грънци на главите си, и сърпове в ръцете си ;)

Естествено нищо.

Гола вода си Бачо археолог, а не "скала и опора" ;). Казах ти че ината ти ще те закопае, ама ти не ми повярва. Преди един месец орева орталъка че българите са сармати, та сармати, ама даже и Херодот май не си чел, или нещо днес не ти отърва, и пак ти се е отпушила музата да се правиш на "скала и инат"? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ама естествено, как изобщо можем да си помислим такива неща - мотивите са татарски , монголски и угрофински по произход ;)

Българите естествено и не яздят коне, а свине и говеда, със завързани пилета си за свинете си, а най-отбраните от свинниците са с шарени грънци на главите си, и сърпове в ръцете си ;)

Гола вода си Бачо археолог, а не "скала и опора" ;). Казах ти че ината ти ще те закопае, ама ти не ми повярва. Преди един месец орева орталъка че българите са сармати, та сармати, ама даже и Херодот май не си чел, или нещо днес не ти отърва, и пак ти се е отпушила музата да се правиш на "скала и инат"? ;)

Е че сармати са! :smokeing: Само дето няма доказателства че въпросните митове са съществували и сред прабългарите. И точно ти недей да говориш за извори - ония ден всички те видяха как на черното викаш бяло. Тази вечер не мисля да си губя времето, така че е безсмислено да ми отговаряш. :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Абе, не знам кой е чел или кой не е чел Херодот, но в Протектор Менандър ей скивай тук ако не верваш - http://kroraina.com/NI/izvori/GIBI_II/09.%20Menandyr/248.jpg има едно аварско вождче, та това момченце са казава - Таргитаос, или Таргитий -аон, ако ползвате средногръцки .

Та, този вожд Таргитаос ?Таргитий са го превели наште убавци си е аналог на скитския вожд Таргитаос , същия да същия, дето баща му бил Зевс, а майка му Бористенес ...

В Българската наука бъка от КЪСА ИСТОРИЧЕСКА ПАМЕТ .

Айде, да се сетят .

Пък, да видим, още ли някой ще плямпа за това ,че АВАРИТЕ, уж били тюркско племе, домъкнало се от Алтай, да разваля рахатлъка на империята.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Та, този вожд Таргитаос ?Таргитий са го превели наште убавци си е аналог на скитския вожд Таргитаос , същия да същия, дето баща му бил Зевс, а майка му Бористенес ...

В Българската наука бъка от КЪСА ИСТОРИЧЕСКА ПАМЕТ .

Айде, да се сетят .

Пък, да видим, още ли някой ще плямпа за това ,че АВАРИТЕ, уж били тюркско племе, домъкнало се от Алтай, да разваля рахатлъка на империята.

Много пъти е казвано на форума, но явно трябва да се повтаря. Името не казва нищо за произхода и принадлежността на човека. По тази нелепа логика половината от нашите царе са евреи, а другата половина гърци, защото носят еврейски и гръцки имена. Има една част трудно определими. Някои пък крайно заблудени същества казват, че Самуил е арменец?! :hmmm: Не е арменец, не е българин, евреин е! :umnik::tooth:

Баян (Батбаян) аварин ли е, понеже има един такъв аварски вожд. Фердинанд български цар ли е и задължително ли е народът да е от същата кръв като царя? Примерите са безброй.

В писмото на Теофилакт до Петър се споменава някой си еретик Теревинт, наричан Буда. Ако след хиляда години някой пишман историк попадне на този псевдоним, трябва ли да заключи, че тукашният свят съдържа своя произход в будисткия народ и кой е този народ - индуси, тибетци, монголци...? Да се смесват името със същността (във философски смисъл) е форма на пълно логическо невежество.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кой каза че аварите са тюрки.....аварите са ефталити, народа хуа на китайсикте хроники. В крайна сметка смес от източноирнаски, угорски и алтайски племена.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Е че сармати са! :smokeing: Само дето няма доказателства че въпросните митове са съществували и сред прабългарите. И точно ти недей да говориш за извори - ония ден всички те видяха как на черното викаш бяло. Тази вечер не мисля да си губя времето, така че е безсмислено да ми отговаряш. :crazy_pilot:

Смешко. Ами я ни кажи тогава откъде са митовете при волжските татари?

Да де, на кривата ракета космоса и е крив ;) , И не си чел Херодот , или ако си го чел, си разбрал какво пише, колкото "коте на летище" би разбрало ;), защото ако го беше чел, щеще да да знаеш "скитите-земеделци" се наричат от него винаги (предлагам да запомним тази дума) "скити-земеделци", а не "скити";)

Прав ти път, като нямаш време за губене ;)

Link to comment
Share on other sites

По скоро съм на мнение че българо-берсило-есегелската общост е може би най-късно запазената алано-сарматска етнокултурна общост. Отгласи от българските легенди за амазонките се срещат в топонимичните материали. В едно татарско предание фигурира българският град ”Кызлар шЭhЭре” /”Момински град”/ . Топонимът явно отразява един от моментите на легендата: наличието на градове, в които уж са живяли само жени и девойки. В татарското народно творчество се повтарят мотивите, фиксирани в средновековните източници: жените живеят в отделен град. Ако се роди момче, веднага го убиват. Същата участ очаква и всеки мъж, който проникне в града им. В една приказка героят, макар и майсторски преоблечен като жена, е бързо разобличен. Това става по време на общото къпане. Да си спомним съобщението на Ибн Фадлан за подобни къпания при българите!

Сюжетите за жени-воини са съставна част в различните варианти на татарския епос ”Алпамъш”. Преди сватбата си те влизат в двубой със своя жених, а впоследствие заедно с мъжете си се борят срещу враговете . В татарската приказка ”Алпамша” жената на алъпа Сандугач на кон заедно с мъжа си отива на война, а в отсъствието на мъжа си побеждава враговете.

И вие, подобно на всички останали епигоно-адепти на Счетоводителя обединявате и свеждате към едно изобщо необединими и несводими категории, защото първата общност няма нищо общо с втората като етнически произход и принадлежност, освен ако не приемате за обективнореални неговите бълнувания насън и наяве.

В татарите къпчаки има много силен прабългарски/болгарски етнолингвистичен и етнографски субстрат, а в тях пък - ирански субстрат и адстрат.

Всичко това обяснява напълно и въпросните фолклорни мотиви, без обаче да говори или доказва каквото и да е в етногенетичен план.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

И вие, подобно на всички останали епигоно-адепти на Счетоводителя обединявате и свеждате към едно изобщо необединими и несводими категории, защото първата общност няма нищо общо с втората като етнически произход и принадлежност, освен ако не приемате за обективнореални неговите бълнувания насън и наяве.

В татарите къпчаки има много силен прабългарски/болгарски етнолингвистичен и етнографски субстрат, а в тях пък - ирански субстрат и адстрат.

Всичко това обяснява напълно и въпросните фолклорни мотиви, без обаче да говори или доказва каквото и да е в етногенетичен план.

Какво приемам или не, е само моя работа. Не знам какви са бълнуванията на П.Добрев, но вашите според мен са симптоматични. Твърдението ви, че "Волжско-българската общост няма нищо общо със аланосарматската" е смехотворно, за справки "А. П. Смирнов, Волжские булгары, Москва, 1951".

А.П.Смирнов: ”Булгары принадлежали к алано-сарматским племенам. Этот элемент достаточно хорошо прослежен в культуре волжских булгар”.

Link to comment
Share on other sites

Какво приемам или не, е само моя работа. Не знам какви са бълнуванията на П.Добрев, но вашите според мен са симптоматични. Твърдението ви, че "Волжско-българската общост няма нищо общо със аланосарматската" е смехотворно, за справки "А. П. Смирнов, Волжские булгары, Москва, 1951".

А.П.Смирнов: ”Булгары принадлежали к алано-сарматским племенам. Этот элемент достаточно хорошо прослежен в культуре волжских булгар”.

Благодаря за цитирането и щом като имате и книгата, ще ви помоля да ми приведете тук със съответните страници поне десетина от лингвистичните факти, положени в основата на това заключение на Смирнов.

Благодаря ви предварително и ни най-малко не се съмнявам, че ще изпълните молбата ми по възможно най-коректно-добросъвестния начин!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Благодаря за цитирането и щом като имате и книгата, ще ви помоля да ми приведете тук със съответните страници поне десетина от лингвистичните факти, положени в основата на това заключение на Смирнов.

Благодаря ви предварително и ни най-малко не се съмнявам, че ще изпълните молбата ми по възможно най-коректно-добросъвестния начин!

Смирнов се обосновава археологически, а не лингвистически.

Link to comment
Share on other sites

Смирнов се обосновава археологически, а не лингвистически.

А.П.Смирнов: ”Булгары принадлежали к алано-сарматским племенам. Этот элемент достаточно хорошо прослежен в культуре волжских булгар”.

Етносът е категория етнолингвистическа, а не археологическа. Той може да се обосновава археологически единствено и само, ако в погребенията и покрай разкопаните крепостни стени намери текстове на език, който той идентифицира и атрибутира като алано-сарматски!

В културата на волжските българи има повече от безброй неща, които не само са етнолингвистически амбивалентни, но даже и класификационно-ирелевантни, защото класификацията по принцип се прави на основата единствено и само на доминантно-водещи идентифициращи и диференциращи класификационни признаци.

Впрочем вашият Смирнов направо се прави на ударен, защото няма начин да не е чувал нищичко поне за най-ранните епитафии на арабска графика, на основата на които езикът на волжските българи се определя единствено и само като болгарски/прабългарски в частност и тюркски по принцип.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Етносът е категория етнолингвистическа, а не археологическа. Той може да се обосновава археологически единствено и само, ако в погребенията и покрай разкопаните крепостни стени намери текстове на език, който той идентифицира и атрибутира като алано-сарматски!

Така, а за етноси билингви нещо да кажете?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Впрочем вашият Смирнов направо се прави на ударен, защото няма начин да не е чувал нищичко поне за най-ранните епитафии на арабска графика, на основата на които езикът на волжските българи се определя единствено и само като болгарски/прабългарски в частност и тюркски по принцип.

Обаче тези най-ранни надписи са от 1244г. (не е запазен) и 1271г. :smokeing: Колко ли вода е изтекла по Волга от VІІІв. когато там се заселват българите до 1244г. Колко нищо в културата, гените и езика на българите са се променили през тези векове.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Етносът е категория етнолингвистическа, а не археологическа. Той може да се обосновава археологически единствено и само, ако в погребенията и покрай разкопаните крепостни стени намери текстове на език, който той идентифицира и атрибутира като алано-сарматски!

В културата на волжските българи има повече от безброй неща, които не само са етнолингвистически амбивалентни, но даже и класификационно-ирелевантни, защото класификацията по принцип се прави на основата единствено и само на доминантно-водещи идентифициращи и диференциращи класификационни признаци.

Впрочем вашият Смирнов направо се прави на ударен, защото няма начин да не е чувал нищичко поне за най-ранните епитафии на арабска графика, на основата на които езикът на волжските българи се определя единствено и само като болгарски/прабългарски в частност и тюркски по принцип.

Етнокултурните особености могат да се различават от етнолингвистичните, а те двете могат да нямат връзка с произхода на общността! Примерите за това са десетки. Езикът може да се промени в рамките на 4-5 поколения, когато липсват консервиращи влияния и фактори: езикът на волжските сувари и българи в средата на 11 век е различен от езикът им преди 120-130 години... Културата като цяло се променя по трудно - трябват стотици години според много от съвременните сравителни антрополози. Етнолозите пък приемат че женските мотиви са едни от най-консервативните маркери, така че можем да считаме (аз лично считам) с голяма степен на вероятност, че жените от Волжска България- са наследнички на същите тези жени, които някога са "хванали изпречилите им се хергелета и са започнали да плячкосват наоколо"; И които жени "преди да се свържат и сношат със своите мъже, са воювали с тях, а след това са излизали на лов или война - с мъжете си или без тях" ..(какво интересно съвпадение с епоса на татарските жени ) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...

Така, а за етноси билингви нещо да кажете?

Кои по-точно късноантични или ранносредновековни етноси имате предвид?

Link to comment
Share on other sites

Проф.Добрев каза "В татарите къпчаки има много силен прабългарски/болгарски етнолингвистичен и етнографски субстрат..." ???

Професоре, общ лингвистичен субстрат имаме с чувашите и с осетинците, а не с кипчаките-татари! А чувашкият език е твърде условно наречен тюркски и вие като водещ тюрколог в България трябва да знаете този факт! Език който се е отделел наравно с тунгусоманджурския и монголския преди още да се е формирал древнотюркския език, не може да се нарече тюркски? Погрешните схеми на Баскаков ги знам, не ги цитирайте!

Посочете татаро-прабългарските езикови паралели, ако обичате!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Протобългарин (Живко Войников) гледах част от телевизионната Ви изява миналата седмица при Пламен Павлов /that would be better, I guess :) / в "Час по България".

Заинтересува ме изказана от Вас хипотеза за произхода (етимологията) на нашия етноним "българи", обяснен през тохарски език. Според Вас на тохарски (А) "ГАР" означава "хора", а "БУЛ" общност - буквално "общност от хора", или "нашата общност от хора".

Ако хипотезата Ви се окаже вярна, това би бил важен момент (откритие) в прабългаристиката.

Бихте ли дали малко повече информация по въпроса? Например, речници, които сте ползвали, или трудове на други изследаватели на тохарите и техния език.

PS

Не знам защо, но от изявите Ви в този форум си представях, че изглеждате по друг начин - по-открит, по-емоционален, по-динамичен, а то..... Но всеки човек изглежда така, както изглежда и в това няма нищо лошо, протобългарин. :good:

Това са ефектите на интернет-общуването.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...