Отиди на
Форум "Наука"

Защо толкова плюем по висшето образование


П. Теодосиев

Recommended Posts

  • Администратор

В новия брой на в. "Капитал" статията на броя е за висшето образование - http://capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2010/09/03/955682_shest_idei_koito_shte_raztursiat_vissheto_obrazovanie/

Говори се колко сме назад от Европа, Америка, как трябва да вземем пример и с две думи тук лесно се взима диплома, която после се чудим какво да я правим...Лично на мен ми хареса материала, но искам да видя вашето мнение по въпроса?

Аз също уча в България и не мога да кажа, че не съм доволен, макар че винаги има неща, които могат да се направят по-добре, преподавателите могат да бъдат по-"земни" и т.н.

Ето и малък цитат от статията:

В България висшето образование отдавна не произвежда знание. Продуктът му са дипломи. И колкото по-висше става, толкова по-зле – годишно над десет хиляди българи избират да правят магистратурите си където и да е в чужбина, само не у нас. Голяма част от преподаването няма нищо общо с реалния свят, още по-малко с правенето на наука. В аулите се четат лекции, голяма част от които, в най-добрия случай, могат да попаднат в графата "история на науката". Така, колкото и да е нов университетът, той изглежда като музей, за който хората плащат билетчета и получават не много красива "грамота", която удостоверява тяхното посещение. Много наблюдателните може и да научат нещо, ако имат късмета да попаднат на някой от по-мотивираните преподаватели.

цялата статия - http://capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2010/09/03/955682_shest_idei_koito_shte_raztursiat_vissheto_obrazovanie/

430x310.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

По две причини.

По лошото качество на образованието плюем тези, дето сме му ходили по мъките.

По образованието като принцип обаче плюят онези, дето го нямат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Никой на плюе. Проблемът е в БАН. Когато се закрие феодалната структура БАН всички проблеми на нАуката в БГ ще се решат сами. :tooth:

Статията завършва с това:

В държавните университети липсва прозрачност за това как се взимат решенията и как се управляват техните финанси. Симптоматичен пример за това е изчезването на протоколите от академичните съвети на СУ, които до януари се публикуваха на интернет страницата на ВУЗ-а.

И аз наскоро го забелязах с учудване. Май не само не се върви напред, а дори назад.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Воят срещу образованието се дължи на желанието на правителството ни да управлява прост народ.

А висшето образование не е просто диплома, закачена на стената, а начин на мислене, начин на живот. Ако не го получиш или пък държиш само да си купиш хартийката и после да си я носиш като етикетче навсякъде - оставаш в масата.

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Образованието ни наистина е много зле. То още е заложник на една провалила се и рухнала система. В идеологията на тази система българинът е всестранно развита личност, която "прави". Какъв е резултата от направеното от тази личност никой не пита. Знаем си, че е лош. Смеем се на американците, че били много ограничени. Ограничени, но разбират от това, което правят, пък дори и да си мислят, че слънцето се върти около земята. Но за нашата система идеала е Жан Виденов комсомолец, доностник, комунист, спортист, преподавател (така и не става ясно по какво точно) - въобще всестранно развита личност.

Та в бълг. образователна система учим много неща, от които после нямаме никаква полза и постепенно ги забравяме като съвсем непотребни. Но за да ни преподават тях в учебните програми са пропуснали ред учебни часове с необходими уроци по специалността, по която се подготвяме. Имаме часове по литература, рисуване, пеене, физическо ... Хубаво, ама ако нямаме дар слово, ако не можем да рисуваме, ако не можем да пеем, ако генетично сме по-мудни ... Бълг. образование бърка обучението с таланта. Пише ви се оценка за това калко хубаво пеете, а не за това дали имате някаква представа за музиката. Пише ви се оценка за това колко хубаво сте нарисували нещо, а не дали знаете нещо за Микеланджело, светлосенки ... В нашата образователна система трябва да започне да се прави разлика между знание и талант. Образованието трябва да позволява на всеки да развие това, което може, а не да се превърне жертва на това, което не му се отдава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Когато стане въпрос за образование винаги се намесвам :). За висшето не мога да съдя (отдавна не съм в "с-мата", а с малкото останали тук (в БГ де) колеги от студентството (които са в "с-мата") не говорим за това кат се видим). По отношение на забележката на последния римлянин, така е при всяко правителство във всяка д-ва. Но не за простия народ, а защото на всяко правителство (респ. д-ва, даже да е най-добрата), трябват работари не "умници". В страни като Холандия, които дотират висшето образование за холандци (изразено в това, че таксите или ги няма или са символични (за изпитите не зная, но съдейки по резултатите и те така ;))), но само ако издържат първата година се получава така, че чуждите студенти (от които вече доста българчета завършили в български гимназии) ги носят на гръб (поради екипния начин на работа, щото обучението си е работа нали ;)) и са страшно доволни (нашите, аз за останалите не зная), когато "окапват" след това. Мерси от такава с-ма. Даже да имахме (д-вата де) пари, тя е по-скоро порочна, а при липса на пари направо идиотска.

ТРЯБВА ВЕДНЪЖ ЗА ВИНАГИ ДА СЕ РАЗБЕРЕ, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО Е ДЕЛО НА ИНДИВИДА, А НЕ НА ДЪРЖАВАТА! Простете за крещенето. И винаги е било така! Смешния плач, за "безплатното" образование преди 89-та и това, че е било по-добро от сегашното е наистина по-скоро трагичен от колкото смешен. Примери много, ма не ми се занимава (абе поне в 2 теми и няколко пъти съм ги давал) сега.

"Работата" на държавата е да помогне на талантливите деца, които са без възможностти. Затова и в средния курс има доста предмети даже в провилирани у-ща. Предишната д-ва ни най-малко правеше това. Но и не даваше на други. А сега има доста възможности, както "държавни", така и частни, както български, така и от чужбина.

По отношение на средното обаче имам наблюдения. И то от години. Не само в София. Не само от "елитни" гимназии. Въпроса е в "канализацията на интереса" (е*а си термина) и не точно канализация (щото ако познавате или имате хлапета на тийнеджърска възраст, интересите се менят с по-голяма скорост от тази на светлината), а наблюдение и обясняване или по-точно разясняване. Но без следа за налагане или определяне (може да е фатално!).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здрасти!

Още в миналият век благодарение на икономическото рухване на реалният социализъм (казват сега, но фактически благодарение на сухият закон руснаците изтрезняха и се огледаха докъде беше стигнал светът), въведоха под контрол капитализмът и демокрацията. Петък си отидохме в социализмът, понеделник ни казаха,че екапитализъм вече.

Каза още, че ще дойдат мултитата при нас защото сме толкова грамотни, че се тъпчат вече на границата за да прехвърлят при нас разработката, проектите на най-новите си продукти, ще се преструктурира индустията за производсво на хайтек продукти....

И какво стана?

На пръво разориха държавните (все едно добри или не) фирми за да се приватизират ефтиничко. Да не забравяме, че тези технически въпроси са водени под строгият контрол на тези ~1000 номенклатурници които и в социализма са били в позиции.

След изкупуването на пазара навлизат чуждите фирми с техните добро и лошокачествени стоки. Производството ако има е на ниво сглобяване (след 5-10 години, когато им изтекат държавните супсидии) изщезват в посока изток.

Аграрно производсво пада на 1/2, 1/3 спрямо последните години на социализмът. По евтино е да ядем испанско домате, израелско киви, холандски ябълки, да пием чилийско вино.....

ААААААААААА да!

Ограмотяването!

НЯМА ПАРИ!

В първият кръг, за сглобяване не е нужно толкова пипи. Па и държавни фирми няма които да обучават квалифицирани работници. Тези които имаха възможност отидоха в чужбина на работа. Другите.....

Вишите кой-къде. Много лекари например в Англия. Има които в Петък сядат на самолета в викендът печели парички колкото тука за месец и Понеделник рано сутринта се връща.

Сега пък върви пропаганда,че затова не идат квалитетните работни места защото няма доста средно и више грамотна работна ръка.

Когато затвориха фирмите затвориха и детските ясли, лекарски кабинети поддържани дотогава от тях.

Почнаха да концентрират и реформират обучението успоредно и лечението. Който има пари може и в приватни фирми да реши проблемите си. Който не, учи децата си в класове по 30 - 40 деца, чака за операция, преглед по 6-12 месеца.

Вижте само колко е била средната заплата на учителите в социализмът и вижте къде е сега спрямо най-платените (банкери, брокери, финансови работници).

Ще стане ясно какви са намеренията на което и да било правителство.

:vertag: :vertag: :vertag:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Държава, в която полицаите и военните получават повече пари от учителите, университетските преподаватели и учените, е полицейска държава.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Още едно подобно място...

http://www.nadnica.com/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Администратор

Няколко нови материала в сайта относно образованието на запад ;)

Най-добрите училища са тези, които се справят сами

Училищата с активно ръководство постигат най-добрите резултати, според мозъчен тръст, занимаващ се с реформиране на образованието. Най-успешните училища игнорират правителствените съвети и определят свои собствени стандарти за ефективно обучение, се казва в доклада. Най-добрите училища имат "отворена култура"; в тях ръководителите редовно се появяват в класните стаи неофициално.

"Учителите гледат на посещенията на директора и заместниците му като на опит за помощ и подкрепа от страна на ръководството, а не – като на заплаха. Не ги тресе шпиономания. Най-добрите училища са обхванати от манията за постоянно усъвършенстване на ръководството, учителите и учениците."

Тази промяна в културата на мислене води или до постоянното усъвършенстване на преподавателските кадри, или до излизане от професията на учители, които не искат да станат по-добри професионалисти, пише в доклада.

Цялото - http://nauka.bg/index.php?mod=front&fnc=pub_page&pid=12523

Британските студенти не са склонни да учат в чужбина

Икономическото бъдеще на Великобритания може да бъде застрашено, ако по-голям брой британски студенти не се сдобият с чуждестранен опит, твърди проучване на Британския съвет.

Повече студенти трябва да прекарат поне част от образователния си период в чужбина. Тяхното нежелание да учат в чужбина е удар върху икономическите перспективи пред страната, се казва в изследването.

По-малко от един на всеки 200 от студентите в Обединеното кралство прекарва част от образованието си в друга европейска страна - почти една трета по-малко, отколкото във Франция или в Германия, сочи статистиката.

Британският съвет, който е събрал данните, предупреждава, че икономическото бъдеще на страната ще бъде в опасност, освен ако повече младежи не отидат да се обучават в чужбина. През 2009 г. само 0,46% от английските студенти са се възползвали от европейската програма за обмен на студенти "Еразъм". За сравнение, във Франция и Германия почти три пъти повече студенти са участвали в нея – съответно 1.31% и 1.24%.

Докато някои студенти сами организират собствения си обучителен период в чужбина, по-голямата част го правят с помощта на програмата "Еразъм", която работи в 31 държави. Средно по 0,91% от студентите във всяка от страните-членки на ЕС се възползват от нея.

Мартин Дейвидсън, главен изпълнителен директор на Британския съвет, предупреждава, че има "реален риск конкурентните предимства на Великобритания да бъдат ерозирани от завършилите с малък или с нищожен опит, придобит в други части на света". Той споделя изумлението си, че британските студенти показват "изумително нежелание" да напуснат страната си дори и за един семестър.

Цялото - http://nauka.bg/index.php?mod=front&fnc=pub_page&pid=12522

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Никой на плюе. Проблемът е в БАН. Когато се закрие феодалната структура БАН всички проблеми на нАуката в БГ ще се решат сами. :tooth:

....

Не съм убеден, че това е правилно решение. Какво ще реши затварянето на БАН?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има един и само един проблем - парите. Не мисля, че лекциите, които четат професорите са за графа "История на науката". Единственият параметър, по който сме много назад от запада, е материалната база, а тя е изключително важна.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Сега видях заглавието на темата: "Защо плюят по висшето образование?"

Плюят тези, които го нямат или тези, които имат диплома, но не - и знанията, които тя удостоверява.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не съм убеден, че това е правилно решение. Какво ще реши затварянето на БАН?

Не знам какво ще реши, но щом Дянков казва така значи ще реши, защото Дянков е лЕвата ръка на Бойко, а Бойко всички знаем кой е. :bigwink::tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не знам какво ще реши, но щом Дянков казва така значи ще реши, защото Дянков е лЕвата ръка на Бойко, а Бойко всички знаем кой е. :bigwink::tooth:

Ако БАН бъде затворен .. и както няма изградени негови алтернативни структури - България би се превърнала в развъдник на псевдо наука. В момента поне, БАН работи с корективни функции в областта на науката.

Поздрави Б.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ако БАН бъде затворен .. и както няма изградени негови алтернативни структури - България би се превърнала в развъдник на псевдо наука.

Вероятно това е целта.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Вероятно това е целта.

Ако това е целта - Бог да ни е на помощ.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Сега видях заглавието на темата: "Защо плюят по висшето образование?"

Плюят тези, които го нямат или тези, които имат диплома, но не - и знанията, които тя удостоверява.

Всъщност не е точно така.

Не мога да коментирам адекватно, тъй като не съм ходила по мъките на родното висше образование (както се изрази Глишев), но пък имам познати с тукашни бакалавърски степени. И не говоря за вечно мрънкащи мамини синчета/щерки - а за наистина будни, амбициозни и интелигентни млади хора, които проклинат деня, в който са си подали документите за СУ. За късмет, въпросните хора бяха достатъчно амбицирани за да си намерят работа още в първите 3 до 6 месеца по съответната специалност и по-скоро се учиха от практиката, от колкото от теорията в университета. И ще излязат специалисти, но не благодарение на родното висше образование. Всички, които познавам са били поне 1 година по Еразъм някъде в чужбина и не искат да чуват за магистратури в България.

Така, че не са само тези, които го нямат или са го посещавали, но нищо не са научили, които плюят по него. Не. Има и такива, които искат да се учат, но нивото на образование предлагано у нас - не ги задоволява.

П.П.: Сетихте ме сега за една случка на която се смяхме с една приятелка от факултета по журналистика в СУ. Мацката се върна от една година по Еразъм във Вроцлав и я караха да преравнява изпити по телевизия, защото видиш ли тя в Полша учила цифрова телевизия, пък те в СУ-то преподавали аналогова. Случката става в 21 век.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Държава, в която полицаите и военните получават повече пари от учителите, университетските преподаватели и учените, е полицейска държава.

Напомня ми за вица, в който питали защо край казаните в ада, в които врели българите нямало пазачи, а край тея на другите народи имало. Отговора бил, че ако някой българин се опитвал да изкочи, сънародниците му обратно го издърпвали вътре.

Може много да се даде като аргументи, защо полицаи и военни трябва да взимат повече от учените. Напр. защото докато едните си учат урока един ден преди учениците за да повтарят 5 часа едно и също, без да им пука дали на някой му влиза нещо в главата, другите си рискуват живота. Или че първите седем години се формират от семейството, а полицията се намесва след вторите седем да оправя калпавата работа на учителите (наказателна отговорност се носи над 14г). Та въобще може да се каже много в тоя дух. Но със сигурност няма да излезе нищо, ако реформата се сведе до това работещите в една система (образованието) да почнат да взимат повече от тези в друга (МВР или МВО). Ако в самата система няма стимули, механичното й издигане над другите системи ще роди само надути пуяци.

Редактирано от Galahad
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Първопричината за окаяното състояние на днешното ни висше образование е автономията на ВУ - тя се оказа идеално средство, чрез което там се окопаха издигналите се по партийно-профсъюзно-комсомолска линия преподватаватели, след което пък си подготвиха достойна смяна - и днес най-реакционната част от научните работници у нас са точно младите (като цяло, разбира се - естествено че има всякакви случаи по места).

Впечатляващо е как непрекъснато се повтарят разни откровено малоумни тези за висшето образование - напр. - за бройката на висшите училища - не мога да разбера - ако сегашните 52 ги съберем в едно-единствено - това какво ще промени? - по-скоро промяната ще е към по-лошо - имаме подобен опит от "реформите" в Селскостопанска академия - напр. - обединиха институтите в Костинброд и Стара Загора - и единственият ефект беше рязкото нарастване на средставата за командировъчни - понеже за всяка дреболия трябва да се търчи през половин България от единия град в другия; и съвсем закономерно скоро отново ги разделиха в отделни институти.

И много други очевидно грешни постановки непрекъснато се бръщолевят по СМИ; страхувам се, че вече нищо не може да се направи - вегетирането ще си продължава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има хора които Плюят образованието което са завършили защото после са кандидати за Борсата с него.

Не само защото няма работа, а защото не се излиза с конретни необходими знания, а много общи и ненужни знания.

И сtава самоцел да си вземем изпита без значение дали сме научили нещо.

И като се обрънем 5 години назад, разбираме, че образованието от него е останала само философията му.

А като добавим магистратурата, допълнително липса на конкретни знания, това в много дисциплини го има. Поне ги разглеждах преди времe задълбочено. И установих от Програмата им , че няма нищо за което да се хванеш, просто още 1,5 години учене и плащане. Има такива които са намерили това което са търсили , но 98 процента са търсили само хартията на Дипломата.

Когато тази хартия се припокрие с това което е написано вътре. Тогава вероятно хората които плюят образованието ще са много по-малко.

Дoкато учих 5 части висша математика в едното висше , най-ме беше яд, че не ми признаха 2 те части които бях учил в полувисшето(сега висше степен специалист)

И от събраните 7 части и семестъра , не ми трябва нито един час. Вероятно и на много от Вас.

Исках да има конкретни знания , но ги нямаше. В полувисшето имаше повече.

Остана само облицовката на дипломата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В родното висше образование има една голяма дупка, която колегите на Запад отдавна са запълнили. А именно присъствието само на теория и никаква практика.

Забелязах в една статия по-горе нежеланието на английските студенти да прекарат поне един семестър в чужд университет - факт, който определено не се харесва на властите. И са прави - обучението в чужбина (било то за семестър или два) определено помага. В моя университет всеки семестър се изсипваха хора от Франция, Германия, Италия, Австралия, САЩ, Канада, Чехия, Полша и т.н. Да не говорим, че администрацията явно толкова имаше желание да ни "разкара", че се организирваха непрекъснати семинари и учебни занятия в различни крайща на държавата и в чужбина (в нашия случай - едноседмичен престой в Амстердам и месец на семинари, лекции и обучения в Шанхай, което направо ни разката - повярвайте ми, ние европейците, не знаем истинското значение на "много работа" - виж азиатците могат да ни го разяснят). И всичко това е създадено така, за да могат студентите да си го позволят - дори ние, източно европейците, които не получавахме никакви финансови помощи нито от държавите си, нито от ЕС, а трябваше да работим.

Но да си студент за малко в чужбина не е и наполовина толкова ефективно от колкото да си работник някъде за половин година. За това и много университети имат една стара и добра практика наречена интерншип (стаж). Който е повече от задължителен и няма нищо общо с родните летни практики. Стажовете се провеждат последният семестър от обучението и са абсолютно задължителни за всички - ако не минеш стажа си, не завършваш. На тези 6 месечни стажове, професорите си правят труда да ходят и да проверяват дали студентите им се явяват на работните си места и дори поддържат кореспонденция с компанията. Дипломната работа съответно е свързана с този стаж.

Което е една много добра тактика. За всичките си семестри обучение, аз лично най-много съм научила от стажа си, защото работех от 9 до 7, в истинска среда, с истински клиенти - бях си на работа, както си пише по книгите. С единствената разлика, че "колегите" ми получаваха по няколко хиляди евро, а аз взимах скромните 350 :Oo: Но пък от ЕС ни дадоха грантове - 350 евро за тези, които си карат стажовете в Европа и едни частни грантове за които се кандидастваше отделно (не помня - бяха някаква звезда сума), за тези, които ги карат извън границите на Европа (като някои колеги, които отидоха в Мексико, Канада и Азия). Което повярвайте ми - много помогна за обучението ни. Да не говорим, че имахме и предложение за работа след като приключихме стажовете си, което определено улеснява студента след дипломиране.

Общо взето западните университети наблягат основно на практиката, а теорията е оставена на второ място. В моя университет, всеки един проект, които сме правили е бил за дадена компания или корпорация. Което си е чиста екплоатация на студентски труд от една гледна точка, защото най-добрия проект от курса се прибира от компанията и се използва без никакво парично възнаграждение, освен престижът, че сме били одобрени и най-много един тур из бахти и офисите им ( :doh: ) и обяд :tooth: Абе евтина работна ръка си бяхме, докато бяхме студенти.

И още нещо (отплеснах се, знам) - самите ни изпити бяха конструирани въз основа на практиката. И устните и писмените. На писмените ни изпити имахме пълната свобода и право да изпозлваме учебниците си и Интернет (без скайп), което в началото изглеждаше перфектният план за преписване, но се оказа невъзможен, тъй като писмените изпити представляват казуси, който трябваше да решим в рамките на два часа въз основа на знанията си. Никакво цитиране не теории и никакъв шанс за преписване. Знания му е майката и западното образование е създадено да ти предложи такива - това, че ти ще решиш да не ги вземеш е лично решение.

Теорията най-адекватно се учи чрез практиката. А такава (в повечето случаи) у нас липсва.

Но то като се замисля липсват и реални студенти - голяма част от хората, които днес учат висше образование по дадена специалност, изобщо не знаят за какво го учат и за какво ще го позлват. На тях им трябва "висше". И това можете сами да си го обясните - отидете на една КСК и вижте, че с един изпит по даден предмет се кандидатсва за 10 различни специалности, които нямат нищо общо една с друга. Което какво говори? Кандидат-студента иска да бъде просто студент. (поне това са впечатленията ми от масовите студенти в днешно време).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

университетското образование в момента е един от най-големите балони в света ... голяма част от хората, които учат и инвестират времето и/или парите си (или пък това става с парите на данъкоплатците) ... ще издухат супата ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре, че лекуващите ни лекари, архитектите и инженерите отговорни за проектирването и построяването на сградите, в които живеем...и като се замисля още един голям куп хора, не са смятали образованието за пилеене на време, пари и енергия, защото не те, ами всички щяхме да го "задухаме".

В днешно време има стотици, ако не и хиляди, абсолютно безмислени и безперспективни дисциплини и специалности по университетите в цял свят. Проблемът е на тези, които смятат, че кариера се прави със степен по класическа философия, а не на тези, потърсили образование в сфери като медицина, биохимия, инженерство, архитектура, право и пр.

Колкото и да е романтична теорията, че образованието е безмислено, за съжаление - и мисля, че тук сме се събрали хора на работоспособна възраст - без него си му е...сещате се. Качествата и уменията на човек може да задържат работата, но именно образованието помага в намирането й. Мислех си, че в днешно време един кандидат се оценява само и единствено по качествата, които притежава, но това беше преди да видя, че в отдел човешки ресурси не допускат кандидати без (минимум) бакалавър.

Другият - и разбира се, най-добър вариант е - човек сам да запретне ръкави и да инвестира в собствен...бизнес (не знам защо толкова я мразя тази дума). И такива хора има - с достатъчно качества, умения, хъс и не на последно място - финансов гръб - няма невъзможни неща. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...