Отиди на
Форум "Наука"

Колесни бойни машини


eMGeto

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

И на мене ми харесва. Останал съм с впечатлението, че БМП-тата обикновено са верижни, по-тромави и с по-малки оръдия и картечници от тази.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Това не е точно БМП, а разузнавателна машина, на базата на БТР Пандур. За нея е нормално да е по-тежко въоръжена, защото ще е сама. БМП-тата са замислени да съпровождат танковете и са верижни наистина, БТР-ите са колесни, но изглежда напоследът тази класическа схема се промения.

Пък и явно тези и други шасита се ползват базово за БТР/БМП а в специализираните варианти на тях се монтират различни по-големи неща - артилерия и зентни установки главно.

Ето един Пандур на чехите с явни тяхно леко оръдие - малко накачулен отгоре, да не говорим, че и отстрани с тая противокумулативна защита изглежда несериозно.

Който още намира сухопътната служба за привлекателна, нека види гумите му и да се сети, че след всяко прибиране това нещо се мие с маркуч)))))

До 30 мм. оръдие има и блок с ракети, НУРС и ПТУРС, може би?

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Незнам, с гумите е по-бръз и по-безшумен, ама виждаш какво става в кал и сняг, а и по-малко защитен щом ще е сам, макар и само като разузнавач.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Верижните машини са една идея по-проходими и по-здрави при атака на ходовата част,но пък по-бавни. И по-шумни, да.

А калта си е еднакъв проблем и на вериги, и на колела:) Веригите също така могат да носят много тежки машини, на колела има ограничения.

И двата вида си имат място.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
  • Глобален Модератор

Е това си е танк на колела. Щеше да носи повече броня и същия топ на вериги и щеше да е двойно по-малък :))

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Първият немски лек брониран автомобил.

Бронираните коли са интересна концепция от 20-тте и 30-тте години, но тогава се използват, в т.ч. и през ВСВ, като нещо като БРДМ или лек танк. Но возят пехота.

Германия и СССР от 30-тте са шампиони по строителството им.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е това си е танк на колела. Щеше да носи повече броня и същия топ на вериги и щеше да е двойно по-малък :))

Машината е била предназначена да се бори с Т-55 и Т-62 в саваните на южна Африка.

С идването на демокрацията в ЮАР е била спряна от производство. А би било интересно..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да, за това е била, но дали е щяла да се справи? Тия грамаданести колела може и да затруднят обслужването, голяма е и ще я видят по-бързо. От друга страна, Т55 и т 62 имат смисъл само при масирано концентрирно ползване.

Интересен изтребител на танкове.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Облекчили са я "на трупчета", в случая на ролки, иначе едва ли е по-висока от един М-48 Патън. По скорост и маневреност на оня терен определено ще е доста добре. Да не говорим че ако настъпи противотанкова мина едно колело ще хвръкне, а останалите ще носят.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Всички са ги правили - Германия, СССР, Полша, Англия и пр. Изглежда, защото са по-бързи и по-лесни за производство. Немските, като SdKfz 222 в Полша през 39-та и във Франция през 40-та са си свършили добре работата. Днес обаче, с тази бронировка и въоръжение са просто смешни. Виж, "Пандура" е добре!

По-нататък ще постна и разни пародийни бронеавтомобили. Да се чудиш, какво точно е. Ако не пише, че е брониран автомобил, трудно би повярвал човек. Чудя се какви са били тези инженери, които да създадат и одобрят подобни динозаври.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Всъщност, идеята за създаването на бронирани автомобили от типа на "Пандур" не е нова. Тя е пак създадена от германците. През 42-ра - 43-та нацистите се чудеха какво да правят с големия брой (като видове и количество) бронирани автомобили създадени от тях през 30-те години. През 43-та те не ставаха за нищо! Онези, като SdKfz 222 с успех бяха използувани срещу партизаните на Тито и другаде, но те не ставаха за нищо друго. Слабата им бронировка ги правеше силно уязвими. Единственият начин да бъдат използувани беше да им се постави мощно въоръжение, способно да се справя с противниковите танкове от далеч. Така възникна идеята кули от танкове Т-ІІІ (модифицирани) да се поставят на бронеавтомобили от моделите с подходящо окачване. Резултатът бе т.н. "Пума". Въпреки че само 80 бр. са били произведени идеята и до днес не е изоставена! Тя има потенциал!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Има, разбира се! Разработват се днес цели класове лека колесна техника с модулно въоръжение - от 120 мм. оръдие до транспортни блокове.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Облекчили са я "на трупчета", в случая на ролки, иначе едва ли е по-висока от един М-48 Патън. По скорост и маневреност на оня терен определено ще е доста добре. Да не говорим че ако настъпи противотанкова мина едно колело ще хвръкне, а останалите ще носят.

Да, виж това е интересно предимство. Колко ли натиска на кв.см. и каква ли й е относителната мощност?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На ЮАР-ския колесен танк "Бисмарк", дето по-горе съм дал линк, слагат направо купол от основния боен танк "Олифант" със стандартното му 105 мм оръдие. Силовата установка доколкото, ако това на снимката е двигател дето е изваден, и тя е адекватна. Интересно е сравнението на снимка с обикновените колесни машини "Роойкат" със 76 мм оръдие. Все едно между кон и магаре.

Редактирано от kramer
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Всъщност, при по-нататъшно развитие концепцията може да се оптимизира. Шведите имат CV-90-120 със пълноценно 120 мм. оръдие, макар, че там бронята е слаба.

Във всеки случай Бисмарка би могъл в бъдещ вариант да сници корпуса, може би да засили бронирането отпред и да остане на колела, носейки танкова купола... Интересно.

Само се чудя за ходовите му качества. Все пак колесните машини са леки. В сухите африкански терени не би имало проблем, но на други места? Не мога да намеря данни за мощността и за относителното му налягане...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

При "Олифант-2" оръдието е 120 мм, така че и колесният танк навярно е получил такова, но след "демокрацията" в ЮАР проектът е замразен.

Редактирано от kramer
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Някой знае ли какво точно означава "Пандур", че ми е много интересно.

Ами до колкото знам означава 'полски пазач' на румънски :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дошло е от хърватските кавалеристи в армията на Австро-Унгария. "Пандур" е машина предвидена в голяма степен за въоръжение на бронеразузнавателните части, а те са наследник на кавалерията.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 месеца по късно...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...