Отиди на
Форум "Наука"

Д-р Пламен Димитров: "Позитивното мислене невротизира хората и ги прави зависими."


Recommended Posts

  • Модератор антропология

Хофстеде е уникална тъпня, която не си струва натискането на клавишите. Мисля, че Ник е единствения човек на света, за който тоя - дебело подчертавам - шарлатанин и пълен анонимник, който е дупе и гащи с образи от типа на остап бендер и барон мюнхаузен - е академичен авторитет. Абсолютно няма такова нещо. Не без хумор наблюдавам зарибяването от как съм във форума. Единсвеното, което може да се каже за "Хофстеде" е - няма такъв. И единствения му фен на света е Ник 1 и мисля, че така и ще си останат нещата. Но няма лошо, защо пък не. Хофстеде - с нищо по лошо от кой да е друг. Между впрочем Ник, тоя не е антрополог, нито културолог. На друга дисциплина принадлежи. няма нищо общо с културата. С теорията на културата пък съвсем, но пък е скромен човек и не мисля, че това го вълнува, нито съм чул да претендира това, което си мислиш, че е. И какво търси тоя хофстеде при интервю на Димитров, който е с 30 годишен стаж на психолог? Кой мислиш, че е по-компетентния, Хофстеде или Димитров? А къде е статията на Хофстеде по въпроса за позитивното мислене? А няма такава, казваш. Ми няма, хофстеде не пише статии. И какво точно е мнението на Хофстеде по въпроса няма как да знаеш, освен ако не се мислиш за телепат, което ме съмнява, или за самия хофстеде, което е голям проблем

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 100
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Хахахаха, епично!

Ако преди е било важно да има одобрено от партията съдържание, днес е ключово да се прави популярна култура с печата на Централния комитет на заблудените подрастващи.

Глупавите татуировки са новите пионерски връзки, а тийнжаргонът може да накара и най-малоумната реч на Тодор Живков или друг партиен другар да звучи като изящна реторика.

Аз аз навремето се чудех що вмъкват части от речи на Тодор Живков в рап парчетата.

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Хофстеде е уникална тъпня, която не си струва натискането на клавишите. Мисля, че Ник е единствения човек на света, за който тоя - дебело подчертавам - шарлатанин и пълен анонимник, който е дупе и гащи с образи от типа на остап бендер и барон мюнхаузен - е академичен авторитет. Абсолютно няма такова нещо. Не без хумор наблюдавам зарибяването от как съм във форума. Единсвеното, което може да се каже за "Хофстеде" е - няма такъв. И единствения му фен на света е Ник 1 и мисля, че така и ще си останат нещата. Но няма лошо, защо пък не. Хофстеде - с нищо по лошо от кой да е друг. Между впрочем Ник, тоя не е антрополог, нито културолог. На друга дисциплина принадлежи. няма нищо общо с културата. С теорията на културата пък съвсем, но пък е скромен човек и не мисля, че това го вълнува, нито съм чул да претендира това, което си мислиш, че е. И какво търси тоя хофстеде при интервю на Димитров, който е с 30 годишен стаж на психолог? Кой мислиш, че е по-компетентния, Хофстеде или Димитров? А къде е статията на Хофстеде по въпроса за позитивното мислене? А няма такава, казваш. Ми няма, хофстеде не пише статии. И какво точно е мнението на Хофстеде по въпроса няма как да знаеш, освен ако не се мислиш за телепат, което ме съмнява, или за самия хофстеде, което е голям проблем

Единсвеното, което може да се каже за "Хофстеде" е - няма такъв

Сериозно?

http://en.wikipedia....mensions_theory

И единствения му фен на света е Ник 1 и мисля, че така и ще си останат нещата.

Нека да позная.. Това е твоя пожелателна интепретация (премаш възможното за факт)

http://translatologi...d.com/t14-topic

"Акценти/основно аспекти на съвременното културознание" - "Критерии за съпоставително културознание" - текстът след него след това

http://doxbox.info/Р...ЅР°РЅРёРµ/22078

+ Теорията се изучава в бизнес университети и колежи в Европа и Азия, също така в хуманитарните специалности (в Западна европа съм сигурен, защото говоря с деца от холандия)

Между впрочем Ник, тоя не е антрополог, нито културолог.

Сериозно?

http://en.wikipedia..../Geert_Hofstede

И какво търси тоя хофстеде при интервю на Димитров, който е с 30 годишен стаж на психолог? Кой мислиш, че е по-компетентния, Хофстеде или Димитров?

Написал съм ясно каква е връзката..Да повторя ли?

Важен е контексът, и разбирането на влиянието на културните особености.

/Надявам се че разбираш значението на израза "различна народопсихология", и разбираш че аз го употребям/

Статия ли ли трябва?

Ето книги (трябва ли да цитирам CV-то на Минков, или сам може да го намериш?)

http://jcc.sagepub.c...9/5/654.extract

http://www.novavizia...та.html

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
А няма такава, казваш. Ми няма, хофстеде не пише статии.

Брей, ти май сериозно приемаш възможното и желаното от теб за факт?

http://www.nbu.bg/index.php?l=830

Проф. Герард Хендрик Хофстеде

Проф. Хофстеде е съосновател и директор на Института за изследвания по междукултурно сътрудничество в продължение на 13 години (от 1980 до 1993 г.), както и председател на неговия управителен съвет в периода от 1996 до 1998 г. Автор е на 13 книги и на над 130 статии, някои от публикациите му са преведени включително на корейски, японски и китайски. Редовен член е на Международната асоциация по междукултурна психология, Европейската група по организационни изследвания, Европейската бизнес асоциация, Холандската академия по мениджмънт.

Иначе: Хофстеде, по образование е социален психолог.

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Искате и мнението на български психолози, ето:

В стремежа си за постигане на една максимално пълна картина, екип от известни български психолози пристъпва към изследване на ценностните ориентации едновременно по двата утвърдени в света модела – на Х. Хофстеде и на Ф. Тромпенаарс и Хемпдън-Търнър.

В проведените през 2001 г. три представителни изследвания за България са включени общо 3600 души. Получените резултати характеризират българската национална култура и нейното влияние върху възможностите за създаване на благосъстояние.

Съгласно резултатите (Генов, Карабельова, 2001), преобладаващите ценностни ориентации в българското общество са сходни с тези в другите балкански страни..

Като резултат от представените анализи и на база на проведените емпирични изследвания, могат да се направят следните обобщения:

- Българското общество се характеризира с висока степен на недоверие както към индивидите извън близкото обкръжение, така и към институциите.

- В българското общество властта се възприема като основен източник за придобиване на статус и богатство.

- Българската култура се характеризира с голямо властово разстояние и като типичен представител на култура с високо избягване на несигурността.

- Индивидите в българското общество имат за цел основно придобиването на дипломи, включително и по незаконен път.

- В типично женско общество, каквото е българското – работата не се цени високо.

- В култура като българската иновации в работата се възприемат само, ако са наложени от ръководството.

- Представители на българската култура са хора високо тревожни и това се изразява в техния стремеж да избягват ситуации, характеризиращи се с несигурност и неизвестност.

http://www.otbrana.c...РѕРІРёРЅРё_1840

Връзките:

високи нива на недоверие -> песимисъм

висока тревожност -> песимисъм

за мен са логични и разбиреми

---

"Външната VS вътрешата причинност" не са разгледани в изследването, защото тя не е културно измерение на Хофстеде

http://nauka.bg/foru...?showtopic=6859

Според Минков (2002) “вътрешната причинност е склонността народите да приписват успеха и развитието си на вътрешни, лични, индивидуални причини. Според друго успехът или неуспехът,се дължи предимно на външни причини – късмет, Бог, съдба, време, други хора,случайност, магия, прокоба и тн.” Основните ефекти от външната причинност са: липса на смисъл от развитие (хората спират да полагат усилия след като задоволят основните си потребности), липса на инициативност и самостоятелност – децата помагат за оцеляване на семейството, но не взимат генералните въпроси какво да учат или за кого да се оженят, липса на солидарност и гражданско общество – хората не вярват, че могат сами да променят нещата, като се сплотят или протестират, липса на предприемачество, пилса на планиране, неспазване на уговорки, изпитване на срам, а не на вина, силно суеверие и фатализъм, липса на мерки за сигурност, пасивност и др. (Минков, 2002).

Връзката "вътрешна причиност" - "оптимизъм" за мен е логична и разбираема

Връзката "външна причинност" - "песимизъм" за мен е логична и разбираема

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Имаме такива поговорки:

- Преклонената глава остра сабя не я посича.

- Всяко зло - за добро.

- И това ще премине, и това ще се свърши.

Този начин на мислене е част от причините за почти двата века византийско и за около петте века османо-турско владичество в нашите земи.

---

Ето още един чудесен пример за положително мислене:

Песимистът казал, че от това положение на нещата по-лошо не може да бъде. А оптимистът му отговорил, че може, и още - как!

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хофстеде е уникална тъпня, която не си струва натискането на клавишите. Мисля, че Ник е единствения човек на света, за който тоя - дебело подчертавам - шарлатанин и пълен анонимник, който е дупе и гащи с образи от типа на остап бендер и барон мюнхаузен - е академичен авторитет. Абсолютно няма такова нещо. Не без хумор наблюдавам зарибяването от как съм във форума. Единсвеното, което може да се каже за "Хофстеде" е - няма такъв. И единствения му фен на света е Ник 1 и мисля, че така и ще си останат нещата. Но няма лошо, защо пък не. Хофстеде - с нищо по лошо от кой да е друг. Между впрочем Ник, тоя не е антрополог, нито културолог. На друга дисциплина принадлежи. няма нищо общо с културата. С теорията на културата пък съвсем, но пък е скромен човек и не мисля, че това го вълнува, нито съм чул да претендира това, което си мислиш, че е. И какво търси тоя хофстеде при интервю на Димитров, който е с 30 годишен стаж на психолог? Кой мислиш, че е по-компетентния, Хофстеде или Димитров? А къде е статията на Хофстеде по въпроса за позитивното мислене? А няма такава, казваш. Ми няма, хофстеде не пише статии. И какво точно е мнението на Хофстеде по въпроса няма как да знаеш, освен ако не се мислиш за телепат, което ме съмнява, или за самия хофстеде, което е голям проблем

Димитров разглежда конкретните ситуации, в които се проявява проблемът за натрапването на позитивно мислене, не го разглежда в теоретичен аспект като Ник. Все пак, статията на Димитров е за вестник, научнопопулярна. Да се задава въпрос кой е по-компетентен е неудачно, защото няма противопоставяне.

Аз съм чела само една книга на Хофстеде - "Организации и култури" от любопитство и за обща култура. Но мога да твърдя със сигурност, че учените от областта на социологията и икономиката му обръщат сериозно внимание и го цитират, защото се занимавам с обработването и разпространението на научна и образователна литература.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Доколкото направих кратко проучване, теорията се прилага в България, в областите (извън бизнес-образованията) :

-психология (Силгиджиян, Х., Карабельова, С., Герганов, Е., Генов)

-педагогика (в темата за функционалната неграмотност съм цитирал монографията/учебникът на мастит български учен)

- изучава се в Философския Факултет...(Наименование на курса: УПРАВЛЕНСКА КУЛТУРА В СРАВНЕНИЕ: ИЗТОК – ЗАПАД)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Имаме такива поговорки:

- Преклонената глава остра сабя не я посича.

- Всяко зло - за добро.

- И това ще премине, и това ще се свърши.

Този начин на мислене е част от причините за почти двата века византийско и за около петте века османо-турско владичество в нашите земи.

---

Ето още един чудесен пример за положително мислене:

Песимистът казал, че от това положение на нещата по-лошо не може да бъде. А оптимистът му отговорил, че може, и още - как!

В ЕС на по 5 години трябва да се прави изследване и това се публикува в съотвентите булетини. И това е задача на стат институт. Напр. http://www.ksh.hu/elef/elozofelm.html

Според последното изследване унгарците са най-последните по песимизъм между 27 нации. Немам време да намеря точният доклад на български.

Но незнам защо се чудиме?

Живеем в едно доста ветровито място в централно-источна европа.

Почти на поколение но на две, винаги са се менили режимите, господарите, законите, нормите.....Къде е една Швеция (последната им война е с Петър велики) или Швейцария....или една Холандия която е имала възможност да експлоатира милиони народи години на ред.....итн.

Тукашните народи казват, че рибата мирише от главата.

А аз им казвам, че има продължение на този лаф (все пак ние малко повече сме получили от гостуването на башибозука), че рибата мирише от главата, НО ВИНАГИ ПОЧВАТ ДА Я ЧИСТЯТ ОТ ОПАШКАТА....

Виц.

Понеделник сабялам водят осъденият на бесене. Излизат на двора. Вали дъжд.

Поглежда на горе:

-Дайба мамкаму! И тази седмица почва добре!

:-))))))

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Дали обаче внушението за т.нар. "позитивно мислене" е проблем у нас?

Имайки предвид, че по разни класации се водим една от "най-нещастните нации".

У нас по-скоро е характерно друго - т.нар. "хейтърство" - то е нещо като национален спорт.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Вярно, и това го има. Само че нещата изглежда са по-дълбоки - иде реч за странно съчетение - като че ли а насаждане на негативи относно проблемите и на позитиви относно причината им...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

У нас е разпространено и "позитивното" мислене от типа "Рипни, Калинке, да тропнем, та да се пукнат душманите" :harhar: Не са малко тези субекти, които - от мерак да си спечелят завистта на другите - по цял ден се напрягат да демонстрират колко са добре, колко са успешни, щастливи и т.н. А вечер, като се приберат по домовете си, на воля се отдават на негативизЪма...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

бе ти ми дай шопска салатка и 100 грама ракийка, па ми гледай негативизъма като седна да гледамз битивито:)))

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

бе ти ми дай шопска салатка и 100 грама ракийка, па ми гледай негативизъма като седна да гледамз битивито :)))

Ааа, не! Щом ша гледаш битивито, ракийка няма да ти дам. Само салатка, ама не шопска. Нещо по-евтинко ше ти надробя

:grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

за надробеното - няма да имам претенции, само да е поръсено с млечен деликатес отгоре. Иначе за ракийката - ще станем на кълбета.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прав е докторът. Жизнерадостни консуматори-полуидиоти се култивират в най-добрия случай, в най-лошия - изпращялки, дето влизат и изтрепват цял киносалон или детска градина. Те ти го резултата от зомбирането.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Виж сега Ник, тоя Хофстеде теориите му се отнасят за отношенията в работни колективи. Отделно както и предполагах има критика затива, че нещата далеч не са така статични.

Затова наистина АМАН и престани да ги пробутваш навсякъде, във всяка тема особено да обясняваш исторически процеси с това . Неможе наука дето се занимава да обяснява, че западняци не трябва да си кръстосват краката на бизнес срещи с араби. Щото било обидно се да си си показвал подметката. И с такива да се обяснява история, пропаганда, нагласи и подобни. Стига с тоя твой Минко, дори гурото ти алвасейро не го слага във всяка своя тема.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор антропология

Ами именно, Ник, тоя е "социо-психолог" или поне така твърди за себе си (за това малко по-нататък, трябва да го изчистим тоя въпрос с Хофтседе-то, време е), а не антрополог на културата. Резонно, той с антропология и културология няма нищо общо, нито някога е претендирал да има. За мястото му в "науката", както и коя "наука" представлява, също ще се спрем малко по късно.

Междувпрочем, Ник, знаеш ли, какво е социо-психология?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор антропология

Абе тука да си поднеса извиненията към Ник1 за незаслужено - мооже би острия ми постинг към него. Ник1 е информативен форумец и не е конформист, за което - уважение, само с уточнението, че тая социална психология, дето я е учил Хофстеде, въпреки името си всъщност е дял от социологията, а не от културологията или психологията ( и там има социопсихология, но всъщност става въпрос за съвпадение, не е същата дисциплина). Социологията е уважавана наука, със свой метод, който обаче е различен, естествено, от този на всяка друга обществена дисциплина, и всеки има право да харесва когото си иска, вкл. Хофстеде, който е безспорен търговски успех но, разбира се - пише и изследва като социолог и то нелош, но със сигурност няма как да се "срещне" с д-р Димитров, нито с антропологията на културата - просто се изявява в различен ареал.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Разбира се, Ник1 допринася твърде много! Присъединявам се към Южняка - просто в случая има проблем на хуманитарната методология, ако ми позволите такъв груб израз, който е може да се разреши нито от Хофстеде, нито от Минков. Както неведнъж е ставало дума, класическата история и политика не могат да се обясняват с културологичните методи само.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В статията си д-р Пламен Димитров сам определя какъв е проблемът, който разглежда:

Не смятате ли, че и на самите нас все по-често ни се слуша как по-лесно можем да заживеем по-добре?

- И това го има и е част от големия проблем на културата не само у нас. Става дума за съществуването в един свят на пожелателно мислене, който има за цел да самообслужва невротичната ни самозаблуда, че нещата не са такива, каквито са, а - такива, каквито ни се иска те да бъдат.

Този проблем , за преекспонирането на позитивното мислене е разгледан в конкретните примери на социалната реалност: ню-ейдж движението, манипулации при обучението на фирмени служители, политическите фантазии, злоупотреби с онкоболни, внушенията от телевизионни развлекателни програми.

Разбира се, всеки може за си разглежда проблема в политическа или историческа или етична светлина , но социално-културния аспект е най-близък до идеите на статията , пък и единствения от представените тук, който е научно обоснован , макар и да не е изчерпателен.

Това, че проявената тук арогантност се подкрепя е много разочароващо, за кой ли път....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ами именно, Ник, тоя е "социо-психолог" или поне така твърди за себе си (за това малко по-нататък, трябва да го изчистим тоя въпрос с Хофтседе-то, време е), а не антрополог на културата. Резонно, той с антропология и културология няма нищо общо, нито някога е претендирал да има. За мястото му в "науката", както и коя "наука" представлява, също ще се спрем малко по късно.

Междувпрочем, Ник, знаеш ли, какво е социо-психология?

Ходфстеде е доктор е по социална психология.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Драги, не е мой проблем че някои не може да събере две и две, като това:

(визирам теб и Южняк)

1. Че има такова нещо като народопсихология и култура, и тя не измислена от Минков или Хофстеде (питайте в БАН, или в университетите)

2. Че има такова нещо като българска народопсихология - (ще кажа - Балканска) и че много учени и изследователи ( в песимистичната и черта) -психолози и социлани антрополози- се занимават с нея - .

3.Че всички ислледователи които се заминават с нея (българската), определят тази народопсихология (във връзка с темата) като вид песимистна и черногледа (дали го наричат комплекс за взиране и сравняване и т.н, дали ни наричат силни индивидулисти (това си е колективизъм), все тая

И ще ви кажа нещо за което също не се досещате (но следва логически) Тези които се занимават с народопсихологията (но които не използват теорията на Хофстеде) тепърва трява да систематизират , синтезират (дименсионлизират) и доказват нещо, което вече е направено.

ПО ТЕМАТА: АЗ ТИ ОТГОВРИХ НА ВЪЗРАЖЕНИЯТА ЧЕ НЯМА ВЛИЯНИЕ НА НАРОДОПСИХОЛОГИЯТА, НО СЛЕД КАТО ПРОДЪЛЖАВАШ, ЯВНО ТРЯБВА ДА ГО ОБЯСНЯ ПАК

В АФРИКА ХОРАТА ХОДЯТ НА УЧИЛИЩЕ,

ТАМ СЕ ПРЕПОДАВА ЗА СПИНА И ДРУГИТЕ БОЛЕСТИ

ХОРАТА УСЕЩЯТ ВСЕКИДНЕВНО ПОСЛЕДИТЕ ОТ ТЕЗИ БОЛЕСТИ

ХОРАТА УСЕЩЯТ ВСЕКИДНЕВНО ПОСЛЕДИТЕ ОТ БЕДНОСТ И ПРЕСТЪПНОСТ

НО ХОРАТА СА В ПЪТИ ПО ШАСТЛИВИ И ОПТИМИТИЧНИ

Виж сега Ник, тоя Хофстеде теориите му се отнасят за отношенията в работни колективи. Отделно както и предполагах има критика затива, че нещата далеч не са така статични.

Затова наистина АМАН и престани да ги пробутваш навсякъде, във всяка тема особено да обясняваш исторически процеси с това . Неможе наука дето се занимава да обяснява, че западняци не трябва да си кръстосват краката на бизнес срещи с араби. Щото било обидно се да си си показвал подметката. И с такива да се обяснява история, пропаганда, нагласи и подобни. Стига с тоя твой Минко, дори гурото ти алвасейро не го слага във всяка своя тема.

Драги, не е мой проблем че някой не може да събере две и две, като това:

(визирам теб и Южняк)

1. Че има такова нещо като народопсихология и култура, и тя не измислена от Минков или Хофстеде (питайте в БАН, или в университетите)

2. Че има такова нещо като българска народопсихология - (ще кажа - Балканска) и че много учени и изследователи ( в песимистичната и черта) сe занимават с нея - .

3.Че всички идследователи които се заминават с нея (българската), определят тази народопсихология (във връзка с темата) като вид песимистична и черногледа (дали го наричат комплекс за взиране и сравняване и т.н, дали ни наричат "силни индивидулисти" (това си е колективизъм), все тая.

И ще ви кажа нещо за което също не се досещате (но следва логически). Тези които се занимават с народопсихологията (които не използват теорията на Хофстеде) тепърва трябва да систематизират , синтезират (дименсионализират) и доказват нещо, което вече е направено.

ПО ТЕМАТА: АЗ МИСЛЯ ТИ ОТГОВОРИХ НА ВЪЗРАЖЕНИЯТА ТИ, И МНЕНИЕТО ЧЕ "НЯМА ВЛИЯНИЕ НА НАРОДОПСИХОЛОГИЯТА, А САМО НА "РАЗЛИЧНИ ФАКТОРИ", НО СЛЕД КАТО ПРОДЪЛЖАВАШ, ЯВНО ТРЯБВА ДА ГО ОБЯСНЯ ПАК:

В АФРИКА ХОРАТА ХОДЯТ НА УЧИЛИЩЕ,

ТАМ СЕ ПРЕПОДАВА ЗА СПИНА И ДРУГИТЕ БОЛЕСТИ

ХОРАТА УСЕЩЯТ ВСЕКИДНЕВНО ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ТЕЗИ БОЛЕСТИ

ХОРАТА УСЕЩЯТ ВСЕКИДНЕВНО ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ БЕДНОСТТА И ВИСОКАТА ПРЕСТЪПНОСТ (В ДЕСЕТКИ ПО- ВИСОКИ ПО-НИВА ОТ ТАЗИ В БЪЛГАРИЯ)

НО ХОРАТА В АФРИКА СА В ПЪТИ ПО -ЩАСТЛИВИ И ОПТИМИТИЧНИ ОТ БЪЛГАРИТЕ И ГЪРЦИТЕ

ЗАБЕЛЕЖКА: ГЪРЦИТЕ НЕ СА СТАНАЛИ НЕЩАСТНИ СЛЕД 2008 ГОДИНА (ГЪРЦИТЕ СА СТАНАЛИ СА МАЛКО ПО- НЕЩАСТНИ ОТКОЛКОТО СА БИЛИ ПРЕДИ 2008)

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...