Отиди на
Форум "Наука"

Танкове Т-55 заминават за Африка


Recommended Posts

  • Потребители

Снимките са заснети вчера, танковете са били 8 на брой, качени на 8 ТИР-платформи, като се очаква днес да пристигнат още 7 танка.
Танковете са се качили на собствен ход на платформите, както се вижда и от видеоклиповете.
Според информация военната техника е предназначена за африканска държава.
Днес те ще бъдат натоварени на влакови композиции и може би ще заминат за пристаните Варна-Запад, а оттам - с кораб за Африка.
Танковете са от складове на дислокация на 18-ти отделен ракетен дивизион, които са разположени край индустриалната зона на Шумен.
Преди време сайтът ни публикува снимки от там - http://pan.bg/militaryspotters&p=9

http://pan.bg/view_article-49-19788-VIDEO-Tankove-T-55-ot-Shumen-zaminavat-za-Afrika.html

DSC09138-001_zps7c70a06c.jpg

DSC09161-001_zps4711d8f1.jpg

DSC09195-001_zps74c7191d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е пак добре, че Т-72-ките още не сме ги разподарили и тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Имате шанса да видите как се товари танк на жп платформа!

В БНА го правеха много по-дисиплинирано, тука подсвиркват, стоят двама отпред, близо до танка и т.н..... Какво нещо е военната дисциплина и военния подход, космически години далеч над цивилния...

Ей тия една машина няма да оставят от 55-ците!!!!!



На първото видео има сериозно неспазване на мерките за безопасност. Как така при запален танк ще стои човек пред него на трейлера (демек на камиона!!!!).

Тц...... Армия трябва, армия...

След 1:30 наблюдавате завиване на място на заден ход!

Леле тия щяха да го обърнат при качването на първото видео.

ПП

Не вземат да ми оставят един от тия да въведеме ред по пътищата. ))))

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Много се надявам да не ги подаряваме, няма да казвам защо, понеже в тоя ред на мисли ще отидем към политика и спам, въпреки че ще съм обективен.

Иначе някой път може да заснема как при нас качвот толкова или по-тежък минен камион /Торо/ или кран /либхер/..

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Хубавото е, че са в добро състояние. Чудя се обаче, доколко е разумно да ги продаваме, при положение, че нови танкове няма да се купуват.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

E, те за съвремена война са старички вече, броните са вече стари. Иначе биха могли да се ползват я за влекачи, я за други машини. Утре Киноцентъра ще поиска Т55 и ще трябва да го вкарват отнякъде.

Музеите трябва да получат такива, могат да запазят 10-20 за демонстрации, защо не и за хард, истинкси офроуд, :)) а освен това да се обучаваш на такъв танк, преди да минеш на другия, е чудесен опит и спестяване на ресурс.



Гледам товаренето.... Навремето 4 ма войника и един старшина го правеха при пълен ред и при точно установени правила - как се качва отстрани, как се качва челно, подвеждащия е един стои отпред на голямо разстояние пред танка, кара се на първа с определени обороти без много газ (това водачът на видеото го прави), с много леки мръдвания на патериците когато се наложи корекция..

Каква разлика между цивилната и военната дейност. Винаги ме е учудвала.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

E, те за съвремена война са старички вече, броните са вече стари. Иначе биха могли да се ползват я за влекачи, я за други машини. Утре Киноцентъра ще поиска Т55 и ще трябва да го вкарват отнякъде.

Музеите трябва да получат такива, могат да запазят 10-20 за демонстрации, защо не и за хард, истинкси офроуд, :)) а освен това да се обучаваш на такъв танк, преди да минеш на другия, е чудесен опит и спестяване на ресурс.

Гледам товаренето.... Навремето 4 ма войника и един старшина го правеха при пълен ред и при точно установени правила - как се качва отстрани, как се качва челно, подвеждащия е един стои отпред на голямо разстояние пред танка, кара се на първа с определени обороти без много газ (това водачът на видеото го прави), с много леки мръдвания на патериците когато се наложи корекция..

Каква разлика между цивилната и военната дейност. Винаги ме е учудвала.

С всеки абзац съм съгласен. Последния малко само с особено мнение - споменатите от мен минни камиони в предходния ми пост са едрогабаритни машини, а под земята мястото е ограничено. Операторите въпреки това са доста изкусни и това е впечатлявало немалко посетители. В смисъл - цивилни ги управляват. Просто онези явно са някви шамшали. А иначе един или двама свалят такъв камион от "лодката".

А за приложението на старите танкове - противопожарната машина "Нестинарка" е всъщност МТЛБ.

За бедствени и авариини ситуации могат да се порзват...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

О, не съм казал, че няма страшни цивилни професионалисти. Помня как преди много години български кранисти събраха очите на французите при разтоварване на Дунава на тежка техника. В пълен синхрон, с два крана едновременно..

Просто подходите са различни..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Абе стари, стари, ама ако военната ни индустрия беше усвоила производството на Т-55 и МИГ-29 и да имахме 10-тина хиляди танка и примерно поне 1000 самолета, щеше ли да има нужда да влизаме в НАТО?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Абе стари, стари, ама ако военната ни индустрия беше усвоила производството на Т-55 и МИГ-29 и да имахме 10-тина хиляди танка и примерно поне 1000 самолета, щеше ли да има нужда да влизаме в НАТО?

Уауууу, нямаше смисъл разбира се, НАТО щеше да е с/у нас ;). А колко ли нефт и рафинерии щяха да трябват? И тъй като нямаме нефт, колко ли трябваше да плащаме за вноса? Не зная за танкистите, ама ние в ПВО-то имахме на година две Шабли (стрелби) и два Доброславци (подготовка), там самолетите летяха само за нас, не тренираха нещо особено (в смисъл сигурно са тренирали де пикиране, кабриране, звезден налет, но вече си бяха обучени), а ена 27-ца гори за 45 мин. 9 тона керосин (ако не ме лъже паметта и ако не са ме излъгали тогаз).

БТВ Наборе, колко танка имахме в 'добрите' години? Спомням си цифри м/у 2 000 и 2 600?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Абе стари, стари, ама ако военната ни индустрия беше усвоила производството на Т-55 и МИГ-29 и да имахме 10-тина хиляди танка и примерно поне 1000 самолета, щеше ли да има нужда да влизаме в НАТО?

10 хиляди танка това са около 120 000 души да ги обслужват.. 1000 самолета не знам..

Но можеше българската армия да не се свива до такава степен, както това стана, можеше да не се режат ракетите и пр.

Т55 е стар, на всяко нещо му идва времето, в т.ч. и на него.

.

БТВ Наборе, колко танка имахме в 'добрите' години? Спомням си цифри м/у 2 000 и 2 600?

Па татък некъде, с 34-ките. Някои говорят за 3 000. Бая е но си требват. Едно така 500 Леопарда днес никак няма да са излишни. :))

Леле, Наборе, продадоха ти ракетите, ся и моя танк заминА, остана да слагаме картечници на покрива на леките коли :))

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

10 хиляди танка това са около 120 000 души да ги обслужват.. 1000 самолета не знам..

Не е нужно в мирно време всичките 10 000 танка да се изкарват всеки ден по полето, просто ще се съхраняват грижливо в халетата и в случай на война, примерно с Турция, се вкарват в бойни действия толкова, колкото е нужно към момента. Освен това знаем, че по време на война голяма част от танковете получават най-различни поражения и докато трае ремонтът им (ако изобщо е възможен), в бойни действия се вкарват направо танкове от резерва, сиреч един голям танков резерв позволява достатъчно добра гъвкавост на танковите батальони.

ПП. Макетата май все още не са успели да претопят всичките 150 танка, подарени им от БГ?

http://world.actualno.com/Makedonija-pak-provokira-Bylgarija-e-SRED-pyrvite-koito-ni-priznaha-tankovete-im-ne-stavaha-za-nishto-news_407709.html

Редактирано от Зитко
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скапан чугун. Добре, че има балами които дават пари за тях. Нищо не струват, поне в градът. За нула време ги унищожават.

Тук в през революцията се опитаха на няколко места да влязат до центърът, но закъсаха.

Младите бойци разбутаха паветата /тук са големи 15х15х15 см./ и ги разпръснаха на пътя. Като ги стигне танкът почна да боксира и спря колоната, тогава ги нахвърляха с молотови и готово. Другото беше да намажат шосето дебело с мас.

Подобно беше да нанижат гранати като наденички и ги сложат на земята. Когато стигне пред тях танкът опъвът въжето и едновременно се взривяват цял вързоп....

:goodpost::goodpost::goodpost:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Браво!!

Какво са им сложили на оръдията? Някога се връзваха само накръст за куките за теглене и се застопоряваха с вериги трупчета към платформата. Надявам се, че не са ги закрепили за оръдията??

:):):)



Скапан чугун. Добре, че има балами които дават пари за тях. Нищо не струват, поне в градът. За нула време ги унищожават.

Тук в през революцията се опитаха на няколко места да влязат до центърът, но закъсаха.

Младите бойци разбутаха паветата /тук са големи 15х15х15 см./ и ги разпръснаха на пътя. Като ги стигне танкът почна да боксира и спря колоната, тогава ги нахвърляха с молотови и готово. Другото беше да намажат шосето дебело с мас.

Подобно беше да нанижат гранати като наденички и ги сложат на земята. Когато стигне пред тях танкът опъвът въжето и едновременно се взривяват цял вързоп....

:goodpost::goodpost::goodpost:

:):)

Ами който ги вкарва в града, той губи. От това обаче машинките не губят - като тръгнат във верига по 50 - 100, косичката ти се изправя ;)

Стари са, но историческата им стойност си е висока. Един от няколкото класически танка на 20 век.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скапан чугун. Добре, че има балами които дават пари за тях. Нищо не струват, поне в градът. За нула време ги унищожават.

Тук в през революцията се опитаха на няколко места да влязат до центърът, но закъсаха.

Младите бойци разбутаха паветата /тук са големи 15х15х15 см./ и ги разпръснаха на пътя. Като ги стигне танкът почна да боксира и спря колоната, тогава ги нахвърляха с молотови и готово. Другото беше да намажат шосето дебело с мас.

Подобно беше да нанижат гранати като наденички и ги сложат на земята. Когато стигне пред тях танкът опъвът въжето и едновременно се взривяват цял вързоп....

:goodpost::goodpost::goodpost:

Скуби, то тъй излиза, че още 1956 г. танковете са били излишни. И въстанието в Будапеща е успяло :mf_surrender:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скуби, то тъй излиза, че още 1956 г. танковете са били излишни. И въстанието в Будапеща е успяло :mf_surrender:

На 4. ноември от три посоки нападат столицита с въздушна подкрепа.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%B2%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5_(1956)

“Grom-444″

T-54 и AK-47 тук биват пробвани за първи път в чужбина.

Фактически военнтие и други части се предават доста бърже, но има отделни места където шепа въстаници чак до 10 ноемри продължават съпротивата.

:goodpost::goodpost::goodpost:

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Наскоро четох една интересна дискусия в друг форум. Ставаше дума за нова концепция за БМПТ.

Това ли имаш предвид?

http://www.youtube.com/watch?v=L429oFGn55c

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Като се има впредвид в какво състояние е България, тези танкове са повече от добри. Африканците идват тук, танковете ни отиват за Африка, а стабилността ни отива на кино. А беше време когато в танковия полк в който служех само командира имаше Т-55, но държавата ни бе стабилна, ако и да не бе толкоз демократична. Този парадокс е изтъкнал още Сократ на времето, затова е и бил демократично осъден на смърт.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Глупости, какво ни е нестабилното по отношение на външен противник? Сами не можем да се защитаваме, не можехме и когато имахме 2 000 танка.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Споко, не вярвам да са ги шитнали всичките, ще има за музея. Скоро не съм ходил, ама май нямаше 55-ца!? Абе спомням си как докараха 23-ка, беше голяма атракция. Аз седях в колата на кръстовището и направо ми падна ченето, като я видях да 'завива', теглена разбира се

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Като взимат коментари от такива, такива ще ги получават :)

Т72 беше май, не е Т55, но идеята не е лоша. По време на голямата криза в Албания едно село си беше откарало от местната казарма действащ Т 55. Казаха - за самозащита; като свърши кризата, ще го върнем, какво сега... :)))

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...