Отиди на
Форум "Наука"

За Медицинските Университети


Recommended Posts

  • Потребител

Здравейте от мен.Аз съм автора на темата.Тази година кадидатствах медицина. Минах направо през ада, с тия частни даскали ,подготовки и куп още неща...но както се казва, малко не ми достигна за медицина :crying: ... не съжалявам за нищо.научих много неща не само по химия и биология но и за "системата" , живота ,дори за себе си. Не си мислете ,че спирам до тук, напротив вече съм по-подготвена и много на "ти" с нещата.Трудно е да се бориш за нещо,но още по трудно е, когато паднеш да намериш сили да станеш.

Въпреки многото недостатъци на кандидат-студенският изпит ,аз харесвам формата на прием в университета.Изисква здрава психика и много упоритост.

Както казах в началото, разбрах много за системата.По отношение на това кои са най-добрите УНИ-та в България и по-прицип може да се изпише много. Титуляри са МУ-София и МУ-Варна,но нека не задълбавам тази тема, че ще настанат спорове критики. Както и да е,обръщам се към всички кандидат -студенти ,ако имате въпроси и терзания можете да се обърнете към мен.Знам колко е трудно човек да се ориентира за изискванията и подготовката и с радост ще помогна.

Ще помоля някои от потребиелите да не задръстват темата с такива тежки спорове и пр. Останалото го е казал lubomir_yonchev.

Поздрави, и успехи на БГ Наука :iloveyou:

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 116
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Да, това че сега не си успяла трябва само да те мотивира още повече! Предполагам, че ще има интерес, затова следи темата. От тук нататък подобни на горните спорове и изказвания извън темата ще бъдат трити.

Успех на всички.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кофти тръпка...

Идиотска изпитна с-ма:

- изисква зубрене и декламация, там където трябва да има разсъждаване и възпроизвеждане

- възпроизвеждането не може да е във форма различна от тази изложена в неколкото нескопосани учебника

- знанията ти се "оценяват" въз основа на 3 теми по биология, тема ( или повече бяха ) и няколко задачи по химия - АБСУРДНО ДА СЕ ПОСТИГНЕ ОБЕКТИВНА ОЦЕНКА, от целия материал, проверяваш кандидат на 1/100 от него - разум, разум, та акъл да ти зайде

- еди-колко си места за момиченца, еди-колко си за момченца - момиченце с бал 5.50 ( например ), не успява да влезе, момченце с бал 4.00 влиза - АБСУРДНО. След това за момиченцето остава, да прекара още година в опит да пребори абсурда - голем кеф...

- в хода на подготовката се внушават всякакви идиотщини на кандидатите, "биологията, трябва да се зубри..."; "темите по химия, трябва да се зубрят..."; "задачите по химия..., абе има логика в тях, ама трябва много да зубриш преди това" - да възприемаш предмет, който изучава живото, като чиста фактология без ник'ва динамика, да следиш за изолирано преподаване на всяка отделна тема, без да се прави връзка с предходните, тия които предстоят или тия към които самата тема, има по правило отношение е ИДИОТЩИНА

- не се търси очарованието в предмета, не се търси науката, изследването, които трябва да бъдат основен мотиватор на кандидатите да се занимават с т'ва нещо, а се говори за колебанията в заплатите на здравните лица, кои са евентуално по-вървежните и високоплатени специалисти, какво бъдеще ги очаква младите...,а на младите им предстои 10 години чиста наука ( в най-добрия случай ), преди да започнат да си изкарват сериозно хляба с това, което са тръгнали да подхващат

- педантизъм и идиотщина

Кой медицински ВУЗ в бг, предлага на кандидат-студентите да отскочат за няколко дни до него, да видят как е вътре - "материалната база", "кадрите", начина на преподаване, среща със студентите от ВУЗ-а, условия в общежитията..., НИКОЙ..., никой няма да се занимава с тебе да те развежда нагоре-надолу, защото няма полза от това нещо, няма полза, защото няма какво да покаже, освен неработещите микроскопи и изгладнелите асистенти...

Разбира се, това може да се промени - може да се наеме един идиот, който да говори като педераст в продължение на 2 часа, да ти пожат натъкмената преди това зала, усмихнатия пенсиониран професор - хоноруван преподавател, и бележкара от студентския съвет, който ще кърши пръсти като девственица, увещавайки те, колко е хубаво:)) Сценария е възможен, но и реализиран е лъжовен, не се казва какво предстои, когато встъпиш, като студент във ВУЗ-а, а "ти пък вече си научен", че единствения начин да почерпиш информация по даден въпрос е като я прочетеш от предлагания за това учебник, не си научен да разсъждаваш, не си научен да мислиш критично, камоли да се съмняваш в това, какво ти казва тоя отсреща. Резултата от всичко това, е че тия, които са имали някакви що-годе нормални очаквания за това, какво ще се случи след като "влезнат" остават разочаровани, а пък на тези без очаквания им е през ... , изпитите да вървят, времето да се минава...другото..., ма'ани го другото не е важно:))

Имаш година Жанче:)), мнението на студентите за универститета в който учат не взимай под внимание, 99% нямат акъла и топктие да бъдат обективни и да кажат в какво и до къде са затънали... Ще хвалят и ще хвалят, опитвайки се да ти внушат висока оценка за университета към който принадлежат и от там и висока оценка за себе си... Всеки го прави и за всичко, грозно, но факт... Моята кола е най-хубава, детето най-умното, очите най-красивите...

Аз съм в Плевен и мога да пиша до утре вечер разни не до там хубави неща за качествата на университета, основно от към преподаване, за друго като че ли нямам оплаквания, мога да кажа и някой готини неща, които смятам за голям актив на тоя ВУЗ ( май е само едно... нещо :)) ), но аз съм пич, нека не забравяме... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Факт е,че самият изпит не засяга до толкова знанията по биология и химия,колкото възможността да помниш(зубриш).Което е както много далече от съшноста на "занятието" така и много близо.Но както във всеки един университет в СВЕТА (не само в БГ) си има корупция (в големи количества), връзкари,несправедливо оценени и пр. и пр. Миналата форма на КСИ-то (която беше тестова и изискваше, що годе повече логическо мислене) предизвика такива мръсни далавери,че по едно време взе да става пародийно влизането в МУ.(имам познати от тези випуски)

Относно предоставените учебници за зубрене мога да кажа,че са не само неразбираемо и повърхностно написани,но и пълни с много ненужни факти и в много сличаи направо смешни факти.Понякога съм се чудила да се смея ли да плача ли...НО аз споменах,че харесвам формата на изпита,а не тези безумщини.

lubomir_yonchev: до болка си прав,но нали ние сме поколението ,което може да промени това.. вярвам ,че сред връзкарите и корупцията има и хора ,които учат медицина заради самата й същност..винаги са били малко но това са хората които променят нещата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Особено в медицината трябва да има строг контрол на изхода, а не на входа.

От зубърите добри лекари не стават, а изпитната система е точно в тяхна полза, както и в полза на връзкарите.

Трябва да приемат всички и след всеки курс да има чистка.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Особено в медицината трябва да има строг контрол на изхода, а не на входа.

От зубърите добри лекари не стават, а изпитната система е точно в тяхна полза, както и в полза на връзкарите.

Трябва да приемат всички и след всеки курс да има чистка.

Виж,не съм съгласна с теб.Чистки трябва да има и на входа и на изхода,а не само да се хабят средства. Относно "зубренето" с теб ще спорим доста,но както казах не искам темата да се превръща на трудно смилаема от кандидат-студентите.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защо трябва да има чистки, както на входа, така и на изхода?

Какви трябва да са критериите съгласно, които биха могли да се извършват тия чистки?

А, ЗАЩО точно такива?

Какви са ползите от механичното заучаване на факти, без възможност след това да манипулираш с тях, както в областта на фундаменталната наука, така и в практиката?

В тоя ред на мисли, съгласен съм с А. Н., че от зубърите добри лекари не стават, просто защото не могат да използват това, което са научили. Когато се касае за информация от миналия семестър - възпроизвеждането е немислимо. "Не съм си преговорила..." - идиотско оправдание, тва не е средното, не те изпитват по География... Но, както и да е - не е запомнила и 1/10 от това, което е научила и за което има отлична оценка, защото е наизустила. Не е запомнила повече от 1/10, защото няма мотив, който да я накара да отвори книга или учебник, без да е необходимо на определена дата да има изпит. Няма интерес от предмета, има страх от кавгата с мама и тате, ако не мине така, както "те желаят" изпитите. Няма интерес от предмета - има интерес от бележката. За бележката сме готови да поругаем всичко - себе си и истината. Високата оценка се приема от тях, като обективно доказателство подкрепящо високата им личностна оценка - наличието на качества и способности, които ги правят стойностни в "занаята". Няма интерес към предмета – има интерес към тва да внушим на себе си и на останлите, колко много знаем и можем, изкарвайки отлични бележки. Много, много погрешни представи, които ги правят кофти хора и кофти в тва, което правят. Не може да се говори за прилагане на наученото от университета - в клиниката. Там все едно е друг свят, което говори за ограничено,"инвалидизирано" мислене.

Колежка, ме пита как е секса с приятелката ми, която е бременна. При, което и обяснявам, че секса е по-добър и за двамата. Тя се изненадва. Тя е трети курс студентка по Медицина. Обяснявам и, че сега, в тоя мил момент, поради бременността, чувствителността на влагалищната лигавица е повишена, кръвоснабдяването също, матката и е разрастнала и задържа кръв в малкия таз, лумена на влагалището е стеснен, макар и малко, температурата е повишена... Сиреч на мен ми е топличко, влажничко и тесничко, а пък на нея поради повишената чувствителност - по - гот... Съквартирантката й, 4ти курс Медицина, отлична студентка, също като моята колежка започна да гледа - стерео..., от къде тва обяснение... Луда работа ви казвам, от университета излизат кариеристи, неспособни - ма амбициозни, медицината е станала занаят, бетер грънчарството...

Нека не се остава с убеждението, че съм някаква издънка, която поради невъзможността да изкарва високите бележки, и да бъде отличния студент хули „сладкото грозде”. Познавам хора, колеги, изкарващи отлични оценки на доста от изпитите, но хора действително знаещи и можещи. Масата не е такава. Що се отнася до мен, както и друг път съм казвал – не съм образцов студент – трети курс, нямам невзет изпит, в книжката ми фигурират оценки от 2 до 6, масово не посещавам лекции и няма да пропусна да бия контрата на всеки един преподавател или студент, ако сметна, че говори и върши глупости, и умишлено ме въвлича в своите театрали, независимо какво ще стане в последствие и колко много няма да ми даде изпита. Да се има предвид, че не съм против здравото учене ( НЕ ЗУБРЕНЕ, А УЧЕНЕ ), напротив – кефя се на всеки, който прекарва часове наред над учебника и който държи на това да е информиран по всяко време, а не само преди изпит. Но, пичове зубренето не важи:)), освен когато искаш да запаметиш некоя и друга строфа за пред гаджето:))

А, ШЕСТИЦАТА, ПИЧОВЕ НЯМА НИК'ВА ТЕЖЕСТ В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТТА! Защото, системата посредством, която ви оценяват НЕ Е ОБЕКТИВНА и защото оценявания предмет ( познанията ви ), непрекъснато се променя в една или друга степен в зависимост от това до каква степен го изучавате - не може да даде трайна оценка, която да трае до живот.

Асистентка по Медицинска Етика в МУ - Плевен, златен Хипократ, което ще рече, че от първата до последната оценка, всичко е Отличен 6, но въпреки всичко - ас. по Мед. Етика, "гола вода и кал по врато". Няма нищо лошо ще кажат някои - няма ще отвърна, и за там хоря трябват, но човек с такава диплома, според установените стандарти, предполага да е много, много, много напред в разбирането на Медицината, такъв човек няма да се завре в Плевен и да се конка пред стационарния компютър за мизерната заплата, която получава като асистент.

Асистентка по Биология в МУ - София, златен Хипократ, намира се в окаяно състояние...

От къде иде парадокса, че университетските издънки обикновено са по-вървежни от златните момчета и момичета на випуска? Вселената не познава справедливост; зубра яко и имам само шестички, не е равно на знам, мога, мамка му - добър съм; заеманата длъжност след университета, често не отговаря на истинските ти качества и способности, както и оценките, които са ти били давани в университета, често не отговарят на това, което знаеш и можеш; живота май не е математика, колкото и да им се иска на математиците:))

Зубрачеството не трябва да се насърчава!

Нашите университети нямат полза от чистки на входа - колкото повече студенти, толкова повече пари за университета. Пускай, който иска, пък стой и гледай към края на трети и четвърти семестър. На университетите им трябват пари, на държавните университети в България, пари скоро няма да им дойдат от жълтите павета...имам предвид, такива, които да са специално за обновяване и подпомагане развитието на учебното заведение.

Иначе, нека си го кажем:

Темата, до тук - не струва пет пари, сиреч основното условие - да притежава някаква информативна стойност - не е изпълнено. Не съм я преглеждал "от - до", но май първата страница беше заета от кратко представяне на всеки от тия, които по една или друга "случайност" са попаднали във форума, видяли темата и имали нещо общо с кандидатстването...на медицина, останоло е "кавгаджийска сгур", с извинение:))

И те така :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Една моя братовчедка се беше записала да учи за медицинска сестра. На един изпит я скъсват с мотива, че тя "не говори по учебника". На поправката тя вече го знае наизуст. Пак я скъсват, но (о, изненада!) този път - с мотива, че "се движи твърде много по учебника, не може ли да говори със свои думи". На което тя отговорила, че преподавателят не е наясно какво иска от студентите си и, че е говорила със свои думи "миналия път". И още, че ако трябва да говори отново "със свои думи", трябва да напише нов учебник.

Взе си изпита на третия път и то - с отлична оценка, но мисля, че - при друг изпитващ.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

Здравейте,Аз съм от Варна и искам да кандидатствам тук със зъботехника.Искам да попитам при кого мога да ходя на частни уроци по моделиране. :help:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител

Здравейте, студентка съм втори кърс в Пловдивски Университет "Паисий Хилендарски"-биология,но искам да завърша медицина и понеже чух от доста места,че в медицинския в Пловдив искат много пари за да влезеш се отказах от варианта Пловдив.Въпроса ми е трябва ли ми определен успех за магистратура в София-медицина и каква и ще ми помогнели биологията ,дето сега я уча в медицината евентуално!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Здравейте, студентка съм втори кърс в Пловдивски Университет "Паисий Хилендарски"-биология,но искам да завърша медицина и понеже чух от доста места,че в медицинския в Пловдив искат много пари за да влезеш се отказах от варианта Пловдив.Въпроса ми е трябва ли ми определен успех за магистратура в София-медицина и каква и ще ми помогнели биологията ,дето сега я уча в медицината евентуално!

как само магистратура медицина?! опази боже!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А как се справяш с биохимията?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако кажеш какви дисциплини изучаваш мога да ти кажа дали ще ти помогне :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 месеца по късно...
  • Потребител

Завършил съм медицинско училище в Скопие, Македония.

Искам да знам, как мога да получа признаване на дипломата си в България?

Какъв е процесът?

Има ли някакви приравнителни изпити за признаването?

Колко струва?

Към кого да се обърна за официална информация? Дайте ми линк за съответната компетентна служба.

Благодаря ви!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Link to comment
Share on other sites

  • 11 месеца по късно...
  • Потребител

Търся момче с право на общежитие в МУ СОФИЯ,което е решило,че няма да го използва.Готов съм да заплатя веднага.Заинтересованите да ме търсят на само на телефон : 0883 312 504

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...