Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор

Искам да ви покажа как караме час по История и по Математика да видите за какво говоря в горните си постове...

Обърнете внимание как се отнасят с учителите... :Oo:

(ние сме двамата които приказваме с учителя на първия чин в средната редица с тениските на BURZUM)

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 84
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Лаф моабет на фона на мазна чалга - е така ако се очаква да научиш нещо... още повече, че по глуповатите физиономии на тия субекти не личи никакъв интерес към нещо по-различно от коли, жени и футбол :doh:

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Лаф моабет на фона на мазна чалга - е така ако се очаква да научиш нещо... още повече, че по глуповатите физиономии на тия субекти не личи никакъв интерес към нещо по-различно от коли, жени и футбол :doh:

Даже и от футбол не се интересуват. По големият им интерес е да се напият ;)

Най лошото е, че учителите не предприемат нищо. Надявам се сега когато уж подобриха системата и след 7 клас да си завършиш основно да им дойде акъла и да започнат по сериозно учене.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребители

По мое време също имаше експерименти. С течение на времето минах и от другата страна. Тази на учителя/възпетателя. Трябва да ви кажа, че да възпитаваш ученици не е много лесно, защото възпитателя е лишен от всякаква възможност да изпитва или наказва учениците. На учителите ръцете им са малко по-развързани, но и при тях има ограничения. Как тогава те да учат на уважение и авторитет подрастващите? Естествено, колкото повече учителите търпят, толкова учениците им се качват на главата. Тук е мястото е да спомена за един случай от моята макар и кратка педадогическа практика. Това се случи през ноември преди 7 години. Беше студено на вън и печката в селското училище гореше. Тогава двама от моите подопечни хвърлиха всички хартии в печката и тя лумна. След това ги извадиха както са пламтящи и ги хвърлиха на пода. Тази тяхна проява ме уплаши, защото ако беше станал пожар кой мислите щеше да е отговорен? Не си мислете, че учителския труд е лесен, а напротив. Още с влизането ви в клас учителя носи отговорност за вашата безопастност. :vertag::vertag::vertag::book::book::book::hmmm:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Но не трябва да забравяме, че учителя все пак не е възпитател, а преподавател.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Обаче да възпитаваш е по-трудна задача отколкото да преподаваш. Аз например по професия съм историк и съм специализирала етнография. Но съм работила като възпитател. Един възпитател трябва да знае не само история, но той трябва да има знания и в други области. Възпитателя възпитава и затвърждава знанията на учениците предадени им в часовете по различните предмети. Той обаче не може да пише оценки и наказва. :vertag::vertag::vertag:;);)

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Трябва да се погледне и другото, че преподавателят не е там за да го възпитава, а да го образова. Ученикът в къщи трябва да получи възпитание, той, че незнае дали е добре това да се запали училището не е проблем на учителя. Подобни индивиди трябва да се отстраняват или да им се налагат много строги наказания.

Защото учителят е в училище да преподава, а учениците да се учат. Тези, които не им се учи и гледат как да влошат реда в час и пречи тези, които искат да учат би трябвало въобще да не са там. Цялата система е в грешка и задържа подобни паразити в училищата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аз не съм казала, че труда на учителя е по-лесен. Учителя ще предаде урока и ще изпита някой ученик. Него не го интересува дали някой си знае урока или не. Това си остава за сметка на ученика. В същото време възпитателя е с вързани ръце. Той не може нито да наказва, нито да оценява. Пише само оцъствия и това е всичко. Ако ученика не иска да учи това пак остава за негова сметка. :vertag::vertag::vertag:

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Ако ученика не иска да учи това пак остава за негова сметка. :vertag:  :vertag:  :vertag:

Не е точно така! Този нежелаещ да учи ученик освен на себеси пречи и на тези които искат да научат и така се получава този проблем. Защото желаещите да научат нещо ученици остават не научени ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

При такъв литературен интерес,представете си как един писател би успял!?

Ужас!

Трябва да си безкрайно фундаментален,за да поместиш застоя.

Затова се търсят алтернативни методи на изразяване.Ако можем да доведем нещо,което масово се употребява и привлича внимание до нивото на изкуството-ще постигнем ефект!

Ето: http://toolshed.down.net/ !

А аз за пръв път от Волтер чух,че по негово време тези,които мислят са изключително малко.Изглежда винаги ще е така!

За жалост...

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Ами затова се предлагат и стават бестселъри книги като „Шифърът на Леонардо”.

Хората предлагат свои убеждения, а може би и даже не свой просто, за да са по интересни трябва да засегнат теми които ще са много интересни на атеистичното и песимистичното население на земята.

Четенето е едно от най-невероятните духовни преживявания и е толкова интимно, че става част от живота и без него вече не можеш да живееш и се нуждаеш все повече и повече…

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В България в това отношение сме много зле. Ако пътувате в централна или западна европа с обществения транспорт, ще забележите, че в трамвая/автобуса/влака има поне 3-4 човека, които четат книга и повечето са млади на 16-30 години. На запад онлайн книжарници като Amzon процъвтяват. Аз лично съм работил на едно изложение на щанд за книги и хората си купуваха книги за по над 100 евро, а в България без пари да ги раздаваш, никой няма да седне да прочете нещо:(

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Зависи от книгата. Не знам дали си спомняш каква истерия беше около " Името на розата " на Умберто Еко. Аз си взех вестника, заради книгата, защото обичам да чета. Преди години гледах филма и много исках да си взема книгата. Аз съм от тези хора, които при нормални доходи на месец биха си купила и чела поне деситина книги. :book::book::book::book::book::book::):):)

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Има хора който искат и четат, но стават все по малко и по малко...аз в момента съм се захванал да прочета цялата налична литература която я имам в нас (а тя не е въобще малко) а между другото тя постоянно расте...

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Зависи от книгата. Не знам дали си спомняш каква истерия беше около " Името на розата " на Умберто Еко. Аз си взех вестника, заради книгата, защото обичам да чета. Преди години гледах филма и много исках да си взема книгата. Аз съм от тези хора, които при нормални доходи на месец биха си купили и чели по деситина книги. :book:  :book:  :book:  :book:  :book:  :book:  :)  :)  :)

В такъв случей колко човека са я разбрали? Както сигурно си забелязала книгата е малко тежка и изисква допълнителни познания, за да се разбере в едно доппустимо ниво. ;)

Това НЕ четящо поколение затъва и с него бъдещето такова. Винаги ще има аутсайдери, който ще разберат смисъла, полезноста и плюсовете предлагащи знанието. Това дали процента им ще намалява или ще се увеличава вече ще се види с течение на времето.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Айнщайн:

Цяло чудо е, че днешните методи за обучение още не са....задушили напълно човешкото любопитство!

И наистина според мен до някаква степен методите за обучение и особено по български и литература са неправилни.Освен това родителите, които са на работа по цял ден нямат възможност да обърнат внимание на децата си.И така всичко остава до учителите, които в повечето случай са безотговорни.Децата оставени на произвола на съдбата напълно деградират. :banana: :crazy::dance::drinks_drunk::rock::smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Потребители
защо не четем?

защото ни мързи :boxing::boxed: Тъй и не прочетох Философия на Историята на Хегел и няма и да я прочета до края на живота си...защото ме мързи...- не ми е интересно и ме домързява.

Не всяко знание се придобива с четене...но пък четенето ако не е удоволствие е безсмислено.

Когато човек няма интереси към четивото просто не го чете.

Ерго - онези, които не отварят нито една книга, просто нямат интереси. А интереси се формират още в ранното детство.

Да питаме родителите на нечетящото поколение...къде са и какво правят!?

Редактирано от Lion Queen
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами и те са такива! Виждал съм къщи, където няма и една книга! Вестниците се използуват за амбалаж! Телевизора работи непрестанно, но никой не го гледа! Говори се главно за гърляка. Децата им и те за съжаление са такива. Ако им кажеш нещо, така го научават. А иначе не можеш да им кажеш и копче! Ще те прегазят!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 месеца по късно...
  • Глобален Модератор

Ежегодно през последните 15 години от училище отпадат по около 15 000 деца.

По данни на Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН), по своя етнически произход две трети от прекъсналите средното си обучение са от циганската общност, около 12% - от турската, а 10% са българчета.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Глобален Модератор

Малко по-нови данни за (не)четенето...

Според последни проучвания европеецът купува средно 11-12 книги годишно, а българинът - 0,56.Европейските библиотеки пък се посещават от 60-70% от населението, а българските - едва от 10%.

От 2008 г. в 90% от българските библиотеки не е постъпила нито една (стара или нова) книга. Книгите на съвременните писатели не присъстват в библиотеките, защото те не могат да си позволят да ги закупят. Библиотеките се нуждаят от системно финансиране, за да могат да следят книжния пазар и да обновяват фонда си адекватно и редовно. Най-тежко е положението на читалищните библиотеки, тъй като някои от тях не могат да си позволят и по едно ново постъпление на година.

Ситуацията с книгите и библиотеките обрича на гибелголяма част от българското население, тъй като то ще остане неграмотно. Според последните проучвания около 50% от младите хора в България са неграмотни, като голяма част от тях са от средите на циганското и турското население. В тази група попада и не малка част от българските младежи. Едва 2% роми и 3% турци могат да бъдат смятани за активни читатели. Това превръща цели области в неграмотни феодални региони.

Според библиотекарите е желателно държавата да отпусне поне 20 млн. лв. субсидия за библиотеките и читалищата. Особено тревожно е положението в малките населени места. Пак според тях културната политика в България е пред провал, като такава липсва, а се провежда геноцид по отношение на българската култура и правото на хората да бъдат образовани.

Мизерен е процентът от БВП, който е отделен за култура. Политиката на министър Рашидов има два приоритета - визуални изкуства и псевдо археология".

Българските библиотеки трябва да бъдат превърнати в модерни информационни институти, а не само да бъдат складове за книги. Необходимо е преустройство на библиотеките, за да станат те привлекателно място за повече хора, убедени са хуманитаристите.


Особен проблем е и липсата на книги за университетите в чужбина, където се преподава българистика и славистика. Българските културни центрове в чужбина нямат библиотеки.

По повод на Международния ден на книгата (23 април) била направена анкета сред англичаните. Питали ги, коя е книгата, за която най-често лъжем, че сме я прочели. Оказало се, че най-много хора лъжат, че са чели следните книги: „1984” на Джордж Оруел, „Война и мир” на Лев Толстой, „Одисей” на Джеймс Джойс, Библията, следвана от "Името на розата" от Умберто Еко и др.

http://news.ibox.bg/news/id_591109651

http://www.vchera.bg/zashto-lyjem-za-knigi-koito-ne-chetem/




Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Данните са от отвореното писмо на Националната кампания за възраждане на библиотеките 2011 :

http://www.lib.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=671&Itemid=116

http://www.lib.bg/kampanii1/podkrepa2011/otvoreno_pismo.pdf

b.320.240.16777215.0...images.2011.abk_baner460x460.jpg

http://journey.bg/news/?&ntype=1&year=2011&news=47291

Който го е писал това, дето е на линка

нищо не разбира от книги.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Който има желание и навик си купува и чете книги, без да влиза в някакви измислени статистики. Иначе по библиотеки отдавна не съм стъпвал, при наличието на електронни такива. Пък и не обичам шумотевицата, а уединението и лекият шум на обръщащите се страници. :smokeing:

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Нашите библиотекари знаят за проблема, но нямат нито парите, нито волята да променят себе си. Дигитализация му е майката, а не архивистика и библиотекознание в стил 1970-те години.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Преди 20 години книгите бяха пак скъпи. Но хората успяваха да си купуват поне 2-3 всеки месец стига да има интересни заглавия. Колко пъти съм стояла на опашка да чакам да отворят книжарницата за да мога да вляза сред първите. Защото интересните книги се разграбваха като топъл хляб. Често пъти хубавите книги се продаваха под щанда. Днес обаче живота е друг. Единствено високите цени на качествените книги останаха същите.

Ако преди 20 успявах да си купя 10 книги за една година, то сега купувам една книга на 2 години. Последната книга, която купих беше " Етнография на България " на Христо Вакарелски. За нея се изръсих 30 лв., но сметка на това тази книга си заслужава парите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Няма особено значение в какъв вид книгата, хартиен или електронен, факт е , че се четат много по-малко. Може би една причина е , че компютърът и интернет изместват книгата като развлечение. В България имаше и един период на мизерия и оцеляване през деветдесетте години, който отучи хората да четат.

Библиотеките напредват във въвеждането на новите технологии, но не толкова бързо и всеобхватно, колкото ни се иска. Например, Столична библиотека:

http://www.libsofia.bg/modules/news/

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...