Отиди на
Форум "Наука"

Втората Световна Война


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Наистина при конструирането на Ил2 са използвани няколко уникални за времето си технически решения. По тази причина този самолет наистина няма аналог като конструкция през войната.

Но ефекта и ползата от него е силно преувеличена. Той наистина има няколко силни страни в които няма много конкуренция. Силата му е да виси над фронта и да поддържа пехотата по време на битка. Самолета може да издържи на много голямо количество попадения от малокалибрено стрелково оръжие. Но във всички други типове удърни задачи отстъпва понеже тежката броня изяжда от скоростта и бойния товар. По тази причина прехласвасването на руснаците по Ил2 им е струвало доста. Особенно ранните опити да използват самолета като разузнавач или при използването му за атаки в дълбочина.

И все пак, това не е малко. Бронята може да пази и от картечница в доста от случаите, а основният обстрел на малки височини е от леко стрелково оръжие и картечници. Така, че това е доста добра идея за щурмовак, неслучайно се развива и днес в лицето на СУ-25 или Тъндърболт.

411 км./ч, 680 км. далечина на полета, (а на първия модел - 850!!!) 6000 м. таван - предостатъчно за щурмовик, че на всичкото отгоре и брониран и добре въоръжен.

Макар "Щуката" да има по-голяма далечина на полета, т.е. около 1100 км. и по-висок с 2000 м. таван, (но на първия модел ИЛ таванът е 8500, т.е. по-висок) скоростта й е по-ниска - 350-400 км./ч/, а не е и бронирана.

Бомбеният товар е два пъти по-голям при Щуката, но при превъзходството в количество, бронирането за сметка на товара е добро решение, да не говорим, че сумарно по въоръжение ИЛ-2 превъзхожда Щуката, има дори ракетни снаряди.

Освен това:

Щука:

Маса, празен - 3 160 kg, (от 3 730 kg 3 870 kg за Ju 87 D-5)

Маса, стартова - от 4 500 kg до 5 605 kg, ( от 5 750 kg до 6 600 kg за Ju 87 D-5)

т.е. полезен товар - около 1, 25 тона за първите модели до 2.8 т. за Ju-87-D5)

Ил съответно:

1196 г. на първия модел полезен товар и 1535 на втория; Ил отстъпва видимо, Щуката се развива в това отношение. Само че, количественото превъзходство отново изменя баланса в полза на СССР, а и бронята не е за подценяване по никакъв начин.

Вие подведохте нашата страна, нашата Червена Армия. Вие си разрешихте да не произвеждате Ил-2 досега. Самолетите Ил-2 сега са нужни на нашата Червена Армия като въздух, като хляб... Третяков дава по един, по два броя МиГ-3. Това е подигравка над страната, над Червената Армия. Моля ви да не изкарвате правителството от търпение и изисквам да произвеждате повече Ил-ове. Предупреждавам ви за последен път. СТАЛИН
Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 585
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Супер данни

Гледам цифри инфо за техническите възможности итн на тези двигатели....

Само един въпрос.

Знае ли се, за да могат да бомбардират Лондон на немците са нужни двигатели с такава мощност която може да се осъщести само с 104 октанов бензин?

Знае ли се, че през това време тази добавка се произвежда единсвено в САЩ?

До края на войната немците нямат проблем да се снабдяват с тази добавка....

Така, че за масовото бомбардирване на англия допринася и една фирма от САЩ.

:vertag: :vertag: :vertag:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

През войната Германия е снабдявана от американска фирма??? Нещо не ми се вярва.

И на мен не ми се вярваше....Но ако си помисли човек.....Немците вече бая са на съветска територия, когато още им товарят корабите в съветските пристанища и могот свободно да отплават....Не само в първа световна се върти бизнисът....Върти се и във втората...

:post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За изтребителни задачи си има изтребители, а за атака в дълбочини - 600 км. далечина на полета са достатъчни. Донякъде, защото трябва сериозно количество самолети за нанасяне на удара, а пък те биха били уязвими.

Вече за бомбардировки - руснаците оставят тази задача на съюзниците си.

Тъй или иначе, за задачата си самолетът е идеален.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това откъде го знаеш?

(Et4Pb)Löwig 1853.

Thomas Midgely 1922. A Pb(CH2CH3)4

Здрасти.

На една лекция (не беше по история, а по техника)между другото казаха, че индустриалното производството почнало в САЩ 1924. година и години наред нямало никой който да ги конкурира.....

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Далечината е колкото на Щуката, скоростта е по-висока. Малко бавен в сравнение с какво? Това е щурмови самолет, той не е изтребител. Картечницата в задната проекция дава известна възможност за защита и това е максимумът. Не може да се предявяват към този самолет изисквания като към изтребител или като към бомбардировач.

Той не е това, той е щурмови самолет, точно за тактически задачи, поради което е идеален за предназначението си. Да, Щуката има повече бомбен товар, но не е бронирана, а ИЛ-овете са повече, както и изобщо съветските оръжия.

Това си е много добър самолет.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не само - те са много добри щурмови самолети, но им липсва бронята на ИЛ-2. По-горе стана дума, че по щурмовиците основно се стреля с пушки и картечници. Не навсякъде има ПВО или изтребителна авиация, а ниските полети над фронтови цели или колони обикновено концентрират яко огъня. Затова е и бронята, т.е. тежестта на Ил-2. Мислели са руснаците, мислели са.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

(Et4Pb)Löwig 1853.

Thomas Midgely 1922. A Pb(CH2CH3)4

Здрасти.

На една лекция (не беше по история, а по техника)между другото казаха, че индустриалното производството почнало в САЩ 1924. година и години наред нямало никой който да ги конкурира.....

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Абсолютно нищо не разбрах, какви са тия формули? По всяка вероятност лекторът ви е говорел пълни глупости относно това, че САЩ са снабдявали Германия през цялата ВСВ с каквото и да било, освен с падащи бомби.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Нещо и от мен което знам. Руснаците тръгват по различни пътища за да постигнат една цел. Според руснаците щурмовика трябва да оказва въздействие посредством картечен и оръдеен огън и по малко с бомби. Той трябва да виси над бойното поле и образно казано да действа по поръчка. Немците отдават предпочитание на бомбовото въоражение. През тия години при несъвършенните прицели единствения начин да улучиш малка цел е с пикиране. Затова и самолета им е пикиращ бомбандировач. Немската концепция се проваля не заради друго, а защото след войната вече са изобретени много по добри прицели, и не е нужно да се пикира. Руснаците също не са доволни, поради понесените огромни загуби. Затова и ликвидират щурмовата авиация и я заменят с изтребително-бомбардировачна. После следва някакво възраждане в лицето на Су-25 и А-10, но... американците се канят да свалят от въоражение А-10 и да го заменят с Ф-35, същия който ще замени и Ф-16. Тоест те се отказват от щурмовата авиация напълно. Руснаците смятат да доработят Як-130 в щурмови вариант, брониран летящ ниско и накичен с въоражение, достоен заместник на Су-25. Засега това са планове, защото няма пари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Абсолютно нищо не разбрах, какви са тия формули? По всяка вероятност лекторът ви е говорел пълни глупости относно това, че САЩ са снабдявали Германия през цялата ВСВ с каквото и да било, освен с падащи бомби.

Ok.

Daj mi info, za kompresiata na nemszkite szamoletni mortori, i s kakav oktanov benzin sa letjali...

Posle razgledaj po sajtite na vremeto koj i kade e proizvezdal olovothetraetil dobavka....

Vizs za Francis Rodwell Banks mi drugi rabotesti v Ethyl Corporation.....

:whistling: :whistling: :whistling: :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

(Et4Pb)Löwig 1853.

Thomas Midgely 1922. A Pb(CH2CH3)4

Здрасти.

На една лекция (не беше по история, а по техника)между другото казаха, че индустриалното производството почнало в САЩ 1924. година и години наред нямало никой който да ги конкурира.....

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Тетраетил олово-то Et4Pb е синтезирано за първи път именно от германски химик през 1854-та, но не е използвано поради голямата си токсичност. Миджли и Кетеринг (създател и собственик на Dayton Engineering Laboratories Company, позната днес под известното нарицателно Delco, продадена вече на GM, но след продажбата остава неин шеф или най-вероятно изпълнителен директор, както бихме го нарекли днес) много добре го знаят, но възлагат на Standard Oil и Du Pont да разработят методи за промишлено производство на новото вещество. А въпрос на време е германците да "откраднат" или да създадът собствена технология за получаване на в-вото.

Между другото те имат по-добър антидетонатор - железен карбонил, който не е отровен получен от IG Farben . Германците са изобретили вече получаването на бензин от въглища и Еxxon получава тези патенти като “бартер” за технологиите за ТЕО. Шефът на Еxxon Тийгъл ще бъде съден за това след войната.

Така, че да не дирим под вола теле ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тетраетил олово-то Et4Pb е синтезирано за първи път именно от германски химик през 1854-та, но не е използвано поради голямата си токсичност. Миджли и Кетеринг (създател и собственик на Dayton Engineering Laboratories Company, позната днес под известното нарицателно Delco, продадена вече на GM, но след продажбата остава неин шеф или най-вероятно изпълнителен директор, както бихме го нарекли днес) много добре го знаят, но възлагат на Standard Oil и Du Pont да разработят методи за промишлено производство на новото вещество. А въпрос на време е германците да "откраднат" или да създадът собствена технология за получаване на в-вото.

Между другото те имат по-добър антидетонатор - железен карбонил, който не е отровен получен от IG Farben . Германците са изобретили вече получаването на бензин от въглища и Еxxon получава тези патенти като "бартер" за технологиите за ТЕО. Шефът на Еxxon Тийгъл ще бъде съден за това след войната.

Така, че да не дирим под вола теле ;).

Това е също интересен въпрос....

Защо му е нужен на Рокефелер патенти за изкуствен бензин и каучук (когато толкова нефт има, че може света да залее), че да предаде патента на ТЕО?

А на Хитлер що му трябва ТЕО ако си има ферокарбонил?

Нищо.

После доста енергия и пари му коства на Рокефелер да заличи следите, че през Южна-Америка си обменят паричките от този бартел бизнис....

:vertag: :vertag: :vertag:

Ааааааа да. Ако имам едно свойство което обичам в себе си това е скромноста ми.;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това е също интересен въпрос....

Защо му е нужен на Рокефелер патенти за изкуствен бензин и каучук (когато толкова нефт има, че може света да залее), че да предаде патента на ТЕО?

А на Хитлер що му трябва ТЕО ако си има ферокарбонил?

Нищо.

После доста енергия и пари му коства на Рокефелер да заличи следите, че през Южна-Америка си обменят паричките от този бартел бизнис....

:vertag: :vertag: :vertag:

Ааааааа да. Ако имам едно свойство което обичам в себе си това е скромноста ми.;)

Ферокарбонила е доста по-скъп, както знаем след войната се налага ТЕО, като се повишават доста мерките за безопастност при производството му. Това отговаря на въпроса за какво му е на Хитлер ТЕО, но и доказва, че го е имал преди войната. А американците тогава смятат, че техните запази от нефт намаляват силно, както знаеш те и ги консервират по едно време. Добива в персийския залив и на другите места бил на доста по-ниско ниво. А една технология е винаги нужна. Колкото и да е скъпа щатските химици могат да си поиграят и да я направят по-евтина и да я оставят в стратегически резерв. А търговия е имало между воюващите страни, даже наскоро четох ли гледах ли за бизнесмени от ЮК търгували с Райха през 42-ра даже.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ферокарбонила е доста по-скъп, както знаем след войната се налага ТЕО, като се повишават доста мерките за безопастност при производството му. Това отговаря на въпроса за какво му е на Хитлер ТЕО, но и доказва, че го е имал преди войната. А американците тогава смятат, че техните запази от нефт намаляват силно, както знаеш те и ги консервират по едно време. Добива в персийския залив и на другите места бил на доста по-ниско ниво. А една технология е винаги нужна. Колкото и да е скъпа щатските химици могат да си поиграят и да я направят по-евтина и да я оставят в стратегически резерв. А търговия е имало между воюващите страни, даже наскоро четох ли гледах ли за бизнесмени от ЮК търгували с Райха през 42-ра даже.

Да. Може би това е имал пред вид преподавателя. Взаимно ползват патентите си и нужното заплащане за това върви чрез Южна Америка чак до края на войната....

:read: :read: :read:

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Потребител

Голямо ровене падна, не мога да открия подходяща тема за въпросът ми...

Вярно ли е, че фашисткия поздрав е взаимстван от римския поздрав saluto romano?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да. За първи път го взаимстват при похода към Рим на Мусолини (1922 г.), а покрай тях малко по-късно и нацистите в Германия.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Потребител

Днеска гледам Лавров в Братислава. Отбелязва празника за освобождение на града. Словаците наистина са потомци на древните славяни - спокойни, добронамерени и усмихнати хора.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

Преди малко гледах това документално филмче за една от операциите на Западния фронт след съюзническия десант (операция Кобра от 10.07.1944).

Това, което искрено ме изненада бе фактът, че месец и четири дни след десанта, съюзниците държат много малко територия, въпреки смазващото си превъзходство, особено по море и въздух. Съдбата на десанта наистина е била на косъм, както се казва. Германците се защитават много добре и ако имаха повече сили за по-сериозно нападение (т.е за мащабно контранастъпление), става интересно каква би била съдбата на десанта.

Вие какво мислите по въпроса?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Германия вече няма ресурс и това си проличава - затова и, въпреки военното усилие, защитата се проваля. Немците нямат хора, нямат горива, нямат авиация никаква практически, нямат нищо. Ако този десант беше отблъснат, щеше да последва нов, по-мащабен, след около 1 година, а много вероятно и атомна бомба.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!