Отиди на
Форум "Наука"

Oще за християнския смисъл на някои ''прабългарски" знаци


Recommended Posts

  • Потребител
Не знам , защо, но като ,че ли и аз още не съм убеден за това ''М". Добре би било ,ако някъде в епиграфиката или епистолографията се открие такова "М", инъче , два пъти "М" , звучи много неубедително . Нещо ''супер мен'', М.М. , >>>????

Честита Коледа на всички любители и професионални историци!!!

Пожелавам на всички здраве и късмет!

Рицарю, според моето скромно мнение това е символ на Митра !

Y е риба с отворена уста ,а другото означава две риби или двойнственост на символа на рибата -Иисус и Митра "IYI"

И крaищата на всички черти определят числото 7 (свещенно за митраизма)

papapescadin1.jpg

сега открих ,че са задължавали при изграждане на църкви или храмове тухлите да бъдат маркирани(белязани)!

Може би защото се е налагало да разрушават много езически и еретически ,такива!

Поздрав

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 78
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители

Имам един въпрос към археолозите. Та значи, чета едно изследване на археолога Ив. Петрински, та той позовавайки се на изследвания на редица археолози - негови колеги, твърди, че всички християнски сгради на територията на ПВБ (колкото и условна да е тази територия) действат най - късно до VI в., след което са изоставени/запуснати та чак до X в. Това разбирате е неговия основен аргумент против "ранното" християнство на българите (демек от преди IX - X в.).

Петрински е фен на панславизма, тюркския произход на българите и неща като "отмъщението на 52 болярски рода (което се прокарва през хилядолетието), екзекутирани от некадърника Борис - Михайл", та съм скептичен и към горното му твърдение (за църквите) и за това питам и тук. Верно ли е?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Имам един въпрос към археолозите. Та значи, чета едно изследване на археолога Ив. Петрински, та той позовавайки се на изследвания на редица археолози - негови колеги, твърди, че всички християнски сгради на територията на ПВБ (колкото и условна да е тази територия) действат най - късно до VI в., след което са изоставени/запуснати та чак до X в. Това разбирате е неговия основен аргумент против "ранното" християнство на българите (демек от преди IX - X в.).

Петрински е фен на панславизма, тюркския произход на българите и неща като "отмъщението на 52 болярски рода (което се прокарва през хилядолетието), екзекутирани от некадърника Борис - Михайл", та съм скептичен и към горното му твърдение (за църквите) и за това питам и тук. Верно ли е?

Книгата на Ив. Петрински преспокойно може да я изхвърлиш. Твърдението, че с аваро-славянските нашествия в края на VІ-нач. на VІІв. се слага край на всичко свързано с късната античност не е негово откритие. Това с пълна сила се отнася и за църквите. Нашите русоляви предци (славяните) и техните кривокраки господари (аварите) са видели сметката на всичко. Единствено по южното черноморско крайбрежие нещо оцелява - Несебър, Созопол, Анхиало, Девелт и това е.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Книгата на Ив. Петрински преспокойно може да я изхвърлиш. Твърдението, че с аваро-славянските нашествия в края на VІ-нач. на VІІв. се слага край на всичко свързано с късната античност не е негово откритие. Това с пълна сила се отнася и за църквите. Нашите русоляви предци (славяните) и техните кривокраки господари (аварите) са видели сметката на всичко. Единствено по южното черноморско крайбрежие нещо оцелява - Несебър, Созопол, Анхиало, Девелт и това е.

А нема да я хвърлям, има интересни картинки :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Нашите :biggrin: русоляви предци (славяните) и техните :biggrin: кривокраки господари (аварите)

добре, добре, съюза на българските писатели ... поети.... в действие... ееех :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Само да уточня за себе си:

1. Терминът "прабългари", който се употребява тук (а и другаде в този форум) означава ли някакъв етнос, чийто произход е различен от скитския (или ако използвам съвременния термин - славянския)?

2. Когато се говори за християнство трябва ли да разбираме, че безрезервно се приема хипотезата, че българите - съвкупно, като народ - са "покръстени" от някой си княз Борис І, за който повече или по-малко се знае, че е бил владетел на една (от повече от една!) България на север от Стара планина? И че в земите населени от българи (много по-обширни от примерно територията на днешна България) не е имало разпространение на учението на Исус Христос още в първите десетилетия след неговото разпятие?

Благодаря!

ВладПомак

1. Българите (прабългарите) определено са различен етнос от скитите, а скитите пък нямат нищо общо със славяните. Освен че са индоевропейци разбира се.

2. Този "някой си" княз Борис е бил владетел само на една България, която по негово време е била на север от Стара планина, а също така на север и от Дунав, на юг от Стара планина, на юг и от Средна гора, на юг и от река Марица, че даже и на югозапад от София. Дали в тези земи в първите десетилетия след разпъването на Христос е имало християни не е ясно. Със сигурност обаче от ІVв. в тези земи, тогава подвластни на Римската империя, християнството е било единствената религия. Също толкова сигурно е че, местните, т.е. траките, тъй като били рядко тъпи парчета, особено упорито отказвали да се покръстят, но вкрайна сметка с малко повече бой били вкарани в правия път. Също толкова сигурно е, че когато нашите прадеди - славяните и българите, се заселвали тук през VІІв. от старото население, в това число и неговата християнска религия, не е било останало нищо.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Също толкова сигурно е, че когато нашите прадеди - славяните и българите, се заселвали тук през VІІв. от старото население, в това число и неговата християнска религия, не е било останало нищо.

Как ще ме убедиш в думите си, когато даже за наличието на "славяни" на Балканите приемаш от VІІ век насетне?

Спартак е "славянин" /"сервил"/ от Тракия /тракиец/ и това е от пр.н.е. Какъв VІІ в. насетне за населване на "славяни"? :biggrin:

Spartacus belli servilis dux fuit. Gladiator ortus in Thracia suscitavit seditionem in Italia meridiionali inter annos 73 et 71 ante Christum.

http://la.wikipedia.org/wiki/Spartacus

Spartacus (c. 109 BC–71 BC), according to Roman historians, was a slave and a gladiator who became a leader (or possibly one of several leaders) in the major slave uprising against the Roman Republic known as the Third Servile War.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spartacus

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Как ще ме убедиш в думите си, когато даже за наличието на "славяни" на Балканите приемаш от VІІ век насетне?

Спартак е "славянин" /"сервил"/ от Тракия /тракиец/ и това е от пр.н.е. Какъв VІІ в. насетне за населване на "славяни"? :biggrin:

Що мислищ, че някой ще си губи времето да те убеждава в какво и да е? :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Що мислищ, че някой ще си губи времето да те убеждава в какво и да е? :crazy_pilot:

Защото за да обсъждаш въпроси по темата, за начало трябва да отпределиш що е то славяни и от кога са Балканите. А при всички случаи това не е от VІІ век насетне. Дадох ти пример от латински източник /не уики в случая, а такива са всички известни в науката летописи от гръко-римски произход/ за наличие на "славяни" от пр.н.е /и отпреди VІІ в. сл.н.е./ на Балканите и оттам някои изпращани в Рим за участие в гладиаторски борби. Ясно е, че който не е пращан в Рим или по други места, си е оставал на Балканите да си живее. И трябва да убедиш първо себе си в това /по двата въпроса/ и след това читающия /мен ме остави/. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

добре, добре, съюза на българските писатели ... поети.... в действие... ееех :tooth:

И аз се чудя, как тия авари и русоляви славяни с голи ръце са съборили всички градове и особенно църкви, след като имаме индикирана на територията на дн. Черна гора , епископия Аварорум и епископия Хунабия.

Освен това Илирия (под това се разбира мислено територията на Балканите мислено от линията Солун- Видин на Запад) от 731г. не е под Римски примат, а някои от епископите се борят срещу иконоборческата политика и отказват, да минат под юрисдикцията на иконоборческия патриарх.

Апропо, до 731г., имаме достатъчно индикирани дейставащи епископии.

Такива има свръхтова на последния голям събор от 787 г. , когато са индикирани точно 4 македонски и илирийски епископа./

Освен това нашите бъгнати археолози с подмогилни гробове и прочие щуротии не можаха да приемат локализацията на Архиепископия Първа Юстиниана.

Прочее никакви авари или славяни не са ходили с голи ръце да я събарят.

Римския папа се е възползвал от създадената след 600-630 г. нова политическа обстановка и е успял да касира, каноничната автокефална постановка, установена от Юстиниан II.

Декапитатор, ако се заемете с една по сложна реконструкция на въпроса, ще установите ,че повечето от църквите на Балканите са изпълнявали функциите си и през времето VI- IXв.

Досега на територията на България са индикирани само около 20-тина църкви , които ефимерно се изнасят във времето IX-X в.

Представяте ли си през Златния век на Борис, Симеон и Петър българите са издигнали 20- тина църкви ...,което си е направо офсайт...

Понеже и до днес не можаха да открият светилищата на ''славяните'' през VI-IXв. , можете само да си зададете въпроса, какви ''езичници'' са били тези русолявковци.

На българите пък откриха няколко каменни жертвеника, които не са доказано български, а с голяма вероятност сарматски от по-ранно време ,подобно и на некоректно поставените във времето ''девташлари'', които в никакъв случай не могат да се определят за паметници от VII-IXв.

Виждате каква изкривена картинка витае в археологическото прoстранство, в което няма никакво чуство за срам,един пример, който мога да посоча моментално, е голите приказки , че траките нямали сива керамика, понеже тя била ''запазена'' марка на долетялите на халееви комети от севeр , ''немци- готи''.,

Подробности за лъжливата археология на България, Румъния и Украйна, може да откриете в една нова книга на П. Георгиев, която е със заглавие " Траки. Готи. Славяни" .

Там всичко се доказва , по археологичен път . Готите са гети, а ''славяните'' са по-късни освободили се роби на Римската империя.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
... Също толкова сигурно е че, местните, т.е. траките, тъй като били рядко тъпи парчета, особено упорито отказвали да се покръстят, но вкрайна сметка с малко повече бой били вкарани в правия път. Също толкова сигурно е, че когато нашите прадеди - славяните и българите, се заселвали тук през VІІв. от старото население, в това число и неговата християнска религия, не е било останало нищо.

Респект,Ka40!!! :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Такива има свръхтова на последния голям събор от 787 г. , когато са индикирани точно 4 македонски и илирийски епископа./

Вместо да си губиш времето да пишеш дълги постове, по-добре да беше прочел актовете от въпросния събор. Известно ли ти е колко епископа от българските земи се споменават там? Само от Несебър, Созопол и Девелт. Познай от три пъти защо останалите епископи ги няма.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Вместо да си губиш времето да пишеш дълги постове, по-добре да беше прочел актовете от въпросния събор. Известно ли ти е колко епископа от българските земи се споменават там? Само от Несебър, Созопол и Девелт. Познай от три пъти защо останалите епископи ги няма.

Кои български земи ??? Златаревското магическо очертание на довтасалите за пръв път през 681 г. тюрко-татари - Дунав-Лом-Стара планина, ли ????

Аз когато говоря за християнство на българите не визирам чирепчетата или подмогилните ти гробчета в Лудогорието, където след 730 година властва езическа фамилия , различна от християнския род Дуло, а привличам и всички налични данни за индикирано българско присъствие и съответно тяхната конфесионалност.

Но да видим ....

От Прокопий Кесарийски се знае, че около 550 г. българите - кутригури, на брой 2000 воини, заедно с жените и децата, са допуснати от император Юстиниан І Велики да се заселят в Тракия, около твърдината Апри (дн. в Европейска Турция).[1] Имайки предвид факта, че василевсът се проявява като ревностен християнин, няма основание за съмнение, че бегълците са покръстени още при пристигането си във Византия и са приобщени към местното население. Доказателство за това е и факта, че на Седмия вселенски събор присъства ведно с епископа на Котрагия Константин и епископа на Апри Йоан.[2] Следователно търсенето на известната от края на VІІІ в. епископия Котия – Котрагия може да се насочи извън диоцеза Тракия. Изясняването на нейното местоположение е пряко свързано с познатите от Седмия вселенски събор западни и южни балкански епархии на Ромейската империя. Съобразно протоколите от събора са известни следните епархии със съответните епископи: 1. в диоцеза Тракия: „Евстатий най-светият епископ на Дебелт” [Eustatius sanctissimus episcopus Debelti]; „Лъв епископ на Месемврия” [Leo episcopus sanctissimus Mesembrie]; „Евтимий недостоен епископ на Созопол” [Euthymius indignus episcopus Sozopoleos]; „Мануил недостоен епископ на Адрианопол (Одрин/ Турция)” [Manuel indignus episcopus Adrianopoleos]; „Киряк недостоен епископ на Дризипара (с. Каращиран/ Одринско)” [Cyriaco indignus episcopus Driziparensium]; „Йоан недостоен епископ на Аркадиопол (дн. Люлебургас/ Турция)” [Joanne indignus episcopus Arcadiopoleos]; „Теодор свети епископ на Българофиги (дн. Бабаески/ Турция)” [Theodoro s. episcopus Bulgarophigi]; “Теодор епископ на Виза (дн. Визе/ Турция)” [Theodoro episcopus Bizyae]; „Григорий, грешник свещеник, представляващ трона на Траянопол в Тракийска област (Източни Родопи – бел. моя)” [Grеgorius pecatar presbytor et ex persona throni Trajanopoleos Thraciensium regiones]; „Лъв епископ на Хераклея Тракийска” [Leo episcopus Heracliae Thraciae]; “Йоан недостоен епископ на Апри” [Joannes indignus episcopus Apri]; „Йоан недостоен епископ на Никея Тракийска” [Joanne indignus episcopus Nicae Thraciae ].[3] 2. в диоцеза Илирик: „Стратегий недостоен епископ на Дардания” [strategius indignus episcopus Dardani]; „Никифор недостоен епископ на Дирахийската (Драчката) провинция - Илирийска област” [Nicephorus indignus episcopus Dyrrachianensium provinciae – Illyricianensium regionis]; „Никита най-светият епископ на Адрианопол (Дринопол, град в Албания, източно от Химара)” [Niceta sanctissimus episcopus Adrianopoleos]. [4] 3. в диоцеза Македония: 1. „Теофил недостоен епископ на Тесалоника (Солун)” [Theophilus indignus episcopus Thessalonicae], „Анастасий епископ на Никопол в стария Епир (земите на запад от гр. Арта [антична Амбрикия])” [Anastasius episcopus Nicopoleos, veteris Epiri].[5]

От наличните сведения е видно, че мястото на епископия Котия – Котрагия следва да се търси в пространството между тракийските епархий (на изток), Драчката провинция (на запад), Дардания (на север) и Тесалоники (на юг). Ганчо Ценов обръща внимание на разглежданата епископия и отнася нейното разположение в Кюстендилско, но без допълнителни обяснения за това.[6]

[1] Тази крепост се намира западно от Родосто/ дн. Текирдаг - Турция. Спорът е дали следва да се локализира около селищата Айнарджик (Инеджик) или Кермиен [вж. Златарски, В., История, Т.І, Ч.І, с. 276 – бел. 2, ГИБИ, Т.ІІІ, с. 187 – бел. 4];

[2] Migne, J. – P., Anastasius Bibliotecarius, col. 0463 А;

[3] Migne, J. – P., Anastasius Bibliotecarius, col. 0206 B, col. 0243 A, col. 0246 B, col. 0248 D, col. 0339 C, col. 0340 A, col. 0340 D, col. 0342 B, col. 0454 B , col. 0456 С, col. 0457A, col. 0462A, col. 0462B, col. 0463 A, col. 0468 C;

[4] Migne, J. – P., Anastasius Bibliotecarius, col. 0339 C, col. 0344 A, col. 0465 B, col. 0340 D;

[5] Migne, J. – P., Anastasius Bibliotecarius, col. 0339 C, col. 0340 D ;

[6] Ценов, Г., Произход на българите, с. 232;

Ако към тях прибавим и Доростолската епископия, която също е спомената на Седмия Вселенски събор и възможните епископии, които са иконоборчески или пък от манифестация на съпричастност към Римската курия, не се решават да присъстват на събора, можем да си дадем сметка, колко много е унищожено християнството от обрите и славяногласните руси елини на Балканите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Кои български земи ??? Златаревското магическо очертание на довтасалите за пръв път през 681 г. тюрко-татари - Дунав-Лом-Стара планина, ли ????

Аз когато говоря за християнство на българите не визирам чирепчетата или подмогилните ти гробчета в Лудогорието, където след 730 година властва езическа фамилия , различна от християнския род Дуло, а привличам и всички налични данни за индикирано българско присъствие и съответно тяхната конфесионалност.

Понятието "български земи", когато се говори за средновековието, мисля че е пределно ясно.

1. това са земите под властта на българската държава

2. това са земите, в които са живяли компактни маси българи

Одринска Тракия не е част от българските земи. Българите се заселват там чак през ХVІІ-ХVІІІв. Същото се отнася за Солун и Епир. Както и за островите по Бяло море разбира се. :smokeing:

Крайбрежната област - Месемврия, Девелт и Созопол - изрично я посочих, че само там оцелява църковната структура. Друг е въпросът дали това са реално "български земи" Етнически до началото на ХХв. не са.

От Прокопий Кесарийски се знае, че около 550 г. българите - кутригури, на брой 2000 воини, заедно с жените и децата, са допуснати от император Юстиниан І Велики да се заселят в Тракия, около твърдината Апри (дн. в Европейска Турция).

Някой те е излъгал, че са се заселили около Апри. Ето какво каза Прокопий - История на войните, В: ГИБИ 2, с. 144 "Веднага две хиляди души от хуните, които били победени в сражението и бягали от утигурите, пристигнали в ромейската земя заедно с жените и децата си. Един от техните вождове бил Синион, който много време преди това участвал с Велизарий в похода против Гелимер и вандалите. Те отправили молба до император Юстиниан, той ги приел с пълна готовност и им позволил да се заселят в земите на Тракия."

Някъде да виждаш Апри? Не. Освен това, с името "Тракия" по това време са била наричани земите не само на юг от Стара планина, но и дн. Северна България. :bigwink:

Ако към тях прибавим и Доростолската епископия, която също е спомената на Седмия Вселенски събор/quote]

Пак излъга като дърт циганин. Вас в семенарията не са ли ви учили, че една от десетте божи заповеди е "не лъжи". Айде дай протоколите на Седмия Вселенски събор, да видим къде се споменава Доростолска епархия :vertag:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Понятието "български земи", когато се говори за средновековието, мисля че е пределно ясно.

1. това са земите под властта на българската държава

2. това са земите, в които са живяли компактни маси българи

Одринска Тракия не е част от българските земи. Българите се заселват там чак през ХVІІ-ХVІІІв. Същото се отнася за Солун и Епир. Както и за островите по Бяло море разбира се. :smokeing:

Крайбрежната област - Месемврия, Девелт и Созопол - изрично я посочих, че само там оцелява църковната структура. Друг е въпросът дали това са реално "български земи" Етнически до началото на ХХв. не са.

Одринска тракия си е българска, там не са живеели и гърци, ако мислиш ,че можеш да излезеш с този номер. Тези земи са били винаги български етнически, но през Средновековието и особенно след заселването през XVI-XVI в. на видни византийски родове са ''елинизирани'', което ще рече ,че поселниците на крайморксите градове не са етнически гърци, елини или римляни , а траки които говорят елински. През 20-ти век. пък на тези ''елини '' са останали само сандалите им или казано по-точно на слугите на елините, техните слуги и т.н.

За Солун, Епир и дори до Пелопонес можеш да си отвориш готиния Фасмер ида понаучиш туйцък-онуйцък за славяногласните руси елини или за елиногласните руси славяни и да разбереш ,че XVIII-XIXв. района е ''славянски'', каквото и за Бога да означава това .

Някой те е излъгал, че са се заселили около Апри. Ето какво каза Прокопий - История на войните, В: ГИБИ 2, с. 144 "Веднага две хиляди души от хуните, които били победени в сражението и бягали от утигурите, пристигнали в ромейската земя заедно с жените и децата си. Един от техните вождове бил Синион, който много време преди това участвал с Велизарий в похода против Гелимер и вандалите. Те отправили молба до император Юстиниан, той ги приел с пълна готовност и им позволил да се заселят в земите на Тракия."

Някъде да виждаш Апри? Не. Освен това, с името "Тракия" по това време са била наричани земите не само на юг от Стара планина, но и дн. Северна България. :bigwink:

Не казваш, обаче, кои са тези ''хуни" . За Апри признавам си ,явно съм се подвел по А. Съботинов.

Ако към тях прибавим и Доростолската епископия, която също е спомената на Седмия Вселенски събор/quote]

Пак излъга като дърт циганин. Вас в семенарията не са ли ви учили, че една от десетте божи заповеди е "не лъжи". Айде дай протоколите на Седмия Вселенски събор, да видим къде се споменава Доростолска епархия :vertag:

Имаш късмет ,че форума не е ''Сороски'' и за такава обида, можеш да си изпросиш голям бан. При следващата ти , обаче ще сезирам модераторите.

Семенария ( освен, ако не си бързал) се пише с ''и''- Сем-и-нария.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Имаш късмет ,че форума не е ''Сороски'' и за такава обида, можеш да си изпросиш голям бан. При следващата ти , обаче ще сезирам модераторите.

Ами айде сезирай ги. Първо "лъже като дърт циганин" е българска народна поговорка, а мисля, че всички тук ценим и пазим българското наследство, част от което е въпросната поговорка :smokeing:. Второ не съм те обидил - да съм те нарекъл "полуидиот", "олигрофен", "малоумник"? Не. Просто констатирах едно действие - даване на неверна информация с цел заблуда на другите участници. Това действие на чист български език се нарича "лъжа", а човекът, който го върши "лъжец". Това е обида единствено, ако не отговаря на истината.

Ти твърдиш, че на Седмия вселенски събор се споменава Доростолска епископия. Също така твърдиш, че си запознат с църковната история, следователно трябва да ти вярвава ме. Обаче в протоколите на Седмия вселенски събор такова нещо няма. Какъв е изводът - или си напълно неграмотен по отношение на църковната история, или целенасочено лъжеш. И за да докажеш, че не си неграмотник или лъжец, цитирай протоколите от Седмия вселенски събор. :smokeing:

Когато уточним въпроса с Доростолска епархия и Седмия вселенски събор, за това дали някои наистина лъжат като дърти цигани или просто са си неграмотници и кое е обида и кое не, можем да продължим. Както сам се убеди в случая с кутригурите, явно не си в състояние да отсяваш кое от написанато отговаря на истината и кое не.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Ами айде сезирай ги. Първо "лъже като дърт циганин" е българска народна поговорка, а мисля, че всички тук ценим и пазим българското наследство, част от което е въпросната поговорка :smokeing: . Второ не съм те обидил - да съм те нарекъл "полуидиот", "олигрофен", "малоумник"? Не. Просто констатирах едно действие - даване на неверна информация с цел заблуда на другите участници. Това действие на чист български език се нарича "лъжа", а човекът, който го върши "лъжец". Това е обида единствено, ако не отговаря на истината.

Ти твърдиш, че на Седмия вселенски събор се споменава Доростолска епископия. Също така твърдиш, че си запознат с църковната история, следователно трябва да ти вярвава ме. Обаче в протоколите на Седмия вселенски събор такова нещо няма. Какъв е изводът - или си напълно неграмотен по отношение на църковната история, или целенасочено лъжеш. И за да докажеш, че не си неграмотник или лъжец, цитирай протоколите от Седмия вселенски събор. :smokeing:

Когато уточним въпроса с Доростолска епархия и Седмия вселенски събор, за това дали някои наистина лъжат като дърти цигани или просто са си неграмотници и кое е обида и кое не, можем да продължим. Както сам се убеди в случая с кутригурите, явно не си в състояние да отсяваш кое от написанато отговаря на истината и кое не.

Не знам, по каква логика, Съботинов е пратил ''хуните-кутригури'' в Апри ( БЛАГОДАРЯ ,ЗА НАПЪТСТВИЯТА, ЩЕ ТРЯБВА ДЕЙСТВИТЕЛНО ДА ПРЕГЛЕЖДАМ ПРЕДВАРИТЕЛНО ВСЕКИ ИЗВОР ДАВАН ОТ ДАДЕН АВТОР, В ИСТОРИОГРАФИЯТА БЪКА ОТ НЕКОРЕКТНИ ЦИТАТИ) , но е факт, както виждаш ,че имаме българи християни на територията на бъдещата Българска държава, не само от 514г. , но и от средата на VIв.

Относно славяните в ''Елада'' , можеш да си отвориш ,една много коректна по отношение на изворите книга - Vasmer, M., Die Slaven in Griechenland [mit eine Karte], Leipzig, 1970 . Изводите да си ги прави всеки сам.

Сега конкретно за Доростолския епископ от 7-мия ВС.

Пет пари не давам за френския лигльо Дарузе, който отхвърля участието на Доростолския епископ Урсус в този събор. Той се основава на голия факт ,че доростолския епископ, a priori , е трябвало да бъде подчинен на Адрианополския митрополит (!??!). По тази изоглавена логика един църковен историк, прати Ираклийския епископ за глава на автономната българска църква след 870г. ... :whistling:

Аз няма да обвинявам, прочее Манси в некоректност, но докато не локализирате измисления Варитианорум (Даритианорум) приемам за вярно твърдението на А.Аунер , че на VII Вселенски съобр е присъствал епископ Урсус Доростолски.

Протоколите на 7-мия ВС , както и на някои други събори са интерполирани.

Според К. Илски на събора присъства и епископа на Одесос - K. Ilski Korespondencja biskupoz Mezyjskich - In ; Studia Moesiaca. Poznan, 1994, с. 133 ;

А с тебе вместо се ''джафкаме'', по-добре да намерим общи точки в изследването на възможната хипотеза за транслацията на ''Хоногурската" епископия от Крим на Балканите ??? Капиш???

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Не знам, по каква логика, Съботинов е пратил ''хуните-кутригури'' в Апри ( БЛАГОДАРЯ ,ЗА НАПЪТСТВИЯТА, ЩЕ ТРЯБВА ДЕЙСТВИТЕЛНО ДА ПРЕГЛЕЖДАМ ПРЕДВАРИТЕЛНО ВСЕКИ ИЗВОР ДАВАН ОТ ДАДЕН АВТОР, В ИСТОРИОГРАФИЯТА БЪКА ОТ НЕКОРЕКТНИ ЦИТАТИ) , но е факт, както виждаш ,че имаме българи християни на територията на бъдещата Българска държава, не само от 514г. , но и от средата на VIв.

А добър ден. Ако не си чел изворите и вярваш на това, което писано от историци и мислещи се за историци, ще стигнеш до под кривата круша. Че има българи във Византия през VІв. това никой него отрича, както и факта, че били покръстени, най-вероятно напълно формално. Във Византия по това време всякви има и присъствието на българи не някаква изненада или сензация. Защо обаче повече няма данни за тях? Или били много бързо асимилирани, или много скоро след заселването си, се върнали в степите, или пък отишли при аварите.

Относно славяните в ''Елада'' , можеш да си отвориш ,една много коректна по отношение на изворите книга - Vasmer, M., Die Slaven in Griechenland [mit eine Karte], Leipzig, 1970 . Изводите да си ги прави всеки сам.

Както можеш да видиш от заглавието, става въпрос за славяни, а не за българи. Това, че българите в един момент са се смесили с част от славяните и взели да говорят развален славянски, съвсем не означава, че славяните са българи.

Сега конкретно за Доростолския епископ от 7-мия ВС.

Пет пари не давам за френския лигльо Дарузе, който отхвърля участието на Доростолския епископ Урсус в този събор. Той се основава на голия факт ,че доростолския епископ, a priori , е трябвало да бъде подчинен на Адрианополския митрополит (!??!). По тази изоглавена логика един църковен историк, прати Ираклийския епископ за глава на автономната българска църква след 870г. ... :whistling:

Аз няма да обвинявам, прочее Манси в некоректност, но докато не локализирате измисления Варитианорум (Даритианорум) приемам за вярно твърдението на А.Аунер , че на VII Вселенски съобр е присъствал епископ Урсус Доростолски.

Протоколите на 7-мия ВС , както и на някои други събори са интерполирани.

Според К. Илски на събора присъства и епископа на Одесос - K. Ilski Korespondencja biskupoz Mezyjskich - In ; Studia Moesiaca. Poznan, 1994, с. 133 ;

А с тебе вместо се ''джафкаме'', по-добре да намерим общи точки в изследването на възможната хипотеза за транслацията на ''Хоногурската" епископия от Крим на Балканите ??? Капиш???

Вземи текстовете на протоколите, вземи една хубава голяма карта на Балканите и почни да си нанасяш споменатите епископии. След това окачи картата на стената и почни да разсъждаваш защо в българските земи нямаш нито една епископия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
А добър ден. Ако не си чел изворите и вярваш на това, което писано от историци и мислещи се за историци, ще стигнеш до под кривата круша. Че има българи във Византия през VІв. това никой него отрича, както и факта, че били покръстени, най-вероятно напълно формално. Във Византия по това време всякви има и присъствието на българи не някаква изненада или сензация. Защо обаче повече няма данни за тях? Или били много бързо асимилирани, или много скоро след заселването си, се върнали в степите, или пък отишли при аварите.

Някой може да не е живял по каноните на вярата си , но за индеферентност , едва ли може да става въпрос. Формално и неформално , един Бог знае, какво е в човешкото сърце.

Както можеш да видиш от заглавието, става въпрос за славяни, а не за българи. Това, че българите в един момент са се смесили с част от славяните и взели да говорят развален славянски, съвсем не означава, че славяните са българи.

1. Когато по цялата Балканска земля, включая -Албания, Гърция, Ръмъния,Сърбия, България се намери и едно топонимче, произлязло от етнонима ''славяни или словени'' ,ела и ми се обади.

Щем ти повярваме, че ония ''славяни'' , нямали нищо общо с тези българи, ако кажете в кои ''славянски'' езици се намират думи като "Чемшир'' , ''бъз'', бръшлян , къщици и др.

Дотогава отпада някакъв вариант на етноразличие. Впрочем ,кое ти пречи да вярваш , например, че при онези ''славяни'' и ''обри'' не е имало от тези българи, които пък да са оставили следните топоними.

Има и други доказателства , например, като ''земеделски'' топоними, които са оставени в житницата на Елада - Тесалия.

За керамика, чирепчета и гробове Качо, изцяло ви предоставям думата. Само да не излизате с номера, че ''славяните'' , моменталически се латинизирали или елинизирали, щото от VIв. до IX-X -тив. има известен период на времево пространство ???Нали .???

Вземи текстовете на протоколите, вземи една хубава голяма карта на Балканите и почни да си нанасяш споменатите епископии. След това окачи картата на стената и почни да разсъждаваш защо в българските земи нямаш нито една епископия.

Ако ми посочиш арменски епископ на Византийски събор след IV-тия вселенски , може и да те предложа за член кореспондент. Аналагочино готски или персийски.

Отеделен въпрос е ,че за времето около 7-мия В.С. отношенията между Б-я и Византия са меко казано антагонистични. При това независимо от конфесията на Посеркото или на неговите приемници (вкл. на царица Ирина и нейния още по-калпав синок, която е жена на сина му Лъв Хазар.)

Да не говорим, че ако трябва да бъдем коректно позитивистични, точно иконоборческите императори са в основата на перманентните войни срещу България ( тук включвам и узурпатора Никифор, който е индикиран , като формален ''иконопочитател'', но с опция , всъщност във всеки момент да повдигне ново гонение срещу иконите, при дадени фактори). Другите стълкновения са на доста по различна основа.

Ако пък в контекста на провиденциалната средновековна история , добавим фактите ,че не в едно житие или църковен източник има случаи , които се порицават войните срещу българите (конкретно на Никифор му скачат няколко светци, които го предупреждават за опасния изход от неблагочестивите му намерения за поход към България) , можем да излезем на други историософски меридиани и да преразгледаме детерминираната история от Златарски и сие на Българо-Византийските отношения от дадения период.

Апропо, карти в случая са излишни, защото , освен всичко изказано, не можеш да ми определиш южната и югозападната граница в този исторически период. А при все това ти приведох няколко сведения за македонски и илирийски епископи.

Ако ти пък си направиш съответната равносметка, ще прецениш, че за Мизия ,участието на Доростолския и Одесоския епископ са били напълно достатъчни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Щем ти повярваме, че ония ''славяни'' , нямали нищо общо с тези българи, ако кажете в кои ''славянски'' езици се намират думи като "Чемшир'' , ''бъз'', бръшлян , къщици и др.

Думата "чемшир" е турцизъм. Освен това чемширът е южно растение и славяните примерно в Полша или Беларус, няма как да имат дума за нещо, което дори не знаят че съществува.

бръшлян - точно в този си вид съществува в сръбския, хърватския, босненския и словенския.

Бъз - със съответните разновидности се среща във всички славянски езици

думата "къщици" - не съм я чувал. Сигурно трябва да значи "къща". Под формата "куча" се среща в сръбския и хърватския, тази форма пък е много близка до формата на думата в някои македонски диалекти, което естествено не означава че македонците са сърби :bigwink:

1. Когато по цялата Балканска земля, включая -Албания, Гърция, Ръмъния,Сърбия, България се намери и едно топонимче, произлязло от етнонима ''славяни или словени'' ,ела и ми се обади.

В един много важен извор от ХІв., пряко свързан с църковната история се споменава Славище (в дн. Р. Македония). Кой е изворът, ще те оставя сам да си го намериш, както и други топомини произхождащи от "славяни" :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ей, много убедено и категорично говориш, а всъщност повтаряш едни изтъркани и, общо взето, отдавна мухлясали и неверни клишета, г-н Качо! Но нищо за чудене - точно такива "учени глави" като тебе, като нещастника "проф. Добрев" и цял сонм още - направо разкатаха майката на българската история, на България и на българския народ и затова днес сме последната кочина на Европа, а ние се оформихме като най-неудачното и тъпо племе от всичките бели хора на планетата.

Бъди здрав обаче и честита ти 2010 година!

ВладПомак

И ти бъде жив и здрав и дано през новата 2010г. прочетеш най-накрая някоя смислена книжка :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребители
File0004.PDF Понеже сега наскоро установих с помощта на КГ-Б , как да качвам файлове , мисля да кача цялата статия (тази е една от последните) на покойния проф. Р. Рашев

File0002.PDF

File0003.PDF

File0005.PDF

File0006.PDF

File0007.PDF

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
приемам за вярно твърдението на А.Аунер , че на VII Вселенски съобр е присъствал епископ Урсус Доростолски.

В кой първоизточник епископ Урсус е определен като Доростолски? Или става дума за нечия, предполагам, твърде свободна интерпретация, според която седалището на Аваританската (Аварската) епископия е било в Доростол? Може ли малко повече подробности?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Добре дошъл , отново , ИЦА !!!

Много се радвам ,че си тук !!!!

Съборни актове на VII Вселенски събор - има ги в ГИБИ III с. 200 , 202 , 319

Oсновно изследване по въпроса J. Darrouzes . Listes episcopales du concile de Nicee (787) - REB , 33, 1977 , p. 7-12 ;

това е френско списание Revue des etudes byzantines -Paris

На български се сещам за Острогорски, но съм забравил , какво пише там , трябва да погледна.

Oтносно -= епископия Аварорум , за тях , чети

Константин Багренородни За управлението ... и П. Павлов Българското средновековие - познато и непознато ВТ, 2008 г. , с. 41-51

Или става дума за нечия, предполагам, твърде свободна интерпретация, според която седалището на Аваританската (Аварската) епископия е било в Доростол? Може ли малко повече подробности?

Действително , никой не говори за аварска епископия през 7-ми век , индикирана е през XII в. в Южна Далмация.

Също така , аз никога не съм твърдял , че Аварската епископия е Доростолската.

В едно предаване за възможна транслация на Уногондурската епископия от Крим в Доростол, говори , Г. Атанасов.

Ще почакам още малко Качо , да ми локализира , спомената между Епир, Албания , Дардания и Солун епископия КОТИЯ НА VII Вселенски събор и тогава ще си изкажа , собственото мнение.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Привет, Тракийски рицарю!

Аз също се радвам да те видя!

Съборните актове в ГИБИ ІІІ съм ги проверил щателно. За съжаление обаче, те са публикувани там в доста орязан вид и името Урсус не се споменава. Иначе, някой си Урсус трябва да се е подписал на протоколите от Втория Никейски (Седми Вселенски) събор като Ουρσου έπισκόπου τής 'Ιβαριτιανών έκκλησίας. Намирам това име на две места и в латинския превод на протоколите, направен от Анастасий Библиотекар. Протоколите са пълни и там някой си Урсус е положил подписа си само на две места като Ursus episcopus Avaritianensium Ecclesiae и като Ursus episcopus sanctae Avaritianensian Ecclesiae. Не виждам никакъв Урсус Доростолски. (Visit My Website)

А ако Аваританската епископия не е Доростолската, кой тогава е този Урсус Доростолски и къде се споменава той?

А знаеш ли как точно Аваританската епископия е локализирана в Далмация. Доколкото ми е известно, това се прави чрез поставянето на знак за равенство между авари и хуни, откъдето Аваританска епископия = Episcopia Hunabia. Това обаче не ми се вижда достатъчно убедително. Дали съществуват някакви по-сериозни аргументи?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...