Отиди на
Форум "Наука"

Мизия-бойна зона


Recommended Posts

Колкото до произхода на Асеневци, макар и пълен офтоп за тази тема, той е засвидетелстван в десетки извори - ВЛАСИ. Всичко останало са спекулации.

Спекулация е извикването ти на думата власи в този контекст. Съжалявам ,но тя нищо не ЗНАЧИ за изясняване на произхода на Асен. И ще се мотивирам с "повест временных лет" ,където волохи (руската транскрипция) са назованми АВАРИТЕ.Тя впоследствие става славянско название за романоезични.

Иначе се подписвам под думите ти за куманите и се учудвам,че някой се съмнява в тюркския им език -но нали за топва е форума-и модераторите да научават нещо.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 117
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Първоначалният произход на куманите може да е какъвто си иска, ако някой много държи да рови, може и да им търси ирански или незнам си к`ви корени в Туран. В северното Черноморие куманите вече са си абсолютно безспорно тюрки /пък ако щете и тюркизирани/ и това е абсолютно безспорно, защо от езикът им е доста добре известен както от писмени паметници от 13 век, така и от простия факт, че е широко разпространен до ден днешен.

Колкото до произхода на Асеневци, макар и пълен офтоп за тази тема, той е засвидетелстван в десетки извори - ВЛАСИ. Всичко останало са спекулации.

Уважаеми , Торн , наистина изворите са хубаво нещо . Написани слова запаметени за бъдните поколения.

И тези потомци , разсъждат много отдавна върху понятието - ВЛАСИ.

Още любимия на всички Шльоцер е разсъждавал по този въпрос.

Но, какво се има впредвид по ВЛАСИ - Уважаеми ?

Още преди византийците да напишат конкретно за Асен и Петър и тяхното ''влашство" , руския летописец Нестор пише за ВЛАСИ .

Ето какво разсъждава самия Шльоцер -

"Нестор живял и писал към 1100 година. Това освен днешна България ... спомената от Нестор е имало още и друга България от другата (северната) страна на Дунав. Симеон Логотет ,живял в дванадесетото столетие , малко по-късно от нестор именно споменава за нея във връзка с едно събитие , което се е случило през 813г. ...

Впрочем още от времето на Нестор някаква страна на север от Дунава се наричала България ... Това в крайна сметка вероятно е било времето, когато българите са властвали навсякъде - от Дунав до Волга " -

Шльоцер , Хр. О происхождении словен вообще и в особености словен Росийских, 1810 , Предговора

И в крайна сметка , отхвърляйки възможността Нестор да нарича ВЛАСИ - римляни, лонгобарди, изказва три основни аргумента , превърнали се в рупора , по отношение на значението на етнонима - ВЛАСИ в този смисъл, който влагат за него средновековните хронисти.

-

1.По всяка вероятност българите и власите са един и същи народ

2. Ако те не са били един и същ народ, то няколко столетия са били съюзници непрекъснато

3. Нестор действително ги счита за един и същи народ

Основното заключение до което достига през 1810 г. Шльоцер е -

" Народът , който е дал повод за отделянето на руските славяни от останалите и който Нестор нарекъл ''ВЛАСИ'' са българите , които след това се съединили със сегашните власи или по всяка вероятност с потомците на древните тракийци и даки ..."

Според многообичания ТОРН - АСЕН И ПЕТЪР СА ТРАКИ ! БЪЛГАРИТЕ ОТ ВТОРОТО ЦАРСТВО СЕ ОСВОБОЖДАВАТ ОТ ДВАМА ТРАКА !

И действително , Асен е име повече подобаващо на един наследник на гетското царство на Буревиста и Децебал , отколкото на някой късно довтасал Хасанчо, наврял алтайско месо в бута на коня си.

Асен - тракийско - Асианос (Асянос) , келтско Асенио, Асенионис, и старонемското Ассен , Асен

Честито , Торн , добре дошъл в "Автохтонната група '' ! Наздраве и да почерпиш !

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Власи, някой друг път, още по малко пък е доказано в изворите. Торн, като си казал А, що не кажеш и Б, давай, кажи си че Асен и Петър създават влашка държава, можеш ли да стигнеш дотам?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Според многообичания ТОРН - АСЕН И ПЕТЪР СА ТРАКИ ! БЪЛГАРИТЕ ОТ ВТОРОТО ЦАРСТВО СЕ ОСВОБОЖДАВАТ ОТ ДВАМА ТРАКА !

Напълно е възможно траките/даките да са един от компонентите на бъдещите власи, които са романоезичното балканско население. Но прадедите им със същия успех биха могли да са италийци, сирийци, испанци и всякакви други римляни.

Както и да е - смятам, че са власи, но смятам, че практически веднага са се българизирали.

Темата няма да я обсъждам тук - на БС е обсъждана обстойно.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Я тука какво имало за гражданската война на Иван Александър и Белаур, дето някой я изкарваше, че била без големи опустошения.

Да, но все пак не ни става ясно оттук в какви мащаби...

Напълно е възможно траките/даките да са един от компонентите на бъдещите власи, които са романоезичното балканско население. Но прадедите им със същия успех биха могли да са италийци, сирийци, испанци и всякакви други римляни.

Както и да е - смятам, че са власи, но смятам, че практически веднага са се българизирали.

Темата няма да я обсъждам тук - на БС е обсъждана обстойно.

Е, не пречи да се, хайде, не повтори, но маркира :)

Да, и аз така мисля, отдето и да идват, са български аристократи и нищо друго. А може авторите да ги бъркат с власи поради това, че много власи участват във въстанието им и по всяка вероятност живеят около Търново в сериозно количество в онзи момент. А може и да проихзождат изцяло или частично именно от тия власи. Макар, че пък нали трябва да имат някаква болярска легитимност...

Все едно, ОТ за тази тема, но в малки граници е допустим. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Понеже стана дума за Печенези да припомня , че 1019г. има изселване на Печенези за Панония заедно с цялото си имущество и злато.

Link to comment
Share on other sites

Произхождат от романоезични (което явно Торн разбира под власи) ама друг път. Няма как романо-влашката хипотеза да обясни нито името Асен,нито факта на почти куманските вътрешни борби за българския престол (убийството на Калоян от Манастър) - явно куманите не са били само наемници,а са играли доста по-голяма роля (аристокрацията с кумански произход) както тогава та чак до падането под турско робство.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Името Асен е тюркско..:

Асѣнъ, име на царе от ВБД. Това име е сигурно /тюркско/ и е еднакво с тюркските ЛИ Esän, Esän Buqa, Esän Qaja, Esän Tegin, Esän Temür ~ esän “здрав, невредим” (Древнотюркский словарь, с. 183). Широката гласна [ä] се предава на старобългарски с широката ятова гласна. Името няма общо с българското ясен, което в старобългарски гласи ıаснъ."

http://altaica.narod.ru/LIBRARY/DTS/dei.pdf

----

Асен "Белгун" ("bilgun" - знаещ, мъдър)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Да, но все пак не ни става ясно оттук в какви мащаби...

Е, не пречи да се, хайде, не повтори, но маркира :)

Да, и аз така мисля, отдето и да идват, са български аристократи и нищо друго. А може авторите да ги бъркат с власи поради това, че много власи участват във въстанието им и по всяка вероятност живеят около Търново в сериозно количество в онзи момент. А може и да проихзождат изцяло или частично именно от тия власи. Макар, че пък нали трябва да имат някаква болярска легитимност...

Все едно, ОТ за тази тема, но в малки граници е допустим. :)

Да, и аз така мисля, отдето и да идват, са български аристократи и нищо друго.

Не така де.. Асеневци не са били български аристократи, а са избрани да бъдат такива по време на въстанието. Българска аристокрация в 1186 година няма, има византийска такава, към която те не принадлежат..

Иначе фамилията е с печенежки произход (или полу-печенежки - все тая), смятам.. Възможно е предците им са принадлежали към "знатен печенежки род" (най-вероятно), и/или да са били хора (от печенежката им страна), забогатели в предишни войни - като византийски наемници, или като "печенежки воини" (разбирайте - като хора, които са правили "лоши неща" на ромеите и българите:))..

Или, възможно е Асеневци да са хора, които са станали сравнително заможни от/поради това, че имат и гледат големи стада с животни, или търгуват с животни..

Виж, ако говорим за езика им - аз лично смятам че са били поне триезични :)..

Link to comment
Share on other sites

Може и да ги печенегиш до третото пришествие,обаче:

1.Има документиран кумнаски военачалник О'сен, а печенежки-йок.

2.Тесните връзки с куманите на Асеневци.(кумани и печенеги са били естествени врагове,печенегите не са се ползвали с добро име сред българското население и то доста трудно би тръгнало след някой чиито съвсем скорошни предци са го тевроризирали)

3.Византийците са давали аристократично звание и земя на степни аристократи,а не на който му скимне па дори и да е бил прославен войник като Ханко от прословуития сериал "Златния век". Никоя средновековна власт не е давала сан на сульо и пульо понеже "Властта е от бога".Много лесно са давали на потомствени аристократи особенно такива приели християнството.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Може и да ги печенегиш до третото пришествие,обаче:

1.Има документиран кумнаски военачалник О'сен, а печенежки-йок.

2.Тесните връзки с куманите на Асеневци.

3.Византийците са давали аристократично звание и земя на степни аристократи,а не на който му скимне па дори и да е бил прославен впйник като Ханко от прословуития сериал "Златния век". Никоя средновековна власт не е давала сан на сульо и пульо понеже "Властта е от бога".Много лесно са давали на потомствени аристократи особенно такива приели християнството.

Мога всичко аз..

1. "Много важно"..

2. Асеневци имат и тесни връзки с власите.

Тесните им връзки с куманите са съюзни връзки, а връзките на куманите със Асеневци, са смятам главно като тези на траките със македонците, демек: ..Асеневци им предоствят харман и плячка във войните срещу Византия..

3. Пак си се омотал много здраво (или не можеш да излезнеш от там, откъдето се беше омотал в началото,че дори и си забравил наученото), а май и не си отворил да прочетеш какво и да е ново, въпреки добрите съвети от историка с ник "Качо", че даже не разбираш каква глупост си написал накрая..

а1) Асенци няма как да са били "потомствени аристократи", защото са ничии византийски аристократични потомци (не са такива)

а2) Те няма как да са изобщо да са били византийски аристократи, защото са искали да станат такива, като са молили да им се отпусне прония или земя.

б) Куманските степни аристократи преди 1186 година живеят в Кумания.

в) Печегите заедно с аристокрацията им, имигрират и се заселват в темите "България" и "Паристрион" в 11 век.

---

В тази връзка: Пак ще повторя, защото явно не четеш написаното, или не го разбираш, та говориш за "сулю и пулю" и за "аристокрация" (на която дума дотук ти не показваш според мен, че разбираш значението и смисъла и)

Част от допусканията ми включваха предположенията:

- Асеневци , или техните бащи и дядовци, може са принадлежали към печенешката аристокрация (тази, която е собствена за печенегите)

- Асеневци, или техните бащи и дядовци, може да са принадлежали към военната класа, т.е да са били византийски воиници, и защо не началници, но които не са имали собствена прония..

--

Накрая: очаквам от теб, ако имаш някакво алтенативно виждане - да го детайлизираш и развиеш (или свържеш в нещо като "разказ"), но без скачане, и налагане на мнения (да, и очаквам модераторите да ти направят официална забележка за това, защото както виждам, и предполагам другите го виждат, опитваш се да налагаш мнението си на всички, с които спориш) . Т.е ако ще развиваш нещо като хипотеза че "Асеневци са кумански аристократи" искам и очаквам да отговориш в разказ (твои такъв) на въпросите "как", "какво" и "кога", и най-вече да обясниш какво мислиш ти, че значи думата "аристократ"..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ник, че какво пречи на съществуването на местна аристокрация с невизантийски произход, която да иска разширяване на вече съществуващо владение и искането да не бъде удовлетворено?

Link to comment
Share on other sites

Мога всичко аз..

Нищо не можеш освен да си повтаряш като латерна едно и също.

Романоговорящи (по-късно наречени власи) нито са участвали във въстанието,нито имат нещо общо.Власи са наречени куманите.Да си забелязал едновременната употреба на власи и кумани в един и същ текст от онова време? Аз не съм.И значи не може някой кумански аристократ да дойде с дружината си,да участва като византийски наемник и да се християнизира и сина му после да не може да иска прония? Щото нк1 бил решил,че те само в Кумания седели.Че то куманин убива Калоян с явното намерение той да възглави държавата ама това бил само някъв съюзник с някакво ниско значение като помощна войска? Печенежко-влашката хипотеза не се връзва с по-нататъшния ход на нещата. а историята не е дискретна наука,а непрекъсната последователност.

Колкото пак до романоговорящите -не може да са участвали и да няма нито едно специфично име християнско или славянско с римско окончание -няма ни Дан ни Мирча ни Чаушеско ако щепе. Само български и кумнаски.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ник, че какво пречи на съществуването на местна аристокрация с невизантийски произход, която да иска разширяване на вече съществуващо владение и искането да не бъде удовлетворено?

Нищо. Византийска аристокрация е политически, а не етнически статут! Винаги съм си мислел за картината на 200 годишния период на византийско владичество. Българската народност си остава! Това само по себе си е забележителен процес.

Значи българите стават един от народите на империята, като да кажем, исаври, арменци, сирийци и т.н. и т.н.

И изведнъж се отцепват, като при това общо взето не спират да се борят за това, нещо, като ирландците в Англия....

Е, че какви са тия кумани, дето възстановяват България?

После да не се лепим за името. Колко българи днес се казват Марио, по името на някой митичен филмов любовник от края на 50-тте, по който майките им са въздишали на пейката в градчето от "Момчето си отива"? ;)

Не, наистина - каквито и да са по произход, те са си именно български аристократи.

И значи не може някой кумански аристократ да дойде с дружината си,да участва като византийски наемник и да се християнизира и сина му после да не може да иска прония?

Може, но до наличието поне на някакви данни, това е предположение, базирано на предположението, че с името върви народността. Е да, и на данните на Вилардуен и Валансиен, че Калоян е влах. Не казвам, че няма логика, но си остава предположение, както впрочем и това, че са чисти българи, единият от които носи куманско име. Не знаем за баща им, за майка им...

Но едно е ясно - никъде, като изключим реверансите на Калоян към папата, не показват, че са нещо друго, освен българи.

Link to comment
Share on other sites

Те ако бяха етнически чисти българи нямаше да се казват така ,нито щяха да са наречени власи - това е поне 100% сигурно.Да се надяваме,че и Лотар Матеус ще последва техния пример и ще се държи като един чист българин та националния да дръпне.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Нищо не можеш освен да си повтаряш като латерна едно и също.

Романоговорящи (по-късно наречени власи) нито са участвали във въстанието,нито имат нещо общо.Власи са наречени куманите.Да си забелязал едновременната употреба на власи и кумани в един и същ текст от онова време? Аз не съм.И значи не може някой кумански аристократ да дойде с дружината си,да участва като византийски наемник и да се християнизира и сина му после да не може да иска прония? Щото нк1 бил решил,че те само в Кумания седели.Че то куманин убива Калоян с явното намерение той да възглави държавата ама това бил само някъв съюзник с някакво ниско значение като помощна войска? Печенежко-влашката хипотеза не се връзва с по-нататъшния ход на нещата. а историята не е дискретна наука,а непрекъсната последователност.

Колкото пак до романоговорящите -не може да са участвали и да няма нито едно специфично име християнско или славянско с римско окончание -няма ни Дан ни Мирча ни Чаушеско ако щепе. Само български и кумнаски.

Пълни глупости пишеш отново, ама да беше взел да прочетеш нещо?

Името "Власи" от Никита Хониат се използва най-често като наименование на мизийците (българи, и пастири "власи" или власи, т.е романоезични); "куманите" са наричани от Хониат само и единствено "скити"

Никита Хониат

ИСТОРИЯ

Царствование Исаака Ангела

http://www.hist.msu.ru/ER/Etext/Xoniat/2_1.htm

Когда, наконец, мизийцы явно уже решились отделиться от империи под руководством тех людей, которые, как я сказал, были виновниками этого зла, царь выступил против {22} них в поход. Но нельзя не рассказать при этом еще одного обстоятельства. Валахисначала медлили и не решались на восстание, к которому подстрекали их Петр и Асан, опасаясь неверности такого важного предприятия. Желая излечить своих земляков от явной трусости, родные братья построили молитвенный дом во имя всехвального мученика Димитрия и, собрав в него множество всякого рода бесноватых с налитыми кровью и изворачивающимися глазами, с распущенными волосами и вообще со всеми признаками людей, одержимых демонами, внушили им говорить в исступлении, будто Бог благоволил даровать болгарам и валахам свободу, определив свержение с них долговременного ига, и будто бы с этою целью мученик Христов Димитрий оставил Фессалонику, покинул тамошний храм, не захотел более жить с римлянами и пришел к ним, чтобы быть им помощником и сотрудником в их деле. Давши себе после того небольшой отдых и вдруг еще более собравшись с духом, эти сумасшедшие, как бы в новом припадке падучей болезни, начали потом опять возбуждать народ, провозглашая вдохновенным и пронзительным голосом, что не время теперь сидеть, {23} что наступила решительная минута взять в руки оружие и дружно идти на римлян, – когда же во время войны будут попадаться пленники, то ни под каким условием не должно оставлять никого в живых, но губить и разить беспощадно, не освобождать за выкуп, не склоняться на мольбы, не внимать коленопреклонным прошениям, не смягчаться ничем, подобно несокрушимо-твердому алмазу, но убивать решительно всех пленных без исключения. Быв одушевлен такого рода прорицаниями, весь народ вооружился поголовно, и так как с самого начала дела мятежников пошли успешно, то они еще более уверились, что Бог посылает им свободу. Не довольствуясь собственным возмущением и отторжением, они рассыпались даже по отдаленным от Эма пригородам и селениям.

Продължава:

Наконец Господь, полагающий тьму за кров свой, неожиданно послал мрак, покрывший горы, которые охранялись варварами, засевшими в тесных ущельях; так что римляне успели незаметно подойти к ним и таким образом рассеяли их, поразив ужасом. Виновники зла и предводители мятежного войска, тo есть Петр и Асан, со всею своею изменническою дружиною, подобно упоминаемому в Евангелии стаду свиней, устремившемуся в море, бросились в Истр и, переправившись чрез него, соединились с соседними скифами.

Продължава

Не теряя времени, он выступил из столицы с небольшим войском, какое при нем случилось, – так как получил известие, что мизийцы уже не витают только по горам и холмам, но, усилившись наемным скифским войском, спустились на окрестности Агафополя и сильно опустошают их, производя страшные злодейства, – между тем по призыву его собиралось и остальное войско. Царь хотел противопоставить неожиданному и быстрому нападению варваров столько же быстрый отпор, надеясь, что и врагов удержит, и в своих возбудит живейшую готовность следовать за собою в этот второй поход против валахов, если сам первый немедленно поднимет против них оружие и сядет на бранного коня.

Продължава:

Мгновенно скифы и валахи, поручив добычу отдельному отряду с тем, чтобы он пробирался кратчайшею дорогою и поспешно продолжал путь до самых гор, сомкнулись и храбро встретили натиск римской конницы, сражаясь по отечественному и обычному своему способу. Обыкновенно они бросаются на противников, осыпают их тысячами стрел и ударяют в копья, но чрез короткое время переменяют нападение на бегство и начинают заманивать неприятеля в погоню за собою; потом вдруг поворачиваются лицом к настигающим, бросаются на них быстрее птиц, рассекающих воздух, и вступают опять в бой, всякий раз – с новым мужеством и большею против прежнего отвагою.

Продължава

В самом деле, ему удалось при Веррое остановить набеги скифов и мизийцев, частию благодаря пособию людей опытных в военном деле, частию своими личными распоряжениями.

Продължава:

http://www.hist.msu.ru/ER/Etext/Xoniat/2_2.htm

Совершив все это, или лучше, приняв участие в совершении всего этого, собственно же сказать, подчинившись необходимости удовлетворить таким образом требованиям времени и обстоятельств, царь распустил потом войско обратно по домам, не обращая никакого внимания на все грабительства валахов, продолжавших свои набеги в союзе со скифами.

За Иванко:

Действительно, этот человек очень много потрудился в окрестностях Филиппополя; он был драгоценною оградою для римлян против своих родичей, которые в союзе со скифами производили постоянные вторжения в римские области, опустошая все на пути, и самым деятельнейшим помощником царю в тех редких случаях, когда царь решался сам выступить в поле. Но кто в состоянии исчислить все набеги скифов и валахов в каждую пору года, или рассказать, какие ужасные злодейства они производили? Пустынность всей страны поблизости к Эму и разорение Македонии и Фракии, конечно, лучше всяких памятников с надписями и яснее всякой истории свидетельствуют о том, что там совершалось.

И т.н.

----

Кекавмен: за власитев Тесалия (Лариса):

http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Byzanz/XI/Cecaumenos/text2.htm

§ 175. О вразумлении.

Он им отвечал, что задумано дело не хорошее, ибо, во-первых, мы идем против Бога и восстановляем его против себя, во-вторых, идем против царя, который поднимет на нас многие [133] языки и истребит нас; сверх того, теперь уже июнь месяц: как же мы соберем жатву, если начнется смятение? Обращаясь к Влахам, он спросил их: «Где теперь ваш скот и где ваши жены?» Они отвечали: «в горах Болгарии» ибо у них такое правило, что скот и семьи их от апреля месяца до сентября пребывают на высоких горах и в самых холодных местах. «Ну вот», сказал он, — «как бы не захватили вашего скота тамошние жители, которые теперь держат сторону царя». Влахи, выслушав это, сдались на его речи, и сказали: «Мы отступаемся от того замысла и согласны с этим». Вместе с тем все ушли и расположились обедать. Когда же они встали от обеда и отдохнули в полдень, то опять все вместе пришли к нему, между прочим — Влахи и Болгаре, опять совращенные Лариссейцами.

http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Byzanz/XI/Cecaumenos/text3.htm

§ 186. О вероломстве Влахов.

Заповедаю вам и вашим внукам следующее: Род Влахов — род совершенно неверный и развращенный, не сохраняющий прямой [149] верности ни Богу, ни царю, ни сроднику, ни другу, но старающийся всех провести; они — большие лгуны и страшные воры; они готовы каждый день клясться самыми ужасными клятвами пред своими друзьями и легко отметают их; они заключают побратимства и вступают в кумовство, но этим только ухищряются обманывать простаков. Они никогда и ни к кому не соблюдали верности, ни даже к древним царям Римским. Их воевал император Траян, и совершенно сокрушил и пленил их; царь их, называемый Декевалом, был убит, голова его была отрублена, и воткнута на копье посреди города Рима. Они суть так называемые Даки и Бессы. Они жили прежде по соседству с Дунаем рекою и Саом, что теперь называем Савою, где теперь живут Сербы, в местах крепких и трудно доступных. Надеясь на это, они держали только притворную любовь и службу к древним императорам, и выходя из твердынь своих, опустошали римские области; вследствие чего вознегодовав против них, Римляне, как сказано, истребили их. А они, ушедши оттуда, рассеялись во всем Эпире и Македонии; еще больше поселилось их в Элладе. Они трусливы, обладают заячьими сердцами, обнаруживают иногда дерзость, но и это от трусости. И так, заповедаю вам, совсем не доверяйте им, и если возникнет когда мятеж, и они будут притворно высказывать любовь и верность и будут давать клятву пред Богом в соблюдении оной — не верьте им. Лучше вам совсем не приводить их к присяге и с своей стороны не давать им клятвы, но остерегаться их, как злодеев, чем клясться им или принимать от них клятву. Совсем не следует им верить; разве только из притворства будь другом их. Если же когда поднимется мятеж в Болгарии, как уже об этом сказано, и если они заявляют себя твоими друзьями, то и в том случае, если они дают клятву, не верь им. [150]

-----

Ана Комнина за "скитите".. (и сам можеш да си я намериш)

---

И накрая, една молба:

Момчета, моля ви, не ме занимавайте повече с шопско "историчарство"

Ник, че какво пречи на съществуването на местна аристокрация с невизантийски произход, която да иска разширяване на вече съществуващо владение и искането да не бъде удовлетворено?

Нищо не пречи, само че случаят, както се вижда, не е такъв..

(Освен ако не казваш, че Асеневци са с потекло от прабългарите-есегели или аси.:)

..Нашият приятел "професора", и ваш духовен баща, беше изразил откровението (в Евразийския форум) че името Асен произлизало от етнонима "аси".

Молбата към теб е същата, както към видинеца от предишното ми съобщение..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

PS

И значи не може някой кумански аристократ да дойде с дружината си,да участва като византийски наемник и да се християнизира и сина му после да не може да иска прония?

Всичко може, само че разликата между "можене" и "най-вероятно" е такава, каквато е между "Видин" и "Виена"..

----

Стига с тези "аристократи", че ми се драйфа.. Да си бяхте останали под турско, та да се радвате на цял билюк аристокрация! (говоря за видинските и софийските шопи, дето според бай Захари са били "най-верните приятели на турците")

..Номадски аристократи, когато (и ако) се преселят в друга държава и нтегрират в нея като обикновени хора - престават са никакви аристократи, защото номадската аристокрация е кланова и военна! Властта на тези аристократи произтича от клана, и от успешното му ръководство във войните и походите. Т.е. дори и някога дедите на Асеневци да са били аристократи (демек военни водачи), те интегрирайки се в чуждата общност, престават (са пресдтанали демек) да бъдат такива (защото клана го няма Глишев), докато (и ако) батюшката не ги "възнаградил"/упълномощил. Обаче нямаме Нямаме данни това да се е случило с Асеневци, напрротив, когато са пискали да им бъде дадено "малодоходно" място, императора и им е отказал, и ги унизил, заради това им искане!

--

Може да е имало имигрирали кумански рудименти през 12 век във Византия, и християнизирани, което аз изрично го допуснах, в началото на дискусията (та не знам за какво ми задаваш този въпрос). Възможно е някой кумански началник, с 1000 или 2000 човека, примерно да се е заселил в Мизия..Аз обаче, определено приемам, че Асеневци са с потекло от десетките или стотици хиляди печенеги, заселили се в Паристрион и България..Приемам това, защото:

1) "100 000" е по-голямо число от "1000-2000"

2) за тези 100 000 печенги се знае, че са се заселили в Паристрион и България, а така предположеното "заселване" на 1000-2000 кумани, с вожда им" (да кажем) е само предположение..

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...