Отиди на
Форум "Наука"

Бъдещето на автомобила


Recommended Posts

  • Потребител

В крайна сметка всичко опира до това по колко караш.

Ако изминаваш под 10 К на година бензинова кола си е оптимален вариант (естествено не V8 5000 и кусур кубика).

ГИ и дизелът са рентабилни при пробег около и над 20 К годишно.

П.С. говоря за покупка на нова кола. За втора ръка нещата са много индивидуални :)

това е клише, което не е вярно

зависи колко години смяташ да караш колата си и в какви условия

ако смяташ да караш 10г. купената нова кола по 9500км, това прави 95К

при 95К има голямо значение дали ще караш бензин, газ или дизел в крайна сметка

продължавам да твърдя, че за градско каране малките бензини са оптимален вариант, единственият избор е дали си струва да слагаш газ или не

при сегашните цени на газта и уредбите, газова се избива след 15К, т.е. при горният пример имаме 80К каране на 2 пъти по-евтино гориво

пак за пример, имам приятел с 12г. Хюндай бензин в Гърция, който е навъртял около 230К с него и ще го хвърля тази или следващата година щото му гори масло

това е под 20К на година

за 230К спестявания на газ са огромни и той не ги е реализирал, за което съжалява, работният му ван например е на газ и знае много добре каква е разликата

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре смятай. Говорим за нови автомобили от един клас.

-Срок на експлоатация 10 години

-годишен пробег 6 000 км.

Бензинова:

разход 8/100

цена бензин 2,56 лв. => за 10 години 12288 лв. за гориво

техническо обслужване на година ~150 лв. => за 10 години 1500 лв.

всичко: 13780 лв.

Дизел:

разход 6/100

цена дизел 2,60 лв. => за 10 години 9360 лв. за гориво

техническо обслужване на година ~200 лв. => за 10 години 2000 лв.

прибави, че нова дизелова кола е поне с 2000 лв. по-скъпа от бензиновата

всичко: 13360 лв.

Излиза, че за 10 години си спестил 420 лв. При това рискът от скъпо струващи ремонти при дизеловите автомобили е по-висок :) Ако сега го сметнеш при пробег на година 20 000 км., ще видиш че разликата нараства до към 7000 лв. в полза на дизела :)

Иначе за градско кола с малък бензинов двигател безспорно е най-добре. Няма смисъл да ѝ се слага газ, тъй като на малки разстояния ( 4-5 км) няма достатъчно време да загрее и обърне => файдата е никаква.

Редактирано от Lanos
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Интересни наблюдения. И няма спор за изводите.

Ако някой му пука за емисиите и не му е по възможностите нова кола - да кара на газ. Лично аз не мисля, че са пробблем при нормално и рационално каране.

Добре, Невски

Извън техническите решения / сметките за гориво и аз мисля, че ефективността при карането е добро решение.

Според мен динамичното каране /газ-спирачка/, не толкова бързото яде горивото.

Аз имам самочувствието че карам ефективно. Нещо обикновено е да постигам разход по-нисък от дадения - за извънградско каране говоря.. И дори със стари возила. Коли дето ги дават 5-6 на сто бензин ги смъквам с над литърр всички знаем как става, да не обясняваме сега. Профилактиката на колата, като смяната на филтри (въздушен и горивен) и масло по-често от предписаното води до забележими резултати. Звучи като преписано от разни.. Но е така. Спестил съм подробности даже, тези дето споменах са най-важните при изправна кола. За горивата с добавки съвети не давам. Не знам там.



Аз не карам много всъщност. На работа съм споменавал, че карам извън пътищата обикновено, което като километри е малко.

В отпуск /веднъж годишно/ изминавам 1 600 - 2 000 км в БГ и това е.

В тази връзка - сега почивам активно на хубаво за мен място, а на теб, Невски ти пожелавам /възможно най-/леко изкарване на паундите и си почини малко. След почивка човек е по-работоспособен



В сметките ви не мога да се включа, щото не си правя такива, малко съм над тези неща, а има и немалко повреди които мога да отстраня сам, без това да ми струва много, поне по колите дето са над 10 г

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре смятай. Говорим за нови автомобили от един клас.

-Срок на експлоатация 10 години

-годишен пробег 6 000 км.

Бензинова:

разход 8/100

цена бензин 2,56 лв. => за 10 години 12288 лв. за гориво

техническо обслужване на година ~150 лв. => за 10 години 1500 лв.

всичко: 13780 лв.

Дизел:

разход 6/100

цена дизел 2,60 лв. => за 10 години 9360 лв. за гориво

техническо обслужване на година ~200 лв. => за 10 години 2000 лв.

прибави, че нова дизелова кола е поне с 2000 лв. по-скъпа от бензиновата

всичко: 13360 лв.

Излиза, че за 10 години си спестил 420 лв. При това рискът от скъпо струващи ремонти при дизеловите автомобили е по-висок :)

Иначе за градско кола с малък бензинов двигател безспорно е най-добре. Няма смисъл да ѝ се слага газ, тъй като на малки разстояния ( 4-5 км) няма достатъчно време да загрее и обърне => файдата е никаква.

абсолютно съм съгласен с горната ти сметка, само дето направи същата при 9К на година, 15К на година и за газ и нещата стават по различни, затова тия 10К и 20К са много условни

за газта не е вярно, малките бензини достигат много бързо 30 градуса температура и обръщат, единственото изключение е за 3-4 месеца зимата, през останалото време превключването е много бързо, а лятото моментално през деня, само рано сутрин се кара няколко стотин метра

т.ч. превключването намалява икономията, но твърдението няма време да загрее и да обърне е тотално и файда няма е тотално невярно

в моя случай горното не важи изобщо, щото аз студени коли не карам, паля колата, пускам си подгряването на стъклата, изчиствам си я, сърбам си кафе, но докато всички стъкла не са ми чисти и от вътре и отвън не тръгвам, дотогава колата е позагряла достатъчно че след 1-2 мин каране да превключи

П.П. ще добавя и че новите дизели като почнат да им се скапват инжектори, трошат турбота, водни и нафтови помпи и мамата си трака, това не е включено в горната сметка, но все пак ние използваме опростявания

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Малко не в котекста на горния разговор, но по темата - в мола на цариградско имало /информацията ми е на повече от седмица/ изложени електромобили - за крадско каране и пазаруване, Който си е в СФ и има желание може да види.



Колкото до новите коли - дано не е реклама - все пак единствената БГ продукция - Грейт Уол Волиикс - изглежда напълно прилична дори и като дизайн за 13-те хиляди лева. Нез нам дали там има разделение на базов модел и фул екстри, но колата за тези пари, освен, че има парктроници и длуги гъделчета, огледалата и се прибират /като паркирате/ с електрозавдижка. Само за Туарег се сещам с подобна екстра.

Понеже изглежда от класа на WV Polo леко ме изумява разходът от 6 л бензин извънградскор хд при 100 /или малко нагоре?/ к.с. e нормално. Двигателят ми се стори опростен, прибран и лесен за обслужване, алтернаторът е достъпен отгоре - от капака на двигателя...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

абсолютно съм съгласен с горната ти сметка, само дето направи същата при 9К на година, 15К на година и за газ и нещата стават по различни, затова тия 10К и 20К са много условни

за газта не е вярно, малките бензини достигат много бързо 30 градуса температура и обръщат, единственото изключение е за 3-4 месеца зимата, през останалото време превключването е много бързо, а лятото моментално през деня, само рано сутрин се кара няколко стотин метра

т.ч. превключването намалява икономията, но твърдението няма време да загрее и да обърне е тотално и файда няма е тотално невярно

в моя случай горното не важи изобщо, щото аз студени коли не карам, паля колата, пускам си подгряването на стъклата, изчиствам си я, сърбам си кафе, но докато всички стъкла не са ми чисти и от вътре и отвън не тръгвам, дотогава колата е позагряла достатъчно че след 1-2 мин каране да превключи

П.П. ще добавя и че новите дизели като почнат да им се скапват инжектори, трошат турбота, водни и нафтови помпи и мамата си трака, това не е включено в горната сметка, но все пак ние използваме опростявания

Да и аз това казвам - колкото е по-голям пробегът, толкова повече нараства икономията на дизеловата кола и обратното - няма смисъл от дизелова кола при малък годишен пробег. Не намесвам газта, защото е ясно, че е по-икономична и от двете.

А относно рисковете от скъпи повреди при дизелите съм напълно съгласен (макар че и новите бензинови двигатели с директно впръскване, турбини и т.н. са също толкова застрашени :) ).

Иначе подгряването на колата си е абсолютно задължително, независимо на какво гориво си :)

Редактирано от Lanos
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Дано не звучи като реклама - ако да- да се триер но за тези пари дето описах, получавате фул екстри и май пет годишна гаранция. Предполагам, че като / ако се наложе като марка това ще се промени. И понеже говоря за бензинова кола, с-щу някакво доплащане /не помня, но не беше много/ е възможно поставянето на газова уредба от производителя

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да доста производители предлагат вече фабрично газово, което доколкото знам не означава, че излизат от поточната линия с монтирани ГИ, а просто имат сключени договори с разни фирми, които ги слагат и т.н.

Редактирано от Lanos
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

много е трудно да накараш някой да даде една торба пари за нещо, което харчи много повече от нещо, което не струва една торба пари

такъв е случаят с новите бензинови коли

ако при БМВтата няма такъв проблем, защото много от собствениците им не търсят икономия, а статус, при малките нови бензинки такъв проблем има

новите 'стари' тенденции при бензинките са вече споменатото директно впръскване (напр. gdi на мицубиши в двигателите на рено), турбо - класически пример са новите TSI двигатели на VW или 1.0 Ecoboost на Форд

тези двигатели са настроени да дават нисък разход на европейските тестове и има как да лъжеш клиента, че разходът е нисък, освен това по-трудно се конвертират на газова

класическите бензинови инжекциони обаче не могат да се похвалят с нисък разход и вече е отработено как да се конвертират, за това много фирми в БГ предлагат 'фабрична' газова (всъщност е aftermarket ма няма значение) на 1.2 или 1.4 или 1.6 MPI двигатели

по този начин имаш един икономичен градски автомобил например Fabia 1.2HTP, който ще ти гори 7-8 градско, ама газ, покрит от гаранция

аз съм фен на по-големите двигатели, но в същото време данъкът на тези под 100 коня е нисък, на тези по 150-200 коня е висок, ако ще караш една кола 10г. има значение дали ще плащаш по 200лв. на година или по 40-50лв. на година, изобщо всичко голямо е скъпо - големи гуми (проблем при джипките)

в момента гледам един смартфор 1.1 с фабрична газ на 80К км за 5К лева и се чудя дали да не си го взема за градска кола, ако го хареса жената ще го дам на нея

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Изглежда нелоша кола...

нямам предства никога не съм карал такава кошница

въпросът е да е евтина, аз живея в софия и колите се дерат постоянно, на улицата, по паркингите, все някой те чука или ти чукваш някой или някой си отваря вратата в теб, нямам нерви да се занимавам със застрахователи постоянно и искам да ми е лесно да паркирам

Има ли смисъл газ на такъв малък двигател?

според мен не

обаче има една серия с фабрично сложена газова

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Инженерни науки

http://www.greentech.bg/?p=45203 - Дали хибридите с копресиран газ ще изпреварят електрческите?

Тойота обаче направиха хибрид с ултракондензатор. Ако тези се развият, едва ли...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ами айде да видим, защото прехваленият на книга хибрид на 3008 изобщо не е икономичен в реалността

да не стане и тук така

да не говорим, че концепцията 'градски кросоувър' не ми се връзва с концепцията за икономичност при градско каране има си минита за тая работа

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Автомобила за МАСОВО използване ще има бъдеще ако се открие нова технология, правеща го достатъчно евтин, безпроблемен при експлоатация и облужване и с не по-лоши от досегашните характеристики и качества.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Живи и здрави.. Нищо чудно и така да стане.

Ако тази концепция са "паркетните джипове" и аз не виждам смисъл да ги има.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Автомобила за МАСОВО използване ще има бъдеще ако се открие нова технология, правеща го достатъчно евтин, безпроблемен при експлоатация и облужване и с не по-лоши от досегашните характеристики и качества.

не знам какво става извън европа, но в европа всеобщата тенденция е да се произвеждат все по-скъпи и комплексни автомобили

докато при битовата електроника имаме драстично поевтиняване, при колите това не се случи

освен това обслужването им става все по-комплексно и вече не може да се извършва в двора

фактите са, че:

1) евтини коли вече няма, най-евтината кола е 10К евро, изключвам марки като дачия и т.н. говорим за масовите автомобили

2) колите са все по-малко държеливи, вече почти никой не си кара колите по 20-25г. както беше например със старите мерцедеси

в същото време нямам впечатление колите да са много по-икомични, последната ми карбюраторна кола (пежо 309, 1992г.) харчеше 7-8-9 газ, което като разход на пари на 100км е сравнимо с турбомодерни дизелови минита за по 30К лева

изобщо цялата тази тенденция не ми харесва и мисля, че е в ущърб на потребителя

хладилниците, пералните, телевизорите и компютрите може и да са превърнати в ширпотреба, но са със значително увеличена достъпност ако ги сравняваме с миналото

при колите не мисля, че е така

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Възможна причина за тенденцията е не/производството на съотв. вид техника в китай

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ами Волиикса (мен пък ми казаха, че е стар Ярис) не ми изглежда зле, а и добри отзиви чух, но все пак не го карах де...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Да проблемът е, че сме по-зле от развиващите се страни почти във многоо отношение, а тук поради цените на материалите, нохауто и мутренската икономика и китайците вече не могат да помогнат.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Хайде да видим какви ще се окажат новите китайско-български модели. До колкото знам това са старата корса и старото паджеро. Аз още нямам възможността да се оглеждам за нова кола, но се насочвам за момента именно към старите технологии на дачиите и БГ китайците. Или с фабрична газова или с метанова уредба. Разработените през 90-те модели, все още могат да се обслужват от механици, без скъпи компютъризирани сервизи взимащи огромни суми за смешни ремонти, защото трябва да плащат освен всичко друго и лиценз за софтуера, без който и накладки не можеш да смениш.

'фабрична' газ е по-доброто решение

при метана се очаква удар с акцизите и се губи смисъла

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

То това си е настоящето, Невски, за по-проктичниje разбира се. Нека "помечтаем" тук.

Маркова газова за инжекцион също е варианти и се избива.

Аз си харесвам на бензин - чиста работа, особено ако е малък двигател и в добро състояние.

А с метана става прецаквация, ако не сега, то след някоя година ако нашите политици издействат отлагането на акциза

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

post-7061-0-70887600-1381212927.gif

нещо не е активно gif-чето да чуеш как приятно шумолят ;)

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Добре де, каква е врътката с цената на метана? Това е най-евтиното индустриално гориво с няколко пъти превъзхождащо въглищата и течните горива от типа на индустриалния мазут. А в транспорта изведнъж цената му става съизмерима с тази на бензина и дизела. На мен това ми прилича на някаква спекулация.

Трябвало било да има акциз. От ЕС така искали. Ама никой не вика, че в ЕС ДДС не е еднакъв за всичко, не е 20% и има освободени неща. Пък нашето готино правителство водело преговори за увеличаване срока на "държавната помощ" изразяваща се в липса(?) на акциз за още няколко години.

Акцизът - данък е 3/4 - 2/3 (поправяйте) от цената на горивата, ама ние в-ху цената му плащаме и ДДС. Данък в-ху данък (бой в-ху бой /или другото) малко се получава...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...