Отиди на
Форум "Наука"

Бъдещето на автомобила


Recommended Posts

  • Потребител

Интересна дискусия се е заформила тук! Само дето сте се отдалечили от електромобила и сте се вторачили в проблемите на конвенционалния автомобил... :unsure:

Няма как проблемите на бъдещето да бъдат решени с творческия модел на миналото, когато беше по-важно нещо да е по-евтино, макар и увеличаващо проблемите!

Засега проблема е в енергоносителя - електрозадвижването само по себе си е по-лек вариант от конвенционалния ДВГ и всичко опира до пустите батерии! Иначе има "двигателчета" (всъщност комплект двигател-редуктор!) с мощност около 10 kW и тегло под 8 кг.! При индивидуално задвижване на колелата сумата е 32кг.!!! И това ще търпи развитие към миниатюризация...

проблемите с електромобила са същите като с новите нормални коли

1) скъп

2) голяма обезценка през първите няколко години

3) скъпа извънгаранционна подръжка, особено ако се прецака тъпата батерия, която струва сума ти пари

4) скъпо каско първите поне 5г

за момента няма електромобил, който да може да докара глобална иконономия даже колкото един 15 годишен таралясник на газ

под глобална имам предвид такава, при която се взимат всички разходи предвид ...

прочети внимателно всичките ми постинги по темата и ще разбереш за какво точно пиша ...

факт е, че там където се закупуват електромобили 80% от тях се закупуват от големи фирми или държавни институции и то в държави където има субсидия за електромобили, защото при закупуване от юридическо лице сметките са други ... този факт показва, че за обикновения потребител елктромобилите все още са скъп лукс, а не нещо, което спестява пари ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

нямам време да гледам филма, но предполагам става дума за конспирации ...

истината е, че докато горивата не поскъпнат още, а батериите не станат по-евтини електромобилите си остават лукс ...

никой не отрича безспорните им предимства ((, но финансово са още много далеч от реалността ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

нямам време да гледам филма, но предполагам става дума за конспирации ...

истината е, че докато горивата не поскъпнат още, а батериите не станат по-евтини електромобилите си остават лукс ...

никой не отрича безспорните им предимства ((, но финансово са още много далеч от реалността ...

Не е конспирации. Чист бизнис и максимализиране на профит....

Трябва да изцицкът и последните стотинки от народите с постоянното дигане на цените....

В това им плю електическият автомобил....Тук има сайт за Тесла....Дали неговият електо Пиерце Арровът е разбит на пърчета?

Прочети например как стана, че VHS се наложи над другите хем по качество по-добри ситуеми и Betamax остана за професионалистите...

Мани,:smokeing: мани, :smokeing: мани:smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

проблемите с електромобила са същите като с новите нормални коли

1) скъп

2) голяма обезценка през първите няколко години

3) скъпа извънгаранционна подръжка, особено ако се прецака тъпата батерия, която струва сума ти пари

4) скъпо каско първите поне 5г

за момента няма електромобил, който да може да докара глобална иконономия даже колкото един 15 годишен таралясник на газ

под глобална имам предвид такава, при която се взимат всички разходи предвид ...

прочети внимателно всичките ми постинги по темата и ще разбереш за какво точно пиша ...

Подобни "аргументи" са излагали и файтонджиите преди 120 години за автомобилите с ДВГ, но виж сега какви са нещата! И тогава автомобилът е бил немислимо скъп лукс, неефективен и с много проблеми при експлоатацията, за разходите по отношение на пробега да не говорим - колко е било сеното и колко предшествениците на бензина и самият бензин по-късно? А колко е тежал файтона и колко автомобила? И т.н. контрааргументи! :Oo:

Затова писах за подхода за решаване на проблема - докато изкопаемите горива са ЕВТИНИ няма да имаме никакво сериозно развитие по темата - никой не се отказва от лесната печалба току-така... И на автопроизводителите не им се занимава сериозно с "електрощуротии"! Бъди сигурен, че след 50 години електромобилът ще е ежедневие и внуците ни ще се смеят на "споровете" ни... Литиевите батерии са скъпи просто защото търсенето е огромно спрямо предлагането, тоест няма сериозно предлагане! Но това няма да е задълго...

Иначе постингите ти ги четох съвсем внимателно! :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Подобни "аргументи" са излагали и файтонджиите преди 120 години за автомобилите с ДВГ, но виж сега какви са нещата! И тогава автомобилът е бил немислимо скъп лукс, неефективен и с много проблеми при експлоатацията, за разходите по отношение на пробега да не говорим - колко е било сеното и колко предшествениците на бензина и самият бензин по-късно? А колко е тежал файтона и колко автомобила? И т.н. контрааргументи! :Oo:

Затова писах за подхода за решаване на проблема - докато изкопаемите горива са ЕВТИНИ няма да имаме никакво сериозно развитие по темата - никой не се отказва от лесната печалба току-така... И на автопроизводителите не им се занимава сериозно с "електрощуротии"! Бъди сигурен, че след 50 години електромобилът ще е ежедневие и внуците ни ще се смеят на "споровете" ни... Литиевите батерии са скъпи просто защото търсенето е огромно спрямо предлагането, тоест няма сериозно предлагане! Но това няма да е задълго...

Иначе постингите ти ги четох съвсем внимателно! :bigwink:

никой не твърди, че електромобилът няма да е ежедневие след 50г. ... аз не виждам никъде да съм спорил по такива въпроси ...

за момента обаче електромобилът не е ежедневие и не се очертава да стане такова в близките няколко години, остава си лукс ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

никой не твърди, че електромобилът няма да е ежедневие след 50г. ... аз не виждам никъде да съм спорил по такива въпроси ...

за момента обаче електромобилът не е ежедневие и не се очертава да стане такова в близките няколко години, остава си лукс ...

Според някои нямаме 50 години. Макс 15-20 години. 2020-2040 се очаква проблеми да има....

:smokeing:http://www.spiegel.de/international/germany/peak-oil-and-the-german-government-military-study-warns-of-a-potentially-drastic-oil-crisis-a-715138.html

:smokeing:http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/rohstoffknappheit-bundeswehr-studie-warnt-vor-dramatischer-oelkrise-a-714878.html

;););)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

skubi,

извинявай ма не мога да ти схвана идеята

пишеш за високи цени и отказваш да уточниш за кои ...

ако говорим за автомобилите, те никога не са били толкова евтини и толкова икономични колкото в момента

ако говориш за петрола и горивата в тезата ти има противоречие, колкото по-високи са цените на горивата толкова по-лесно ще навлезнат алтернативните автомобили ...

по същият начин стоят нещата с петрола, колкото по-рано свърши толкова по-рано ще караме електрически автомобили ...

има една подробност обаче, за която отново в тази тема никой не пише, защото много прагматични хора не пишат в нея ...

ако горивата станат в пъти по-скъпи от сега, дали ще караме електромобил или нормален ще ни е най-малкия проблем, цялата международна търговия ще умре, самолетният превоз ще стане луск, а цените на храните и те ще скочат в пъти ... много хора ще се чудят как да буквално да оцеляват а не дали да карат кола или не ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

skubi,

извинявай ма не мога да ти схвана идеята

пишеш за високи цени и отказваш да уточниш за кои ...

ако говорим за автомобилите, те никога не са били толкова евтини и толкова икономични колкото в момента

ако говориш за петрола и горивата в тезата ти има противоречие, колкото по-високи са цените на горивата толкова по-лесно ще навлезнат алтернативните автомобили ...

по същият начин стоят нещата с петрола, колкото по-рано свърши толкова по-рано ще караме електрически автомобили ...

има една подробност обаче, за която отново в тази тема никой не пише, защото много прагматични хора не пишат в нея ...

ако горивата станат в пъти по-скъпи от сега, дали ще караме електромобил или нормален ще ни е най-малкия проблем, цялата международна търговия ще умре, самолетният превоз ще стане луск, а цените на храните и те ще скочат в пъти ... много хора ще се чудят как да буквално да оцеляват а не дали да карат кола или не ...

За нефта става дума и за целият ни живот построен на него.....

От сега би трябвало да се ограничава употребяването му за щяли и нещяли неща....Но икономичните интереси са винаги по-от логичните....

Не случайно военните разглеждат тези въпроси....не случайно китайците пущат на море първият си самолето носач, не случайно се оживяват въпросите за някакви си островчета там на далечният исток....

Край на нефто строят.

:punk::punk::punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

държавите в ЕС в момента облагат с такива данъци бензина и дизела, че между 2/3 и 3/4 от цената му са данъци ...

какво повече искаш да направят, нали ако бензина утре в БГ стане 4лв. щото държавата е вдигнала данъците (точно толкова е в турция например) правителството ще падне ...

иначе държавите като такива нямат никакъв интерес да се харчи толкова петрол колкото в момента, защото парите им изтичат към страните износителки на петрол ... затова и облагат петролните продукти с толкова зверски данъци ...

интерес имат само данъчните ... защото няма какво да им запълни дупката ...

автомобилните производители също имат интерес да продават нов тип автомобили, в момента хората купуват все по-малко нови коли ... ако изведнъж автомобилният парк трябва да се обнови с електромобили те ще са много доволни - 100ци милиони коли, които в момента вършат работа ще трябва да бъдат подменени ...

та продължавам да не мога да ти разбера тезата, защото тя съдържа вътрешни противоречия ...

простата истина е, че една батерия в един елктромобил струва примерно 10 000 Евро и деградира в горещ и студен климат, това е големият проблем, а не някакви измислени конспирации ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

eлектрическа кола без батерия - http://www.sciencedaily.com/releases/2012/12/121205082641.htm

за сега само с модел-прототип, основен минус необходимост от специална настилка.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Интересна концепция. Напомня скъпата индуктивна настилка /съдържаща индуктори/ но с по-евтина реализация. То пак е индукция - електрическа, така както променливият ток тече през кондензатор/изолатор. Въпросът е на каква цена се изгражда подобна инфраструктура и доколко е безопасно за някой стъпил на платното. Може би някаква полоса на магистрала;

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ако няма автономно задвижване колата, вече не е кола. Безперспективно е според мен това последното с настилката - по хубаво с влаковете тогава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

...

ако горивата станат в пъти по-скъпи от сега, дали ще караме електромобил или нормален ще ни е най-малкия проблем, цялата международна търговия ще умре, самолетният превоз ще стане луск, а цените на храните и те ще скочат в пъти ... много хора ще се чудят как да буквално да оцеляват а не дали да карат кола или не ...

Абсолютно!

Мислех си за алтернативата http://www.youtube.com/watch?v=5Me8b0ed59s, но ако стане горното, незнам зали ще е безопасно движението по пътищата...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

През войната е имало някакви газ-генератори, които задвижвали двигателите, ако не греша, с дърва или въглища. То какво ли е било това движение...

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

sirius,

Горивата са скъпи. Ако имаш с какво да получиш топлина, по-добре е Стирлингов двигател.

Или някакни термопреобразуватели да правят ток /термодвойки или пироелектрици/, но ще са скъпи за такива мощности. И с иско КПД.

КГ125,

Да, четох някога в книгата на Братя Мормареви "Мъже без мустаци", а и май в някоя от училищните химии имаше устройство на газ генератор. Не е лаша идеята, но се надявам да не го докараме дотам.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Жоро, ако се стигне дотам да имам парна кола, то тя ще е на принципа на "Пернишка Печка Мечта" - дърва, въглища, гуми и пр. подръчни материали.

Но като се замисля... в БГ може и на магарета да изкараме кризата с горивата. Ако се стигне до фазата "оцеляване".

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Дори и да е пернишка печка е по-добре със стирлинг, не изпускаш нищо навън и е по-ефективен..

Лелеее... Недей да си такъв песимист де. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Караш ме да се замисля. Може и песимист да съм, но оптимист - винаги може и по-лошо :)

Ми като виждам, че

живея в един от най-добрите градове на съвременната цивилизация;

а повечето хора си вършат "някак си" работата и хабер си нямат за нещата извън нея

колко скъп става живота за хора на мин.заплата

как цялото развито общество се крепи на организация и въртене на пари (заеми)

колко сме зависими от интернет, горива и световни пазари

значи в случай на криза като нашата "Луканова зима" или следващата голяма инфлация - тук най-вероятно ще има орди по улиците и безредие.

комплексноста и дълговете на системата я правят изключително неустойчива и всичко което до сега сме постигнали може да се срути за отрицателно време.

и никой не е подготвен да се справи самостоятелно. Особено в големите градове. Щото този път ако има криза ще е на глобално ниво. И мегаполисите ще пострадат най-сериозно. А там е съсредоточена голяма част от популацията...

Комплесноста се увеличава, а умните и мислещи хора - намалят. Самата система е ориентирана така - социална. А не може да имаш супер комплексна система с много (като количество) тъпи ... елементи. Виж това.

А в българия хората са доста по подготвени за оцеляване. И имат условията (селските).

Много се отклоних от темата, но тя е за колите на бъдещето, а бъдещето е под въпрос. А не бе под въпрос след ВСВ. Тогава бъдещето се очертаваше в посока прогрес. Сега не съм много сигурен. Та Каруцата и коня не са с много малка вероятност за "коли на бъдещето".

Замислял ли си се, колко ресурси трябват за да се подържат заводи за микропроцесори? Персонал и техника - тези неща не никнат по дърветата. Една сериозна криза може за дълго да "затвори" тези заводи. Защото веднъж "затворени" много трудно ще се отворят.

Може би няма да е лошо да се отвори тема за бъдещето, какво ни очаква, най-вероятни сценарии.

Редактирано от sirius
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

:goodpost: но явно е по-добре да пренесем разсъжденията си в по-подходяща тема, може би тази дето предложи.

Да, замислял съм се и то от последните си ученически години /90-те/. И по-късно.. Стигах и до извода, че ще трябва и държава да си направя /аз съм по-техническите решения/, но...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

КГ, я по-добре кажи къде да сложим темата за бъдещето.

За заглавие та темата предлагам: Бъдещето - как мислите ще се развият събитията (глобално) до 10-20г.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...