Отиди на
Форум "Наука"

Бъдещето на автомобила


Recommended Posts

  • Потребител

Трябвало било да има акциз. От ЕС така искали. Ама никой не вика, че в ЕС ДДС не е еднакъв за всичко, не е 20% и има освободени неща. Пък нашето готино правителство водело преговори за увеличаване срока на "държавната помощ" изразяваща се в липса(?) на акциз за още няколко години.

Акцизът - данък е 3/4 - 2/3 (поправяйте) от цената на горивата, ама ние в-ху цената му плащаме и ДДС. Данък в-ху данък (бой в-ху бой /или другото) малко се получава...

Жоро, цялата данъчно-таксова система е като скачените съдове. На бюджета му трябват приходи и откъде според тебе идват тези приходи? Колкото е по-бедна една държава, толкова акцизите и митата трябва да са по-големи , а преките данъци и ДДС - по-малки / ако не се сещаш мога да ти обясня защо/ Ако се освободят горивата от акциз, дупката в бюджета трябва да се попълни като се вдигне ДДС-то и преките данъци на примерно 40%. Мислиш ли че това може да стане?

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Интересно, ама клипът го няма.. Ще видя в Нета някъде..



Те ако са течни реагентите ще има опция и да се пълни със свежи, все едно бензин зареждаш...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Трябвало било да има акциз. От ЕС така искали. Ама никой не вика, че в ЕС ДДС не е еднакъв за всичко, не е 20% и има освободени неща. Пък нашето готино правителство водело преговори за увеличаване срока на "държавната помощ" изразяваща се в липса(?) на акциз за още няколко години.

Акцизът - данък е 3/4 - 2/3 (поправяйте) от цената на горивата, ама ние в-ху цената му плащаме и ДДС. Данък в-ху данък (бой в-ху бой /или другото) малко се получава...

мисля, че много упростяваш проблема

има централизирано решение на ниво ЕС, че петролните горива за широка уоптреба трябва да са скъпи

може да обсъждаме до утре, защо как е взето то и дали е правилно

всъщност причината да бъде взето е една основна - от парите, които се дават за гориво от населнието и фирмите, по-голямата част (над 50% да остават вътре в ЕС)

акцизите върху горивото играт рестриктивна функция, те принуждават населнието и фирмите да карат по-икономични коли, камиони и автобуси и да ги карат по-малко

по-този начин търговският баланс не е толкова лош, а правителствата и ЕС имат повече пари, с които да субсидират, каквото искат да субсидират - в момента това е зелената енергия какво ще е за в бъдеще ще видим

акцизите няма как да не са хомогенни поне донякъде, т.е. трябва да има минимални ставки - повечето държави от ЕС граничат една с друга, ако ставките са различни се създават предпоставки за петролен туризъм

огромна част от населението на западна европа живее в пригранични райони, вижте какво е около бенелюкса, франция, германия и швейцари

ако утре акциза се разкара, това първо ще доубие желозопътния, речния и корабния транспорт - всичко, което може да се качва на колела на нещ с ДВГ ще се качва на него

второ - изключително много локални производства и логистични центрове ще се разкарат и ще бъдат заменени с мегапроизводства и центрове, защото транспортът ще е много по-евтин

много локални производства включително и земеделски и най-вече в държави като БГ като производствата са дребни ще се сринат

прост пример - транспортът на испански или труски домати като струва 3 пъти по-евтино окончателно ще срине БГ производството

грубо казано при евтин транспорт, мегакорпорациите, олигополите и големите прозиводители имат конкурентно предимство пред локалните производители, вижте сега какво е при скъпо гориво, представете си какво ще е при евтино

т.ч. политиката скъпи петролни продукти на ниво краен потребител в ЕС е абсолютно съзнателна

тя може да е неприятна за обикновения прост моторист, който си няма никаква представа от макроикономика, но всъщност има изключително сериозни цели

разбира се има и един основен недостатък и той е че нафтата и бензина са скъпи в бензиностанциите, но това се преодолява най-лесно с високи доходи, а не с разсъждения за акцизи и ДДС

сега по отношение на ДДСто - БГ данъчната система и администрация са неефективни, те нямат административен капацитет да се справят с диференциация на данъчни ставки на каквото и да било, по-добре е всякаква диференциация да се отложи за по-добри времена

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Къде си бре, отдавна съм те "виждал" тука...

Без да имам и ни най-малка представа от хуманитарни науки /и също такъв голям интерес/ съм се сетил за някои от нещата дето спомена, но ти благодаря че ги спомена, та и други да видят... Щото виж колко малко се знае това /Нормално ли е?/ за сметка та всяка друга помия дето ни заливат /не говоря толлкова за новините, а за всяка информационна кампания/..

О.Т. обаче и за това говорим и следвам твоята подредба - Зелената енергия в ЕС мисля /извън БГ/, че вече все по-малко се субсидира, а големите извънбрегови генератори са като ТЕЦ по себестойност, непостоянното производство /което все по-лесно се прогнозира/ все още е проблем. У нас пък дотираме /не субсидираме/ ТЕЦ-овете, работещи на нискокачествени въглища, даваме гратисни периоди за сероочистване и прахоуловителни съоръжения, за да загубят работните места хората във въгледобивна... Много малко хора знаят, че с АЕЦ /особено изграден при спазени норми/ положението е същотото и битува схващането за евтин ток..

За бизнеса и олигополите се съгласих...

За другия недостатък дето се преодолява - аз го нямам много много и го казвам защото не се знае (и е така нали? Да лъжа нещо? Данък в-ху данък? По-скоро субсидирам най-често подменяния държавно-управленски автопарк в света, флийт мениджмънт достоен за султана на Брруней), а не за да го преодолявам. аз съм го преодолял отдавна /не щото нямам кола/ и то до такава степен, че съзнателно проиграх възможност преди няколко години да имам кола и гориво за лично ползване.

Малко известен факт е, че някои скандинавски дърави ти плащат горивото до работата. Не работодателя, държавата. А при нас да ходиш с кола на работа ако работодателя не благоволи е като да пушиш и пиеш...

Иначе информационната ни кампания си е на ниво. Едночасово предаване слушах веднъж колко е хубаво всичко да се облага с еднакъв ДДС от 20% /даже е хубаво да се повиши/ и как извести и водещи / малко по-малко известни икономисти отколкото аз съм известен в цяла Америка/ зе изказват "за"

И в тоя ред на мисли познах ли, че ако станат по-масови ел мобилите и токът /дано само за тях/ ще е акцизен?



Акциз на еленергията и сега има, аз говоря за драстична разлика нагоре.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

темата за данъците всъщност е много интересна, точно защото и тя определя бъдещето на автомобила

не е много ясно какво ще стане ако станат масови ел. мобилите

мога да ти кажа обаче какви са проекциите в УК

поради чисто данъчни причини, масовата нова кола стана downsize дизел

данъците върху колите се определят от емисиите, а колите с ниски емисии са икономични

т.ч. масовата нова кола плаща данък около 100, под 100 паунда или нула и харчи 5-6л/100км при лека каране

двете неща в комбинация водят до намалени приходи в бюджета

в момента в който се обмени автопарка и навлезнат масовите електромобили ще се отвори данъчна дупка от 10ки милиарди, която няма да има с какво да бъде запълнена

от друга страна в момента автомобилистите в УК плащат повече данъци и такси от колкото получават обратно от държавава (като пътища и безопасност и техния бюджет), т.ч. са си класическа дойда крава

т.ч. държавата ще трябва да вдигне някакви данъци, дали ще е върху колите или върхи доходите или ще е някакъв акциз или ДДСто не знам, а според мен и никой ме може да каже, но това ще е неизбежно след 10-15г.

Иначе информационната ни кампания си е на ниво. Едночасово предаване слушах веднъж колко е хубаво всичко да се облага с еднакъв ДДС от 20% /даже е хубаво да се повиши/ и как извести и водещи / малко по-малко известни икономисти отколкото аз съм известен в цяла Америка/ зе изказват "за"

не мисля, че е хубаво, но нямаме особен избор и обясних защо

всяка една диференциация, няма значение дали става за прогресивен данък върху доходите или за ДДС, води до усложняване на системата, изисква повече административен капацитет, налага софтуерни промени и не мисля, че НАП в момента е в състояние да се справи добре със задачата

традиционно в БГ данъците върху доходите и ДДСто винаги са имали тенденция към опростяванем, данъчните игри се водят основно през акцизната политика, а осигуровките се опитват да ги коригират най-вече през осигурителните прагове

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Нямам какво да добавя, съгласен съм с тези неща.

За акциза не споря, но ето че САЩ се справят с много по-малък такъв...

За ефективността и капацитета на администрацията (които са функция от мотивацията и квалификацията и въобще не от броя специално у нас) не е тук мястото мисля иначе имам някакви наблюдения за БГ.

И сега по темата - водородни коли на горивни клетки от Хонда, Тойота и Хюндай.

honda-fcev-concept-2013-los-angeles-auto



toyota-fcv-concept-2013-tokyo-motor-show



hyundai-tucson-fuel-cell-vehicle-enters-



http://www.popsci.com/article/cars/can-hydrogen-fuel-cell-vehicles-compete-electric-cars?dom=PSC&loc=recent&lnk=6&con=can-hydrogen-fuelcell-vehicles-compete-with-electric-cars



http://www.greencarreports.com/news/1088626_hydrogen-fuel-cell-cars-to-come-from-toyota-hyundai-honda

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Бъдещето на автомобила? Все едно какво ще е защото големите кооперации -до средата на този век май ще останат 2-3 гига мултита- ще успяват да прекарат такива облекчения за тях и данъци за нас с което да си имат солиден профит...

Така, че все едно в Н2О или електро или хибриден ще сме на стоянка 1-2 часа трафикът. Ще ни жулят с данъци при копуването им, при експлоатацията им, при паркирането, съхраняването им, при унищожаването им...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Е, нали знаеш лекарството - старо и на газ или служебно



С крадена нафта, домашен биодизел или трансформаторно масло

За целта е по-добре да е и стара колата

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В САЩ някъде около 1940-45 година три големи фирми ФОРД, ГМ, и третата не си спомням изкупуват напълно електицифирана ЖП линия-фирма около ЛА. Да я фалират. От тогава досега няма електрифицирана мрежа около градът. Хората живеещи в околностите трябва ежедневно да пъплят с лека кола по пистата 1-2 часа отиване итолкова връщане. И до ден днешен местното лоби с успех разбива всички цивилни прояви да изкарат метро или нещо друг жп транспорт с който същото разтояние би могло за 10-15 пинути да се преодолее. Страхът е, че с метрото ще се появят черните в предверията на по-богатите от средната раса...

Я, да! Трите фирми биват обвинени в заговор и съдът ги е осъдил, затова, че нарочно са разбили общественият траспорт...Но после какво станало....незнам. Или знам. Виж чудесните вечерни снимки на автопистите излизащи от ЛА.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Aвстралийска батерия - хибрид проточна батерия и суперкап...

Fantomche, благодаря. Такова нещо не бях виждал. Комбинация от проточна батерия, микрофлуидика и ултракондензатор.

Дали наистина е такова отношението маса/капацитет? Или рекламен трик? Звучи невероятно.

По някаква причина не можех да гледам клипа, сега тръгна.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За акциза не споря, но ето че САЩ се справят с много по-малък такъв...

ключовото е, че доларът е световна валута и ФЕД може да прави с него каквото си иска

една от основните причини за световната инфлация е точно това, че САЩ се справят с по-малък акциз

като говоря за световна инфлация, имам предвид период от 30на години

еврозоната е с много подобен икономически размер, но има много по-малко влияние върху глобалната политика и германците никога няма да позволят драстична обезценка на еврото, освен ако не са притиснати до стената

точно заради това САЩ могат да се оправят с много по-малък акциз, а европейските държави не могат

пак поради тази причина повечето нови икономични двигатели са европейски разработки, особено дизелите ...

за добро или за лошо сащианската парична политика е неприложима в европа ... а паричната и данъчната политика имат косвени връзки ... косвени, но изключително силни ...

в момента Tesla е един от най-големите борсови балони в САЩ, никой не ги закача и не ги убива, но там ще се сазгубят много пари

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

в момента Tesla е един от най-големите борсови балони в САЩ, никой не ги закача и не ги убива, но там ще се сазгубят много пари

Дали... И така да е, много марки разработват електромобили

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не ми се мисли какъв кошмар ще е когато свърши нефта, и то не само от гледна точка като гориво.

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нефта няма да свърши изведнъж. А постепенното намаляване на горивата, ще превърне транспорта на алтернативни горива в икономически изгоден. Така че плавно в период от едно или две десетилетия, ще се премине безболезнено към безпетролен транспорт.

всъщност и аз очаквам, най-малки проблеми при транспорта, ще има плавно преминаване към непетролен такъв

много по-големи ще има при химическата промишленост, и по-точно тази, която разчита на нефта като суровина

не мисля, че и животът чак толкова ще се промени, просто ще сме по-вързани - ще живеем по-близо до работата, децата ще учат в кварталното училище и ще ползване повече градски транспорт

на един автобус проблемът не му е колко струва нафтата, а дали е пълен и дали всички са си платили - това образно казано

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Принципно и аз мисля като тебе за автомобила ама...

Социализмът е един пример за много добри практики в това отношение /без да се фокусирам в-ху причините/, ама мисля ще потретя примерите и ще стана досаден.

Но - при сегашната потребителска нагласа и стремежа на бизнеса два пъти да ти продаде едно и също нещо няма да е лесно.

Не знам доколко е благоприятно отношението цена/качество при рециклируемите пластмаси, ама едни торбички от деградираща пластмаса дето имах ги хвана полуразпада една идея преди да опра до тях - за отпадъци. Гледам да ползвам такива или многократни за пазаруване въпреки това.

Безпетролните алтернативи на пластмасите като конструкционни материали не знам дали са достатъчно евтини и ако у тях е заложено да деградират.. Може би там е по-подходящо да се ползват рициклирани пластмаси и гуми и такива неща има - капаци на шахти, пътна настилка /някои видове асфалт/ и покритията по детските площадки...

За втомобила вече стана дума, че тенденциите са изцяло в ущърб на потребителя - старите автомобили с металните лайсни по прозорците /дето отичат водата и притискат уплътненията/, с метал където е възможно и табла от не знам каква но по-качествена пластмаса са оказаха по-трайни.

Предполагам е очевидно че сегашните поликарбонатни фарове се драскат /помътняват/ много по-лесно (стъклото е някъде 6 пъти по твърдо от поликарбоната), стареят или добиват оттенък, особено ако са с ксенонови лампи.. а не струват 10 пъти по-евтино...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Инженерни науки

ecomotors-1394036017774-1394042510951.jp

Китайски производител на автомобили ще прави нов ефективен ДВГ - http://spectrum.ieee.org/energywise/green-tech/advanced-cars/efficient-ice-engine-debuts-in-china

Всъчност разработката е на стартираща компания в Мичиган с име "ЕкоМотордс"


Не си спомня али тоаи двигател вече го няма тука някъде...

Вижда се че експлозията на газа избутва две бутала - еднон срещу друго. Този двигател съкращавал още с 20% разхода в сравнение с турбодизелов. При по-ниски производствени разходи.


И първият масово произвеждан водороден SUV на Хюндай - Tucson...


Tuscon.jpg?itok=OHbCp3aG


http://www.popsci.com/article/cars/first-mass-produced-hydrogen-car?dom=PSC&loc=recent&lnk=9&con=the-first-massproduced-hydrogen-car

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Без да е реклама! Исках да видя как вървят хибридите. Видях, че Хонда не са скъпи а дори и евтини. Има един за 6 и нещо хиляди, други за 12..

Има ли някой обяснение защо е така? В смисъл къде е уловката?

Освен невъзможния сервиз...

http://www.cars.bg/?go=cars&search=1&advanced=&fromhomeu=1&CityId=0&currencyId=1&yearTo=&autotype=1&stateId=1&offerFrom4=1&offerFrom1=1&offerFrom2=1&offerFrom3=1&categoryId=0&doorId=0&brandId=31&modelId=0&fuelId=6&gearId=0&yearFrom=&priceFrom=&priceTo=&man_priceFrom=&man_priceTo=&regionId=0&conditionId=1&filterOrderBy=1

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Биология

... Има един за 6 и нещо хиляди, други за 12..

Има ли някой обяснение защо е така? В смисъл къде е уловката?

Освен невъзможния сервиз...

Уловката е, както казваш в "невъзможния сервиз" ... и в датата на публикуване на обявата.

Колкото по - скоро е "пусната" обявата, толкова по - ниска е цената.

Проверявайки тезата си порових из сайтовете за коли и си харесах това:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11361352428458702&f1=details&slink=5vydfv

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Това не е никак лошо. 500 км с едно зареждане ми се виждат множко, но технологиите се развиват..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Модератор Инженерни науки

Днес пред Интер експо център на Цариградско видях слънчева зарядна станция за електромобили. Имам някоя снимка ма не знам де ми е GSM-а. По-късно...

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...