Отиди на
Форум "Наука"

Идва ли краят за руското гражданско самолетостроене?


Recommended Posts

  • Потребител

След авиационната катастрофа от началото на септември, когато самолет Як 42 се разби и загинаха четиридесет и четирима души, сред които играчите на хокейния отбор "Локомотив" Ярославл, в Русия се случват интересни неща. Президентът Медведев направи изявление, което звучи направо революционно - "Стойността на човешкия живот трябва да бъде по-важна от особените съображения, включително тези за поддръжка на родните производители. Разбира се, трябва мислим за нашите, но ако те не са способни да се развиват, е необходимо да закупим техника от чужбина". Като се има предвид каква е властта на руският президент подобно изказване е симптоматично. Авиокатастрофите силно накърняват имиджа на Русия пред света и очевидно Медведев е готов на всичко, за да го подобри. От друга страна, в Русия промените стават трудно, още отсега има силна опозиция естествено в лицето на Комунистическата партия на РФ, а западните самолети са и по-скъпи.

http://www.specletter.com/obcshestvo/2011-09-08/prezident-podrezhet-krylja-rodiny.html

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

и след потъването на Курск имаше подобни спекулации /идел краят на руския подводен флот/. И какво от това?

Инциденти винаги е имало, има и ще има /и на изток и на запад/. Некадърността също е безгранична. Но по-издръжливо животно от руската техника не съм виждал.

Докато в случая бай Медведев просто си говори, защото от него се очаква да каже нещо и да вземе мерки.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Според мен Медведев скърца със зъби на руските производители, да имат едно на ум. Защото действайки в непазарна, а от друга страна и не-административно силова среда, т.е. няма го нито Сталин, нито конкурента, те правят машини.... но. Само вижте в автомобилите какъв провал се случи, не виждам защо това да го няма и при другата техника.

Въпросът е чисто обективен и чисто технически - ако падането се дължи на пропуск при производството на модела, нещата са ясни. Ако не - продължават.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Руската техника за някои неща е издръжлива, но тук не говорим за чугунени вани, автомати АК или за Москвич 408, а за самолети. Тук трябва прецизност и надеждност, иначе всичко това коства човешки животи.

Не съм съгласен за некадърността. Очевидно е, че инцидентите с руски самолети са по-многобройни, едва ли руските пилоти са само некадърници. Нещо повече, полският президент също загина след инцидент с руска машина, хвърлиха вината върху пилотите (много удобно), но едва ли пилотите от полския правителствен самолет са некадърници.

Що се отнася до това, което трябва да каже Медведев, стилът на руските правителствени служители въобще не е такъв. Обикновено се говори за разследване, за строги мерки, за затягане на контрола, но никога такива неща! Винаги при катастрофа руското правителство се опитва да прикрие и оневини руската техника и да изкара виновен изцяло човешкият фактор. Докато тук президентът мотамо си го казва - руската техника не е надеждна, трябва да използваме чужда. Без заобикалки, без задължителната в подобни случаи пропаганда, това просто е уникално за страна като Русия. И едва ли е случайно.

И пак повтарям - важен е и имиджът. На борда на този самолет са били шведският хокеен вратар и бивш олимпийски шампион Стефан Лив, чешките играчи Йозеф Вашичек, Ян Марек и Карел Рахунек и словашкият играч Павол Демитра, капитан на словашкия национален отбор по хокей. Всичко това създава много негативен образ на Русия. А доколкото аз виждам, Медведев се стреми да подобри имиджа на страната. Кандидатстването за Олимпийските игри в Сочи и Световното първенство по футбол бяха съпътствани от модерни кампании, много професионално направени, чийто лайтмотив беше, че Русия е модерна страна. Обаче модерна страна с толкова рискова авиация няма. ;)

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Нещо повече, полският президент също загина след инцидент с руска машина, хвърлиха вината върху пилотите (много удобно), но едва ли пилотите от полския правителствен самолет са некадърници.

Можеш ли да обосновеш това свое твърдение. Ако искаш в отделна тема?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами самият факт, че при разследването руската и полска страна се обвиняваха и доникъде не стигнаха е показателен. Общо-взето мътна и кървава работа.

http://30dumi.eu/2010/08/tusk-rusiya-krie-pritchinite-za-smartta-na-leh-katchinski/

Тук пък полската страна обвинява диспечерите:

http://europe.actualno.com/news_355468.html

Разбира се, специално в този случай предполагам, че едва ли самият самолет е виновен, просто защото е правителствен и вероятно в перфектна изправност. Обаче така или иначе, инцидентът стана с руска машина, което пак е удар по някакъв начин за руското самолетостроене.

Що се отнася до пилотите, не мога да повярвам, че са били слабо подготвени. Някак си се предполага, че да стигнеш до правителствения авиоотряд, трябва да си на ниво. А и ако става въпрос само за един човек - иди дойди, ама цял екипаж некадърници?!?

Но както и да е - няма как да узнаем истината, поне в наши дни. Можем да правим само догадки и предположения.

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В случая с полския президент нито самолетът е бил неизправен, нито пилотите са били некадърни. Просто някой от присъстващите в самолета най-вероятно им е казал "не позвольем" еди си какво или нещо такова...

Редактирано от kramer
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В случая с полския президент нито самолетът е бил неизправен, нито пилотите са били некадърни. Просто някой от присъстващите в самолета най-вероятно им е казал "не позвольем" еди си какво или нещо такова...

най обичам да получавам информация от първа ръка. Добре че си ти да ни кажеш точно как е станало. :head_hurts_kr:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Руснаците едва ли ще спрат да строят самолети. Първо проблемът най-вероятно не е технически, второ - Русия е твърде голяма за да и пука за репутациятацията и сред останалите икономически и военни сили.

Причината за катастрофите и според мен е предимно човешкият фактор - каквото и да значи това.

За безотказността (надeжността) на руската техника - руската техника в сравнение със западната е дотолкова безотказна, доколкото е безотказна брадвата със заварен железен сап в сравнение с бензинова резачка с моноинжекция - ако ме разбирате. По отношение на колите - хубаво е че в евтината им техника имаше неща които западняците ги слагат в по-скъпите коли - ангренажна верига, кардан, охлаждаща перка с термосъединител...

От личен опит с УАЗ Хънтър, мога само да кажа, че единстваното (спорно) предимство на този джип е проходимостта. В сравнение с Тойота харчи 2 пъти повече (като обем) бензин, аварираше между 10-15 пъти по-често, от 5 човека аз само можех да го запаля зимата (или се пали или се дави), за возия и условия в кабината няма да говоря.

Няма да коментирам сега прехваленото творение на Михаил Калашников

Връщам се на човешкия фактор - тук слагам както политическите игри, така и фактът, че контролът за алкохол на работното място (от пилоти до инженери и работници) е твърде занижен - за пилотите моята инфо е 2 ръка. Също имам 2 ръка инфо и за произвеждащи канални циментови тръби - браковете заради това че работят пияни достигат 50%.

За политиката и по-точно Курск - мое убеждение - склонен съм да вярвам на версията в списание Л'Еуропео - Курск е потопена (не съвсем нарочно, по-скоро игра на нерви и фал) за да не демонстрирра на китайците едно ново торпедо "ШКВАЛ" способно да се движи много бързо. Екипажът е пожертван с цел предотвратяване на световен скандал

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

най обичам да получавам информация от първа ръка. Добре че си ти да ни кажеш точно как е станало. :head_hurts_kr:

Е, другата версия е, че Путин лично е стоял зад зенитката..

:tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
но едва ли пилотите от полския правителствен самолет са некадърници.

Всъщност самите поляци не мислят така! Наскоро закриха ... как се казваш - относно правителствен авиоотряд. И причината е ТОЧНО заради спомената катастрофа и факта че пилотите са били некадърни.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...