Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

Какво представлява задачата елементарна математика :biggrin:.

ето самата задачака: Имаме неограничен брой плочки, на които има число, към всяка плочка вървят 3 други плочки които са кратни на това число, а към тези 3 плочки, вървят още по 3 плочки, също кратни на числата които са написани на плочките.

Условие:Да се докаже, че сбора от кратните на основните плочки е равен на безкрайност. И, че кратните плочки на под плочките, са кратни и на основните плочки.

ИЛИ (Насоки)

a-основни плочки; b- под плочки , кратни на а; c-плочки кратни на b.

На плочката a има число което е делител на 3-те придружаващи го плочки b.А трите C- плочки които придрожават b, са с кратни стойности на стойноста на b

Към всяко а вървят 3b и към всяко b вървят 3c

Докажете, че всички b събрани с "c" дават безкрайност и, че стоиностите на "c", са кратни на стойноста на а.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

За да се състави смислена задача по математика, са нужни съответните познания по математика. Няма такова нещо плочки, кратни на числа. Има числа, които са N кратни на други числа. За да има смисъл понятието кратност, N трябва да е естествено число, например 2 или 3 , 4 е двукратно на 2, 9 е трикратно на 3 и т.н....

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

ами представиси че всяка плочка а съдържа число

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Ами така задачата е хем безсмислена, хем елементарна и единствената трудност идва от недобре формулираното условие.

За кратността е ясно, ако с се дели на в, а в се дели на а, то и с се дели на а :

От

с = n . b

и

b = m . a

следва, че :

c = n . m . a = k . a

където

k = n . m

А като по условие още в началото имаш безкраен брой плочки от вида а, то е ясно, че каквото и да прибавяш към тази безкрайност, пак ще получиш безкрайност.

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Дообре за новак но не казах че работим със съществуващи числа :crazy_pilot:

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Понятието "кратност", използвано в условието се отнася за целите числа. А целите числа са подмножество на реалните числа. Така че от условието на задачата следва, че работим с реални числа.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Няма значение за какви числа става дума, щом понятието кратност е дефинирано. Например гаусовите цели числа. Но задачата си остава тривиално безсмислена, елементарна и безинтересна.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Не съм забелязала понятието "кратност" да се използва за гаусовите цели числа, там се говори за делимост. Би могло де се разшири в смисъл на съществуване на какъв да е делител, но все пак според мен означава съществуване на делител - естествено число. От което следва, че има смисъл да се обсъжда делимо, което е цяло реално число.

Редактирано от Doris
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Според мен а е кратно на б, ако б е делител на а и б е естествено число. Поне в този смисъл го срещам в литературата.

Редактирано от Doris
Link to post
Share on other sites

Тъпа е задачата в това е смисъла не се разбира а се решава аз съм ви дал начало и край паснете решението, че дполучите доказателството

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Тъпа е задачата в това е смисъла не се разбира а се решава аз съм ви дал начало и край паснете решението, че дполучите доказателството

Контразадача:Е те на туй почерненото сложете необходимите (според вас)препинателни знаци.Колко различни , смислени изречения се получават? :doh:

Редактирано от ДеДо Либен
  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites
Guest
Тази тема е заключена!
×
×
  • Create New...