Отиди на
Форум "Наука"

Нашата учебна система ?


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

китайците нямат мотивация за експанзия. Така че от тях никакви лордове, нито пък тангове няма да се получат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

китайците нямат мотивация за експанзия. Така че от тях никакви лордове, нито пък тангове няма да се получат.

Нарича се икономическа експанзия.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Нито една система не може да остане на нивото от 19 век и да бъде ефикасна през 20 - ти и 21 -ви, с изключение на водните турбини на "Норск хидро" :))

През Вързаждането България създава завидна образователна система. Тя става перфектна през периода 1878 - 1944 г. Уникалната жажда за знание на българина, съчетана с патриотичното отваряне към света на страната и с добре платения и образован учител, ражда поколения хора с добра култура и много добри специалисти.

Макар тази система да е разклатена, след 1944 г. тя продължава да се развива за да стигне до доста добри нива през 7о-те и 80-тте години на 20 век. Леко смутени от комунистически реторики и практики и малко повече диктат излишен, главно в провинцията.

Не знам дали бихте искали някой да ви закара на бригада и под строй да отивате да берете ябълки с песента: "Комунисти.комсомолци, са в един и същи строоооой/ Комунисти, комсомолци, заедно във труд и в бооооооой"

.....

Това ставаше обаче само по провинцията, и то не навсякъде. Но не беше нужно.

Жаждата за образование днес си я има, въпреки ужасяващите усилия да се затъпи. И учителят - експерт го има но ..... усилията да изчезне са също ужасяващи!

Убеден ли си в това, което пишеш?

Щото и преди 1944 г. и след това учителите са зле платени. А и да не забравяме, че един Славейков като учител е наказан затворен в курник. Завидна образователна система...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Китайците както вървят нещата няма да са бъдещите лордове на света - тяхното време е сега и отминава.

По-добре платените работят по-качествено, защото знаят за какво работят. Китайско качество - това звучи ужасно зле. Тъй че е въпрос на време Китай да започне да се пропуква. Има чисто обективни причини - хората се задръстиха с евтини боклуци и сега меракът е да имат по-малко, но по-качествени неща. Преди тенденцията беше друга - да имам това, и това, и това ... Сега къщата вече е пълна с такива боклуци, няма къде да се слагат и хората си дадоха сметка, че им трябват по-малко, но по-качествени неща. Тъй че епохата на китайското качество отминава.

Казваш да ссе плащат по-големи заплати на мърлячите (немотивираните) за да се мотивират??

Виж сега, вярваш или не вярваш това го няма никъде в бизнесът (частният). По-високите заплащания са за мотивираните да ги получат (да работят), това са по-отговорните към целите и просперитета на компаниите, хората с по-отговорно и емпатично мислене (ако приемем че тези качества са необходимите за качествена работа), включват се и хората повишаващи квалификацията си и обучаващи се непрекъснато. и хората правещи и компромиси със личния си живот..

Качеството се оценява чрез цената*, драги. В сферата в която работя (високи технологии) китайското качество е по-високо от българското и и е съпоставимо или по-високо от западното.

*Пример:

Китайски продукт за български вносител/потребител:цена - А лева(евро), брой рекламации рекламации В

продуктът, но българско производство: за български потребител: цена 3,5х А лева(евро), брой рекламации рекламации В/2

За китайското производство:

Четете повече или поне малко и не ми скривайте съобщенията, в които настоявам за това (защото като приказвате каквото ви хрумне - каквото ви отърва, вкарвате в заблуждения съфорумците, отделно от това ги обиждате, а отделно от това и маргинализирате форума, а вие сте ръководство ): 24 процента от китайския износ са високотехнологични продукти (Китай е лидерът в този показател -за справка делът на висотехнологични продукти в българския износ за 2011 и-2012 година е около 2 -2,5 процента) .

Китайският растеж на БНП (на човек от населението) сега се "лежи" на високотехнологичните сектори/производство. и на някаквата степен на либерализация на икономиката..

Какво мислете ще стане с този растеж , когато режимът в Китай падне и икономиката се либерализира още повече (а това неминуемо ще стане)?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Повечето китайски стоки поне в България се продават без гаранционна карта, а ако попиташ продавача за такава, направо ще ти се изсмее в лицето. Повечето хора по възможност избягват да си купят китайски високотехнологичен продукт заради качеството и обикновено не съжаляват за този си избор. За да избегнат "китайското качество", хората избягват не само стоки с надпис "Произведено в Китай", ами и разни хитроумни заместители като Р.R.C. Аз даже баркодовете съм усвоил, защото се появиха у нас едни магазини "Германски стоки на български цени", но се оказа, че според баркода става дума за "Китайски стоки на германски цени".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не знам откъде си купувал китайски стоки и какви , но всяка верига от магазини издава гаранционни карти за китайската битова електроника.

(Нали не очакваш да се издават гаранционни карти за маратонки и якета). Всяка.

Всяка верига приема рекламации

Хората избягвали китайски стоки. Това ти виждане на какво лежи (или просто защото няма как да се провери, го съощаваш)

Хората със стандарт по-висок от средния може да избягват китайските стоки, но масовият българин залага и купува евтините китайски дрешки (якенца, блузки), маратонки/спортни обувки, будилници, батерийки, химикалки и тетрадки, посуда, и не знам какво си още, които се продават в кварталните "1001 стоки" за стотинки.

(аз не знам да се внасят китайски джинси и бельо, масовият българин купува турски такива).

Що се отнася до качеството, пак ще повторя - то се определя посредством цената.

Ако приемем че сме от една икономическа ръка хора: когато и ако аз си взема маратонки за 80 лева и ги нося един сезон (година) , а ти за този сезон си вземеш 3 чифта китайски маратонки по 10-15 лева, накрая ще си по-богат от мен с 40 лева. (ако не искаш да си богат, то за какво говорим изобщо?)

/Ако бъда честен: китайските ми телевизори в къщи работят денонощно от 5 години без влошаване на показателите си-и без да бъдат ремонтирани, и за цената си са няколко пъти качествени от японските или корейските такива, Преди имах "Сони Тринитрон", който гърмеше на всеки два месеца, дотолкова че се беше се позлатил от ремонтите; Хвърлих го и взех корейска марка -и се оказа същата "бира", Накрая реших да мина на родно китайско - щом така и така ще хвърлям и съм доволен/

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ник е прав за китайските стоки - подобряват се с всеки ден...

пп

А защо другите ти гърмят не знам... на мен два Филипса работят вече 15 г. нон стоп.... чак почвам да се безпокоя. :))



Мисля че е по темата, не можах да се сдържа да не го пусна :grin:

http://www.segabg.com/article.php?id=642129

Въпросът е - да на кои студенти по-точно? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор

Най-съсипващия образованието (и средното, и висшето) проблем е това, че по-голямата част от образователните институции са фактически принудени да преследват деца и родители, за да ги направят свои ученици или студенти, а след това се налага да ги ухажват непрекъснато, за да не ги изпуснат. Причината за това е в модела на финансиране, наложен от държавата при наличие на безброй училища и университети при доста редуциран брой потребители на образование.

При това положение няма как нивото да не се срине.

Всичко останало - условия за работа, размер на заплати, провокиране на интерес, качество на преподаване, проблеми с помагала и учебници, недобро менажиране в институциите, демотивация за учене, девалвация на оценяването и т.н., и т.н. - са само неприятни съпътстващи явления.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не ми харесва практиката на "частните уроци" - такъв феномен го няма никъде другаде.

Наличието им очевидно издава сериозни недостатъци на самото образование.

Липсата на мотивация при учителите също е проблем.

Понеже съм завършил в Американския колеж, мога да кажа, че след обикновен 7 клас на "софийско у-ще с номер", попаднах в друг свят.

Мога дори да кажа, че учителката по български и литература направи часовете по старобългарската литература интересни, тъй като почти всеки път имаше дискусия по най-различни теми, свързани с произведенията (какво е култура, какво е литература, превод-компилация литература ли е (във връзка с "Шестоднев") и под.), а не зазубряне и възпроизвеждане на готови анализи от разните там помагала.

Тогава учителите (и българи, и чужденци) имаха мотивация.

Сега обаче чувам, че и колежът е западнал, превръщайки се в скъпо частно у-ще. Вицът на времето беше: средното IQ спадна наполовина, след като приеха дъщерята на Ст. Софиянски да учи в Американския колеж.

в англия има колкото искаш частни уроци

даже се спори как да ги регулират и колко е честно или не

защото се ползват най-вече от хора от богатите квартали в лондон и около лондон, които искат да си вкарат децата в най-елитните висши училища

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не знам откъде си купувал китайски стоки и какви , но всяка верига от магазини издава гаранционни карти за китайската битова електроника.

(Нали не очакваш да се издават гаранционни карти за маратонки и якета). Всяка.

Тази седмица си купих обувки българско производство - издадоха ми гаранционна карта.

При все че заплатите и в Китай са по-високи от българските.

“Минималната заплата в България е по-ниска от тази в селските райони на Китай. Това е доста странно, при положение че сте страна от Европейския съюз (ЕС).” Това недоумение изрази Робърт Кайло, експерт в Международната организация на труда, по време на конференция за заетостта и доходите, организирана от синдикатите, пише “Труд”.

Тъй че е нормално да очакваме, че българското качество тепърва ще спада. Добрата новина е, че заради лошото заплащане (и опитите направо да не се плати) на труда у нас драстично взело да пада и качеството на изпълнението на поръчковите убийства. :grin:

Хората избягвали китайски стоки. Това ти виждане на какво лежи (или просто защото няма как да се провери, го съощаваш)

Крайно неуспешен опит за евтина манипулация. Всъщност може да се провери много лесно просто като се иде на пазара - там на много сергии гордо стои надписа "Произведено в България", а не "Произведено в Китай" - дали пък има някаква причина за това поведение на продавачите?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Най-съсипващия образованието (и средното, и висшето) проблем е това, че по-голямата част от образователните институции са фактически принудени да преследват деца и родители, за да ги направят свои ученици или студенти, а след това се налага да ги ухажват непрекъснато, за да не ги изпуснат. Причината за това е в модела на финансиране, наложен от държавата при наличие на безброй училища и университети при доста редуциран брой потребители на образование.

При това положение няма как нивото да не се срине.

Всичко останало - условия за работа, размер на заплати, провокиране на интерес, качество на преподаване, проблеми с помагала и учебници, недобро менажиране в институциите, демотивация за учене, девалвация на оценяването и т.н., и т.н. - са само неприятни съпътстващи явления.

В дълбока заблуда си, че ако администрацията на едно училище иска да представи учебното си заведение като привлекателно за учениците, то значи учителите ще абдикират от задълженията си да обучават.

Делегираните бюджети може да насочат интереса на мързеливи и безперспективни ученици да предпочетат училище, което не е елитно и няма високи стандарти, но тези мързеливи и безперспективни ученици ще са все тъй мързеливи и безперспективни във всяко друго училище. С други думи това няма отношение към качеството на образователната система. Ама никакво. Ако искаш да си космонавт не може да учиш за метач.

Истинските проблеми са тези, които за теб не са проблеми - стандарта на живот на учителите и провокирането на интерес у ученици, които са заляти с информация извън учебно време.

Проблем с помагалата и учебниците съществува само из медийни парцали. Несериозно е да се коментира изобщо тази тема. Ако в един учебник има 10 бисера, това е нищо. Човек чува дневно стотина недомислици - граматически, смислово, фонетично и всякак.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

На теория имаш право. Не такава е обаче масовата практика.


Делегираните бюджети може да насочат интереса на мързеливи и безперспективни ученици да предпочетат училище, което не е елитно и няма високи стандарти, но тези мързеливи и безперспективни ученици ще са все тъй мързеливи и безперспективни във всяко друго училище.

Именно. И всяко друго училище ще се окаже принудено да ги търпи - в противен случай си създава всевъзможни проблеми, в т.ч. финансови и в края на краищата загива поради липса на ученици.

Точно както става примерно с хранителните магазини: упорстват ли да предлагат само качествени артикули, клиентите бързо намаляват, оборотът пада и накрая пускат кепенците.


С други думи това няма отношение към качеството на образователната система. Ама никакво. Ако искаш да си космонавт не може да учиш за метач.


Но можеш да се окажеш с диплома за космонавт и с ниво на метач.


Истинските проблеми са тези, които за теб не са проблеми - стандарта на живот на учителите

Искаш да кажеш, че ако му увеличат заплатата, учителят ще стане по-знаещ, по-можещ, по-работлив? Надали.

Ако един преподавател е качествен, той е качествен и държи "висока летва" от уважение към предмета си, към себе си, към работата си. И често с пълното съзнание, че това по-скоро ще му намали заплатата, защото като остави 50 човека на поправителен, следващата година половината от тях ще са избягали в съседното училище, където ще изкарат без поправителен и без да учат.

Проблем с помагалата и учебниците съществува само из медийни парцали. Несериозно е да се коментира изобщо тази тема. Ако в един учебник има 10 бисера, това е нищо. Човек чува дневно стотина недомислици - граматически, смислово, фонетично и всякак.

Всъщност един учебник има средно по стотина. Но доколко това е проблем, е въпрос на гледна точка, защото ако на учениците не им се учи, те въобще не го отварят.

Редактирано от T.Jonchev
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...