Отиди на
Форум "Наука"

Кръгла маса на тема "Образованието в България"


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Днес в София бе организирана кръгла маса, на която са били обсъдени проблемите на висшето образование в България.

На кръглата маса, която за първи път се провежда на открито, са присъствали представители на академичните среди – БАН, Софийски университет, УНСС и други, които са имали възможността да поставят много болезнени въпроси. Например:

Защо България осигурява университет за 120% от своите ученици, Франция за 42%, а Германия и Швейцария - само за 14-15% от завършващите?

Каква е потребността от толкова много висшисти? Кой ще обработва земята и кой ще обслужва идващите туристи?

Защо българската държава, при 60 000 завършващи ученици осигурява 70 000 бройки за 1-ви курс, когато:

- 48% от децата на 15 г. възраст са функционално неграмотни?

- 10 000 от завършващите заминават да следват в чужбина;

Въпрос с допълнителна трудност: Защо при прием 2012/2013 година университетите насилваха и двойкаджиите да се запишат да следват?

Какъв процент е сивият сектор на напечатаните дипломи и какъв е делът на заслужено спечелените у нас?

Свръх успешна ли e българската икономика, та се нуждае от уникален мениджмънт и дали българинът е изключителен любител на съдебните процеси?

Ако не е така, то защо икономическите и юридическите специалности доминират в българското висше образование (около 50%), а положителните и инженерни науки са напъхани в ъгъла (около 5%)?

Всеки е добре дошъл на дискусията.

Редактирано от Р. Теодосиев
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 56
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Хубаво би било който има възможност, да отиде на дискусията.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Аз мога да ти отговоря още сега.

Студентите у нас са много, защото университетите не са училища, а бакалници, където продават дипломи. Всеки търговец знае, че по големия оборот означава повече пари, и затова ако има чалъм ще включат и не функционало, а и съвсем неграмотни, стига от тях да идват пари.

Всички учат икономика и право, защото там са големите заплати. Докато учители, инженери и лекари получават сравнително малки заплати, то мениджърите и адвокатите вземат многократно по добри пари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Висшето образование е в това състояние, защото:

1. Държавата "решава" част от социалните си проблеми -при друга ситуация ще има армия от безработни.

2. Младежите си намират някакво занимание

3. Университетите получават пари без много усилие

4. Поради ниските такси и още по-ниското качество на образованието, бизнесът намира оправдание за ниските заплати.

Май всички са доволни и никой няма интерес от промени в системата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Темата сто на сто е за образованието. Но у нас кое не е И въпрос на политика?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Темата е образователно-политическа, дотоклкова, че току-виж,някой политик може да попадне на тази тема и да почерпи полезни идеи.

Идеята да пусна тази тема ми хрумна, понеже днес не мога да присъствам на кръглата маса. Темата е за всички, които имат идеи за промяна в сферата на науката и образованието, но не могат да присъстват на кръгли маси по тази тема.

Нека тук нахвърлим своите идеи, пък може политиците да харесат някоя идея.

Хубаво е да става ясно за коя област се отнася идеята (наука, предучилищно, начално, основно, средно, полувисше или висше образование).

Предстоят избори, партиите търсят идеи... Дори и само една идея да бъде реализирана, няма да бъде малко и тази тема би изпълнила своята мисия.

Така виждам нещата аз.

Значи, от една страна може да се нахвърлят само проблеми, да се дават готови решения или идеите да се представят на принципа проблем - решение. Както ви харесва.

Колкото до политическото мероприятие на Светльовата партия, то е само поводът да пусна темата.

Пуснах новината, понеже в нея се задават интересни въпроси.

Ако някой е бил на тази кръгла маса, моля, нека сподели как са преминали дискусиите там!

Тази тема ще си бъде НАШАТА кръгла маса. Някъде бях пуснал анкета за проблемите на образованивето... Трябва да я изкопая...

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=14023&page=1

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Проблемите с образованието на всеки етап произтичат от ценностите. Т.к. да си умен, както и образован (в истинския, а не формалния начин) не са уважавани и ценени качества (да не кажа и че са презирани и спъвани), то средното ниво западна до нивото на неграмотността. Средните училища с право трябва да се наричат основни. Разбира се изключения има, има и елитни гимназии, но като цяло те обслужват мечтите на родители с високи очаквания, които впоследствие превръщат децата им или в жертва или в емигрант.

С други думи в България да си способен и знаещ не е добродетел. Дори напротив, признаците по които се назначава на (да ги наречем по-престижни) читави длъжности страни всячески от логиката и здравия разум и обслужва частни интереси, предимно финансови и шуробаджанашки. На конкурс на който бях с най-високи показатели (успех и прочие) даже не бях допуснат на интервю. Познавам и човек печатащ дипломи. Кандидатствал съм за длъжности на които шефовете знаят по-малко от мен и не съм бил назначаван. Логично е да се запитам, както и всеки уловен в този парадокс, за какво съм учил? Истината е, че вероятно щях да живея по-добре, ако НЕ бях учил. Естествено реализация има в чужбина, което и изнесе свестния човешки ресурс (икономически термин) да вдига чужди жизнени стандарти. Излиза, че България е едно сито, което задържа само неспособният, слабият и мързеливият материал. В България се наблюдава естествен подбор с обратен знак. Затова не вярвам в светлото бъдеще.

Нацията ни не страда от недостиг на пари, а от недостиг на съвест, трудолюбие, честност, доброта. Това е истинската чума, която прави Божинов, бай Ганьо и разни крадци в идеала на днешната младеж. Тариката като пример за подражание - висша добродетел на българина. Да прецакаш другарчето - цел в живота. Помагал съм на хора, които смятат че с безвъзмездната ми помощ те стават тарикати; те блаженстват от това, че са ме прекарали, че са ме излъгали, че са ме използвали. Как да им обясниш, че личния интерес не е еквивалент на финансовия интерес? Хората са без задръжки, нямат обща култура, не могат да пишат и говорят на собствения си език, нямат хобита, нямат интереси, нямат възпитание, нямат отговорност, нямат съвест, нямат желание за градивност - това са моите наблюдения. Когато тези деца народят още деца, само ще култивират още и още тумори и паразити на държавата ми. Паразити изливащи тонове омраза и клишета от рода, че обичали родината си, но не обичали България, но няма да си мръднат пръста за да променят нещо.

Помня един политолог преди 20 години, който заяви, че България има чудесни закони, но просто не се спазват. Изглежда българите са нация без воля. Вдигат се само когато ножа опре до кокала. Затова във войните колим за петима, а на работното си място работим колкото 1/20 германец.

Стана много песимистично, но за да има оптимизъм трябва да има тенденции на които да разчитаме за прогрес. В случая тенденциите не вещаят нищо добро.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Много пъти съм го казвал това, а сега пак ще го повторя.

В училищата да се намали излишната бюрократщина и бумащина, с която товарят учителите. Да се създаде, по модела на университетите, по един учебен отдел в училищата, във всяко едно училище. Нека безработни и пенсионирани учители се занимават с всичко онова, което трябва да правят съвсем други институции, а не - редовите учители. Работата на учителя е да преподава, да изпитва, да проверява домашни работи и контролни работи. Не - да върши работата на други институции. Да не говорим, че има директори, които товарят учителите дори с част от собствените си задължения.

Има много учители, които не стават за преподаватели. Техните места може да се заемат от други, които стават за това. А тези може да се захванат да броят отсъствията на учениците, да преписват данни от картоните (досиетата) на учениците, да проверяват контролни работи и тестове, да оценяват матурите и така нататък.

Има много учители, които за целия си трудов стаж не са научили никого на нищо или най-малкото - не излизат от границите, зададени от учебника, който ползват. А не винаги избират най-добрия учебник по дисциплината, която преподават. И техните ученици задават реторичния въпрос - "Кога нашата учителка ще научи онова, което се опитва да преподава на нас? Някои от нас знаят много повече от нея! Тя никога не е успявала да отговори и на един наш въпрос..."

Ето такива учители трябва да се отдръпнат от преподаването и да им се делегират страничните задължения. А на тяхно място да се назначат учители, които могат да изведат учениците си в дълбините и висините на своята наука.

Лошото е, че в момента една много голяма част от учителите и преподавателите са се бетониралЕ и не могат да бъдат мръднати и с топ. А по-младите, по-кадърните, по-начетените, по-знаещите и по-можещите от тях са като камъни, хвърлени в блатото на посредствеността.


Родителят може и да види сред учителите Учителя с главно У, обаче може и за целия период на обучение такъв учител и да не се появи. А, ако се появи, "системата" ще го гони до дупка "по устав" и или ще намери начин да го махне (и - дори да го дискредитира, за да не може той да си намери друга работа в системата на образованието!), или той сам ще я напусне - за по-кратко, за по-дълго, или - завинаги. От това губят само учениците и студентите, губят и техните деца и внуци (понеже те не могат да предадат/ретранслират знанията и възпитанието, които биха взели от своя Учител, от своите Учители), губи цялото общество.

Скоро четох, че ако процентът на образованите българи (вкл. - и други децата на други народности, които формират българската нация) нарастне, ще подскочи и БВП-то на глава от населението. (Разбира се - след време!)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз учих в елитно училище, вероятно затова не съм срещал некадърен учител и ми е трудно да разбера тази критика. Мисля, че проблем произтича и от директорите, които са назначени на практика пожизнено и след един етап престават да защитават интересите на учителите, защото вече не се борят за тяхната подкрепа. Дето се вика Парламента вдига пенсиите предизборно, а директорите не им се налага и това (:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
В древността и средновековието само учителят е можел да каже кой е негов ученик.
Как днешните учители да нарекат свой ученик някой, който не е пожелал да научи нищо от тях, който бойкотира и саботира учебния процес в час?
За съжаление, днес учителят не може да избере няколко ученика, с които да работи сериозно. Държавата му натрапва и бройката на учениците, и самите ученици.
Сега системата (колко безлично звучи само,а?) им вменява дейности, които са извън преподаването - работата на други институции - социални дейности, архивистика, учебен отдел... Затрупани са с учебна документация, броят ученическите отсъствия, носят на крака (!) разни формуляри до социалните (а за какво са интернет и електр. поща?) и какво ли не...
Ако някой министър (се сети да) въведе учебния отдел - по модела на университетите - в училищното образование, само това да направи, ще остане завинаги в историята на педагогиката.
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Съмнявам се, че 'учебния отдел' ще свърши работа. Първо по какъв критерий ще става назначаването там. Какво образование или специалност ще се искат? Второ колко ще бъдат, в какви и колко помещения ще бъдат настанени. Определено си трябват отделни помещения. Трето учителите ще бъдат принудени да работят на по-ниска заплата, а да има заплати а таи нова бюрокрация. Предполагам даже, че ако се направи анкета сред даскалите, огромното мнозинство ще предпочете да се кара по сегашния начин, отколкото да се отделят пари за такъв вид бюрокрация, пък и знаем, че бюрокрацията сама по себе си не е решение. Накрая, училището съвсем не е и не ну е работа да е Университет. То е задължително до определено ниво, а Университета не е. Учителя не е лектор, който си изчита лекцията и после само изпитва. А даже в университетите има асистенти които провеждат практичната част, семинарите и колоквиумите. И наистина накрая, аз не зная д-ва в която има такава практика.

Според колегата Историк, Учителя освен да преподава трябва и да възпитава. Аз не споделям тази идея, по-точно считам, че възпитанието е малка част, защото просто учителя няма нито такава възможност, нито такова обучение, нито пък мотивация за това (пиша за огромната част не за изключенията). Въвеждайки тази практика и малкото връзки между ученика и учителя се късат тотално. Ученика не е студент, той е още дете има нужда от класната, има нужда от някакво по-лично отношение.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами - безработни учители може да се назначат. Те ще се занимават с броенето на отсъствия, с попълването на бланки, с преписването на оценки от дневника в ученическите бележници, с попълването на ученическите картони/досиета... Бюрократщината намалява времето за самоподготовка на учителите, за създаването на урочните планове, за подготовката на уроците, за проверката на контролните и така нататък...

Занимаването на преподаващите учители с бюрократски простотии не задълбочава връзката учител-ученик.

А онези, които ще се занимават с бюрократщините, няма да преподават, да готвят уроци, да проверяват контролни...

Тази идея би могла да намали безработицата сред учителите.

Ако имаш някакви идеи, би могъл да ги споделиш.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз пък бях очарован от идеята на Историка. То пречки няма как да има, но ако хипотетично се реализира, то аз виждам в това светлина в образователната система. Защото на образователната система приоритет би трябвало да е образованието. Доколкото знам за да бъдеш класен се плащат 30 лв. месечно и мои познати учители се молят да не са класни. Нито парите са пари, нито стреса от допълнителната работа, бумащината и вечните разправии с родителски претенции са еквивалентни. За място може да се ползва учителската стая. И без друго тя се ползва за попълване на училищна документация и учителите не надигат глава, когато са в нея. Изглежда не си даваме сметка доколко учителите са заети допълнително, извънредно и извън работното си време за наваксването с документация, която преди 20 години беше почти нулева. Работата с документи наистина е внушителна, слушал съм за топове хартия, които се отпечатват за седмица от училищен колектив. И ако учителите могат да се ползват и за още нещо, защо това нещо да не е възпитанието, освен образованието?

В бюрата по труда има пък толкова безработни, които биха работели почасово; и толкова много социално слаби вземащи помощи със стоене. Оползотворяването им би било взаимно полезно.



Аз си мисля, че учителите са натоварени с тези допълнителни отговорности, защото могат да се справят с тях. Те са наказани, затова, че са кадърни и отговорни. Ако бяха тъпи и неспособни, никой нямаше да им делегира права на социални служби, полиция, психолози и прочие. Парадокс. Обаче плодовете ги берем вече. Енергията на учителите се пилее и пренасочва. Тоновете книжа към районни инспекторати и европейски комисии реално нямат никаква полза, ама НИКАКВА. Не е тайна и че несмогващи да наваксат учители си оправят документацията по време на часовете. Изглежда тенденцията е цялото работно време учителите да обясняват какво, как и кога са свършили, но реално да не са извършили нищо...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи Историк, знаеш, че аз не споделям мнението ти, че в момента средното образование е на някакво катастрофално ниво в сравнение с нашето например и за това ще споря яростно. За идеята ти, писах, че подобна няма никъде в света (признавам в Япония и Китай не ная как е?). Ворфакс по-долу пише за топове хартия, което веднага ме кара да задада въпрос - на колко ученика ще бъде назначавана бройка? В НПМГ-то и 50-ина паралелки с 29 ученика. Колко човека ще бъдат нужни? Не става класната стая, защото там се учи, не става и учителската. Не отговори и на въпроса дали учителите ще бъдат съгласни да намалят и без това малките си заплати за да наначават бюрукрация.

По горните въпроси отговора, защо в западна Европа не си падат толкоз по следването е лесен. Първо е скъпо, второ част от младежите предпочитат да почнат да печелят по-скоро. Има и подобни примери в БГ. Един съученик на син на мой приятел авършил блестящо Испанската, предпочете да се захване със семейния хотелски бизнес по морето. Можеше да учи където си пожелае! Вярно, случая е единичен.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не само да обясняват кога, какво, с кого и как са свършили, ами - и да се оправдават защо са го свършили по начина, по който са го свършили. Крайната полза е само за външни за училището служби, чиято дейност учителите вършат. Ама я да дойдат служителите от тези служби в училищата - да преподават в час! Учителят е и психолог, и полицай, и бостанско плашило, и социален работник... И какъв ли още -не! В крайна сметка, успехът на магията да се свърши в срок (щото има срокове, в които бумащините да се свършат!), в противен случай може да бъдат глобени или уволнени! (Или поне такива са заплахите от страна на директорите.)

Учителите само дето не са създатели на учениците си, не са ги родили. Иначе прекарват с децата повече време отколкото родителите. И ги познават по-добре от собствените им родители. Самите родители са абдикирали от възпитанието на децата си и от контрола над ежедневието им. Оттам идват повечето проблеми с дисциплината и слабия успех на учениците. Днес всеки ученик има мобилен телефон, но никой не знае къде е той в определен момент. И къде и как се шляе, докато трябва да бъде в час. (Дали не прави секс в някой хотел, дали не пуши скришно, дали не го е блъснала кола, дали не е отвлечен, дали не го е настъпал слон...)

Ние нямахме персонални телефони, но родителите ни знаеха кога сме на училище, кога сме в библиотеката, кога сме на кино, на сладкарница, или пък си играем на улицата или зад съседния блок.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ама това, че учителите получават малки заплати ли е основанието част от работата, която вършат, но не е тяхна работа, да не бъде предадена на други? Аз пак ще повторя, учителите са впрегнати със втори хомот, защото са част от интелигенцията на нацията ни и съвестно си изпълняват задълженията. Ако не бяха показали, че се справят, нямаше да я вършат. Аз също съм изпадал в такова състояние да върша безплатно работа на принципа "мога, следователно трябва" и повярвайте ми никак не се отрази добре на здравето ми и физически и психически. Защото всички сме изправени пред заплахата да сме безработни, но към едни има повече очаквания, само и единствено защото имат повече способности. Това е социална несправедливост.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не знам по колко класа или по колко ученика ще се падат на един (учител-)бюрократ. Може би - класовете от един випуск или по няколко класа. Или - само по един клас. Това да го решат в МОН. Да, това, което предлагам, не се практикува в училище. Има го само в университета. Но и никъде учителите не са натоварени с толкова странични задължения, понеже ТАМ (където и да е, но не - и у нас) институциите си вършат работата. У нас работещите в институциите си играят на карти на компютрите, четат вестници, прекопават си виртуалната градинка във Фейсбука, бъркат си в носа..., а учителите са натоварени да им вършат работата.

Добре, не си съгласен да се назначават още хора. Тогава институциите (социални служби, детска педагогическа стая, полиция и др.) да изпращат свои представители, които да си изчисляват и да си пишат или преписават САМИ данните, които са им нужни. Например, социалните искали да знаят колко са отсъствията на учениците за седмица или за месец? Хубаво, дами и господа, моля, елате и си ги избройте!

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Историк писа:

Учителите само дето не са създатели на учениците си, не са ги родили. Иначе прекарват с децата повече време отколкото родителите. И ги познават по-добре от собствените им родители. Самите родители са абдикирали от възпитанието на децата си и от контрола над ежедневието им. Оттам идват повечето проблеми с дисциплината и слабия успех на учениците. Днес всеки ученик има мобилен телефон, но никой не знае къде е той в определен момент. И къде и как се шляе, докато трябва да бъде в час. (Дали не прави секс в някой хотел, дали не пуши скришно, дали не го е блъснала кола, дали не е отвлечен, дали не го е настъпал слон...)

Ние нямахме персонални телефони, но родителите ни знаеха кога сме на училище, кога сме в библиотеката, кога сме на кино, на сладкарница, или пък си играем на улицата или зад съседния блок.

По кротко Историк, не пиши неща дето не можеш да докажеш! Щото ще изкам док-ва за горните думи!

Ако са толко съвестни децата, че си седят в школата от какво се оплакваш? Тези дето не виждат родителите си надали ходят в училището. А това дето ги понавате по-добре докажи веднага! Моята дъщеря ходи 4-ри пъти седмично на тренировки, два пъти по два часа в събота и неделя обикновенно минимум 4-5 (докато се справят), ходи си и на даскало и не да прекалява с отсъствията, наистина малко я виждаме, но пък я познаваме отлично!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Стани учител и сам ще се сблъскаш с доказателствата, които изкаш. Ти пък какво можеш да докажеш?

Ако претендираш, че казаното по-горе не се отнася за теб и за детето ти, това съвсем не значи, че аз говоря глупости. Твоето дете е едно единствено. Обаче аз на годима имам по 300 деца.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да Историк, прав си. Всички четем новини, някой от нас ги и гледат. Българските деца са подложени на социални експерименти от които и опитни мишки биха се изприщили. Почти всяка година образователната уредба се променя, начините на изпитване се сменят непрекъснато, което и налага пренаписването им непрекъснато. Миналата година искаха тестово, за да повдигнат успеха, тази връщат на отворени въпроси, за да бъдат обективни. Въведоха досиета (аз да припомня, че продължаваме да говорим за учители, а не за чиновници в полицейски участък) за всеки ученик поотделно и ежемесечно, попълвани от класния. Отделно писма до социалните служби, посещения по домовете, издирване на ученици от домове за сираци, смятане на отсъствия, водене на дневници, материална книга... сигурно изпускам много неща, защото не ги знам. Не е ясно кога учител ще седне да разучи нови интерактивни методи на обучение, които да въведе в съответствие с актуалните нужди.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Познаваме си ги, Митак, щото те споделят проблемните си с нас, понеже родителите им не ги виждат. Или са заети и работят на няколко места, или са на смени и не могат да се наспят, или са в чужбина, разведени и така нататък. Или не общуват с децата си. Или общуват на принципа: "Когато разговаряш с баща си, ще мълчиш!", или родителят е насилник... Причините са много, проблемите в семействата са най-различни.

Знаеш ли, че има родители, които не знаят нито в кое училище учи детето им, нито - в кой клас? И се готвят да му организират абитуриентска вечер или изпращане в казармата, а то повтаря (за кой ли път) 9-ти клас!

А знаеш ли, че вместо да даде телефона на свой родител, за да бъде вписан в дневника, ученикът дава телефона на свой съученик или на общия любовник на родителите си?

Това, че ти си нямаш такива проблеми, не значи, че не съществуват.

А знаеш ли, че в някои училищни дворове коне и магарета се надбягват на воля, а децата "слаломират" между тях? И не се знае кога някое дете може да бъде изпотъпкано. (Няма значение, че училището е насред циганска махала. Това все пак са деца!)

Или пък две деца се хващат на бас, че едното ще легне пред автомобил, минаващ пред училището, и колата ще спре. Да, колата спря. Ами, ако не беше спряла? (Аз разговарях с директора и с други колеги през голямото междучасие пред входа на училището и това се случи за секунди пред очите на всички ни!)

А колко случаи на насилие в училище (между самите деца) остават скрити от родителите? Да, понякога - и от учителите. Става дума за кражби, обиди, побоища, убийства.

Ти явно живееш в буркан или аквариум и не знаеш, какви неща се случват извън него.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Стани учител и сам ще се сблъскаш с доказателствата, които изкаш. Ти пък какво можеш да докажеш?

Ако претендираш, че казаното по-горе не се отнася за теб и за детето ти, това съвсем не значи, че аз говоря глупости. Твоето дете е едно единствено. Обаче аз на годима имам по 300 деца.

Оооо ;), не може да ме уязвиш. Таи грешка си я правя доста често, както и често пиша исток, както и прекалявам със запетайките или понякога не ги слагам на местата им. Дааа правя такива грешки, което според теб ме прави неграмотен ли? Дори така да е, късно е да се променя ;). Значи ти твърдиш непрекъснато нещо и ти си тои дето трябва да доказваш! Иначе меката дума е манипулация. Не е само до детето ми, а до децата на абсолютно всички мои приятели и близки познати! Абсолютно! Също и до старите класове на дъщеря ми. Аз бях (сега не толкоз) много активен родител. А забравих и за момичетата от балета дето танцува вече 10 години. И там познавам освен децата и родителите дето всяка божа седмица с кратко прекъсване през лятото по два пъти поне седяхме и си приказвахме и споделяхме докато ги чакаме да излязат.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Добре, бе, ти си бил активен родител. Щом казваш... (Няма да ти искам доказателства, спокойно!)

Ама много други не са били. Обаче веднага скачаш като ощипана девица, все едно някой е имал точно теб предвид.

Когато няма какво смислено да кажеш по дадена тема, започваш да водиш безсмислени спорове, да се заяждаш, а после се оказва, че темата била оспамена. След това започваме да се чудим защо "голъмщината" била плъзнала и в този форум...

Аз съм бил манипулирал... Кого, бе? Теб ли? Темата не се отнася изобщо до теб.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не аз, а ти скачаш (май?). Не зная за какво точно си пуснал таи тема, щото даже Светльо Хиподилски знае, че този и подобни въпроси не се решават с кръгли маси. И съвсем нормално е да помисля, че това е просто евтин политически ПиаР или как там се казваше. Оттам нататък ти почна да си лансираш една стара твоя идея, а аз се опитах да покажа нейната несъстоятелност (според мен). Ти продължи в познатия до болка стил, аз също.

Ако аз правя....'голъмщина'.....съм искренно поласкан ;). Все пак бяхме, а сигурно и все още сме приятели, въпреки, че не поддържаме връзка.

Мен мисля си, че е трудно да ме манипулират, но нам ли? НО! Поднасяне на твърдения, като безспорни факти без не само някакви, а каквито и да е док-ва си е манипулация от всякъде, а може и нещо по-лошо!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Офтопик: Казват, че децата най-добре ги познават барманите, защото те им споделят всичко, при това без да ги карат и без да очакват, че ще ги съдят.

А за темата, от нея има смисъл. Най-малкото няма как да навреди. Образователната система е на този хал, защото хората, които вземат решение как ще се провежда образованието в България си нямат хабер от това. С други думи хора, които за последно са стъпили в училище в 12-ти клас учат учителите как да си вършат работата. И в този ред на мисли пропастта между учителите и министерството е огромна, защото синдикатите вземат членския внос на учителите, но отдавна са спрели да защитават интересите му. Те са по-скоро един буфер, който получава пари за това една работа да не бъде свършена и едни виждания на учителите да не видят бял свят. Хубава работа, да даваме акъл на учителите си... не беше ли само политиката и футбола?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...