Отиди на
Форум "Наука"

Геният на министерството на образованието


Recommended Posts

  • Потребител

Добре, дай ги тез протоколи.

Трябва да ги поискаш от участниците, част от тях творят новите учебници по история.

Аз имам само аудио файлове от мобилен, но нямам правата да ги разпространявам по форумите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде сега да налея бензин в дискусията. Хамлет, нЕмаме Шекспир, колкото и да се пънеме , дедо Вазов е посредствен драскач в тази област. Неговата си е друга! Е да има си мнение, тъпи са ма са си наши, ама аз не приемам това мнение.


Трябва да ги поискаш от участниците, част от тях творят новите учебници по история.

Аз имам само аудио файлове от мобилен, но нямам правата да ги разпространявам по форумите.

А к'во имаш? НИЩО!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде сега да налея бензин в дискусията. Хамлет, нЕмаме Шекспир, колкото и да се пънеме , дедо Вазов е посредствен драскач в тази област. Неговата си е друга! Е да има си мнение, тъпи са ма са си наши, ама аз не приемам това мнение.

А к'во имаш? НИЩО!

Учебниците по история и доминантен език винаги и навсякъде са имали квотен принцип.

Ако един народ е лишен от своите идентификационни маркери и не се е вдигнал и опълчил, значи е асимилиран или претопен, или отново поробен.

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Имам близък приятел, който се занимава с османистика (асистент е в историчаския институт в БАН), като го видя ще го питам какво знае по въпроса.

И аз имам приятели в министерства и институти, винаги имам много въпроси но почти всички спазват "закона" за мълчанието. Трябва да ги понатиснеш за да пропеят, а пропеят ли действам нападателно, защото може да няма втори шанс.

post-6103-0-80156800-1392658015_thumb.jp

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Добре де, поне можеш да преразкажеш част от тези протоколи, до които имаш достъп и да кажеш кои автори на учебници или учебни програми по история са взели участие във въпросните форуми. Все пак трябва да имаме някаква по-солидна представа, ако ще обсъждаме - очевидно става дума за твърде сериозни неща.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Струва ми се, че Еньо прави специална подборка измежду огромен брой прояви. Имаме примерно излязла книга за културните паметници от османската епоха или пък за дискриминационно отношение към мюсюлманите в България и от това се вадят фундаментални изводи. Ами има двойни стандарти - напр. благодарение на тоталното бездействие на полицията в Пловдив посред бял ден бяха трошени прозорците на паметник на културата като джамията в Пловдив, а няколко месеца по-рано бяха арестувани тези, дето бяха боядисвали посред нощ скулптурата пред централата на БСП, да не говорим за влаченето, блъскането и удрянето на участници в протестите срещу кабинета Орешарски, въпреки че не бяха трошили прозорците нито на парламента, нито на централите на тройната коалиция БСП-ДПС-Атака. Всеки се сеща, защо се трошиха прозорците на джамията, а не примерно на мюфтийството или на местен офис на ДПС. Ще рече, че често пъти съдържанието на докладите е едно, а представянето му от определени пропагандатори и е друго - напр. доклада е за проблемите, които имат религиозните институции БПЦ, католическата църква, вкл. и мюфтийството, а се изкарва, че е бил с протурска и антибългарска насоченост.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Един от о-ните проблеми в образователната с-ма са даскалите, т.е. учителите. Ясно е, че децата няма нужда да се 'пълнят' със знания, дето даже да ги научат няма да ги изполват или няма да са им в полза. Това е ясно на всички. С други думи, дайте да предложим да се реформира с-мата така, че освен на децата да им е интересно (което е важно!), да има и файда а тях. Това си минава през тотално орязване на учебните предмети. За какво му е на един ученик, който няма намерение да се пробва в точните науки, електронните облаци или закона на Бойл-Мариот? Или на някой експерт в математиката, какъв е произхода на българите (хахаха, не че е ясен!). А си имам идея разбира се, но реформирането тотално ще доведе до яко съкращение на учителите. Така ли е Историк! Стоедине!? То според мен ще има санитарна или профилактична роля, ама много хора излизат нн улицата без да могат да правят нищо друго (общо взето то и това не правят като хората).

Прав си за безполезността на "заучаването" на каквото и да е! Грешките на образователната система у нас (а май не само у нас?) се коренят основно в това, че вместо да се цели чрез поднасянето на информация и нейната по-нататъшна обработка и анализ детето да развива определен логически модел, най-често се търси просто зазубряне на фрази, на готови отговори, които не помагат в бъдеще с нищо... Тестовете нямат за цел да накарат децата да проявят творчество, те само регистрират помненето на определени компоненти! В резултат - функционална неграмотност!!! Направо ми се реве понякога, когато ми се налага да рисувам комикси на някой младеж, за да разбере смисъла на прости неща, които той има претенциите да знае, щото ги е "учил"! Тоест учат се неща без да се набляга на практическия има смисъл! Закон на Ом - ОК, знаем го, ама какво е практическото му значение и приложение? Или твоя любим Бойл-Мариот - какъв смисъл има да го помниш, ако не го разбираш и не знаеш приложението на връзката налягане/обем? Никакъв...

Тук проблемите не са "в даскалите", те са в системата на образование!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Турция на този етап няма интерес да премахне напълно историята от българските училища, а да я моделира и преформулира година след година така, че съдържанието на учебните помагала да са в крачка със поредните завоевания на партията за права и свободи и мюфтийството ...

Тук Турция не е фактор, както смяташ. Основният проблем е ЕС и либерализмът. Крайната цел е премахването на историята от учебния материал. Преходният етап минава през нейното формализиране. Така например както у нас, така и в Германия се правят анкети сред ученици за исторически събития. Резултатите с двете страни са идентични-учениците демонстрират завидно непознаване на елементарни неща.

Прав си за безполезността на "заучаването" на каквото и да е! Грешките на образователната система у нас (а май не само у нас?) се коренят основно в това, че вместо да се цели чрез поднасянето на информация и нейната по-нататъшна обработка и анализ детето да развива определен логически модел, най-често се търси просто зазубряне на фрази, на готови отговори, които не помагат в бъдеще с нищо... Тестовете нямат за цел да накарат децата да проявят творчество, те само регистрират помненето на определени компоненти! В резултат - функционална неграмотност!!! Направо ми се реве понякога, когато ми се налага да рисувам комикси на някой младеж, за да разбере смисъла на прости неща, които той има претенциите да знае, щото ги е "учил"! Тоест учат се неща без да се набляга на практическия има смисъл! Закон на Ом - ОК, знаем го, ама какво е практическото му значение и приложение? Или твоя любим Бойл-Мариот - какъв смисъл има да го помниш, ако не го разбираш и не знаеш приложението на връзката налягане/обем? Никакъв...

Тук проблемите не са "в даскалите", те са в системата на образование!!!!

Поставяш каруцата пред коня. Основният проблем пред образователната ни система е липсата на цел. В България училището съществува заради самото училище. Тъй като реално у нас индустрия няма, то съвсем естествено няма и идея какви кадри да се подготвят. Единствената цел в момента е да се научи някакъв западен език и да се бяга на Запад. Всичко това обезсмисля само образование. Какви са перспективите пред един млад човек, който не се е родил в правилното семейство. И с образование и без образование (имам предвид висше, защото средното го имат всички) едни и същи. Така че е съвсем естествено децата да не проявяват особен интерес към учебните предмети. И каквито и да е било реформи да се извършат резултатите ще са винаги едни и същи. Та проблемът не е нито в учителите, нито в Министерството, а в доста по-глобални неща.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тук Турция не е фактор, както смяташ. Основният проблем е ЕС и либерализмът. Крайната цел е премахването на историята от учебния материал...

Наивно е да се твърди, че неоосманската доктрина, която в момента се прилага на Балканите не е неделима част от постулатите на новия световен ред в регионален план.

Видя ли как нашият уважаван президент размаха пръст на българите, че са се осмелили да хвърлят камъни по джамийската лафка и чинно си замълча за заканата на Хафъзов в Парламента да се жертва за освобожденито си.

Този човек на всеослушание се провикна, че иска да се освобождава от нас, от българите.

"От сега ви казвам, следете всяка моя стъпка, защото съм готов да заплатя за свободата си. Аз ще бъда свободен, въпреки вашите рестриктивни действия.

Аз ще вървя по пътя на Осман Калъч, Ахмед Давутоглу от село Искра, по пътя на Нури Каалъ и на Ахмед Доган ..."

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

Споменахте история, оформи се разговор по повод някакъв проект.
Аз имам друго мнение на какво трябва да се съсредоточи история, само на това което е или е близко до <истината> , всичко друго НЕ е история, то е политика, власт, пари ,част от управление.Дори цената да е, ако се изгубят една или много държави и <народи>, това няма никакво значение.В крайна сметка моята и на много други хора цел е да има Хора , а не граждани, поданици.Трябва да помислите връз това, инак нищо не научавате от история.За да работиш в, и за голяма общност , разбирай залагайки всичко, трябва да има сериозна цел, концепция, а сегашните на <пазара> са смехотворни.Тъй остава много по силна истината, това което е било, без изкривявания, без национални обвързаности.
Преразказвам, по земите около Одрин и към морето, населението , което е говорило предимно български диалект малко преди Руско-турската война и Освобождението, в голямата си част , не е желало да се отделя в друга държава от Осман. империя, желали са да има повече ред,нормални данъци , бюрокрация и пр.Искали са реформи в самата империя. Това са преки наблюдения, участие и пр. на мой предшественик Христоз Карабатак - по това време християнин.
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Наивно е да се твърди, че неоосманската доктрина, която в момента се прилага на Балканите не е неделима част от постулатите на новия световен ред в регионален план.

Видя ли как нашият уважаван президент размаха пръст на българите, че са се осмелили да хвърлят камъни по джамийската лафка и чинно си замълча за заканата на Хафъзов в Парламента да се жертва за освобожденито си.

Този човек на всеослушание се провикна, че иска да се освобождава от нас, от българите.

"От сега ви казвам, следете всяка моя стъпка, защото съм готов да заплатя за свободата си. Аз ще бъда свободен, въпреки вашите рестриктивни действия.

Аз ще вървя по пътя на Осман Калъч, Ахмед Давутоглу от село Искра, по пътя на Нури Каалъ и на Ахмед Доган ..."

Kакто се казва нерде Ямол, перде Стамбул. Неоосманизмът си е чист национализъм и поради това е несъвместим с либерализма. А как бил реагирал кръжеца Прокофиев е съвсем отделен въпрос, нямащ нищо общо нито с неоосманизма, нито с либерализма.

Споменахте история, оформи се разговор по повод някакъв проект.
Аз имам друго мнение на какво трябва да се съсредоточи история, само на това което е или е близко до <истината> , всичко друго НЕ е история, то е политика, власт, пари ,част от управление.Дори цената да е, ако се изгубят една или много държави и <народи>, това няма никакво значение.В крайна сметка моята и на много други хора цел е да има Хора , а не граждани, поданици.Трябва да помислите връз това, инак нищо не научавате от история.За да работиш в, и за голяма общност , разбирай залагайки всичко, трябва да има сериозна цел, концепция, а сегашните на <пазара> са смехотворни.Тъй остава много по силна истината, това което е било, без изкривявания, без национални обвързаности.

Не само наивни, но и доста глупави разсъждения. Не зная дали се усещаш, но в момента казваш, дори цената да е да измрем, важното е че други ще живеят.

Link to comment
Share on other sites

,,,,,, Не само наивни, но и доста глупави разсъждения. Не зная дали се усещаш, но в момента казваш, дори цената да е да измрем, важното е че други ще живеят. ...............

Няма глупави неща в това, но има <глупави> хора.

Не говорим за умиране, а точно обратното , ОЩЕ Живот, повече живот , пробвай и размисли.
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Kакто се казва нерде Ямол, перде Стамбул. Неоосманизмът си е чист национализъм и поради това е несъвместим с либерализма.

Изобщо не е вярно, че национализма и либерализма са несъстими. Новият подход на налагане на либералният неоосманистки национализъм на Давутоглу вади днешна Турция от праха на околностите на Европа и започва изграждане на един нов свят с център Анкара.

davutogly.jpg

Турската експанзия освен с политическото влияние сред българското правителство е заето вече и да атакува и умовете на децата ни. Пример - в учебника за трети клас по предмета „Човекът и обществото“ османско робство няма, за сметка на това има „държава на султана“.

В продължение на две страници от учебника на девет годишните българчета се обяснява как българите живеели „спокойно и сговорно“ в Османската империя и как „свободно изповядвали вярата си“. Няма нито ред за кланетата, геноцида над българския народ в Османската империя и борбата му за вяра и свобода.

Издателството на въпросния учебник е „Просвета“. Чрез него се осъществява първият досег на невръстните българчета с българската история.

Най-дългият исторически урок в учебника е със заглавие „Опознавам държавата на султана“.

В уводните редове на урока се съобщава, че „жителите на османската държава били различавани според религията им“.

Няма нито дума коя е тази „османска държава“, откъде се е появила на Балканите, защо българите живеят в нея, защо ги управлява султан.

За сметка на тези важни уточнения, без които децата не биха разбрали какво всъщност учат, авторите са отбелязали, че:

„На християните и евреите било разрешено да изповядват вярата си…“.

Уместно обаче е пропуснато да се спомене за етническото прочистване на цели български региони, за кръвния данък, кървавото потушаване на въстанията ....

post-6103-0-69585000-1393179650_thumb.jp

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Еньо, не смесвай нещата. Главаната цел на САЩ е цялата планета да е тяхна колония. Или както говорят теоретиците на американския имперализъм - САЩ да има лидерска роля на планетата. Тъй като в България няма националноотговорно управление, а колониално, то и учебниците се пишат в духа на либерализма, който е идеологията на неоколониализма. ЗА това и турско робство няма, защото това се възприема като остатък от някогашния национализъм. Имаме някакво въображаемо османско присъствие. Това е част от преходния период, когато историята ще се обезличи дотолкова, че да отпадне, защото историята подхранва национализма. А Ердоган с неосманските си сънища се опитва да се прави на велика сила, но от ЦРУ ще си погрижат да загуби властта. Би било пълно безумие за една колониална държава да допуска местен национализъм. Не си мисли че във Вашингтон пасат трева.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Имаме някакво въображаемо османско присъствие. Това е част от преходния период, когато историята ще се обезличи дотолкова, че да отпадне ...

Да. Започвам да се убеждавам, че историята само пречи и спъва интеграцията на човечеството ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да. Започвам да се убеждавам, че историята само пречи и спъва интеграцията на човечеството ...

Да пречи, но не на човечеството, а на имперската политика на САЩ. То и неосманизмът също пречи, за това се работи по отстраняването на Еродган и Давутоглу.

Редактирано от Stefan Iv
Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител

Колко от коментиралите преподават история в училище, имат деца в училищна възраст или са запознати с учебниците по история и пр.?

Бая глупости са се изписали не само в този форум, но нали тук е БГ наука, бива ли толкова да сте първосигнални половината, а останалите да сте изключително манипулативни?

Очаквах колегата Историк поне да подходи по трезво и да ви налее акъл...

Извинявам се за следващите няколко реда на всички по чуствителни форумци, но ще повикам малко!

1. НИКОЙ НЕ ВЪЗНАМЕРЯВА ДА ПРЕМАХВА ИСТОРИЯТА ОТ УЧИЛИЩЕ!

2. НИКОЙ НЕ ВЪЗНАМЕРЯВА ДА ПРЕМАХВА БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ!

3. БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ СЕ УЧИ В 5, 6 и 11КЛАС(по 2 часа седмично) ОТ КРАЙ ДО КРАЙ, А В 7(1,5 часа дедмично) СЕ ИЗУЧАВА ИСТОРИЯТА НА ЗЕМИТЕ НИ ПРЕЗ АНТИЧНОСТТА.

4. ПРЕЗ 8(1,5 седмично) КЛАС СЕ ИЗУЧАВА СРЕДНОВЕКОВНАТА НИ ИСТОРИЯ, В 9(по 2 часа седмично) КЛАС СЕ УЧИ ИСТОРИЯТА НА ЗЕМИТЕ НИ ПОД ОСМАНСКА ВЛАСТ, В 10(2 часа седмично) СЕ ИЗУЧАВА ИСТОРИЯТА НА СВЕТА СЛЕД ПСВ ДО НАШИ ДНИ, ВКЛ. И НАШАТА ИСТОРИЯ В ТОЗИ ПЕРИОД.

5. ПОВТАРЯМ ЗА ВСИЧКИ НЕРАЗБРАЛИ БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ СЕ ИЗУЧАВА ОТ 5 ДО 11КЛАС НЕПРЕКЪСНАТО В НЕПРОФИЛИРАНИТЕ ПАРАЛЕЛКИ И ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ, А ПРОФИЛИРАНИТЕ(ХУМАНИТАРНИ) ИЗУЧАВАТ ИСТОРИЯ И В 12 КЛАС- БАЛКАНСКА И БЪЛГАРСКА.

6. ХУМАНИТАРНИТЕ ПАРАЛЕЛКИ ИЗУЧАВАТ ИСТОРИЯ СЪОТВЕТНО В 9 КЛАС-2 ЧАСА, В 10-5 ЧАСА, В 11-6 ЧАСА, А В 12 КЛАС- 7 ЧАСА! И ПРЕЗ ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ГОДИНИ СЕ ИЗУЧАВА ПОД ЕДНА ИЛИ ДРУГА ФОРМА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ.

7. НЯМА НИЩО ЛИШО РЕАЛНИТЕ НЕПРОФИЛИРАНИ ПАРАЛЕЛКИ ИЛИ ТАКИВА С ПРОФИЛ РАЗЛИЧЕН ОТ ХУМАНИТАРЕН ДА ИЗУЧАВАТ ИСТОРИЯ, ВКЛ. И БЪЛГАРСКАТА ДО 10 КЛАС! ПРОСТО ТРЯБВА ДА СЕ УВЕЛИЧАТ ЧАСОВЕТЕ ОТ 5 до 10 КЛАС И ДА СЕ НАБЛЕГНЕ ПОВЕЧЕ НА УПРАЖНЕНИЯ И ПО МАЛКО СУХА ФАКТОЛОГИЯ. ПО МАЛКО ЗУБРЕНЕ И ПОВЕЧЕ МИСЛЕНЕ. НЕЩО КОЕТО НЕ СЕ ЗАБЕЛЯЗВА ВСЕ ПО ЧЕСТО И ТУК. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Стоедин е прав - всичко това е така. Но непрекъснатите спазматични промени, извършвани от министерството, предизвикват всевъзможни опасения сред хората и създават усещането, че то е в състояние да сътвори всякакво безумие.

След като предишните няколко състава на МОН се канеха да ограничат основното образование до 7 клас и по този начин да обезглавят основните училища, сегашният предвижда да го разтегне до 9 клас и с това да нанесе удар върху гимназиите.

Така че много добре разбирам защо хората подскачат при всяка - дори много неточна - информация за реформи в образованието.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/02/14/2241938_obmislia_se_istoriia_da_ne_se_izuchava_v_11_i_12_klas/?ref=rss

Днес ми попадна тази новина, на пръв прочит си помислих, че е станало объркване, но те наистина мислят да го направят това. Какво въобще може да доведе брилянтните умове от секция "образование" да обмислят такава възможност?

като човек минал цялата учебна програма за 10г. без никакъв проблем и на много по-високо ниво от това на сегашния средностатистически ученик аз поставям въпроса дали изобщо има нужда от 11 и 12 клас

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

..... аз поставям въпроса дали изобщо има нужда от 11 и 12 клас

Камбанарията, Невски, камбанарията......ако питат даскалите ще трябва да се учи до 14-15 клас.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Камбанарията, Невски, камбанарията......ако питат даскалите ще трябва да се учи до 14-15 клас.

мисля, че е ясно какво имам превид

не толкова важно дали ще се учи 10,11,12 или 13г.

важно е какво е качеството на образованието и дали то отговаря на съвременните реалности

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Качеството е позорно ниско и в този смисъл напълно отговаря на съвременните реалности. От тази гледна точка образованието спокойно може да бъде ограничено примерно до 6 клас.

Ако обаче трябва да се постигне онова качество, за което говори Невски - при тези ученици ще трябва да се учи до 16-ти клас, но и тогава не би имало сигурни гаранции за успеха.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...