Отиди на
Форум "Наука"

Геният на министерството на образованието


Recommended Posts

  • Потребител

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/02/14/2241938_obmislia_se_istoriia_da_ne_se_izuchava_v_11_i_12_klas/?ref=rss

Днес ми попадна тази новина, на пръв прочит си помислих, че е станало объркване, но те наистина мислят да го направят това. Какво въобще може да доведе брилянтните умове от секция "образование" да обмислят такава възможност?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ще ти кажа как - по поръчка на лявата власт. Това може да цели две неща - или поредното подкопаване на образованието у нас, или, което е много по-вероятно - поредният кьорфишек.

Като се появи такава новина, националистите - популисти скачат и почват да вдигат праведен протест. Така имиджът им преминава от хулигански или подозрително мафиотски в патриотичен.

Много лесно може да се провери кой е искрен патриот. Такова правителство, което така си играе с българското образование, трябва ли да остане на власт? Не трябва. Може ли да бъде свалено? Може. От кого? От най-видният български ура патриотар на десетилетието.

Ще бъде ли? Няма да бъде.

Сега ще скочат 2 политически сили срещу това, една стара, омърсена от скандали, и една нова. Съответно министерството ще се откаже от идеята и победата ще се пише за сметка на съответните "патриоти".

"На маймуни ни обърнахте!"

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Това безобразие не е продукт само на настоящия състав и ръководство на министерството - представлява само част от дълга вече традиция (от 2006 или 2007г. насам) на съсипване на онова, което е останало от образованието.

Настояща заслуга е дуалното обучение - друга измишльотина, за която се осигуряват европейски пари. И за да ги налапат по най-бързия начин, сега ще унищожат профилираното обучение за сметка на професионалното.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/02/14/2241938_obmislia_se_istoriia_da_ne_se_izuchava_v_11_i_12_klas/?ref=rss

Днес ми попадна тази новина, на пръв прочит си помислих, че е станало объркване, но те наистина мислят да го направят това. Какво въобще може да доведе брилянтните умове от секция "образование" да обмислят такава възможност?

"Министерството на образованието обмисля историята да отпадне от учебния план за 11 и 12 клас, съобщи БиТиВи..."

Българските министерства одавна нямат права да обмислят каквото и да е било.

Те са обикновени служебни изпълнители на списъци с мероприятия разхвърляни по седмици и месеци за четиригодишния мандат.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Историята е съкровищницата на нашите дела, свидетелка на миналото, пример и поучение за настоящето и предупреждение за бъдещето.
Историята е единствено възможния синтез на всички науки за човека.
Историята е основополагаща за формирането на общата култура на всеки човек, както - и за себепознанието му.
Народ, който отказва да изучава езика, историята и литературата си, е обречен на изчезване. Тези три учебни предмета формират националното самосъзнание на народа.
Който иска да разбере миналото и настоящето, трябва да изучава историята. Неразбирането на настоящето е породено от непознаване на миналото.
Който контролира миналото, контролира бъдещето; а който контролира настоящето, контролира миналото.
Качеството на образованието няма да се подобри с намаляване на часовете по един от най-важните учебни предмети. Напротив, не само, че не бива да отпадат часовете по история в 11-ти и 12-ти клас, ами трябва да се увеличат!
Истинското просвещение е невъзможно, ако историята е натикана в мрака на забравата.
:umnik::book::smartass:
Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
.....Който контролира миналото, контролира бъдещето; а който контролира настоящето, контролира миналото.......

"Който контролира миналото, контролира бъдещето; а който контролира настоящето, контролира миналото." е лозунгът на партията на Биг Брадър.

Нас пък ни контролират само със споменаването на историята, както се досети КГ.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Докато България не се опре на класическите ценности, никога няма да се възроди! Да знаете.

Мечта за реставрация на класически ценности? Това е утопия.

Новия световен ред преформулира и налага като задължителен шаблон бавно и неусетно своите критерии от държавните и междудържавните отношения до подзаконовите актове на правителствата-финансови, социални и политически отношения включително и тези, касаещи личността.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Вероятно авторите на този проект са пропуснали доста часове по история в училище.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Вероятно авторите на този проект са пропуснали доста часове по история в училище.

Или изпълняват дългодействащи планове....

:elvis: :elvis: :elvis:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Или изпълняват дългодействащи планове....

Дългосрочни се казват.

Всяко правителство продължава оттам, от където е стигнало предишното по основните въпроси.

За заблуда на аудиторията се правят заблуждаващи бутафорни ниско бюджетни номера като повишаване пенсиите с 5 лева, командироване на жандармерия по селата, мораториум за 12 месеца на повишаване годините за пенсиониране и т.н.

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2014/02/15/2242083_ami_ako_na_decata_ne_im_e_zabraneno_da_murdat_v/?ref=yellow_ip

Ето още нещо свързано с образованието. ИСТОРИК може да адде професионално мнение за написаното в статията.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дългосрочни се казват.

Всяко правителство продължава оттам, от където е стигнало предишното по основните въпроси.

За заблуда на аудиторията се правят заблуждаващи бутафорни ниско бюджетни номера като повишаване пенсиите с 5 лева, командироване на жандармерия по селата, мораториум за 12 месеца на повишаване годините за пенсиониране и т.н.

Прав си.

На тези които са публични и има срок, отговорник, бюджет за решаването на даденият проблем.

Но тези които не са публични? Има които са безсрочни. И само в сайтовете на конспирациите пишат за тях....

Що за правителствата, единственно в повишението на възнаграждаването на парламентните депутати(понеже министрите получават заплата зависима от тяхната ), за замълчаването на изворите на партийните пари, непокътноста на някои бивщи и сегашни лидери/олигарси има продължаваща се непокътната политика. Иначе във всичко друго, всеки избор носи основни промени, в държавните предприятия, бурокрация. Уволняват се не само на ген. директор ами чак до долно, бачкарско ниво всички които са били шефове. Стигна се до там, че 99% от служещите нямат публично мнение не само по-политически въпроси ами и в това дали супата в столовата е била кисела или не.... :elvis: :elvis: :elvis: :elvis:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прав си.

На тези които са публични и има срок, отговорник, бюджет за решаването на даденият проблем.

Но тези които не са публични? Има които са безсрочни. И само в сайтовете на конспирациите пишат за тях....

Що за правителствата, единственно в повишението на възнаграждаването на парламентните депутати...

Видя ли, какъв номер изиграха за заблуда на гражданството когато си вдигнаха заплатите?

Поръчаха си закопчаване на няколко депутатски автомобили със скоби и видео заснемане за да не се усети горкият редови данъкоплатец и тоя вместо да се разгневи и да помечтае за линч, в края на краищата ги съжали за скобите гледайки с умиление вечерните новини... О, неразумний!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2014/02/15/2242083_ami_ako_na_decata_ne_im_e_zabraneno_da_murdat_v/?ref=yellow_ip

Ето още нещо свързано с образованието. ИСТОРИК може да адде професионално мнение за написаното в статията.

Ето малко допълнение... Интервю с г-н Хехт...

Пък комантара, ако може - утре, че ми се доспа...

http://www.economy.bg/humancapital/view/12253/Kak-obrazovanieto-mozhe-da-byde-demokratizirano

---

Ето интервю и с българска учителка, работеща по тази система.

http://www.dnes.bg/obrazovanie/2014/02/15/deteto-v-uchilishte-slushashto-ili-misleshto.215780

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Струва ми се, че това вече го обсъждахме. При един такъв проект е най-добре изобщо да се махне 11 и 12 клас за тези, дето смятат да кандидатстват във ВУЗ с история, защото за 2г. ще забравят единственото, което ще им трябва за тяхното бъдеще докато учат неща, които най-вероятно изобщо няма да им потрябват в живота и ще ги забравят.

В образованието, както и във всички обществени сфери в България се гледа да се завърти някоя далавера, а не да се направи нещо полезно за хората - взимане от близки на управниците на крупни хонорари за проекти, за ежегодно сменящи се учебници и т.н.

Не че родното образование няма нужда от реформи. Напротив. Но кадрите които управляват искат да запазят разлагащата се стара система със симулиране на реформа. Сиреч идеята е да не се допусне да се създават частни училища, които ще обучават хората за това, което ще им е необходимо в живота, а не да пробват да набият в главите на учениците комунистически идеи.

Профилираното образование изобщо не е лошо, а е правилното образование. У нас се обучават "майстори по всичко" дето не може да направят нищо както трябва. Имаме си достатъчно майстори дето знаят кои са Гьоте и Моцарт, ама не знаят какво е лопата и отверка.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

По мое време (1989 - 1991 г.) след 9-ти (или 10-ти?) клас, ако имаш успех над 4 (или беше 4,50), оставаш в гимназията и в 11-ти клас (последен; тогава 12-ти клас нямаше) се профилираш. Ако имаш по-нисък успех, заминаваш в СПТУ (днес - ПГ). И излизаш оттам с някаква професия (строител, шивач, готвач, фризьор, електротехник, механик...).

Аз бях в паралелка с усилено изучаване на френски език. Допълнително си избрах (в 11-ти клас) да изучавам история и география.

С моя клас (франсетата) учех два дни френски език. С други ученици от други класове пък учех два дни история и два дни география. Тези три предмета - по 6 часа на ден. И така - 6 дни в седмицата.

Обаче вече не ме занимаваха с нищо излишно (математика, физика, химия, биология, литература, физкултура...). "Излишните" предмети ги изучаваха други мои съученици, групирани в други групи по интереси (физика и математика, биология и химия, литература и руски език). Това, което бе излишно за тях пък, го изучавах аз.

От моята група само двама станахме професионални историци. Един-двама станаха прависти. Повечето от другите или учиха други неща в университета, или не продължиха образованието си и започнаха работа. Някои заминаха за чужбина.

Единствено аз станах учител. Другото момче, което стана историк, никога не е работило като такъв. Работи като склададжия.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Мечта за реставрация на класически ценности? Това е утопия.

Новия световен ред преформулира и налага като задължителен шаблон бавно и неусетно своите критерии от държавните и междудържавните отношения до подзаконовите актове на правителствата-финансови, социални и политически отношения включително и тези, касаещи личността.

Докато бълнуваме за него ще пълни мислите ни.

Това са просто разни опити на разни сили, които никога нямат ефектите, които желаят. Не ги надценявай тия неща.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какво точно е предложението? Историята да отпадне като предмет в 11 и 12 клас ли? Ако е така с какво ще бъдат заменени тези часове, с друг предмет или с нищо?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Toчно така, кьор фишек ;). Проекта е от 2009, обсъждан и отхвърлен още през2010-та. Любопитното е, че е предложено не само историята да отпадне, а и природните дисциплини. Т.е. да се учат като спецкурсовете в Университе и/или по профила на гимнаиите. Като идея никак не е лошо (не дадения проект, а по принцип).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Те по комисиите могат да обсъждат и задължително изучаване на турски език. Важно е не какво се обсъжда, а какво се приема. Не се безпокой няма да махнат историята...

Турция на този етап няма интерес да премахне напълно историята от българските училища, а да я моделира и преформулира година след година така, че съдържанието на учебните помагала да са в крачка със поредните завоевания на партията за права и свободи и мюфтийството ...

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Еньо, предупреждавам! Ще се обърна към колегите отговорни за раздела! Тук не би трябвало да се толерират твърдения неподкрепени с док-ва. Сериозни док-ва. Така, че искам ако продължаваш да има санкции!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но не съвсем! Може би трябва и тук да почнем дебат!? Тук поне модераторите са балансирани ;).

Един от о-ните проблеми в образователната с-ма са даскалите, т.е. учителите. Ясно е, че децата няма нужда да се 'пълнят' със знания, дето даже да ги научат няма да ги изполват или няма да са им в полза. Това е ясно на всички. С други думи, дайте да предложим да се реформира с-мата така, че освен на децата да им е интересно (което е важно!), да има и файда а тях. Това си минава през тотално орязване на учебните предмети. За какво му е на един ученик, който няма намерение да се пробва в точните науки, електронните облаци или закона на Бойл-Мариот? Или на някой експерт в математиката, какъв е произхода на българите (хахаха, не че е ясен!). А си имам идея разбира се, но реформирането тотално ще доведе до яко съкращение на учителите. Така ли е Историк! Стоедине!? То според мен ще има санитарна или профилактична роля, ама много хора излизат нн улицата без да могат да правят нищо друго (общо взето то и това не правят като хората).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Еньо, предупреждавам! Ще се обърна към колегите отговорни за раздела! Тук не би трябвало да се толерират твърдения неподкрепени с док-ва. Сериозни док-ва. Така, че искам ако продължаваш да има санкции!

Петия конгрес на турския език в Кърджали е достатъчно доказателство за методите срещу образователната ни система. Сериозни :док-ва” са и протоколите на проведените в Измир, Бурса, Истанбул и Анкара научни симпозиуми и конференции с участие на добре платени хора от нашите академични среди на теми от рода на:

„Дискриминационното отношение към мюсюлманите в България“ ,

Механизми за обединението на сънародниците от турския свят“

„Положението на балканските турци в Родопите“...

Заплащането на луксозното издание на проф. Христо Матанов от СУ „Пътеводител за Османска България“през коя банка стана?

Редактирано от Eньо
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...