Отиди на
Форум "Наука"

Забавни и куриозни случаи от киното/филмите


nik1

Recommended Posts

  • Потребители

Двойничките и "дигиталните приближения" в Star Wars

Кийра Натли (вляво) и Натали Портман като "кралица Амидала".

image.png.efec9e2d34bc822b8764e51e2af0fd0b.png

 

Натали Портман и Кийра Найтли

image.png.6d8c007dd776f479191da9b287d3122d.png

 

 

Ингвилд Деила (вляво) и Кери Фишер като "Принцеса Лея Моргана"

Ингвилд Дейла изпълнява ролята  на Принцеса Лея във „Rogue One: История от Междузвездни войни“

image.png.58e043bc25030513630c87c22aced309.png

 

image.png.09783f2d609d07fd9095195badee3584.png

В случая са използвани дигитални ефекти са да се получи тази голяма прилика

Show-art-164.png

 

Аналогично, Гай Хенри е в ролята на Генерал Таркин в „Rogue One: История от Междузвездни войни“, роля изиграна от Питър Гушинг в оригиналата трилогия

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Най-касовия филм за всички времена в киното е Аватар Avatar ,
С отчитане на инфлацията обаче, най-големите приходи (в долари с тежест от 2014 година) в света има филмът "Отнесени от вихъра" от 1939 година Gone with the Wind Приходите на филма се оценяват 3, 440 милиарда долара (долари с тежест от 2014 година),  а Аватар остава втори с около 3 милиарда долара (долари с тежест от 2014 година). 

 

Най-касовият франчайз/сериал в киното, за всички времена са филмите от Киновселената на Марвел Marvel Cinematic Universe (MCU) , които са базирани на комиксите на Марвел. Приходите за общо 17 филма. са над 13 милиарда долара,
С отчитане на инфлацията обаче, най-касовият франчаиз/сериал е този на Eon с филмите за Джейм Бонд -с приходи около 14 милиарда долара , но вероятно още в първата половна на на другата година Marvel Cinematic Universe ще оглави класацията: През 2018 година излизат три нови филма на Марвел.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Да живееш като във филм или да го изиграеш на екрана като живота си

Във "Всичко за Ева" /All About Eve, 1950/ на режисьора Джоузеф Манкевич

http://www.imdb.com/title/tt0042192/

две от актрисите изпълняващи главните роли - Бет Дейвис и Анн Бакстър - сливат личния си живот с ролите си във филма.

Bette_Davis_in_All_About_Eve_trailer.thumb.jpg.d83c9bc1972c3ec08ff71d14af70e336.jpg

Бет Дейвис играе застаряващата прима в театъра Марго Ченън, всъщност играе самата себе си по онова време

Бет Дейвис се развежда по време на снимките и сключва брак с партньора си във филма Гари Мерил /в ролята на Бил Симпсън/,

Gary_merrill.png.d65f2ebbd6165004d218fc99a745576a.png

Гари Мерил играе любимият на Марго Ченън, който я защитава с цената на всичко във филма; той и Бети Дейвис прекратяват старите си бракове след този филм и сключват брак, издържал цели 10 години, много за Холивуд

Анн Бакстър играе това, което е преживяла лично по пътя си към холивудска звезда, когато е започнала артистичната си кариера на 13-годишна възраст в Бродуей.

Anne_Baxter_in_All_About_Eve_trailer.jpg.7bfacc310597d60613feedbf8c285942.jpg

Анн Бакстър сама се отказва от номинацията си Оскар в този филм, мотивирайки се, че нейната роля не е второстепенна, и според мен, тя не е

И двете актриси са номинирани за Оскар, но Анн Бакстър се отказва от номинацията си, обидена, че и се присъжда за второстепенна роля, тя не се съгласява с определението на журито "второстепенна роля" в този филм и получава първия си Оскар няколко години по-късно. Филмът е звезден успех за Джоузеф Манкевич, който получава за него Оскар за най-добър режисьор и най-добър сценарист. Самият филм е номиниран за 14 Оскара и по този показател с него може да се сравняват единствено Титаник, освен това е определен на 16-то място между 100-те най-добри американски филми за всички времена.

800px-George_Sanders_Allan_Warren.thumb.jpg.d8779e8e905040b6b02878a98e32a35b.jpg

Джордж Сандърс взема заслужен Оскар за второстепенна роля като безскрупулен и жесток демоничен образ на всесилен театрален критик, определящ съдбата и живота на актрисите

Блестящи второстепенни роли на Джордж Сандърс /извоюван Оскар за ролята му на филмовия критик-злодей Едисън Де-Вит, паметна роля/ и младата Мерилин Монро в ролята на дебютираща бродуейска прима, сладка блондинка.

EveEveMargotCasswellWitt.jpg.f67021de0a867877254daeb9f3e41416.jpg

Младата и неизвестна Мерилин Монро играе сладка блондинка, опитваща се да прави кариера с благословията на могъщия  Де-Вит, вдясно

Анн Бакстър прави запомнящо се изпълнение на "жена-ученик на дявола", изгражда образ подобен на този на Бети Шарп от "Панаир на суетата" - личност с остър ум, безкрайни амбиции и никакви скрупули при постигането на целта. Тя е била съвсем различна личност в реалния живот, никога не е минавала през трупове в кариерата си, каквато роля играе блестящо във "Всичко за Ева".

Целият филм е шедьовър на бродуейската театрална школа, пренесена върху сребърния екран. За любителите на класическата актьорска игра е откровение и удоволствие - една дузина актьори демонстрират, че два часа могат да минат като две минути, когато върху екрана се твори изкуство.

http://muvibg.com/filmi/22505-all-about-eve-vsichko-za-eva-1950.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Страстите Христови" на Мел Гибсън - отказани за разпространение от 20th Century Fox  в САЩ

Това е причината Мел Гибсън да се обърне към малката и сравнително неизвестна дистрибуторска компания Newmarket Films.Филмовата компания на Мел Гибсън ICON e имала предварителен договор за дистрибуция в американските киносалони с 20th Century Fox, сключен две години преди реализирането на филма /2004/, но те се отказват, защото виждат в този филм антисемитизъм и се опасяват от публични протести срещу него. Подкрепя го обаче Обединената Методистка Църква (UMC) с 12 млн. членове в САЩ, които заявяват, че този филм ще помогне на много атеисти да приемат христовата вяра. Гибсън не използва големите печатни медии, за да прави рекламна кампания, но инвестира 15 млн /самата продукция му струва 30 млн/ в малки телевизионни клипове. Още първата седмица прожекциите в САЩ му връщат 88 млн., а до края на годината над 370 млн. Това е неговият най-касов филм.

Филмовата критика в САЩ обаче го посреща на нож, наричат го "the most virulently anti-Semitic movie made since the German propaganda films of World War II"  и го сравняват с "Портокал с часовников механизъм" като бруталност на сцените с насилие и кръв. В Малайзия отначало филмът е цензуриран и забранен, в Израел нито една дистрибуторска компания не се наема да го излъчи в киносалоните.

Във филма участват двама български актьори - Христо Шопов в ролята на Пилат Понтийски и Христо Живков в ролята на Йоан. Ролята на Иисус е на Джим Кавийзъл.

През следващите десет години след "Страстите Христови" единственият реализиран режисьорски филм в САЩ на Гибсън е "Апокалипто" /2006/, а участието му в главна роля в американски филм се изчерпва с "Бобърът", режисиран от Джоди Фостър. Разделя се през 2006 след 26 годишен брак с австралийската си съпруга, от която има седем деца, алкохолизира се, прави често публични скандали, през 2009 се развежда официално. Междувременно създава нова връзка с руската пианистка Оксана Григориева, от която му се ражда дъщеря, но през 2010 Григориева подава срещу него иск за домашно насилие и алкохолизъм. Малко след това в медиите попада анонимно изпратен запис от телефонни разговори на Гибсън, въз основа на които активисти за защита на човешките права го обвиняват в открит расизъм, антисемитизъм и сексизъм и призовават за бойкот на неговите филми. Разводът на Гибсън с първата му съпруга е най-скъпо струващия развод в историята на Холивуд - 400 млн. долара, раздялата му с Григориева му струва 750 000 долара.

След като прави публично разкаяние за изказванията си публикувани в медиите и се извинява, Мел Гибсън отново се завръща в Холивуд през 2016 с режисираният от него военен филм "Възражение по съвест", започнат през 2014.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Средната възраст на гледащите филма е 47,4 години..

/ЕГН-то, "вдединяваме се" :), шегувам се

Не съм гледал филма, защото има. резерви към режисьора. Не че не гледам филми на тази тема, не съм консеваратор, за кажа "това не е за мен" Може би  съм гледал повечето от десетте най-добри филма за Исус.

 Причината, е че Мел Гибсън не ми вдъхва вяра, когато е сериозен и себе си (иначе ми е любим актьор в криминалните комедии , като джентълмен и "рицар", например "Птица върху жицата" с Холди Хоун ), заради тези му изпълнения например:

https://www.blitz.bg/article/16019

====================

През 2016 излезна филма Risen (възкресение), който е билейска и историческа драма в по- светли тонове .На мен лично, филмът ми беше приятен за гледане.

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 8/13/2017 at 18:05, Б. Киров said:

По същата причина гледам почти всичко от "Елементарно Уотсън!", заради Джони Лий Милър, много добър актьор, според мен.

Джони Лий Милър ( Jonathan "Jonny" Lee Miller) е английски актьор.

Интересно за него, е че той е първият съпруг на актрисата Анджелина Джоли, дъщеря на актьора Джон Войт.

Двамата се запознават при снимане на филма Хакери (1995), в който участват в главните роли. Женят се през 1996 година, а бракът им продължава 3 години., Двамата нямат деца.

В момента той е женен за актрисата и продуцент Мишел Хикс (Michele Hicks), с която имат един  син

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 hour ago, nik1 said:

Средната възраст на гледащите филма е 47,4 години..

/ЕГН-то, "вдединяваме се" :), шегувам се

Не съм гледал филма, защото има. резерви към режисьора. Не че не гледам филми на тази тема, не съм консеваратор, за кажа "това не е за мен" Може би  съм гледал повечето от десетте най-добри филма за Исус.

 Причината, е че Мел Гибсън не ми вдъхва вяра, когато е сериозен и себе си (иначе ми е любим актьор в криминалните комедии , като джентълмен и "рицар", например "Птица върху жицата" с Холди Хоун ), заради тези му изпълнения например:

https://www.blitz.bg/article/16019

====================

През 2016 излезна филма Risen (възкресение), който е билейска и историческа драма в по- светли тонове .На мен лично, филмът ми беше приятен за гледане.

По принцип не си падам по библейски филмирани драми, но навремето като излезе у нас "Срастите Христови" на Гибсън го гледах само от любопитство след започналите скандали с този филм в САЩ. Честно казано, тогава не издържах да го догледам докрай, дойде ми в повече насилието и натурализма. Вчера се насилих за втори път да го гледам - на три пъти:af: - успях да го завърша.

Прекалено натуралистичен, прекалено много кръв. Освен това, другото, което ме порази в този филм - Гибсън съвсем откровено игнорира актьорската игра, влязъл е в ролята на бог-режисьор, той затова е подбрал и сравнително неизвестни дотогава актьори, но не им е и оставил много място за изява. Джеймс Кавийзъл, който е доста ярък като индивидуалност, според мен, в "Страстите Христови" е сведен до едно говорещо тяло, което илюстрира идеята на Гибсън за Спасителя. Нашите момчета - Христо Шопов и Христо Живков - имат повече индивидуалност в този филм от образа на Христос, особено Шопов в ролята на Пилат Понтийски, невероятно добра игра, нюансиран и сложен образ, Живков също изгражда образ в ролята на Йоан, и то не незабележим и периферен. Любопитно е, че дъщерята на Адриано Челентано, Росинда Челентано играе ролята на Сатаната /"играе" е силно казано, по скоро присъства в/, но и се получава добре заради камерата. Джоузеф Дешанел, операторът, спасява филма и го прави супер-професионален, фантастична работа на камерата в синхрон със звук и музика. От тази гледна точка, който професионално се интересува от кино /аз не/, има какво да научи от този филм като занаят и майсторство.

С Гибсън първата ми среща беше в "Лудият Макс", там играе самият себе си, но в добра светлина - симпатичен разбойник с емпатия към добрите, особено сцените с хлапето са велики. Някои филми с актьорско участие съм пропуснал, гледал съм почти всичко негово като режисьор. "Апокалипто" беше ехо на "Страстите христови" - отново натурализъм и шокиращи сцени, малко думи и актьорска игра, много камера и монтаж, деспотично режисьорско присъствие. За мен лично "Смело сърце" е върхът му като режисьор, и като актьор, а най-приятния образ като главна роля е в "Маверик" - симпатичен мошеник и авантюрист, джентълмен и галантен любовник.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Необосновани (според мен) бруталности и натурализъм имаше и в "Смело сърце" и в "Патриотът". Заедно със Страстите Христови те според мен бявха нещо като началото на края,  на актьора (и режисоьра) - познат и харесван в ролите си на симпатяга и добряк..

На добрия и харесван  актьор като симпатяга и добряк, като че не е гарантирано  че е ще е добър и харесван си в друго амплоа, Повечето "негениални" актьори като че ли намират своята роля и добро представяне (Голди Хоун не излезна от ролите на немного сериозно момиче и жена, и това я направи печеливша ,актйор с много и награди ), Мел Гибсън като че ли не успя в своята трансформация..

Сещам се и за актрисата от филма от заглавието Клеър Денс .При нея като че ли се случи обратното: Не можа да се "пласира" като любовна и романтична актриса след Romeo + Juliet. Беше сравнително добър "аутист" във филма Темпъл Грандин ( в 15 годишната и кариера, с пресъсвания, първите и награди са за тази роля ),  И като грозното пате, превърнало се в красив лебед, се представи като блестяща "биполярна" фрики, в сериала Homеland - актрисата има 10 награди за ролята си в сериала Хоумланд.

:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 часа, nik1 said:

Необосновани (според мен) бруталности и натурализъм имаше и в "Смело сърце" и в "Патриотът". Заедно със Страстите Христови те според мен бявха нещо като началото на края,  на актьора (и режисоьра) - познат и харесван в ролите си на симпатяга и добряк..

На добрия и харесван  актьор като симпатяга и добряк, като че не е гарантирано  че е ще е добър и харесван си в друго амплоа, Повечето "негениални" актьори като че ли намират своята роля и добро представяне (Голди Хоун не излезна от ролите на немного сериозно момиче и жена, и това я направи печеливша ,актйор с много и награди ), Мел Гибсън като че ли не успя в своята трансформация..

Преди 3 часа, nik1 said:

 

Съгласен съм за бруталността и насилието в "Смело сърце", в "Патриотът" също, но там Гибсън не е режисьор. Всъщност сблъсъкът между амплоа и нов имидж при него идва най-вече от "Смело сърце", но по същество това е дебютният му изцяло самостоятелен и успешен режисьорски филм, преди това има два невзрачни, единият е документален, след това има още четири, като извадим тв сериала, три. Не съм гледал последният от 2016, видях в класациите много високи зрителски оценки и коренно противоположен на предишните му филми сюжет - медик, който отказва да стреля във войната, но става герой.

"Смело сърце" е номиниран за 10 награди на филмовата Академия от които печели 5, звезден успех за актьора и режисьора Мел Гибсън. Освен наградите на Академията, има и други номинации и куп спечелени награди:

2017-11-14_165032.thumb.jpg.b4caa1f99e9ac187883b55af25b67c0c.jpg

Най-странното за мен е, че не е супер касов филм, за разлика от "Страстите Христови", например, през първата седмица на прожекциите този филм не успява да си върне дори 15 процента от вложените пари, а и досега не е в топ-листата на добре продаващите се филми. За сметка на това, зрителската оценка е феноменално висока:

2017-11-14_165329.jpg.bdc4dda83384a89828a7c1dd49fb022e.jpg

812 972 души дали оценка е примерно 4 пъти повече от тези дали оценка за "Страстите", при това с тенденция да расте рейтинга. Обяснявам си го с голямата популярност в Европа, в САЩ зрителите едва ли биха схванали същността на историческата драма в Шотландия. Като изключим бруталните сцени на насилие и натурализъм, за разлика от "Страстите" и "Апокалиптико", в "Смело сърце" има много силно актьорско присъствие, режисьорът е играещ актьор в главната роля и го прави блестящо. Има голяма любовна история и драма, има всичко. За такова сливане между актьор и режисьор се сещам само при Уди Алън /на който съм почитател и фен/, но той е прекалено монологичен и понякога монотонен. За разлика от Гибсън, обаче, Уди Алън умее да работи и с други талантливи актьори и след като сам излезе от филмите си като актьор и остана само режисьор, изживя нов ренесанс, последните му филми в които не участва като актьор са много силни и с много ярка актьорска игра, Гибсън не успя да вземе завоя, според мен егото му изигра лоша шега.

Преди 3 часа, nik1 said:

(Голди Хоун не излезна от ролите на немного сериозно момиче и жена, и това я направи печеливша ,актйор с много и награди ), Мел Гибсън като че ли не успя в своята трансформация..

Голди Хоун си я спомням ясно от един доста стар филм "Цвете кактус", в която изигра блестяща женска роля, партнирайки си с Уолтър Матау, мисля че е номинирана за Оскар за участието си в този филм

http://www.imdb.com/title/tt0064117/

Преди 3 часа, nik1 said:

Сещам се и за актрисата от филма от заглавието Клеър Денс .При нея като че ли се случи обратното: Не можа да се "пласира" като любовна и романтична актриса след Romeo + Juliet. Беше сравнително добър "аутист" във филма Темпъл Грандин ( в 15 годишната и кариера, с пресъсвания, първите и награди са за тази роля ),  И като грозното пате, превърнало се в красив лебед, се представи като блестяща "биполярна" фрики, в сериала Homеland - актрисата има 10 награди за ролята си в сериала Хоумланд.

Клеър Денс съм я гледал в Темпъл Грандин, според мен блестящо се справи с ролята, поне аз нито за миг не усетих фалш в играта й като аутист, мисля че за това има заслуга и образованието и по психология в Харвард. За съжаление не съм я гледал в Homеland - ще си сваля отнякъде епизодите, сега нямам нищо под ръка като сериал, ще я гледам.

По принцип това с амплоато на актьорите е нож с две остриета за тях самите и е било още в началото на Холивуд - нарочат ли режисьорите някоя актриса за "секс символ" или "сладка блондинка" /Мерилин/, няма отърване до край. Мерилин в зрелите й години непрекъснато се оплаква от тази си роля, прави опити да се измъкне, но без успех. Мисля, че при Мел Гибсън е имало реакция "на инат", като отвързан жребец:) - преди това е бил вкаран в релсите на "готин добряк", обаче първият му самостоятелен режисьорски филм, защото "Смело сърце" де факто е такъв, даже си основава собствена филмова компания, за да го направи, ИКОН - прекалил е със свободата си, но все още пропорциите са в рамките на приемливото, в "Страстите Христови" и "Апокалиптико" скъсва вякаква връзка с реалността и катастрофира. Нямам представа как се завръща сега с новия си филм, трябва да го гледам, виждам високи зрителски оценки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 31 минути, Б. Киров said:

Клеър Денс съм я гледал в Темпъл Грандин, според мен блестящо се справи с ролята, поне аз нито за миг не усетих фалш в играта й като аутист, мисля че за това има заслуга и образованието и по психология в Харвард. За съжаление не съм я гледал в Homеland - ще си сваля отнякъде епизодите, сега нямам нищо под ръка като сериал, ще я гледам.

Да го имаш под ръка сериала, ако решиш да го гледаш (или който е да е друг форумец)

Сезони 1-5 (1-4 са най-долу)

http://filmisub.com/7180-seriali-homeland-homeland-season-5-vtreshna-sigurnost-sezon-5-2015.html

Сезон 6

https://gledaiseriali.net/вътрешна-сигурност-сезон-6-епизод-1-homleland-бг/

 

Аз  гледах сезоните отзад-напред, от 5-ти->1-ви, после гледах 6-ти . Навремето, когато  излъчиха първия сезон, той ми се видя малко бавен и труден за "навързване". Ударих десятката с това гледане..

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 11/14/2017 at 18:01, nik1 said:

Да го имаш под ръка сериала, ако решиш да го гледаш (или който е да е друг форумец)

Сезони 1-5 (1-4 са най-долу)

http://filmisub.com/7180-seriali-homeland-homeland-season-5-vtreshna-sigurnost-sezon-5-2015.html

Сезон 6

https://gledaiseriali.net/вътрешна-сигурност-сезон-6-епизод-1-homleland-бг/

 

Аз  гледах сезоните отзад-напред, от 5-ти->1-ви, после гледах 6-ти . Навремето, когато  излъчиха първия сезон, той ми се видя малко бавен и труден за "навързване". Ударих десятката с това гледане..

Много е добър сериала, започнах го от 1-1 и съм на 1-7, отивам да гледам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Звездите актьори стават режисьори и продуценти на собствените си филми

Добрите стари времена от величието на Холивуд са безвъзвратно минало. Филмовата индустрия е из основи променена в последните десетилетия: много повече хора гледат филми днес в домовете си, отколкото в киносалоните. И все пак, магията на киното е жива. Всяко ново поколение отново и отново се влюбва в своите “звезди”, преоткрива “класиците”, смее се заедно с Чарли Чаплин, Бъстър Кийтън, Лаурел и Харди… Отсятото от времето не умира, то възкръсва като Феникс в денонощно излъчващата телевизия и в Мрежата.

Както е вярно, че старият Холивуд, с неговите успехи и падения, скандали и блясък, вече е история, така е и истина, че филмовият бизнес непрекъснато се обновява. Студийната система се трансформира, раждат се нови звезди и от двете страни на камерата. Касовите сборове стават все по-големи, а хора като Стивън Спилбърг, например, са извънредно богати.

Киното е спектакъл и бягство от действителността, страната Утопия, една несъществуваща, но по-добра Вселена. Киното е нещо съвсем лично за всеки отделен човек. То беше Изкуството на ХХ век, а защо да не е и на ХХІ? За добро или лошо, киното се докосва до душите на много повече хора, отколкото театъра, музиката или книгите.

Американската версия на Кралската институция е филмовата звезда. Мнозина известни актьори имат статут на кралски особи и притежават почти легендарен статус: Грета Гарбо, Мерилин Монро или Кларк Гейбъл са повече мит, отколкото реалност. Ако киното е свят на мечтите, то на звездите е дадено правото да сътворят Мечтата върху сребърния екран.

1467534_356_474.jpg.d2cfc672e07b1fc732cf41d5b5cc35b6.jpg

Някои изследователи на масмедиите виждат нещо зловещо в начина, по който Холивуд употребява звездите. Херберт Маркузе пише:

„Те (звездите) не са толкова образ на друг начин на живот, колкото изключения от същия този живот, потвърждаващи правилата на съществуващия ред.”

Звездите са символи. Те са знаци на нещо особено. От Джон Уейн може да се очаква мъжествена стабилност, точна стрелба и точни думи. Хенри Фонда е обгърнат от аура на неподкупност и олицетворява архетипа на либералната почтеност. Мерилин Монро е самата невинна радост от секса и детска фриволност. Всички големи звезди имат своя доминираща персоналност и именно тя се очаква от публиката. Понякога звездата може да въстане срещу стереотипа: Грегъри Пек, та дори и Фонда, изпълняват роли на негодници; Мерилин има своите опити да изглежда “блестяща и напудрена” красавица, но – разбира се – без успех.

merilin-monro-608x325.jpg.c03dc58efe5206f21fca6dfb007fa345.jpg

От зората на Холивуд до днес винаги тече един добре организиран производствен процес за откриване и създаване на звезди. Като правило кандидатите трябва да са с ефектна външност, олицетворяваща различни американски архетипове. Ако Холивудските “гуру” (продуценти, собственици на студиа или мастити режисьори) сметнат, че някакъв нов “тип” ще представлява интерес, започва усиленото му търсене или премоделиране. Рита Хейуърт, например, е подложена на мъчителна процедура на електролиза за промяна на прическата, защото Хари Кох, босът на Колумбия пикчърс, решава, че така ще изглежда по-добре в новия си имидж.

Имената са първото нещо, което изчезва, ако не отговарят на измисленото амплоа: Морион Майкъл Морисън става Джон Уейн; Дорис фон Капелхоф – Дорис Дей; Дайан Флик – Дайана Доорс. Списанията за фенове и филмовите критици подготвят публиката за изгряването на звездата, а след като това стане, те я защитават и лакират.

jon01-L(1).jpg.ed268bb19323a811d78e9a8f89892624.jpg

В старата Холивудска студийна система звездите са обвързвани със седемгодишни договори, с възможност за наемащото студио на всеки шест месеца да ги преподписва или прекратява. Това са заробващи условия за актьорите. Бети Дейвис и Оливия ди Хевиланд завеждат съдебни искове срещу своите студиа, печелят делата и чупят феодалните си окови. Бърт Ланкастър и Кърк Дъглас са двама от пионерите в Холивуд, които стават звезди-продуценти на собствените си филми. Те основават свои компании, сами финансират продукцията си и я продават на големите студиа за маркетинг и дистрибуция.

ORIGINAL-kirk_douglas-10.jpg.7df000e6adae4cf79dca9e68b40a5d26.jpg

Не след дълго големите звезди се превръщат в предприемачи: милиони долари влизат в касата на един филм, само заради участието на определено име в него. Филмовите агенти придобиват неимоверно важна роля, защото истински могъщите от тях предлагат цели пакети с по няколко големи звезди, водещ режисьор и преуспели сценаристи, т.е. – гарантиран касов успех.

Звезди като Силвестър Сталоун, Арнолд Шварценегер и Робърт Редфорд са повече бизнесмени, отколкото актьори. Барбара Страйсънд сама продуцираше, режисираше и играеше в собствените си филми, същото правят и Мел Гибсън и Уди Алън. Колко нереално далече изглежда днес епохата на нямото кино, когато фигурите върху екрана бяха анонимни, а “сладкото сърце на Америка”, Мери Пикфорд, беше просто “момичето на Байограф”.

mary-pickford-516150_960_720.jpg.7073166ffadee88a7aa6c65be1b6a081.jpg

 

ползвани са текстове от "Енциклопедия Киното:Филми, актьори, режисьори"

http://www.bgbook.bg/%C5%ED%F6%E8%EA%EB%EE%EF%E5%E4%E8%FF-%22%CA%E8%ED%EE%F2%EE%22.-%D4%E8%EB%EC%E8,-%E0%EA%F2%FC%EE%F0%E8,-%F0%E5%E6%E8%F1%FC%EE%F0%E8-_10564.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Защо тъгува Гилбърт Грейп" (български превод на заглавието) беше голям филм, с превъзходна игра на Дарлийн Кейтс и Леонардо ди Каприо..

Следващия текст не е забавен, а е само информативен. Дарлийн Кейтс почина през тази година на 69 години

 

Цитирай

 

Darlene Cates dies aged 69: ‘Best acting mom I ever had,’ says Leonardo DiCaprio

Oscar-winning actor pays tribute to ‘endearing personality and incredible talent’ of What’s Eating Gilbert Grape co-star

The Oscar-winning actor worked with Cates on the 1993 film, What’s Eating Gilbert Grape. Cates died in her sleep at her home in Forney, Texas, on Sunday, her family confirmed.

image.png.896e59ce88cc706e0584312a0cf403a0.png

In a Facebook post on Wednesday, DiCaprio said: “Darlene was the best acting mom I ever had the privilege of working alongside. Her endearing personality and incredible talent will live on in the memories of those who knew her, and those who loved her work. My thoughts and prayers are with her family during this difficult time.”

Cates was cast in What’s Eating Gilbert Grape as morbidly obese mother, Bonnie, to Johnny Depp’s Gilbert. DiCaprio played his mentally handicapped younger brother, Arnie.

3916.jpg?w=620&q=55&auto=format&usm=12&f

The film, directed by Lasse Hallström, won acclaim for its sensitive portrayal of a troubled but loving family in a small Iowa town.

Cates landed the role after being spotted by the film’s screenwriter, Peter Hedges, while appearing on the Sally Jessy Raphael talk show, where she discussed her struggles with her weight.

Her other acting work included appearances in the TV series Picket Fences and Touched by an Angel.

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 14.11.2017 г. at 12:18, Б. Киров said:

Прекалено натуралистичен, прекалено много кръв. Освен това, другото, което ме порази в този филм - Гибсън съвсем откровено игнорира актьорската игра

Приятно ми е да отбележа, че филмовите ни предпочитания съвпадат. Изгледах го още първия път и много не ми хареса. От желанието зрителят да бъде смачкан с насилие във филма всъщност няма нищо друго. Единственото, за което си заслужава, е операторската работа. Силно ме подразниха и неканоничните неща. Когато човек прави филм за Исус, той не може да си позволи фантасмагории, несериозно е. Решението за образа на сатаната намирам просто за лош вкус.

Историята на киното познава по-добри филми за Исус. Вж. Пазолини, Скорсезе.

В духа на темата, моите пет цента, или първото, за което се сещам: съвременен "ням" филм:

http://www.imdb.com/title/tt1655442/

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

image.png.c981dc823288a7458998954662b56ce5.png

Homeland Season 7 Setting Revealed — Plus: Who Will (and Won't) Be Back?

By Michael Ausiello / July 11 2017, 10:28 AM PST

 

Carrie Mathison’s New York minute is up.

Homeland  is staying put in the U.S. in Season 7, but production will relocate from the Big Apple to Central Virginia. This will mark the second consecutive season that the Showtime thriller will shoot at home after spending several years abroad.

RELATED Homeland Star Reacts to Tragic Finale Twist: ‘I Empathize With the Fans’

Meanwhile, in addition to series stars Claire Danes and Mandy Patinkin, Elizabeth Marvel’s President Elizabeth Keane is expected back, as is Linus Roache, who last season guest-starred as POTUS’ right-hand man. It’s unclear if F. Murray Abraham will be returning given Dar’s incarceration. (We can go ahead and confirm that Rupert Friend’s dearly departed Quinn will not be back.)

“We’re thrilled to bring the production of Homeland to the great state of Virginia,” enthused showrunner/exec producer Alex Gansa in a statement. “Its cities and neighborhoods and people will surely provide a rich backdrop for our story, and we in turn aim to provide a small but hopefully significant boost to the local economy.”

Production on Homeland Season 7 will commence this fall ahead of an early 2018 return.

http://tvline.com/2017/07/11/homeland-season-7-spoilers-virginia-setting/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 11/26/2017 at 15:12, nik1 said:

"Защо тъгува Гилбърт Грейп" (български превод на заглавието) беше голям филм, с превъзходна игра на Дарлийн Кейтс и Леонардо ди Каприо..

Нещо любопитно за този филм - той има и българска награда "Златна Афродита" 1994-та от Международния Филмов Фестивал "Любовта е лудост" във Варна. Режисьорът Ласе Халстрьом е автор на всички /без седем/ видеоклипове на песните на АББА.

Леонардо ди Каприо е номиниран за Оскар за второстепенна роля, първата му голяма номинация. Джони Деп също играе великолепно във филма, макар че не получава номинация. Филмът и според мен е голям, мисля заради реализираната успешно идея на литературния текст в неговата основа, едноименният роман на Питър Хиджис, издаден през 1991. Хиджис е и сценарист на филма, получило се е пълно покритие между текст и визуализация.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 11/27/2017 at 11:00, nik1 said:

Who Will (and Won't) Be Back?

Изгледах последователно всичките 72 серии на 6-те сезона на Homeland и се чудя колко по-зле могат да се развият за главните герои събитията в седми сезон. Няма хепи-енд дотук, добрите герои умират, побеждават злите.

Парадоксът е заключен в заглавието, което според мен, не е преведено точно на български като "Вътрешна сигурност", още по-лош е вариантът "Родина" - идеята на авторите мисля, че е друга - те предупреждават американците, че това което правят лошите хора в американската политика и тайни служби извън Америка, вече се е стоварило с пълна тежест върху главите на самите американци. Не че са Нострадамус, но филмът е правен преди последните избори, а много от сцените в шести сезон бяха като пророчество.

Ето какво какво казва Сол Беренсън, един от главните герои /той е от добрите/ и шеф на агенция в ЦРУ, на новоизбрания Президент в един от последните епизоди, преди неуспешния опит за преврат /във филма Президента е жена/:

1.jpg.df9195c04b6a85ac164f56c97f1e9f1b.jpg

2.jpg.e81320c167927558e2906a85f478ccf3.jpg

3.jpg.188854aafc5f934856ea5095ce8a55a1.jpg

4.jpg.0303c4220a5f97a2b54f22c3727afa38.jpg

5.jpg.555ca9c57545c4817065807db76c9ad1.jpg

Homeland.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

++

Преводът на заглавието като  "Вътрешна сигурност" за мен лично е удачно,
Показва цинизмът на службите, и какво се случва вътре с хората, работещи в тях

Само за размисъл:

Колко от героите (главните) в поредицата Homeland бяха наистина "добри" герои , макар и да будеха симпатии  в много моменти?:aggressive:

(Вярно е, че много от второстепенните герои бяха положителни същества и хора, и те не бяха "рутинните" служители на службите)

Ник Броуди. Дъщеря му го описа най-добре, след опита си за самоубийство, в разговор с майка си в банята, в която тя се беше опитала да се самоубие " Ако се чудиш дали съм луда, аз не съм луда. Татко беше лудият, Той беше психопата, който уби 300 човека. Той лъжеше всички. Лъжеше, откакто влезна в тази къща. Изричаше само  лъжи,лъжи, лъжи....И ако все още се чудиш дали си ти луда, мамо, не си луда"

Кери Матисън - безмилостна и безсърдечна в повечето сезони, гонеща своите интереси безмислостно /изключвам любовните и тръпки към психопата Ник Броуди, спорадичната и  преданост към найния ментор Сол Беренсън, върху когото в четвърти сезон беше готова да нареди удар с дронове и готова да убие. /това е заради убийството на влюбеният в нея, и изчукан от нея пакистански младеж, племенник на най-големия талибански главатар/,...
Кралицата на дроновете, готова дори за изостави и жертва дъщеря си...
Апропо: Грижите и към преданият и Питър Куин в 6-ти сезон според мен бяха продиктувани от чувството за вина към него , заради това  че го доосакати в пети сезон, събуждайки го от кома, и предизвикавайки в него масивен мозъчен кръвоизлив.

Сол Беренсън - симпатичния, умен и жив старец и лидер и ментор на Кери Матисън, беше странно съчетание на етика и човешка честност с цинизъм и опортюнизъм..

Питър Куин - агент за специлани операции (и извършител на мокри поръчки на ЦРУ). Единственият герой, който разбираше много добре и знаеше, че нещо не е "в ред" с него самия, опитвайки се години наред да се измъкне от лапите на ЦРУ (безуспешно),

Астрид (в изпълнението на Нина Хос), всеотдайната симпатична приятелка на Питър Киун, беше цинична и хладнокръвна агенка на германските тайни служби.

Дар Адал - ЦРУ стратегът и играчът, менторът на Питър Куин, който надминаваше всички по цинизъм повечето епизоди.

Всеки от тези герой показваше и човешко лице. С човешките си драми всички тези герои будеха симпатии и съчувствие..
(Дори циничният Дар Адал с неговата преданост и обич към Питър Куин, на когото той беше ментор, будеше симпатии).

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 4 часа, nik1 said:

 

Преди 4 часа, nik1 said:

++

Преводът на заглавието като  "Вътрешна сигурност" за мен лично е удачно,
Показва цинизмът на службите, и какво се случва вътре с хората, работещи в тях

Само за размисъл:

Колко от героите (главните) в поредицата Homeland бяха наистина "добри" герои , макар и да будеха симпатии  в много моменти?:aggressive:

(Вярно е, че много от второстепенните герои бяха положителни същества и хора, и те не бяха "рутинните" служители на службите)

Ник Броуди. Дъщеря му го описа най-добре, след опита си за самоубийство, в разговор с майка си в банята, в която тя се беше опитала да се самоубие " Ако се чудиш дали съм луда, аз не съм луда. Татко беше лудият, Той беше психопата, който уби 300 човека. Той лъжеше всички. Лъжеше, откакто влезна в тази къща. Изричаше само  лъжи,лъжи, лъжи....И ако все още се чудиш дали си ти луда, мамо, не си луда"

Кери Матисън - безмилостна и безсърдечна в повечето сезони, гонеща своите интереси безмислостно /изключвам любовните и тръпки към психопата Ник Броуди, спорадичната и  преданост към найния ментор Сол Беренсън, върху когото в четвърти сезон беше готова да нареди удар с дронове и готова да убие. /това е заради убийството на влюбеният в нея, и изчукан от нея пакистански младеж, племенник на най-големия талибански главатар/,...
Кралицата на дроновете, готова дори за изостави и жертва дъщеря си...
Апропо: Грижите и към преданият и Питър Куин в 6-ти сезон според мен бяха продиктувани от чувството за вина към него , заради това  че го доосакати в пети сезон, събуждайки го от кома, и предизвикавайки в него масивен мозъчен кръвоизлив.

Сол Беренсън - симпатичния, умен и жив старец и лидер и ментор на Кери Матисън, беше странно съчетание на етика и човешка честност с цинизъм и опортюнизъм..

Питър Куин - агент за специлани операции (и извършител на мокри поръчки на ЦРУ). Единственият герой, който разбираше много добре и знаеше, че нещо не е "в ред" с него самия, опитвайки се години наред да се измъкне от лапите на ЦРУ (безуспешно),

Астрид (в изпълнението на Нина Хос), всеотдайната симпатична приятелка на Питър Киун, беше цинична и хладнокръвна агенка на германските тайни служби.

Дар Адал - ЦРУ стратегът и играчът, менторът на Питър Куин, който надминаваше всички по цинизъм повечето епизоди.

Всеки от тези герой показваше и човешко лице. С човешките си драми всички тези герои будеха симпатии и съчувствие..
(Дори циничният Дар Адал с неговата преданост и обич към Питър Куин, на когото той беше ментор, будеше симпатии).

 

 

++ Докато не съм забравил подробности, да направя моето виждане за образите:

 

Преди 4 часа, nik1 said:

Ник Броуди. Дъщеря му го описа най-добре, след опита си за самоубийство, в разговор с майка си в банята, в която тя се беше опитала да се самоубие " Ако се чудиш дали съм луда, аз не съм луда. Татко беше лудият, Той беше психопата, който уби 300 човека. Той лъжеше всички. Лъжеше, откакто влезна в тази къща. Изричаше само  лъжи,лъжи, лъжи....И ако все още се чудиш дали си ти луда, мамо, не си луда"

Ник Броуди. Трето поколение морски пехотинец, вменено му генетично да служи и защитава това, в което вярва. Попада в плен, пречупен физически, но не и психически, принуден да зарови тялото на приятеля си, за който му е казано, че е убил със собствените си ръце. На този етап, той не беше предател, спомни си, че изпя химна на морската пехота, с опрян пистолет в тила, готов да умре на мига. Психическото му пречупване дойде по-късно, когато държеше тялото на малкото арабско момче, убито от американска бомба, единственото същество, към което изпитваше любов по време на плен. Тогава той реши да накаже убийците на това момче, вицепрезидентът на САЩ, издал заповед за дрона. Ник стана мюсюлманин, защото не можеше да живее без да вярва, но не предаде никога вярата си, нито страната си, той дойде в САЩ, за да убие убиеца на момчето, той си остана докрай морски пехотинец, изпълняващ дълга си, както го разбира. Не предаде Кери, не предаде страната си, не се огъна дори, когато Питър заби нож в ръката му, рухна, когато Кери му каза, че го обича и вижда смисъл за живота си в неговия живот. Всъщност семейството и приятелите на Ник Броуди го бяха предали - жена му се чукаше с най-добрия му приятел в дома им, докато Ник се беше завърнал и настройваше дъщеря им срещу баща си. Ник отиде в Техеран и умря като воин, изпълнявайки дълга си. Но шибаната система не сложи звезда на славата за него, това направи жената, която го обичаше, Кери.

Преди 4 часа, nik1 said:

Кери Матисън - безмилостна и безсърдечна в повечето сезони, гонеща своите интереси безмислостно /изключвам любовните и тръпки към психопата Ник Броуди, спорадичната и  преданост към найния ментор Сол Беренсън, върху когото в четвърти сезон беше готова да нареди удар с дронове и готова да убие. /това е заради убийството на влюбеният в нея, и изчукан от нея пакистански младеж, племенник на най-големия талибански главатар/,...
Кралицата на дроновете, готова дори за изостави и жертва дъщеря си...
Апропо: Грижите и към преданият и Питър Куин в 6-ти сезон според мен бяха продиктувани от чувството за вина към него , заради това  че го доосакати в пети сезон, събуждайки го от кома, и предизвикавайки в него масивен мозъчен кръвоизлив.

Кери Матисън. Безмилостна и безсърдечна към враговете на Америка, както тя ги схваща от позицията си на агент. С тежко детство, наследствена биполярност, излъгана от баща си още от дете, че той е бил виновен, за да ги напусне майка им, заради неговото заболяване, каквото има и тя, един вид с внушена вина от детство, заради която трябва да прави много повече от нормалните хора, за да я изкупи. Оттам и ненормалната й отдаденост на нейната работа, тя не гледа на нея като нормален човек, а като на изкупление за вина. Кери според мен не предаде никой и никога. Когато заповяда да бъде нанесен удар върху Сол, това беше импулс, а не истинската й същност, защото тя можеше да доведе докрай заповедта като командващ, но Питър и другите й колеги я спряха, а тя не повтори заповедта си. Импулсът беше реакция на наранено женско сърце, защото в този момент Кери беше влюбена в младия пакистанец, това беше след убийството на голямата й любов Ник, бащата на детето й, в един период, когато трябваше да се хване за нещо човешко, за някаква емоция, за да не полудее, такава емоция беше момчето от Пакистан. В мига, когато отдаде заповед за удар с ракета, тя беше полудяла от ярост лъвица, търсеще отмъщение, после се оттегли.

Ако си спомняш за Питър Куин, не Кери, а Сол взе решението Куин да бъде изваден от кома, Кери се съгласи, но тя нямаше никаква власт в Берлин по това време, тя бе там госпожа Никоя, цивилна гарга в благотворителна организация, Сол беше шеф на Бюрото в Европа - дори Кери да бе казала "не", Сол щеше да принуди доктора. Да, Кери изпитваше зверска вина към Куин, защото беше добър човек, а само такива хора изпитват толкова силно чувство за вина. Освен това, тя беше влюбена в Куин. Всъщност Кери е единствения човек в шибаното ЦРУ, която винаги спасява задниците на колегите и шефовете си и то с цената на собствения й живот, тя винаги го залага, заради тях, никога не се е страхувала да прави това.

Преди 4 часа, nik1 said:

Сол Беренсън - симпатичния, умен и жив старец и лидер и ментор на Кери Матисън, беше странно съчетание на етика и човешка честност с цинизъм и опортюнизъм..

Сол Беренсън, сложен образ, в общи линии съм склонен да приема оценката ти. Думата опортюнист е много точна за неговата характеристика. Имаше един момент, когато разказва за детството си, как като малко еврейско момче е бил записан в училище за американчета и как когато другите са се молели от сърце на своя бог, той е трябвало да седи със скръстени ръце на чина, без да може да се приобщи към тях. Чужденец при свои и при чужди, тотално отчужден от ортодоксалните си роднини, но не приемащ и моралните ценности на рационалните американци, сред които живее. Горкият Сол, но си носи достойно Кръста. Няколко пъти емоционалността му изигра лоша шега - веднъж с агента на Мосад в леглото на жена му Мира, втория път сам той в леглото на руската шпионка Алис /Аля/.

Преди 4 часа, nik1 said:

Питър Куин - агент за специлани операции (и извършител на мокри поръчки на ЦРУ). Единственият герой, който разбираше много добре и знаеше, че нещо не е "в ред" с него самия, опитвайки се години наред да се измъкне от лапите на ЦРУ (безуспешно),

Питър Куин. Горкото копеле, попаднало на 14-годишна възраст в ръцете на изрод като Дар Адал, спомни си намеците за педофилия, направени от Адал, че го е засилил като сираче и хубаво момче още в първата му задача към някакъм марокански мафиот със склонност към красиви момчета. Питър, човек без родители, приел за такъв Адал, творение на самия дявол, който го е научил само на едно - да убива. И той го прави, защото само това може в живота, при това е много добър в занаята си. И изведнъж му се случва чудо, този почти съвършен асасин, се влюби в Кери, просто хлътна до край в нея, дотолкова, че не застреля мъжа в който Кери беше влюбена, Ник Броуди, след като имаше лично поставена задача да направи това от своя Създател, Дар Адал, тръгна срещу волята на създателя си. И беше жертван от него по-късно, спомни си каква беше причината да попадне в ръцете на терористите в Берлин, Дар Адал. Гадният старец му каза просто "звучи ми като план", когато Питър му съобщи, че иска да се внедри в групата мим и го остави без никаква поддръжка там, хвърли го на вълците. Но Питър въпреки това не го застреля, когато можеше да направи това. И то след като старецът му беше изпратил личния си килър да го убие на езерото с Астрид.

Преди 4 часа, nik1 said:

Астрид (в изпълнението на Нина Хос), всеотдайната симпатична приятелка на Питър Киун, беше цинична и хладнокръвна агенка на германските тайни служби.

Да, цинична и хладнокръвна германка, но свали гарда пред любовта си към Питър и плати за това с живота си.

Преди 4 часа, nik1 said:

Дар Адал - ЦРУ стратегът и играчът, менторът на Питър Куин, който надминаваше всички по цинизъм повечето епизоди.

Този човек, умен, мъдър и почти гениален, е въплатеното зло и проклятие за американската държава и за хората около себе си. Една единствена и ужасно мощна пружина в целия му характер го движи - обсебеността му от Властта, той е наркоман, обсебен от власт. Хората за този човек са само пречки по пътя му към властта.

Преди 4 часа, nik1 said:

Всеки от тези герой показваше и човешко лице. С човешките си драми всички тези герои будеха симпатии и съчувствие..
(Дори циничният Дар Адал с неговата преданост и обич към Питър Куин, на когото той беше ментор, будеше симпатии).

Напълно съм съгласен, написах само няколко контрапункта на твоите, за да потвърдя крайното ти заключение. Дори Дар Адал, дори този стар макиавели будеше някакво човешко съчувствие в килията си след преврата, когато се оплакваше, че не му дават самобръсначка.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

++

ha-ha-ha-ha ."Шибаната система", "шибаното ЦРУ". Харесва ми този език, напомня на любимия ми сериал..

 

Като цяло съм съгласен с анализа ти. с няколко вметки.,ще ги номерирам:

1) Убиецът на езерото не беше пратен от Дар Адал. След посещението на Питър  Куин в къщата на Дар Адал, Дар Адал се обади по телефона на "личния си" килър си за да го попита какво е направил какво си направилслед като му е наредил да не закача Питър Куин. Отговорът на убиеца беше Има други виждания. Куин беше в колата си, слушаше разговора и локализира убиеца..

Дар Адал ( както се ясно разбра в последния епизод, от сцената от посещението на Сол в затвора  - е човек със слабост към млади мъже) не желаеше смъртта на любимото си момче, а искаше да му помогне да си стъпи на краката. Затова и извика Астрид за се погрижи за него

Факт е че предупреди Кери, малко преди покушението, че извън хотела има засада, която цели убиването на г-жа новоизбрания Президент и част от агпвра е стоварването на вината за това убийство на Питър Куин!!

Цитирай

Гадният старец му каза просто "звучи ми като план", когато Питър му съобщи, че иска да се внедри в групата мим и го остави без никаква поддръжка там, хвърли го на вълците

В горната връзка това не е драма, Питър Куин е научен за изграе солово, да оцелява . Той е солов играч, въпреки участието му в екипи. Кери промени това донякъде, но не напълно..

 

И с още една:

2) Ник Броуди продължаваше да лъже , след като опитът му за убиването на Вицепрезидента и другите шефове в защитената стаяя се провали, той се отказа да отмъщава по този начин и започна да сътрудничи. Продължаваше да лъже и да прави всичко за своето оцеляване (физическо и социално) , и да наранява хората Това достигна своята кулуминация с убиването на семсйството на имама в Колумбия
Каквито и  подбуди да е имал за отмъщението за убийството на  малкото арабско момче, според мен беше патологичен лъжец, които не поемаше отговорност за действията си..

Изпълнил ли е дълга си като е отишъл в Техеран? Не мисля така, смятам че той търсеше реванш пред, и прошка от дъщеря си, единственото важно нещо и човек за него за него, и лично "негово" в целия сценарии...Заради обаждането на дъщеря си и заради обещанието към нея, той не взриви бомбата..

Беше се превърнал в социопат, мислещ само за себе си..(може да е бил друг човек, преди да бъде пречупен, не е ясно за мен колкопо различен е бил, и не споря)

 

И последна вметка

3) Кери беше бесърдечна и остра към всички хора, Тя само искаше от близките си услуги и саможертви , а не даваше на тях почти нищо (като лични услуги и саможертви).

а) Случаят с Фара го илюстрира

Фара, която Кери постоянно хокаше, а обяснението на Кери че "така я е обучавала" е глупово извинение на виновната Кери пред Майк,
Просто няма такова учение и приобщаване  в екип, само хокане  и без поощрения и добри думи, не е измислено и в САЩ!:117:

б) Случаят с майка и, която тя прогони на погребението на баща си., също мисля го илюстрира

За случаят с изваждането на Питър Куин от кома, ще проверя пак...

PS

Нареждането за събуждането на Питър Куин го даде Сол, но според мен (в цялостния контекст и конктретната филмова и игрова ситуация), решението дойде с решаващото съгласие на Кери Матисън.

Тя, Кери Матисън, първа попита за процедурите за събуждане (в самото начало на серията 11 сезон 5 се води разговора на Сол и Кери за евентуалното събуждане на Питър Куин с  лекаря му и ) и за рисковете от това събуждане. Сол Беренсън застана в неутрална и изчакваща позиция в този конктретен момент (след като преди това беше много активен в разговора и експресиите).След обяснението на лекаря потърси контакт с очи с Кери Матисън, и след контакта  не показа активност или по-скоро не изрази нищо - тази съвсем конктретна игрова и пихологическа ситуация аз я тълкувам така: Сол Беренсън остави на Кери да вземе решението за извеждането на Питър Куин от кома

(това е мое тълкувание, не задължавам никого с него)

Срия 11, сезон 5, вижте началото на серията, веднага  след повторенията, и надписите,

http://filmisub.com/7180-seriali-homeland-homeland-season-5-vtreshna-sigurnost-sezon-5-2015.html

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, nik1 said:

Като цяло съм съгласен с анализа ти. с няколко вметки.,ще ги номерирам:

1) Убиецът на езерото не беше пратен от Дар Адал. След посещението на Питър  Куин в къщата на Дар Адал, Дар Адал се обади по телефона на "личния си" килър си за да го попита какво е направил какво си направилслед като му е наредил да не закача Питър Куин. Отговорът на убиеца беше Има други виждания. Куин беше в колата си, слушаше разговора и локализира убиеца..

Дар Адал ( както се ясно разбра в последния епизод, от сцената от посещението на Сол в затвора  - е човек със слабост към млади мъже) не желаеше смъртта на любимото си момче, а искаше да му помогне да си стъпи на краката. Затова и извика Астрид за се погрижи за него

Факт е че предупреди Кери, малко преди покушението, че извън хотела има засада, която цели убиването на г-жа новоизбрания Президент и част от агпвра е стоварването на вината за това убийство на Питър Куин!!

Цитирай

Гадният старец му каза просто "звучи ми като план", когато Питър му съобщи, че иска да се внедри в групата мим и го остави без никаква поддръжка там, хвърли го на вълците

В горната връзка това не е драма, Питър Куин е научен за изграе солово, да оцелява . Той е солов играч, въпреки участието му в екипи. Кери промени това донякъде, но не напълно..

 

И с още една:

2) Ник Броуди продължаваше да лъже , след като опитът му за убиването на Вицепрезидента и другите шефове в защитената стаяя се провали, той се отказа да отмъщава по този начин и започна да сътрудничи. Продължаваше да лъже и да прави всичко за своето оцеляване (физическо и социално) , и да наранява хората Това достигна своята кулуминация с убиването на семсйството на имама в Колумбия
Каквито и  подбуди да е имал за отмъщението за убийството на  малкото арабско момче, според мен беше патологичен лъжец, които не поемаше отговорност за действията си..

Изпълнил ли е дълга си като е отишъл в Техеран? Не мисля така, смятам че той търсеше реванш пред, и прошка от дъщеря си, единственото важно нещо и човек за него за него, и лично "негово" в целия сценарии...Заради обаждането на дъщеря си и заради обещанието към нея, той не взриви бомбата..

Беше се превърнал в социопат, мислещ само за себе си..(може да е бил друг човек, преди да бъде пречупен, не е ясно за мен колкопо различен е бил, и не споря)

 

И последна вметка

3) Кери беше бесърдечна и остра към всички хора, Тя само искаше от близките си услуги и саможертви , а не даваше на тях почти нищо (като лични услуги и саможертви).

а) Случаят с Фара го илюстрира

Фара, която Кери постоянно хокаше, а обяснението на Кери че "така я е обучавала" е глупово извинение на виновната Кери пред Майк,
Просто няма такова учение и приобщаване  в екип, само хокане  и без поощрения и добри думи, не е измислено и в САЩ!:117:

б) Случаят с майка и, която тя прогони на погребението на баща си., също мисля го илюстрира

За случаят с изваждането на Питър Куин от кома, ще проверя пак...

PS

Нареждането за събуждането на Питър Куин го даде Сол, но според мен (в цялостния контекст и конктретната филмова и игрова ситуация), решението дойде с решаващото съгласие на Кери Матисън.

Тя, Кери Матисън, първа попита за процедурите за събуждане (в самото начало на серията 11 сезон 5 се води разговора на Сол и Кери за евентуалното събуждане на Питър Куин с  лекаря му и ) и за рисковете от това събуждане. Сол Беренсън застана в неутрална и изчакваща позиция в този конктретен момент (след като преди това беше много активен в разговора и експресиите).След обяснението на лекаря потърси контакт с очи с Кери Матисън, и след контакта  не показа активност или по-скоро не изрази нищо - тази съвсем конктретна игрова и пихологическа ситуация аз я тълкувам така: Сол Беренсън остави на Кери да вземе решението за извеждането на Питър Куин от кома

(това е мое тълкувание, не задължавам никого с него)

Срия 11, сезон 5, вижте началото на серията, веднага  след повторенията, и надписите,

http://filmisub.com/7180-seriali-homeland-homeland-season-5-vtreshna-sigurnost-sezon-5-2015.html

++ Точни корекции, не мога да не ги приема:)

Да се концентрираме върху Ник Броуди. Да, той продължи да лъже и след като не взриви бомбата. Но за него вече всичко беше различно. Той не задейства бомбата, след като чу гласа на дъщеря си и осъзна, че не иска да убива и умира заради нея, само заради нея, той се вкопчи за живота заради нея, както го бе направил в плен, но тогава заради момчето. Това стана в хода на действието в САЩ, когато се върна, той нямаше понятие кой ще го посрещне, не познаваше децата си, спомни си сцената на летището с посрещането. Дъщеря му стана много близка с него, след като прие вярата му в исляма, заедно погребаха осквернения коран, тогава той осъзна, че си струва да живее дори и само заради нея, което се видя в момента, когато трябва да задейства взрива. Защо продължи да лъже и след това? И аз отначало си задавах този въпрос без отговор, после го намерих - пак заради дъщеря си и надеждата да има семейство. Отказът му щеше да означава смърт за него и със сигурност за семейството му - дубльорът-убиец, другият морски пехотинец, беше предназначен от тенгуто-атентатор за това, между Ник и другия имаше нещо като състезание между коне, победи Ник в кастинга, той затова и застреля дубльора. После имаше само еднопосочен билет за оцеляване на семейството му - до момента на срещата му с Кери в залата за разпити, когато тя му даде алтернатива. Да, много вярно си хванал, че изпълни мисията в Иран заради дъщеря си, нямаше път без тази мисия за него назад - цялото общество вече го беше нарочило за жертва, обществото накара малкото момиче да го намрази и което тласна това момиче към самоубийството, заради лицемерен морал и лъжа, сърцето на детето му говореше друго, то затова посегна на живота си. И какво му каза милата му майка: "Да съм сменила плочките в банята за да не ми напомнят за теб? Но, скъпа, не - просто не можах да измия кръвта оттам." А бабата добави, че малката "искала само да ги изплаши, но нямала кураж да се самоубие". Детето обичаше от цялото си сърце баща си, но обществото го наказа с омраза, при това без вина, Ник вече беше изкупил вината си с убийството на арабския терорист в САЩ, той можеше да живее в родината си с Кери, но отиде само и единствено заради вменената от майката и от крив морал лицемерно вина в ума на дъщеря му. Той беше жертва, а не престъпник и социопат. На едно вече започнало да се превръща в социопатско общество. Какво правеше приятелчето му от военното разузнаване - следеше го, за да се докопа до леглото на жена му, и да му открадне децата като кукувица, гадост.

Кери изгони майка си, защото не можа да прости лъжата й, с която е съсипала нейния и на баща й животи. Тя обичаше близките си и беше готова да се жертва за тях, но се съмняваше в самата себе си, че е способна да бъде майка, затова и отначало не искаше да гледа детето. После се превърна в истинска майка, за която дъщеря й означаваше повече от всякакви служебни и политически интереси, спомни си как отказа да свидетелства. Майка й имаше огромен грях към Кери, тя я беше направила такава работохоличка, защото й беше вменила, че е негодана за семеен живот, подобно на баща й, поради заболяване. Моментът в който й разказа как е имала множество връзки с мъже, докато е била в семейството си, Кери престана да я забелязва, тя я отписа, защото майка й го беше направила много по-рано.

По отношение на Фара, у Кери имаше някаква професинално-женска завист, Фара беше не по-малко способна като агент и анализатор от самата Кери, Кери й се възхищаваше, но и завиждаше, затова се държеше външно пренебрежително към нея. Но нямаше пряка вина за смъртта й.

Наблюденията ти за тандема Кери-Сол при вземане на решението за събуждането на Питър са много точни, но все пак си мисля, че опортюнистът Сол държеше ключа тогава и просто изманипулира Кери, за да се скрие зад гърба й, да не поеме сам отговорността, той винаги така си правеше. После Кери тичаше из тунелите на метрото да се гони с терористи, докато Сол се довери на информацията на руската шпионка, с която делеше леглото.

Бележките ти за отношенията на Дар с Питър са абсолютно точни, мой пропуск:116: - имам понякога този лош навик да рисувам в черно и бяло и прехвърлих повече черно върху Дал, той наистина държеше на Питър, каквото и да значи това - за Питър не мисля, че вече държеше на Дар, след опита за убийство на езерото, той професионално хладнокръвно не го уби, за да засече обаждането, иначе нямаше да узнае местонхождението на килъра.

п.с. пропуснах за убийството на имама в Каракас. Там ситуацията не беше толкова ясна, според мен. Имамът сам си докара убийството, като се обади на полицията и предаде брат си мюсюлманин на неверниците. Хората от бандата нямаше да застрелят имама и жена му, ако там нямаше полиция, щяха само да си вземат ходещите 10 милиона долара и да си идат по мирно по тихо, имамът си го причини. Ник отиде като мюсюлманин при мюсюлманин, той беше искрено вярващ. После вече го превърнаха в парче месо, но за онези хора той представляваше само пари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 часа, Б. Киров said:

++ Точни корекции, не мога да не ги приема:)

Да се концентрираме върху Ник Броуди. Да, той продължи да лъже и след като не взриви бомбата. Но за него вече всичко беше различно. Той не задейства бомбата, след като чу гласа на дъщеря си и осъзна, че не иска да убива и умира заради нея, само заради нея, той се вкопчи за живота заради нея, както го бе направил в плен, но тогава заради момчето. Това стана в хода на действието в САЩ, когато се върна, той нямаше понятие кой ще го посрещне, не познаваше децата си, спомни си сцената на летището с посрещането. Дъщеря му стана много близка с него, след като прие вярата му в исляма, заедно погребаха осквернения коран, тогава той осъзна, че си струва да живее дори и само заради нея, което се видя в момента, когато трябва да задейства взрива. Защо продължи да лъже и след това? И аз отначало си задавах този въпрос без отговор, после го намерих - пак заради дъщеря си и надеждата да има семейство. Отказът му щеше да означава смърт за него и със сигурност за семейството му - дубльорът-убиец, другият морски пехотинец, беше предназначен от тенгуто-атентатор за това, между Ник и другия имаше нещо като състезание между коне, победи Ник в кастинга, той затова и застреля дубльора. После имаше само еднопосочен билет за оцеляване на семейството му - до момента на срещата му с Кери в залата за разпити, когато тя му даде алтернатива. Да, много вярно си хванал, че изпълни мисията в Иран заради дъщеря си, нямаше път без тази мисия за него назад - цялото общество вече го беше нарочило за жертва, обществото накара малкото момиче да го намрази и което тласна това момиче към самоубийството, заради лицемерен морал и лъжа, сърцето на детето му говореше друго, то затова посегна на живота си. И какво му каза милата му майка: "Да съм сменила плочките в банята за да не ми напомнят за теб? Но, скъпа, не - просто не можах да измия кръвта оттам." А бабата добави, че малката "искала само да ги изплаши, но нямала кураж да се самоубие". Детето обичаше от цялото си сърце баща си, но обществото го наказа с омраза, при това без вина, Ник вече беше изкупил вината си с убийството на арабския терорист в САЩ, той можеше да живее в родината си с Кери, но отиде само и единствено заради вменената от майката и от крив морал лицемерно вина в ума на дъщеря му. Той беше жертва, а не престъпник и социопат. На едно вече започнало да се превръща в социопатско общество. Какво правеше приятелчето му от военното разузнаване - следеше го, за да се докопа до леглото на жена му, и да му открадне децата като кукувица, гадост.

Кери изгони майка си, защото не можа да прости лъжата й, с която е съсипала нейния и на баща й животи. Тя обичаше близките си и беше готова да се жертва за тях, но се съмняваше в самата себе си, че е способна да бъде майка, затова и отначало не искаше да гледа детето. После се превърна в истинска майка, за която дъщеря й означаваше повече от всякакви служебни и политически интереси, спомни си как отказа да свидетелства. Майка й имаше огромен грях към Кери, тя я беше направила такава работохоличка, защото й беше вменила, че е негодана за семеен живот, подобно на баща й, поради заболяване. Моментът в който й разказа как е имала множество връзки с мъже, докато е била в семейството си, Кери престана да я забелязва, тя я отписа, защото майка й го беше направила много по-рано.

По отношение на Фара, у Кери имаше някаква професинално-женска завист, Фара беше не по-малко способна като агент и анализатор от самата Кери, Кери й се възхищаваше, но и завиждаше, затова се държеше външно пренебрежително към нея. Но нямаше пряка вина за смъртта й.

Наблюденията ти за тандема Кери-Сол при вземане на решението за събуждането на Питър са много точни, но все пак си мисля, че опортюнистът Сол държеше ключа тогава и просто изманипулира Кери, за да се скрие зад гърба й, да не поеме сам отговорността, той винаги така си правеше. После Кери тичаше из тунелите на метрото да се гони с терористи, докато Сол се довери на информацията на руската шпионка, с която делеше леглото.

Бележките ти за отношенията на Дар с Питър са абсолютно точни, мой пропуск:116: - имам понякога този лош навик да рисувам в черно и бяло и прехвърлих повече черно върху Дал, той наистина държеше на Питър, каквото и да значи това - за Питър не мисля, че вече държеше на Дар, след опита за убийство на езерото, той професионално хладнокръвно не го уби, за да засече обаждането, иначе нямаше да узнае местонхождението на килъра.

п.с. пропуснах за убийството на имама в Каракас. Там ситуацията не беше толкова ясна, според мен. Имамът сам си докара убийството, като се обади на полицията и предаде брат си мюсюлманин на неверниците. Хората от бандата нямаше да застрелят имама и жена му, ако там нямаше полиция, щяха само да си вземат ходещите 10 милиона долара и да си идат по мирно по тихо, имамът си го причини. Ник отиде като мюсюлманин при мюсюлманин, той беше искрено вярващ. После вече го превърнаха в парче месо, но за онези хора той представляваше само пари.

+ + Страхотен пост.

За част от историята на Ник Броуди имам някои различни виждания..

1) Идеята ми е че семейството му се беше разбило след тези години на неговото изчеване, и вината за това не е персонална според мен Това са като "нещата от живота" (има един страхотен френски филм с подобна философска тематика, който се казва "нещата от живота")

Приятелят му се беше грижил за семействтото му, години  (всеки истински приятел би го сторил), и в тези години се е сближил и с жема му . Мисля че те си "лягат" няколко години след изчезването на Броуди, след което връзката им се задълбочава..Семейстовото на Броуди го няма вече такова каквото е било, а самият той се води изчезнал, и от него няма вест..

Другата алтернатива - приятелят му си бие шута (и се задоми) и да се остави семейството на Броуди да е оправя както може но без мъж, с очакване някога да дойде вест, че Броуди е намерен жив и здрав, и се връща, след като години наред е в неизвестност (той е военен, изчезнал на бойното поле) според мен не е житейска алтенатива  и не е реално...

2) Случаят с имама е спорен, но идеята ми е Броуди като терорист и масов убиец (поне това се знае публичноза него ) не представялява истински мюсюлманин за имама,.. Ислямът и коранът осъждат напълно и изключват убийството на невинни хора...Никой имам не би толерирал масов убиец пред Бог или властите..(не визирам имами екстремисти, или идилци )

Спорното и неясно, според мен, и за мен, в слуая е дали Броуди е бил наясно с последствията от узнаването от имама на истинската му име . Аз лично съм по-склонен склонен да мисля че отговорът е "да".

Защо? Броуди не демонстрира до този момент (от връщането си до този момент) кой знае особена загриженост за другите и поставяне на техните интереси  пред неговите собствени

Ако говорим за връзката му с Кери. Кери  беше нещото, което му осигурява някакъв комфорт  Връзката им прерастна най-много в едно приятелство, за Броуди Кери както винаги, влагаше страст и емоция, но това не се отнася за Броуди мисля


Освен това, и по важно: мисля че той е достатъчно интелигентен герой.
Последното  според мен  той го доказа като играчът, който успяваше за заблуждава всички във всичко, освен суперинтуитивната Кери..Броуди стана сенатор и му предстоеше да стане вицепрезидент на Щатите! Предателят и човекът който едва не уби ръководството на САЩ, и бъдещия си президент в терористична акция, стана сенатор и се издигна до кандидат за Вицепрезидент ! 

===========================

Животът и обстоятелствата и/или системата работят и "срещу" много други хора, които са достъчно почтени и хуманни за да не съсипват животи на другите. Примери от филма и сценария - Фара Шерази, Питър Куин, Астрид, Макс, който загуби Фара, и дори "порастналата" и отговорна Кери Матисън. Според мен това разграничава нормалните хора от социопатите.. Нашият човек Ник Броуиди обаче няма проблем да ходи през трупове и да съсипва животи, когато обстоятелства са срещу него..Той е тип "хлебарка", оцелява ако ще всички да умират..

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 4 часа, nik1 said:

Животът и обстоятелствата и/или системата работят и "срещу" много други хора, които са достъчно почтени и хуманни за да не съсипват животи на другите. Примери от филма и сценария - Фара Шерази, Питър Куин, Астрид, Макс, който загуби Фара, и дори "порастналата" и отговорна Кери Матисън. Според мен това разграничава нормалните хора от социопатите.. Нашият човек Ник Броуиди обаче няма проблем да ходи през трупове и да съсипва животи, когато обстоятелства са срещу него..Той е тип "хлебарка", оцелява ако ще всички да умират..

+++ Успя да ми промениш гледната точка за Ник Броуди, или по-точно - върна ме на първоначалната ми:) Защото има едно нещо, което нито Кери, нито Питър, нито Астрид, нито Макс или Фара, не биха сторили, според мен - да пребият до смърт свой приятел, за да оцелеят те, което направи Ник Броуди, още преди да стане мюсюлманин и да се привърже към детето на терориста. Това е червената линия, която го праща там където го виждаш - при хлебарките, оцеляващи с цената на всичко. Във всичко останало бих могъл да намеря оправдание, системата, обществото играеше нечестно с този мъж - издигнаха го за сенатор и го готвеха за вицепрезидент и президент още по-лоши от него хора, те му поднасяха на тепсия всичко, той само се възползваше. При това той се издигаше с благородна кауза - да промени към по-добро тази система, да примири САЩ с мюсюлманите, нима същото не искаше с тайните си мисии в Иран и Сол. Но това несъстояло се убийство на другия морски пехотинец го слага при хлебарките, и това беше преди всичко останало.

п.с. Но после ми хрумна нещо друго - ако Ник Броуди беше един нормален човек и беше предпочел честната смърт пред алтернативата да убие своя приятел морски пехотинец, нямаше да я има цялата тази история след това, нямаше да има Homeland, защото върху неговото наказание и изкупление се изгради връзката му с Кери и дъщеря му, това е гръбнака на филма. Без неговият образ този филм щеше да е сива конфекция.

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...