Отиди на
Форум "Наука"
Frujin Assen

Отново за новия изтребител

Recommended Posts

http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5562-мо-призна,-че-е-пуснало-rfp-за-новия-изтребител

Повече от две седмици след като Министерство на отбраната пусна запитванията за даване на оферти (RFP) до потенциалните доставчици, оттам най-накрая признаха публично, че това се е случило. Признанието дойде от заместник-министъра на отбраната Анатолий Величков.

„Докладвам, че на 3 юли изпратихме запитванията до потенциалните оференти и на 1 октомври очакваме офертите на всички тях”, заявява Величков в предаването Денят ON AIR по телевизия Bulgaria ON AIR.

Заместник-министър Величков обаче бърка датите, защото реално запитването е пуснато на 29 юни 2018 г. АЕРО съобщи за това още на 2 юли, но от военното ведомство категорично отказаха да потвърдят новината. В следващите повече от две седмици не последваха никакви коментари от страна на МО. Не е ясно защо от военното ведомство решиха да стартират процеса без да оповестят данъкоплатците за това.

Величков обясни, че след получаването на офертите, след заповед на министър-председателя, ще се сформира междуведомствена работна група, която да ги оцени и да проведе преговорния процес. Следва подписване на договор и приключване на процедурата.

Заместник-министърът на отбраната отбеляза, че въпросната група е съставена основно не от политически лица, а от експерти. Той каза това в отговор на въпроса, дали ще бъде чуто мнението на експертите.

Запитванията са изпратени до правителствата на САЩ, Португалия, Германия, Франция, Италия, Швеция и Израел. От тях се търсят общо 13 различни варианти – новопроизведени F-16V, употребявани F-16 (в три подварианта – A/B модернизирани до стандарта MLU, C/D и израелските C/D Barak), нови и употребявани F/A-18E/F Super Hornet, употребявани F/A-18C/D Hornet, нови и употребявани Eurofighter, нови и употребявани Rafale и нови и употребявани Gripen C/D.

С бюджет от 1,5 млрд. лева без ДДС се цели покупката на минимум осем изтребителя, с наземно оборудване, въоръжение и обучение.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 22 часа, Frujin Assen said:

http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5562-мо-призна,-че-е-пуснало-rfp-за-новия-изтребител

Повече от две седмици след като Министерство на отбраната пусна запитванията за даване на оферти (RFP) до потенциалните доставчици, оттам най-накрая признаха публично, че това се е случило. Признанието дойде от заместник-министъра на отбраната Анатолий Величков.

„Докладвам, че на 3 юли изпратихме запитванията до потенциалните оференти и на 1 октомври очакваме офертите на всички тях”, заявява Величков в предаването Денят ON AIR по телевизия Bulgaria ON AIR.

Заместник-министър Величков обаче бърка датите, защото реално запитването е пуснато на 29 юни 2018 г. АЕРО съобщи за това още на 2 юли, но от военното ведомство категорично отказаха да потвърдят новината. В следващите повече от две седмици не последваха никакви коментари от страна на МО. Не е ясно защо от военното ведомство решиха да стартират процеса без да оповестят данъкоплатците за това.

Величков обясни, че след получаването на офертите, след заповед на министър-председателя, ще се сформира междуведомствена работна група, която да ги оцени и да проведе преговорния процес. Следва подписване на договор и приключване на процедурата.

Заместник-министърът на отбраната отбеляза, че въпросната група е съставена основно не от политически лица, а от експерти. Той каза това в отговор на въпроса, дали ще бъде чуто мнението на експертите.

Запитванията са изпратени до правителствата на САЩ, Португалия, Германия, Франция, Италия, Швеция и Израел. От тях се търсят общо 13 различни варианти – новопроизведени F-16V, употребявани F-16 (в три подварианта – A/B модернизирани до стандарта MLU, C/D и израелските C/D Barak), нови и употребявани F/A-18E/F Super Hornet, употребявани F/A-18C/D Hornet, нови и употребявани Eurofighter, нови и употребявани Rafale и нови и употребявани Gripen C/D.

С бюджет от 1,5 млрд. лева без ДДС се цели покупката на минимум осем изтребителя, с наземно оборудване, въоръжение и обучение.

Това е 110 000 000 $ на парче. Можем да си купим върха на техниката F35 - 4 броя. 4 ама с пълно превъзходство в боя.

Или руският му колега - 20 броя. /това теоретично/

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Цитирай

С бюджет от 1,5 млрд. лева без ДДС се цели покупката на минимум осем изтребителя, с наземно оборудване, въоръжение и обучение. 

 

On 20.07.2018 г. at 19:52, Exhemus said:

Това е 110 000 000 $ на парче. Можем да си купим върха на техниката F35 - 4 броя. 4 ама с пълно превъзходство в боя.

 

1,5 милиарда лева са  899 000 000 $ и ако един изтребител F35 ни се продаде за "110 000 000 $ на парче"....: можем да купим ..8 броя F35.

 

On 20.07.2018 г. at 19:52, Exhemus said:

Или руският му колега - 20 броя. /това теоретично/ 

Можем да купим 20 бройки от "руския колега на F35" (демек , изтребител - стелт, пето поколение),... когато влезне в серийно производство, и когато има кой да ни го продаде за 45 милиона долара единична цена ..

https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-57

-------

Усещайте се малко, когато пишете щуротии. а авторът на темата нека да не се прави на глух и сляп, когато му е удобно..(както винаги от идва от неговата колона- липса на стандарти или нескрити двойни)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ник, бъркаш.

Предложението (от февруари) за Ф35А за Белгия (не са участници в разработката) е 34 броя за 6,53 милиарда долара (192 милиона за брой). Това са 4,5 самолета при нашия бюджет.

Иначе последните сделки за Ф35А за страни участвали в разработката за гол самолет (без боекомлект, без обучение на пилотите и без логистична поддръжка) са по 89 милиона парчето. До 2020 се надяват да паднат до 80 милиона за брой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За кое да се правя на глух Ники? Постнал съм едно весникарско съобщение- нищо повече. 

Иначе по това което пишете. Няма как да купим 3,4,5 или някакво подобно число самолети. Това е бойна машина, която трябва да работи в някакви бойни подразделения. Най малкото е ескадрилата- 8 машини. Така че, по малко от 8 няма как да купим. Отделно трябва да има учебно-бойни машини за тренировки и ако има чалъм няколко резервни машини. 

Добри то хубаво го обясняваш за голия самолет колко е, но като дойдат на графа голи самолети какво ще ги правим- ще им се любуваме и бършем прахта по крилото? Без наземно оборудване, обучение, въоражение и прочее ще са просто едно красиво парче метал. Там и номера с парите, колкото повече машини поръчваш толкова по малко ти излиза на бройка (летищното оборудване е едно и все тая дали с него обслужваш 8 или 45 машини). 

Колкото до най добрия самолет за България, още преди години пилотите го казаха AF-18 E/F.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 34 минути, Dobri_I said:

Ник, бъркаш.

Предложението (от февруари) за Ф35А за Белгия (не са участници в разработката) е 34 броя за 6,53 милиарда долара (192 милиона за брой). Това са 4,5 самолета при нашия бюджет.

Иначе последните сделки за Ф35А за страни участвали в разработката за гол самолет (без боекомлект, без обучение на пилотите и без логистична поддръжка) са по 89 милиона парчето. До 2020 се надяват да паднат до 80 милиона за брой.

Добри и теб жегата те мори явно..

,Пиша следното:

Цитирай

1,5 милиарда лева са  899 000 000 $ и ако един изтребител F35 ни се продаде за "110 000 000 $ на парче"....: можем да купим ..8 броя F35.

Вадим калулатора и смятаме колко долара са 1, 5 милиарда лева, Не не греша,  точно толкова са

Дали един изтребител Ф35 ще ни бъде продаден за 110 или 192 (или 85) милиона долара, аз не знам и затова нищо не пропонирам.. 110-те милиона единична цена бяха калкулирани от колегата

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 минути, Frujin Assen said:

За кое да се правя на глух Ники? Постнал съм едно весникарско съобщение- нищо повече. 

Иначе по това което пишете. Няма как да купим 3,4,5 или някакво подобно число самолети. Това е бойна машина, която трябва да работи в някакви бойни подразделения. Най малкото е ескадрилата- 8 машини. Така че, по малко от 8 няма как да купим. Отделно трябва да има учебно-бойни машини за тренировки и ако има чалъм няколко резервни машини. 

Добри то хубаво го обясняваш за голия самолет колко е, но като дойдат на графа голи самолети какво ще ги правим- ще им се любуваме и бършем прахта по крилото? Без наземно оборудване, обучение, въоражение и прочее ще са просто едно красиво парче метал. Там и номера с парите, колкото повече машини поръчваш толкова по малко ти излиза на бройка (летищното оборудване е едно и все тая дали с него обслужваш 8 или 45 машини). 

Колкото до най добрия самолет за България, още преди години пилотите го казаха AF-18 E/F.

А.. можело значи да не се правиш на глух и сляп :)

Подкрепям това, което си написал..

 

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ник прав си. Просто следя темата през пръсти.

На нас Конгреса няма да ни позволи да закупим Ф35 независимо каква оферта предложим.

Иначе съпътстващите разходи към "голия самолет" са поне 50 милиона за брой (зависи от боекомплекта).

Ф18 (последните версии) е с много висока цена (колкото Ф35) и даже с по-скъпа поддръжка от него.

 

Редактирано от Dobri_I

Share this post


Link to post
Share on other sites

F-35 на нас не ни е нужен, освен за красота де. Това е ударен изтребител, а на нас ни трябва практически чист- доколкото нямаме намерение да нападаме никого. За това и най добрия вариант е AF-18Е, хем бие по земни цели, хем е отличен за въздушен бой. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно време с брацки целувки и вагон краставици купувахме самолети. В Австрия откакто се помня поне 20 години върви замяната на старите мисля че бяха Грипени изтребители. отначало щяха да се купуват 24, после 18 после 12 и т н. Тонове писанки за това че Еврофайтера нямал оръдие, не работил при ниски температури - например в Алпите температурите са често ниски и т н. Също така и за това какво колко техника и технология ще се произвежда в страната купувач - в случая Австрия. Доколкото знам за 25 години стигнаха до кривата круша. Едно от предложенията е швейцарските самолети да пазят въздушното пространство на другата алпийска република. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе Фружине какви са тия голи самолети? Чети какво си написал, в цената влиза и въоръжение,наземна техника обучение и други екстри. Грипена се оказа,че при война шведите отказват да продават боекомплекти и резервни части, ако е вярно то това е параден самолет, само по рразници ще хвърчи. Нашите искат самолет за въздушно превъзходство и за наземни цели, това е задължително. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето какво пише генералът когато беше  професионалист, в 2012-та , 5 години преди да стане политическа проститутка/курва и чалга-пъпет "политик":

 

 

 

По отношениие на Грипен ( най-горе) и по отношение на Ф-16

image.png.65319fe03b5c3d98ee52517a76748d84.png

 

И още за Грипен и Ф-16

"Грипен се предлага без въоръжение и с минимално наземно оборудване"

image.png.bdfa0575d6b4969494c9abdded8843b2.png

 

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Апропо, Шведското правителство отказа да даде гаранции  на Белгия  за закупуване и поддръжка на Грипени, с аргумента за неутралитета (белгийците имат отворена публичен рикуест за закупуване на  нови изтребители ) и Грипен (СААБ ) отпадна..

https://www.vandeput.fgov.be/sites/default/files/articles/Request for Government Proposal_0.pdf

т.6.1 -белгийците умно изполват механизмите на ЕС да се обърнат към правителствата за гаранции.. ,
Шведското правителство преди една година каза на белгийците "Сори, нашите закони не ни позволяват това" и мръсната тайна и игра на СААБ лъсна: СААБ продава оружия и самолетите си чрез посредници и корумпирани местни политици

Такъв беше случая с на сделките за Грипен за Унгария и Чехия.Те бяха  корупционни, извършени чрез посредници . Швейцарски (Швейцария. Алпите) съд повдигна обвинение за корупция срещу  двамата посредници,    /Винаги в   сивите сделки се позлват посредници , така работи оръжейнния бизнес, а при СААБ и  не само при него той е на поне 50 процента "мръсен"/ Швеция като т.н неутрална страна няма право (както според собственото си законодателство, така и според Женевската конвенция в клаузите които третират неутралните страни) да изнася оръжие, военни материали и оборудване и да прави поддържка на такива за страни които са в конфликт

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Frujin Assen said:

F-35 на нас не ни е нужен, освен за красота де. Това е ударен изтребител, а на нас ни трябва практически чист- доколкото нямаме намерение да нападаме никого. За това и най добрия вариант е AF-18Е, хем бие по земни цели, хем е отличен за въздушен бой. 

F-35 (и двата F-35 - на Боинг и на Мартин Локхийд) са многоцелеви /мултифункционален/ изтребители .. , както и МИГ 29, F16 и Super Hornet F/A-18..

Всички са мултуфункционални, характерното за F-35 че той е предвиден да замени 2 самолета - Ф16 и А-10..(два самолета в едно)

F/A -18 Hornet  са са проекрирани да се изполват на самолетоносачи - имат и тази възможност.

https://en.wikipedia.org/wiki/Multirole_combat_aircraft

 

"Чист" изтребител (файтър) е F-22 Raptor

https://en.wikipedia.org/wiki/Fighter_aircraft

 

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 минути, Frujin Assen said:

Да, ама не им се получава! 

Нека да завърша превода и ще видиш, каква мръсна игра се играе против А-10. 

 

Една забележка: като публикуваш някакъв материал дословно (цитирайки или превеждайки го) във форума - давай източниците с техните автори, това е стандартна и етична практика в във форуми с такава насоченост ..

Откъде да знаем дали стаията не от шок, пик, извънземните идват, една баба каза, отделно как да знам дали авторите настина знаят каква игра се играе в САЩ .. какви са - те военни на САЩ, ...или руски писачи "експерти", Ами ако информацията е лъжлива?

Не може да използвате форума за разпространение на всякква непровренена информация/  такава която не може да се верифицира, не е етично..

 

Редактирано от nik1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

http://aeropress-bg.com/news/military-aviation/5579-ще-се-търси-ремонт-на-су-25

Министерство на отбраната се готви да започне процедура за възлагане на договор за ремонт на щурмовите самолети Су-25. Това заяви днес, 31 юли 2018 г., заместник-министъра на отбраната Анатолий Величков.

„Работим по сключване на договор за поддръжка и възстановяване на летателната годност на щурмовата авиация в лицето на Су-25”, заявява заместник-министър Величков.

Той уточнява, че желанието е да се поддържат всички налични в момента 14 броя щурмови самолети Су-25. Величков не дава други детайли за предстоящия договор.

Българските Су-25 отдавна са с изчерпан междуремонтен ресурс и летят с удължаване от инженерно-техническата служба на българските ВВС. Предпоследното такова удължаване изтече през декември 2017 г. След това, през тази пролет, в спешен порядък бе удължен с още година ресурса на едва четири машини с цел запазване на подготовката на летателния състав и спасяване на множество учения и тренировки, които не могат да минат без ударна авиация.

Дългосрочното решение за типа е, или той да бъде свален от въоръжение, или да бъде проведен капитално-възстановителен ремонт. Министър Красимир Каракачанов вече на няколко пъти заяви, че иска със сравнително малко средства да ремонтира щурмовите самолети. Министърът обаче не дава дефиниция на "малко средства".

Възможностите за провеждане на КВР за Су-25 в момента са няколко - Беларус (558-ми авиоремонтен завод в Барановичи), Украйна (завод „МИГремонт“ в Запорожие), Русия (121 АРЗ в Кубинка) или пък Грузия (завод ТАМ).

Въпреки свежите обещания на политическото ръководство на армията, че в авиоремонтния завод "Авионамс" ще се извършва ремонт на самолети от състава на ВВС, това все още не е станало факт. Така, че пловдивския завод за сега не е опция за ремонт на Су-25.

Цената на ремонта на единичен Су-25 е около $5 млн. или $70 млн. за всички 14 самолета (както заявява заместник-министър Величков). Така договорът обаче ще надхвърли сумата от 100 млн. лева, което значи одобряване на разхода от Народното събрание.

Така като най-вероятен сценарии се оформя пускането на процедура за възлагане на обществена поръчка за ремонта на няколко (например шест - осем) Су-25. Поръчката може да бъде оформена като рамково споразумение с цел минимизиране на разходите за всяка отделна година.

В последните месеци политическото ръководство на армията стартира две процедури за сключване на рамкови споразумения за ремонт и поддръжка на авиационна техника. Едното бе за учебните самолети L-39, а другото е за ремонт на вертолетите Ми-17 и Ми-24.

Процедурите трябва да бъдат приключени успешно, което не е малко предизвикателство, предвид честите прекратени процедури в МО, но по-важното е да има парично осигуряване за ремонтите за всяка финансова година.

Пак днес, заместник-министър Величков заяви, че във военния бюджет за 2019 г. са предвидени нови 100 млн. лева за заплати, но от думите му не става ясно дали перото „капиталови разходи”, от където се финансират ремонтите на авиационната техника, ще бъде повишено.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От горната новина може да се извадят няколко новини.

1 България има 14 щурмовика Су-25

2 От тях са летели 4 на африкански принцип (докато машината падне)

3 Искат да възстановят всичките 14.

4 За никаква модернизация или замяна изобщо не става въпрос...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Конференция за разясняване на изискванията на Министерството на отбраната към новия тип боен самолет бе проведена днес, 30 юли 2018 г., в София. На нея обаче са присъствали само четири от поканените седем държави. Това съобщават от пресцентъра на МО.

Конференцията е била ръководена от генерал-майор Цанко Стойков, командир на ВВС и председател на борда за управление на актуализирания проект за инвестиционен разход за придобиване на нов тип боен самолет.

На конференцията са присъствали представители на четири от седемте държави, до които МО е изпратило запитване за предоставяне на оферта (RFP - Request For Proposal). По време на срещата представителите на МО са дали отговори на предварително зададени въпроси от страна на три държави. На въпросите, зададени на днешната конференция, ще бъде отговорено писмено до края на седмицата, се казва още в съобщението на МО

Отговорите на всички въпроси, без да се уточнява коя държава ги е задала, ще бъдат изпратени до всички държави, включително и до тези, които не са пратили свои представители на разяснителната конференция, уточняват от военното ведомство.

Провеждането на подобна конференция е предвидено в процедурата за избор на нов боен самолет за ВВС. Такава бе проведена и през януари 2017 г., в рамките на предишната процедура.

Интересно е, че МО заявява, че на конференцията са отсъствали три от поканените седем държави. Лесно може да се предположи, че сред отсъствалите са били Германия, която бе поканена да даде оферта за нови Eurofighter и Франция, която бе поканена да даде оферти за нови и употребявани Rafale. Беше ясно, че и двете опции далеч надхвърлят българския бюджет от 1,5 млрд. лева без ДДС за минимум осем самолета. Също е интересно, че само три от присъствалите четири страни са заявили въпроси предварително. Това може да говори за само протоколен интерес от четвъртата страна.

На 29 юни 2018 г. МО изпрати запитвания за даване на оферти (RFP) до правителствата на САЩ, Португалия, Германия, Франция, Италия, Швеция и Израел. От тях се търсят общо 13 различни варианти – новопроизведени F-16V, употребявани F-16 (в три подварианта – A/B модернизирани до стандарта MLU, C/D и израелските C/D Barak), нови и употребявани F/A-18E/F Super Hornet, употребявани F/A-18C/D Hornet, нови и употребявани Eurofighter, нови и употребявани Rafale и нови и употребявани Gripen C/D. 

Офертите трябва да се предоставят не по-късно от 1 октомври 2018 г.

 

http://aeropress-bg.com/news/military-aviation/5576-разяснителна-конференция-около-проекта-за-нов-изтребител

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега ще видим колко силно и колко му  през шапката за държавата и народа лобито на разни спецове по имоти, по самолети и по избори. 

Защото историята със самолетите е всъщност история за това- остана ли българска държавност, или дори и сърцето на народа - отбраната му, е жертва на мафиите. По същество обаче това не са мафии, а диверсанти, прикрити под маската на корупцията.. 

Нещата са докарани дотам, че трябва радикализъм и харчене на много пари. Те "нямат", затова няма да похарчат много пари. Но и тия дето ще ги похарчат, ще ги похарчат в ущърб на националната сигурност и отбранителната способност на държавата. Па и комисионни ще вземат. 

Не съм оптимист. 

Слушайки цифрите - 8 !!! самолета, 150 бойни машини, два кораба... Това какво е?!?! Всичко друго, но не и армия!

Поне да вземат да направят масова модернизация на същестуващата техника - възможности има. Но тя пък руска, а никой в Русия няма да модернизира техника на натовска армия, така, както това е нужно. 

Пък и вездесъщото лоби ще оквичи орталъка по тоя повод. 

А за еретическата идея със свои сили и със създаване на държавни предприятия за тая пък цел даже не може и да се помисли - няма такива държавници у нас. Президентът няма властта, кабинетът няма волята, депутатите са едно ОПГ. 

 

Редактирано от КГ125

Share this post


Link to post
Share on other sites

При държавен бюджет от 38 млрд. лева (вкл. дотациите от еврофондовете) какви алтернативи бихте предложили?

П.П. Ясно е, че след сприятеляването на русия с Турция руснаците не са никаква алтернатива, а китайските "достижения" са на ниво клип в ютуб.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 минути, КГ125 said:

Слушайки цифрите - 8 !!! самолета, 150 бойни машини, два кораба... Това какво е?!?! Всичко друго, но не и армия!

Поне да вземат да направят масова модернизация на същестуващата техника - възможности има. Но тя пък руска, а никой в Русия няма да модернизира техника на натовска армия, така, както това е нужно. 

 

 

Авиацонната техника закупена по време на ОВД е съветско/руско производство, същото важи и за флота. Но в СВ освен танковете и артилерията, останалото е наше. Което и показва какво е било индустриалното варнище на НРБ. За сравнение, държави като Иран, Египет и Индия имат огромни проблеми да произвеждат дори резервни части за БМП...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми именно  - един голям държавен проект за целенасочено модернизиране на това, което можем, нима ще навреди на икономиката?? Най-сетне производство някакво... 

А и, кучета ги яли, още през 1990 г. тогавашния командващ флота заяви, че можем да направим собствен кораб. Е, хайде част от електрониките и пр. няма да можем, но поне останалото. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...