Отиди на
Форум "Наука"

Brexit затъна. А сега?


Recommended Posts

  • Потребители
Преди 1 час, БатеВаньо said:

Корбин и лейбъристите мисля, че използват заблуждаващи ходове с искането за митническия съюз, като според мен основната им цел е да уговорят ТМ да направи компромис и да обяви нов референдум, с опции - сделката + митническия съюз и изтегляне на артикъл 50.

Митническият съюз не е брекзит. Това е идеален вариант, заместител на Backstop-а, който е недолюбван от нито една партия, нито от избирателите в UK. 

Т. Е Корбин казва така:

-добре, ще те подкрепим в парламента ако включиш митническия съюз и подложиш тази сделка на референдум, като опцията за оставане в ЕС е също в бюлетина та. 

Корбин се досеща, че при народен вот сделката, в новия си вариант, ще падне, след което на следващите избори той ще се появи на бял кон и ще обере лаврите, като изтъкне провала от преговорния процес на торите. 

При приемане на такава сделка, UK ще остане, да кажем в икономическия ЕС, но не и в политическите структури. Това означава само едно:

UK се превръща в икономически протекторат на ЕС, без право на глас и вън от политическия живот. В същото време няма право да сключва търговски сделки, в разрес с правилата и регулациите на ЕС. 

Да, ще спре свободното движение на хора и частично единния пазар. 

Въпросът е кой ще се радва наистина от такова харакири освен ЕС. Та не бих изключи възможността тези трима депутати да поназнайват задкулисните игри в британския парламент и заради това да са толкова категорични. Не е за вярване, че държава от калибъра на UK ще се излъже да остане само в митническия съюз. 

Някои лидери на ЕС директно казаха  - "даваме това време  на ТМ и БВ за да не бъдем обвинени в провала, ако той се случи заради това, че сме дали по-малко време  от необходимото" (един вид - "ако не дадем такова време, и нещо се обърка, ще носим вина, а ние не искаме това..")

Мисля, че други задни мисли при европейските лидери при взимането  на това  решение (удължение с 6 месеца),.. засега поне, няма.. Може и да греша разбира се.. :)

това според мен не изключва вероятността повечето от тях да приемат  или мислят, че за тези 6 месеца  няма да може да се получи съгласие за сделка, вътре във БВ..

ПС

Доналд Туск дори визира първоналната сделка от договора с ЕС от 25 ноември 2018-та, която беше отхвърлена 3 пъти в House of Commons. Т.е. изглежда  никой засега в ЕС не планира да прави Британия колония на ЕС :)

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 часа, БатеВаньо said:

Корбин и лейбъристите мисля, че използват заблуждаващи ходове с искането за митническия съюз, като според мен основната им цел е да уговорят ТМ да направи компромис и да обяви нов референдум, с опции - сделката + митническия съюз и изтегляне на артикъл 50.

Митническият съюз не е брекзит. Това е идеален вариант, заместител на Backstop-а, който е недолюбван от нито една партия, нито от избирателите в UK. 

Т. Е Корбин казва така:

-добре, ще те подкрепим в парламента ако включиш митническия съюз и подложиш тази сделка на референдум, като опцията за оставане в ЕС е също в бюлетина та. 

Корбин се досеща, че при народен вот сделката, в новия си вариант, ще падне, след което на следващите избори той ще се появи на бял кон и ще обере лаврите, като изтъкне провала от преговорния процес на торите. 

 

+++ Това просто прозира от всичките му /на Корбин/ политически машинации, той се измята като фурнаджийска лопата - един път в Манифеста тръби, че иска Брекзит, втори път е за референдум, трети път не изключва и отмяна на член 50 - за какво ратува всъщност Корбин?

При торите поне нещата са ясни - те искат Брекзит и го искат колкото е възможно по-твърд.

Ето защо си мисля, че вкарвайки Великобритания в сценарий Европейски избори, ЕС /Туск и Юнкер/ й правят мечешка услуга, а правят такава и на ЕС. Че е заложен капан в новото удължаване нямам съмнение, ето защо:

"Лидерите настояха, че Великобритания ще трябва да проведе избори за Европейския парламент на 23 май, ако страната все още е в ЕС. Ако изборите не се проведат във Великобритания, лидерите на ЕС определиха дата 1 юни за излизане без сделка на Великобритания.

Г-жа Мей се надява да получи споразумение от Парламента дотогава и многократно е заявявала, че иска да избегне участието си в изборите за ЕС. Но тя се е ангажирала да ги проведе, ако не е постигната споразумение за сделка до датата за изборите."

https://www.wsj.com/articles/eu-prepares-to-push-brexit-into-next-year-11554900794?mod=searchresults&page=1&pos=15

И сега какво излиза от тази малка незабележима много клаузичка, която Туск и Юнкер, пробутват на торите: не участвате в нашите избори - аут без сделка. Така отварят вратите на лейбъристите да прекрачат 23 май, която дата предвид и великденските празници, става призрак за постигане на споразумение. След това им дават цели 5 месеца за клатене на стабилността отвътре, даже Туск им подсказва, че могат да задействат артикъл 50 като го отменят. Да но Туск и Юнкер /а скоро след тях и Меркел и цялата стара гвардия на стария евроатлантически либерален естаблишмън на Обама/ си отиват на 31 октомври, не се знае каква ще е новата конфигурация в Европарламента, накъде ще задуха след това вятъра, а през тези пет месеца Великобритания ще бъде изложена на яростни борби между популисти тори /водени от някой като Бо Джо/, които при това ще имат представителство в редиците на Евроскептиците в Европарламента, защото те са позиционирани там и популисти левичари като Корбин, които проявяват безхаберна безпринципност.

ЕС давайки данайски дар на Корбин и твърдите брекзитери с по-дълго удължение, обещавайки им даже още по-дълго /Туск/ всъщност излага целия европроект на ефекта на доминото, защото ставащото във Великобритания може да предизвика верижна реакция в Италия, Испания, Германия, Франция, колкото и невероятно сега да изглежда това.

Дано не съм прав.
 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

На пръв поглед изглежда че "юздите" не са напълно изпуснати..

До 31 октомври, ще има още среща на лидерите на ЕС във връзка с Брексит. През юни е, тя е информативна..

Допускам, че  снощи (рано тази сутрин) е подписана обща декларация или някакъв друг пожелателен документ че ВБ няма да саботира ЕС, и/или ВБ няма да участва в някои от дискусиите и гласуванията

(Друг е въпросът колко ще важи такава декларация   за "Корбин и ко" или "Бо Джо и ко")

ПС

Най-лесно се саботира Европейския съвет,....с вето от един глас от 28-те ;)

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 13 минути, nik1 said:

На пръв поглед изглежда че "юздите" не са напълно изпуснати..

До 31 октомври, ще има още среща на лидерите на ЕС във връзка с Брексит. През юни е, тя е информативна.. 

Допускам, че  снощи (рано тази сутрин) е подписана обща декларация или някакъв друг пожелателен документ че ВБ няма да саботира ЕС, и/или ВБ няма да участва в някои от дискусиите и гласуванията

(Друг е въпросът колко ще важи такава декларация   за "Корбин и ко" или "Бо Джо и ко")

 

Да, тази среща на ЕС през юни е нещо като чек пойнт как вървят нещата и главно да се отметне участието на Великобритания в Евроизборите. По това време също ще се преброят силите в Европарламента и ще е относително ясно какви коалиции могат да се правят.

По повод на новото отлагане и по-специално задължението на Великобритания да участва в Евроизборите като условие да получи Брекзит със сделка /заплахата, че ще има Брекзит без сделка на 1 юни, ако не участва/ Доналд Тръмп е туитнал в неговия си стил:

“Too bad that the European Union is being so tough on the United Kingdom and Brexit,” Mr Trump tweeted late on Wednesday. “Sometimes in life you have to let people breathe before it all comes back to bite you!” 

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-brexit-twitter-eu-article-50-extension-delay-trade-a8864536.html

Който както иска да си го тълкува, но като имаме предвид кой подкрепя Тръмп във Великобритания и откъде и кога стартира кампанията за Брекзит, кои фирми зад океана помагаха на брекзитерите в кампанията им, според мен "преди да се обърнат и да те ухапят" не звучи много безобидно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 19 минути, Б. Киров said:

Да, тази среща на ЕС през юни е нещо като чек пойнт как вървят нещата и главно да се отметне участието на Великобритания в Евроизборите. По това време също ще се преброят силите в Европарламента и ще е относително ясно какви коалиции могат да се правят.

По повод на новото отлагане и по-специално задължението на Великобритания да участва в Евроизборите като условие да получи Брекзит със сделка /заплахата, че ще има Брекзит без сделка на 1 юни, ако не участва/ Доналд Тръмп е туитнал в неговия си стил:

“Too bad that the European Union is being so tough on the United Kingdom and Brexit,” Mr Trump tweeted late on Wednesday. “Sometimes in life you have to let people breathe before it all comes back to bite you!”  

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-brexit-twitter-eu-article-50-extension-delay-trade-a8864536.html

Който както иска да си го тълкува, но като имаме предвид кой подкрепя Тръмп във Великобритания и откъде и кога стартира кампанията за Брекзит, кои фирми зад океана помагаха на брекзитерите в кампанията им, според мен "преди да се обърнат и да те ухапят" не звучи много безобидно.

прочетох го днес..

Какво  да се прави, съдба ;)

Мистър Туск в желанието си и изявите си  да помага на ТМ и БВ , даде знака на колебливата  и нерешителна Фрау Меркел.., и Мосю Макрон накрая се предаде героично, като французин (особено след  вечерята между приятели), ха-ха-ха-ха-ха-ха

Това е "снимката на деня" от снощи - еднакви дрешки, колажи и смях

 

zx860_3417817.jpg

 

 

zx860_3417818.jpg

 

https://www.dnevnik.bg/photos/snimka_na_denia/2019/04/11/3417819_snimka_na_denia_kakvo_imashe_na_tableta_na_angela/?pic=1

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Имам предвид /разчитам в думите на Тръмп/ следната възможност - пренавиването като задължително условие Великобритания да участва в Евроизборите с голяма доза вероятност може да предизвика политическа криза, предсрочни избори и нов референдум, като и в двата случая няма никакви гаранции /напротив! индикациите са други/, че тези избори и референдум могат да подпечатат един много твърд Брекзит без сделка за Великобритания, а това вече е хазарт.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 час, nik1 said:

прочетох го днес..

Какво  да се прави, съдба ;)

Мистър Туск в желанието си и изявите си  да помага на ТМ и БВ , даде знака на колебливата  и нерешителна Фрау Меркел.., и Мосю Макрон накрая се предаде героично, като французин (особено след  вечерята между приятели), ха-ха-ха-ха-ха-ха

Това е "снимката на деня" от снощи - еднакви дрешки, колажи и смях

 

zx860_3417817.jpg

 

 

zx860_3417818.jpg

 

https://www.dnevnik.bg/photos/snimka_na_denia/2019/04/11/3417819_snimka_na_denia_kakvo_imashe_na_tableta_na_angela/?pic=1

Коментари на български зевзеци какво е имало на таблета:

f8d9e0cd171339ef45467e597c4e7166.jpg

Какво имаше на таблета на Ангела Меркел: Путин, гол до кръста язди кон, а след него бурлаците влачат "Адмирал Кукузел" на ремонт.....

Снимка на Орбан на нудистки плаж.

Лелките се смеят на собствените си снимки.

Еднакви на цвят, но на Меркел модела е в стил "ранен Мао"...

https://www.dnevnik.bg/photos/snimka_na_denia/2019/04/11/3417819_snimka_na_denia_kakvo_imashe_na_tableta_na_angela/?pic=2#comments-wrapper

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Посланието е ясно.

flag_yellow_low.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Решаваме френските вътрешни проблеми": как Макрон ядоса лидерите на ЕС на срещата за Брекзит

 
Еманюел Макрон

© Reuters

Еманюел Макрон

 

Миналия месец срещата за Брекзит на Тереза Мей с лидерите на Европейския съюз не мина добре. Представянето й на Европейския съвет в края на март бе описано като "ужасно", а официални лица заявиха, че тя не е имала ясен план. Почти три седмици по-късно премиерът отново бе на срещата на върха с много подобна молба – тя искаше повече време, за да намери компромис за Брекзит у дома и да избегне излизане от ЕС без сделка, пише "Гардиън".

 

Този път разговорите започнаха обещаващо. Докато лидерите на ЕС е събираха в шарената зала за срещата на върха, германският канцлер Ангела Меркел се доближи до Мей и й показа нещо на таблета си. Мей избухна в смях заедно с Мекрел, когато видя какво й покаваше канцлерът – фотомонтаж на двете, изнасящи речи пред съответните парламенти в страните си, облечени със сака в еднакво синьо, каквито носеха и на срещата на върха в Брюксел. Председателят на Европейския съвет Доналд Туск и премиерът на Люксембург Ксавие Бетел също се разсмяха.

 

Не само дрехите на Мей бяха в по-добра хармония за случая. Според едно мнение за представянето й тя е била "вдъхваща доверие и честна". Друг източник от ЕС коментира: "Мей се представи по-добре от последния път, но все още бе уклончива за големите въпроси."

 
 

Още преди да започне с опитите, Мей вече знаеше, че лидерите на ЕС са отхвърлили молбата й за кратко удължаване до 30 юни. Нито един от тях не вярваше, че до тази дата британският парламент ще успее да ратифицира три пъти отхвърленото от него споразумение, което Мей постигна с ЕС.

 
 

Британският премиер обаче не беше лидерът, който предизвика в най-голяма степен раздразнението през нощта. Еманюел Макрон бе този, който ядоса залата със съпротивата си срещу дългата отсрочка, която повечето лидери бяха готови да приемат.

 

 

Тереза Мей

© Reuters

Тереза Мей

 

 

Разделителните линии бяха очертани още преди срещата. Меркел каза пред Бундестага в сряда, че Великобритания се нуждае от приличен период от време, за да намери междупартиен компромис за Брекзит. "Имаме само 59 часа, за да избегнем хаотично излизане на Обединеното кралство от ЕС", посочи тя. Френският президент също гледаше часовника, ни по различен начин. "Нищо не е гарантирано" за, по думите му, "слуховете за дълго отлагане". Той предупреди, че ЕС не трябва да бъде блокиран от Брекзит, "когато трябва да задействаме европейско възраждане".

 

Драмата се разви по време на вечерята. Тогава Мей вече бе напуснала срещата, след като разполагаше само с един час, за да убеди останалите 27 лидери да подкрепят молбата й. Френският президент каза на колегите си, че тя не е дала надеждни причини, с които да обоснове евентуално дълго отлагане. Един след друг обаче лидерите заявиха, че нямат проблем с отсрочката. Германия, балтийските страни, Полша и Унгария се изказаха в подкрепа на дълго отлагане, същото направиха Португалия и Холандия. Гръцкият премиер Алексис Ципрас застана зад гъвкава отсрочка.

 

 

Тереза Мей и Ангела Меркел

© Reuters

Тереза Мей и Ангела Меркел

 

 

Съпротивата на Макрон е предизвикала според дипломат от ЕС необичайна критика от страна на председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер: "Сега само решаваме френските вътрешни проблеми", е казал той.

 

Малко след полунощ лидерите на ЕС се споразумяха вместо дълго отлагане до март 2020 г. или кратко до юни отсрочката да бъде до 31 октомври, а Великобритания да вземе участие в изборите за Европейски парламент през май.

 

Според "Гардиън" по време на срещата е станало ясно, че Франция е почти изолирана, като само шепа държави членки, сред които Белгия, са проявили отзивчивост към аргументите на Макрон. Франция смяташе, че дългото отлагане рискува сериозно да навреди на ЕС, което според Париж е по-лошо от варианта за Брекзит без сделка. "Не искаме да внасяме британска политическа криза в ЕС", коментира служител от Елисейския дворец.

 

След като новият краен срок бе обявен, Макрон каза, че лидерите са намерили "най-добрия възможен компромис", защото 31 октомври запазва единството на ЕС, дава на Великобритания повече време и запазва "доброто функциониране на ЕС". Франция се безпокоеше, че Лондон ще проваля бъдещи решения на ЕС. Макрон заяви, че тази опасност е избегната, защото Великобритания ще напусне, преди новата Еврокомисия да започне работа на 1 ноември. По думите му едно дълго отлагане нямаше да е логично за ЕС. "Щяхме да изберем да отслабим нашите институции, като имаме една членка, която постоянно е там, но готвейки се да напусне. Вярно е, че мнозинството бе за много дълго отлагане. Но това не беше логично според мен и преди всичко нямаше да е добро нито за нас, нито за Обединеното кралство. Поемам отговорност за тази позиция. Тя е за колективното добро", каза президентът.

https://www.dnevnik.bg/evropa/2019/04/11/3417981_reshavame_frenskite_vutreshni_problemi_kak_makron/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 28 минути, nik1 said:

Според "Гардиън" по време на срещата е станало ясно, че Франция е почти изолирана, като само шепа държави членки, сред които Белгия, са проявили отзивчивост към аргументите на Макрон. Франция смяташе, че дългото отлагане рискува сериозно да навреди на ЕС, което според Париж е по-лошо от варианта за Брекзит без сделка. "Не искаме да внасяме британска политическа криза в ЕС", коментира служител от Елисейския дворец.

 

След като новият краен срок бе обявен, Макрон каза, че лидерите са намерили "най-добрия възможен компромис", защото 31 октомври запазва единството на ЕС, дава на Великобритания повече време и запазва "доброто функциониране на ЕС". Франция се безпокоеше, че Лондон ще проваля бъдещи решения на ЕС. Макрон заяви, че тази опасност е избегната, защото Великобритания ще напусне, преди новата Еврокомисия да започне работа на 1 ноември. По думите му едно дълго отлагане нямаше да е логично за ЕС. "Щяхме да изберем да отслабим нашите институции, като имаме една членка, която постоянно е там, но готвейки се да напусне. Вярно е, че мнозинството бе за много дълго отлагане. Но това не беше логично според мен и преди всичко нямаше да е добро нито за нас, нито за Обединеното кралство. Поемам отговорност за тази позиция. Тя е за колективното добро", каза президентът.

За историята на френско-британските отношения след ВСВ и една малко нестандартна перспектива за бъдещето на Великобритания:

Brexit Agonistes – Analysis

Jolyon Howorth is a visiting professor of public policy with the Harvard Kennedy School. He was a visiting professor of political science and international affairs at Yale University since 2002. He is professor emeritus of European politics at the University of Bath, United Kingdom, and visiting professor at Luiss Universitá Guido Carli, Rome. His recent publications include Security and Defense Policy in the European Union (second edition, 2014) and Defending Europe: The EU, NATO and the Quest for European Autonomy (edited with J. Keeler, 2003). Howorth is currently studying power transition in the contemporary world.

 

MORTOLA INFERIORE /териториално обособена общност в рамките на Империя/: Историците ще доловят тук върховната ирония. При присъединяването си към Европейския съюз Обединеното кралство е било молител, с два пъти наложено вето от генерал Шарл дьо Гол. При напускането си Великобритания отново става молител. На 10 април ЕС принуди Обединеното кралство да остане член до 31 октомври - въпреки че министър-председателят Тереза Мей молеше европейските си колеги да не удължават агонията. Това, че Обединеното кралство не напусна ЕС по-рано, до голяма степен се дължи на онези, които най-горещо искаха да излязат. Торите „Brexiteers“, които потънаха в илюзии за глобалния статут на Обединеното кралство, виждат сделката на Мей като разпродажба на битпазар - недостойна за името Brexit. Илюзиите им имат своите корени в историята.

През 1944 г. Уинстън Чърчил посещава дьо Гол в деня на примирието в новия освободен Париж. Генералът споделил с Чърчил, че и двете им страни излизат от световната война с сравнително еднакъв статут: въпреки многото различни за всяка от двете нации събития между 1940 и 1944 г., и двете са се превърнали в умерено влиятелни бивши имперски сили, финансово изчерпани и лишени от голямо влияние в света, управляван от други две суперсили.

Великобритания и Франция, предлага на Чърчил дьо Гол, трябва да обединят усилията си за изграждане и ръководене на европейски блок, който като едно цяло ще бъде значително по-влиятелен на световната сцена, отколкото сборът от неговите части. Чърчил отхвърля анализа на своя домакин, като настоява, че Обединеното кралство все още е велика глобална сила. Той вижда страната си да лежи в епицентъра на три припокриващи се кръга - бившата Британска Империя, Атлантика и Европа. Днес, повече от 70 години по-късно, тази негова илюзия се е превъплътила във фантазията за „глобалната Великобритания“. Анализът на генерала някога беше верен и Чърчил, не за първи път, беше самозаблуден.

Дьо Гол предприе грандиозно смел политически ход, като подаде ръка на германския канцлер Конрад Аденауер в историческия контекст на многовековната съперничество между двете нации в Европа. Френско-германският двигател задвижи ЕС към истинско единство в многообразието. През 1973 г. Великобритания неохотно влезе в това, което тя нарича "общ пазар", тъй като алтернативите й се оказаха измамни. Британската общност е предимно символичен анахронизъм, а Съединените щати оценяват Великобритания предимно като техен канал към Европа. Тази реалност не се е променила. Въпреки това през 2016 г. 36% от избирателите в Обединеното кралство, които гласуваха за Brexit, не успяха да видят, че всяка алтернатива може да се окаже по-лоша от статута.

Повечето британци са склонни да се интересуват по-малко за Европейския съюз, отколкото другите европейци. За британците ЕС е не повече от пазар. Никой политически лидер в Обединеното кралство, с изключение на Едуард Хийт, не се опита да види позитивно Европа като исторически проект. Когато правим такъв извод, императивен пример в този контекста на недобре организирания референдум на Дейвид Камерън от 2016 г., как лидерите на  кампанията Remain просто не знаеха как правилно да мотивират своите избиратели. Вместо това, те прибягнаха до тезата за „страх от излизане от общия пазар“, предупреждавайки за икономическа катастрофа. Уви, отрицанието на черното не произвежда бяло.

Един комик сравнява Brexiteers с Basil Faulty в комедията на John Cleese Faulty Towers: „портрет на ярост и фрустрация, изследване на импотентността, която се получава, когато светът, какъвто го желаем, е в толкова болезнено противоречие със света, какъвто е". Британците никога няма да бъдат роби; чужденците са автоматично заподозрени.

Ситуацията сега изглежда непоносима. Правителството на Мей, като три пъти не успя да спечели парламентарно мнозинство за собствена му сделка, отчаяно се опитва да сключи сделка с Лейбъристката партия на Джеръми Корбин, за да намери какъвто и да е компромис, който може да осигури мнозинство в Камарата на общините. Много депутати, подобно на много британци, искат да се откажат въобще от Brexit. Ето защо какъвто и да е компромис не би задоволил никого и просто ще означава неприятности през следващите години. Най-често изтъкваното евентуално решение в преговорите Мей-Корбин включва митнически съюз, който почти успя да събере парламентарно мнозинство по време на индикативно гласуване на 1 април. Такова споразумение бе определено от министъра на търговията Лиъм Фокс като „най-лошото възможно на този свят“, защото би възпрепятствало Великобритания да сключва търговски споразумения с трети страни. То не би задоволило Brexiteers, които желаят да "се освободят" колкото е възможно най-скоро. Нито пък би удовлетворили истинските Remainers, които с право посочват, че Обединеното кралство ще стане по-скоро изпълнител на чужди правила, а не създател на изгодни за него правила.

Накратко, няма рационална точка на златното сечение. В този смисъл, отново по ирония на съдбата, Мей, който твърди, че „Брекзит без сделка е по-добро нещо от Брекзит с лоша сделка“ - макар и ясно да не го артикулира - изглежда е права. Или Обединеното кралство остава пълноправен участник в приключението ЕС, оказвайки влияние върху курса му по смислени начини и, както във всеки брак, приемайки последиците „за добро или за лошо“. Или нацията скъсва с ЕС, опитвайки се да създаде един свой собствен, но изпълненн с опасности път в свят на търговски и геополитически гиганти.

Трудностите в процеса на Brexit откроиха ясно този избор, излагайки на показ лъжите и измамите на Brexiteers във всичките им кухи фрази. Ето защо мнозина виждат втори референдум, основан на ясно формулирани факти за реалностите на едно напускане, като жизнеспособно решение. Последните социологически проучвания показват победа за "Остани", но никой не знае със сигурност - социологическите проучвания предвиждаха същия резултат през 2016 г. Страната е поляризирана и ЕС трябва да си зададе въпрос дали победата на Remain е добре дошла за самия ЕС.

Доскоро 27-те европейски партньори на Обединеното кралство наистина искаха Великобритания да остане пълноправен и активен член. Това се промени, тъй като кошмарът на Мей показа, че Великобритания е безнадеждно конфликтна за Европа. Нацията, отдавна възприемана като неудобен партньор, въпреки това е допринесла по конструктивен начин за историята на ЕС, макар и да отказва да приеме целия пакет - с откази от единната валута и от Шенгенската зона без граници. Сагата на Brexit предизвика едно принудено преосмисляне сред 27-те. Наистина ли ЕС иска да прегърне една страна, която постоянно натиска спирачката, като периодично агитира да напусне ЕС? Различните държави-членки на ЕС имат различни отговори на този въпрос.

Водещият Brexiteer Джейкъб Рийс-Мог, известен в кръговете на Камарата на общините като „уважаемия член от 18-ти век“, пише: „Ако британците са принудени да останат в ЕС през 2019 г., приемайки унижението да участват в парламентарните избори на ЕС, това би могло да им даде „възможност да наложат вето на бюджета /на ЕС/ и да бъдат наистина много трудни участници“. Тази заплаха от смущения подтиква ЕС към необикновени  условия към презложеното на Великобритания удължаване на срока. Обединеното кралство, посочва се на срещата на високо равнище на Европейския съвет от 10 април, трябва да поеме ангажимент да „улесни постигането на задачите на Съюза и да се въздържа от всякакви мерки, които биха могли да застрашат постигането на целите на Съюза.“ Ще бъде направен преглед на поведението на Обединеното кралство през юни. Такива предупреждения изглеждат необходими в светлината на потенциалната смяна на Мей от твърд Brexiteer като Борис Джонсън. Някои от бележките на ЕС се отнасят персонално към т.н. „Борисови ключалки“, въпреки че мнозина се съмняват, че те имат правна тежест.

Един възможен извод от Brexit Agonistes: Изкривяванията в Обединеното кралство са повлияли директно върху приоритетите на други евроскептични партии. В целия континент популистките лидери, които от години се застъпваха за напускане на ЕС - National Rally на Марин Льо Пен, Lega на Матео Салвини, Sweden Democrats на Джими Акесон - приглушиха Exit във вокалния си репертоар. От друга страна, докато мейнстрийм партии предупреждават срещу популистката вълна на предстоящите европейски парламентарни избори, Brexit е само един фронт в битката за душата на Европа.

От края на Втората световна война британците избягват екзистенциалния въпрос за това кои и какви са те, като се възприемат по различен начин като островна държава, глобална търговска сила, европейски партньор и най-големият съюзник на Америка. Те вече не могат да седят на тези три различни стола.

Борис Джонсън наскоро призова Мей да каже като Моисей на ЕС: „Пусни народа ми да си тръгне.” Може би това е пътят напред за една нация в търсене на истинската й идентичност. Магията на изолация в средата на Северно море, до голяма степен пренебрегвана от Европа и Америка и все по-далече от идеята за Британската общност, би могла да върне идентичността на Великобритания в съответствие с нейната география.

И може би тогава чак визията на дьо Гол ще се сбъдне, след като Великобритания пак кандидатства за членство в ЕС през 2040 г. и в крайна сметка тя би могла да се окаже най-конструктивната страна-членка между всички останали.

https://www.eurasiareview.com/12042019-brexit-agonistes-analysis/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не си я даваме Териса, не я пускаме :)

https://www.telegraph.co.uk/politics/2019/04/11/feeble-tory-mps-look-powerless-remove-theresa-may/

Theresa May is immortal. It’s the only rational explanation. No matter what disaster befalls her, she just powers on, unscathed, undaunted, and seemingly oblivious.

She simply cannot be stopped. She’ll outlast Thatcher. She’ll outlast Gladstone. She’ll outlast human civilisation. Climate change will pass her by. Asteroids will bounce off her. The rayguns of alien invaders will self-combust in her presence. And when, seven billion years from now, the sun expands to devour the Earth, it will get to within 50 yards of Downing Street – and then, on hearing her inimitable, grey, resistance-crushing drone, it will shrink back in alarm, and flee.

ха-ха-ха-ха-ха

http://focus-news.net/news/2019/04/12/2645620/pregled-na-komentarite-za-brekzit-v-britanskiya-pechat-agentsiya-fokus.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
  • Потребители

"Депутатите ще се върнат на работа на 23 април - когато освежени и ревитализирани, могат да започнат да повтарят точно същите агрументи за Брексит, каквито предлагат през последните 2 години"

"The slowest train crash in history".:) ха-ха-ха-ха-ха

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 47 минути, nik1 said:

"Депутатите ще се върнат на работа на 23 април - когато освежени и ревитализирани, могат да започнат да повтарят точно същите агрументи за Брексит, каквито предлагат през последните 2 години"

"The slowest train crash in history".:) ха-ха-ха-ха-ха

 

 

 

В 6.47 ТМ казва "За митническия съюз аз мисля, че в действителност имаме повече съгласия /с лейбъристите/ което ни осигурява кредит, но имаме различия в езика /дефинирането/, на различни езици правим това." От казаното изглежда, че проблемът е постигането на един език по отношение вмъкване на промяна в сделката за Брекзит с участие на Великобритания в митническия съюз на ЕС. Проблемът е, че Корбин в същото време говори, че ТМ не е отстъпила от нито една от "червените си линии", една от които е митнически съюз, той не говори за различни езици. Следователно един от двамата лъже.

Целият план на ТМ да постигне сделка се основава върху това изменение за митническия съюз - дали в пряка поправка, съгласувана с Корбин или изтръгната като гласуване на депутатите в парламента, но това е Планът. Ако нещата обаче бяха толкова прости, досега това можеше да бъде факт и тя имаше шанс да отиде в Брюксел с вече гласувана такава поправка.

Очевидно ключът за такова решение е в ръцете на Корбин, но ми се струва, че той не знае какво да прави с него и си мисли, че може да го използва и за други врати, но какво ще открие зад тях не е ясно и за него, защото загуба на предсрочни избори или категоричен резултат за Брекзит в друг референдум означат катастрофа за партията му. Хамлетовска дилема за Корбин и лейбъристите - да бъде или не?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Цитирай

За митническия съюз аз мисля, че в действителност имаме повече съгласия /с лейбъристите/ което ни осигурява кредит, но имаме различия в езика /дефинирането/, на различни езици правим това." От казаното изглежда, че проблемът е постигането на един език по отношение вмъкване на промяна в сделката за Брекзит с участие на Великобритания в митническия съюз на ЕС. Проблемът е, че Корбин в същото време говори, че ТМ не е отстъпила от нито една от "червените си линии", една от които е митнически съюз, той не говори за различни езици. Следователно един от двамата лъже.

В този случай бих заложил на ТМ по отношение на способността да се борави добре с празнословия. В UK думата лъжец не е тачена и почти не се използва - показва признак на лошо възпитание.

Политици, какво да ги правиш?Ето един малко старичък пример за не точно реални обещания при гласуване за сделката(без митническия съюз, който ще внесе още повече противоречие: :)

 

Цитирай

Here are eleven lies in May’s mendacious letter

1 The deal is “in our national interest”. There can be many definitions of the national interest. But actions which enhance the prosperity and the power of the nation in question are usually top of the list. This deal weakens our power in the world, and by every single analysis, including the government’s, also harms our future prosperity.

Hence the queue of ministers who have tried so hard to avoid a straight answer to the straight question “will this deal make us worse or better off?” The answer is: worse off. Since when did doing something which the government knows will make people worse off represent “the national interest?” This really is a first in political history.

2 The deal works for “all of our people, whether you voted Leave or Remain”. Likewise, there can be many definitions of “works for”. But when both sides have condemned the deal for different reasons, and when the most vehement critics appear to be the Brexit supporters for whom she insists she is doing this, even if this falls short of the outright lie category, it is at best a statement of the absurd. As for her promise that the deal will unify the country, this might have carried more weight if she had sought to unify us over the past two-and-a-half years.

3 The deal will put “an end to vast annual payments to the EU”. I wonder how many citizens of the nation saw that and made an assumption that this “end” will be “put” as soon as we leave? In fact, we will be paying off the so-called ‘divorce bill’ well into the next decade, and if we have to extend the process, that bill will go higher and have to be paid for longer. As to what we get in return, this seems to have been lost in the post.

4 “We will be able to spend British taxpayers’ money on our own priorities, like the extra £394 million per week that we are investing in our long-term plan for the NHS.” This one is in the pants on fire category, a blatant effort to pretend there is a link between Brexit and additional funding for the NHS, the so-called Brexit dividend, a big black lie spawned by the big red bus, and exposed so often it is a definite and disappointing breach of the above commandment that she continues with the pretence.

5 “We will take back control of our laws.” This is a pretty fat one too. We have always had control of our laws, some of which we have chosen to pass as part of our sovereign membership of the EU. She is giving that control away, as during the transition period we have to obey all EU laws – including new ones in whose creation we will have no say at all. Rule-taker not rule-maker. Added to which, she has been forced to concede that the EU has a veto on whether and when we can be freed from the restraints of the ‘backstop’. This really is the vassal state of which the Brextremists have warned. And in any future trade deal with the EU (the trade arrangements that in previous iterations she said would be clear at the same time as the divorce bill was settled) the UK will have to follow ‘level playing field’ rules on tax, the environment, state aid, and much else.

6 “We will be an independent coastal state once again, with full control over our waters.” Hmmm, president Macron clearly didn’t get the letter. Sunday’s summit was barely over when he reminded the UK that the deal keeps “existing reciprocal access and quota shares” to avoid the backstop. Far from settling these issues, the ‘deal’ has left them wide open, but we have diminished our own negotiating strength at a time we will need it most.

7 UK citizens living elsewhere in the EU will “have their rights protected”. Only up to a point. They won’t have the right to move between the 27 EU countries unless and until that is agreed in the negotiations that flow from the future declaration. Unsurprisingly, the author of the ‘hostile environment’ for foreigners was less concerned in her letter with the right of EU citizens in the UK. They will have to pay to apply to continue living and working here.

8 “A free trade area will allow goods to flow easily across our borders.” “Easily” is not the same as the “frictionless” trade that was promised, and which she failed to deliver.

9 “Security co-operation will continue, so we can keep our people safe.” Well, it might. But this is all kicked into the next phase of the process. It is not all sorted, and she is being less than straight with people in pretending otherwise.

10 “Outside the EU, we will be able to sign new trade deals with other countries.”President Trump didn’t get the letter either. This is another piece of the action she said would be sorted by now, and it’s not. She has locked herself into big restrictions on the deals the UK can sign with non-EU countries, while putting at risk the trade deals with 88 countries we have as EU members.

11 “With Brexit settled, we will be able to focus our energies on the many other important issues facing us here at home.” Here she is trying to pretend her deal gets Brexit off our plates and out of our lives. It does anything but. Because she failed to secure clarity about the future, kicking many big questions down the road, we will be locked into negotiations with the EU for years to come. Brexit will continue to consume the government bandwidth.

 

Ако има нужда да се превежда - казвайте. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 18 часа, nik1 said:

Проблем със Северна Ирландия. Има го в пояснителната таблица - проблемен (с неясен период) backstop.

Ето:

 

1. Commercial policy measures applicable?

- The UK must align with EU measures and apply these at its external border for third country imports

 

2. Customs checks and procedures at the border (including on product compliance)?

- If no detailed provisions are agreed by 1 July 2020, the "A.UK. Movement Certificate" will be required to show goods are "in free circulation" and EU tariffs and commercial policy measures have been applied (including on incorporated third country materials)

Northern Ireland continues to apply the EU's Union Customs Code and EU product rules (and UK authorities must ensure compliance)

For goods from Mainland UK destined for the EU27 via Northern Ireland, compliance for industrial goods with EU rules will "to the extent possible" be checked at the trader's premises in the UK by the UK authorities, and not at the internal UK border (as confirmed by both sides in explanatory documents). For agricultural goods, such checks will take place at Northern Ireland's ports

 

3. Customs duties on imports into the UK?

- The UK must align with EU Common Customs Tariff and apply same rules on origin and customs value

 

4. Tariff preferences under FTAs and autonomous preference regimes applicable?

The UK must align with the EU's FTAs and the EU GSP and apply same rules on origin and customs value7

The UK is free to enter into FTAs with 3rd countries as long as it does not apply a lower tariff than the EU without prior agreement of the EU

 

5. Autonomous tariff suspensions/quotas available?

The UK must align with EU measures

The UK cannot apply additional suspensions without prior agreement from the EU

 

6. Commercial policy measures on imports

The UK must align with EU measures and apply these at its external border for third country imports if destined (including incorporated in UK products) for the EU27

 

7. Customs checks and procedures at the border on imports/exports (including product compliance)

Yes, as is the case today, imports from and exports to third countries will be subject to customs procedures and checks at the external borders of the UK

In Northern Ireland, the Union Customs Code will still apply; in the UK, the Taxation (Cross-Border Trade) Act 2018 will apply

 

Няма крайна дата.

Цитирай

EU rejects Irish backstop time limit but backs technological solution

https://www.theguardian.com/politics/2019/jan/14/

 

UK не може еднолично да прекрати функционирането на backstop-а и оттук политическите притеснения за дезинтегрирането на кралството. Сев Ирландия и останалата част на UK ще бъдат разделени(не политически), като европейското право остава в сила само на ирландския остров.

Ето от заключението на ЕС се говори за решимостта за запазване на най-близки възможни партньорски взаимоотношения с UK, но в действителност пряката цена е Северна Ирландия, а за косвена най-плашещите предположения са за  евентуална пълна дезинтеграция на UK, по ефекта на доминото. ЕС би се радвал да 'опитоми' UK по този начин. :)

The European Council restates the Union's determination to have as close as possible a partnership with the United Kingdom in the future in line with the Political Declaration

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 42 минути, БатеВаньо said:

 

 

 

UK не може еднолично да прекрати функционирането на backstop-а и оттук политическите притеснения за дезинтегрирането на кралството. Сев Ирландия и останалата част на UK ще бъдат разделени(не политически), като европейското право остава в сила само на ирландския остров.

 

Е няма такава манджа с грозде.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 4 часа, БатеВаньо said:

2. Customs checks and procedures at the border (including on product compliance)?

- If no detailed provisions are agreed by 1 July 2020, the "A.UK. Movement Certificate" will be required to show goods are "in free circulation" and EU tariffs and commercial policy measures have been applied (including on incorporated third country materials)

1

Опасност от "предпазна клауза" безспорно съществува, което е главния аргумент на Брекзитерите да гласуват срещу това споразумение, но има и условие "ако детайлизирани разпоредби не са договорени до 2 юли 2020", тоест както го разбирам, до това време съществува опция да се договорят /може и по-рано/ и "предпазната клауза" автоматично отпада след договорените разпоредби; ако се възприеме реверсивен подход най-напред да има оставане в митническия съюз, а постепенно да се правят ексклузивни "детайлизирани разпоредби", Великобритания пак може да се сдибие със свободата да търгува с трети страни по свои тарифни правила, какъвто е случая с Турция.

Следователно цялата опозиция се базира на бъдещи страхове, че такива "детайлизирани разпоредби" няма да могат да се договорят, което ми изглежда само като повод за политическо противопоставяне и разпалване на популизъм на базата на бъдещи страхове

Сега с удължения срок за приемане на споразумение политическите страсти се разпалват още по-силно, нещо като Кутията на Пандора се отваря:

be4627318863b884aad1f2995e62b99c.jpg

Фараж основава нова "Брекзит партия", днес гледах това събитие, а като рекламно лице говори сестрата на Якоб Рийс-Мог, дръпна една прочувствена реч, която накара тези хубави хора зад нея да изпаднат във възторг. И което е най-стресиращо, екзит полове за прогнозни резултати дават на тази изникнала като гъба партия много висока прогноза в предстоящите Евроизбори:

7f0b29db5789eecd0170d452360f0c3c.jpg

 

тя с летящ старт отива на трета позиция, според мен късайки живо месо от торите; хората на Корбин също са във възход, което сигурно е вдъхновяващо за тях и лидера им и едва ли го мотивира да търси бързи компромиси. От своя страна Бо Джо е туитнал следното:

3e815102cc944992666e30104c4cb29f.jpg

накратко, той дава здраво рамо на партията на Фараж и двамата говорят едно и също. Баща му се е кандидатирал за евродепутат от листата на торите и открито публично подканя сина си да поеме лидерството на торите.

Интересни времена отвори дългото удължаване.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 5 часа, БатеВаньо said:

Проблем със Северна Ирландия. Има го в пояснителната таблица - проблемен (с неясен период) backstop. 

 

Не съм добър в реториката, но ....за каква дезинтеграция става дума..  

Бакстопа се прилага като предпазна мярка срещу нелоялна конкуренция и дъмпингова търговия от страна на UK (предпазва  ЕС) поради това че няма да има граница между двете Ирландии..

Малко  тендециозно ми се струва да  се смята   че ирландците живеят само в ЕС, и  само те  имат интерес и желание да няма граница между двете Ирландии

(Вярно че Република Ирландия е част от ЕС и е естествено  ЕС да застане зад исканията на хората  от Републиката, но североирланците искат ли граница? Не беше ли бакстопа договорен от Тереза Мей и подкрепен от североирландската партия?)

 

 

UK има свободата да търгува с други страни и да сключва споразумения през това време... особеното е,  че трябва  да прилага тарифите и правилата за произход на ЕС.. (това е така защото стоките от UK ще влизат в ЕС през Ирландия)

Това ще действа, докато не се сключи друго /подробно споразумение с ЕС.

 

Цитирай

 

1. Приложими мерки на търговската политика?

- Обединеното кралство трябва да се приведе в съответствие с мерките на ЕС и да ги прилага на външната си граница за внос от трети страни

 

2. Митнически проверки и процедури на границата (включително относно спазването на продуктите)?

- Ако не бъдат съгласувани подробни разпоредби до 1 юли 2020 г., сертификатът за движение A.UK ще бъде задължен да показва стоки, които са "в свободно обращение", а тарифите на ЕС и мерките на търговската политика са приложени (включително относно включените материали на трети страни).

Северна Ирландия продължава да прилага Митническия кодекс на ЕС и правилата на ЕС за продуктите (и органите на Обединеното кралство трябва да гарантират спазването им)

За стоки от континентална Великобритания, предназначени за ЕС-27 през Северна Ирландия, спазването на правилата на ЕС за промишлени стоки ще бъде "доколкото е възможно" проверено в помещенията на търговеца във Великобритания от органите на Обединеното кралство, а не на вътрешната граница на Обединеното кралство ( потвърдени от двете страни в разяснителни документи). За селскостопански стоки такива проверки ще се извършват в пристанищата на Северна Ирландия

 

3. Мита върху вноса във Великобритания?

- Обединеното кралство трябва да се приведе в съответствие с Общата митническа тарифа на ЕС и да прилага същите правила за произход и митническа стойност

 

4. Приложими ли са тарифните преференции по ССТ и автономните преференциални режими?

-

Обединеното кралство трябва да се приведе в съответствие със ССТ на ЕС и ОСП на ЕС и да прилага същите правила за произход и митническа стойност7

Обединеното кралство е свободно да влиза в споразумения за свободна търговия с трети страни, стига да не прилага по-ниска тарифа от ЕС без предварително съгласие на ЕС

 

5. Налични са автономни тарифни суспендирания / квоти?

- Обединеното кралство трябва да се приведе в съответствие с мерките на ЕС

Обединеното кралство не може да прилага допълнителни суспендирания без предварително съгласие от страна на ЕС

 

6. Мерки на търговската политика по отношение на вноса

- Обединеното кралство трябва да се приведе в съответствие с мерките на ЕС и да ги прилага на външните си граници за внос от трети страни, ако е предназначен (включително включен в продуктите на Обединеното кралство) за ЕС-27

 

7. Митнически проверки и процедури на границата на вноса / износа (включително спазването на продуктите)

- Да, както е случаят днес, вносът от и износ за трети страни ще бъде предмет на митнически процедури и проверки на външните граници на Обединеното кралство.

В Северна Ирландия Митническият кодекс на Съюза ще продължи да се прилага; във Великобритания ще се прилага Законът за данъчното облагане (трансгранична търговия) от 2018 г.

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Има някои новини за последните преговори между консерватори и лейбъристи, които ми дават основания да предполагам бърза развръзка към сделка между тях.

Talks went on between Michael Gove and John McDonnell in hopes the two parties can cobble together an agreement to push through the Commons.

And Mr Hammond said this lunchtime: "I think we are in with a good chance of being able to reach an agreement on the way forward in the next few weeks...

"I remain optimistic that over the next couple of months we will get a deal done."

Mr McDonnell told the media on the way out of talks this afternoon: "We are hopeful, positive.

https://www.thesun.co.uk/news/brexit/8847404/theresa-may-and-jeremy-corbyn-edge-closer-to-soft-brexit-deal/

The British prime minister made clear on Thursday she intends to bring her Brexit deal back to the Commons for a fourth time after EU leaders agreed to extend the Article 50 withdrawal process to October 31.

Mrs May met briefly with Jeremy Corbyn at Westminster when they agreed to continue efforts to find a common way forward.

No 10 is still hoping they can get a deal through Parliament in time to avoid the need for Britain to vote in elections to the European Parliament on May 23.

http://www.irishnews.com/news/brexit/2019/04/12/news/cross-party-negotiations-continue-in-whitehall-to-try-to-break-brexit-deadlock-1596976/

Такива съобщения се губят във фойерверките и медийната пукотевица около личности като Фараж, Борис Джонсън и т.н., но имайки предвид цялостното отношение и личността на Корбин, чиято скептична нагласа към ЕС не е тайна, желанието му да провежда независима от ЕС политика на протекционизъм и дотации за британската индустрия и национализация, придружена с големи бюджетни харчове, в негов интерес всъщност е разводът с ЕС да стане преди Евроизборите. Още повече, че ТМ е заявила категорично, че си подава оставката след постигане на сделка с лейбъристите. За Корбин, според мен,  Борис Джонсън е по-удобния противник в предстоящи избори, отколкото по-умерен консерватор, защото силата на Корбин също е в популизма, той не е апаратен играч, а популист. Ако успее да постигне прокарване на условията си през парламента, референдум върху сделката, плюс отстраняването на ТМ, пътят на Корбин към спечелването на следващите избори ще бъде по-сигурен, отколкото, ако затъне в дълги избори за Еевропарламент и апаратни игри в собствената му партия, срещу които той по-трудно се справя. Ето защо ми се струва, че е много вероятно ТМ и Корбин да ни изненадат със споразумение до 23 май.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Brexit: 4 възможни сценария

Ройтерс 13 април 2019 г.

Обединеното кралство вече има право да напусне Европейския съюз до 31 октомври, но британският политически елит все още се бори за това как, кога и дали да има Brexit.

Някои представители на ЕС смятат, че Обединеното кралство може да промени мнението си - грандиозно обръщане, което ще илюстрира силата на блока и ще задържи една от най-големите сили на Европа в клуба.

Евроскептичните привърженици на Brexit твърдят, че разводът е под заплаха от това, което те определят като недемократичен заговор, който рискува да подкопае политическата стабилност в Обединеното кралство.

По-долу са показани възможните сценарии:

1) Няма Брекзит:

Новото забавяне дава време на противниците на развода да настояват за отмяна на официалното уведомление за развод по член 50 или за референдум - или чрез парламента, или чрез нови избори.

Премиерът Тереза Мей, която гласува за оставането на ЕС през 2016 г., многократно е изключвала отмяната по член 50 или друг референдум. Но ако тя бъде свалена, наследникът й може да се изкуши да предизвика нови избори.

Резултатът от всички избори е несигурен и докато манифестите на двете основни партии подкрепят Brexit, опозиционната партия на труда подкрепя "потвърдителен референдум" за всяка сделка.

Лидерът на лейбъристите Джереми Корбин, който гласува против членството през 1975 г. и отказа само неохотно подкрепата си за кампанията на оставащите през 2016 г., сигнализира сега само хладна подкрепа за нов референдум. Неговата партия обаче е ясна, че иска.

Финансовият министър на Мей, Филип Хамънд, заяви в петък, че е много вероятно идеята за втори референдум за Brexit отново да бъде внесена в парламента в някакъв момент, въпреки че правителството се противопоставя на всеки нов плебисцит.

Парламентът беше в безизходица по отношение на условията на Brexit, след като отхвърли плана за оттегляне на ТМ на три пъти от януари.

Когато през последния месец депутатите на два пъти проведоха поредица от гласувания по различните варианти на Brexit, целящи да отключат безизходицата, вторият референдум беше най-популярният вариант, макар да не достигна до мнозинство.

На 1 април предложение за нов референдум привлече подкрепата на 280 депутати - 40 местане му стигнаха за мнозинство. Една седмица по-рано това предложение имаше подкрепата на 268 депутати.

Ако парламентът се съгласи на втори референдум, Великобритания вероятно ще трябва да поиска удължаване след края на октомври, за да има достатъчно време за кампания.

И все пак в Брюксел тази идея не е скандална.

Според официалните лица на ЕС и дипломатите, в зависимост от развитието на събитията във Великобритания, още удължения са опция.

Трима от четиримата бивши британски премиери, които са все още живи - Джон Мейджър, Тони Блеър и Гордън Браун - заявиха, че референдумът е начинът за разрешаване на кризата.

Вероятността за втори референдум може да бъде засилена, ако кандидатите еврофили - главно от лявоцентристките партии - се справят добре в изборите за Европейски парламент от 23-26 май.

За да има нов референдум, британският парламент ще трябва да одобри ново законодателство, след което британският регулаторен орган за изборите в идеалния случай ще се нуждае от шест месеца, за да тества въпроса пред обществеността и едва след това да даде срок за провеждане на кампанията, каза говорител.

И двете страни по въпроса за Brexit се подготвят за възможността за нов референдум.

Не е съвсем ясно как Обединеното кралство ще гласува и дори да гласува да остане, поддръжниците на Brexit ще претендират за трети и решителен вот.

Goldman Sachs поставя 40% вероятност за отказ от Brexit.

 

2) Постигане на сделка:

Мей все още се надява, че парламентът ще одобри сделката, която е сключила с ЕС през ноември, въпреки че оттогава тя претърпя три пъти тежко поражение в парламента. Мей обеща да подаде оставка, ако споразумението й бъде одобрено, но това не подтикна нито евроскептичните, нито проевропейските й опоненти в собствената й партия да я подкрепят, така че сега тя предупреждава, че Brexit може никога да не се случи.

Ако преговорите с Лейбъристката партия в крайна сметка се сринат, Мей е казала, че ще приеме волята на парламента за това какво да прави по-нататък.

Гласовете в раздробената на фракции Камара на общините показаха, че нито една от алтернативите на споразумението на Мей - като например Брекзит без сделка, референдум или много по-близко икономически взаимоотношения след Brexit - не успя  да събере мнозинство.

Една от възможностите, които биха могли да спечелят депутати лейбъристи, е да се остане в митническия съюз след Брекзит и законите на Великобритания да се приведат в съответствие с много от правилата на единния пазар на блока.

Брекзитерите и много от поддръжниците на оставането в ЕС казват обаче, че подобна опция е глупава, тъй като Обединеното кралство ще напусне ЕС без право на глас относно правилата, които ще трябва да спазва.

ЕС би бил щастлив да направи това и би могъл да го направи бързо.

Такава сделка, според Брекзитерите, ще бъде "Brexit In Name Only".

Goldman Sachs поставя 50% вероятност за ратифициране на изменената и смекчена сделка на ТМ.

 

3) Предсрочни избори:

Сделката на Мей отново се проваля, парламентът не може да постигне съгласие какво да прави и Мей, или неин наследник, обявява нови избори.

Следващите национални избори във Великобритания не трябва да се проведат до 2022 г., но има два начина, по които може да се предизвика по-ранен вот:

а) Две трети от 650-те депутати в парламента гласуват в подкрепа на провеждането на избори.

б) Ако предложението за недоверие към правителството бъде прието с обикновено мнозинство от законодателите и никоя партия не може да спечели доверието на Камарата на общините през следващите 14 дни, се провеждат избори.

 

4) Брекзит без сделка:

Хаосът в Лондон се увеличава и твърдите лидери на Брекзитерите в крайна сметка надделяват за излизане без сделка.

Това е кошмарният сценарий за повечето бизнеси. С еднократно срязване на сложните външнотърговски връзки на петата най-голяма икономика в света, тя ще стресира финансовите пазари и ще дестабилизира веригите за доставки в Европа и извън нея. Политическото и социалното въздействие е неясно.

Без сделка означава, че няма да има преход, излизането ше бъде разтърсващо рязко. Великобритания е член на Световната търговска организация, така че тарифите и други условия, регулиращи търговията с ЕС, ще бъдат определяни единствено по правилата на СТО.

Goldman поставя 10% вероятност за излизане без сделка.

https://www.nytimes.com/reuters/2019/04/13/world/europe/13reuters-britain-eu-scenarios.html

Мой коментар: Корбин има големи противоречия с парламентарната си група и висшето ръководство на своята партия по отношение на референдума, той е против и ще направи, според мен, всичко по силите му, за да го неглижира и прати за гласуване в парламента, като така го остави да отиде в кошчето. Той надделява през 2016 година при опит за вътрешен преврат от парламентарната група на партията, като успява да се задържи на върха с 40 за и 170 против него гласове, единствено заради подкрепата на широката членска маса, която го е избрала с мнозинство. Така че по мое мнение Корбин ще предложи свой вариант за "мек Брекзит" в парламента отделно от предложението за референдум и ще направи всичко по силите му този вариант да бъде гласуван, въпреки съпротивата на някои от парламентарната му група.

Това устройва хората около ТМ, дори и нейното предложение да не мине /Корбин я предупреждава да не го предлага за 4-ти път по обяснените горе причини/

Другите варианти са много неясни и проблемни, но по мое мнение бизнесът с финансови и банкови услуги във Великобритания, който единствен имаше /и има/ голям интерес да не попада в търговските регулации на ЕС, ще направи компромис с някакакъв смекчен вариант, пред алтернативата на рязък срив без сделка, който ще засегне и него. И тъй като изборите и партиите във Великобритания се финансират предимно от частни дарения, според мен тези финансови кръгове могат да оказват влияние върху политиците, особено при такава система, при която даренията се получават непосредствено от лидерите, а не от апарата на партиите.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 12.04.2019 г. at 17:47, nik1 said:

 

Не съм добър в реториката, но ....за каква дезинтеграция става дума..  

Бакстопа се прилага като предпазна мярка срещу нелоялна конкуренция и дъмпингова търговия от страна на UK (предпазва  ЕС) поради това че няма да има граница между двете Ирландии..

Малко  тендециозно ми се струва да  се смята   че ирландците живеят само в ЕС, и  само те  имат интерес и желание да няма граница между двете Ирландии

(Вярно че Република Ирландия е част от ЕС и е естествено  ЕС да застане зад исканията на хората  от Републиката, но североирланците искат ли граница? Не беше ли бакстопа договорен от Тереза Мей и подкрепен от североирландската партия?)

 

 

UK има свободата да търгува с други страни и да сключва споразумения през това време... особеното е,  че трябва  да прилага тарифите и правилата за произход на ЕС.. (това е така защото стоките от UK ще влизат в ЕС през Ирландия)

Това ще действа, докато не се сключи друго /подробно споразумение с ЕС.

 

 

Това е backstop-a. 

Киров много точно определи причината - страхове, че това положение ще продължи неопределено време и ЕС няма интерес от бърза развръзка. Може да се постигне договорка след 1 година, а може и след 5, 10, 15, 20......, дотогава на практика граница между ирландиите ще продължи да няма. 

Ирландските юнионисти удрят спирачка на сделката с неопределен времеви край на backstop-a. Притесненията им са, че за в бъдеще Северна Ирландия ще бъде подложена на по голямо влияние от страна на републиката, отколкото на UK, което ще създаде хипотетични предпоставки населението да пожелае политическа унификация. 

Доколкото си спомням ирландските юнионисти не са подкрепяли никога тази сделка. На другия полюс са представителите на Шин Фейн(политическото крило на ИРА) 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 12.04.2019 г. at 17:47, nik1 said:


7. Митнически проверки и процедури на границата на вноса / износа (включително спазването на продуктите)

- Да, както е случаят днес, вносът от и износ за трети страни ще бъде предмет на митнически процедури и проверки на външните граници на Обединеното кралство.

В Северна Ирландия Митническият кодекс на Съюза ще продължи да се прилага; във Великобритания ще се прилага Законът за данъчното облагане (трансгранична търговия) от 2018 г.

Това е! 

И ако се изпадне в безвремие, страховете на UK ще се материализират:

Ирландците ще се сближат достатъчно помежду си, шотландците ще поискат и те подобен статут на backstop територия, което би довело до нов референдум за независимост(старият не успя с малко, но ако положението в UK се усложни и живота стане една идея по труден, несъмнено ще има някаква развръзка в тази посока) Шотландците ще вземат със тях петролните залежи в северно море и бъдещето на UK ще стане драматично(меко казано) 

Редактирано от БатеВаньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 12 минути, БатеВаньо said:

Това е! 

И ако се изпадне в безвремие, страховете на UK ще се материализират:

Ирландците ще се сближат достатъчно помежду си, шотландците ще поискат и те подобен статут на backstop територия, което би довело до нов референдум за независимост(старият не успя с малко, но ако положението в UK се усложни и живота стане една идея по труден, несъмнено ще има някаква развръзка в тази посока) Шотландците ще вземат със тях петролните залежи в северно море и бъдещето на UK ще стане драматично(меко казано) 

Според мен някакъв изход от това положение е оставане в митническия съюз и отчасти в общия пазар и постепенно договаряне на някои ексклузивни клаузи за Великобритания за отношенията й с трети страни извън митническия съюз и общия пазар, но това също ще отнеме време, като все пак целостта на Кралството ще бъде гарантирана от принадлежността на всичките му части.

Очевидно обаче има голямо значение от коя страна на интересите се гледа проточването във времето, оттам и "червените линии" на ТМ:), които вече е склонна да преразгледа.

Така например Великобритания има голямо положително салдо от износ на услуги, всъщност 80 % от БВП е от услуги и едва двайсетина от манифактура, а износът на услуги в САЩ надминава този в ЕС, при това повече от 60 % от изнасяните услуги са финансови. По принцип Великобритания е финансов гигант в ЕС, тя многократно надвишава в това отношение Германия и Франция. Точно този бизнес е най-заинтересован да има преференциални отношения със САЩ, защото на практика Ситито и Уолстрийт са един организъм. Всякакви европейски и бюрократични регулации спъват бързото движение на пари, инвестиции и акции между Лондон и Уолстрийт, така че там стриктните правила на митническия съюз и общия пазар са спирачки, а не предимства.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...