Отиди на
Форум "Наука"

Как Китай за 10 години изгради най-голямата железопътна мрежа в света


Recommended Posts

  • Потребител

До 2025 г. общата дължина на високоскоростните линии в Китай трябва да достигне 38 000 км. Китайската мрежа не е само най-голямата в света - тя е по-голяма от всички останали взети заедно. За сравнение: Френската мрежа, втората по големина в света, е 3220 км; Японската - 2700 км.

afa7234c03ffb3ac78843f15b44b33da.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Как Китай за 10 години изгради най-голямата железопътна мрежа в света"

Каква е тази глупост в заглавието? Не можете ли да правите чекове или тенденциозно  се пишат неверни  неща?

https://ru.wikipedia.org/wiki/Список_стран_по_длине_сети_железных_дорог

https://web.archive.org/web/20171107004957/https://www.aar.org/Documents/Railroad-Statistics.pdf# 

 

 

 

И данните от филмчето не изглеждат  коректни - във Франция конвенционалната мрежа е високоскоростна според китайските стандарти, защото е  до 220 километра  в час.

Според китайските страндарти -  високоскоростна е тази  със скорости  200 до 299 километра, така че е коректно да се вземе цялата френска, защото конвенционалната френска е до 220 километра в час

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За най-голямата високоскоростна железопътна мрежа става на въпрос - https://ru.wikipedia.org/wiki/Высокоскоростной_наземный_транспорт_по_странам

Американците такива линии нямат.

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 10 минути, makebulgar said:

За най-голямата високоскоростна железопътна мрежа става на въпрос - https://ru.wikipedia.org/wiki/Высокоскоростной_наземный_транспорт_по_странам

Американците такива линии нямат.

Оправете си  заглавието..

Имам и друга забележка

Преди 24 минути, nik1 said:

И данните от филмчето не изглеждат  коректни - във Франция конвенционалната мрежа е високоскоростна според китайските стандарти, защото е  до 220 километра  в час.

Според китайските страндарти -  високоскоростна е тази  със скорости  200 до 299 километра, така че е коректно да се вземе цялата френска, защото конвенционалната френска е до 220 километра в час

 

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Цитирай

The first French high-speed rail line opened in 1981, between Paris's and Lyon's suburbs. It was at that time the only high-speed rail line in Europe. As of July 2017, the French high-speed rail network comprises 2,647 km of Lignes à grande vitesse (LGV), and 670 km are under construction.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 минути, makebulgar said:

заглавието е от клипа

Заглавието на клипа не е вярно .  .Оправете заглавието на темата

(по добре вие да  пишете до Теодосиев,  , отколкото аз докладвам че заблуждавате участниците) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 4 минути, makebulgar said:

 

Френските скоростни линии са тези с  над 250 километра в  час. Китайските високоскоростни   са с  200-299 km/h , в които граници се включват  конвенционалните френски линии, плюс тези над 300   километра в  час

Т.е при сравението между Китай и Франция би следвало да се вземе дължината на френската конвенционала (която отговаря на китайска високоскоростна) . плюс френската високоскостна

 

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 9 минути, nik1 said:

Заглавието на клипа не е вярно .  .Оправете заглавието на темата

(по добре вие да  пишете до Теодосиев,  , отколкото аз докладвам че заблуждавате участниците) 

 

 

Хахах , ти в ред ли си, какво да докладваш . голям праз!😃

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ок, нека някой модератор смени името на темата. Значи новото заглавие на темата нека бъде: "Как Китай за 10 години изгради най-голямата високоскоростна железопътна мрежа в света, и защо Франция изостава тотално, а САЩ са на опашката с 0 км високоскоростни линии"

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 минути, makebulgar said:

защо САЩ са тотално изостанали на опашката с 0 км високоскоростни линии"

Защото бензинът им е 2,50 долара за галон, тъпчовци  русофилистици:) ха-ха-ха-ха

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, nik1 said:

Френските скоростни линии са тези с  над 250 километра в  час. Китайските високоскоростни   са с  200-299 km/h , в които граници се включват  конвенционалните френски линии, плюс тези над 300   километра в  час

Френските високоскоростни линии са LGV, а останалите въпреки че може и да надвишават 200 км просто не са в тоя клас. Самите французи не ги пишат високоскоростни. Минават през села, градове, поля, и т.н. и са преустроени стари линии. По същия начин и американските двехиляди и нещо километра високоскоростни линии не се броят тъй като са преработени стари линии, а не са магистрални високоскоростни.

А китайските високоскоростни които са с 200 км/ч не са толкова бавни заради бавните влакове, а заради сложните терени и височината. Искали са китайците там да направят за 300 км/ч, ама терена не е позволявал. Иначе тези линии са си изцяло магистрални високоскоростни и затова и са в класацията. 

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

Преди 4 минути, nik1 said:

Защото бензинът им е 2,50 долара за галон, тъпчовци  русофилистици:) ха-ха-ха-ха

ааа така ли, а климатичните промени, парникови газови,  трябват твърди мерки санкции, мита за хамериканнския втечнен газ, зърно, фуражи, царевица, соя, меса  и най вече замърсяващата военна индустрия, огромни такси и мита за оръжия , самолети , ракети и пр.😃

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Just now, makebulgar said:

Френските високоскоростни линии са LGV, а останалите въпреки че може и да надвишават 200 км просто не са в тоя клас. Самите французи не ги пишат високоскоростни.

 Според китайските страндарти франзициуте са построили цялата си мрежа  като високоскоростна

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 минути, nik1 said:

 Според китайските страндарти франзициуте са построили цялата си мрежа  като високоскоростна

Е не, французите не са си построили цялата мрежа високоскоростна, а са си я доработили старата през годините. Високоскоростната им е много малка сравнена с китайската. И това 200-299 km/h не е китайски стандарт, а е настоящото състояние на високоскоростната им мрежа. Както казахме през планината няма как високоскоросната ти мрежа да е 300 или 500 км/ч.

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 час, laplandetza said:

ааа така ли, а климатичните промени, парникови газови,  трябват твърди мерки санкции, мита за хамериканнския втечнен газ

Друго си е казваш да я караме по руски и да пълним джобовете на олигарсите (на приятелите на Путин )  и на  картела им.

Цитирай

В очередной раз поднимаются цены на бензин: курс доллара растет - цены на бензин растут; курс доллара падает - цены на бензин растут; цены на нефть растут - цены на бензин растут; цены на нефть падают - цены на бензин растут.

 

И за капак да купуваме  скъпия руски газ, за  да допълним джобововете на руските   олигарси , че  им е малко извлаченото?

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 56 минути, makebulgar said:

Е не, французите не са си построили цялата мрежа високоскоростна, а са си я доработили старата през годините. 

Нормално..

 

 

Преди 56 минути, makebulgar said:

И това 200-299 km/h не е китайски стандарт,

Китайците са го приели за  техен страндарт или жалон

При нас вискоскоростните линни  са от 160 до 200 km/h  (нямаме над 200)

Цитирай

 Както казахме през планината няма как високоскоросната ти мрежа да е 300 или 500 км/ч.

Може но разходите  ще са огромни..

Реалните ограничения  на скоростта са при ковенциoналните  трасета -  в населените места , на прелезите, в подлезите и надлезите. 

В този смисъл най-коректно  е да се правят сравнения по средна скорост на трасетата..

Филма е като за идиоти- пропаганден е

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Еми пропаганден.. ти като нямаш нещо Американско за пропаганда, ще те замести някой русофилистик :) и хайде не се формализирай за няколко километра в час. 

 Ей го днес Путин пак ряза лента -  скоростна магистрала Москва - Петербург. Можеше да резне още и една -  Нефтопровод за към източен Сибир 80 млн тона, 4500 км.  Събира всички изолирани местонаходища. Ще се връзва с Китай и морето.  Миналата седмица ряза лента на два диаметъра наземно московско метро.  Въобще,  боли го ръката от рязане.

    Дай сега нещо за Америка, че само за Русия и Китай е скучно.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

Цитирай

 

Definitions by country[edit]

As with the definitions of high-speed rail, the definition varies by country. The term has been used by government agencies,[9] government officials,[10] transportation planners,[11] academia,[12] the rail industry,[13] and the media,[14] but sometime with overlaps in the speed definitions. Some countries with an established definition of higher-speed rail include:

  • In Canada, according to the Surface Transportation Policy, Department of Transport, the speed range for higher-speed rail is between 160 and 240 km/h (99 and 149 mph).[5]
  • In India, according to the Minister of Railways, the speed range for India's higher-speed rail will be between 160 and 200 km/h (99 and 124 mph).[15]
  • In Indonesia, the government is considering higher-speed rail options, referred to as medium-speed railway. The speed range is between 200 and 250 km/h (120 and 160 mph)[16]
  • In Pakistan, Currently the speed range for higher speed rail is between 130 and 160 km/h (81 and 99 mph).
  • In the United Kingdom, the term higher-speed rail is used for upgraded tracks with train speeds up to 125 mph (201 km/h)[17]
  • In the United States, the term "higher-speed rail", as opposed to "high-speed rail", is used by regional planners in many U.S. states to describe inter-city passenger rail services with top speeds of between 90 mph (140 km/h)[18] and 110 mph (180 km/h).[19][20][21] This is the equivalent of the definition of "Emerging High-Speed Rail" as defined by the Federal Railroad Administration.[22] However, the Congressional Research Service defines "Higher Speed Rail" as rail services with speeds up to 150 mph (240 km/h) and defines rail services on dedicated tracks with speeds over 150 mph (240 km/h) as "Very High Speed Rail".[23]
     
    State-level departments of transportation and council of governments may use different definitions. Below is the list of known definitions of higher-speed rail which use some of the 5 speed levels, 80 mph (130 km/h), 90 mph (140 km/h), 110 mph (180 km/h), 125 mph (200 km/h) and 150 mph (240 km/h):
  • In Canada, the assumption about grade crossing is that operating higher-speed rail services between 160 and 200 km/h (99 and 124 mph) would require "improved levels of protection in acceptable areas".[28]

    In the United States, railroad tracks are largely used for freight with at-grade crossings. Passenger trains in many corridors run on shared tracks with freight trains. Most trains are limited to top speeds of 79 mph (127 km/h) unless they are equipped with an automatic cab signal, automatic train stop, automatic train control or positive train control system approved by the Federal Railroad Administration (FRA).[29] In developing higher-speed rail services, one of those safety systems must be used.

    Additionally, the FRA establishes classification of track quality which regulates the speed limits of the trains with Class 5, Class 6, Class 7 and Class 8 for top speeds of 90 mph (140 km/h),[30] 110 mph (180 km/h), 125 mph (200 km/h) and 160 mph (260 km/h), respectively.[31] The FRA also regulates passenger train design and safety standards to ensure trains that operate at speeds of 80 mph (130 km/h) up to 125 mph (200 km/h) comply with its Tier I standard and trains that operate at speeds up to 150 mph (240 km/h) comply with its Tier II standard.[32]

    Another limitation is the safety of grade crossings (a.k.a level crossings, flat level crossings, non-grade-separated crossings) which limits how fast the trains can go. FRA regulations set speed limits for tracks with grade crossings as follows:[33] Level crossings are generally the most dangerous part of the railway network with a large number of fatal incidents occurring at a grade crossing.

  • For 110 mph (180 km/h) or less: Grade crossings are permitted. States and railroads cooperate to determine the needed warning devices, including passive crossbucks, flashing lights, two quadrant gates (close only 'entering' lanes of road), long gate arms, median barriers, and various combinations. Lights and/or gates are activated by circuits wired to the track (track circuits).
  • For 110 to 125 mph (180 to 200 km/h): The FRA permits crossings only if an "impenetrable barrier" blocks highway traffic when a train approaches.
  • Above 125 mph (200 km/h): No crossings will be permitted.
  • In Europe, the limit is often 160 km/h (99 mph) over grade crossings.[34] In Sweden there is a special rule permitting 200 km/h (120 mph) if there are barriers and automatic detection of road vehicles standing on the track.[35] In Russia 250 km/h (160 mph) is permitted over grade crossings.[36] The United Kingdom has railway lines of 200 km/h (125 mph) which still use grade crossings.

    With the above limitations, many regional transportation planners focus on rail improvements to have the top speeds up to 110 mph when proposing a new higher-speed rail service.[23]

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Докторските дисертации по пътно-транспортни науки не ги публикуват вютюб, тъй че който иска да си ги търси в библиотеките. А за идиотите и ютюб и уикипедия са достатъчни. 

За сведение на професорите по света и у нас науката се представя и научно популярно.

Но това всъщност няма голямо значение ако тук става на въпрос за русофило-русофобски, американо-китайски и тем подобни други психически конфликти. То това си е диагноза.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 40 минути, makebulgar said:



За сведение на професорите по света и у нас науката се представя и научно популярно.

 

Да.. Но това не е научно-популярно  филче, а пропаганда, представена популярно.
Науката казва, че не може да се сравняват круши и череши, а във филма се прави това.

 

Преди 40 минути, makebulgar said:

Но това всъщност няма голямо значение ако тук става на въпрос за русофило-русофобски, американо-китайски и тем подобни други психически конфликти. То това си е диагноза

Някой беше написал , преди да го редактира следното

Преди 3 часа, makebulgar said:

Новото заглавие на темата нека бъде: "Как Китай за 10 години изгради най-голямата високоскоростна железопътна мрежа в света, а САЩ  - 0 км"

За "диагноза" е  въпросът " Как за 10 години изгради САЩ  изгради 0 км високоскоростна железопътна мрежа" 

Въпросът няма смисъл  като инженерен

Нека да говорим и за наука: В САЩ FRA е въвел класове на трасетата с цифрени означения.
Да се твърди че китайското трасе  200-299 километра/час е високоскоростно , а американското  клас 8 не  е - е " диагностичен"  нон - сенс

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, nik1 said:

Въпросът няма смисъл  като инженерен

Нека да говорим и за наука: В САЩ FRA е въвел класове на трасетата с цифрени означения.
Да се твърди че китайското трасе  200-299 километра/час е високоскоростно , а американското  клас 8 не  е - е " диагностичен"  нон - сенс

Напротив, въпросът е доста инженерен. САЩ могат да си въвеждат каквито си искат класове за линиите, но това не променя фактът, че и най-бързите им линии са преустроени стари линии, които вървят по земята и преминават през малки населени места.

Китайските високоскоростни линии, както казват и в клипа са 85% издигнати на виадукти без конфликти в населените места. Тоест в Китай говорим за магистрали, а в САЩ за разширени пътища. Все едно тук да сравняваш околовръсното на София с магистралите. Еми можеш да караш около София и с150, ама може и да ти излезе на пътя я куче, я магаре, я крава.... и не е същото като по магистралата.

При това в Китай скоростта е 200-299 км/ч защото така са решили. Намалили са я с 50 км/ч след една тежка катастрофа, като в бъдеще могат да я варнат на макс 350 км/ч каквито са най-бързите линии по проект. Тоест като сложиш 50 км/ч и на минимума стават 250 и задминават любимите ни тук обикновени линии във Франция, за които силно се съмнявам, че могат да се експлоатират с 220 км/по цялото трасе, тъй като и те минават през населени места.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...