Отиди на
Форум "Наука"

Изучаването на религии в училище


Изучаването на религии в училище  

56 потребители са гласували

  1. 1. Според вас, под каква форма трябва да се изучават религиите?

    • В часовете по история, география, философия, литература и свят и личност.
      18
    • Като нов задължителен учебен предмет (религиознание/вероучение).
      16
    • Като свободно избираем предмет.
      16
    • Hе трябва да се изучава.
      6
  2. 2. Какво трябва да се изучава?

    • историята на религиите, възпитаване в общочовешките добродетели и ценности и религиозна толерантност
      36
    • вероучение и религиозните догми
      5
    • и двете
      15
  3. 3. Какви са, според вас, очакваните социални ефекти от изучаването на религиите?

    • Съдействие за установяване на общочовешки добродетели и ценности
      30
    • Формиране на обща култура
      40
    • Подобряване на възпитанието на учениците
      18
    • Изграждане на толерантност към другите религии
      27
    • Научаване “кое е правилно и кое - не”
      12
    • Cредство за ограничаване на проблемите сред младите хора (наркотици, агресия, секти)
      13
    • Ще създаде натовареност на учебната програма
      15
    • Учителите ще налагат “свои” идеи за религията
      23
    • Няма да промени реалността и няма да окаже влияние върху решаването на проблемите
      10
    • Може да възникнат случаи на религиозна дискриминация
      14
    • Може да възникнат случаи на религиозна пропаганда
      26
  4. 4. Ако бъде въведен нов предмет (религиознание/вероучение/религиозна догматика), то тогава... какви да са преподавателите?

    • Учителите по история и философия
      34
    • Религиозни лица (теолози/богослови, попове, монаси...)
      16


Recommended Posts

  • Потребители

Това е достатъчно основание. Останалото е глупост.

Двоен аршин, Глишев? :bigwink:

Аз лично харесвам дискусиите, в които се конфронтират идеи и мнения. Стремейки се да защитиш своите аргументирано, ти отсяваш плявата, пречистваш ги, така да се каже, откриваш грешките. В този смисъл опозицията е жизнено необходима!

Терминът аргументи изключва всакакви емоционални доводи, с това, мисля, всички сме наясно. И тъй като вярата сама по себе си е чувство, тя предполага подобни емоционални реакции. Това обикновено е причина за на моменти ирационално поведение от страна на вярващи - обиждат се вместо да защитят идеите си. Нещо, което няма как да се случи на атеиста, независимо колко жлъч ще изсипете по адрес на безверието му, защото той не е обвързан емоционално с никакви идеи (това дори може да мине за допълване и доуточняване на дефиницията за атеист). Вместо това ще размърда мозъка си за аргументирано опровержение на логическите неточности и пропуски, които открива в изказването ви. А ако не открие такива, ще се съгласи и ще коригира възгледите си. Все пак няма нищо по-обезоръжаващо и по-размазващо за противника от хладното безразличие на аргумента. Емоционалната реакция е по-скоро равносилна на безпомощност, на харакири... Всяка прилика с лица и събития е напълно случайна :bigwink: Казаното е в подкрепа на думите на КГ125 за необходимостта от различно мнение.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 1k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Аргументите бяха приключени и от двете страни още преди двайсет страници. Никой не прие чуждите. Последваха неща, които по-скоро не са за търпене. Но нейсе, както са решили колегите. Според от двайсет страници насам темата е пълна само с флейм и е напълно безполезна.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аргументите бяха приключени и от двете страни още преди двайсет страници. Никой не прие чуждите. Последваха неща, които по-скоро не са за търпене. Но нейсе, както са решили колегите. Според от двайсет страници насам темата е пълна само с флейм и е напълно безполезна.

И аз смятам, че едва ли има какво ново да се добави към дискусията...

Но целта не е да бъдат приети нечии аргументи. Обменянето на идеи е достатъчно полезно удоволствие :)

"The cure for a fallacious argument is a better argument, not the suppression of ideas." - Сейгън

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Да речем, че вече сме ги обменили по този въпрос.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...