Отиди на
Форум "Наука"

Самолети в България


Recommended Posts

  • Потребител
В днешно време МиГ-21 върши работа единствено ако си в африка или някъде там. Държи се а въоражение единствено защото МиГ-29 е практически нелетящ самолет. Доскоро като учебни в българия се позваха L-29 (които удивително приличат на българския проект Лаз-14) и L-39. Днес слава на Бога са закупени модерни самолети РС-9, които са отлични. Обаче само те не стигат, трябват и самолети от по висок клас които да заменят Л-39. Проблема е че струват скъпо. Поради това от Боинг като бонус (един вид две в едно) предлагат към Ф-18 и няколко Ф-5 на старо. ЕФ-2000 все още не е доработен напълно и поради това се смята за небоеспособен.

L-29 не летят в България горе долу от средата на 90 те поради напредналата си възраст. Именно за тяхна замяна са закупени РС-9.

Спирит, Т-38 и Ф-5 са горе долу едно и също. Американците навремето са направили тренировъчен самолет от висок клас за изстребителни пилоти, това е Т-38, и понеже бил наистина отлична машина го доработили до изстребител, известния Ф-5. В САЩ той почти не е използван (за малко го ползват при виетнам), и набързо е снет от въоражение. Произвеждан е практически само за износ. Варлорд, МиГ-17 няма учебен вариант. Такъв има само МиГ-15. Той е използван в България чак до идването на спарките на МиГ-21. Прочее тези машини са просто за приучаване, не за друго.

Летателното обучение преминава през няколко етапа.

1 Проверка дали този човек изобщо става за пилот, за целта се използват машини от рода на Як-18, Злин-142, Чесна и прочее леки спортни самолети.

2 Начално обучение. Извършва се със самолети от рода на Л-29, Як-51, и т.н.

3 Обучение за напреднали. Тук се използват машини от сорта на Л-39, Як-130.

4 Профилирано обучение (в повечето страни не се прави) със самолети от рода на Т-38

5 Приучаване, със спарката на съответния боен самолет. Думата спарка която се използва в България идва от руското "спареньй"- сдвоен.

Това, че МиГ-21 е стар самолет, в никакъв случай не означава, че не е полезен в състава на ВВС на Република България. Да не говорим, че МиГ-21 Ф-13 е самолет от началото на 60-те години, но МиГ-21 бис е от 80-те. Т.е. писаници от сорта на тези, че самолета лети 50 години и е крайно време да бъде пенсиониран са пълни глупости, защото в момента ние летим с бис, а не с Ф-13. Друг е въпроса за МиГ-23 и неговото предсрочно пенсиониране.

Продължавам напред: "МиГ-29 е практически нелетящ самолет". Това да не го прочете във вестник "Шок" или дори някое "по-сериозно" издание. МиГ-29 лети и ще лети поне(!!!) до 2015 година.

PC-9M не бяха закупени за замяна на Л-29, а за първоначално обучение на курсанти на витлов самолет, с цел това да става с по-малък разход на средства и последващо преминаване на самолет Л-39ЗА "Албатрос" по програмата за учебно-летателна подготовка. За сравнение един час полет на Л-39 излиза на данъкоплатеца около 2500 щатски долара, а на Пилатус PC-9M - 460 долара.

"Прочее тези машини са само за приучаване" - принципно да... ама дефакто не.

А МиГ-17 действително няма спарка, или поне не руско производство. В интерес на истината китайците на местна почва доработват няколко машини и ги правят учебно-бойни (самото понятие "учебно-боен" предполага, че не става дума само за обучение!!!).

Поздрави и не се доверявайте на популярната преса, когато става въпрос за каквато и да било техника - глупостите там са безброй (последната, която четох бе пак на тема техника и то военна, та според нея не PC-9M, PC-12 бил закупен за замяна на стари учебни самолети, само дето PC-12 е транспортен самолет (за ВВС на България 6 местен, луксозно изпълнение за транспортиране на VIP пътници)).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Мнения 78
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Модератор Военно дело

Байко, направи грешка, Миг-29 е от 80 те, МиГ-21 е изработен по технология от 70 те като за основа е използвана още по стара технология. МиГ-21 е сравним (донякъде) с Ф-16а от първите модификации и толкоз. Никой самолет не може да си прескочили поколението си независимо от модернизациите. Това за МиГ-29 съм го чел в най сериозни издания. Дълго време този самолет ставаше само за статични изложения и някой друг парад. Похвално е че напоследък малко го стегнаха, но това е понеже МиГ-21 окончателно взема да се разпада от старост и недостиг на части. Новите машини МиГ-21 са внесени 1982 г и сега са на 25 години. Всеки който е виждал автомобил на тези години знае какво означават те за техниката.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Приятелю, прочети си отрязъка от мнението, което съм цитирал и което стана повод за моя коментар. Пишеш, че МиГ-29 не лети - невярно; пишеш, че МиГ-21 е неизползваем - глупост! Останалото е чесане на езици и нищо повече. За разликите между "Ф-13" и "бис" мога да напиша роман, а ако спомена броя на летящите МиГ-21 в момента в нашите ВВС, сигурно ще бъдеш повече от изненадан. Стар е това няма съмнение, само дето и "Lancer-a" на румънците е стар, пък след спирането на МиГ-23 се смята за най-добрия прехващач в Европа (включително от американски пилоти!!!). А примера за колата на 25 години и самолета е повече от смехотворен.

П.С. Би ли сравнил, ей така просто за себе си, F-16A/B с "Block-60" например?!

П.П.С.

Това за МиГ-29 съм го чел в най сериозни издания. Дълго време този самолет ставаше само за статични изложения и някой друг парад.

Брей, тия "сериозни" издания къде ги четеш, бе човек - в някой американски сайт сигурно? Браво, чети, чети! Само ще ти кажа, че за МиГ-29 последно (разбирай миналата седмица) съм говорил с десетина американски летци, пилотиращи F-16CG/DG, както и с един от германските инженери, проектирали двигателите на "Eurofihgter", отделно преди месец - с летците от френската и английската пилотажни групи, взели участие в "БИАФ-2007". Та случайно или не, те ме питаха не за красивите очи на българките, а за МиГ-29. Сигурно защото става само за статични покази?!?!?!

П.П.П.С.

Я по-сериозно!

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Казах че дълго време не е летял. Не ме карай да изравям броеве на криле от края на 90 те къде почти във всеки брой се говори за това как МиГ-29 не лети(това е причината да става само за показ, не че е лош като конструкция) и какво може да се направи за да се вдигне във въздуха. Слава богу, от няколко години този самолет вече лети. За това доколко боеспособна машина и МиГ-21 свидетелствува войната в Югославия. Горките сърби даже не посмяха да го извадят от укритията, камо ли да го хвърлят в бой. За МиГ-29 съм чел (в криле) че първата стрелба с ракета Р-60 е извършена през 1996. Ако това е така, за мен през това време е бил просто красива машина, но в никакъв случай бойна , щом летците не са били обучени да го ползват.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
В днешно време тези МиГ-21 могат ли да свършат някаква работа, изобщо има ли смисъл да ги държим, не са ли много стари? Какви са ни тренировачните самолети между другото?

Грипен не ми харесва. Надявам се да не вземат него. Много катастрофи + висока цена. През 1998 е струвал US$25 милиона, същата година изпитания Ф-16 е струвал US$18,8 милиона. Тази година струва US$45-50 милиона. Това са много пари за такава каруца. Ф/А-18 през 2003 е струвал US$35 милиона. ЕФ-2000 също не ми се нрави. Чух, че имал доста кусури, а и е скъп. Най-добре да си купим някакви китайски изтребители - Chengdu J-10 :)

Грипен е един чудесен лек изтребител.Точно това ни е нужно.Това за J 10 майтап ли е ???Тогава по9добре да купим JF 17 :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 месеца по късно...
  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител

:crazy_pilot: Здравейте,

Винаги съм харесвал авиацията и най-вече военната.

По тази причина станах днес член на форума. Искам да науча колкото мога за ВВС.

Виждам, че все сте компетентни хора. Явно сте прекарали доста време във въздуха.

До колкото знам подготовката на пилота е свързана с времето което е бил в полет.

Тук споменавате различни марки самолети и общо взето схващам кои са бойни, но по-ми е интересно как и на какво са се обучавали и се обучават нашите военни летци? Каква е програмата на обучение, на какви самолети, за колко време и най-вече къде се обучават.

Вярно ли е, че като сме членове на НАТО, обучението се провежда извън България?

Все пак знам, че може би има някаква секретност и няма да получа отговори на всичките си въпроси.

Поздрави,

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
:post-70473-1124971712: Здравей, момче! Добре дошъл! Аз мисля, че Frujin Assen, като най-сведущ по авиационните въпроси, трябва да ти отговори и образова. Лека и безаварийна от мен. И да четете, ей!
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
:crazy_pilot: Здравейте,

Винаги съм харесвал авиацията и най-вече военната.

По тази причина станах днес член на форума. Искам да науча колкото мога за ВВС.

Виждам, че все сте компетентни хора. Явно сте прекарали доста време във въздуха.

До колкото знам подготовката на пилота е свързана с времето което е бил в полет.

Тук споменавате различни марки самолети и общо взето схващам кои са бойни, но по-ми е интересно как и на какво са се обучавали и се обучават нашите военни летци? Каква е програмата на обучение, на какви самолети, за колко време и най-вече къде се обучават.

Вярно ли е, че като сме членове на НАТО, обучението се провежда извън България?

Все пак знам, че може би има някаква секретност и няма да получа отговори на всичките си въпроси.

Поздрави,

Привет Нено , не съм съвсем в крак с времето , но ще ти кажа, как стояха нещата доскоро.До колкото знам имаш два основни варианта , единият е безплатно учение другият платено , при безплатното обучение училищата са две:

-Първото е военно , казва се (или поне така се казваше) Висше военно въздушно училище Г.Бенковски.

Тук се влиза трудно , освен общият физически преглед (който е толкова тежък , че на него отпадат основната част от кандидатите) , трябва и да се явиш на конкурсен изпит по математика (ако не се лъжа разбира се ) а кандидатите съвсем не са малко.Учи се първо във Велико търново и в последствие мисля , че се пренасяте в базата на Долна митрополия (Плевенско).Не мога да кажа колко се лети но преди 2000 година почти не го правиха , сега имат сравнително нови самолети, който горят значително по-малко гориво , така че може и да имате възможност да "начешете крастата" така да се каже. :)

-Вторият вариант е техническият унивеситет в София , не съм добре запознат как стоят нещата там , но знам че имат специалност летец-пилот и съм чувал така да се каже , че имат големи проблеми с набавянето на необходимият нальот.

С горното мисля се изчерпва това, което предлага държавата.

Вариантите за платено обучение не са малко, в България има поне 2 училища за подобно нещо.Цената е около 80-100 хиляди лева за теория и нальот. Но има и на много други места по света.Не забравяй обаче, че за си намериш работа като летец-пилот трябва да имаш Висше образование.

Надявам се съм бил полезен. И ти пожелавам Успех!:)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
:post-70473-1124971712: Здравей, момче! Добре дошъл! Аз мисля, че Frujin Assen, като най-сведущ по авиационните въпроси, трябва да ти отговори и образова. Лека и безаварийна от мен. И да четете, ей!

:book::good: Ти все пак сподели, каквото прецениш за удачно. Споровете са си спорове, знанията са си знания :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Байко, аз пък нищо незнам или почти нищо, но ми е интересно. Вместо да се нападаме един друг кой колко знае, дай да направим нещо полезно във форума. Всяка информация е ценна.

Поздрав

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

"Neno Er" (или който там стоиш зад тоя ник) с какво толкова ти бъркаме в гъза, че си решил непременно да се гавриш с нас?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
"Neno Er" (или който там стоиш зад тоя ник) с какво толкова ти бъркаме в гъза, че си решил непременно да се гавриш с нас?

Стига, бе хора, момчето не се е регистрирало още и вие го убихте. Страхотна помощ, няма що, че на всичко отгоре от "Глобален Модератор". :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Вместо да разигравате малоумни постановки можете като нормални хора да кажете какъв ви е проблема с нас. Аз например харесвам форумите на Криле и ги чета отвреме навреме, има и неща, които не ми харесват, като например нееднократните нападки срещу БгНаука, но не съм отишъл там да критикувам и оплювам нали?!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Байко , много дразнещо джавкаш, навсичкото отгоре и явно си правите някакъв майтап с потребителите тук включително и с мене.

Затва ще си позволя да коментирам по твоя начин някой писания от тебе.

"МиГ-29 лети и ще лети поне(!!!) до 2015 година."

Така ли ? Колко 29-ки са в летателна годност сега? А я кажи още ли от 4-5 самолета правят един с ресурс за хвърчене ?

"а за първоначално обучение на курсанти на витлов самолет"

Витлов или турбовитлов ?А разлика правиш ли?

"Прочее тези машини са само за приучаване" - принципно да... ама дефакто не.

Дефакто ти за какво друго би го ползвал ?

Коя руска реактивна спарка няма "учебно-боен"?

"смята за най-добрия прехващач в Европа (включително от американски пилоти!!!)"

Миг-21 , на мен лично много ми напомня за самолетите дето ги въоражили с ракети и не им сложили картечници щото нямало да имат нужда от тях.Тук нещата са подобни само че, на много по-високо ниво.Целият самолет е построен на такъв принцип.Доработен или не 21-цата си остава с висока минимална скорост и слабо маневрен.Което съвсем не го прави най-добрият прихващач не в европа , не на балканите , ами и в българия даже.Ако фразата "малкият да се дръпне" не ти говори нищо питай някой по-стар от тебе.Ще ти разкажат за един трагичен случай по време на прехват, точно щото ръководителите малко си имат представа от предназначението на техниката с която боравят, види се това се прехвърля и подчинените им ако изобщо си в тези среди.

"А примера за колата на 25 години и самолета е повече от смехотворен. "

Една нова машина дава дефект на 100 часа , старата дава дефект на 10- питай Михо Михов , що не успя да развърти машината на един авиационен празник в Сарафово ако не се лъжа.

"Та случайно или не, те ме питаха не за красивите очи на българките, а за МиГ-29. Сигурно защото става само за статични покази?!?!?!""

Че какво като са те питали ? 29-ката е неспособна на каквито и да е било бойни действия просто защото не и купуват резервни части.Принципно е страшна машина, дефакто дори цялата ескадрила да летеше пак нямаше да свършат много , ако недаи си бож,е се беше наложило.А ти сети ли се да питаш германеца за тяхните 29-ки?

"Здравей, момче! Добре дошъл! Аз мисля, че Frujin Assen, като най-сведущ по авиационните въпроси, трябва да ти отговори и образова. Лека и безаварийна от мен. И да четете, ей!"

Тука незнам какво да коментирам но това е обществено място , за възпитани хора, а твоето държание не е такова!И какво точно четеш осен форумите на криле , където и не изглежда много много да четеш съфорумниците си?

"Стига, бе хора, момчето не се е регистрирало още и вие го убихте. Страхотна помощ, няма що, че на всичко отгоре от "Глобален Модератор""

Само заради това , че оспами темата с съвсем не малкият труд на Фружин Асен.Ако аз бях модератор бих ти изтрил изказванията.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Доколкото знам разполагаме с 16 МиГ-29 (и 4 учебни), 7 от тях в момента са в летателна годност, а модернизацията на останалите трябва да приключи до 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здравейте, господин Павлов. Понеже живеем в демокрация и всеки има право на свободен отговор, аз мисля да се възползвам от него. Пък нека сабя покаже.

"Така ли ? Колко 29-ки са в летателна годност сега? А я кажи още ли от 4-5 самолета правят един с ресурс за хвърчене ?"

Първо ако тези три изречения не са здрав опит за джафкане или джавкане (правописно и двете са правилни) здраве му кажи. Второ всеки ментално здрав българин, ако се смята за такъв (разбирайте за българин), би трябвало да се радва ако българските бойни самолети летят, а не обратното. И трето не е военна тайна, просто защото договора за ремонта на МиГ-29 беше публично обявен, че до април 2009 трябва да имаме 12 бойни и 4 спарки с ресурс по техническо състояние до 2029 година. Warlord e близо до точната бройка - от завода вече излязоха 8 машини, но 3 още не са влезли, така че летят 11. След няколко месеца обаче ще си имаме пълна ескадрила.

"Витлов или турбовитлов ?А разлика правиш ли?"

По гражданската специалност "Авиационна Техника и Технологии" станах бакалавър през 2005 и магистър през 2007-ма година, като успехът ми е

отличен, благодарение на което ми беше предложено да продължа с докторантура. Както и да е. Смятам да отговоря възпитано на така грубо зададения въпрос: Всеки турбовитлов двигател е витлов, но не всеки витлов двигател е турбовитлов. В методиките и програмите за учебно-летателна подготовка по целия свят не се прави разлика между типовете двигатели, използвани на витловите УТС, а простичко - между витлови и реактивни УТС (учебно-тренировъчни самолети). Ето защо тук акцент съм сложил върху думата "витлов".

"Дефакто ти за какво друго би го ползвал ?"

МиГ-15УТИ означава учебно-тренировъчен изтребител. Следователно неговото предназначение е, както за приучване на летателен състав на самолет МиГ-15 (впоследствие МиГ-17, МиГ-19, отделно поради липса на спарки за типовете самолети преди първите самостоятелни полети, както на МиГ-21, така и на Су-25! в България, превозките също са били на тази машина), така и за учебни полети (т.е. упражнения, изпълнявани след приучването на дадения тип самолет) и изтребителни задачи. С други думи, отговорът ми е: бих го ползвал по предназначение ако бях командир или инструктор в онези години.

"Коя руска реактивна спарка няма "учебно-боен"?"

Така зададен този въпрос няма никакъв смисъл. Спарка = учебно боен. Идва от руското "спарены" или сдвоен, т.е. в случая учебно-боен самолет със сдвоено управление. Може би въпросът Ви би звучал по-смислено зададен така: Кой руски боен самолет няма спарка? Там съм обяснил, но ще напиша и тук: МиГ-17 и МиГ-19 (за сега Су-47 "Беркут" също няма двуместен вариант (най-вероятно няма и да има), както и американските А-10, F-22 и F-35). На местна почва Китай доработва определен брой бойни МиГ-17 до учебно-боен вариант. Но заводски в Русия или СССР това никога не е правено.

"Миг-21 , на мен лично много ми напомня за самолетите дето ги въоражили с ракети и не им сложили картечници щото нямало да имат нужда от тях.Тук нещата са подобни само че, на много по-високо ниво.Целият самолет е построен на такъв принцип.Доработен или не 21-цата си остава с висока минимална скорост и слабо маневрен.Което съвсем не го прави най-добрият прихващач не в европа , не на балканите , ами и в българия даже.Ако фразата "малкият да се дръпне" не ти говори нищо питай някой по-стар от тебе.Ще ти разкажат за един трагичен случай по време на прехват, точно щото ръководителите малко си имат представа от предназначението на техниката с която боравят, види се това се прехвърля и подчинените им ако изобщо си в тези среди."

Първо, поради калибърът, в авиацията с изключение на някои вертолети, на картечницата и викаме оръдие. Второ, няма какво да Ви напомня, то си е факт: 10-на 15 години след края на 2-рата Световна Война американците създават F-4 "Фантом" без оръдие, руснаците пък го махат от МиГ-21, защото военните стратези тогава мислели, че времето на близкия въздушен бой е безвъзвратно отминало. Последвалите военни конфликти ги убеждават в обратното и оръдието е пак в играта (включително и на Су-30 и F-22). Стига толкова история. Първо тук за мен е обидно да видя думата "България", написана с малка буква. Второ, малкият няма да се дръпне, преди големият да си изясни понятията в авиацията. Говорим за най-добър прехващач. Не за въобще най-добър боен, многоцелеви или всецелеви самолет. След свалянето на МиГ-23 от въоръжение във всички бивши "Варшавски" страни, румънският МиГ-21 "Лансър" остана като най-добър чист прехващач. Да се асоциират думите прехват и маневреност е безмислено, а да се бъркат понятията изтребител, прехващач и изтребител-прехващач - недоученост. Прехващачът прехваща, господин Павлов, прехваща и унищожава. Прехващачът не води маневрен въздушен бой. Колко МиГ-21 с неговото стреловидно крило и голяма еволютивна скорост е конкурентен днес изтребител е съвсем друг проблем. И трето дали съм в тези среди не е национално значим въпрос. Но ако погледнете някои други форуми и обществени прояви може и да си дадете отговор.

"Една нова машина дава дефект на 100 часа , старата дава дефект на 10- питай Михо Михов , що не успя да развърти машината на един авиационен празник в Сарафово ако не се лъжа."

Тук вече съм потресен. Очевидно става дума за авиошоуто в Сарафово през месец октомври на далечната 1995 година. Тогава нашине МиГ-29 бяха точно на по 6 години. Много "стари" самолети, наистина :crazy_pilot: ! За информация на любознателните съфорумници първите два МиГ-29 (спарките с бордни номера 01 и 02, днес 11 и 12) кацат в Равнец на 15 юни 1989 година. По-нататъшен коментар е напълно излишен.

"Че какво като са те питали ? 29-ката е неспособна на каквито и да е било бойни действия просто защото не и купуват резервни части.Принципно е страшна машина, дефакто дори цялата ескадрила да летеше пак нямаше да свършат много , ако недаи си бож,е се беше наложило.А ти сети ли се да питаш германеца за тяхните 29-ки?"

Първо, точно защото го има МиГ-29 в България, годишно минимум 4 международни учения се провеждат в Граф Игнатиево. В момента дори въври учението "Nickel Javelin 2008", с участието на американски изтребители F-16 от базата в Авиано, Италия. Второ, България е пазила, пази и ще пази небето си сама. И Вие, господин Павлов, както всеки български гражданин трябва да се гордеете от този факт, а не да го плюете и осмивате. Всеки месец биваме оценявани по едни от най-тежките стандарти в света, за това дали носим надеждно бойно дежурство в интегрираната система за въздушен суверенитет на НАТО с нашите две изтребителни ескадрили (МиГ-21 и МиГ-29). До ден днешен всички оценки, ДО ЕДНА, са отлични. Малко са авиациите по света, които могат да се похвалят и гордеят с подобен факт, пък били те и въоръжени с по-нови самолети. Кой сте Вие, господин Павлов, та да се подигравате с труда на всички нас, които всеки ден рискуваме живота си, за да е чисто святото небе на България. Трето, МиГ-29 отдавна вече не лети в Германия. Луфтвафе продаде цялата ескадрила на Полша преди няколко години.

"Тука незнам какво да коментирам но това е обществено място , за възпитани хора, а твоето държание не е такова!И какво точно четеш осен форумите на криле , където и не изглежда много много да четеш съфорумниците си?"

Дълбоко съм убеден, че с отговорите си на така невъзпитано поставените от Вас, господин Павлов, въпроси недвусмислено доказах на всички в този форум кой от двама ни е с по-добро възпитание, обща култура, както и специализирани познания. А съфорумниците си в авио-форумите не само ги уважавам и чета, а и съвместни проекти реализираме. Музеи спасяваме, самолети възстановяваме. Заедно! Вие последно какво създадохте или възстановихте, господин Павлов?

"Само заради това , че оспами темата с съвсем не малкият труд на Фружин Асен.Ако аз бях модератор бих ти изтрил изказванията."

Бил той и модератор, основният спам на авиационна тематика в този форум идва именно от потребителя Frujin Assen. Ако поне за миг успеете да излезете от злобата на черупката си, господин Павлов, и опитате да вникнете в написаното от мен, ще разберете, че просто съм опитвал там където споменатият модератор дезинформира хората, аз да внеса корекции. За добро! За да дам знания на читателите на форума и да популяризирам ВВС, доколкото е възможно. Почти всички тук разбраха тези ми намерения правилно. Странно защо някои продължават да обръщат този форум на бит пазар и да се пазарят и спорят на теми, по които и грам понятие си нямат.

(преди "С" и "З" по-удачно е да използвате "СЪС", господин Павлов, не "С")

:crazy_pilot: Поздрави от мен! Останете със здраве! И чисто небе желая на всички, включително и на Вас, господин Павлов :bigwink: ! :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

По отношение на криле се отказах да говоря с тях. Чета си аз списание клуб Криле и попивам знания. Там пише нещо за МиГ-17, че бил добър самолет, но бързо остарял и т.н. Имонно в този дух и перефразирайки списанието пиша за този самолет. И в следващият миг върху мен се изсипва купчина помия че съм идиот и нищо не разбирам, то не било така то било съвсем различно. Пиша хвалби за МиГ-23, в следващия момент се появява потребител който навярно е противник на тази машина, разбива ме отвсякъде и пак почват обвинения че съм неграмотен че съм идиот. Като човек извън авиацията рразчитам основно на интернет, все пак това ми е само хоби. Ясно че ще допускам не само много но и големи грешки. Но е ужасно грубо когато вместо да водят с теб спор, да ти обяснят, веднага почват хули, плюнки и т.н.

Ние сме свободен форум. Байко може да мисли какво си иска за мен и да го изразява и никой няма да го цензура.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Доста от нещата, написани тук не отговаряха на истината. Това е! Иначе Байко е последният човек, който ще тръгне преднамерено да те обижда и хули. По-скоро на шега съм опитвал да вляза в диалог. А тя в един момент беше настанала голяма шумотевица тук.

Но и просто да се спори, без никакви аргументи, си е чиста загуба на време, съгласи се. Както и да е, ако съм те обидил, прощавай! :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
По-скоро на шега съм опитвал да вляза в диалог. А тя в един момент беше настанала голяма шумотевица тук.

И аз така го разбрах, така че заравяйте томахавките и пишете! По тая чувствителна материя определено има интерес и има и какво да се сподели. И не забравяйте - :bg::bigwink:

Останалото са временни явления ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Значи, като човек който никога не е работил в сферата на авиацията, и само от книги има информация (най малко втора ръка) няма как да дам аргументи. Когато спориш с мен, ти всъщност спориш с човека чиято книга съм прочел.

Защо казвам че МиГ-29 е бил небоеспосен самолет. Първо, за прав път стреля с Р-73 чак през 1996, второ редовно половината, че и повечето самолети не летят, трето малко пилоти се обучават на него поради недостиг на самолети, гориво и т.н. Сега го вкараха в по активна експлоатация и е вече усвоен и боеспособен.

Мнението ми на лаик е че в момента нашите МиГ-29 които не са преминали никаква модернизация вече не са това което са били през 1989.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Човек, ти наистина нямаш спирка. Аз ти обяснявам, че поне по 4 ескадрили от къде ли не всяка година идват тук, за да летят именно срещу МиГ-29, естествено не защото го смятат за "небоеспосен" :crazy_pilot:, а ти продължаваш със злословенето по повод на самолета. А колко сериозно звучи твърдението ти, че нямало как да имаш аргументи, не ми се коментира. Когато няма аргументи, за да защити дадена позиция, умният човек в 100% от случаите просто си мълчи.

За пореден път доказа на всички тук, че наистина само спамиш авио темата!

Опитвам се спокойно да ти обясня нещата. Вадя хиляди факти в защита на тезата си, а ти продължаваш и продължаваш. Точно като децата, дето тропкат с краче и казват: "Така е! Пък!". После ти е чудно защо хората във форума не те взимат на сериозно. Помисли малко над тези неща. Чист приятелски съвет е това. Не ми се иска да се налага ред по ред (както сторих с глупостите на господин Павлов) да ти доказвам колко не си прав.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Значи, твърдя че в момента вече е усвоен както трябва. Байко, нима ще кажеш че за 20 години един самолет не може да остарее морално? Ако тогава е бил върхът на сладоледа, то днес вече е просто един добър изстребител. Днес вече такъв самолет не ни е нужен. Той е чист изтребител, а на България и е нужен многоцелеви. Най разумно би било да се модернизира за да отговаря на съвременните изисквания за многоцелевост. Парите са си пари и едва ли руснаците биха отказали. Идеите за нов изтребител са изцяло политически, и нямат много общо с военните или икономически изисквания. Съвсем отделен е въпроса че при бананизирането на България май въобще не авиация, ами и армия не е нужна и няма да помогне. Олигархията така здраво е оплела паяжината си, че вече няма измъкване. Последната надежда май остана само военен преврат (военните единствени имат ресурс за това), но като ги гледам и тая надежда изтлява. Влизането в европейския съюз май не помага, та последната възможност останаха военните.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Господин "Байко" , ти не само не доказа че не съм прав , ами съвсем си промени тона, с оглед това да се покажеш за много по-възпитан от колкото си!Това че си писал някакви коментари с идеята да се оправдаеш , като се мъчиш да изменяш темата в даден момент за да можеш да вмъкнеш нещо което си чул тук таме, съвсем не те прави особено запознат и интелигентен.Колкото до правописните грешки, какво да се прави не можем всички да сме толкова учени колкото си самият ти, стоящ на пидадестала на собственият си тестостерон.Но нека се занимаваме читателите с мненията си един за друг а да разгледаме за какво иде реч всъщност.

По темата за нелетящите 29-ки:

Истината е , че от няколко години не се интересувам по никакъв начин от авиация.Така, че не мога да знам или коментирам какво е точно в момента и колко самолета летят.Така или иначе това, което съм написал съвсем не може да се каже че не отговаря на истината още по-малко да се нарече глупост.

Относно турбовитловият двигател:

Каквато и да е практиката по "целият свят", колкото и дипломи да има човек , самолетът си остава турбовитлов и споменаването му, като нещо различно е най-малкото неточност, пък ако има и някакъв акцент на тази част от текста, си става направо грешно.:)

Относно за въпросът:"Дефакто ти за какво друго би го ползвал ?"

Моя е грешката , че те оставих да си интерпретираш въпросът както си искаш, всъщност питах специално за Пилатус-ът.

Относно въпросът:"Коя руска реактивна спарка няма "учебно-боен"?"

Така зададен въпросът има точно определен смисъл , сигурен съм , че си го и разбрал!

Още уравнението спарка=учебно боен просто е невярно.Както сам поясни в последствие спрака идва от руското спарены и (а не "или") преведено на български език означава, само и нищо друго освен "здвоен".За да не си позволяваш допълнителни интерпретации на въпросът ще ти отговоря направо Няма руска бойна реактивна машина чиийто здвоен вариант, да не може да се ползва и за бойни цели.Тоест ти отново не само не отричаш а имаш нагластта да твърдиш това което аз ти напомням и то по недомислен, следователно не съвсем смислен начин.

Относно Миг-21 и фразата за "малкият".

Както вече ти казах, ако тази фраза не ти говори нищо, обърни се към някой по-стар авиатор, ако са останали там такива.Колкото до така наречената история , повторено с някакви непълни примери това което вече споменах, нищо различно не показва.Както и уточнението за "прехващач". За мен, а и за много други хора Миг-21 си остава впечетление сравнимо много с това на starfighter.

Относно Сарафово.

Не възрастта в години а работните чесове ,са определящи за истинската възраст на машината.

Истинският героизъм в момента е на данъкоплатеца , това че ти или някой друг си "рискувате живота" произлиза много повече от желанието ви да летите от колкото от някакви националистични подбуди.

Колкото до моето национално самосъзнание това не те засяга , дали трябва да съм горд е относителен въпрос и е по скоро с какво се гордея. Разбира се , че съм горд но от това не би трябвало и не произлиза автоматично уважение или преклонение на към разни изискващи го личностти.

Относно лицемерното пожелание отдоло , изобщо не го споделям и , понеже съм свикнал , някак си да си намирам "чистото небе" въпреки подобни пожелания.Не смятам да участвам и в по-нататъшни спорове със тебе , подобно начинание би се равнявало само със спорът с радио ереван.

Моят съвет, към хора като тебе е да запретнеш ръкави и да свършиш някаква работа, дали било да си летиш на хвърчилката по правилата или да седнеш да напишеш нещо ти-самият е без значение.Колкото до моето джавкане , каквото повикало такова се обадило.

Разбира се за разлика от тебе аз не лицемернича и съвсем не се срамувам от това което съм ,

така , че с правописни грешки или без , цветущата българска си е спомената, цензурирана само от обстоятелството че се намираме на обществено място, за което не смятам и че допринасяш или пък имаш намерението да го правиш.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...