Отиди на
Форум "Наука"

Мадарският конник е изображение на бог Митра!


Recommended Posts

  • Потребител
Все към турско те избива.Не са и на турски и описват събития кокументирани преди появяването им на твоите родоначалници.Ха,ха,ха.И забравили отгоре да си тургнат любимият ти фес или чалма.Я го виж при Никопол как е нарисуван чалмаклиятат ти родоначални Баязид.

Много си зле, човече. Надписите са на гръцки, а канцеларията на султаните е била пълна с гърци - за Евренос бей чувал ли си? Защо не са на тракийски след като твърдиш че конникът е тракийски? Ама верно си много зле. :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това на монетата може да е и свастика,но това което е било на МК е било богинята Нике.Като на монетите от Мизия.И най-вероятно тези "тракийци"дето пишат с гръцки букви и тука и там в Бактрия(и нейните производни Кушан и т.н.)също са изобразили крилата Нике по този начин,с разперени крила,като кръст.Специалист си по ъглите,я ги измери,да не ти се налага да ревизираш цяла християнска теория.

Или излезе.че българите са били християни преди Борис,ако там е имало това нещо.Замислям се дали това не е причината да оцелее при Теодосий.

Оставам на теб да напишеш,че е Тервел.Той е и покръстителя както го водят на запад,обаче някой усложливо е отчупил кръста,иначе на това за Борис само археолози с дипломи щяха да се хванат

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Пич, изкуството не е само монети. Има и фрески, мозайки и т.н.

А хората в античността са изписвали цели книги, наричат се "военни трактати".

И ще ти кажа една малка тайна. Дали има стреме или не на стилизирани или неясни изображения се определя по позата на краката и ъгъла, който заемат.

А на Мадарския конник има стреме, та дрънка. Повече не смятам да го пиша или повтарям само заради гьонсуратлъка на някой си. То добре се вижда. Който не иска да види очевидното не става за учен, даже за нормален разговор не става.

А на Мадарския конник има стреме, та дрънка.Яко дрънчи на железо.Обаче изключвам да е от метал,щото конят би подгънал крака.

Това "стреме" което сега се вижда на МК по-скоро прилича на стъпало на вагон или поне на тежкотоварен камион.Обувката,крака на ездачът е поне на 15-20 см от основата на "стремето".Буков материал за дюшеме на една стая би отишъл за изработването му.

В някое "гробче" имате ли намерено подобно 20х15 сантиметрово нещо ?Както го определиха непредубедени крака влиза в нещо като кутия.Черната кутия на българската история.

post-4727-1247375720_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А на Мадарския конник има стреме, та дрънка.Яко дрънчи на железо.Обаче изключвам да е от метал,щото конят би подгънал крака.

Това "стреме" което сега се вижда на МК по-скоро прилича на стъпало на вагон или поне на тежкотоварен камион.Обувката,крака на ездачът е поне на 15-20 см от основата на "стремето".Буков материал за дюшеме на една стая би отишъл за изработването му.

В някое "гробче" имате ли намерено подобно 20х15 сантиметрово нещо ?Както го определиха непредубедени крака влиза в нещо като кутия.Черната кутия на българската история.

Стига си повтарял антинаучни глупости от зората на комунизма. Използването на комплексни методи докаказаха по безспорен начин, че Мадарският конник е изображение на Баязид. Така и не обори нито един от аргументите които ти посочих, а са мо се правиш че не са изказани. Опитваш се да манипулираш, но няма да ти митнат номерата. Какви траки, какви Митри, какви пет лева? :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Ранно християснкия символ е риба !поне целия първи век ,дори в Рим.Кога става кръста и защо?.

Когато му се присънило на Константин един знак.

Така ,че изключено е да датираш това за Константин само защото си мислиш,че носи християнски кръст.Ако беше християнин щеше да носи риба или нещо друго, символа Му за тези времена.Ако пък е християнски кръст следвада се преразгледа теорията за символа му въведен от Константин.

Константин по принцип е митраист, а кръстът покрай всичко друго е и соларен символ от дълбока древност.

Но кръстът като изображение сред християните е познат още от 1 век:

art2b.jpg

At the beginning of the 20th Century, a graveyard of Jewish-Christians was found on the Mount of Olives by archeologist P. Bagatti, dating from the first Century after Christ. FIRST Century, that would be from around AD 33 - AD 100, when the Apostles and those who knew Jesus were still alive. On the ossuaries of the departed were found typical Jewish names of the time and (ready for a shock?) many were marked with the Sign of the Cross, or the Chi Rho (monogram of Christ in Greek), and with the Greek monogram IXB (which means, "Jesus Christ Helper"). And here's the BIG shock: ossuaries were found in a First Century family crypt with the names "Maryam", "Martha," and "Eleazar" written on them and signed with the cross.

http://www.leaderu.com/theology/burialcave.html

И една римска карикатура на разпъването на Христос от 2 век:

jesus_graffito.gif

Тъй като Християнството се олицетворява с мъченическата смърт на Исус на този позорен уред, постепенно той става символ на всички християни, наред с рибата и палмата.

Иначе по монетите какво ли няма. Ето например на тази монета на Птолемей Евергет /6 века преди Константин/:

Svoronos_0964.5-r.jpg

Svoronos_0964.3.jpg

Между краката на орлето монограмът е сходен с лабарума. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
И най-вероятно тези "тракийци"дето пишат с гръцки букви и тука и там в Бактрия(и нейните производни Кушан и т.н.)също са изобразили крилата Нике по този начин,с разперени крила,като кръст.Специалист си по ъглите,я ги измери,да не ти се налага да ревизираш цяла християнска теория.

След такива неща просто оставам безмълвен. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Стига си повтарял антинаучни глупости от зората на комунизма. Използването на комплексни методи докаказаха по безспорен начин, че Мадарският конник е изображение на Баязид. Така и не обори нито един от аргументите които ти посочих, а са мо се правиш че не са изказани. Опитваш се да манипулираш, но няма да ти митнат номерата. Какви траки, какви Митри, какви пет лева? :crazy_pilot:

Спри да спамиш и да се излагаш и ще ти подаря един аватар да си сложиш,златен като на маготин.Може да си ги менкате,като ви свършат "научните" доказателства.

post-4727-1247418181_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Спри да спамиш и да се излагаш и ще ти подаря един аватар да си сложиш,златен като на маготин.Може да си ги менкате,като ви свършат "научните" доказателства.

Вместо да хленчиш като ощипана мома, вземи и оспори тезата ми че на Мадарският конник е изобразен Баязид. :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Вместо да хленчиш като ощипана мома, вземи и оспори тезата ми че на Мадарският конник е изобразен Баязид. :tooth:

Не си губи времето, този е бетер професор Добрев.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не си губи времето, този е бетер професор Добрев.

Здрасти!

Сега в 21. век имали опитване да се реставрира с помоща на компютър обосновавайки се на многото архивни снимки и рисунки как би изглеждал конникът преди хилядолетия?

Има ли информация зя това?

:read::book::punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Цитат

И най-вероятно тези "тракийци"дето пишат с гръцки букви и тука и там в Бактрия(и нейните производни Кушан и т.н.)също са изобразили крилата Нике по този начин,с разперени крила,като кръст.Специалист си по ъглите,я ги измери,да не ти се налага да ревизираш цяла християнска теория.

След такива неща просто оставам безмълвен. smokeing.gif

Да видим все таки ,какв3о ни говорят изворите -

"Даже лъвът понякога става за храна на малките птици...Ти ще ни имаж като страж и над Азия, и над Европа. Ние бихме се съидинили с Бактрия, ако не ни разделяше река Танаис, а отвъд Танаис населяваме замите чак до Тракия . Казват ,че Македония граничи с Тракия .Внимавай дали ще пожелаеш съседите на двете ти империи да ти бъдат врагове или приятели ."

Това е готиния Квинт Курций Руф.

Саките ,сарматите и скитите са владели един голям периметър от река Дон - днешния Дон в Русия до днешен Афганистан нещо широко около 500-600км и дълго 3000км от Днепър и Дон до Дон в Азия. Съседи на Дон или на Днепър на скитите са били траките .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Древен надпис открит при Белинташ

20 март 2009 20:03:39 GMT +2

Belintash.com има удоволствието да представи изключително откритие, направено в района на Белинташ- автентичен древен надпис.

Надписът е бил открит от туристи от Пловдив през лятото на 2006-а година. В края на 2008-а екипът на сайта го засне, измери и документира. Дълъг е 70 см и съдържа 14 или 15 отделни издълбавания. Белезите в скалата са силно износени от времето, но ясно си личат основните контури и по завършващия знак може да се съди, че надписът е достигнал през хилядолетията до нас в своята пълнота. За възрастта му може само да се гадае, но предвид приетата датировка на първите изсичания на Белинташ от 4-то хилядолетие пр. Хр. и захабяването му, със сигурност може да се приеме, че е направен доста преди началото на новата ера.

Надписът е поредното доказателство, че траките не са били безписмен народ и в отделни случаи са записвали послания върху скалата, използвайки фонетична или пиктографска писменост.

Сензационното в случая е не фактът, че при Белинташ се открива надпис, а наличието на знакa IYI и то в самото му начало. Този знак, свързван изключително с ‘прабългарите’, е намиран и в други тракийски светилища (напр. Щуд край Ситово). Традиционната българска историография приема, че преди 681 г. българи в Родопите не е имало. Възниква резонният въпрос как тогава най-значимият и характерен техен знак- този на върховния им Бог- се появява много преди Христа, изсечен на едно ‘тракийско’ светилище. Отговор дава автохтонната теория за произхода на българския народ, която все по-убедително доказва тезата, че българите са коренното и най-старо население на Балканския полуостров, разселило се впоследствие по различни места, и впоследствие завърнало се (част от него) в Прародината си под предводителството на Аспарух и Кубер. Сам по себе си надписът от Белинташ е сериозно доказателство за правдивостта на тази теория, която тепърва ще получава все по-силна подкрепа с развитието на историческата наука и с подробното изучаване на хилядите древни свети места из територията на България.

Надяваме се, че българските историци и археолози ще проявят интерес към това вълнуващо откритие и ще положат всички усилия за изясняването на множеството въпроси, които надписът поставя.

А дотогава, единствено за читателите на Belintash.com, насладете се на първите снимки на белинташкия надпис, публикувани в Мрежата.

http://belintash.com/index.php?t=news&f=0001

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Сензационното в случая е не фактът, че при Белинташ се открива надпис, а наличието на знакa IYI и то в самото му начало. Този знак, свързван изключително с ‘прабългарите’, е намиран и в други тракийски светилища (напр. Щуд край Ситово). Традиционната българска историография приема, че преди 681 г. българи в Родопите не е имало. Възниква резонният въпрос как тогава най-значимият и характерен техен знак- този на върховния им Бог- се появява много преди Христа, изсечен на едно ‘тракийско’ светилище. Отговор дава автохтонната теория за произхода на българския народ, която все по-убедително доказва тезата, че българите са коренното и най-старо население на Балканския полуостров, разселило се впоследствие по различни места, и впоследствие завърнало се (част от него) в Прародината си под предводителството на Аспарух и Кубер. Сам по себе си надписът от Белинташ е сериозно доказателство за правдивостта на тази теория, която тепърва ще получава все по-силна подкрепа с развитието на историческата наука и с подробното изучаване на хилядите древни свети места из територията на България.

Никакъв IYI не се вижда. Освен това някои от чертите доста белеят, което показва, че са правени сравнително скоро - преди не повече от няколко години.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Вместо да хленчиш като ощипана мома, вземи и оспори тезата ми че на Мадарският конник е изобразен Баязид. :tooth:

E това вече се казва гьонсурат!Да твърди долното!Да не отговори за надписите и т.н.

"Аз пък твърдя, че на Мадара е изобразен султан Баязид І и сцената представлява покоряването на България (олицетворена от прободения лъв)! Ето и първият ми аргумент

- ако релефът е съществувал преди ХІVв., то защо в нито един извор не се споменава? Това доказва тезата ми, че е издялан след ХІVв. Тъй като обаче мюсюлманите не правят религиозни изображения, то значи е светско. Направата на такъв релеф изисква огромни средства, които може да отпусне само държавата. Освен това е изсечен върху държавна собственост - скала, а също така под Мадарската крепост. В крепостта в края на ХІV-ХVв. е имало турски гарнизон и естествено кой можел да си позволи да чука с длетата по скалите и да смущава спокойствието (рахата) на войниците? Само царски хора, изпълняващи заповеди на султана!

Как ще докажеш че не е така? "

Кое е най-тъпото изречение?Още от първото и спирам- прободения лъв РАДОСТНО МАХАЩ С ОПАШКА.Аеролог с диплома по султански гьонсуратлък и носител на орден Гонсурат I степен,осъзнай се!?

Много моля модераторите да отделят тезата на Ка40 "наМадара е изобразен султан Баязид І и сцената представлява покоряването на България" в отделна тема и там той да я обосновава.

Аз вече изразих мнението си,че надписите от времето на Тервел и др. ,липсата на специфично облекло характерно за турците,чалма(шалвари и др) ,иконографията и т.н. отхвърлят това.По нататъшно "навиране"на подобни аргументи си е спамене и е далеч от правилата на които се основава форума

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Аз вече изразих мнението си,че надписите от времето на Тервел и др. ,липсата на специфично облекло характерно за турците,чалма(шалвари и др) ,иконографията и т.н. отхвърлят това.По нататъшно "навиране"на подобни аргументи си е спамене и е далеч от правилата на които се основава форума

Нали се сещащ, че тук няколко човека непрекъснато ти повтарят абсолютно същите аргументи за това че конникът е от ранното средновековие - надписите, характерна иконография, характерни елементи на облеклото и снаряжението и .т.н Защо тогват системно ги пренебрегваш? Или кога трябва да си защитават безумните си тези детайлите не са от значение, но когато някой изкаже някоя също толкова безумна контратеза, същите тези детайли се оказват изключително важни.

Можеш да бъдеш сигурен, че ако се използват твоите "методи" много по-лесно е да се "докаже", че конникът е дело на турците отколкото на траките.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Или кога трябва да си защитават безумните си тези детайлите не са от значение, но когато някой изкаже някоя също толкова безумна контратеза, същите тези детайли се оказват изключително важни.

Именно това е методът "професор Иван Добрев" за правене на псевдонаука- фактите се избират както ни отърва, след което огромното мнозинство от тях се изхвърлят и пренебрегват. Воденето на диалог с такива личности е губене на време. Предпочитам да го инвестирам в по-креативни дейности. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Да видим все таки ,какв3о ни говорят изворите -

"Даже лъвът понякога става за храна на малките птици...Ти ще ни имаж като страж и над Азия, и над Европа. Ние бихме се съидинили с Бактрия, ако не ни разделяше река Танаис, а отвъд Танаис населяваме замите чак до Тракия . Казват ,че Македония граничи с Тракия .Внимавай дали ще пожелаеш съседите на двете ти империи да ти бъдат врагове или приятели ."

Това е готиния Квинт Курций Руф.

Саките ,сарматите и скитите са владели един голям периметър от река Дон - днешния Дон в Русия до днешен Афганистан нещо широко около 500-600км и дълго 3000км от Днепър и Дон до Дон в Азия. Съседи на Дон или на Днепър на скитите са били траките .

В самата Бактрия са намерени надписи, оставени от тракийци с красноречиви имена като Трибал, така че не е шега, че сме достигнали дотам покрай походите на Александър Велики. :punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Никакъв IYI не се вижда. Освен това някои от чертите доста белеят, което показва, че са правени сравнително скоро - преди не повече от няколко години.

Там има и манастирски комплекс от 11-12 век, може и монасите да са си играли по скалите. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Там има и манастирски комплекс от 11-12 век, може и монасите да са си играли по скалите. :smokeing:

Това не са били просто монаси, а траки идентифициращи се като българи, криптоорфици почитащи Митра. Денем в църквата пеели "Кирие ейлесон", а нощем под звуците на зурна са подскачали в напалените огньове край скалите на Белинташ. Едва ли е случайно, че в съседното село има църква св. Димитър и тук е място да припомним, че на хората носещи името Димитър им викат Митре, т.е. очевидно има смесване на култа към св. Димитър и Митра. Така че е повече от безспорно, че монасите, за които говориш са били криптоорфици - митраици. Освен това както е известно и край Мадара има манастир, т.е. този от Белинташ може би е бил метох (филиал) на Мадарския, който постепенно се развил от автономна до напълно самостоятелна религиозна структура.

Появата на православния манастир с монаси криптоорфици-митраици точно през 11 век може също така да се свърже с голямата преселническа вълна от 20-30 години на 11в. от Северна България към Южна, която обхванала и Родопите. Тогава под натиска на печенегите огромен брой дакобългари,и мизобългари и гетобългари (името е според това кое тракийско племе е водещо при етногенеза на местната българска популация) се преселили на юг от Стара планина и станали бесобългари, одрисобългари и помакобългари. Това масово преселване на българи, или по-точно болгары според най-новите изследвания на професор Ив. Добрев, засегнало и манастирите, в т.ч. и скалните манастири по течението на суходолието Кана гьол и това което още по-важно тогава бил изоставен и Мадарският манастир. При това положение е очевидно, че през 11в. монаси от Мадарския манастир се заселили и създали манастира край Белинташ, в който монасите били посветени в тайните на криптоорфизма-митраизма. А тези монаси са създали манастира си точно тук, защото именно тук е било легендарното светилище на Дионис, което отново доказва автохтоннотракийската теза за произхода на българите. В този храм се почитал богът на виното, а монасите са известни със своята любов към чашката. По древна тракийска рецепта се прави легендарната джинджифилова ракия в съседния Бачковски манастир, а прословутият сорт Асеновградски мавруд (кръстен на бесобългарина Мавър!) е автохтонен тракийски сорт, който древните траки са отглеждали по родопските чукари с височина над 1 700 м, и от който са приготвяли виното за светилището на Дионис.

Влиянието на тази монаси криптоорфици митраици от Белинташкият манастир през 11в. е било толкова силно, че Ана Комнина описва областния център Пловдив, като свърталище на еретици, а какво ли е било навътре в планината. Там, на самият вход на планината, през същия 11в. и по-точно през 1083г., Григорий Бакуряни създал манастир, чиято цел била да се бори с влиянието на монасите криптоорфици-митраици от Белинташ.

Въобще какво знаете вие дипломираните историци и археолози за истинската история на българския народ? Нищо. Повтаряте като догми заучени фрази, които вашите "професори" от СУ, ВТУ, ЮЗУ, ПУ и НБУ са ви натъпкали в главите, и се осланяте единствено на лъжливите византийски хронисти и изследванията на антибългарски учени, австро-унгарски шпиони като Феликс Каниц, Шкорпил 1 и 2, Геза Фехер, Меза Бехер и т.н. :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това е издържано в абсолютно булдозеристо-трактористки стил . Покойния проф. Китов намери един ритон с изображения на 3 мъже и 3 жени. Попитаха го какво изобразява семантично сцената на ритона и той като не можа нищо да каже, обясни,че това е убийството на Орфей... :head_hurts_kr:

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здрасти!

Пак ще се опитам. Този знак IYI не само на балкана е познат. Виждал съм го на металото на княгиня Олга, имам фигура от великденските острови на чиято гръб също това има само вместо черти, точки, същия знак го има при египетските хиероглифи и секейските ровашки знази където означава това(този) е свят(о). Расото на поповете също от двете им рамена има по една златна черта. Тези черти отпред на гърдите им се сливат в една и така са до долу. На много места Исус е обесен също по този начин. По рано е имало кръстове също с тази форма и в много изображения и сега слагат по една точка от двете страни на латинския а на гръцкия по четири в кръг. Така, че може да се подиграва човек с разните теории и техните представители, ама че тази комбинация има нещо общо с благородничеството (светско или религиозно) и то на цял свят и че това е използвано(съзнателно или не) е факт.

:read::book::punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Смирен поклон пред величавия ви наУчен подвиг, разконспириращ тук лъжите на казионната наука! :biggrin:

С вашто гениално писание би се гордял дори авторът на прословутата теза, че "етруския - ЕТО РУСКИЕ". :balloons:

Тракоболгарското ми етносъзнание се извиси благодарение на тоз величествен текст!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Имаме мащабен проект изискващ санкционирането му от държавата.И това е могъщия Рим ,в лицето на онова "население" от Мизия ангажирано и служещо като федерати на империята .

Не е отделен клан или племе,а проект изискващ ангажирането на максималния наличен потенциал на т.нар. Мизия .И като проект и като изпълнение и като логистика.И най-важното е,че това е един недовършен проект.Проектът за светилището край Мадара е изпълнен само в една четвърт от оригиналната идея.Как би трябвало да изглежда светилището и какво са почитали и трябвало да изградят била тя виждаме от приложената илюстрация на римска плочка.Ако се отдалечиме от днес наличното изображение и ще забележим,че скалата която е издялкана с цел да се изгради светилището представлява един огромен полукръг Днешния МК заема само една четвърт от тази част ,вляво от центъра.Разглеждайки други култови изображения е тяхната зялост не може да не направи впечатление тяхното композиционно разположение.При всички ясно се вижда обичайния полукръг който очертава областа в която ще бъде разположена готовата композиция.Така рамкираното с полукръг място е изпълнено с изображениетоумело балансирано и композиционно подредено .Независимо от образа и техническите и стилови особености композицията е уравновесена.

И ако се вгледаме в МК виждаме,че в очертания полукръг за композицията имаме само изображение в лявата му част.Останалата повърхност е останала недовършена.Как би било изглеждало светилището в своята завършеност става ясно благодарение на плочката която показва какво са почитали там точни в 4 век в джобна версия !

Настъпването на времето на Теодосий е довело до прекъсване на този проект.

Или МК е незавършен грандиозем проект на тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.

post-4727-1247689125_thumb.jpg

post-4727-1247689186_thumb.jpg

post-4727-1247689225_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Имаме мащабен проект изискващ санкционирането му от държавата.И това е могъщия Рим ,в лицето на онова "население" от Мизия ангажирано и служещо като федерати на империята .

Това с федератите е интересна теза, която си струва да бъде по-сериозно обмислена. Естествено ако приемем, че са били федерати, то Мадарският конник просто няма как да се свърже с траките и тракийският конник. Федератите, подобно на траките, също били варвари подчинени и служещи на империята, но това били новозаселили се варвари. През ІVв. федератите в Мизия били готи, но нито в тяхната прародина, нито в Северното Причерномие от където идват, има подобни релефи. Освен това готите били християни, така че няма как Мадарският конник да е тяхно дело.

А колкото за това че Мадарският конник е недовършен, мисля, че можеш да изработиш проект за неговото завършване и да кандидатсвташ с него в комисията за културноисторическо наследство към Европейския съюз :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

МК е незавършен грандиозен проект на тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.

Дори само това което имаме днес е грандиозно и е доказателство кой го е направил и кога го е направил.Това може да бъде дело само на една изключително развита социална сруктура.цивилизация.Само Рим с неговите организационни умения и мащабни строителни достижения може и е изпълнителят на този монумент.Дори само термите във Варна подсказват кой е изпълнителят на този проект.Да не говорим за множеството колизеуми ,спортни арени,с капацитети Римския колизеум 50 000 и Circus Maximus 270 000 души,обществени сгради и т.н. пръснати из империята на които може да завиди и всеки модерен град.Колизеумът в Рим дори е бил напълно покриван с оригинална конструкция-покривало все още загадка как точно е разпъвано.Всичко в този проект -от проектирането индентичното изображение от монетите от Мизия до мащабността и грандиозността на изпълнението му издават почерка на римското строителство.

Пълното съвпадане изображението от монетите от Мизия и тези от Северното причерноморие,с тяхната харахтерна иконография , с характерния конник и стила на изработката му,било Серапис,Сол,Митра, Jove,Владетел и т,н. показват ясно индентичността с изображението от монетите и това от Мадарското светилище и позволяват безпогрешното му датиране дори само въз основа на стиловите особености.И като добавим намерената малка версия не ни остава никакаво съмнение.

Ако вземеме една монета и зумираме увеличиме изображението ще получим напълно съвпадение с МК не само като стил пропорции а и като присъствуващи иконографски елементи.Дори олтарът пред коня и днес видим на МК е същият,но странно защо никой не го споменава!Ще получим същият резултат ако намалим изображението от МК.Споменах някъде,че граничи със безкрайностслучайното появяването на подобен монумент индентичен с изображенията от монетите.Като добавим и това,че няма никакви следи от други подобни светилища,нито опити за тренировка,за практика при изработването им,никаква логистика,каквито и да е следи изглеждащо и .че този обект се е появил от нищото ,отново неслучайно в черната дупка на историята т.нар. територия на България.Само тук се появяват и изчезват не само народи и етноси ами и цели цивилизации.Не случайно на тази територия между Егея и Дунав,Осогово и Черно море не само са се побрали, но и успешно възпроизвеждали и изхранвали най-многобрийният народ на земята след индийците,според Херодот.Това не би било възможно дори и със съвременните средства за земеделие и животновъдство,което обаче се обяснява ако тук е черна дупка. Обаче като знаем за организационните и доказано впечатлителни строителни възможности на Рим този релеф се появява точно на мястото си !Да не споменавам отново за безподобната прилика с монетите което е невъзможно да се постигне случайно .Всеки район в империята и всяко време си имат своите стилови характеристики и използва определени графични изображения като запазена марка за този район характеризираща ги през вековете.Изображението подобно на МК (било Серапис,Сол,Митра, Jove,Владетел и т.н. )е запазената марка за този район на империята-Мизия и тези от Северното причерноморие .Дори ако имаме подобни изображения от други райони те стилово се отличават и не може да се сбъркат.

Синтезираната религия съдържаща съдържаща иконография на най-стари религии намира своето върховно изражение и завършена форма в проектираното недовършено светилище,което виждаме в джобния му вариант.Супер релефа МК виден днес не би бил забит в левия ъгъл на композицията.В очертания полукръг издялан в скалата при преподготовка за за композицията имаме само изображение в лявата му част.Останалата повърхност е останала недовършена.Всичко това композиционно недоразумение е в конраст с високото художествено и реалистично изработване на наличния релеф.При сравнението с други единични конника,барелефите на митра и др. ни прави впечатление централното им разположение и перфектна уравновесеност на композицията .Намирането на малката метална пластика отлично показва как би бил изглеждал Мадарският комплекс ако бе завършен.

Кои се крият зад населението на Мизия към IV е друга тема,Към век IV век в Рим се синтезират различни култове споменаххме Серапис ,Римският Митраизъм ,Сол,Християнство и т.н. По същия начин на синтезиране на култовете се наблюдава и синтезиране на етносите около лимеса на Дунав,които са субекта на тези култове и те тях обслужват.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...