Отиди на
Форум "Наука"

Мадарският конник е изображение на бог Митра!


Recommended Posts

  • Потребители
А за преславската рисувана керамика ставало въпрос. Е то затова се използват точните термини, а не произволни съчения от думи. От контекста на казаното от Рицаря останах с впечатление, че говори за някакви рисувани гърнета и стомни. Ама като не става ясно какво иска да каже ето такива недоразумения става въпрос. :bigwink:

При преславската керамика вече не може да става дума за "прабългари" :bigwink:

Но требе да разочароваме Рицар - и тя е "оттам". :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не мисля- на тепиха го няма най-мазния от всички пехливани... :whistling:

Човекът явно е в "творческа отпуска" пък и съм забелязал че невзема отношение към въпроса за Мадарския конник. Като виден прабългарист като цяло и болгарист вчастност, той би трябвало авторитетно да се изкаже - Митрал ли, Тангра ли е, Мангра ли е :117:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Човекът явно е в "творческа отпуска" пък и съм забелязал че невзема отношение към въпроса за Мадарския конник. Като виден прабългарист като цяло и болгарист вчастност, той би трябвало авторитетно да се изкаже - Митрал ли, Тангра ли е, Мангра ли е :117:

Имам спомен блед, че човекът веднъж си призна, че виждал в паметника антропоморфния Тенгри. :lightbulb: Професор Добрев, ние наистина се интересуваме какво мислите за Мадарския конник. Откъде прабългарите придобиха подобни културни привички?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Смятам щото професор Добрев е напълно заслужил да бъде модератор на лингвистиката! Твърдо "да" на професор Добрев! Твърдо "нье" на скуката в науката!

Хахахахахахаха :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Имам спомен блед, че човекът веднъж си призна, че виждал в паметника антропоморфния Тенгри. :lightbulb: Професор Добрев, ние наистина се интересуваме какво мислите за Мадарския конник. Откъде прабългарите придобиха подобни културни привички?

Маготин, ставаш заядлив, човекът все пак от 2004 г. е "на ти" с праболгаристиката, къде се вреш сега между шамарите :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Magotin, сещаш ли се през 60-те години на миналият век, от авторитетното списание "Археология" един тюркофил се обади,че скоро ще бъде показан паралелен паметник на тюркобългарското изкуство в Алтай и Монголия . Изминаха 50- год. и още нями ни вест, ни кост ... И още 50 да мината статуковото ще се запази .

Паметникът е образец на ''иранското'' изкуство и тюркофилите загубиха всякакви възможности да го обявят за тюрко-алтайски ...

От другия форум си спомням, че Маготин беше пуснал едни писания на Р. Рашев. В тази насока трябва да се отървем от елементарните драсканици и някои наистина небългарски предмети на изкуството и тогава ще установим оригиналното българско изкуство.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На всеки прави впечатление един характерен стил при изобразяването на главата на коня от МК.Тя не е в профил,а е обърната фронтално с двете си очи към зрителя.Това е характерно за късно античния римски стил,изтънчен и красив, наречен Теодосиев.Ето две изображения в този късно античен римски стил,мозайка от Константинопол и релеф слонова кост,които служат като великолепна илюстрация с характерното фронтално изобразяване на главата на животното обърната към зрителя,както е и на МК .

post-4727-1248245262_thumb.jpg

post-4727-1248245337_thumb.jpg

post-4727-1248245376_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Magotin, сещаш ли се през 60-те години на миналият век, от авторитетното списание "Археология" един тюркофил се обади,че скоро ще бъде показан паралелен паметник на тюркобългарското изкуство в Алтай и Монголия . Изминаха 50- год. и още нями ни вест, ни кост ... И още 50 да мината статуковото ще се запази .

Паметникът е образец на ''иранското'' изкуство и тюркофилите загубиха всякакви възможности да го обявят за тюрко-алтайски ...

От другия форум си спомням, че Маготин беше пуснал едни писания на Р. Рашев. В тази насока трябва да се отървем от елементарните драсканици и някои наистина небългарски предмети на изкуството и тогава ще установим оригиналното българско изкуство.

Eeee, знаем ги тези писания. Не по-малко забавни са напъните на други -фили, които с пяна на устата обясняват, че Мадарския конник бил прескокнал на скалата от монети. Морето на някои им е до колене, а други още не са тръгнали на море... :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Твоята хипотеза за наличието на каган у прабългарите, която при това не е и твоя, я отхвърляме априори до появата на някакви доказателства.

Кои сте тези вие? Хипотезата има доводи, и се аргументира чрез дедукция

Като представиш доказателства за наличие на такава титла у аварите може и да ти кажа нещо за произхода й.

Във франкската хроника е записано че "Canizauci princeps Avarum.." направил еди какво си,

Не си в позицията да определяш кое е глупости в науката, кое е пълни глупости и въобще да определяш каквото й да е. Това е само твое мнение Ако си си повярвал за нещо такова, значи си новият професор Добрев. <ahttp://nauka.bg/forum/uploads/smokeing.gif' alt=':smokeing:'>Смешки, но така и не разбрах кой от двамата Добреви според теб значи че съм. Колкото до "източника" той е отдавна разкритикуван в съответните анализи като недостоверен.Това е лъжа, а ако смяташ обратното дай да ти видя критиките - или по скоро оценките че източникът е недостоверен Защо всеки може да си обясни сам. А за сестра ти и течностите не знам, но в науката всяко твърдение се подкрепя от доказателства Е според теб излиза ли май че на всички надписи от едно време има "доказателството" от вида "Аз съм Тогарана Сама", ,или "Аз съм Караджата"? . Отсъствието на такива го прави спекулация или направо фантасмагория.Ми не е съвсем така. Физиката работи поне с 5-10 теории и модела (или е работила) , които не са доказани експериментално все още

Наиситна няма смисъл, защото не си в позицията да обясняваш какво са смятали или мислили ромеите. Ами в позиция съм, по скоро изразих мнение че ти не си в "позиция" да разбереш "позицията ми" Но за разлика от на теб на Константин Багрянородни може да се вярва Ами айде да не правим обощения за мен в множествено число или в с неопределително наклонения, , особено като се има предвид припокриването на сведенията му с тези от домашните извори. В които няма и помен от "каган". То и персийския шах е наричан от ромеите "Василевс". .. Ромеите пишат и за един от нашите владетели "Василевс" (Омуртаг), ние пишем и.. "Княз"...И чакам да подрепиш твърденията си за Дуклянския летопис

И къде го този "военен бог" у прабългарите? Как къде е? На "небето е"..

Link to comment
Share on other sites

Въпросът за произхода на преславската керамика е дискутиран в науката. Съществува мнението, че тя има източен произход. Предполага се, че в своя завършен вид е била донесена в Преслав от източни майстори, които са съдействали за развитието на местното керамично производство. Другото становище, без да отрича източния произход, изтъква преди всичко ролята на Византия и керамичните ателиета в Константинопол.

Дали допълнителна светлина по въпроса не хвърля фактът,

че праб. шарчи има за основа кит. *сър "глеч, глазура"?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Още нещичко

И още чакам да ми кажеш мнението си откъде идва според теб думичката "кан" в българската титла "канасубиги" , която ти тълкуваш "от бога владетел, или великия кан"...hamham Нещо май, при теб Мистър, се виждат двойнички стандарти: нито езикът на прабългарите ни е известен, нито има владетелски титли "кан" в Персия (в Хорезм, Согдиана или там където).

..В допълнение: свързвам "кан" - със сянбийската (и вероятно китайска, с китайски произход) титла, позната в нашата част от света, при писмените народи, като.. "каган", По-късно е позната и като "хан". Приемам най-общо че "ке-хан" е производно на "ке-хуан (китайската императорска титла, т.е велик владетел)", а "хан" е: или производна на "хуан", или е развитие на думата "qaqan", "qaan", "qagan"..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Ето две изображения в този късно античен римски стил,мозайка от Константинопол и релеф слонова кост,които служат като великолепна илюстрация с характерното фронтално изобразяване на главата на животното обърната към зрителя,както е и на МК .

Този "късно античен" - пише се слято обаче - стил, е взет още от появата му на въоръжение в много широк ареал, в това число и там, откъдето произлиза генезиса на МК. На любителите тези работи обаче са слабо известни. Освен това конски глави в профил, полупрофил и анфас има от Япония до Британия.

Впрочем ти май наистина не вдяваш, че техниката на изработване и съответната традиция нямат аналог във византийското изкуство? И като си взел да показваш дептих Барберини вземи разтълкувай какво се вижда по него, току виж си научил нещо. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не ги разбираш съвсем тези работи, Никитич, титлите имам предвид. Липсва ти малце една определена общоисторическа подготовка, съжалявам, че трябва да ти го кажа.

Прабългарската титла има ПАР ЕКСЕЛАНС индоевропейски корен и той може много ясно да се проследи където следва, но тука лингвистични въпроси не ми се обсъждат. Но ще ти подскажа - титлата има един много директен паралел, който случайно открих преди време у един източен народ. И който впрочем също е индоевропейска формула, а не китайска. ДНК тестовете на прабългарите ще докажат, както отдавна подозираме, че те никога не са стъпвали и близо до Китай. Просто ще липсват съответните особености, както липсват те примерно у сарматите в Южноуралските степи.

За дуклянския презвитер не ми се спори, не ми е интересно, направо ти казвам. Срещу Дуклянския презвитер работят ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ извори, ерго не може един извор да обори всички останали, елементарна логика, КАПИШ?

И накрая да ти кажа нещо - разсмиваш ме екстра с опитите си да вадиш Аварския език през франкските извори много научен подход няма що. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Не ги разбираш съвсем тези работи, Никитич, титлите имам предвид. (Ами хайде, научи ме ти ако ги разбираш повечко) Липсва ти малце една определена общоисторическа подготовка, съжалявам, че трябва да ти го кажа. (Няма значение туй, щото имам някаква по-тясна такава)

Прабългарската титла има ПАР ЕКСЕЛАНС индоевропейски корен и той може много ясно да се проследи където следва, но тука лингвистични въпроси не ми се обсъждат. (Дай доказатества, то иначе не става само с "Пар-екселанс", а това че не ти се обсъжда - не е аргумент де) . Но ще ти подскажа - титлата има един много директен паралел, който случайно открих преди време у един източен народ. (Хо-хо-хо, дай да го видим). И който впрочем също е индоевропейска формула, а не китайска. ДНК тестовете на прабългарите ще докажат, както отдавна подозираме, че те никога не са стъпвали и близо до Китай Нищо такова не доказват тестовете, бачо: 1) щото има едно нещо дето му казват дрейф на гените, които е причина за загуба на информация ; 2 ) това което пишеш е безсмислено - щото баш около Китай са европеидите "ди", и "юежди", бивши карасукци - според Клейн са тохароезични (трябва да го знаеш това "Светило", ако не го знаеш - виж "Миграция тохаров в свете археологии") , а според други светила - ираноезични, а тези хора , както пак се пише от "светилата" в археологията и историята (демек като пише в източниците.. и каквото ни показват антрополозите)..са европеиди . Просто ще липсват съответните особености, както липсват те примерно у сарматите в Южноуралските степи.

За дуклянския презвитер не ми се спори, не ми е интересно, направо ти казвам. Срещу Дуклянския презвитер работят ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ извори, ерго не може един извор да обори всички останали, елементарна логика, КАПИШ?(Ами аз казвам че това е измислица, КАПИШ)

И накрая да ти кажа нещо - разсмиваш ме екстра с опитите си да вадиш Аварския език през франкските извори много научен подход няма що. <ahttp://nauka.bg/forum/uploads/smokeing.gif' alt=':smokeing:'> Ти би го извадил през латинския (щото хрониката е на латински), или..? Ц-Ц-Ц..Ей колко сме смешни ние, как никой лингвист или любител или историк не се е сетил да каже, че това е някаква латинска дума)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Този "късно античен" - пише се слято обаче - стил, е взет още от появата му на въоръжение в много широк ареал, в това число и там, откъдето произлиза генезиса на МК. На любителите тези работи обаче са слабо известни. Освен това конски глави в профил, полупрофил и анфас има от Япония до Британия.

Впрочем ти май наистина не вдяваш, че техниката на изработване и съответната традиция нямат аналог във византийското изкуство? И като си взел да показваш дептих Барберини вземи разтълкувай какво се вижда по него, току виж си научил нещо. :smokeing:

_magotin_"Този "късно античен" - пише се слято обаче - стил, е взет още от появата му на въоръжение в много широк ареал, в това число и там, откъдето произлиза генезиса на МК. На любителите тези работи обаче са слабо известни. "

За това личи,че ти като любител на правописа трябва да спреш да се произнасяш любителски за изображения.

_magotin_"Освен това конски глави в профил, полупрофил и анфас има от Япония до Британия."

Е и ?Все коне виждаш нали.Тракийска порода.Какво доказваш.Правилно изписване на думата Япония ли ?

_magotin_"Впрочем ти май наистина не вдяваш, че техниката на изработване и съответната традиция нямат аналог във византийското изкуство? "

Ами да не е византийско или средновековно.Мизийско е-IV век.Късно античен тип римско светилище,незавършено, на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,т.нар. "мизи" ,с център Мадара.

_magotin_"И като си взел да показваш дептих Барберини вземи разтълкувай какво се вижда по него, току виж си научил нещо."

Я по-добре ти се произнеси за кожените каиши опасващи търбуха на животното и характерната обувка на ездача пригодена да си пъха босите пръсти в това стреме,същите ! са като тези на монетите от Антиак,Мизия,Мала Азия. На рисунката на МК ездачът е точно с такава обувка,за съжаление някой по късно е решил да я направи на стъпало на влак.Такива кожените каиши в гробчета няма.Я сега се произнеси да видиме имаш ли диплома.

Мадарския комплекс представлява късно античен тип римско светилище,незавършено, на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,т.нар. "мизи" ,с център Мадара.Цялостния му вид можеда се види на плочка от IV век намерена не случайно край Дунава.Характерният късно античен римски стил на релефа МК с типичната иконография на римските култове,пълното съвпадение с подобни изображения от късно антични римски колониални монети от региона,както и характерния късно античен римски стил при изобразяването на главата на коня,обърната фронтално с двете си очи към зрителя,късно античен римски стил наречен Теодосиев ,намиращия се олтар под нея,и т.н. и т.н. и любител не може да ги сбърка.И на брайлово писмо да е пак няма да се объркат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Мадарския комплекс представлява късно античен тип римско светилище,незавършено, на синтезираната религия от IV век

Много забавно. :crazy_pilot: Направо ме разсмя. Заслужаваш си една бира, мизиецо Натан. :punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Тук му е времето и мястото, да кажа,че навремето проф. Б. Филов имаше теза, че траките и скитите са имали кожени стремена.

Не е сигурно. А такива метални с правоъгълен широк профил със сигурност не са имали, нито са имали ранносредновековен стил на изобразяване на скални релефи на конници. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тайно се наядавах отсъствието ти от форума да е било следствие от това, че си решил да прочетеш някоя друга книжка свързана с късната античност и историята на нашите земи, ама явно жестоко съм се лъгал :(

Ами да не е византийско или средновековно.Мизийско е-IV век.Късно античен тип римско светилище,незавършено, на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,т.нар. "мизи" ,с център Мадара.

Колко други такива "късноантичен тип светилища" има извесни. Щом казваш, че е такова, то трябва да дадеш паралели. А щом не ги даваш това означава, че или тезата ти е напълно несъстоятелна или просто не познаваш въпроса и материалите, които коментиращ. Та колко и къде в Римската империя има такива "светилища" - изсечени в скалите релефи на конници? Какви са тези "мизи" - етническа група, герионална група от смесени варвари или просто използваш термина, без да влагаш някакъв смисъл? И накрая - кой те излъга, че Мадара е някакъв значим център, беззначение да ли става въпрос за религиозен, политически, военен или икономически?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Тайно се наядавах отсъствието ти от форума да е било следствие от това, че си решил да прочетеш някоя друга книжка свързана с късната античност и историята на нашите земи, ама явно жестоко съм се лъгал :(

Колко други такива "късноантичен тип светилища" има извесни. Щом казваш, че е такова, то трябва да дадеш паралели. А щом не ги даваш това означава, че или тезата ти е напълно несъстоятелна или просто не познаваш въпроса и материалите, които коментиращ. Та колко и къде в Римската империя има такива "светилища" - изсечени в скалите релефи на конници? Какви са тези "мизи" - етническа група, герионална група от смесени варвари или просто използваш термина, без да влагаш някакъв смисъл? И накрая - кой те излъга, че Мадара е някакъв значим център, беззначение да ли става въпрос за религиозен, политически, военен или икономически?

Мизите са хора, които не са прочели и една книжка, не са стъпвали в Плиска, не знаят нищо за римската и провинциално-византийската култура, нямат даже бегли познания по история на изкуството, не знаят нищо за технологиите в миналото, завършили са средното училище по милост и въобще са едни нахални профани с арогантно поведение. Но са забавни, почти като добриите. :smokeing: Кои са добриите няма да ти казвам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Мизите са хора, които не са прочели и една книжка, не са стъпвали в Плиска, не знаят нищо за римската и провинциално-византийската култура, нямат даже бегли познания по история на изкуството, не знаят нищо за технологиите в миналото, завършили са средното училище по милост и въобще са едни нахални профани с арогантно поведение. Но са забавни, почти като добриите. :smokeing: Кои са добриите няма да ти казвам.

Всичко това е така, но забравяш основната характеристика на мизите - те имат навика да си изчукват по скалите разни конници, със и без стремена.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...