Отиди на
Форум "Наука"

Мадарският конник е изображение на бог Митра!


Recommended Posts

  • Модератор История

Натане ако МКе римско светилище то римляните щяха да го нашарят с надписи около него.Много надписи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Натане ако МКе римско светилище то римляните щяха да го нашарят с надписи около него.Много надписи.

То "римлляните" са гонашарили около него с надписи .Мноооого надписи.

МК е незавършен грандиозен проект на Тип римско светилище строено от"скити" ,

на Емилиан и подобни "мизийци"

След 25 г военна служба ставаш 'римлянин".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
МК е незавършен грандиозен проект на тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.

Дори само това което имаме днес е грандиозно и е доказателство кой го е направил и кога го е направил.Това може да бъде дело само на една изключително развита социална сруктура.цивилизация.Само Рим с неговите организационни умения и мащабни строителни достижения може и е изпълнителят на този монумент.Дори само термите във Варна подсказват кой е изпълнителят на този проект.

"Само Рим с неговите организационни умения и мащабни строителни достижения може и е изпълнителят на този монумент" - точно така. Друг е въпросът, защо никъде в границите на Римската империя - от Британия до Крим и Сирия и от Германия до Тунис и Египет, няма друг такъв скален релеф. Явно според теб римляните са били толкова тъпи че са дали луди пари да се направи нещо напълно нетипично за тях във възможно най-забутаната провинция на империята, вместо да си изчукат едно релефче примерно в Рим.

Явно за сасанидските скални релефи не си чувал?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
То "римлляните" са гонашарили около него с надписи .Мноооого надписи.

МК е незавършен грандиозен проект на Тип римско светилище строено от"скити" ,

на Емилиан и подобни "мизийци"

След 25 г военна служба ставаш 'римлянин".

Сигурно е така, но тези римски надписи до момента не са публикувани и явно само на теб са известни. Би ли цитирал някой? :vertag:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Само Рим с неговите организационни умения и мащабни строителни достижения може и е изпълнителят на този монумент" - точно така. Друг е въпросът, защо никъде в границите на Римската империя - от Британия до Крим и Сирия и от Германия до Тунис и Египет, няма друг такъв скален релеф. Явно според теб римляните са били толкова тъпи че са дали луди пари да се направи нещо напълно нетипично за тях във възможно най-забутаната провинция на империята, вместо да си изчукат едно релефче примерно в Рим.

Явно за сасанидските скални релефи не си чувал?

Изразил съм още в началото мнението си кой го е правил и кога.Тези от най-забутаната провинция са си го направили за тях си,в тякната си земя и той тях обслужва.

'Изображението от Мадара е индентично с изображенията от провинциалните монети от същия район за периода III-IV век .Като стил,като иконография,като композиция,като ПРОПОРЦИИ,като почерк,като художествено изпълнение,като излъчване и.т.н.Направено е от същите ръце гравирали монетите,в същото това време от които са и те .Всяко изкуство си има своя стил и уникален почерк и той не може да се сбърка.Човек не може да влезе два пъти в една и съща река.Това не е изображение от 8 век (след 681 г ), а такова изработено от местните гравьори на монетите през III-IV век., и то точно в Мизия.Не Испания,Сирия и т.н."

Езика на "римляните" построили МК в най-забутаната провинция защото е тяхната земя.

Езика на "римляните" и техните изображения .Не са тези от Испания,Сирия,Британия ,а са тези на най-забутаната провинция и не може да се сбъркат :

TIBERIOC IOULIOC BACILEUC RHCKOUPORIC надписа на монетан Rhescuporis I, AE 48 Nummia or Sestertius, c.91-93, Bosporus Kingdom.

TIBEPIOY KAISAPOS Aspurgus, 2d reign, AE 12 Nummia or Assarion, 24mm, 15-38 Bosporus Kingdom

. NEPWNOC CEBACTOY KLAVDIOY KAICAPOC . AGPIPPINHC CEBACTHC -Kotys I, AE 12 Nummia or Assarion, 21mm, 54-55

BACILEwC RHCKOYPORIDOC - Rheskuporis IV, AR Stater, 22mm, 266-267 Bosporus Kingdom

BACILEC RHCKOYPIDOC -Rheskuporis V, AE Stater, 22mm, 318-336.

AVT K M ANT GORDIANOC CABI TPANKVLIN, / ICTPIHNWN, -Gordian III & Tranquillina AE26 Pentassarion of Istros,MOESIA (238 – 244 A.D.)

ODESSOS. ODHSITWN

надпис от МК

Савромат

Дионисополис

Маркианополис

post-4727-1247755380_thumb.jpg

post-4727-1247755448_thumb.jpg

post-4727-1247755474_thumb.jpg

post-4727-1247755500_thumb.jpg

post-4727-1247755543_thumb.jpg

post-4727-1247755601_thumb.jpg

post-4727-1247755621_thumb.jpg

post-4727-1247755744_thumb.jpg

post-4727-1247755791_thumb.jpg

post-4727-1247755981_thumb.jpg

post-4727-1247756110_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Изразил съм още в началото мнението си кой го е правил и кога.Тези от най-забутаната провинция са си го направили за тях си,в тякната си земя и той тях обслужва.

'Изображението от Мадара е индентично с изображенията от провинциалните монети от същия район за периода III-IV век .Като стил,като иконография,като композиция,като ПРОПОРЦИИ,като почерк,като художествено изпълнение,като излъчване и.т.н.Направено е от същите ръце гравирали монетите,в същото това време от които са и те .Всяко изкуство си има своя стил и уникален почерк и той не може да се сбърка.Човек не може да влезе два пъти в една и съща река.Това не е изображение от 8 век (след 681 г ), а такова изработено от местните гравьори на монетите през III-IV век., и то точно в Мизия.Не Испания,Сирия и т.н."

Езика на "римляните" построили МК в най-забутаната провинция защото е тяхната земя.

Езика на "римляните" и техните изображения .Не са тези от Испания,Сирия,Британия ,а са тези на най-забутаната провинция и не може да се сбъркат :

TIBERIOC IOULIOC BACILEUC RHCKOUPORIC надписа на монетан Rhescuporis I, AE 48 Nummia or Sestertius, c.91-93, Bosporus Kingdom.

TIBEPIOY KAISAPOS Aspurgus, 2d reign, AE 12 Nummia or Assarion, 24mm, 15-38 Bosporus Kingdom

. NEPWNOC CEBACTOY KLAVDIOY KAICAPOC . AGPIPPINHC CEBACTHC -Kotys I, AE 12 Nummia or Assarion, 21mm, 54-55

BACILEwC RHCKOYPORIDOC - Rheskuporis IV, AR Stater, 22mm, 266-267 Bosporus Kingdom

BACILEC RHCKOYPIDOC -Rheskuporis V, AE Stater, 22mm, 318-336.

AVT K M ANT GORDIANOC CABI TPANKVLIN, / ICTPIHNWN, -Gordian III & Tranquillina AE26 Pentassarion of Istros,MOESIA (238 – 244 A.D.)

ODESSOS. ODHSITWN

надпис от МК

Савромат

Дионисополис

Маркианополис

Натанчо, Мадарският конник е изсечен в скала и употребата на термина "построили" е далеч не най-сполучливия. Освен това този район се е намирал в римската провинция Долна Мизия, а това е нещо съвсем различно от Боспорското царство, така по-добре дай аналози с монети сечени в монетарниците на Долна Мизия.

Между другото, след дълго лутане, почти си напът да познаеш, макар и напълно случайно. Мадарският конник има общо с изображенията върху боспорските монети, както и другите изображения на конници от Боспорското царство, но това няма нищо общо с култа към Митра, Сабазий, Римската империя, траките или даките. И общото е че по това време Боспорското царство е в своя т.нар. "сарматски период" - управлява се от сарматска династия, основател на която е Аспург (съвпадението с името Аспарух съвсем не е случайно), а преобладаващата част от населението на царството са сармати. Същите сармати, който са в основата на етногенеза на прабългарите. А тезата за връзка между Мадарския конник и графитите с конници и изображения на конници в Боспорското царство е изказана още преди близо 70г. при това от един световно известен български траколог, който като всеки сериозен учен, ни най-малко не оспорава българският произход на Мадарският конник и изсичането му през VІІІв. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Сигурно е така, но тези римски надписи до момента не са публикувани и явно само на теб са известни. Би ли цитирал някой? :vertag:

Оня, чичовско-брадчедския надпис, е стопроцентов римски надпис. Както е известно Тервел - Тривелий е чист римлянин и християнин и като такъв - автор единствено на римски паметници и надписи. Тервел-Тривелий бил роден някъде в Римската империя през 4ти век. Бил покръстен лично от Константин и Елена докато служел в тракийския батальон на пета мизийска дивизия. През 4-5 век сл.Хр. той поставил целия мадарски манастирски комплекс, във възхвала на християнството, а по-късни фалшификатори от 19-20 век добавили стремето, за да заблуждават учените и широката публика. Въпреки това основите от църква под езическото капище недвусмислено доказват оригиналния смисъл на Мадарския конник - Христос победител, мачкащ езичниците. Сцената била взаимствата от популярните по времето на Константин Велики римски монети, известни днес като "Коцета".

През VІІ-VІІІ век във Византия се породила, по мрачния пример на Прокопий Кесарийски (Тайна история), мрачна придворна историческа ограгинизирана група, която се заела да пренапише всички извори в модерен и патриотичен дух. За да дискредитират истиските римляни, обитаващи по това време Мизия и Скития, тези фалшификатори измислили цяла легенда за митичните прабългари- облечени в кожа диваци, които били езичници и гонители на ромеите. Името "българи" било измислено от Прокопий лично и означавало "вулгари" т.е. вулгарни провинциалисти от северните гранични провинции. Специална мисия, начело с Юстиниан Ринотмет заминала за Грузия и Армения, къдено биле пренаписани и арменските извори. Специално за да се заблуждават читателите името на българите се изписвало ту с "у", ту с "оу", а често гласната се пропускала, ей така от спортна злоба или мързел. Ядосаните арменци, когато разбрали, че Юстиниан им бараника архивите, му отментали веднага носа, но хитрият ромей записал в изворите, че го загубил при дворцов преврат десет години преди тези събития. "Арменската география", друго важно историческо съчинение, убегнала от вниманието на ромейските шпиони тъй като те не се интересували въобще от география, ориентирали се изцяло с джи пи еси. За нещастие няколко века след тези събития византийските агенти Константин и Методий методично преровили отново арменско-хазарските архиви, открили географията и добавили данни за митичните българи в нея. Те всъщност били служители на т.нар. "български отдел" на гръцкото разузнаване, а основната им задача била да изменят гениалната глаголица, произлизаща от Рим и папата, с произведената в Гърция кирилица, която имитирала досущ гръцката азбука. Въвеждането на гръцко богослужение в изконно римските Мизия и Скития било сред най-големите успехи на гръцкото разузнаване по това време.

Обидени от невъзпитаното отношение на гърците в Константинопол, римляните в Мизия и Скития взели работата насериозно и нарекли своята римска държава "България" - а себе си - "Многото българи". Тайно обаче те продължавали да са си римляни, което се доказва от многобройните римски сполии в Плиска и Преслав, както и от надписите на латински език от 9ти век, в които най-добре проличава истинската идентичност на българите. Склонността на Крум да колекционира колони също доказва неговата римска идентичност, тъй като е добре известно, че колоните доминирали като основен елемент на римската архитектура. В по-късни времена Калоян лично уведомил папата, че българите, като истински римляни, са потомци на троянците.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
И общото е че по това време Боспорското царство е в своя т.нар. "сарматски период" - управлява се от сарматска династия, основател на която е Аспург (съвпадението с името Аспарух съвсем не е случайно), а преобладаващата част от населението на царството са сармати.

Мисля, че там се срещат и други имена като Мостис, Гостас. Ще бъде интересно да се отвори една отделна тема за Боспорското царство.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Оня, чичовско-брадчедския надпис, е стопроцентов римски надпис. Както е известно Тервел - Тривелий е чист римлянин и християнин и като такъв - автор единствено на римски паметници и надписи. Тервел-Тривелий бил роден някъде в Римската империя през 4ти век.

Както знаем гърците нямат звука "б" и използват "в", затова ни викат "вулгари". Като се има предвид тази особеност на гърцкия език, то името Тервел - Тривелий в оригинал е било Трибелий. Също така много често звуците "а" и "е" се бъркат и следователно Тервел - Тривелий-Трибелий се е е казвал Трибалий - кръстен бил на тракийското племе трибали от което произхождала майка му. Баща му пък Аспарух се е казвал А - Спар-риг. "А" е типична тракоримска буквичка, скоято започват имената на владетелите и показва благородство- например Александър, Август, Антонин, Аврелиан, Андроник, Асен, а наставката "рух", "риг" е тракийската титла за "цар". Следователно Аспарух се е казвал Спар, което е едно типично тракийско име - например Спартак, Спараток, Спарта а пълният превод на Аспарух е " Благородният Спар цар". Той произхожда от рода Дуло, който е древният тракийски род DULES, който освен че е бил благороден е бил известен и като монополист в производствоно на строителни материали и по-специално тухли в тракоримската провинция Мизия. Поради тази причина и сега се откриват множество тракоримски тухли върху които има печат DULES, т.е. произведени в тухларните заводи на рода Дуло. Днес тези тухли са уникати и изключително ценни - такива няма във витрините нито Бритиш мюзеум, нито в Метрополитън, нито в Емитража. По непотвърдени данни една такава тухла има в Скопския музея, но македонците нарочно я крият, тъй като тя е безпорно доказателство за техния тракобългарски произход. По-интересното е обаче фактът, че тухлите произвеждани от рода Дуло били масово използвани при държавните строежи - крепости, акведукти, колизеуми, бани и светилища на Митра. Това се дължи не само на високото качество на тухлите и тяхната ниска себестойност, но и на факта, че родът Дуло бил в най-близки с родствени отношения с императорския двор и са получавали концесии за доставка на строителни материали за държавните строежи, т.е. шуробаджанащината не е от вчера. Според една древна легенда разказвана от селяните в силистренското село Алфатар император Максимин Трак е роден в това село и бил втори братовчед на Аспарух и двамата заедно ходили за риба на Дунава. Самият Аспарух не е живял през VІІв., а през ІV-Vв. и това е добре известният Аспар, за който гърцките хронисти лъжат че е бил гот, т.е. германец. Истината е че готите са били гети, т.е. били от тракодакобългарски произход. Така че Мадарският конник е с безспорен трако-римско -български произход.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Самият Аспарух не е живял през VІІв., а през ІV-Vв.

Е сега вече хептен се обърках... Тогава кой е през 681год. ?

Къде мога да прочета нещо по-вече за тракийския род Дуло?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Е сега вече хептен се обърках... Тогава кой е през 681год. ?

Къде мога да прочета нещо по-вече за тракийския род Дуло?

:doh:

К40 и magotin - видяхте ли сега какво направихте с вашите шегички - объркахте човека!

Myko те само се майтапеха.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Самият Аспарух не е живял през VІІв., а през ІV-Vв. и това е добре известният Аспар, за който гърцките хронисти лъжат че е бил гот, т.е. германец. Истината е че готите са били гети, т.е. били от тракодакобългарски произход. Така че Мадарският конник е с безспорен трако-римско -български произход.

К40 и magotin - видяхте ли сега какво направихте с вашите шегички - объркахте човека!

Myko те само се майтапеха.

Където майтап, там и истина. Ка40 всъщност цитира Ганчо Ценов. В статията си "Хиляда години ли от Св.Климент?" той точно това твърди - че Аспарух е живял през IV век.

Не е вярно, разбира се. Но през 1915г. на Г.Ценов му е изгодно да е вярно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Където майтап, там и истина. Ка40 всъщност цитира Ганчо Ценов. В статията си "Хиляда години ли от Св.Климент?" той точно това твърди - че Аспарух е живял през IV век.

Не е вярно, разбира се. Но през 1915г. на Г.Ценов му е изгодно да е вярно.

Последните постове, за които стана въпрос бяха откровена пародия на автохтонните ганчоценовизми. Но по начина по който Муко зададе въпроса си предположих, че или не е чувал за Ганчо Ценов или, ако е чувал не го е чел. В този случай аз не бих искал да му го рекламирам като автор и да му отговоря нещо в смисъл: "Ако се интересуваш прочети Ганчо Ценов", защото това означава да ми се наложи да обяснявам, защо неговите теории не са верни. Представи си, че го прочете и му повярва, малко са автохтонистите та и още един. :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Последните постове, за които стана въпрос бяха откровена пародия на автохтонните ганчоценовизми. Но по начина по който Муко зададе въпроса си предположих, че или не е чувал за Ганчо Ценов или, ако е чувал не го е чел. В този случай аз не бих искал да му го рекламирам като автор и да му отговоря нещо в смисъл: "Ако се интересуваш прочети Ганчо Ценов", защото това означава да ми се наложи да обяснявам, защо неговите теории не са верни. Представи си, че го прочете и му повярва, малко са автохтонистите та и още един. :tooth:

Ей , големи сте шматки! :biggrin: Викам си - тия момчета хептен през просото го удариха, а те ...

Г.Ценов го знам, чел съм някои неща от него, знам и за теорията му. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ей , големи сте шматки! :biggrin: Викам си - тия момчета хептен през просото го удариха, а те ...

Г.Ценов го знам, чел съм някои неща от него, знам и за теорията му. :bigwink:

Оф отдъхнах си! :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тъй като виждам, че съм внесъл смут, изрично отбелязвам, че голяма част от постовете, които пускам наистина са пародийни, защото една пародийна теза, като тази че Мадарският конник е тракийско изображение на Митра, може да се оспори само с подобни контратези. Многократните опити за използване на научни аргументи напълно пропаднаха поради простото нежелание на автора и някои други да приемат неоспоримият от никой факт, че Мадарският конник е ранносредновековен български релеф. Друг е въпросът за неговата сементика и как и защо се е появил тук. Това са теми, които наистина са спорни и могат да се се обсъждат.

Същевременно искам да обърна внимание на един много голям проблем, който набира скорост в българската медиевистика и който я превръща в алабалистика, а именно "културолошкият поглед", пряка жертва на който е да речем Натан. При този "културолошки поглед" към даден проблем се вземат несвързани по между си факти и събития, като често разликата между тях е хилядолетия и хиляди километри, събитията се изваждат от контекста си, други които не ни отърват тотално се игнорират, даваме плод на въображението си и всичко това се забърква в един мазен културолошки тюрлю гювеч. И за да не съм голословен, сравнете писанията на Натан за Мадарския конник и Коронацията на цар Симеон исъс статията на Цв. Степанов - Мадара и скалния релеф (по повод на стари и нови ракурси към проблема), В: Изследвания по българска средновековна археология. Сборник в чест на проф. Рашо Рашев, 2007 и В. Вачкова - Симеон Велики. Пътят към короната на Запада, 2005. Изрично трябва да се отбележи, че и двамата са историци, което съвсем неправи писанията им исторически смислени.

Колкото за Ганчо Цанов - навремето като го препечатаха, реших да го прочета, но това мое желание се изпари още на 4-5-та страница, после реших да го "мина диагонално", но и така нервите ми не издържаха. Така, че претендирам за авторство върху всички глупости, които съм написал.

И накрая, античните тухлите с надпис DULES все пак съществуват и освен това такива тухли със сигурност няма изложени във витрините и на най-големите световни музеи. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

.

Всяка една култура се характеризира от културните паметници които тя оставя, и тя своите културни паметници оставя там където тя живее и се развива и утвърждава .

Пирамидите на маите не са египетските,Айфеловата кула може и да му прилича на някой на иглата с която персийските царе са си прикачвали звезди на шапките,или ,но все пак изброените са си културни достижения на народа там където си се намират и винаги са се намирали.Мащабни строителни обекти като това на МК не може да ги търсим и извеждаме и обосноваваме с куха фразеология и историческа необоснованост.Това не е една глинена плочка,че случайно да се пръкне на това място и от нея (глиненеата плочка) да се заключава,че е египетска цивилизаци,персийска и т.н. Подчертах,това е един монументален паметник за който се изискват изключителни строителни умения и технология да бъде построен.Другите големи строители на древността,да сравниме .Няма нищо общо с Гърция.Единственото нещо което са построили персите в Европа е моста на Тракийския босфор до Бизантион,служещ им да извършат безславното си нападението над скитите добре описано от Херодот,"История"IV,83.Или още по точно само една бяла мраморна колона с надписани народите от войската му,на мястото където е бил моста отстоящо по средата между Бизантион и началото на протока по-късно вградена от жителите на Византион в храм на Бакхус и друг на Диана .Египтяните или маите ли са дошли да го построят.Къде са другите средновековни български подобни достижения.

Мадарският недовършен комплек е построен в Мизия,в средата на Мизия от "мизийците" в 4 век.Не е построен от племената в Испания или Сирия,или Шашанидия или Британия.Техните паметници са си там.Може да го разглеждаме само като м-лен паметник на тази мизийската култура на това население.

Представлява тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,с център Мадара, Цялостният проекта на предполагаемият култовият комплекс се вижда от малката пластика с два конника.

Кое е това населението и етноси формиращи се в една по-обширна територия стигаща на север и включваща до северно черноморските царства? Изображения като това на МК,ездач на кон,конник се срещат из античността на други места из Римската империя и не само там,но неговата графика и иконография съвпада напълно с изображението от монетите на Истрос,Мизия от 3,4 век .Виждаме го също и в Одесос ,Дионисополис,Маркианаополис .Това население има дълбоки корени със съседните територии на Тракия и Северното черноморие и е едно синтезирано население към 4век.Неслучайно имената на владетелите на т.нар. босп. царство намиращо се на север от Мадара носят имента на тракийските царе от южната страна на Мадара и използват иконография и култове характерни за областти доста по на юг.Също е факт,че монетите на запад от тази територия за същия период,при издания на същите владетели ,са на друг "римски" език .За пример "римския " на тези на MOESIA SVPERIOR VIMINACIVM (Town near village called Kostolats, Serbia)IMP GALLIENVS P AVG. - Rev : P M S COL VIM AN XVI или на PROVINCIA DACIA са IMP M IVL PHILIPVS AVG Rev.: PROVINCIA DACIA AN I и др.под.т.е. тази територия се обособява и отличава и по още един съществен признак наред с графичното изображение МК в конкретния период.

Тезата ми е,че МК е незавършен грандиозен проект на тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.построено от населението от населението на Мизия,с център Мадара. Цялостният проекта на предполагаемият култовият комплекс се вижда от малката пластика с два конника.Подчертах,за връзките,етногенезиса и изследвнето на това население в конкретния период има други теми.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
И за да не съм голословен, сравнете писанията на Натан за Мадарския конник и Коронацията на цар Симеон исъс статията на Цв. Степанов - Мадара и скалния релеф (по повод на стари и нови ракурси към проблема), В: Изследвания по българска средновековна археология. Сборник в чест на проф. Рашо Рашев, 2007 и В. Вачкова - Симеон Велики. Пътят към короната на Запада, 2005. Изрично трябва да се отбележи, че и двамата са историци, което съвсем неправи писанията им исторически смислени.

Пропуснал си напълно доказаното и исторически обосновано извеждане и обяснение на CANIS SVBIGO в тема

"За звездата Сириус,символ на владетелската титла у българите и извеждането на титлата канасубиги,"CANIS SVBIGO ,CANIS ,така както е самата звезда +Покорител(Завоевател)SVBIGO ,където : извеждането на CVBHГН лат. subigo -завладявам,покорявам,побеждавам

,или CANIS SVBIGO е владетелската титла .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Пропуснал си напълно доказаното и исторически обосновано извеждане и обяснение на CANIS SVBIGO в тема

"За звездата Сириус,символ на владетелската титла у българите и извеждането на титлата канасубиги,"CANIS SVBIGO ,CANIS ,така както е самата звезда +Покорител(Завоевател)SVBIGO ,където : извеждането на CVBHГН лат. subigo -завладявам,покорявам,побеждавам

,или CANIS SVBIGO е владетелската титла .

Извеждането на субиги, което си предложил, е ПЪЛНА БОЗА :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Натанчо драги, ти ще благоволиш ли да отговориш на въпроса КАК ТАКА ЗА 1000 ГОДИНИ ТРАКИТЕ ТУРИХА САМО ЕДИН КОННИК, КОЙТО ПРИ ТОВА НЯМА НИЩО ОБЩО С ИЗОБРАЖЕНИЯТА НА КОННИЦИТЕ ОТ ОБРОЧНИТЕ ПЛОЧКИ? а също КАК И ОТКЪДЕ СЕ ПОЯВИХА ТЕХНОЛОГИИТЕ ЗА ДЪЛБОК РЕЛЕФ НА БАЛКАНИТЕ ПРЕЗ VІІІ ВЕК?

И я кажи, като си такъв спец, кога се появяват оброчните плочки?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

post-5121-1247859366_thumb.jpg

:punk:

А името какво е? Родово име? Лично име? Търговска марка? Има ли нещо общо с гръцкото "дулос" - "роб"?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А името какво е? Родово име? Лично име? Търговска марка? Има ли нещо общо с гръцкото "дулос" - "роб"?

Дулес (име на производителя на тухлите) е широкоразпространено тракийско име. Идеята за вероятна връзка с гръцкото "дулос" е изказана още от Томашек (но гръцкото "дулос" също е неясно като произход и първично значение).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А името какво е? Родово име? Лично име? Търговска марка? Има ли нещо общо с гръцкото "дулос" - "роб"?

Може и да е от гръцкото "роб", може и да не е. Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено. Ето какво пише В. Бешевлиев "Най-сетне ирански произход има според Грегоар [105] и Дуло, името на рода на Кубрат и Аспарух. Той го сравнява с личното име в един надпис от Танаис [106]. Според Фасмер [107] името принадлежи към осет. Dula, което се споменава от O. Marquart [108]. Според Згуста [109] обаче името произлиза от гръцката дума «роб»." (ИРАНСКИ ЕЛЕМЕНТИ У ПЪРВОБЪЛГАРИТЕ, В:Античное Общество, Труды Конференции по изучению проблем античности, стр. 237-247, Издательство "Наука", Москва 1967, АН СССР, Отделение Истории). Само от няколко съвпадащи звука неможе да се изгради някаква що-годе сериозна теза. Освен това съчетанието Дулес в гръцкия може да значи "роб", а в някой друг език, например сарматския съвсем друго.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...