Отиди на
Форум "Наука"

Спомени от казармата


Frujin Assen

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Глупости, Невски. Веригите може да паднат при каране по пънове, ако не са натегнати добре, но не могат да се скъсат. В т.ч. и на Т 34. Тях не винаги граната ги къса, па какво сотава пън.

Неточно го казах - едната верига може по случайност, ако срещне пъновете под определн ъгъл, евентуално да се "извади", но това е много много малко вероятно.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 802
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Глупости, Невски. Веригите може да паднат при каране по пънове, ако не са натегнати добре, но не могат да се скъсат. В т.ч. и на Т 34. Тях не винаги граната ги къса, па какво сотава пън.

Неточно го казах - едната верига може по случайност, ако срещне пъновете под определн ъгъл, евентуално да се "извади", но това е много много малко вероятно.

  • Drabkin, Artem & Oleg Sheremet (2006). T-34 in action. Barnsley (S-Y): Pen & Sword Military. ISBN 1-84415-243-X.

всички явно са глупаци дето пишат глупости, но имаме някои умници които не са чували нито за загуба на сегмент нито за това, че цялата верига пада от загуба на един сегмент, нито за това, че при Т-34 това се случава от само себе си

The caterpillars used to break apart even without bullet or shell hits. When earth got stuck between the road wheels, the caterpillar, especially during a turn – strained to such an extent that the pins and tracks themselves couldn't hold out.

http://books.google.co.uk/books?id=urMups2iST4C&pg=PA56&lpg=PA56&dq=A.V.+Maryevski&source=bl&ots=WBhmGRbdOv&sig=dU033HhVLA79tzy-p36QJhnnIbc&hl=en&sa=X&ei=GEhlU7LVHsPH7Ab7r4HgDA&ved=0CDMQ6AEwAQ#v=onepage&q=A.V.%20Maryevski&f=false

добре че има гугъл

надявам се знаеш кой е Мариевски, щом пишеш той какви глупости пише, явно имаш повече опит с Т-34 от него

Неточно го казах - едната верига може по случайност, ако срещне пъновете под определн ъгъл, евентуално да се "извади", но това е много много малко вероятно.

да ти бяха само това неточностите, ама айде

в казармата не са те научили явно да говориш и пишеш за неща дето не са ти ясни, а това беше една от големите ползи от нея

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Доколкото чета, описва точно изваждане на веригите. Не може да се скъсат. Тях ги държи твърде здрава осичка, за да се скъса по тоя начин.

пп

Ти, бате май нещо си се разлютил таз вечер. Разве так можно?

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Доколкото чета, описва точно изваждане на веригите. Не може да се скъсат. Тях ги държи твърде здрава осичка, за да се скъса по тоя начин.

не четеш правилно какво описва, но няма проблем

свикнал съм ти вече ... и не само аз ...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://models-ru.narod.ru/foto/russia/t-34-76/66.htm


Всъщност, такова нещо е възможно само в следната ситуация. Понякога тия осички се чупят. Умора на метала ли е, какво ли е и остават във веригата счупени. Понякога външното парче излиза навън, веригата "се отваря" и това се поправя.

Понякога си остават вътре. И евентуално при такъв силен натиск би могли да се получи, но това е много много малко вероятно.

Каквото и да пишат - не мое да бъде просто.

А пък на МТЛБ па ич.

post-727-0-86620500-1399147237_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Доколкото чета, описва точно изваждане на веригите. Не може да се скъсат. Тях ги държи твърде здрава осичка, за да се скъса по тоя начин.

пп

Ти, бате май нещо си се разлютил таз вечер. Разве так можно?

можно, кат се пише глупост след глупост, във форум с претенции за научност можно, еще как можно

1) тежки машини не ползват олекотени брони, съдържащи алуминии, последните са за самолети и леки машини

2) веригите на Т-34 и други некачествени съветски вериги се късат и без пън, а с пън още по-лесно

кат не са ви научили в казармата аз ще ви уча

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Глупости говориш. Късали са се... ако си го прочем някъде, това е от антирезунската вълна вероятно да се омаловажават качествата на руското оръжие, веротяно.

Не се късат и туйто! Не може от това да се скъсат. Единствено може, ако се счупи осичка, което става доволно рядко.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://models-ru.narod.ru/foto/russia/t-34-76/66.htm

Всъщност, такова нещо е възможно само в следната ситуация. Понякога тия осички се чупят. Умора на метала ли е, какво ли е и остават във веригата счупени. Понякога външното парче излиза навън, веригата "се отваря" и това се поправя.

Понякога си остават вътре. И евентуално при такъв силен натиск би могли да се получи, но това е много много малко вероятно.

Каквото и да пишат - не мое да бъде просто.

А пък на МТЛБ па ич.

смята се, че един Т34 е изкарвал средно по 200км преди нещо да му се строши

една от основните повреди са 'тия осички'

другите са при прословутия двигател дето имало алуминии, в него и в скоростната кутия

при тестовете в Абърдийн танкът е изкарал малко над 300км преди да се строши, което се е смятало за много добре

по пресечен терен Т-34 се е трошал още повече, точно заради некачественото изълнение на т.нар. от теб осички

голямото предимство е било в това, че не е затъвал в сняг и мърсотия, а не в това колко е бърз и как се е движил, защото постоянно се е трошал

иначе нека не мое да бъде просто, явно имаме човек, който знае всичко за танковете с някои малки изключения, като например си мисли, че в бронята им има алуминий или че веригите им може да се скъсат

аааааа ония от Абърдийн през 1943г. кат са тествали Т-34 през са били от антирезунската вълна, също така и Мариевски, егати смеха

всъщност не е смешно, а е тъжно и е редно някой да се замисли докога ще е така

я да видим антирезунците през 1943г. какво са писали:

http://tankarchives.blogspot.co.uk/2013/04/aberdeen-t-34-and-kv-1-test.html

VI. Tracks.

During testing at Aberdeen, tracks of the T-34 tore. The track pins, instead of being guided by the guide, get caught on it and bend. This could potentially be caused by an insufficiently wide guide, or defects of the track metal. On currently produced T-34s, tracks are of much higher quality, the guide has been lengthened, and there are additional guides on the sides of the hull.

сега ... явно имаме опонент дето е виждал и чел само за 'подобрени' Т-34

и проповядва старата БГ мъдрост 'око да види ръка да пипне' - като не е видял нещо, то не съществува

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Тъй, де тъй. Само съветските танкове се чупят и за нищо не стават, английските, немксите и другите са направо здрави като титани. Чували сме я тая.

Всеки танк при дълъг ход търпи някакви, малки или големи аварии. Всеки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тъй, де тъй. Само съветските танкове се чупят и за нищо не стават, английските, немксите и другите са направо здрави като титани. Чували сме я тая.

Всеки танк при дълъг ход търпи някакви, малки или големи аварии. Всеки.

аз не съм написал, че само съветските танкове се чупят

написах че веригите на Т34 са се чупили с пънове и без пънове

ти написа, че е невъзможно

иначе Т64 е супер машина и е изключително надеждна, а по-късните и модификации могат спокойно да водят бойни действия и сега

не всички на този свят водим пропаганда, не съди по себе си и околните

Т34 печели танковата война с ниска цена и огромна бройка, а не с надежност

т.к. обаче цената е много относително понятие при соц или военна икономика, само бройката е сигурна

при Т64 и Т72 нещата не седят така, те нито страдат от конструктивните проблеми на Т55, нито са ненадежни

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Panzermuseum_Munster_2010_0161.JPG?uselang=ru

Тука е механизма на предаване на движение от водещото колело към веригата. Между това колело и веригата има точки на съприкосновение, където се осъществява всъщност бутането на танка от двигателя, чрез веригата, в движение.

Водещите колела са зъбни колела, които предават по определен начин движението си на веригата.

На Т55 например това става, като два реда зъбци от двата края на колелото - вътрешен и външен, влизат в 4 отвора на трака - в четирите му края, и го бутат напред.

По Т34 не е така - там бутането и контакта между веригата и колелото се осъществява чрез зъбите на траковете. В средатата на всеки трак виждаме зъб. На водещото колело в средата има, хм, процеп, и вътре в този процеп има едни не зъби, а палци с ролка на тях. Зъбът на трака, който в в средата, влиза в контакт с тях, те го бутат напред и се претъркалват надолу,

Осичките (track pins) не влизат в контакт с това колело. И с никое друго колело не влизат в контакт. Те само държат траковете един за друг, а бутането на веригата от колелото става чрез големия зъб в средата на трака - същият, който държи веригата към опорните ролки (към големите колела в средата, на които танкът опира земята) да не изпадне в страни.

Верига се къса по два начина:

а. като се скъса И ИЗВАДИ осичка;

б. като се счупи трак.

Това става на всеки танк дори и днес и затова се правят едни перидотични прегледи.

Верига се вади, ако:

а. прескочи контакта на водещото колело контактната й точка;

б. прескочи направляващото колело - това, което я държи отпред, най-предното и най-малкото;

в. излезе от ролката опорната.

Това, което е написано в английскя текст е или неточно, или има предвид ИЗВАЖДАНЕ. на веригата.

Защо става то?

Веригата се натяга и отглабва, според терена - с предното колело, наречено направляващо. То е така направено с един кривошип, че може да се вдига нагоре и надолу и да се фиксира, с което веригата се опъва и отхлабва.

Гледа се по това колко ролки опира тя в горната част - не знам за Т34 какви са нормите.

Англичаните просто не са ги спазили, а днес раздувачите раздуват ли раздуват. :)))

На чертежа с 1 е показано водещото колело, палеца и ролката, а с II - механизмът за натягане на веригата.


Та, имайки предвид горното - не осичките са попадали накриво във водещото колело, а зъбите на траковете. Това може да стане при неправилно натягане на веригата спрямо терена.

В пънове или камъни големи, или дори ако много, много ама много много много кал влезе между ролките - но те затова имат едни дупки, виждате ги, и тя оттам излиза тая кал, но все пак при много лош терен, когато почти не може да се мине по него, та тогава, ако веригата не е натегната добре, може да изскочи.

Но да се скъса верига от терена, а не от оръжие, може само ако предварително е имало спукан трак или счупена осичка.

Това не може да се случи просто от терена.

post-727-0-63374000-1399149529_thumb.jpg

post-727-0-31156700-1399150192_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Верига се къса по два начина:

а. като се скъса И ИЗВАДИ осичка;

б. като се счупи трак.

това молим да си го обясниш на себе си, да видим от същия автор:

Глупости говориш. Късали са се... ако си го прочем някъде, това е от антирезунската вълна вероятно да се омаловажават качествата на руското оръжие, веротяно.

Не се късат и туйто! Не може от това да се скъсат. Единствено може, ако се счупи осичка, което става доволно рядко.

Доколкото чета, описва точно изваждане на веригите. Не може да се скъсат. Тях ги държи твърде здрава осичка, за да се скъса по тоя начин.

Глупости, Невски. Веригите може да паднат при каране по пънове, ако не са натегнати добре, но не могат да се скъсат. В т.ч. и на Т 34. Тях не винаги граната ги къса, па какво сотава пън.

Неточно го казах - едната верига може по случайност, ако срещне пъновете под определн ъгъл, евентуално да се "извади", но това е много много малко вероятно.

всеки сам да си прецени какво представлява горното поведение

N.B. и 4те постинга са на един автор в рамките на 1-2 часа

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Вместо да се чудиш как да извърташ, схвани простичкото нещо:

Верига не може да се скъса от пънове. Може да се извади. Верига може да се скъса и от вятъра, ако преди това е имало спукан трак или счупена осичка. Тези неща се проверяват преди търгване, затова минаването през пънове, макар, че не се среща често, не е голям проблем.

Текстът на английски е страшно неточен, посочих ти защо - защото говори, че осичките се оплитали с водещото колело, а те изобщо дори не се допират до него.

Което вече ме кара да мисля, че англичаните са объркали работата или източникът не е надежден.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Вместо да се чудиш как да извърташ, схвани простичкото нещо:

Верига не може да се скъса от пънове. Може да се извади. Верига може да се скъса и от вятъра, ако преди това е имало спукан трак или счупена осичка. Тези неща се проверяват преди търгване, затова минаването през пънове, макар, че не се среща често, не е голям проблем.

Текстът на английски е страшно неточен, посочих ти защо - защото говори, че осичките се оплитали с водещото колело, а те изобщо дори не се допират до него.

Което вече ме кара да мисля, че англичаните са объркали работата или източникът не е надежден.

попитах аз ли извъртам или някой не знае английски, защото в английския текст никъде не става дума за водещо колело, като освен това първо твърди, че вериги никога не се късат, а после започва гордо да ни обяснява как точно се късат

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми очакваме превода ти на английския текст.

ми ще почакате, както ние чакаме много работи от вас, някои с години

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

попитах аз ли извъртам или някой не знае английски, защото в английския текст никъде не става дума за водещо колело, като освен това първо твърди, че вериги никога не се късат, а после започва гордо да ни обяснява как точно се късат

Никога не съм казвал, че никога не се късат. Спорът почна от това могат ли да се скъсат от пънове....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От една казармена изцепка какъв проблем направихте. :) Но като сте започнали, знаете ли че пантерата е единствения танк в света (поне за който ми е известно), който може да носи повече гориво, от колкото е средния живот на трансмисията му? :) Това германско недоразумение върви по упътване 140 километра, преди трансмисията да се разглоби за ремонт и е неспособно да прави завой при пълна мощност без да скъса верига (малко ми куца превода, но имаше проблем с късане не от препятствие а при обикновен завой поради конструктивен недостатък, може би имат предвид завъртане на място), или да върти купола при малко по-сериозен наклон. Пък вие ще ни занимавате с някакви си пънове. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Така е то при казармените истории. :))

Откъде са пък тия данни за пантерите?? Пантерата е първият танк с електрическо въртене на куполата. С ток или на ръка не можела да върти куполата при, хм, наклон. И тия вериги и те ли излязоха по-крехки от на Т-34? :))

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От една казармена изцепка какъв проблем направихте. :) Но като сте започнали, знаете ли че пантерата е единствения танк в света (поне за който ми е известно), който може да носи повече гориво, от колкото е средния живот на трансмисията му? :) Това германско недоразумение върви по упътване 140 километра, преди трансмисията да се разглоби за ремонт и е неспособно да прави завой при пълна мощност без да скъса верига (малко ми куца превода, но имаше проблем с късане не от препятствие а при обикновен завой поради конструктивен недостатък, може би имат предвид завъртане на място), или да върти купола при малко по-сериозен наклон. Пък вие ще ни занимавате с някакви си пънове. ;)

при Т34 проблемът се решавал като просто се е пътувало с резервна трансмисия отзад от някой друг строшен Т34

освен това Т34 е единственият танк в света на който маслото му е свършвало по-бързо от горивото

а БГ казармата е много яка работа

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Невски, ти знаеш ли какво значи "резервна трансмисия???" Къде го прочете това. Трансмисията е всичко, което е от двигателя до водещото колело на танка и се състои от 4 големи и други малки агрегата: редуктор; съединител; скоростна кутия, ПМЗ

Това на камион не можеш го качи, на танк ще го качваш и то отзад...


Маслото може да свърши по-бързо от горивото, ако двигателят не е добър; случва се. Важното е американците да ти дават достатъчно масло :):):)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Невски, ти знаеш ли какво значи "резервна трансмисия???" Къде го прочете това. Трансмисията е всичко, което е от двигателя до водещото колело на танка и се състои от 4 големи и други малки агрегата: редуктор; съединител; скоростна кутия, ПМЗ

Това на камион не можеш го качи, на танк ще го качваш и то отзад...

Маслото може да свърши по-бързо от горивото, ако двигателят не е добър; случва се. Важното е американците да ти дават достатъчно масло :):) :)

знам какво значи трансмисия, имах предвид скоростната кутия, извинявай, че не се изразявам напълно точно

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Танк да си носи отзад скоростната кутия? Абсурд. Смяната й изисква доста работа, така, че това може да стане само с помощта на МТО, така нареченото - един камион работилница. Той обаче не може да носи скоростни кутии за цялата рота, така, че - байка някаква е това. Скоростната кутия на един танк тежи 500 кила и то само защото е от алуминий :)))

Впрочем има отговор на тоя текст, който изяснява нещата. Ако под guide по-горе англичаните разбитат не водещото колело, а друго, тогава това друго нещо може да е само едно.

И тогава и осичките си идат на мястото и всичко - но това не е проблем, който не може да бъде решен в рамките на 1 месец за цялата РККА и със сигурност е решен.

Има два много близки термина танкови, които обаче значат много различни неща - "осонабивач" и "осоизбивач".

Осоизбивача представлява едно заострено желязно парче малко по-тънко от осичките. С него се избиват осичките навън от веригата, а също,коато веригата се снажда, първо се вкарва то и след това, след като то вече е снадило веригата, се избива с осичката, която остава на негово място.

Осонабивача е май това, което англичаните наричат guide в текста си. Той е една планка, заварена на корпуса така, че да стои между него и веригата, обикновено в задната част на танка. да речем, с форма на покрив на козарник :))) със по 20 см. на всяка страна, висока в най-високата част на покрива около 7 см., дълга - вертикално поставена, около 30-40 см.

Когато се счупи осичка, тя започва да излиза полека навън - след 2, 5, 10, 20 30 км. ще почне да излиза, от терена и особеностите му. Едното парче излиза навън, другото излиза навътре към корпуса на танка.

Отделно самата осичка се вкарва отвтре навън и да не излиза навън я държи една глава от вътрешната част на веригата - тя представлява нещо като пирон с глава. Но навътре нищо не я държи и ако отива да излезе, тоя осонабивач я набива обратно в гнездото й между двата трака.

И в двата случая това нещо помага на веригата да не се къса.

Вероятно на англичаните са им дали екземпляр с по-къс осонабивач и затова са имали такива грижи.

Ако Т34 го е имала тоя проблем, той е решен много бързо - това е лесно и не си представям на Курската дъга как летят 34-ки и веригите им падат след тях.

Но на всеки танк може да се случи. Всичко е въпрос на подръжка и обслужване. Ако си правиш оглед на ходвата част тия неща ще ги видиш навреме. Осичките не бързат да излизат - случвало ми се е, вярно, на Т55, 10 км. да карам с излязла наполовина навън и така да се прибера и даже да смажа с тая стръчилка една врата...

:)))

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Танк да си носи отзад скоростната кутия? Абсурд. Смяната й изисква доста работа, така, че това може да стане само с помощта на МТО, така нареченото - един камион работилница. Той обаче не може да носи скоростни кутии за цялата рота, така, че - байка някаква е това. Скоростната кутия на един танк тежи 500 кила и то само защото е от алуминий :)))

Впрочем има отговор на тоя текст, който изяснява нещата. Ако под guide по-горе англичаните разбитат не водещото колело, а друго, тогава това друго нещо може да е само едно.

И тогава и осичките си идат на мястото и всичко - но това не е проблем, който не може да бъде решен в рамките на 1 месец за цялата РККА и със сигурност е решен.

Има два много близки термина танкови, които обаче значат много различни неща - "осонабивач" и "осоизбивач".

танковият специалист по абсурдите - има снимки на т..нар от теб абсурд в нета, от там насетне разсъжденията ти са безпредметни

с елемнтарен сърч в гугъл може да се убедиш сам

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...