Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 7 минути, Skubi said:

Чакай, чакай....Росия нема да може да работи на рубли защото рублата не е международна. Може би ще минат на някоя виртуална валута.

Аз не знам, ....може в юани и рупии да го продават по курса на рублата към евро,долар / естествено ако още тези валути още ги има/- според случая :)

Редактирано от JImBeam
Link to post
Share on other sites
  • Мнения 133
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Популярни мнения

ПС Това не го разбираме много в България /народа, и дори бизнесмените и дори инженерите/ ама е точно така,  Гледаме количеството, а не високото R&D, което ще ни донесе по-висока добавена и ще

Да чуем самият Илън Мъск, според мен първоизточникът винаги е по-надежден от интерпретаторите му. Интервюто е от 2 ноември 2018, въпросите на журналиста са с курсив, отговорите на Мъск с нормален

Колко да е фантастичен я? Има ли база за сравнение с ел. енергията която е необходима за направата на крайния продукт, бензина?То в статията си пише, батериите може да ги ползваш за пробег от 800

Posted Images

  • Потребител
Just now, JImBeam said:

Аз не знам, ....може в юани и рупии да го продават по курса на рубата към евро,долар - според случая :)

Биткоин, ЕТН и други коинти които ще идват още....

Може нефтпром да си направи свой коинт, на който стабилноста ще гаратнира нефтът а не златото.....Кой знае....

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
1 hour ago, nik1 said:

Отговорът е че големите компании нямат интерес да произвеждат и продават евтини и невисокотехнологични неща - чрез тях  ще изостанат от конкуренцията в R&D отношение, а и приходите им ще намалеят

ПС

Това не го разбираме много в България /народа, и дори бизнесмените и дори инженерите/ ама е точно така,  Гледаме количеството, а не високото R&D, което ще ни донесе по-висока добавена и ще ни направи компаниите по-конкуретнтни.
Бизнеснените ни са си за ебане (както и целия ни народ) заради глупoстта и страха си- производителите ни се  опиват да се конкурират с китайци или индийци (работих 20 години в такава компания, която вече върхи към залеза си), вместо да произвеждат продукт в с повече R&D и по-висока цена. 

Най-дребното нещо: Западнякът купува китайската/индийската/българската джаджа за дребни пари, прави и конрол и/или я сертифицира - често в Полша, Чехия; много рядко в България в  която  не намира  надеждни портньори (това са главно R&D дейности , които не изискват повече финансови и човешки ресурси или по-качествен и по-образован персонал от този на производителя), слага и логото си, и я шитка за  5-10 пъти по висока цена......Това не само айфони.. Всички западни компании и предприемачи, малки, големи, с  10 милиарда или 2 милиона оборот, работят така и правят пари така.. При нас средното поколение, които са основата на предприемачеството и бизнеса, има "друг софтуер на ума", възпитан във времето на държавния капитализъм - прави евтини неща и повече на брой, и ги  продавай евтино. (апропо и в държавно-капиталистическия Китай в момента правят същото - произвеждат евтини неща в големи количества)

ум царува,ум робува,, ум патки пасе

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 20 минути, nik1 said:

ПС

Това не го разбираме много в България /народа, и дори бизнесмените и дори инженерите/ ама е точно така,  Гледаме количеството, а не високото R&D, което ще ни донесе по-висока добавена и ще ни направи компаниите по-конкуретнтни.
Бизнеснените ни са си за ебане (както и целия ни народ) заради глупoстта и страха си- производителите ни се  опиват да се конкурират с китайци или индийци (работих 20 години в такава компания, която вече върхи към залеза си), вместо да произвеждат продукт в с повече R&D и по-висока цена. 

Най-дребното нещо: Западнякът купува китайската/индийската/българската джаджа за дребни пари, прави и конрол и/или я сертифицира (това са главно R&D дейности , които не изиксват повече финансови и човешки ресурси или по качествен и по образован персонал от този на производителя), слага и логото си и я шитка за  5-10 пъти по висока цена...Това не само айфони-те, всички западни компании и предприемачи, малки, големи, с  10 милиарда или 2 милиона оборот, работят така и правят пари така.. При нас средното поколение, коита са основата на предприемачството и бизнеса, има "друг софтуер на ума", възпитан във времето на държавния капитализъм - прави евтини неща и повече на брой, и ги  продавай евтино. (апропо и в Китай в момента првят същото -призвеждат евтини неща в големимо количества)

ум царува,ум робува,, ум патки пасе

Разбират го, много добре го разбират....Затова отидоха на гурбеж близо милиона....

Само за пример. В миналите години сложих труд и капитал да внасям качествени испански обувки. Предимно женски. Проблемът още от началото беше че сортиментът на испанките е различен от този на унгарките. Тук са повече с по 42-43 крак, докато там с 36-38....Но като и да е някак си продавахме излишекът. Но китайците навлязоха и в този бизнес. Купиха цялото контейнерно пристанище на Малта и така станаха европейци....Опитваха се и в Елче, но там някак си се запали големият им комплекс в промишлената зона, па и пожарникарите по-закъсняха, па и налягане на вода нямаше в крановете....Разбраха урока.

Така, че всяка пролет има изложби след Германия и Италия за най-новите модели. Трябва да знаеш, че една колекция разработена от някой модерен, френски или италиански дизайнер косва 1-2 милиона евро на производителите. Значи иде тук мострата на нашите испански партнюри и ние правим на изложбата сделките с едрите търговци от източна европа за приблизителните им поръчки....Идват и китайци да гледат–снимане, рисуване, пипане- строго забранено. Само гледат....

Почваме да реализираме бизнисът тръгва когато в Август идва един притежател и почва да ни се кара, че сме го минали.  Той продава например за 14 000 тези женски обувки които на китайският пазар са за 3-4 000 форинта. 100% копирани....от нашият дизайн...

Помощ няма....КАПИТАЛИЗЪМ ти казват тези които допреди, или татитата им казваха КОМУНИЗЪМ.....

Мъчихме се, мъчихме и фалирахме....

Ако ти кажа, че китайският боклук ти разваля кракът.....да ама за 3000 когато си искам ще ги хвърля, казват тези които никога в живота си не са имали качественни работи или пари за тях.....

И затова така да стане са отговорни тези които са заинтересовани СЕГА да си натъпчат джобовете защото УТРЕ можеби няма да са в позиция вече.....

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 3 минути, Skubi said:

Разбират го, много добре го разбират....Затова отидоха на гурбеж близо милиона....

++

Ha-ha-ha-ha-ха..Така де, разбира го тоя народ, който излезна навън, тоя народ ,който остана..., жална му майка.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Неотдавна говорих с един приятел....Близо 10 години му косва докато свикне. И какво правиш за да не боли? Работя, първа, втора, и трета ако може и работа до припадане...

Тези които не си пропиват или дрогират акъла и здравето, парите май с извънреден труд избягват копнежът към татковиното....

Поне тукашните градинари поне така забогатяха. През ноща на пазаря, по пътя зя градината спи до кочияша, в градината надзаря работниците и следобед товарят колата и тръгват на пазаря....И това години наред....Така от едно чираче за десетилетия ставаше голям газда, за да дойдат комунистите и да му вземат всичко като кулак и да почва всичко на ново.....

Но ще ни мъмрят защото се отцепихме от Балканкарчетата....

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Севернякът (шведът) или англосаксонецът (англичанин, американанец, канадец) работи най-вече с ум, със знания,  с кураж и оптимизъм (не го е страх да рискува или започне наново), отколкото с краката и ръцете си . Мит е, че северняците и англосаксонците (говорим за дребния предприемач и за средния) се "преработват", Даже напротив, мисля работят по малко време от нас (като часове), и имат, и прекарват повече време със семействата си..

Фирмата в която работих 20 години, (произвежда Hi- tech от по-ниския и дори от по-високия бранш) имаше (има) сериозен клиент, шведска компания (всъщност компанията се състои от един мъж и жена му, ...плюс секретарка) .Преди 5 години имаше проблем с една с от поръчките за него (много специфична поръчка), проблем, които не е с голямо влияние върху качественитени/функционалните параметри на изделието (говоря за апаратура). Говорих с тогавашния шеф - "Шефе така и така, тук има еди какъв си проблем, това и това..", и той ми каза "Ок, ники не го мисли тоя,   той има договори само с правителството за 5 милиона (предполагам евро), Това което ни плаща са жълти стотинки, ако има проблем, аз ще се оправям с него"

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 8 часа, nik1 said:

Медта , както и всеки друг метал е рециклируема, само че не се сещам как някои би си рециклирал (и отказал от) битовата електропреносна мрежа, или компютрите и електрониката, за да направи автомобилни електродвигатели и елекртопреносна мрежа /инфраструктура за за тяхното зараждане

 

Медта ще се използва там където е икономически изгодно. Тоест ако медта е нужна за двигатели на коли, то производителите на коли ще могат да купуват поскъпналата мед, докато за останалите вече няма да е изгодна и ще преминат към други по-евтини метали. Рециклирането ще е по собствено желание, тъй като по-скъпата мед от разни проводници и други машини ще бъде купувана от автомобилните производители. В бъдеще ще се появяват нови видове сплави със нови структури и съответно и главните метали в ел мрежите и машините може да се променят. В днешно време когато тока идва от въглища, газ, петрол, уран и други подобни целта ни е преносните и всички други ел мрежи да са възможно най-ефективни с най-малки загуби, но в бъдеще когато тока ни идва само от слънцето, вятъра, морето или от токамаци, то ще ни е по-лесно да използваме и жици с по-големи загуби на ток.

Използването на алуминий в ел двигателите също не е никакъв проблем, като по-високото му съпротивление, тоест по-високия разход на ток в бъдеще ще се компенсира от батериите с по-висок заряд и от безплатния ток. Тоест за потребителя няма да е от значение това, че двигателите харчат с няколко киловата повече, при положение че бъдещите батерии ще могат да съберат 3 пъти повече ток от сегашните които захранват двигетелите с медни намотки.

Редактирано от makebulgar
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Представете си ако един ден се осъществи идеята на Тесла. Произведената енергия се излъчи в атмосферата и всеки със специален резонатор ползва толкова калкато му е нужно. Било да движи автомобили, било да топли къщата, готви,свети....

Подобно на сегащните айфончета. Само с по-голяма мощност....

Не трябват проводници, трансформатори, мощни акумулатори.....

Представете си....

ПС. Иначе грешите. Чистият метал става все по-малко и по-малко/ и затова по скъп/, защото с разните сплави в желязната и другите второ, трето, х рециклинати метали стават все по-негодни и негодни за дадени прецизни цели. Например бях чел, че за някакви специални електомагнити в ЦЕРН са взели медна руда от хилядолетия преди потънал римски кораб защото е била изключително чиста.... Голямо бъдеще ще има металургията в космоса или луната за производство на абсолютно чисти метали защото тези на земята са вече замърсени....

Редактирано от Skubi
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Рециклираните метали по-негодни? Глупости! Нали електролитната мед се отърва от маса примеси на много ниска цена. Какво е ммръсното на една стара медна жица?  Изолацията? Като се накълца на дребно се отделя мед с 4 девятки. Едно рафиниране за сигурност и толкоз. А то е с нищожна енергоемкост.

...

Не случайно Тесла моторс използват асинхронен мотор с медна котва. Оптимален икономически и като качества.

...

Електрозадвижването на колата, само като трансмисия може да струва съизмеримо със досегашната трансмисия. Какво се премахва : скоростна кутия, диференциал, опростени и скъсени полуоски, евентуално карданен вал. Всичко това е заменено с два електромоора с инвертори.  При сегашната сецифична мощност на ел.моторите цената, теглото са на кантар. Източникът на енергия може да бъде всякакъв - батерия, горивна клетка, агрегат или комбинация.  Този източник може да бъде една кутия, която може да се разположи където е угодно. При повреда се вади за секунди и се смня с нова. Така колата и енергийния агрегат може да се разработват и изработват по отделно от различни фирми. Ще настане нещо подобно на бумът с персоналните компютри.:ag:

Link to post
Share on other sites
  • Модератор История
Преди 12 часа, Skubi said:

 взели медна руда от хилядолетия преди потънал римски кораб защото е била изключително чиста.... Голямо бъдеще ще има металургията в космоса или луната за производство на абсолютно чисти метали защото тези на земята са вече замърсени....

Само ако става дума за замърсяване с някакви изотопи.

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки
Преди 21 минути, Thorn said:

Само ако става дума за замърсяване с някакви изотопи.

Има логика. Но не - прегледах изотопите на медта, най-стабилният от нестабилните изотопи е с период на полуразпад 61 часа.

https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_copper

Нещо друго е. Ако Скуби може да намери оригиналната статия ще се радвам.

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки
Преди 10 часа, Exhemus said:

Рециклираните метали по-негодни? Глупости! Нали електролитната мед се отърва от маса примеси на много ниска цена. Какво е ммръсното на една стара медна жица?  Изолацията? Като се накълца на дребно се отделя мед с 4 девятки. Едно рафиниране за сигурност и толкоз. А то е с нищожна енергоемкост.

...

Не случайно Тесла моторс използват асинхронен мотор с медна котва. Оптимален икономически и като качества.

...

Електрозадвижването на колата, само като трансмисия може да струва съизмеримо със досегашната трансмисия. Какво се премахва : скоростна кутия, диференциал, опростени и скъсени полуоски, евентуално карданен вал. Всичко това е заменено с два електромоора с инвертори.  При сегашната сецифична мощност на ел.моторите цената, теглото са на кантар. Източникът на енергия може да бъде всякакъв - батерия, горивна клетка, агрегат или комбинация.  Този източник може да бъде една кутия, която може да се разположи където е угодно. При повреда се вади за секунди и се смня с нова. Така колата и енергийния агрегат може да се разработват и изработват по отделно от различни фирми. Ще настане нещо подобно на бумът с персоналните компютри.:ag:

Да! Съгласявам се, една бележка.

Котва е прието да се наричат роторите на постояннотоковите двигатели. Медна котва ще рече индукционен - с кафезен ротор ли?

Намерих това, но още не съм го проверил. Прилича на асинхронен с неявнополюсен желецен ротор (в желязото има кухини по периерията за да се образуват полюсите. Със сигурност не е неодимов магнит.

3033electric-motor-7.jpg

http://www.uh.edu/engines/epi3033.htm

 

Да за източника. Двигател-генераторния блок на БелАз примерно е лесно заменяем за рзлични камиони от единмодел.

 

Link to post
Share on other sites
  • Модератор История
Преди 3 часа, Joro-01 said:

Има логика. Но не - прегледах изотопите на медта, най-стабилният от нестабилните изотопи е с период на полуразпад 61 часа.

https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_copper

Нещо друго е. Ако Скуби може да намери оригиналната статия ще се радвам.

https://phys.org/news/2010-04-roman-ship-neutrinos.html

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Няма проблем нито с медта, нито с алуминия, нито с лития и с оловото също. Единствения проблем са хората (шофьорите), ще трябва да си променят навиците. До 20 години нито ще помним ДВГ, нито ще ползваме ръчни скорости, а защо не и шофоьрските книжки да отпаднат.

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Интересна новина.

Все пак е олово, а не мед. Но говорим за 22 години период на полуразад за 201Pb (210-олово). Защо тогава толкова старо? Период на полуразпад означава, че броят на атомите на даден изотоп намаляват на половина. След още 22 години -ак ще намалее наполовина. Излиза, че намалява нелинейно (експоненциално) и то доста бавно. Зависи какъв процент има, това по справочни данни може да се види. А еди разпад (на атом) може да сработи измерователната апаратура и да прецака експеримента.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Pb 210 е продукт от радиоактовното разпадане на Rn  (Radon) , /от своя страна той е продукт на разпадането на U 238/, който попада в съответните морски седименти (наноси) .

http://labproducts.dhigroup.com/ProductDescriptions/Lead210Dating.aspx

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Защо нямам плюсове по-горе? :)

Pb-210 няма общо със стабилните изотопи на оловото, той не се намира там, или в медта.
Продукт от веригата на радиактивно разпадане на U238.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium-238#Radium_series_.28or_uranium_series.29

52344ace9a52a3d27aa9add7d13efc04487e7736

 

Още?

 

Редактирано от Joro-01
Няма редакция
Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки
Преди 26 минути, nik1 said:

Защо нямам плюсове по-горе? :)

Pb-210 няма общо със стабилните изотопи на оловото, той не се намира там, или в медта.
Продукт от веригата на радиактивно разпадане на U238.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium-238#Radium_series_.28or_uranium_series.29

52344ace9a52a3d27aa9add7d13efc04487e7736

 

Още?

 

+++ :animatedwink:

Няма. Уран-радиевият ред завършва със стабилно олово. :)

Интересно.. Който ходи на минерални бани системно или пък живее в приземен етаж може да получи увеличено съдържание на олово и интоксикация, заради това, че е вдишвал радон.

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Добавка - Офтопик

Малко коментари към Уран-радиевия ред.

За онези, които дълбаят в нещата.

Когато омаме алфа разпад (лъчение, символът над стрелката), масовото число на следващият елемет е по-малко с 4. Масовото число е горе вляво и общият брой на протоните и неутроните (нуклоните). Следователно алфа частицата е с масово число 4 и е ?.. ядро на хелий.

При бета разпада обаче елементът се превръща в елемент със следващ пореден номер. Хем се разпада.. Пък расте..  Поредният номер пък (не  е отбелязан в уран-радиевия ред) отразява броят на протоните. Бета частицата е бърз електрон (в случая) или позитрон (антиелектрон). Неутрон се разпада на протон и електрон.

Ако греша, моля да не бъда пожален от корекции. И от въпроси и уточнения също.

Редактирано от Joro-01
Добавка - Офтопик
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
1 hour ago, nik1 said:

Защо нямам плюсове по-горе? :)

Pb-210 няма общо със стабилните изотопи на оловото, той не се намира там, или в медта.
Продукт от веригата на радиактивно разпадане на U238.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium-238#Radium_series_.28or_uranium_series.29

52344ace9a52a3d27aa9add7d13efc04487e7736

 

Още?

 

ПС Редактирах се и поясних, но нещо не виждам редакцията

Pb-210 няма общо със стабилните изотопи на оловото , по-точно не се намира с оловните залежи и руди, и не се намира в медта като химическо влючване

Поянснявам още:

Оловните залежи и депозити са образувани милиони години назад и няма да намерим нищо от Pb-210 в тях. Няма да го намерим и в оловните химически примеси в медта.
Иначе в дейсвителност методът представлява е Pb-Pb радиоактиовно датиране,  намира е съотношението в утайките/наносите между крайния стабилен продукт от делението на урана Pb 206, и радиактивния Pb-210.

 

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Ресурсите са ясни, и не са проблемни. Медта може да се рециклира постоянно никакви замърсители или изотопи не променят това. Медта се добива от разни химични съединения с мед, а не се копае на буци с перфектна чистота, тъй че хората сме измислили начини как да я пречистваме.

Електромобили вече се произвеждат масово, тъй че всички гласове и мнения против тях от рода на "няма да ни стигнат материалите", "много са скъпи", "производството на батерии замърсява" и т.н. са или целенасочени, или са недомислени или са празни приказки. Който е против електромобилите значи е късоглед и не вижда развитието и бъдещето.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
1 hour ago, Joro-01 said:

Добавка - Офтопик

Малко коментари към Уран-радиевия ред.

За онези, които дълбаят в нещата.

Когато омаме алфа разпад (лъчение, символът над стрелката), масовото число на следващият елемет е по-малко с 4. Масовото число е горе вляво и общият брой на протоните и неутроните (нуклоните). Следователно алфа частицата е с масово число 4 и е ?.. ядро на хелий.

При бета разпада обаче елементът се превръща в елемент със следващ пореден номер. Хем се разпада.. Пък расте..  Поредният номер пък (не  е отбелязан в уран-радиевия ред) отразява броят на протоните. Бета частицата е бърз електрон (в случая) или позитрон (антиелектрон). Неутрон се разпада на протон и електрон.

Ако греша, моля да не бъда пожален от корекции. И от въпроси и уточнения също.

+

(и гама радиацията, които представлява високоенергетични фотони)

Общо взето така е,  с малко допълнение /уточнение: 

http://www.docbrown.info/page03/3_54radio07.htm
При "бета-минус-разпада" един неутрон се разпада на протон и електрон (+антинеутрино) - намалява се съотношението неутрони/протони в крайния химически елемент/изотоп.

При "бета-плюс-рапада" един протонът се превръща в неутрон и антиелектрон т.е. позитрон (+ неутрино) - увеличава се съотношението  неутрони/протони в крайния химически елемент/изотоп.
Освен това, имам разбирането, че при "бета-плюс-рапада" позитроните не стигат "далечко" в най-общия случай, те следва да анихилират с електроните почти моментално, с излъчване на гама радиация..

https://ru.wikipedia.org/wiki/Позитронный_распад

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 18 минути, makebulgar said:

Ресурсите са ясни, и не са проблемни. Медта може да се рециклира постоянно никакви замърсители или изотопи не променят това. Медта се добива от разни химични съединения с мед, а не се копае на буци с перфектна чистота, тъй че хората сме измислили начини как да я пречистваме.

Електромобили вече се произвеждат масово, тъй че всички гласове и мнения против тях от рода на "няма да ни стигнат материалите", "много са скъпи", "производството на батерии замърсява" и т.н. са или целенасочени, или са недомислени или са празни приказки. Който е против електромобилите значи е късоглед и не вижда развитието и бъдещето.

http://www.stollerusa.com/product/44/keylate-copper

https://s3-us-west-1.amazonaws.com/www.agrian.com/pdfs/KEYLATE_5_COPPER_Label.pdf

Немалка част от добиваната мед отива за  химикали, за растителна защита (плюс торове,подобрители на почви и други) или спави,...Трябва да я отпишем от сметките за рециклиране..

 

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...