Отиди на
Форум "Наука"

Електромобили


Recommended Posts

  • Потребител

Това че медта отива за други цели нищо не значи както казахме. Въ бъдеще ще има материали които могат да заменят медта. Например графена.

 

Цитирай

Досегашните тестове показват, че графенът е 300 пъти по-здрав от стоманата, а освен това с дебелина с размерите на само един атом той е и най-тънкият материал, познат на човека. На външен вид графенът наподобява лента скоч, но безкрайно по-тънка и гъвкава, тъй като може да се сгъва във всевъзможни форми. Освен това графенът се оказва и доста по-добър проводник от медта.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 133
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 5 минути, nik1 said:

Немалка част от добиваната мед отива за  химикали, за растителна защита (плюс торове,подобрители на почви и други) или спави,...Трябва да я отпишем от сметките за рециклиране..

 

Ще я отпишем от сметките за рециклиране, но ще я в пишем в сметките за добив, тъй че няма да се изгуби. Както добиваме мед от някакви минерали, така сигурно можем да измислим и метод как да добиваме мед от почва замърсена с препарати за растителна защита.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Реално ако имаш много енергия можеш да добиваш каквото си поискаш. Злато , платина , иридий и други много по ценни от тия елементи. За мед , алуминий , желязо да не говорим. Въпроса е в цената на добива  и преди всичко на изразходваната енергия. 

Познат руснак работил няколко години заедно с поляци в Дания вьв фирма за рециклиране на остаряла морска техника. Разни кораби лодки и т н. Там имало сребърни детайли май в разни контакти доколкото си спомеям. Руснака измислил как бързо да се изземе това сребро. И дал на шефа си кофа със сребро. Шефа от начало бил въодушевен. Но после се оказало, че ще има големи проблеми с бюрокрацията. Едно е рециклирането на разни метали и пластик , друго било добив на цени метали като среброто. Кофата със среброто я изсипали обратно при металите и продьлжили да работят по старому. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако вкарат малко ..."иновации":

-аудио, със звук вътре - като на ДВГ:) и миризма на бензин?:)

-звук вън - да пращи като на "матор":ag:

бая гъзария ще си купи веднага електричка...:)

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 1.09.2017 г. at 11:17, Joro-01 said:

Да! Съгласявам се, една бележка.

Котва е прието да се наричат роторите на постояннотоковите двигатели. Медна котва ще рече индукционен - с кафезен ротор ли?

Намерих това, но още не съм го проверил. Прилича на асинхронен с неявнополюсен желецен ротор (в желязото има кухини по периерията за да се образуват полюсите. Със сигурност не е неодимов магнит.

3033electric-motor-7.jpg

http://www.uh.edu/engines/epi3033.htm

 

Да за източника. Двигател-генераторния блок на БелАз примерно е лесно заменяем за рзлични камиони от единмодел.

 

Да. АД с меден кафез. Медта дава двойна печалба, може би и тройна - намален габарит на проводника, намален габарит на желязото, намалена въздушна междина. При захранване с повишена честота габарита спада честотата още!

Ето едно цяластна решение на преден мост:

http://www.styleofspeed.com/images/land/activecomponent/activedifferential/style_of_speed-active_differential-14.jpg

style_of_speed-active_differential-14.jp

Трите оранжеви среза дават представа какви токове текат от инверторите към двигателите.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Преди 13 часа, Exhemus said:

Да. АД с меден кафез. Медта дава двойна печалба, може би и тройна - намален габарит на проводника, намален габарит на желязото, намалена въздушна междина. При захранване с повишена честота габарита спада честотата още!

Ето едно цяластна решение на преден мост:

http://www.styleofspeed.com/images/land/activecomponent/activedifferential/style_of_speed-active_differential-14.jpg

style_of_speed-active_differential-14.jp

Трите оранжеви среза дават представа какви токове текат от инверторите към двигателите.

+ е от мен, но не съм съгласен за двойната и тройна печалба от медта. Силициевата магнитопроводна ламарина не е нещо скъпо, а по-голямото сечение на магнитопровода е плюс. Ако пък не е нужна чак такава индукция (едва ли) може да се използва по-евтина магнитопроводна ламарина. Моторите с кафез все още са масово от Al, но дори и само окабелявонето да се смени пак чувствително ще се намали нуждата от Cu.

Готов съм да се обзаложа, че до 20 г ще започне масово "алуминизиране" на електромобилите.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 часа, Малоум 2 said:

Ако вкарат малко ..."иновации":

-аудио, със звук вътре - като на ДВГ:) и миризма на бензин?:)

-звук вън - да пращи като на "матор":ag:

бая гъзария ще си купи веднага електричка...:)

...

То и сега вече би трябвало да задължат производителите, защото за разлика от тролейбусите които все пак имат червен цвят, огромни са и се чува звукът на електромотора, гумите, тези балканкарчета безшумно вървят. Лично съм виждал /понеже се прибирам покрай училището и общежитието за слепи или лошо виждащи/, че човекът се сблъска с завиващият пред него електокар.Не ги чуват. За колоездачите и други запушили си ушите със слушалки и/или блеещи фейса да не говорим. Те много пъти и дизеловият двигател не чуват....

Сигурно ще почакат законодателите докато изгазят няколко слепи, старци, майки с децка в количка и тогава ще почна да обсъждат въпроса за озвучаване на електрокарите.... 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 38 минути, Joro-01 said:

+ е от мен, но не съм съгласен за двойната и тройна печалба от медта. Силициевата магнитопроводна ламарина не е нещо скъпо, а по-голямото сечение на магнитопровода е плюс. Ако пък не е нужна чак такава индукция (едва ли) може да се използва по-евтина магнитопроводна ламарина. Моторите с кафез все още са масово от Al, но дори и само окабелявонето да се смени пак чувствително ще се намали нуждата от Cu.

Готов съм да се обзаложа, че до 20 г ще започне масово "алуминизиране" на електромобилите.

Ще видим ако доживеем. За Al какво трябва руда и много ток. Унгарците имат руда, и Путинчо кат им построи Пакш2 и ток ще имат на изобилие....Бразилците пък до кукуруса за етанол и пазбищата за McDonalds ще изсекат още от джунглата за алуминевият оксид.....Ще видим...

h04_25368257.jpg

 

h01_25367113.jpg

http://archive.boston.com/bigpicture/2010/10/a_flood_of_toxic_sludge.html

Ако доживеем...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Радвам се на успеха на темата и на вашите наистина задълбочени знания. Обаче ще задам един много глупав въпрос. Както показах с първия пост електрически машини е имало още от зората на автомобилостроенето и при това напълно успешни и напълно серийни модели. Каква е причината през 20 те години на 20 век електрическите автомобили рязко да престанат да се произвеждат (с изключение на тролеите и трамваите)? Прочее и самите и тролеи и трамваи май не са особено популярни на запад (за разлика от СССР). Като виден конспиролог ми се струва, че електромобилите са извадени от експлоатация по решение свише (петролното лоби е победило), а не защото са били чак толкова по лоши. Съответно днес е дадена зелена светлина тяхната разработка да започне отново.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Предполагам за по големи машини - тролеи , трамваи , метро , електрически влакове където големи маси хора и товари се движат по отпеделен път електрическите двигатели са ефективни. Но когато става дума за гьвкавост и маневреност Д В Горене е по- добър. В Австрия все се мъчат да рекламират ЖП транспорта пред камионите, но успеха е органичен. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 минути, Frujin Assen said:

Радвам се на успеха на темата и на вашите наистина задълбочени знания. Обаче ще задам един много глупав въпрос. Както показах с първия пост електрически машини е имало още от зората на автомобилостроенето и при това напълно успешни и напълно серийни модели. Каква е причината през 20 те години на 20 век електрическите автомобили рязко да престанат да се произвеждат (с изключение на тролеите и трамваите)? Прочее и самите и тролеи и трамваи май не са особено популярни на запад (за разлика от СССР). Като виден конспиролог ми се струва, че електромобилите са извадени от експлоатация по решение свише (петролното лоби е победило), а не защото са били чак толкова по лоши. Съответно днес е дадена зелена светлина тяхната разработка да започне отново.

Първият бива на Никола Тесла. Неговата кола е била много опасна защото е работила със свободна енергия....Не е останала никаква документация. 

Но за електрокара на дженерал моторс има и документален филм. Стига да чукнеш Who Killed The Electric Car? и ще дойдат редица статии и филми за това как разпорежда съдът, унищожението на тези коли.....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Първият опитен електромобил в СССР е бил създаден на базата на ГАЗ-А (американски лицензен Форд) през 1935. За съжаление за него не се знае много. Втората машина била създадена през втората половина на 30 те на базата на ЗИС-5. Машината била наречена АЕТ (Лаборатория по Електрическа Тяга) и бил разработен от института МЕИ. Зад кабината били разположени дървени съндъци с акумолатори с общо тегло 1400 кг и оставало място за два контейнера в които можело да се натовари до 1800 кг полезен товар. Теглото на машината достигало 4,2 тона. Максималната скорост била 24 км/ч и с едно зареждане можело да се изминат около 40 км. Защо машината не е произвеждана е разбираемо, голямо тегло на акумолаторите, ниска скорост и малък пробег. Такава машина просто е неизползваема в реална експлоатация.

1_let.png

 

Електроавтомобили НАМИ

През 1948 института НАМИ пруснал в серийно производство електромобилите НАМИ 750 и НАМИ -751 с товароподемност 500 кг и 1,5 тона съответно. Те били използвани от пощенските служби на Москва и Ленинград за превоз на товари. Те вече развивали скорост до 36 км/ч и можели да изминат с едно зареждане около 55-70 км.

2_nami.png

През 1974 били произведени първите електромобили на база УАЗ. Те били използвани от местната промишленост на СССР за презоз на товари (месо и местни изделия). През 1978 бил произведен елекроавтомобила УАЗ 451ми който имал зарядно устройство което позволявало зареждането на акумолаторите директно от електромрежата на всяко едно място.

 

3_uaz.png

 

Този успех предизвикал и други производители да произведат електрически версии на своите автомобили. ЗАЗ-968 станал първият съветски електромобил, а РАФ-2203 първия електрически микробус който развивал скорост до 60 км/ч и имал ходов запас до 70 км.

4.1_zaz.png

4.2_raf.png

4.3_eraz.png

 

Най голямо производство обаче имали електромобилите ВАЗ. През 1980-81 били произведени над 50 бройки от варианта ВАЗ-2102. Обаче поради никел-цинковите акумолатори машината имала малък ходов запас. Впоследствие били произведени и  ВАЗ-2702, ВАЗ-1801 «Пони», ВАЗ-2802. Електромобира ВАЗ-2131Э НИВА развивал до 80 км/ч.

5.1_vaz-2102.png

5.2_vaz-2702.png

5.3_vaz-1801.png

Рекламен клип на електромобилите ВАЗ

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Нещо интересно.

WWJOAnb-2Job2aptAky83RzovYhlYMcw8XSGIhej
Hansa-Lloyd, электросамосвал

 

Про нищету в Германии 20-х все помнят? Ну так вот, перед вами попытка компании Hansa-Lloyd радикально наэкономить. Это электросамосвал. И, видимо, предполагалось, что он и сам по себе радикально дешевле, да еще и в конечных точках маршрута он будет немного дозаряжаться? Идея здравая, но тут же не загадаешь. За час тебе лопатами кузов накидают, и тогда зарядиться успеешь, - или экскаватор за минуту все сделает, хоть и не заряжайся. А с другой стороны, - электричество существенно дешевле даже и копеечного тогда бензина.

P.S. Впрочем, я вполне допускаю, что батарейный отсек открывался и туда можно было просто вставить свежие батареи. Вот только провернуть это без грузоподъемного оборудования это вряд ли реально.
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
WWJOAnb-2Job2aptAky83ScBVlvL2y45T_3zB8C-
электробус на обеде (кликабельно)

 

Буквально вчера писал про электрический самосвал от Hansa-Lloyd, - а вот теперь про их же производства электрический автобус. Ну, собственно, что опрокидывающийся кузов, что обычный, что пассажирская коробка - дело несложное, но посмотрите, как они вывернулись с зарядкой?? Ведь в бытовые розетки тех лет заряжаться не полезешь, там лампочка в 40 ватт в "мощных потребителях" ходила, так как быть? А вот как: они от трамвайных проводов провод кинули. Там-то нужной мощности киловатты имелись, и всех дел - в конечной точке, где от трамвайного маршрута уходит безрельсовая линия (видимо, в новостройки, или куда-то там еще, куда рельсы еще не дотянулись) прикрутить отвод. Пока на конечной автобус интервал выдерживает, - зарядился на один круг. Потом повторить можно. Удобно, и почти ничего не стоит зарядка.
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Нещо сега ми дойде на акъла. В момента в който петролът свърши цялото човечество вкупом ще изяде дървото. И ще боли много. При това не заради бензина, дизела и автомобилите, а заради химическата промишленост. Ще се завърнем в началото на 20 век, когато няма пластмаса и всичко се изработва от дърво, стъкло и метал. Екологията ще победи!  На печелившите честито.

Редактирано от Frujin Assen
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Skubi said:

Първият бива на Никола Тесла. Неговата кола е била много опасна защото е работила със свободна енергия....Не е останала никаква документация. 

Но за електрокара на дженерал моторс има и документален филм. Стига да чукнеш Who Killed The Electric Car? и ще дойдат редица статии и филми за това как разпорежда съдът, унищожението на тези коли.....

 

Това за така наречената свободна енергия на Тесла си е един мит, и не е останала документация, тъй като вероятно не я е имало. Разбира се че сигурно може да се измисли някаква система при която всичко дето работи на ток ще може да се зарежда дистанционно, но вероятно тази система ще е много опасна и ще води до странични ефекти за здравето. Дори и днес около високоволтовите инсталации и далекопроводи си пише че има опасни стойности на напрегнатост на полето, и че там е вредно да се стои повече от 15 мин., тъй като ще ти се йонизират атомите, а електроните ти ще хванат пътя из други системи.

Теориите на конспирациите, че петролните компании били саботирали електромобилите са излишни, тъй като не са реални. Петролните компании просто са предложили по-добър продукт, който върши работа. Преди 100 години електромобилите не са били ефективни, бавно са се зареждали, и не са вършели работата пълноценно. След 10 години ще е друго, и по-бързо ще се зареждат, и батериите ще са по-ефективни...

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

http://www.mirnefti.ru/index.php?id=12

Использование нефти в качестве сырья для химического производства началось в 1920-е годы. К концу века более трети всей продукции химической промышленности делалось из нефтепродук

Една трета от химическата продукция заминава. Връщаме се в началото на 20 век и казваме сбогом на пластмасата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, makebulgar said:

Това за така наречената свободна енергия на Тесла си е един мит, и не е останала документация, тъй като вероятно не я е имало. Разбира се че сигурно може да се измисли някаква система при която всичко дето работи на ток ще може да се зарежда дистанционно, но вероятно тази система ще е много опасна и ще води до странични ефекти за здравето. Дори и днес около високоволтовите инсталации и далекопроводи си пише че има опасни стойности на напрегнатост на полето, и че там е вредно да се стои повече от 15 мин., тъй като ще ти се йонизират атомите, а електроните ти ще хванат пътя из други системи.

Теориите на конспирациите, че петролните компании били саботирали електромобилите са излишни, тъй като не са реални. Петролните компании просто са предложили по-добър продукт, който върши работа. Преди 100 години електромобилите не са били ефективни, бавно са се зареждали, и не са вършели работата пълноценно. След 10 години ще е друго, и по-бързо ще се зареждат, и батериите ще са по-ефективни...

Мммм да. И Едисон подобно ги е казвал във връзка с променливият ток, даже е спонсорирал щатски роуд шоу където са пекли с помоща на променливият ток живи кучета, котки, и други нещастни животни, чак до чудесната идея която и до ден днешен я използват. Да пекат хората на така нареченият електрически стол.....

Що се касае за електрокара на ГМ това не от преди 100 години ами от годините на вудсток, където хипитата казваха да се върнем в природата, но за секи случай да има малко хашиш, ЛШД в дисагите ни.....:ag:

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 часа, Frujin Assen said:

. Каква е причината през 20 те години на 20 век електрическите автомобили рязко да престанат да се произвеждат (с изключение на тролеите и трамваите)?

Петрола е бил толкова евтин че не си е струвало, а за автономност - да не говорим

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Не съм убеден. Германия например през 30 те и 40 те произвеждат автомобили с газгенератори, но не и електрически автомобили. Както вече показах през 20 те в Германия са произвеждани и самосвали и рейсове. Сега ще потърся.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Во время немецкой оккупации французы жили, прямо скажем, небогато. И даже на территории, которое номинально контролировалось т.н. "правительством Виши" с углеводородным топливом было негусто. Всё, имевшееся и доступное к закупкам - выгребал Третий Рейх в интересах армии. Да и простой, уже бывший в наличии автотранспорт - тоже был, по большей части, реквизирован в интересах Рейха. Но ходить пешком - это уже тогда было не очень по-европейски. Вот в 1942 году Raphael Bethenod запускает в Ницце производство компактного и недорогого средства передвижения под названием Electraph 225. Его преимуществом было отсутствие в конструкции востребованных военным производством деталей, узлов и материалов и ненужность для передвижения дефицитного бензина.


AtjeAzRJNwcGpmECummRYcC4DebiIjSdK6lqO4M9
Electraph 225 - совсем настоящий автомобиль (кликабельно)

 

Во-первых, это был электромобиль. Во-вторых, в целях уменьшения веса и цены - ведущее колесо было единственным, без всяких дифференциалов и полуосей. Нет, ну некоторое количество меди, да - но минимально необходимое. Почему в таких совершенных аэродинамических формах? Не знаю, честно говоря. Полагаю, что для престижности ("нормальный автомобиль!"), - но и не обошлось без того, чтобы попытаться выжать максимум скорости из хилой начинки. Насколько получилось - я не знаю, но в аналогичных поделках были движки в 3...5 л/с при "типовой" скорости в 40-45 км/ч. Но это без аэродинамики, с обтекаемостью, наверное, все 60 получалось. Но не сразу (в смысле, корпус такой потяжелее будет). Правда, выпуск таких машин продолжался крайне недолго - уже в 1944 году ввиду военных действий все схлопнулось, да и за два года их сделали немного. Они и стоили-то подороже палочно-тряпичных аналогов, поэтому спрос был ограничен.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...