Отиди на
Форум "Наука"
Frujin Assen

Електромобили

Recommended Posts

Преди 1 час, makebulgar said:

Искаш да кажеш ГУБИ!!!

Изнася се основно концентрат, електролитната мед е малко.

1. Концентратът е с най-малка принадена стойност.

2. Съпътстващите най-скъпи редки метали просто се крадат. А в нашата мед те не са малко.

----------

Ако продаваме само електролитна мед ще печелим двойно + цената на съпътстващите метали.

Златото да отива директно в БНБ.

Ако продаваме кабели и проводници умножаваме още по 2.

Ако продаваме двигатели умножаваме още по 3 !!!

 

Всичко това се води  СТРАТЕГИЧЕСКИ СУРОВИНИ !    Това е НАЦИОНАЛНО БОГАТСТВО в цивилизованите държави и подлежи на специално опазване!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S се запали, заключи шофьора и го изпепели (ВИДЕО)

https://auto.blitz.bg/novini/tesla-model-s-se-zapali-zaklyuchi-shofora-i-go-izpepeli-video

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, JImBeam said:

Tesla Model S се запали, заключи шофьора и го изпепели (ВИДЕО)

https://auto.blitz.bg/novini/tesla-model-s-se-zapali-zaklyuchi-shofora-i-go-izpepeli-video

Лека му пръст.

Ииииии колко ли волта са акумулаторите? Ðакво има в баÑеÑиÑÑа на Tesla?Първо се завтириха пожарникарите с водната струя но бърже спряха.....Електически пожар не се гаси с вода.....Щипи...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, makebulgar said:

В Австралия зареждат електромобилите с дизелгенератори - https://ekabu.ru/182409-v-avstralii-elektromobili-zaryazhaet-dizelnyy-generator-foto.html

 

Аз бих добавил СПА хотел!? Топлото от генератора за СПА процедури  :)  

Нека сега да ме конкурират другите източници, ако могат!  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Електрозадвижването се използва навсякъде около нас, където е необходимо движение на точка „А“ до точка „Б“.

Да разгледаме движението на автомобил от точка „А“ до точка „Б“. Съвременитте транспортни средства се разделят/ в зависимост от използвания вид източник на енергия за преобразуването и чрез помощни агрегати в движение/ на:

транспортни средства с двигатели с вътрешно горене

Електромобил- транспортни средства с електродвигатели използващи енергия от източник с ограничен запас,

ще се спра на втория тип.

За да измине пътя от точка „А“ до точка „Б“ електромобилът има нужда от енергия, която да е достатъчна за да измине този път. Как се осигурява тази енергия? Отговорът е колкото прост толкова и сложен. Съвременното производство на източници на енергия са с ограничен капацитет на съхранение на енергия. Това ограничение е следствие на невъзможността да се побере високо количество енергия в малки обеми, което е и най важното когато се говори за електро транспортни средства. Затова придвижването от точка „А“ до точка „Б“ е с лимит, които е съпроводен от това ограничение. Решение, което са предложили производителите на електромобили за да се увеличи разстоянието е използване на допълнително/ принудително / допълване на енергията на преносителя и. На пръв поглед е достатъчно без да се отчита какво е необходимо да се направи за да се „допълни енергия“. Така наименуваните „зарядни станции“ имат тази задача. Разработени са няколко вида, които се различават в зависимост от количеството енергия, която могат да отдават за единица време. Потокът от енергия, който могат да допълват в преносителите е огромен, но преносителите имат своите ограничения. Ще разгледам съвременните „батерии“ с възможност за зареждане. Отделните батерии са изработени и конструирани така, че да може оптимално да се използва енергията, която съхраняват без да се наруши нормалната и работа. За съжаление много е тясна границата на оптимален режим на работа съгласно техническите параметри, които са заложени от производителите и наложени от използваните земни изкопаеми елементи. Да обобщя имаме батерия, която има наложени ограничения, като температурен диапазон на работа, процентно натоварване на отдадена, респективно допълнена енергия. Една батерия на този етап от развитието на технологията и, не може да захрани един консуматор като електродвигател. Ето защо се използват няколко, дори хиляди батерии за да се постигне нужното количество енергия, за да се придвижи електромобил от точка „А“ до точка „Б“. Използването на толкова много батерии налагат сложни блокове за управлението на тези батерии, защото трябва да се контролира както писах по- горе границата на работата и, която е много тясна. Изработката на такива „пакети“ с батерии постига придвижването на електромобила от точка „А“ до точка „Б“. Този диапазон на изминатия път се различава и ръководи от използваната технология в съвременните електромобили. За да се постигне голяма дистанция между точка „А“ и точка „Б“, трябва да се увеличи броя на батериите, което е съпроводено с увеличаване на обема и масата на самия „пакет“ от батерии. Това ще доведе до увеличение на финансовата стойност на крайния продукт „пакет“ батерия. Затова си използва алтернативата – зарядна станция, за да намали стойността изделието и обема и масата му. Ще се върна към зарядните станции. При движението от точка „А“ , трябва да има зарядни станции, за да  стигнем до точка „Б“. Пристигайки на зарядната станция, ние ще използваме време „Т“ за да заредим „пакет“ батерия. Това време е различно в зависимост от технологията, която е приложена при изработката и. Обикновено е около 2-4 часа, но някой съвременни решения използват горна граница на работа на батерията и постигат до 60 минути време за заряд/ този вид се използва, но намалява цикъла заряд - разряд на батерията/. Сега да си представим че тръгват 10000 автомобила от точка „А“ до точка „Б“, колко ли зарядни станции трябва да има за да задоволят всички. Отговорът е хиляди. Получава се зависимост от направление. Ще се придвижим от „А“ до „Б“ само по маршрут, които е „осеян“ с зарядни станции J. А самата система, която трябва да подсигури енергията само на тези 10000 електромобила J, но ако станат милярди J как  ще се обезпечи. Т.е колкото по- голямо разстоянието може да измине електромобил между „А“ и „Б“ е по- добре. Другата страна на „монетата“ е градската среда. Тук разстоянията между точките „А“ и „Б“ са по- малки от порядъка на 50-100km, което позволява придвижването на електромобил до крайната цел без допълване на енергия, но проблема с захранването на зарядните станции и тук остава/ за пример ако се премине към електромобили за малък град, най- малко 100 000 електромобила включени за заряд за 8 часа J/. Заключението е, че липсва звено между батерията и електродвигателя, за да се увеличи разстоянието между точка „А“ и точка „Б“.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой от форума шофирал ли е електромобил за да може да каже как е управлението и возията? Има напълно изключващи се мнения за карането на ел.автомобил. Едните го хвалят,другите го отричат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...