Отиди на
Форум "Наука"

Нереалната Теория на Относителността


gmladenov

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 1 минута, gmladenov said:

Реалността е обективна и валът или е усукан, или не е. Няма две добри.

Точно така.

 

Преди 1 минута, gmladenov said:

А според СТО валът хем е усукан, хем не е.

Нищо подобно. В моята отправна система валът е само в едното състояние. Но не и двете. Това е реалността. И не се налага нито избор, нито има дилема какво да се прави с наблюденията.

Винаги ситуацията е единствена.  Проблемът ти идва от опита пряко да сравняваш резултатите в две различни отправни системи.  Не става така, резултатите не съществуват едновременно, както се заблуждаваш :), просто защото един набк'дател не може да е едновременно и в двете системи. Това което се мъчиш да правиш е недопустима операция във физиката, независимо класическа физика или СТО или Двеста...  За което сам си си виновен.

Едновременността и нейната относителност е много важен фактор. Докато не се съобразяваш с нея, все грешни подходи ще предприемаш.

Преди 3 минути, gmladenov said:

Ракета премива с много голяма скорост покрай теб. Така ако в твоята отправна система
твоята глава е кръгла, то в отправната система на ракетата твоята глава е сплескана.

Моята отправна система съдържа всичката информация, която аз мога да имам за реалността. И в нея моята глава не е сплескана.

Какво правим сега? Пак мешаш различни манджи :) Малко повече хигиена в мисленето?

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 1,4k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Преди 9 минути, gmladenov said:

.......
Ракета преминава с много голяма скорост покрай теб. Така ако в твоята отправна система
твоята глава е кръгла, то в отправната система на ракетата твоята глава е сплескана.

Та, последно, твоята глава кръгла ли е или сплескана. :rofl:

Неговата глава е сплесканокуха във всички Системи. ТО така казва, а тя Винаги е Права, така пише в 100Библията, :D

 

  • ХаХа 1
Link to comment
Share on other sites

Преди 1 минута, scaner said:

Т..

КретиенНяхо , кажи сега на хората Как от неусукан ротиращ вал при скачването, без да му действа Нишо, абсолютно нищо става усукан в собственната си система. Я раздуй математиката на Бог ТО.:D

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, laplandetza said:

кажи сега на хората Как от неусукан ротиращ вал при скачването, без да му действа Нишо, абсолютно нищо става усукан в собственната си система. Я раздуй математиката на Бог ТО.

Не става.

Аз колко пъти да ти казвам, че някъде си загубил културата на разсъжденията ,и непрекъснато се самопрецакваш?

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 минути, scaner said:

Не става.

Аз колко пъти да ти казвам, че някъде си загубил културата на разсъжденията ,и непрекъснато се самопрецакваш?

Приемаме , че си  се нацапал здраво и те е сарам да си признаеш Приема се творто съгласие и признание за Парадокса. Благодарим и честита ти баня !:D

Link to comment
Share on other sites

Преди 22 минути, scaner said:

Точно така.

 

Нищо подобно. В моята отправна система валът е само в едното състояние. Но не и двете. Това е реалността. И не се налага нито избор, нито има дилема какво да се прави с наблюденията.

Винаги ситуацията е единствена.  Проблемът ти идва от опита пряко да сравняваш резултатите в две различни отправни системи.  Не става така, резултатите не съществуват едновременно, както се заблуждаваш :), просто защото един набк'дател не може да е едновременно и в двете системи. Това което се мъчиш да правиш е недопустима операция във физиката, независимо класическа физика или СТО или Двеста...  За което сам си си виновен.

Едновременността и нейната относителност е много важен фактор. Докато не се съобразяваш с нея, все грешни подходи ще предприемаш.

Моята отправна система съдържа всичката информация, която аз мога да имам за реалността. И в нея моята глава не е сплескана.

Какво правим сега? Пак мешаш различни манджи :) Малко повече хигиена в мисленето?

След като ситуацията е единственна, тогава ........един измерен интервал време от едни и същи събития е независим от Отправната система , всичко зависи коя от системите ще наплюем Първа за неподвижна, след това изчезва всякаква айнщайнова относителност. Браво. Бог То  е  нашето Звездно момче ! Хахах

Редактирано от laplandetza
Link to comment
Share on other sites

В тоя форум най - ефективния антирелативист е Сканер. Ако някой му следи безгръбначното битие , за няколко седмици е убеден , че ТО, СТО са едни активни мероприятия на междузвездното ОЧЗ, вампиролаците и аргонафтите от Новото Нормално.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, scaner said:

Проблемът ти идва от опита пряко да сравняваш резултатите в две различни отправни системи.  Не става така, резултатите не съществуват едновременно, както се заблуждаваш :) ...

Логическото мислене не ти е сила, колега. Ама никак.

Ако в стационарната система валът никога не е усукан, а в подвижната винаги е усукан,
то във всеки един момент от време - както и да го броиш - валът хем е усукан, хем не е.

"Винаги" и "никога" са събирателни понятия за всеки един момент от време. Така че ако
нещо винаги е вярно и никога не е вярно, то е хем вярно, хем невярно ... едновеременно.

Логика, батка. А твоята глава явно ще се окаже сплескана все пак.  :rofl:

  • ХаХа 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, gmladenov said:

Ако в стационарната система валът никога не е усукан, а в подвижната винаги е усукан,
то във всеки един момент от време - както и да го броиш - валът хем е усукан, хем не е.

По кой "всеки момент" - според времето на едната или на другата система? Защото двете системи нямат смислено понятие "момент", валидно и за двете. Затова и едновременността е относителна.

"Момент" е показанието на всички от системата сверени часовници по отношение на някакво събитие. Ако нямаш система сверени часовници - не можеш да говориш за момент - всеки часовник ще има различно показание. А при две взаимоподвижни отправни системи часовниците не са сверени, с всички произтичащи от това последствия.

А след като няма общо понятие за момент, твърдението ти е безсмислено.

Ей тук е логиката - да знаеш, че има правила и да ги прилагаш на правилното място. А не като тебе юрбулишката , да използваш безсмислени съвкупности от думи, дето звучат подвеждащо но верни в съвсем различен контекст :)

Логика, батка :D

 

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, scaner said:

А след като няма общо понятие за момент, твърдението ти е безсмислено.

Моментът (t=t'=0), когато началата на отправните системи съвпадат, е общ за двете системи.
В този момент валът ще бъде усукан в подвижната система и неусукан в стационарната.

Значи ето ти общ момент за двете системи, в който валът хем е усукан, хем не е ... едновременно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 28 минути, Втори след княза said:

Изследователски кораб, на равно разстояние от Лондон и Ню Йорк изпраща радиосигнал, последван от репортаж за бедствие. Автомати в двете точки незабавно връщат отговор, че сигналът е получен, а също изпращат насочен сигнал до спътник, подвижен спрямо земята, но в момента точно над кораба. Като имаме предвид скоростта на въртене на земята и приемем, че обратните сигнали са с едно и също забавяне, както и че сигналите се приемат разделено, в различни канали на спътника, ще бъдат ли получени едновременно

  • в Лондон и Ню Йорк
  • обратните сигнали до кораба
  • сигналите в стационарния сателит.

Според СТО:

  • ако приемем, че корабът е неподвижен спрямо земята, то сигналът ще пристигне
    едновременно до Лондон и Ню Йорк (които също са неподвижни един спрямо друг)
  • обратните сигнали също ще пристигнат едновременно - по същата причина
  • сигналите до спътника, от друга страна, ще пристигнат неедновременно, тъй като
    спътника е в движение спрямо всички останали участници в случката
  • според СТО, въртнето на земята е без значение в тази ситуация
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Моментът (t=t'=0), когато началата на отправните системи съвпадат, е общ за двете системи.

Така ли? Я да видим...

Значи, в момента t=0 в началото на отправната система имам събитие. И ти ми твърдиш, че този момент бил общ и за другата система. Добре, само че аз ще разгледам и второ събитие, случващо се в същият момент по тази отправна система, но на някакво разстояние от началото. Нали всичко е наред - двете събития са едновременни, значи се случват в един и същи момент. И ти твърдиш, че той бил общ...

Да, ама не. В подвижната система поради относителността на едновременността двете събития ще се случат в различни моменти.

И се пита в задачата - всъщност кой от тези моменти е моментът, който е общ? Ъ? Мога да повторя това не с две едновременни събития, а с двеста. За да има избор :)

 

Затова запомни правилото - понятието "момент" има смисъл само в рамките на една отправна система, и не може да се използва за сравнение с другите. И много парадокси ще се испарят в небитието... Освен ако не те затрупа коловоза, тогава аще ги повтаряш като латерна.

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 14 минути, scaner said:

Така ли? Я да видим...

Значи, в момента t=0 в началото на отправната система имам събитие. И ти ми твърдиш, че този момент бил общ и за другата система. Добре, само че аз ще разгледам и второ събитие, случващо се в същият момент по тази отправна система, но на някакво разстояние от началото. Нали всичко е наред - двете събития са едновременни, значи се случват в един и същи момент. И ти твърдиш, че той бил общ...

Да, ама не. В подвижната система поради относителността на едновременността двете събития ще се случат в различни моменти.

И се пита в задачата - всъщност кой от тези моменти е моментът, който е общ? Ъ? Мога да повторя това не с две едновременни събития, а с двеста. За да има избор :)

 

Затова запомни правилото - понятието "момент" има смисъл само в рамките на една отправна система, и не може да се използва за сравнение с другите. И много парадокси ще се испарят в небитието... Освен ако не те затрупа коловоза, тогава аще ги повтаряш като латерна.

 

 Хахахах, ........ тая глупост как да я коментира,

Момента Т = Т1 = 0 е Общ момент и за двете системи в Една обща пространственна точка. Това е смисъла и за двете системи по СТО.

Останалото е Общо , като говорим, глупако, за Общ Интервал, и ние говорим именно за Общ Интервал в Който  Всички моменти в Интервала са Също Общи за Двете системи, но моментите не са с еднаква стойност. Елементарно, смотаняк !

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Втори след княза said:

Изследователски кораб, на равно разстояние от Лондон и Ню Йорк изпраща радиосигнал, последван от репортаж за бедствие. Автомати в двете точки незабавно връщат отговор, че сигналът е получен, а също изпращат насочен сигнал до спътник, подвижен спрямо земята, но в момента точно над кораба. Като имаме предвид скоростта на въртене на земята и приемем, че обратните сигнали са с едно и също забавяне, както и че сигналите се приемат разделено, в различни канали на спътника, ще бъдат ли получени едновременно

  • в Лондон и Ню Йорк
  • обратните сигнали до кораба
  • сигналите в стационарния сателит.

А?

ПП За основа имам мисловния експеримент за вагона и перона на Айнщайн ТУК 

Втори, има много варианти, в зависимост от приближението което си харесаме.

Коректното решение обаче не допуска разглеждане на инерциални системи, когато имаме въртяща се (неинерциална) отправна система свързана със земята. Тук най-вече са важни законите на ОТО, а тя твърди - в неинерциална система не може да се създаде общо време, не може да имаш система от сверени и синхронни часовници. Тоест Лондон и Ню Йорк не могат да имат сверени часовници, за да отчиташ '"едновременно" и "неедновременно" по тях, и нещата стават доста сложни. Макар че земята се върти сравнително бавно, поради този и подобни ефекти се налага GPSа непрекъснато да се сверява.

Не знам дали знаеш, има един "парадокс на Еренфест". Основната му идея е следната. Нека имаме една въртяща се платформа, с някакъв зададен диаметър. Обиколката и е Pi.d, където d е диаметъра. Нека на периферията да отбележим два маркера, заграждащи отсечка.  Когато платформата се върти, тази отсечка ще се движи с голяма скорост и трябва според СТО да се скъсяв. А като помислиш малко, това ще означава да се скъсява и самата обиколка на платформата. Диаметъра обаче не се променя, числото PI също, какво тогава става с дължината на периферята която беше PI.d? При скорости близки до светлинната обиколката на платформата ще клони към нула, докато диаметъра и ще е ненулев... Парадокс.

Един от пътищата за разрешаването е да се покаже, че лоренцовите трансформации, чието следствие е скъсяването на дължината, не са приложими за въртяща се система. Освен че това е съвсем очаквано - те са изведени само за инерциална, а въртящата се система не е такава, нещата могат да се докажат и с изчисления. Единият от начините е, използвайки лоренцовите трансформации и събития, случващи се по периферията на платформата, да се изгради система от сверени и синхронни часовници - общо време, върху въртящата се платформа. Очаква се, ако свериш един часовник, и информацията за него разпространиш по периферията на диска, след пълно завъртане последният сверен часовник трябва да съвпадне с началният по показания. Да ама не, оказва се, че това не е възможно да се получи (от там и по-общото заключение, че в неинерциална система не може да има система от сверени и синхронни часовници). Там следствието от всичко това е, че лоренцовите трансформации не работят в такава система и парадоксът не може да бъде произведен на тяхна база. А това, че след подобен опит за сверяване между първият и последният часовник се оказва времева разлика, влиза например в обясняване на ефекта на Саняк. Но това е съвсем друга история...

Разправям ти всичко това, за да видиш, че ако търсиш коректно решение, нещата може да са много сложни и неинтуитивни.

АКо търсиш по-просто решение, въртенето на земята да е някаква  апроксимация на линейно движение и да става дума за инерциални системи, Младенов ти е нахвърлял нещо...

  • Харесва ми! 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, laplandetza said:

Това е смисъла и за двете системи по СТО.

Значи някъде си загубил смисъла :)

Вместо да се тюхкаш и тръшкаш, чети бе, дал съм и пример какъв парадокс се получава ако говориш за "общ момент".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 51 минути, scaner said:

Да, ама не. В подвижната система поради относителността на едновременността двете събития ще се случат в различни моменти.

Точно така.

В общия за двете системи момент (t=t'=0), дясната част на вала в подвижната система
вече е изпреварила средната, а лявата част е изостанала. Така в общия момент (t=t'=0)
валът е усукан в подвижната система и неусукан в стационарната.

shaft.png.2c68b0883e1c52cc67a860a2f87634d0.png

Обяснено по друг начин за тези, на които логиката им куца:

  • в стационарната система валът никога не е усукан; следователно, в общия за двете
    системи
    момент (t=t'=0), валът също няма да бъде усукан
  • в подвижната система валът винаги е усукан; следователно, в общия за двете
    системи
    момент (t=t'=0), валът също ще бъде усукан

От горните две твърдения следва, че в общия за двете системи момент (t=t'=0), валът
ще бъде едновременно усукан в подвижната система и неусукан в стационарната.

Дано да си вдянал най-накрая, защото не ми се обяснява повече.

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 минути, Втори след княза said:

Тогава какъв му е проблемът на Айнщайн ...

На долната анимация е показано:

  • горе: вагонът е в покой и светлината от крушката достига едновременно до двете стени
  • среда: вагонът с крушката се движи и според СТО светлината достига по различно време
    до двете стени на вагона
  • долу: вагонът с крушката се движи и според класическата физика, той носи/вози светлината
    със себе си; така тя достига едновременно до двете стени на вагона

moz-train.gif.528683c26cc87d6cb9f525e56eb6b2fa.gif

Разликата между СТО (средата) и класическата физика (долу) е в това къде е "закована"
светлината:

  • според СТО светлината е закована за отправната система, докато
  • според класическатс физика тя е закована за вагона
Link to comment
Share on other sites

Преди 12 минути, scaner said:

Значи някъде си загубил смисъла :)

Вместо да се тюхкаш и тръшкаш, чети бе, дал съм и пример какъв парадокс се получава ако говориш за "общ момент".

Ти си загубения по жицата. Моментите са Общи и за двете системи, когато ги свързва Едно събитие, а събития бол. Промяна в циферблата на един от двата часовника е събитие и то в Една Обща точка за двете системи, самото отчитане на часовник е поредица от Общи събития. Какво да се хабя, няма смисъл.......

Еденовременност , неедновременност не влияят на Общи Събития в Общи моменти в Една точка. Дали момента за един е 10 , за друг 200 , няма никакво значение, локалните времена са различни но поредицата от общи събития с общи моменти е Една !

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, gmladenov said:

В общия за двете системи момент (t=t'=0), дясната част на вала в подвижната система

И ти ли четеш с капаци?Или четеш само първата дума?

Какъв общ момент? Две събития в същият момент в едната система стават на два момента в другата система. Кой от тях е "общият момент"?

Бе малко мисъл преди да отговаряш няма да навреди...

А като вложиш мисъл, сам ще схванеш какви глупости приказваш нататък.

Логиката ти се чупи още в началото: допускайки че "общ момент" има някакъв смисъл, нататък става манджа с грозде. Не си се научил да ги редиш логическите последователности. Я колко време мина, нищо...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, scaner said:

Какъв общ момент? Две събития в същият момент ...

Говорим за две състояния, а не за две събития. "Усукан" и "неусукан" са състояния, а не събития.

Също така моментът (t=t'=0) по дефиниция е общ за двете системи - и в този общ момент валът
се намира в две различни физичекси състояния: усукан и неускан.

Така излиза, че валът е едновременно усукан и неусукан. Това е противоречието тук.

 

Цитирай

Логиката ти се чупи още в началото: допускайки че "общ момент" има някакъв смисъл ...

Нека да ти отговоря с въпрос:
Може ли да се твърдим, че началата на две отправни системи съвпадат, ако х=София, а х'=Бургас?

Ако твоят отговор е, че х=София съвпада с х'=Бургас, тогава ти си прав, че (t=t'=0) са два различни
момента във времето. Иначе приемаме, че (t=t'=0) е един и същи момент във времето.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 46 минути, gmladenov said:

На долната анимация е показано:

  • горе: вагонът е в покой и светлината от крушката достига едновременно до двете стени
  • среда: вагонът с крушката се движи и според СТО светлината достига по различно време
    до двете стени на вагона
  • долу: вагонът с крушката се движи и според класическата физика, той носи/вози светлината
    със себе си; така тя достига едновременно до двете стени на вагона

moz-train.gif.528683c26cc87d6cb9f525e56eb6b2fa.gif

Разликата между СТО (средата) и класическата физика (долу) е в това къде е "закована"
светлината:

  • според СТО светлината е закована за отправната система, докато
  • според класическатс физика тя е закована за вагона

Това обяснение не е пълно. За наблюдател в средата на движещия се вагон, който наблюдател стои във вагона и се движи заедно с него, според СТО светлината си достига едновременно до двата му края, както е на третата картинка. Светлината достига в различни моменти до двата края на вагона (втората картинка) само при наблюдател, който стои на гарата и вагонът преминава покрай него. Според СТО, за наблюдателя на гарата, светлината от вагона не може да се ускори над скоростта на светлината, чрез добавяне към нея и на скоростта на вагона, затова на наблюдателя му изглежда, че двата срещуположни лъча достигат краищата на вагона в различни моменти. За наблюдателя във вагона светлината обичайно си се движи със скоростта на светлината и затова от неговата гледна точка тя достига краищата на вагона едновременно. Всичко това не се променя при открити вагони-платформи, защото и при тях източника на светлината им е фиксиран неподвижно за вагоните и си се движи зедно с тях и с наблюдателя във вагона, точно както и при затворени вагони. Тука има и лоренцово скъсяване, и забавяне хода на времето за вагона и за всичко в него, но те не играят голяма роля, защото при твърде малката скорост на френските TGV, на японските и на китайските влакове-стрели, тези ефекти са практически нерегистрируеми. Един човек може да забележи лоренцово скъсяване в сравнение със запомнената визуално дължина на нещо, когато го е гледал в покой, чак при скорости на нещото, доста над половината от скоростта на светлината. Аз в момента осмислям материала на Окун, за който Скенер спомена по-нагоре и този материал ще наложи някои промени във вижданията ми, но иначе общите положения на СТО, които никой запознат с тях не оспорва, си остават така.

Редактирано от Станислав Янков
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Станислав Янков said:

За наблюдател в средата на движещия се вагон, който наблюдател стои във вагона и се движи заедно с него, според СТО светлината си достига едновременно до двата му края, както е на третата картинка.

Точно така ... и точно това е проблемът на СТО.

Според СТО излиза, че за наблюдателят вътре във влака светлината достига едновременно до
двете стени на вагона, докато  за наблюдателя на гарата светлинаъта достига неедновременно.

Ти приемаш СТО за вярна и така приемаш, че следните две протовоположни твурдения са еднакво верни:

  • светлината достига едновременно до двете стени на вагона
  • светлината достига неедновременно до тях

В логиката това се нарича противоречие: твърдение, в което се допускат като верни дадено съждение
едновременно с неговото отрицание.

Искрено ти завиждам, че ти нямаш проблем с това протоворечие. Ти си щастлив човек (ако не си луд :ag:).

  • ХаХа 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 20 минути, gmladenov said:

Говорим за две състояния, а не за две събития. "Усукан" и "неусукан" са състояния, а не събития.

Полека. Следвай логическата пътека, а не прескачай в страната на мечтите.

Първо говорим за моменти.

В едната система определяме някакъв момент. В този момент имаме много събития, които са едновременни. Всяко от тях се случва в този момент, и всяко от тях има времева характеристика равна на този момент.

Сега искаме да видим същият този момент, който по твърденията ти е общ за двете системи. Ядец, в другата система всяко от споменатите събития вече се случват в различен момент. Пита се - къде се скри общият момент за двете системи?

Отговорът е прост - такъв момент няма.

А след като такъв момент няма, не може да разглеждаш състоянията свързани с усукването, чрез призмата на "общ момент", и съответно се пържиш.

Тоест, ако си изчистиш смисъла на понятията, се оказва че приказваш глупости на база несъществуващи понятия. От там нататък, цялата поредица е без значенние.

Схвана ли? Логиката следвай, не предразсъдъците. С предразсъдъците си сляп. Не ти е виновна СТО, а че не можеш да боравиш с проста последователност от съждения.

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...