Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

По последно инфо частично повредената черна кутия заминава за Украйна, където производителя да я разчете. 

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 155
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Преди 12 часа, Warlord said:

повредената черна кутия заминава за Украйна, където производителя да я разчете. 

От тук

https://www.mediapool.bg/poslednite-13-sekundi-ot-fatalniya-polet-sa-v-chernata-kutiya-video-news323458.html

става ясно, че кутиите на нашите Миг-29 са били сменяни през 2016 в Украйна и през 2019 от производителя Миг-29 в Русия, но в крайна сметка производителя на самите кутии е руска фирма.

1290057624_Untitled1-1.thumb.jpg.23e2eb3c346647847e8b0d1178aecbd8.jpg

Техниците демонстрираха какво е устройството на аналогична кутия - повредата, според тях, е в лентовия кабел, който свързва сензорите с паметта, както и в блока на самата памет, зелената платка.

Намерена е само вътрешната подсилена част, която не е тази показаната на кадъра. Явно са извадили паметта от херметизираната вътрешна кутия и тогава са установили повредата. Губят се последните 13 секунди.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 22.06.2021 г. at 15:58, Amazonski said:

Ще купуваме 6 медицински хеликоптера: https://aero-bg.com/2021/06/21/shte-se-izgrazhda-sistema-za-hems-v-ramkite-na-plana-za-vazstanovyavane/

Това в много хубаво и даже закъсняло. Това което обаче много ме притеснява е, че такова решение се взима от служебно правителство. Имам чуството, че тези в МС изобщо не схващат концепцията за служебно правителство и каква му е функцията. Подобно служебно правителство се опита дя ни набута грипените. Как да повярвам че тези ще постигнат оптимална сделка за хеликоптерите и обслужването?

 

При положение, че неслужебното десетилетка саботираше процеса, а даже и убиха зачатъците, защото хеликоптерите не бяха на "наш човек" и няма далавери за въртене ... не бих тръгнал да се оплаквам ни най-малко. Колкото до оптимални договори ... то новите си имат каталожна цена (и хеликоптерите и оборудването). Пък обслужването вероятно ще е някакво минимално ако изобщо го има - след това са си операционни разходи. А система, която да поеме разходите просто не съществува - принципа както си е бил "пари нема действайте", така си и остава - за промени или поне опити за промяна не се чува. И да вземат наистина 6 хеликоптера ще летят година (новия им ресурс + началната поддръжка от договора) и след това я ще лети 1 за сметка на бюджета, я не... И да се купят по-малко обаче картината няма да се промени - трябват доста реформи, за да има почва за такава услуга и у нас.

  

On 22.06.2021 г. at 19:22, andreiS40 said:

Тези 4000 /ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ/ долара за един летателен час нальот на бъдещите медицински вертолети, ще се заплащат от бюджета на НЗОК. Ето така става ....Нищо сложно...

Това е мнооооого далеч от реалностите. И никъде не се финансира само така системата...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не става ясно какви ще са хеликоптерите. 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, Warlord said:

Не става ясно какви ще са хеликоптерите. 

Защото конкретени договори (ако не се остане само с пожеланията по темата) за покупка на машини, обучения и изграждане на инфраструктурата ще се правят някога в бъдеще и от друго правителство.

Иначе те реалистичните опции са само две - H135 или АW109Е, като втората реално е по-логична в нашия случай, защото Гранична полиция вече има такива и могат да се намалят разходите.

Редактирано от Sharana
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 23 часа, Sharana said:

И да вземат наистина 6 хеликоптера ще летят година (новия им ресурс + началната поддръжка от договора) и след това я ще лети 1 за сметка на бюджета, я не... И да се купят по-малко обаче картината няма да се промени - трябват доста реформи, за да има почва за такава услуга и у нас.

И аз това се чудих, дали 6 броя не са много, като за начало. 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Цитирай

Безпилотни самолети с обсег до 2500 км, създадени от българската компания Dronamics, започват да изпълняват от 2022 г. полети за германската логистична група Hellmann. В съобщение на "Ройтерс" от Лондон ръководители на двете фирми казват, че по този начин ще опитат да изградят модел за заобикаляне на усложнените и твърде дълги вериги за доставки.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/06/29/4227069_bulgarski_dronove_zapochvat_da_prenasiat_iz_evropa/?fbclid=IwAR3j3M0VvBVFmrRRsPGxcNbKiSvdCOG9UZkegW0Gn9UeKgbvTufR6XiayEg

Ти да видиш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Най-оспорваният, прозрачен и обсъждан процес по избор на изтребител приключи. Неочаквано за едни, очаквано за други Швейцария избра F-35 за новият си изтребител. Подробности в хубавата статия в Аеро, но както в други конкурси спечелени от F-35 основата е…логистиката. Цената за експлоатация базирана на издръжливостта на конструкцията, плюс базираната на AI логистична система, която е основна част от програмата, се оказват непреодолимо привлекателни, за по-прагматичните и по-трудно податливи на корупция правителства.

Според мен с тази програма, американците наюипаха ваксата. Като продаваш нещо за такива луди пари и военна стойност, да се съсредоточиш върху цялостната услуга която продаваш. Когато самолетът ти сам диагностицира възможни проблеми и поръчва резервната част в завода в Япония, докато е в полет, ти можеш да се съсредоточиш върху военният аспект.
 

https://aero-bg.com/2021/06/30/shvejtsariya-izbra-f-35/

 

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 48 минути, deaf said:

Като високо планинска страна Швейцария може би има по-голяма нужда от военни хеликоптери.

Военната доктрина на Швейцария е базирана на агресивен неутралитет и ги спасява в две световни войни. Не можем да ги обвиняваме, че следват същата политика и днес, макар и да изглежда повече като церемониална поза. Обаче посланието е същото - ако ни нападнете, ще хапем. А тежък съвременен изтребител като F-35 , може да направи доста бели…

Чудя се какъв ще е отзвука в Германия. Там темата за F-35 е много тегава. Като нищо ще има въпроси, защо някой хора бяха уволнени и защо ги ручахме жабетата…

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прокоратурата се е ангажирала с разследването на катастофата. Има шанс поне да разберем, кой е организирал това самоубийствено нощно учение:

https://aero-bg.com/2021/07/01/geshev-vze-na-spetsialen-otchet-razsledvaneto-na-katastrofata-s-mig-29/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Трябва да се изчака още малко и ще се разбере всичко или почти всичко.

Няма смисъл от хипотези, разследващите знаят много повече от обявеното в медиите по всяка вероятност.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Върти се тази снимка на Су-57, някой знае ли дали е истинска? Щото поне на мен не ми се вярва.

 

83AC67F8-D36C-456C-A4D2-B4A675B2F155.jpeg

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, deaf said:

Кое не е за вярване и защо? Че крилата са занитени с болтове?

И че няма никакво покритие. Виждал съм по музеите повечето от масовите самолети, и толкова груб от близо изглежда само F-14. А той все пак в стара технология.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Amazonski said:

И че няма никакво покритие. Виждал съм по музеите повечето от масовите самолети, и толкова груб от близо изглежда само F-14. А той все пак в стара технология.

Пак е по темата. На Централна гара в София за първи път видях преди няколко седмици новите локомотиви Сименс и бях изненадан от гледката на болтове (предполагам) от вътрешността на локомотива,които бяха издули с главите си външната му ламарина! Няма обяснение защо е така. Дефект на проектанта,(производителя) ли е или така си е бил проектиран.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, deaf said:

Пак е по темата. На Централна гара в София за първи път видях преди няколко седмици новите локомотиви Сименс и бях изненадан от гледката на болтове (предполагам) от вътрешността на локомотива,които бяха издули с главите си външната му ламарина! Няма обяснение защо е така. Дефект на проектанта,(производителя) ли е или така си е бил проектиран.

Възможно е да придават форма на ламарината, като я млатят с дървени чукове. Предо много години гледах в някакво предаване, че в България така оформяха пътнически вагони.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В Русенския университет са по-напред от БАН в разработката на дронове. 

IMG_20210624_095350.jpg

IMG_20210624_095337.jpg

IMG_20210624_094516.jpg

IMG_20210624_093531.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 20 часа, Amazonski said:

И че няма никакво покритие. Виждал съм по музеите повечето от масовите самолети, и толкова груб от близо изглежда само F-14. А той все пак в стара технология.

Било е прототип, ако не се тества стелта на него няма смисъл от покритие, което усложнява всичко - техниците на F-22 ползват рентген, за да намерят болтовете под стелт покритието. Ето добра статия с още хубави снимки - примерно тази, където "it's not a bug, it's a feature" 😄

4bd55d1fe3534c2f8628c5c45eab8157.jpeg

Цитирай

For another example, when someone photographed Su 57 parked on the ground, there was a gap between its two bomb bay doors. The outside world thought that its structural strength was insufficient, and its parts were deformed when flying. As a result, the bomb bay door is not closed tightly. In fact, this is also the original design of the Su 57, a native method adopted by Russian aerospace engineers to solve the problem of internal and external pressure in the bomb bay. Of course, the result of this is to sacrifice stealth performance.

Su 57 rivets are too bad for nakedness and stealth? In fact, it is an ordinary nut, and it is available on the fifth generation machine

 

Редактирано от Sharana
Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Излезе доклада от катастрофата. Както се и очакваше - загуба на пространствена ориентация, заради ноща, морето и фиксиране на вниманието върху целта.

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/dokladat-za-mig-29-izleze-3-versii-za-katastrofata-v-koyato-zagina-mayor-terziev

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Нали отломките бяха пръснати на подозрително голяма площ, загатваща експлозия във въздуха?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, Warlord said:

Нали отломките бяха пръснати на подозрително голяма площ, загатваща експлозия във въздуха?

Имаш ли информация, колко точно е голяма тая площ?  Защото от всичко до тук, не разбрах дали площа е голяма, или просто отломките са малки. А при удар в повърхността с 800-900 км.ч. е ясно, че ще има малки парчета, и ще търсят ДНК от пилота.

Докато ако самолета беше взривен от ракета, щеше просто да се разглоби във въздуха. Това е изключително здрава машина и във водата щяха да паднат големи парчета, или цял фюзелаж. Скоростта щеше да намалее при падането, заради съпротивлението на въздуха. Пилота ако оцелее при взрива щеше да катапултира, или поне тялото му да е цяло. Черната кутия също щеше да в напокътната. 

 

Едит: Значи е бил с 950 км.ч. Ето тук допълнителен анализ. Наосочили са го прекалено ниско. И той след стрелбата не е осъзнал, че е в плоско пикиране. И как да озъзнае при това натоварване от фактори, плюс стрелбата с 12 часа нальот. За да те допуснат за изпит по PPL при дневни условия и без IR се изискват минимум 60 часа във въздуха! Това за са таралянкаш Чесна в слънчев ден със 160 км.ч.

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 9 часа, Amazonski said:

Наосочили са го прекалено ниско. И той след стрелбата не е осъзнал, че е в плоско пикиране. И как да озъзнае при това натоварване от фактори, плюс стрелбата с 12 часа нальот. За да те допуснат за изпит по PPL при дневни условия и без IR се изискват минимум 60 часа във въздуха! Това за са таралянкаш Чесна в слънчев ден със 160 км.ч.

Ако е вярно това, вината започва да се накланя към тези от щаба, които са го насочвали и въобще пуснали с толкова нальот на такава мисия.

Но да изчакаме да видим какво ще извадят от черната кутия.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...