Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
On 29.06.2021 г. at 14:27, Amazonski said:

И аз това се чудих, дали 6 броя не са много, като за начало. 

Даже 7 били. Иначе като цяло на хартия идеално, но на практика не е ясно откъде ще се финансира. Това с нощните полети обаче са си чиста форма "хотелки", даже в Германия има само 1 (от 78), който може да се отзове 24/7. Другите денонощни (6) са военните, които имат реална 24/7 готовност (за SAR). Останалите 20, които също дежурят 24/7 могат да изпълняват само вторични задачи като транспорт на пациент (или орган, кръв, рядко лекаство и тн) от една болница с осветена хеликоптерна площадка към друга такава. 

 

Цитирай

Системата за HEMS у нас ще се реализира в рамките на Изпълнителна агенция „Хеликоптерна спешна медицинска служба“, пряко подчинена на министъра на здравеопазването. Поетапно ще се разгърнат шест оперативни бази, като една от тях ще е основа.

Базите ще са разположени в София, Крумово, Безмер, Сарафово, Балчик и Долна Митрополия. В основната база, която ще е в София, ще се разположат два вертолета, в останалите пет – по един. Цели се две от базите (по една в Северна и Южна България) да са способни да оперират през деня и нощта. Вертолетите ще се координират чрез националната система на телефон 112.

На всяка площадка ще им изграден хангар за два вертолета, както и помещения за персонала.

Три болници в София ще получат вертолетни площадки (УМБАЛ „Света Ана“, УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“, Военно медицинска академия), като по една площадка ще бъде построена за болница в следните български градове – Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Русе и Стара Загора.

Отговорност на новата изпълнителна агенция ще са операциите по HEMS, докато тези за търсене и спасяване (SAR) ще останат прерогатив на ВВС на България, както и до сега.

Предвижда се в новата структура да са заети 43 пилоти, 31 души инженерно-технически състав, 21 лекари, 20 парамедици, 7 диспечери и 8 в графа „други”.

Доставката на седемте вертолета трябва да премине между третото тримесечие на 2024 и третото тримесечие на 2026 г. За самите машини е записано, че трябва да отговарят на на Категория А, клас 1 или клас 2 и да отговарят на изискванията на Регламент 965/2012 (Part-ORO, Part-CAT и Pаrt-SPA). Това, най-общо казано, значи търсенето на двудвигателен вертолет.

https://aero-bg.com/2021/07/21/pravitelstvoto-predlozhi-sistema-za-hems-v-ramkite-na-plana-za-vazstanovyavane/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Мнения 155
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Проблемният Ил-112 се е разбил убивайки екипажа си. Според мен, ако разработката на един самолет продължи над 30 години, проекта трябва да се прекрати, независимо от вложените средства и политическите течения. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребители

1070208903_.thumb.jpg.7e8c7bd61224b354ea121ba6791cfcd1.jpg

Снимката е тайна, зад която стои още по-голяма тайна и колкото повече си мислиш, че е показано, толкова по-малко всъщност си видял. Това казва една от най-прочутите фотографки на 20 век Диан Арбъс.

В опит да надникнем зад тайните на един такъв кадър ни провокира авиационният фотограф Огнян Стефанов. Той публикува в началото на октомври на Facebook профила си снимка на военна база, която прилича на описание на милитаристично Lego или на ключова карта от настолна стратегическа игра. Но е запечатала напълно реални обекти и хора.

Авиобаза Безмер отгоре: Как се прави такъв кадър? - BG .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • 5 месеца по късно...
  • Потребител

Ракети в пенсия...dsc_6409m.jpg dsc_6410m.jpg

2022. június 25-én a Bolgár Légierő megalakulásának 110 évfordulója alkalmából rendeztek ünnepséget és nyílt napot a Plovdivhoz közeli Graf Ignatyevo Repülőbázison.

110 ГОДИНИ БЪЛГАРСКА АВИАЦИЯ.

КАДРИ ОТ ПРАЗНИКЪТ.

dsc_6412m.jpg

dsc_5955m.jpg

dsc_6324m.jpg

dsc_6403m.jpg

dsc_6400m.jpg

https://cimlap.blog.hu/posztok/military-technology/2022/07/01/110_eves_a_bolgar_legiero_nyilt_nap_graf_ignatyevo_repulobazis

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Потребител

източник:  https://armymedia.bg/2024/02/02/спартан-става-спасител-в-борбата-с/

„Спартан“ става спасител в борбата с огъня

Българските Военновъздушни сили ще бъдат първите в света, които ще използват военнотранспортния самолет „Спартан“ за ограничаване на пожари. Тази готовност ще бъде постигната още през май, когато е началото на пожароопасния сезон. Дотогава ще бъдат подготвени общо 4 екипажа, които да могат да работят на две смени и да пускат по 1 т вода и химикали от 5 контейнера, за да се ограничи огънят. Това заяви командирът на 16-а авиобаза полковник Лазарин Лазаров за в. „Българска армия“.
Така спартаните стават спасител в борбата с огъня наред с вертолетите Ми-17 на 24-та авиобаза Крумово. Самолетите летят по-бързо, биха стигнали по-бързо до огнището на пожара и биха хвърлили повече вода от вертолетите.

FB_IMG_1706517910615.jpg Хеликоп-терите са подходящи за ограничаване на пожари в пресечена местност

Тези предимства обаче биха могли да бъдат използвани само в равнините. Но релефът на страната ни в 80% от територията ни е планински. Там тези характеристики трудно биха могли да бъдат използвани, а „царете“ на планинското пожарогасене си остават вертолетите.

Това се обяснява с факта, че самолетите имат по-голяма латентност в полет – те се издигат по-бавно, летят и правят завоите по по-полегата крива, обясняват експертите. Тези характеристики ограничават използването им в планински райони, където се налагат техники на пилотиране с по-остри ъгли на атака и големи наклони. Подобни ограничения предполагат необходимостта да се изгради оперативен щаб, който да планира в експресен порядък използването на самолетите и вертолетите в зависимост от вида на пожара, къде е възникнал и накъде се разпространява. В подобна ситуация вертолетите се използват в районите със силно пресечена местност, а самолетите могат да хвърлят вода от по-високо, за да ограничат фронта на разпространение на огъня. Един вид, да дадат глътка въздух за другите екипи за пожарогасене от Главна дирекция „Противопожарна безопасност“.


Тези условности налагат да се разработят процедури по цялостното планиране и провеждане на пожарогасенето, както и обозначаване къде е планирано те да бъдат хвърлени. Заради спецификата на тези контейнери с вода и противопожарни химикали на земята също ще има хора, които да дават знаци за фактическото място на попадение на водата. В същото време те ще определят и зоната за безопасност, така че този контейнер да не нарани някого при стоварването му. Всичко това ще се прави за първи път в света с този тип самолет, а опитът от използването своевременно ще бъде вкарван в нормативни документи и разписани процедури.
Технически засега е известно, че един самолет може да изхвърли 5 контейнера по 1 т на курс. Контейнерите са за еднократна употреба, те могат да се пълнят на всяко летище с помощта на вече закупени мобилни басейни. Качват се на самолета с помощта на челен товарач. Това ще даде възможност за паралелна подготовка на контейнерите на земята, за да могат да бъдат натоварени в спартана, без пилотите да гасят двигателите. В началото ще се ползват военните летища в Безмер, Граф Игнатиево, Долна Митрополия, Пловдив. Впоследствие ще се търсят начини да бъдат монтирани специални стоянки и кранове на всяко подходящо летище – включително в Приморско, Добрич, Горна Оряховица.

Опитът досега са единствено тестови изпитания на пилотите изпитатели от фирмата производител на „Спартан“ – „Леонардо“. Тези тестове показват, че най-висока ефективност е постигана, когато контейнерите са изхвърляни от височина от около 150 м и скорост от 210 км/ч. При тези параметри те могат да бъдат изхвърляни с точност до 30 м от зададената точка.
Българските Военновъздушни сили ще бъдат първите в Европа, които ще придобиват опит и ще използват практически самолета за ограничаване на пожари.

IMG_8011-1.jpg Италианските самолети “Спартан” могат да пренасят в пъти повече вода от вертолетите

Според полковник Лазарин Лазаров първият екипаж за пожарогасене – майор Генчо Златанов като командир и капитан Дичко Узунов, са летели заедно с летци изпитатели от „Леонардо“, които накрая са разписали сертификатите за придобитите умения. „Всички режими за използването на самолета за пожарогасене са правени в Италия, но само в изпитателни режими. Ние фактически ще бъдем пионери в практическото използване на тези контейнери, тяхното разпръскване над районите с пожари. В това включвам режими на полет, скорост и височина на самолета. Това ще е опит, който ще се трупа тепърва“, казва полковник Лазаров.
Мечтите на транспортните авиатори не спират дотук. Те планират през 2025 г. да придобият способности за десантиране на големогабаритни товари, като контейнери.

В такива контейнери може да бъде натоварено всичко необходимо за живота в някое отдалечено село, откъснато от света след снежна буря, земетресение или друго природно бедствие. Това могат да бъдат горива, храни, машини.
Контейнерът се приземява с парашутна система. Досега подобни действия са извършвани само с вертолети. Със спартаните могат да се десантират товари, чието тегло превишава способностите на вертолетите многократно.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...