Отиди на
Форум "Наука"

Етно-вярвания и етно-ритуали на Аспаруховите българи


Recommended Posts

  • Потребител

Странно, че участващият лично Прокопий е пропуснал тази дребна подробност... :smokeing:

За Каланкатваци се съгласих... Виш, у Елише ако имаше хазари, бих се попритеснил...

Кой Прокопий. Ако става дума за братовчедът на Юлиян, не съм чувал някога да е писал каквото и да е :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 181
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Маготин

Добре дошъл , о великоблагородни , който се учиш от звездите и слънце на правдата .

Най -после идва момента на истината за Черняховската и тем подобни култури , обявени за СКАНДИНАВСКИ .

Аз ще начена обаче със най-модерното признание ,което страшно ,ще заболи и нарани като боцване с игла в сърцето НАЦИСТКИТЕ почитатели на ГЕРМАНСКИТЕ -СКАНДИНАВСКИ ГОТИ !!!

Според най- последни ,най-меродавни и най-обективни мнения - ИМАМ ЧЕСТА ДА ОБЯВА СЛЕДНОТО -

"...тЕЗИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ /т.е. за това ,че произходът на Виленберг-Вйелбаркската култура е скандинавски - признат от всички нацистки историци / НЕ НАМИРАТ НИКАКВИ ПОТВЪРЖДЕНИЯ В АРХЕОЛОГИЧЕСКИТЕ МАТЕРИАЛИ И МЕЖДУ РАЙОНИТЕ В ДОЛНОТО ТЕЧЕНИЕ НА ВИСЛА И СКАНДИНАВИЯ НЯМА НИКАКВА ВРЪЗКА -

B. Maczynska , Wielbark-Kultur , в REALLEXIKON DER GERMANISCHEN aLTERUMSKUNDE , СТР. 1-20

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не казвам, че картата (в смисъл - оригиналът) е правена след седми век. Тя е действително на бл.Йероним. Дори има вероятност да е по-ранна - да я е копирал от един труд на Евсевий. Обаче екземплярът, с който разполагаме днес, е препис от ок.1150г. и кой знае кой точно е копистът, какво е имал предвид, докато е копирал и т.н. Обясненията за присъствието на този надпис могат да бъдат всевъзможни.

Искам да кажа, че наличието на надписа в един толкова късен препис, при отсъствието на аналогични надписи на други карти, работени или копирани преди седми век (Певтингеровата например), не е много надеждна работа и от него не могат да се правят никакви категорични изводи за ранно присъствие на българска държава на Балканите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Културата на Сънтана де Муреш -Черняхов има абсолютна аналогия само на юг от дунав през 1-6век. така ,че тази култура е гетско-сарматска до мозъка на костите си .

Нещо много интересно - в Померания са открити над 3000 урни от антропоморфен тип , какъвто се открива в България и турска тракия . А ,че аналогиите на келтските мегалитни комплекси ,които са разпрострени във Англия ,Уелс ,Франция ,Германия не са в Скандинавия ,а в Мала Азия и българияв- нашенските девташлари / пак никой не го казва ???

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

RIZAR, коя е тази карта на Армения,която трябва да видя. Не ми стана ясно. Ако я имаш, постни я, да я огледам.

Ами ,че брат ,тази снимка е кофти и не може да се види Армения ,но все тъки тя присъства на картата на Бл. Йероним- "Мизия -тук е България" . Ако можеш да видиш ,ще си кажеш думата ,разбра ли ме ???

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Интригуващо, а някой беше писал по табелите, че видите ли, меровингите били най-вероятно със сарматски корени. Веселба... :post-70473-1124971712:

Ех _magotin_, пак ти се губят знанията. Относно произхода на Меровингите, никой със сигурност нищо не може да ти каже. А да си чувал за сарматското влияние върху запада през ранното средновековие. Ами погледни въоръжението на франките или пък на норманите и го сравни с това на сарматите. Нали археологията явно ти е слабост. Само не ми обяснявай че всичко са персийски заемки, защото персите диктували модите из Европа.

А що се отнася до лъвовете, първоизточникът явно са също сарматите. Т.напр. има запазени викингски щитове с лъвски изображения.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Само не ми обяснявай че всичко са персийски заемки, защото персите диктували модите из Европа.

Да , затова и римския поет Овидий ходел с ''персийски '' гащи в Малка Скития сред сармати и гети .

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да , затова и римския поет Овидий ходел с ''персийски '' гащи в Малка Скития сред сармати и гети .

Просто е ходел с панталони. А варварите /гети, келти, перси/ носели именно такова облекло. Не възприемай думите на поета буквално. Истинският творец винаги се изразява метафорично. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ех _magotin_, пак ти се губят знанията. Относно произхода на Меровингите, никой със сигурност нищо не може да ти каже. А да си чувал за сарматското влияние върху запада през ранното средновековие. Ами погледни въоръжението на франките или пък на норманите и го сравни с това на сарматите. Нали археологията явно ти е слабост. Само не ми обяснявай че всичко са персийски заемки, защото персите диктували модите из Европа.

А що се отнася до лъвовете, първоизточникът явно са също сарматите. Т.напр. има запазени викингски щитове с лъвски изображения.

Жоре, ти си толкова назад в пътеката на познанието, че не знам възможно ли е да се срещнем въобще някога. :whistling: Бъди здрав, прочети поне една история на изкуството, па ела да ми обясниш за сарматете и викингите... :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Откога въоръжението стана изкуство. И как тогава лъвчета се озоваха толкова на север барар с руните. :whistling:

aаааа , а после мене ме изкарвате ,че съм откривал траки от Занзибар до Чукотка .

Да не стане вашите сарматчета да ги открием в Шотландия и северна америка ,то нали датчаните ,открили 4века . преди Колумб ,Америка , тааааа :!!!:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Откога въоръжението стана изкуство. И как тогава лъвчета се озоваха толкова на север барар с руните. :whistling:

Телепортираха се, Жоре. Барабар със "сарматското" въоръжение. То по твоята логика негрите са руснаци, щото стрелят с макарени и калашници. а вавилонците и византийците са чисти сармате, щото изобразяват лъвове честичко. :biggrin:

ПП Руническо писмо у прабългарите НЯМА. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

aаааа , а после мене ме изкарвате ,че съм откривал траки от Занзибар до Чукотка .

Да не стане вашите сарматчета да ги открием в Шотландия и северна америка ,то нали датчаните ,открили 4века . преди Колумб ,Америка , тааааа :!!!:

Хайде да не в шопландия, ами в :crazy_pilot: ...:

http://www.jstor.org/pss/539571

http://www.hungarianquarterly.com/no144/p113.html

http://alkman1.blogspot.com/2007/01/nart-epos.html

"A RE-EVALUATION OF THE PROPOSED CONNECTION BETWEEN THE NART SAGAS AND THE ARTHURIAN LEGENDS. NANCY ARBUTHNOT. MA THESIS IN CULTURAL ANTHROPOLGY, McMASTER UNIVERSITY, TORONTO, BRITISH COLUMBIA, CANADA, 1988."

http://morris.mcmaster.ca/ipac20/ipac.jsp?...ce=~!morris

http://www.google.bg/search?client=firefox...%B5%D0%BD%D0%B5

http://www.jstor.org/pss/2865386

В интерес на обективеноста мисля че Маготин има основания да пропонира че е възможно рицарството/институцията na тежковъоръжените конници/ да е индиректна Персийска "заемка" (институцията да има пердийски корен) за Западноевропейците (навлезанала през Ромеите и Римляните например?)..Лично на мен обаче ми се струва че не само Сарматите, (или Римляните - които са заели елементи от "рицарството" от Сарматите или от Персите), а също Аварите и Българите може да да внасят нещо към културата и развитието на тежковъръжениете Късносредновековни Западноевропейски конници /"Ritter" значи "ездач" на франския германски език/

Ето Сасанидски рицар:

http://www.mlahanas.de/Greeks/Medieval/war/KnightIran.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Хайде да не в шопландия, ами в :crazy_pilot: ...:

http://www.jstor.org/pss/539571

http://www.hungarianquarterly.com/no144/p113.html

http://alkman1.blogspot.com/2007/01/nart-epos.html

"A RE-EVALUATION OF THE PROPOSED CONNECTION BETWEEN THE NART SAGAS AND THE ARTHURIAN LEGENDS. NANCY ARBUTHNOT. MA THESIS IN CULTURAL ANTHROPOLGY, McMASTER UNIVERSITY, TORONTO, BRITISH COLUMBIA, CANADA, 1988."

http://morris.mcmaster.ca/ipac20/ipac.jsp?...ce=~!morris

http://www.google.bg/search?client=firefox...%B5%D0%BD%D0%B5

http://www.jstor.org/pss/2865386

В интерес на обективеноста мисля че Маготин има основания да пропонира че е възможно рицарството/институцията na тежковъоръжените конници/ да е индиректна Персийска "заемка" (институцията да има пердийски корен) за Западноевропейците (навлезанала през Ромеите и Римляните например?)..Лично на мен обаче ми се струва че не само Сарматите, (или Римляните - които са заели елементи от "рицарството" от Сарматите или от Персите), а също Аварите и Българите може да да внасят нещо към културата и развитието на тежковъръжениете Късносредновековни Западноевропейски конници /"Ritter" значи "ездач" на франския германски език/

Абе , аз отдавна ви разправях ,че не немите швайни са дошли от Скандавлания ,ами траките са отишли там да ги по-облагородят ,ама нейсе ........ :crazy_pilot:

Ето Сасанидски рицар:

http://www.mlahanas.de/Greeks/Medieval/war/KnightIran.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Римляните започват да използват отряди от катафракти още в началото на 2 в., под влияние на сарматите и партите, с които водят непрекъснати войни.

paintingcataphract.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Хайде да не в шопландия, ами в :crazy_pilot: ...:

http://www.jstor.org/pss/539571

http://www.hungarianquarterly.com/no144/p113.html

http://alkman1.blogspot.com/2007/01/nart-epos.html

"A RE-EVALUATION OF THE PROPOSED CONNECTION BETWEEN THE NART SAGAS AND THE ARTHURIAN LEGENDS. NANCY ARBUTHNOT. MA THESIS IN CULTURAL ANTHROPOLGY, McMASTER UNIVERSITY, TORONTO, BRITISH COLUMBIA, CANADA, 1988."

http://morris.mcmaster.ca/ipac20/ipac.jsp?...ce=~!morris

http://www.google.bg/search?client=firefox...%B5%D0%BD%D0%B5

http://www.jstor.org/pss/2865386

В интерес на обективеноста мисля че Маготин има основания да пропонира че е възможно рицарството/институцията na тежковъоръжените конници/ да е индиректна Персийска "заемка" (институцията да има пердийски корен) за Западноевропейците (навлезанала през Ромеите и Римляните например?)..Лично на мен обаче ми се струва че не само Сарматите, (или Римляните - които са заели елементи от "рицарството" от Сарматите или от Персите), а също Аварите и Българите може да да внасят нещо към културата и развитието на тежковъръжениете Късносредновековни Западноевропейски конници /"Ritter" значи "ездач" на франския германски език/

Ето Сасанидски рицар:

http://www.mlahanas.de/Greeks/Medieval/war/KnightIran.jpg

Водещият авторитет по темата смята, че на границата между уседналия и номадския свят се раждат всички военни иновации, в т.ч. клибанариите. По-конкретно на границата между партите и недотам уседналите народи... :whistling: Но институцията не може и не бива да се смесва с въоръжението, то е съвсем отделен културен феномен. Всъщност всяко военно нововъведение се разпространява светкавично, прехвърча от култура на култура, от партите към римляните и т.н. Институцията на рицарството е западен феномен, но действително намира паралел в дребния благородник - тежък кавалерист, персийският дехкан, който е гръбнака на елитните ирански армии. Този вид дребно дворянство се запазва и развива в ислямския свят, докато на запад рицарството еволюира главно на база на т.нар.свити, членовете на които се оземляват. Но крайният резултат е подобен и от двата процеса.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Водещият авторитет по темата смята, че на границата между уседналия и номадския свят се раждат всички военни иновации, в т.ч. клибанариите. По-конкретно на границата между партите и недотам уседналите народи... :whistling: Но институцията не може и не бива да се смесва с въоръжението, то е съвсем отделен културен феномен. Всъщност всяко военно нововъведение се разпространява светкавично, прехвърча от култура на култура, от партите към римляните и т.н. Институцията на рицарството е западен феномен, но действително намира паралел в дребния благородник - тежък кавалерист, персийският дехкан, който е гръбнака на елитните ирански армии. Този вид дребно дворянство се запазва и развива в ислямския свят, докато на запад рицарството еволюира главно на база на т.нар.свити, членовете на които се оземляват. Но крайният резултат е подобен и от двата процеса.

"докато на запад рицарството еволюира главно на база на т.нар.свити, членовете на които се оземляват."

Въпрост ми е: ако тази феодална, земеделско-аристрократична /такава е явно през "средата" на среднвековието?/, институция има военен произход, то можем ли отречем всякакви външни за Западна европа влияния, и да разглеждаме институцията като "чисто" западноевропейска?..

.."Свитите" при ранносредновековните българи са известни като "вътрешните" или "хранените хора"..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

"докато на запад рицарството еволюира главно на база на т.нар.свити, членовете на които се оземляват."

Въпрост ми е: ако тази феодална, земеделско-аристрократична /такава е явно през "средата" на среднвековието?/, институция има военен произход, то можем ли отречем всякакви външни за Западна европа влияния, и да разглеждаме институцията като "чисто" западноевропейска?..

.."Свитите" при ранносредновековните българи са известни като "вътрешните" или "хранените хора"..

А дали изобщо трябва да се търси непременно някакво влияние върху формирането на западно и централноевропейската и персийската военни системи? Във Франция тежката кавалерия се появява до голяма степен за отпор на норманските нашествия от ІХ век. В Германия - заради нуждата от ефективна конница, която да се противопостави на маджарските нашествия. В Полша и Унгария след 1100 г. - заради заплахата от германската тежка кавалерия. Не виждам причина някакво влияние да е прескочило от Иран към Париж.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А дали изобщо трябва да се търси непременно някакво влияние върху формирането на западно и централноевропейската и персийската военни системи? Във Франция тежката кавалерия се появява до голяма степен за отпор на норманските нашествия от ІХ век. В Германия - заради нуждата от ефективна конница, която да се противопостави на маджарските нашествия. В Полша и Унгария след 1100 г. - заради заплахата от германската тежка кавалерия. Не виждам причина някакво влияние да е прескочило от Иран към Париж.

Не непременно. Сарматската връзка във произхода на крал Артур е изследвана обстойно в по-горе посочената книга.

Знае се за сарматските конни сили в Британия - в състава на римската армия...."Светият грал" в легендата за крал Артур не е някаква християнско-фантастична приумица или измислица от Дан Браун, или от християнските фанатично-фиксирани автори и богослови, това е чашата "Нартамонга" от Нартския епос, от която пият богатирите Нарти - сътрапезници, съдружници и приятели, на масата на която се хранят..(ето и "свитата" къде е!!, и вероятно трябва да се да се запитаме дали Крум "почти насила" е карал славянските вождове да пият /според някои визант. автори- за да се "фука", хвали), или защото те за станали негови сътрапезници, станали част от кръга му?/. Заб: "чашата" е ирански жречески първо-символ, развит при ираноезичните/иранокултурните скити и сармати/..Забитият в земята меч Ескалибур от легендата за крал Артур е алано-сарматския меч, който аланите забиват в земята, и комуто се покалнят във връзка с вярата си в Арес (воина) /Ам.Марцелин/, който меч в Нартския епос е надарен със божесвената сила /оръжието при Нартите се има божествен произход и способности/.. И други в този смисъл..

Нови книги:

http://www.iriston.com/nogbon/print.php?newsid=315

Данная книга, как и труд Г. Рида «Артур — король драконов» (2006) — о сармато-аланской основе Артурианы, но более фундаментальное и глубокое исследование. Структурно книга состоит из 10 глав и четырех частей: культурный и исторический фон (о скифах, сарматах, аланах и осетинах); персонажи (сравнительная характеристика героев легенд); темы и образы (меч в камне и змеиный образ) и Святой Грааль.

Открывается монография весьма содержательным предисловием американского ученого Джона Коларуссо.

Одно из неоспоримых достоинств книги — высокий научный статус. Кроме расширенных авторских примечаний к каждой главе, исторических карт и рисунков, книга снабжена подробными комментариями редакции, а источники и литература содержат более 600 наименований. К достижению её высокого уровня в русском переводе приложили немало усилий К.К. Кочиев (ответ. редактор, переводчик), А. Королев (комментарии и перевод), Е. Алексеев (переводчик) и В. Пальчиков (редактор ).

После выхода первого издания (1999), книга получила высокую оценку на Западе; вот как писал о ней известный ученый Виктор Г. Мейр: «Это не только самая важная книга, когда-либо написанная о легендах, связанных с королем Артуром и его рыцарями, но и просто одна из наиболее значительных научных работ этого столетия в области гуманитарных наук».

http://allingvo.ru/RADIO/uacamonga.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не непременно. Сарматската връзка във произхода на крал Артур е изследвана обстойно в по-горе посочената книга.

Знае се за сарматските конни сили в Британия - в състава на римската армия...."Светият грал" в легендата за крал Артур не е някаква християнско-фантастична приумица или измислица от Дан Браун, или от християнските фанатично-фиксирани автори и богослови, това е чашата "Нартамонга" от Нартския епос, от която пият богатирите Нарти - сътрапезници, съдружници и приятели, на масата на която се хранят..(ето и "свитата" къде е!!, и вероятно трябва да се да се запитаме дали Крум "почти насила" е карал славянските вождове да пият /според някои визант. автори- за да се "фука", хвали), или защото те за станали негови сътрапезници, станали част от кръга му?/. Заб: "чашата" е ирански жречески първо-символ, развит при ираноезичните/иранокултурните скити и сармати/..Забитият в земята меч Ескалибур от легендата за крал Артур е алано-сарматския меч, който аланите забиват в земята, и комуто се покалнят във връзка с вярата си в Арес (воина) /Ам.Марцелин/, който меч в Нартския епос е надарен със божесвената сила /оръжието при Нартите се има божествен произход и способности/.. И други в този смисъл..

Нови книги:

http://www.iriston.com/nogbon/print.php?newsid=315

Данная книга, как и труд Г. Рида «Артур — король драконов» (2006) — о сармато-аланской основе Артурианы, но более фундаментальное и глубокое исследование. Структурно книга состоит из 10 глав и четырех частей: культурный и исторический фон (о скифах, сарматах, аланах и осетинах); персонажи (сравнительная характеристика героев легенд); темы и образы (меч в камне и змеиный образ) и Святой Грааль.

Открывается монография весьма содержательным предисловием американского ученого Джона Коларуссо.

Одно из неоспоримых достоинств книги — высокий научный статус. Кроме расширенных авторских примечаний к каждой главе, исторических карт и рисунков, книга снабжена подробными комментариями редакции, а источники и литература содержат более 600 наименований. К достижению её высокого уровня в русском переводе приложили немало усилий К.К. Кочиев (ответ. редактор, переводчик), А. Королев (комментарии и перевод), Е. Алексеев (переводчик) и В. Пальчиков (редактор ).

После выхода первого издания (1999), книга получила высокую оценку на Западе; вот как писал о ней известный ученый Виктор Г. Мейр: «Это не только самая важная книга, когда-либо написанная о легендах, связанных с королем Артуром и его рыцарями, но и просто одна из наиболее значительных научных работ этого столетия в области гуманитарных наук».

http://allingvo.ru/RADIO/uacamonga.htm

Дори и да е имало сарматски части в римска Британия, добре е известно, че отвъд Ламанша тежката кавалерия е донесена от норманите след 1066 г. Всъщност именно те правят от Англия модерна средновековна държава.

А иначе името Аrthur идва от келтското arth "мечка", родствено с иранското arsha "мечка".

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Дори и да е имало сарматски части в римска Британия, добре е известно, че отвъд Ламанша тежката кавалерия е донесена от норманите след 1066 г. Всъщност именно те правят от Англия модерна средновековна държава.

А иначе името Аrthur идва от келтското arth "мечка", родствено с иранското arsha "мечка".

Oще повече, че драконът, като символ най-вероятно е взаимстван от едноименния штандарт на римляните, тъй като от 4 в. станал личен герб на Константиновата династия:

2005_drum_10.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Дори и да е имало сарматски части в римска Британия, добре е известно, че отвъд Ламанша тежката кавалерия е донесена от норманите след 1066 г. Всъщност именно те правят от Англия модерна средновековна държава.

А иначе името Аrthur идва от келтското arth "мечка", родствено с иранското arsha "мечка".

"А иначе името Аrthur идва от келтското arth "мечка", родствено с иранското arsha "мечка"."

Мдааа. На британците може и да не им отърва.. А името мога ей сега да ти го направя /стига да имам желание/ - иранско - без връзка с бритските мечки-..и мечоци: :crazy_pilot:

http://www.google.bg/search?hl=bg&clie...D0%B5&meta=

http://www.google.bg/search?hl=bg&clie...art=10&sa=N

http://www.google.bg/search?hl=bg&clie...D0%B5&meta=

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Oще повече, че драконът, като символ най-вероятно е взаимстван от едноименния штандарт на римляните, тъй като от 4 в. станал личен герб на Константиновата династия:

2005_drum_10.jpg

Откъде следва тази твърде висока вероятност? Кой, или кои заема(т) дракона от едноименния штандарт на римляните? Англосаксонските нашественици (как по-точно, и кога?); Или келтските туземци-брити.. как по-точно, и кога?..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Римляните заемат символа от сарматите. А понеже присъствието им в Британия е от порядъка на 4 века, е съвсем нормално у романизираното население да е останал този символ, след оттеглянето на легионите..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Римляните заемат символа от сарматите. А понеже присъствието им в Британия е от порядъка на 4 века, е съвсем нормално у романизираното население да е останал този символ, след оттеглянето на легионите..

http://www.iriston.com/nogbon/print.php?newsid=315

"В начале нашей эры, на территории современной Венгрии (Паннония), проживало сарматское племя языгов, у которых были нестабильные отношения с соседней Римской империей. В 176 г., одержав победу над языгами, император Марк Аврелий в качестве контрибуции потребовал от побежденных 8000 всадников, из которых 5500 тысяч было отправлено в Британию. Переселенцев распределили группами по 500 человек по гарнизонам вдоль вала Адриана с целью защищать северные границы империи от живших за валом каледонских племен. По окончании службы языги остались на охраняемой ими территории. Римские власти наделили их земельными угодьями, и со временем языги превратились в крупных землевладельцев, сохранивших свои этнические особенности вплоть до IV века."

"Aвторы книги свидетельствуют о наличии большого числа сармат и алан в Британии и Галлии, приводят многочисленные исторические констатации о широком расселении их на всей территории Франции, о формировании среди них не только знати, но и элитного духовенства. В Марселе открыто поклонялись аланским богам (с. 330). Один из крупнейших аланских вождей, Гоар, был причислен к лику святых. Аланы были политическими советниками новых властей, всегда в числе приближенных к власти, а при нормандском завоевании Англии стали владетелями поместий, оказывали большое влияние на общественно-политическую жизнь, пополняли ряды аристократии. Аланские роды сохраняли свое влияние вплоть до XIII в. В их среде зарождались сказания, в которых отразились фольклор и эпос сармато-аланских племен, принесенный в свое время языгами и аланами. «Рассказывая легенды о своих эпических героях, — пишут авторы, — языги и аланы понимали, что они говорят об одном и том же персонаже, и что их легенды сливаются воедино. У их героев на двоих один меч, одна жена, одно королевство, одно войско — все, кроме судьбы» (с. 357). Большим достижением авторов книги следует признать тот факт, что они тщательно и детально изучили нартовский эпос осетин, верно подчеркнув его иранскую основу и сделав далеко идущие параллели."

"Кроме основных героев (Артур, Ланселот) более чем убедительны параллели между известными рыцарями (Кай, Бедивер, Персиваль, Гавейн, Эрек, Тристан) и персонажами осетинских нартовских сказаний. Авторы книги усомнились в кельтском происхождении имени главного героя легенд, доказывая, что во время жизни исторического Артура (ок. 500 г.), в Британии не было никакого Артория. По их утверждению, имя «Артур» производно от имени римского военачальника, первого командира языгских всадников Луция Артория Каста."

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...