Отиди на
Форум "Наука"

Етно-вярвания и етно-ритуали на Аспаруховите българи


Recommended Posts

  • Потребители

Как на базата на сведения от X век за народ(скалиби) живеещ край Волга, заключваш че Аспаруховите българи на Балканите, са правили човешки жертвоприношения?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 181
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Как на базата на сведения от X век за народ(скалиби) живеещ край Волга, заключваш че Аспаруховите българи на Балканите, са правили човешки жертвоприношения?

Нямаше ли сведения, че пред Константинопол Крум принася човешки жертви?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Da, до колкото помня беше нещо от рода на "принесе в жертва много хора и добитък". Като частта за "принесените в жертва хора", аз приемам за публична екзекуция пред стените на Цариград. А nik1 се позовава на сведения от "пътеписа" на Фадлан, за това питането ми касаеше именно него.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Как на базата на сведения от X век за народ(скалиби) живеещ край Волга, заключваш че Аспаруховите българи на Балканите, са правили човешки жертвоприношения?

В "Трактатът" на Ибн-Фадлан -"Българи", "Цар/ илтивар/ на Българите", се изпозлват синхронно и синонимно със "Сакалиб", "Цар на сакалибите"..Т.е. както например в някои византийски текствове - българите са споменавани като "българи" и като "мизи", или пък печенегите - като "печенеги" и "скити" /за последното Ана комнина- Алексиада/..Така че става дума за Българите..

За човешките жертвоприношения на Крум пред портите на Константинопол е писано в "анонимната ватиканска летопис" / Не я намерих като източник, и като препратка към оригинала и..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
:animatedwink: Ясно е кого има предвид Фадлан, чел съм "Пътешествие до Волжска България", но връзката м/у тези край Волга и тези край Дунав(като приемственост, общи обичаи - колкото и малко сведения да има) ми се губи. Едно е "анонимната ватиаканска летопис", друго са сведенията на Фадлан, описващи една съвсем различна културна, религиозна и политическа реалност (за мен - друг народ).
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Da, до колкото помня беше нещо от рода на "принесе в жертва много хора и добитък". Като частта за "принесените в жертва хора", аз приемам за публична екзекуция пред стените на Цариград. А nik1 се позовава на сведения от "пътеписа" на Фадлан, за това питането ми касаеше именно него.

Мисля, че текстът е категоричен. Дунавските българи са принасяли човешки жертви. Ако е ставало дума за публична екзекуция, тогава защо хората са поставени редом до животните. Да се извършва публична екзекуция на животни е безсмислено.

Интересно обаче как автохтонците, твърдящи, че българите-траки били християни още от апостолските времена, ще обяснят и преглътнат сведението, че в VІІІ-ІХ век "българо-траките" или "трако-българите" (може би те си имат вътрешни спорове коя част е първа и коя втора) колели кучета и хора като жертва на боговете. Че по онова време нашите хора би трябвало да са баш християни - вождове и учители на световния християнитариат :Oo::)):

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Мисля, че текстът е категоричен. Дунавските българи са принасяли човешки жертви. Ако е ставало дума за публична екзекуция, тогава защо хората са поставени редом до животните. Да се извършва публична екзекуция на животни е безсмислено.

Ами нищо странно не виждам, заклани са барабар с животните, като животни -> ред ромеи, ред крави, ред ромеи, ред волове... чисто и просто Крум е целял да унижи

империята пред собствената й столица.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами нищо странно не виждам, заклани са барабар с животните, като животни -> ред ромеи, ред крави, ред ромеи, ред волове... чисто и просто Крум е целял да унижи

империята пред собствената й столица.

Обаче ако приемем това обяснение, вече влизаме в тресавището на предположенията. Поне това сведение е съвсем конкретно.

Интересно е обаче да се направи справка кои народи са принасяли в жертва волове или крави. Дали са индоиранците и индоевропейците въобще, тюрките или всички...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не знам, за мен това си остава едно противоречиво сведение, което го прави удобно за различни интерпретации. Ако беше практика при българите човешкото жертвоприношение, несъмнено щеше да бъде отразено и застъпено в/от гръцките извори. А колкото до това, кой какво е жертвал, не виждам какво отношение има с темата. Като нищо пред Цариград патки да са клали, от това какво следва? :bash:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Що бе аз искам да го споменаваме Стефан Гайдарски, щото така сектантски е "надул гайдата тракийска", че му сей оплела главата в "кивоти", "разчетени древни писмености", "сакрални ритуали", "ритуално пиене на вино", "тракийски евангелия", графомания (изписа 5 тома с глупости) и прочие все готини неща! :crazy_pilot: Най-лошото от всичко това е, че хората започват да губят доверие в изследователите на древната ни история; ТОВА Е НАЙ-ЛОШОТО, А МОЖЕ БИ И ТОВА Е ЦЕЛТА НА ЗАНЯТИЕТО НА БРАТЯТА ГАЙД!?..... :lightbulb:

Ама те двама ли са? Хората ще загубят диверие тогава, когато се чува само гласът на ,,хм, хайде да речем "квазинауката". Всевъзможните уникални тези могат да бъдат поставени на място само с оборване:)))

Давайте сега по същество :):)

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Обаче ако приемем това обяснение, вече влизаме в тресавището на предположенията. Поне това сведение е съвсем конкретно.

Аз така и не прочетох тук, това "конкретно сведение". Дайте "конкретния" текст, възможно най-пълен, ако може и в превод на няколко езика, дайте и други източници по въпроса и тогава да обсъждаме.

Иначе с пълна сила важи въпросът на един уважаем участник:

Може ли позоването на един текст от един единствен източник да се нарича "наука"?

Ромеи и българи, до приемането на християнството от Борис Михаил са живели заедно векове наред. Намирам за доста странно, че по един такъв важен и впечатляващ въпрос като човешките жертвоприношения имаме ЕДИН ЕДИНСТВЕН ИЗТОЧНИК, състоящ се от ТРИ ДУМИ!

Единственото обяснение е, че човешки жертвоприношения като част от изповядвания култ не е имало или тази жертвоприношения са били практикувани изключително рядко.

Ако действително е имало човешки жертвоприношения, не се съмнявайте, че ромеите са щели да раздуят това до небесата! Вместо това имаме пълно мълчание и един едниствен несигурен извор.

Това наистина не е наука.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Da, до колкото помня беше нещо от рода на "принесе в жертва много хора и добитък". Като частта за "принесените в жертва хора", аз приемам за публична екзекуция пред стените на Цариград. А nik1 се позовава на сведения от "пътеписа" на Фадлан, за това питането ми касаеше именно него.

Както навремето обясних в един друг форум, налице са безспорни изворови и археологически доказателства, че българите са практикували ритуални екзекуции, които във византийските очи лесно биха могли да бъдат взети за човешки жертвоприношения. :post-70473-1124971712:

Колкото до Каланкатваци и Тенгрикан-Аспандиат, това сведение най-вероятно се отнася не точно за българите, а за сродните им савири.

Преданный сатане, народ этот, охваченный заблуждением древопоклонения, по северной холодной глупости своей вздорные и ложные верования, скверные языческие обряды свои считал выше [других]. Если громогласное огненное сверкание молнии, обжигающее эфир, поражало человека или другое животное, то они считали, что это жертва, посвященная богу Куару, и служили ему. И еще почитаемому ими идолу какому-то, огромному и безобразному богу Тангри-хану, которого персы называют Аспандиат, приносили в жертву коней на кострах. Не имея вовсе здравого суждения, они предавались всяким заблуждениям. Трубили [в трубы] и били в барабаны над трупами, ножом или палашом делали кровоточащие надрезы на своих щеках, на руках и ногах. То было адское зрелище, когда совершенно нагие мужчины – муж за мужем и отряд за отрядом – бились мечами на ристалище у могил. Многочисленные толпы людей состязались друг с другом, а после предавались разврату и скакали на лошадях то в ту, то в другую сторону. Кто плакал и рыдал, а кто забавлялся по дьявольскому обычаю своему. Они забавлялись, резвились, пускались в пляски и предаваясь скверным поступкам, погружались в мрачную мерзость, ибо были лишены света Творца. Они приносили жертвы огню и воде, поклонялись каким-то богам дорог, и луне, и всем творениям, которые в глазах их казались удивительными. И еще преданные похотливым желаниям, [присущим Афродите], по диким языческим нравам своим жен отцов своих брали себе, или два брата брали одну жену, или [один] брал много разных жен. Имея много разных безобразных обычаев и суеверных обрядов, не могли они увидеть и познать Солнце справедливости.

Даже и да са живеели гърци-християни до покръстването из България, те са си оставали някакво религиозно малцинство. Официалната езическа религия е била много силна и на моменти - решително нетолерантна. В изворите никъде не се споменава такова нещо, но не е невъзможно Пацик и други да са поизпълнявали езически ритуали. В диалога между Омуртаг и Кинамон има намек за такова нещо.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Възможно е, дори е вероятно, човешките жертвоприношения да са били редки. Например в момента на върховна опасност за държавата и народа или преди важни военни действия. Римляните също са принасяли човешки жертви, поне докъм установяването на империята, но са го правили в моменти на огромна опасност, както и в чест на бог Сатурн.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Кои хронйокьори го казват? Захарий Ритор, Марцелин Комит, или? Кой? Ще дадеш ли източник, за да го прочетем?

Що не ми кажеш Аспар къде е роден? Ти сега съвсем го оплеска, защото Аспар е второ поколение натурализиран Римлянин, а внукът му е роден в Скития?

http://books.google.gr/books?id=QCIaBQTCg0...hl=el#PPA166,M1

ето ти книги за Виталиан - в в първата е изследвано родословието му:

http://books.google.gr/books?id=7ndeDi_fwq...general&lr=

http://books.google.gr/books?lr=&q=Vit...%AF%CF%89%CE%BD

http://books.google.gr/books?id=8rABAAAAMA...lian&pgis=1

"..вероятно е Романизиран тракиец"

За изворите голямо благодаря !

Сега за произхода на Виталиан . Пише ,че баща му се казва Патриокъл ,ами намери си още извори и виж кой е Патриокъл - 3-ТИЯ СИН НА АСПАР .Който е убит от Зенон ,ако не се лъжа . Аспар е готоалан/каталан/ и има кръвна връзка с Балтите .Синът на Виталиан се казва Куцис -тракийско-аланско име . Значи ,както и през първи век по времето на Овидий ,така и през 5-ти век. играчите в Скития са траките и сарматите /гети и алани/ . Това е цялата работа . Обаче ,понеже не ти оттърва ,започваш да ме обиждаш на тенекиджийство . Уф ,не може ли нормално да спорим ???

Романизиран тракиец - да ,гот ,който е на римска служба ,носи ясно съзнание за рода си и играе за империята ,т.е. иска да управлява "империята на Християните " с Православно изповядване на вярата , каквото точно означава "Римска империя" ,след Константин и Теодосий .

Неуместно е да му лепваш епитети на метежник . Хората много добре са знаели от кой род , защо са го сложили и какво трябва да направи за да защити Православието от споменатия от изворите клетвопрестъпник и '' безбожник'' Анастасий .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

За изворите голямо благодаря !

Сега за произхода на Виталиан . Пише ,че баща му се казва Патриокъл ,ами намери си още извори и виж кой е Патриокъл - 3-ТИЯ СИН НА АСПАР .Който е убит от Зенон ,ако не се лъжа . Аспар е готоалан/каталан/ и има кръвна връзка с Балтите .Синът на Виталиан се казва Куцис -тракийско-аланско име . Значи ,както и през първи век по времето на Овидий ,така и през 5-ти век. играчите в Скития са траките и сарматите /гети и алани/ . Това е цялата работа . Обаче ,понеже не ти оттърва ,започваш да ме обиждаш на тенекиджийство . Уф ,не може ли нормално да спорим ???

Романизиран тракиец - да ,гот ,който е на римска служба ,носи ясно съзнание за рода си и играе за империята ,т.е. иска да управлява "империята на Християните " с Православно изповядване на вярата , каквото точно означава "Римска империя" ,след Константин и Теодосий .

Неуместно е да му лепваш епитети на метежник . Хората много добре са знаели от кой род , защо са го сложили и какво трябва да направи за да защити Православието от споменатия от изворите клетвопрестъпник и '' безбожник'' Анастасий .

Ха-ха-ха.. Според теб излиза че Виталиан е син на Леонтия и Патри(о)клос, която Леонтия е дъщеря на Лео I и Верина,а голямата и сестра става императрица и интересно забележи - никой аджеба не разбира че синът на Леонтия и Патри(о)клос и е станал генерал и се казва Виталиан...Това да не е някакъв мексикански, опала трако-гото-каталуно-хунско-Български сапунен сериал, бе брато, ха-ха-ха-ха.

Говориш смешки и неверни неща, защо очакаваш някой да ти вярва?

http://dic.academic.ru/dic.nsf/enwiki/4949366

"Ariadne (empress)

Aelia Ariadne (died 515) was the the Empress consort of Zeno and Anastasius I of the Byzantine Empire.

Family

Ariadne was a daughter of Leo I and Verina. Her mother was a sister of Basiliscus.

Ariadne had a younger sister, Leontia. Leontia was first married to Patricius, a son of Aspar. Their marriage was probably annuled when Aspar and another of his sons, Ardabur, were assassinated in 471. Leontia then married Marcian, a son of Anthemius. The couple led a failed revolt against Zeno in 478-479. They were exiled to Isauria following their defeat. [Prosopography of the Later Roman Empire, vol. 2]

..

"

Няма такъв "загубен" син, дето му казваш Виталиан - и.. ето тук:

http://books.google.bg/books?id=SXER_fLym9...result#PPA50,M1

Следващия път очаквам някакви източници от теб.. /Каквито и да са/

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Когато християнинът Никифор Геник е превзел аула на Крум през 811 г. е предриел масови убийства / включително и на деца/без да има религиозен мотив в това.Две години по късно Крум е пред неговата столица - е как смятате ще се държи.Някой е забравил какво са правили византийците?Няма начин.Я си спомнете руснаците в Берлин 1945 г.Отъщението а не релегиозния мотив е бил водещия момент в действията на Крум.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
:animatedwink: Ясно е кого има предвид Фадлан, чел съм "Пътешествие до Волжска България", но връзката м/у тези край Волга и тези край Дунав(като приемственост, общи обичаи - колкото и малко сведения да има) ми се губи. Едно е "анонимната ватиаканска летопис", друго са сведенията на Фадлан, описващи една съвсем различна културна, религиозна и политическа реалност (за мен - друг народ).

Хм , добро хрумване ,трявба ''автохтонците" да го приемем на въоражение :bigwink: . Азиатския департамент ,КГБ , Джагфар измисли си и т.н. , не става , защото всички източници говорят за няколко вида българи - сребърни ,Дунавски и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

всички източници говорят за няколко вида българи - сребърни ,Дунавски и т.н.

Факт, но някой източник да говори за някаква връзка м/у тези групи от VII век натам, поне аз не знам за такъв (освен ако приемем, с много оговорки писанията в “Сказание на пророк Исая..." за някакво родство и от там връзки на българи с кумани, от там с волжките българи), как няма едно сведение за чичовци, лели, брачеди край Волга? Камо ли за връзки през X век, че да пренасяме сведения от пътеписа на Фадлан със задна дата( 2-3 века :crazy_pilot: ) и да си ги нагодяваме по наше усмотрение за българите на Аспарух.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Факт, но някой източник да говори за някаква връзка м/у тези групи от VII век натам, поне аз не знам за такъв (освен ако приемем, с много оговорки писанията в “Сказание на пророк Исая..." за някакво родство и от там връзки на българи с кумани, от там с волжките българи), как няма едно сведение за чичовци, лели, брачеди край Волга? Камо ли за връзки през X век, че да пренасяме сведения от пътеписа на Фадлан със задна дата( 2-3 века :crazy_pilot: ) и да си ги нагодяваме по наше усмотрение за българите на Аспарух.

Абе има си ги връзките между Дунавските и Волжките българи - цяла книга излезе по този въпрос, мисля, че фондация "Тангра ТанНакРа" я издадоха! :book:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Абе има си ги връзките между Дунавските и Волжките българи - цяла книга излезе по този въпрос, мисля, че фондация "Тангра ТанНакРа" я издадоха! :book:

:crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Факт, но някой източник да говори за някаква връзка м/у тези групи от VII век натам, поне аз не знам за такъв (освен ако приемем, с много оговорки писанията в “Сказание на пророк Исая..." за някакво родство и от там връзки на българи с кумани, от там с волжките българи), как няма едно сведение за чичовци, лели, брачеди край Волга? Камо ли за връзки през X век, че да пренасяме сведения от пътеписа на Фадлан със задна дата( 2-3 века :crazy_pilot: ) и да си ги нагодяваме по наше усмотрение за българите на Аспарух.

"Трактатът" на Ибн-Фадлан е един от адекватните извори за етновярванията и етно-ритуалите на Българите /изобщо/, защото описва българите в перида преди ислямизацията и преди тюркизацията на езика на българите. Освен това; както се вижда / от тези които са го чели/ - Ибн-Фадлан не причислява т.н. есегели и савири към българите (нещо което правят по-късните автори, пишейки за Волжските българи като за съставени от няколко клона). Пише "Царя отиде при едни хора наречени "Сауас" ("Сауас" е късно познатат в името "суваз"/"сувар" /"савир", днешно чуваши) също пише за "царя Аскал", царя на по- късно наричаните "есегели"

Други важен е въпросът доколко Дунавските българив предхристиянския период са претърпели етно-религиозни и етнокултурни и асимилации от (с) Аварите и Славяните..Аз мисля че са тези влияния са минимални до времето за Крум, защото аварските наемници и славянските такива / т.е авари и славяни/ са споменти отделно от българите- при описанието на битката във Върбишкия проход /или битката за Плиска, както я наричат/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Трактатът" на Ибн-Фадлан е един от адекватните извори за етновярванията и етно-ритуалите на Българите /изобщо/, защото описва българите в перида преди ислямизацията и преди тюркизацията на езика на българите. Освен това; както се вижда / от тези които са го чели/ - Ибн-Фадлан не причислява т.н. есегели и савири към българите (нещо което правят по-късните автори, пишейки за Волжските българи като за съставени от няколко клона). Пише "Царя отиде при едни хора наречени "Сауас" ("Сауас" е късно познатат в името "суваз"/"сувар" /"савир", днешно чуваши) също пише за "царя Аскал", царя на по- късно наричаните "есегели"

Други важен е въпросът доколко Дунавските българив предхристиянския период са претърпели етно-религиозни и етнокултурни и асимилации от (с) Аварите и Славяните..Аз мисля че са тези влияния са минимални до времето за Крум, защото аварските наемници и славянските такива / т.е авари и славяни/ са споменти отделно от българите- при описанието на битката във Върбишкия проход /или битката за Плиска, както я наричат/

"Трактатът" на Фадлан ни дава някакви полу-легендарни сведения, за някакъв народ живеещ край Волга.

Тия българи на Волга да не са попаднали в някаква темпорална черна дупка, че на базата на това което пише Фадлан, да си правим изводи за българите на Балканите от преди 300 години? Особено когато става въпрос за нещо толкова значимо като жертвоприношения в името на някой бог, незасвидетелствани във византийските източници.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Трактатът" на Фадлан ни дава някакви полу-легендарни сведения, за някакъв народ живеещ край Волга.

Тия българи на Волга да не са попаднали в някаква темпорална черна дупка, че на базата на това което пише Фадлан, да си правим изводи за българите на Балканите от преди 300 години?

Напротив, Ибн-Фадлан е посетил описаните местата и се е срещал с българите, също с русите, тюрките..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аналогични черти от бита и религията на "траки", "прабългари":

1. Татуиране на тялото - Хр. Данов, Тракийско изворознание, Велико Търново, 1998 г. стр. стр. 78

2. Прическа чумбас (перчем) - Хр. Данов, Тракийско изворознание, Велико Търново, 1998 г. стр. стр. 78 ;

3. И "траките" и "прабългарите" са обвинявани несправедливо от гърците, че принасят човешки жертви -цит. съч. стр.133.

4. Принасяне на жертви - коне и кучета.

5. Развъждане на породисти кучета -цит. съч. 134 стр.

6. Тотем/ мног не се съгласявам с наименованието тотем ,но сега нямам време да споря по исторически въпроси на религията на гетите и мизите е бил вълкът (столица Даусдава-Вълчи град). Същото важи и за "прабългарите".

7. Атила (чието име или прозвище е "тракийско" - както видяхме по-горе от името на "тракийския" Бог Баща Ате) е твърдял, че притежава меча на Марс. Марс е "тракийски" бог (Арес). Спомен за бог Марс съществува и до днес в българския фолклор - популярният митологичен образ Крали Марко. Няма селище в България, в което да не се почитат свещени скали свързани с мита за Великана Крали Марко - следи от гигантските му стъпки, следи от тялото му в скалата и т.н. Че името на Марс е било познато на "траките" под формата Марко, говори наличието на "тракийски" град на име Маркодава (Марко град) - Г. Михаилов, Траките, ДВИ, София, 1972 г.

8. Античните автори говорят за балкански траки и малоазийски траки. . Държавата на малоазийските българи е просъществувала до началото на XVI век К. Венедикова, Българите в Мала Азия от древността до наши дни, "Тракия" - ООД, Стара Загора, И "Идея", 1998 г.. И до днес част от централната планинска верига в Мала Азия се нарича Българска планина, не славянска или сакалибска .

9. Военен трофеи - отрязани глави на убити противници -Хр. Данов, Тракийско изворознание, Велико Търново, 1998 г. стр. стр. 78

10. Ритуално пиене от чаша - череп на противник -цит. съч. стр. 204

11. Власт над природните стихии на жреца владетел - цит. съч. стр. 236/.

12. Култ към Слънцето- препратка към св. Йоан Екзарх виж - Писматс на Теофилакт Охридски . ХИБ , I , 110-112 ;

13. Умения в обработването на кожи -цит. съч. стр. 239/.

14. Тракийските войски били облечени с брони- цит. съч. стр. 242/. Множество средновековни автори твърдят същото и за "прабългарите", дори се смята че бронята е "донесена" в Европа от "прабългарите".

15. Омуртаг си строи храм-гробница , също както царят жрец на "траките" Залмоксис -цит. съч.- стр. 192/.

16. При погребалните обряди "траките" са прилагали трупополагане и трупоизгаряне -цит. съч.. Същото важи и за древните българи -интересно защо този факт е послужил на науката за довод за разделянето им на "славяни" и "прабългари".

17. Използване за храна на кобилешкото мляко. Нещо повече - цял свят знае, че киселото мляко е български патент, а според античните автори, "траките" са правели кисело мляко -цит. съч.стр. 43/.

18. "Траките" са основната съставна част от войската и главнокомандващите на Александър Велики (около 20 000 - Г. Михаилов, Траките, ДВИ, София, 1972 г.- стр. 165/). Когато стига до Бактрия, той дава земя на голяма част от войската си, и дори оставя "тракийските" си военачалници да владеят Бактрия. И до днес обаче по тези места не знаят нищо нито за "траки", нито за "македонци", но знаят отлично кои са българите - в Афганистан "българин" означава човек, живеещ отвъд планините /в северен Афганистан - древна Бактрия/.

19. Повечето "тракийски" светилища са използвани и от "прабългарите". Нещо повече - най-голямото "тракийско" светилище в Мизия - Мадара, е и най-голямото "прабългарско" светилище! До него са намерени ни повече ни по-малко от 300 плочки на Хероса ;

20. Иконографията на "тракийския конник" се покрива почти на 100% с иконогафския сюжет на "Мадарския конник". Очевидно е, че другия паралел - сасанидският е производен и по-късен от тях.

21. Използването на "тракийски" некрополи за погребване на българи от ранното и същинско средновековие. Съществуват "тракийски" могили, в които буквално един до друг (в един могилен насип, в един и същ стратиграфски хоризонт !) се откриват гробове датирани например от 6 век преди новата ера и 8 в. от н.е. !

22. Единственото селище, в което до днес (всъщност до скоро - днес селото е вече почти обезлюдено) се е съхранил "тракийския" обичай нестинарство, се нарича ... Българи! Средновековното име на това странджанско село е ... Ургари (Вургари, Бургари?) - пряка връзка със споменатия по-горе етноним "бургари" !

23. Император Траян завладял "тракийския" народ даките през 106 година. Съществуват голям брой български апокрифи, народни приказки и песни, в които присъства образът на Цар Траян. Смешно е да се смята, че някакви пришълци ("тюрки" или "славяни"), ще пазят така упорито /десетки векове! / спомени за събития, които не ги касаят пряко.

24. Музикален инструмент подобен на китара е бил използван от гетите, когато са отправяли молитви към боговете или са изпращали парламеньори - Г. Михаилов, Траките, ДВИ, София, 1972 г..- стр. 106/. Случайно ли днес съществува особен вид китара, тамбура, наречена и булгарина, булгария, булгаре!? Всъщност добре знаем кой пръв свири на струнен инструмент - Орфей с неговата арфа, кръстена на негово име. "Тракийски" струнен инструмен е засвидетелстван под име, което звучи доста по български - брънч(ос) [bruncoV], -Вл.Георгиев, Траките и техният език, БАН, София, 1977 г. стр. 103/ от българското - брънка, дрънка, бръмчи, дрънчи. Нека не забравяме, че днешните български народни инструменти кавал и гайда са всъщност "тракийски".

Ясно оттам ,какво означава и българската дума ./тракийска/ - брънка -конец,струна ;

25. Жрецът на гетите Дикеней изкоренил лозята и забранил пиенето на вино /25. - стр. 252/. Същото се знае и за българския цар Крум/всущност именно тук има ЕЛЕМЕНТ НА АНАХРОНИЗЪМ ,КОЙТО УПОРИТО СЕ НАБИВА ОТ ПСЕВДОИСТОРИЦИТЕ - АПРОПО ,КРУМ НЕ Е ПИТАЛ НИКАКВИ АВАРИ ,ТОВА СА ПРИКАЗКИ ЗА ДЕЦА ,НЕ ОТ АСЕН ЗЛАТАРСКИ ,А ОТ ВАСИЛ ЗЛАТАРСКИ И СИЕ Някой е съобщил някаква БАСНЯ и наште се хванали на въдицата -тоива е съобщението на .... Владетелите на "траки" и "прабългари" се придържат към една и съща морална норма - въздържание на народа от ежедневна употребата на алкохол. Виното се е използвало единствено като атрибут при обряди и религиозни празници.

26. "Златната църква" във Велики Преслав по план е аналогична на повечето "тракийски" храмове - кръгло главно помещение и четириъгълен притвор пред него.

27. Може със сигурност да се каже, че огромна част от митологичните сюжети и персонажи в българския фолклор не са "славянски", нито пък "тюркски", а "тракийски" -Е. Теодоров, Древнотракийско наследство в Българския фолклор, София, 1972 г

28. Облеклото на простолюдието сред "траките" е много подобно на българската национална носия. При женската носия аналогията е абсолютна - дълга памучна риза, над нея фустан, елече и престилка, везани с многоцветни геометрични орнаменти! Г.Китов, Д.Агре, Въведение в тракийската археология, ИК Авалон, София, 2002 г - стр. 20/

29. Царят на бизалтите ослепил синовете си, които не му се подчинили, също както Борис I ослепил непокорния си син Владимир Расате ЦИТ. СЪЧ.. - стр. 21/

30. Грубите "тракийски" антропоморфни скулптури са аналогични на "пра-българските" така наречени "каменни баби".

31. Апостол Андрей покръства "траките" по Черноморското крайбрежие още в I век след Христа. Факт е, че най-почитаният светец сред българските преселници на Апенините /преселиния IV-VII век/ е именно Апостол Андрей. Този факт е учудващ, ако се доверим на "науката", според която българите са езичници чак до IX век. Очевидно е, че българите са били християни по време на преселението си на Апенините - християни, покръстени от Апостол Андрей в Родината си на Балканския полуостров.

32. За "траките" и "прабългарите" е характерен култът към скални масиви. Справка - Мадара, където имаме наличие на заградена с каменна стена скала от "прабългарите". При "траките" този култ е доказан. Някои автори говорят за Великата Богиня Майка и нейният син - Богът на скалите.

33.Ако някой си мисли , че МАРТЕНИЦАТА Е ДОНЕСЕНА ОТ ЧУКАРИТЕ НА АЗИЯ Е В ГРЕШКА , ОБИЧАЯТ Е ДАТИРАН НА БАЛКАНСКИЯ П-В -ПРИ ТРАКИ И ЕЛИНИ ОЩЕ В ДРЕВНОСТТА ----

ЦЯЛА ТЕМА ,МОЖЕ ДА ОТКРИЕМ ЕТНОГРАФСКА , ЗА КОЙ БАИР ОТ АЗИЯ Е ДОНЕСЕНА ???

виж тук- "История'' 1/2007 - Първомартенската обредност в в палеобалканския контекст - Ваня Б. Лозанова- Станчева стр. 7 -21 ;

Ако някой прочете и книгите на И. Венедиков - "Златното гумно " и "Златния стожер " ще се убеди ,че никви траки , не са изчезвали никъде , ама нейсе .

34. Ако се позадълбочи човек ,може и да открие ,че червената булчинска забрадка , която се е използвала масово в българските земи преди идването на НТП със всичките му беди е тракийски знак ,на преходност от статут на девойка към този на съпруга и майка ;

А бе , въобще религията и бита на българите са си на тези на предишното население .

Не случайно и Арнълд Тойнби ,казва ,че се мени само елитът на народите ,населението остава . Дошъл е зад Дунавския български елит при своите сънародници и се е преместила само столицата на държавата .

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...