Отиди на
Форум "Наука"

Равноапостолния св. Константин I е създал българската писменост


Recommended Posts

  • Потребител
Да. После тези манипулатори отиват с машина на времето до IX век, за да внушат на Анастасий Библиотекар, че лично е познавал Константин-Кирил Философ, та да отбележи това в писмата си и на връщане оттам се поспирват из разни векове, за да разпилеят тук там писания, в които братята се споменават, за да е по-убедителна фалшификацията.

Точно така,Библиотекарите много лесно слагат нещата в Библиотеките и ги разхвърлят на разни места да ги намерят.И кой точно от многото е познавал ?

Покажи било да речеме като титулна страница в цял ръст на евангелие , псалтир или хайде като миниатюра някъде по навътре или като стенопис в някоя от прочутите сръбски или руски църкви отпреди 12 -13 век. За българските църкви като по неценени и неприсъстващи да вдигнеме границата на 17 век

Или най-малкото за техния ранг поне едно житие.

П.П. между другото Тези от Библиотеката много добре са познавали и кагана,регеса Михаил нали. Ами защо тогава на фреските в два италиански манастира от 16 век не са му написали името ? Или да са изографисали Братята

Защото името на този цар български е Петър,затова.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Натан, много фантастика на гладно не е полезна за душата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Случайно над главата ми има екземпляр на Chanson de la croisade albigeoise на Вилелм де Тудела (или Гийом дьо Тюдел, както предпочиташ), на провансалски и френски, но както и да съм я чел - бирдаа, не съм видял и една готска думичка вътре. Всичко си е на чист и ясен романски:

El nom del Payre e del Filh e del Sant Esperit

Comensa la cansos que maestre Guilhelms fit,

Us clercs qui fo en Navarra, a Tudela, noirit;

Pois vint a Montalba, si cum l'estoria dit.

Това, както и да го гледаме, няма общо с Walthari kuningaz...

Супер , Глишев !!!

Сега отваряй и гледай следните ''германски'' имена -

готски slavianski франко-германски

Berzi Бързи ?????????????????

Cerni Черни

Godro Горди

Dorde Дорче

Dragos драго(ш)

Milon Милан

Nagor Нагор

Liuva Люба

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Натане , как ще обясниш, споменаването на св. Методий от документа "Покръстването на баварците и каринтийците" или пък споменаването му на Далматинския събор, където, казват, че измислил ''еретическа готска писменост" ???

Само не казвай , че сега това контаминация и реминисценция на св. Методий с Йероним, Урфила (Етикос истрос) .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Относно Филипи или Филипопол и двата града са тракийски . За първи път са присъидинени към държавата Македония едва при Филип II.

Градове като Солун, Филипопол и Филипи са били населявани от римски колонисти, местното население от трако-македонци и елини.Освен тях къде временно, къде постоянно са населявани и от трибали и други траки, крайдунавски гето-даки, дарданци и туняти и други илири, келти и галатийци от Мала Азия, фриги (такава е била първата християнска в Европа - ЛИДИЯ ) и юдеи. Към тях можем да прибавим евентуално някои сиро-финикийци търговци и египтяни.

Докато Филипи все пак не е такъв голям град, че и до днес търсят ЗАТВОРА НА АПОСТОЛ ПАВЕЛ И НЕ МОГАТ ДА ГО ОТКРИЯТ, ТО ФИЛИПОПОЛ Е ДАЛЕЧ над неговото ниво .

Тук не е лошо някои тезоименити археолози да проучат проблематиката на въпроса и да прочетат в специализираната литература която е огромна ,че обявения през 30-те години ''затвор'' на ап. Павел се оказал една щерничка за вода.

В моята дипломна работа съм се опитал да примиря двете крайни мнения, защото е възможно ап. Павел да е бил и в двата града на Филип. Първия път отивайки към Солун и Атина във Филипи , и второ, във Филипопол във връзка с ръкоположението на неговия ученик Ерм , за епископ на града.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Добре де, за кой път ще се разправяме за Codex Argenteus.

Опровергахме всички аргументи на Чилингиров, обаче вие пак не - фалшификат, та фалшификат!

Пергамент точно от периода, датиран с С14, а през 17 век при цялото си желание не могат да познаят дали взетия пергамент е от 6 или от 10 век, че да подберат правилния!

Аргументът, че нямало сребърно мастило преди Глаубер го опровергахме с безброй сведения и картинки на други кодекси със сребърен текст.

Показахме, че сведенията за кодекса са от преди Глаубер да се роди.

Наскоро намериха Шпаерските листове, които са от СЪЩАТА книга. Да не би фалшификаторът нарочно да ги е скрил с цел да ги намерят чак през 20 век?

Какви са ти основанията все още да го смяташ за фалшификат? Да не би Чилингиров да е господ бог и думите му да не подлежат на съмнение?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Торн , опровергали сте нищо !

Сложихте само Бан !

Иди и виж последните постове от ""Бойна слава", цялата работа е една боза. Намерили са Шпаерски листове, могат да намерят и св. Вулфила и да докажат ,че е чистокръвен германец,...

Шпаерските листи, излязоха за да си замаскират предишната измама. Що не ги намериха по-рано, преди да се беше разбутало немското блато.

Въпроса е , че не само Чилингиров , говори за индентитет между готи и гети, още 10 години и този научен факт , ще бъде признат от всички .

Торн , не издържа на проверката на историята четири вековната немска измама , извърши куп поразии , но не успя.

Само с помощта на манипулации и откровенни лъжи на специално купени за тезата позьори, може да се защитава тази идея.

Така и не си чел май глупостите на ''академик'' Росен Милев и сие .

Да ти разкрия един пример, за да не бъда голословен -

Статията на измекяра Милев се нарича - "Две почти съвременни изображения на готски светци" - сборник . "Готите. Съвременни измерения на готското културно-историческо наследство в България"- Балкан медия , 2006

Колко са ''немски'' или скандинавски имената на тези двама светци можеш да се убедиш сам -

св. Сила и св. Иской - Silas ; Iskois ;

Хайде сега Сила , да го оставим настрани, дали еСила е сила на български и фригийски , или например фригийския (тракийски) мъченик Гордас(Горди) - горд на български няма да се впрягаме.

Да разгледаме обаче , по особенния случай за Искоис .

Името е определено от един порядъчен немец за ТРАКИЙСКО . . Този немец е Райхелт, да ти кажа ,честно за пръв път чувам за него.

Милев не казва нищо за него ,явно авторитета му е непоколебим. . Следващата посочка ни изпраща при Й.Заимов Български именник С. 1994 , 198-199 Сравни готско-българските езикови взаимоотношения ст,. на В. Велинова и А. Джурова " Готските следи в българската средновековна книжнина" .

Да се върнем на самото име - Iskois - или Иской .

Дечев е събрал всички видове на разнописанията - Oiskos, Oskos, Oescus - те са за реката Искър , което ""Р" според всички лингвисти се е появило , чак към XVв.

За диграфите oi , oe , ei можеш да видиш - Мирена Славова - " <I> диграфите в тракийските имена" или да попиташ Тироглифос , който е свърхкомпетентен по този въпрос.

За ''славянските'' паралели - сл - стр или ср има десетки примери -

слама - stramen ; или слаб - strabo ; или служа - струо .

Имаме ясно и чисто тракийско им е на готски мъченик , включен в състава на 26-те готски мъченици. Което признава и Милев, можеш да го прочетеш и при него.

Но въпреки всичко , ЗА МИЛЕВ ИСКОЙ Е ГЕРМАНЕЦ !!!

Ами при тези мръсни и долни инсинуации , какво ни остава друго ???

Което не става с пари , става с много пари !!!

Така можеш да направиш от кукер - готска дума, която си и има и немски ''пряк'' аналог и превода й е готвач .

та кукерите са си немските готвачи ... :crazy_pilot:

И какво излиза никой никога не е чувал за някакви '' немски'' , за един период от по-малко от 100 години, щото Максимин Тракиец е роден в края на IIв. , ама е немец, защото е гет/гот., изчезват гетите в небитието и се появяват немските готи .

Което се отрича от Йероним, който стои много близко до гетите, (повечето му другари тръгнали с него по египетските и сирийските манастири са готи) , отколкто цялата немско-австрийска сволоч , начиная от XVIIв. и до нине !!!!!!!

Йероним не казва, че готите са ''скити'', каквото и да влагаш в този смисъл (ако щеш и марсианци) , а те са същите гети , които изхождат от Тирас , т.е. от ТРАКИТЕ !!!!!

Накря явно не ми четеш постовете - прочети , екзегетичните сведения на Йероним ,от неговото произведение върху Библията , прочети и какво казва Храбан Мавър за познатите нему алфабети и тогава ми се обади .

Засега толкова .

На нет и суда нет !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Рицарство ти, ти съвсем ме взе за аджамия ;) Тези имена са от кой текст, от кои стихове (ако изобщо са от албигойската "Песен", за която говорехме)... От частта на Гилелм де Тудела или от втората част на "Песента" и прочие. Иначе и аз знам двама български царе с маджарски имена, но от от това българите не стават маджари.

После, много бързаш с етимологията. Първото, което даваш - Berzi - вероятно всъщност е Beziers (І, ст. 8, Безие, "r" не се чете, в провансалския текст Bezers), ако говориш с имена от "Песента". Е, нищо не пречи Безие да е оцеляло в някаква форма келтско име, например. Все пак голямото графство Тулуза спада горе-долу към старата Provincia Transalpina, където антични реалии се запазват доста по-дълго отколкото в остатъка от Галия/Франция.

Името Милон е засвидетелствано много пъти във френската история, ей сега се сещам за един Милон льо Бребан (може да е бил от Брабант, човекът), участник в Четвъртия поход, дето кацнал в Тракия вместо в Палестина. Подобно име има и у римляните - Цицерон примерно е писал реч Pro Milone в защита на някой си друг Милон. Е, какво, оня Милон от Рим и френските Милоновци все ли са хем траки, хем готи, хем българи? Аман вече, то това на нищо не прилича. Но дори французите да са българи (което те и не подозират до такава степен, че в езика им bougre днес означава "педал"), чудно защо не пишат на своята си българска глаголица, съставена от император Константин (чудно кога ли е имал време за кабинетна работа с толкова много граждански войни) а ползват латиницата.

Да не говорим, че "Милан" като име е чисто славянско, колкото и неприятно да ти звучи това - щото глаголи като "милуем" има в полски, руски и други не баш тракийско-скитски езици. Моля те, не ми казвай, че Милано е стара тракийска крепост, защото ще падна от стола. Може би знаеш, че това идва от Медиоланум, "град сред равнината".

Изиобщо препоръчвам да зарежеш народните етимологии и да се хванеш със сериозно писане на приказна фантастика - имаш дарба.

Но ето къде е връзката! Понеже българинът Константин е роден в Ниш, а всички Милоновци по света са българи, затова наследникът на Обреновичите е наречен Милан и напада България в лето Господне 1885-то... Пита се в задачата, какъв е цветът на клавиатурата на Глишев, ако глаголицата е съставена от Констанций Хлор?

Nagor не е Nagor, а най ми е, мамо, Navarra (Прол., ст. 3) в провансалския текст. Да прощаваш, ама трябва ли сега да ти обяснявам какво е туй кралство Навара и какъв точно шантав език приказват там. Не знам в Навара някой да пише на глаголица...

За името на Улфила. Разбира се, знаеш как се пише името: Wulfilas. Финалният s/z може да се дължи на индоевропейско окончание като в гръцки и латински. W в началото вероятно не се чете, така че няма защо да се тревожиш, че някой си бил произнесъл "Вулфила". Улфила си е човекът, а завършекът на името страшно напомня Тотила, Суинтила и Атила, та дори, ако щеш, Гаунило(н) от Бек, нормандския монах. Имаме очевиден германски корен, ама просто очеваден. Имаме вероятно германски завършек с една засвидетелствана (предполагаемо) хунска употреба. Какви ти тук траки, гети и прочие?

Това -ila(s/z) в края може да значи много неща - от умалителна форма на името до изгубило значението си междуметие, изразяващо удивление. Името Swintila например определено е свързано с глиган. Хоп, какво получихме? Засечка в име на две животни, споменавани често в именната система на германските народи - серий волк при Улфила и тлъст вепър при Суинтила.

Разбира се, винаги можеш да се утешиш с мисълта, че човекът е бил трак с гетско самосъзнание, но с готско име. Естествено, бил е православен, но е пиел "Ариана" и затова злите езици го обвиняват в ерес.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
За името на Улфила. Разбира се, знаеш как се пише името: Wulfilas. Финалният s/z може да се дължи на индоевропейско окончание като в гръцки и латински. W в началото вероятно не се чете, така че няма защо да се тревожиш, че някой си бил произнесъл "Вулфила". Улфила си е човекът, а завършекът на името страшно напомня Тотила, Суинтила и Атила, та дори, ако щеш, Гаунило(н) от Бек, нормандския монах. Имаме очевиден германски корен, ама просто очеваден. Имаме вероятно германски завършек с една засвидетелствана (предполагаемо) хунска употреба. Какви ти тук траки, гети и прочие?

Това -ila(s/z) в края може да значи много неща - от умалителна форма на името до изгубило значението си междуметие, изразяващо удивление. Името Swintila например определено е свързано с глиган. Хоп, какво получихме? Засечка в име на две животни, споменавани често в именната система на германските народи - серий волк при Улфила и тлъст вепър при Суинтила.

Разбира се, винаги можеш да се утешиш с мисълта, че човекът е бил трак с гетско самосъзнание, но с готско име. Естествено, бил е православен, но е пиел "Ариана" и затова злите езици го обвиняват в ерес.

Фантазирате си Глишееев !!!

Страшно бъгави инсинуации , започнахте да предлагате .

Даже не знаете ,че шведско-немските инсинуации предлагат Йордан - Йорнанд за свиня.

Апропо, Стига с тия свински истории!!!!!!!!

Немското име завършва на на - Н , А НЕ НА -ИЛ .

В старобългарския, готския,хунския имаме ясно индикирани имена завършващи на - ИЛ

старобългарски - Сиезила, Мезила, Зурила

новобългарски - БОРИЛ - български цар от XIII в. , Божил , МОМЧИЛ - управител в Родопите от XIV в. , Строил , Владил , Людмил

готски - УРФИЛА ( ИМЕННО С ''Р'' , ЗАЩОТО Е НАМЕРЕН ПЕЧАТ НА УРФИЛА А НЕ НА УЛФИЛА) .

ХУНСКИ - Атила, Бливила, Фроила, Оптила

Накрая сигурно мислите ,че индикирания култ в Мизия и Тракия към светеца ЛУП-ОС , е на обичния ви Немски епископ Урфила .

Много сте далече ,драги, Луп е слугата и истинския последовател на св. Димитър, чийто разпространен култ на Балканите е всеизвестен.

Та неговия слуга с латински номен , не се знаят другите му имена , раздава имота и парите на св. Димитър и след това сам е убит от гонителите на християнството.

Това е култа към ЛУПОС- Вълка , а не към някакъв си епископ кръстен на Вълк.

И друг път съм го писал , както е казвал , далматинския епископ канониста на 20 -ти век, - епископ Никодим Милаш

''Яко ВУК, ПАСТИР ЕСТЬ !!!"" - ПОКРЪСТИТЕЛЯТ НА НЕМЦИТЕ Е ВЪЛКА !!!!!

ЧУДО НА ЧУДЕСАТА , ГЛИШЕВСЪН !!!!

От елементарно , по-елементарно !!

Редактирано от RIZAR
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Рицар, съсредоточи се върху кодекса. Не ти обсъждаме цялата теория.

Малко със закъснение нещо, на което се натъкнах, за Сребърната Библия: от 1569 се появяват сведения за нея, 1597 за пръв път е наречена "Codex Argenteus" в книга за готския на холандеца Бонавентура Вулканиус, който добавя и няколко кратки примера от нея с транскрипция и превод на латински. 1602 година друг холандец, Янус Грутер публикува в "Inscriptiones antiquae" два по-солидни откъса. Грутер ги е извлякъл от рисунките на небезизвестния Меркатор, който му казал, че "във Верден има един много стар ръкопис, написан преди около 1000 години върху пергамент със златни и сребърни букви и съдържащ творбите на четиримата евангелисти, за съжаление оръфан и разкъсан и поради незнанието на подвързвача събран без всякакъв ред". Йохан Рудолф Глаубер е роден през 1604 г....

Опит за фалшификация наистина е правен (между 1670 и 1680 - фалшификаторът е успял да увреди само няколко листа) и може би това е навело някои видни изследвачи на мисълта, че целия кодекс е великошведска измишльотина.

А има и още поне десетина свързани текста на готски и те са на същия език като Сребърния Кодекс (да не говорим, че един пасващ на останалите лист от Библията, вероятно отделен от тях още през VIII.-IX. век, е намерен през 1970 в катедралата в Шпайер (Германия) ).

За ''кодекса'' да се изказват химиците, аз не разбирам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
За ''кодекса'' да се изказват химиците, аз не разбирам.

Писането със сребърни или златни букви не е било никакъв проблем - в антични и средновековни ръководства са запазени десетки рецепти за такива мастила - обикновено металът се разтваря с живак или се ползва метал на прах с някакво свързващо вещество - белтък, смола и пр.

Да не говорим, че като изкуствовед Чилингиров не може да не знае колко популярни са били през периода, към който се датира Сребърният кодекс, ръкописи, изписани със сребро и злато върху оцветен с пурпур пергамент.

Гръцки:

post-5121-1265728030_thumb.jpg

post-5121-1265728056_thumb.jpg

Латински:

post-5121-1265728156_thumb.jpg

post-5121-1265728185_thumb.jpg

post-5121-1265728118_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Рицарство ти, ти съвсем ме взе за аджамия ;) Тези имена са от кой текст, от кои стихове (ако изобщо са от албигойската "Песен", за която говорехме)... От частта на Гилелм де Тудела или от втората част на "Песента" и прочие. Иначе и аз знам двама български царе с маджарски имена, но от от това българите не стават маджари.

После, много бързаш с етимологията. Първото, което даваш - Berzi - вероятно всъщност е Beziers (І, ст. 8, Безие, "r" не се чете, в провансалския текст Bezers), ако говориш с имена от "Песента". Е, нищо не пречи Безие да е оцеляло в някаква форма келтско име, например. Все пак голямото графство Тулуза спада горе-долу към старата Provincia Transalpina, където антични реалии се запазват доста по-дълго отколкото в остатъка от Галия/Франция.

Името Милон е засвидетелствано много пъти във френската история, ей сега се сещам за един Милон льо Бребан (може да е бил от Брабант, човекът), участник в Четвъртия поход, дето кацнал в Тракия вместо в Палестина. Подобно име има и у римляните - Цицерон примерно е писал реч Pro Milone в защита на някой си друг Милон. Е, какво, оня Милон от Рим и френските Милоновци все ли са хем траки, хем готи, хем българи? Аман вече, то това на нищо не прилича. Но дори французите да са българи (което те и не подозират до такава степен, че в езика им bougre днес означава "педал"), чудно защо не пишат на своята си българска глаголица, съставена от император Константин (чудно кога ли е имал време за кабинетна работа с толкова много граждански войни) а ползват латиницата.

Да не говорим, че "Милан" като име е чисто славянско, колкото и неприятно да ти звучи това - щото глаголи като "милуем" има в полски, руски и други не баш тракийско-скитски езици. Моля те, не ми казвай, че Милано е стара тракийска крепост, защото ще падна от стола. Може би знаеш, че това идва от Медиоланум, "град сред равнината".

Изиобщо препоръчвам да зарежеш народните етимологии и да се хванеш със сериозно писане на приказна фантастика - имаш дарба.

Но ето къде е връзката! Понеже българинът Константин е роден в Ниш, а всички Милоновци по света са българи, затова наследникът на Обреновичите е наречен Милан и напада България в лето Господне 1885-то... Пита се в задачата, какъв е цветът на клавиатурата на Глишев, ако глаголицата е съставена от Констанций Хлор?

Nagor не е Nagor, а най ми е, мамо, Navarra (Прол., ст. 3) в провансалския текст. Да прощаваш, ама трябва ли сега да ти обяснявам какво е туй кралство Навара и какъв точно шантав език приказват там. Не знам в Навара някой да пише на глаголица...

За името на Улфила. Разбира се, знаеш как се пише името: Wulfilas. Финалният s/z може да се дължи на индоевропейско окончание като в гръцки и латински. W в началото вероятно не се чете, така че няма защо да се тревожиш, че някой си бил произнесъл "Вулфила". Улфила си е човекът, а завършекът на името страшно напомня Тотила, Суинтила и Атила, та дори, ако щеш, Гаунило(н) от Бек, нормандския монах. Имаме очевиден германски корен, ама просто очеваден. Имаме вероятно германски завършек с една засвидетелствана (предполагаемо) хунска употреба. Какви ти тук траки, гети и прочие?

Това -ila(s/z) в края може да значи много неща - от умалителна форма на името до изгубило значението си междуметие, изразяващо удивление. Името Swintila например определено е свързано с глиган. Хоп, какво получихме? Засечка в име на две животни, споменавани често в именната система на германските народи - серий волк при Улфила и тлъст вепър при Суинтила.

Разбира се, винаги можеш да се утешиш с мисълта, че човекът е бил трак с гетско самосъзнание, но с готско име. Естествено, бил е православен, но е пиел "Ариана" и затова злите езици го обвиняват в ерес.

:good:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Относно Филипи или Филипопол и двата града са тракийски . За първи път са присъидинени към държавата Македония едва при Филип II.

Ами не. Филипи е в провинция Македония, а Филипопол в провинция Тракия. Освен това Филипопол по времето на апостол Павел е бил току-що присъединен към Римската империя и е представлявал някаква мизерна паланка намайната си в най-забутаната провинция на империята. В Деянията на апостолите изрично се казва, че апостол Павел е бил във Филипи в Македония, е във Филипопол в Тракия

Градове като Солун, Филипопол и Филипи са били населявани от римски колонисти, местното население от трако-македонци и елини.Освен тях къде временно, къде постоянно са населявани и от трибали и други траки, крайдунавски гето-даки, дарданци и туняти и други илири, келти и галатийци от Мала Азия, фриги (такава е била първата християнска в Европа - ЛИДИЯ ) и юдеи. Към тях можем да прибавим евентуално някои сиро-финикийци търговци и египтяни.

По времето на апостол Павел няма данни във Филипопол да е имало македонци, трибали, гето-даки, дараданци, тунати, илири, келти, галатийци, фриги, сиро-финикийци, египтяни и евреи.

Докато Филипи все пак не е такъв голям град, че и до днес търсят ЗАТВОРА НА АПОСТОЛ ПАВЕЛ И НЕ МОГАТ ДА ГО ОТКРИЯТ, ТО ФИЛИПОПОЛ Е ДАЛЕЧ над неговото ниво .

А да не би в Пловдив да е открит въпросният затвор?

Това лято полуидиотите в Пловдив "окриха" тунел по който е минавал апостол Павел. Само че има един малък проблем - тунелът е от... VІв. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А. За Филипи . Апостол Павел не е бил във Филипи ,а във Филипопол. Там се е състояла една Сталинградска битка и ако апостол Павел бе ходил там надълго и нашироко в стила на древните щяха да обясняват,че край този град е била битката на Марк Антони и Октавиан Август с убийците на Цезар Брутус и Лонгинус и как някой от загиналите в тази битка го е извикал.И нямаше как гърците да пропуснат да се хвалят само как в този прочут град дето е определил судбите на империята е дошъл между другото апостол Павел,като щяха да наблягат на битката щото Атинската школа е затворена в 529 г.

Б. За съществуването на "германци" след 2-3 век.НЯМА НАУЧНИ СВЕДЕНИЯ.

1.Няма нито един ДОКУМЕНТИРАН случай в историята,на папирус,стела,хартия и т.н. който да посочва за завърнал се ГЕРМАНЕЦ в ГЕРМАНИЯ след завършване на Римската си служба . НЯМА

2. Германците от Римската армия ,за двадесет -тридесет години били забравили родния си германски . Когато Юлиан трпбва да говори с едно германско преме ,НИТО ЕДИН от неговите офицери не знаел ГЕРМАНСКИ и се налага търсене и използване на преводач.

2. Всички заселени на запад наречени в Нотоцията САРМАТИ упорито се наричат днес ГЕРМАНЦИ.

На какъв език е била преведената Библия за тези "германци".

Немската наука много добре е разбрала сериознастта на ситуацията и затова днес рови в България и трябва да докаже ,че Гетите са Германци.

В. В Отговорите папа Николай разбираме .че българите искат от него светски закони и книги. Като казва и че е давал по пратеници някои книги . На какъв език са превеждани тези книги и как са прилагани от българите в практиката. На валахико,илирийски,далматински ,рутенски,дакийски ?

Българите питат какво да правят със САРАЦИНСКИТЕ КНИГИ. Те нямат в главата си мозък колкото едно витамин Це ,че да питат ако тези книги са НЕХРИСТИЯНСКИ. Тези Сарацински книги са ХРИСТИЯНСКИ тоже и въпроса е те на какъв ЕЗИК са били преведени и разпространени -На валахико,илирийски,далматински ,рутенски,дакийски ?

И тук възниква въпроса къде в кой документ ,на стенопис и т.н. е написано че св.св. Константин Кирил и Методи са изобретили КИРИЛИЦАТА.откъде възниква това название. От Въздуха !

И Симеон Велики само направил Царство и изведнъж всички книги ,закони и т.н. от официалния гръцки на другия ден били вече на КИРИЛИЦА преведени от тия тримата дето не заминали с него в поредната му война.

Г. Нека да не бъркаме истории за различни личности извършвали покръствания и по късно компилирани и съшити с една ,с това което е св.с.св. Константин Кирил и Методи.

Събрани са и са съшити истории отнасящи се за различни лица и този нов герой е наименован св, Константин Кирил и Методий.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А. За Филипи . Апостол Павел не е бил във Филипи ,а във Филипопол. Там се е състояла една Сталинградска битка и ако апостол Павел бе ходил там надълго и нашироко в стила на древните щяха да обясняват,че край този град е била битката на Марк Антони и Октавиан Август с убийците на Цезар Брутус и Лонгинус и как някой от загиналите в тази битка го е извикал.

На агората във Филипопол пък навремето са продавали много хубава леблибия и апостол Павел ако беше ходил във Филипопол, то древните на дълго и широко щяха да обясняват колко хубава леблибия имало и как апостол Павел специално дошъл да си купи от нея.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На агората във Филипопол пък навремето са продавали много хубава леблибия и апостол Павел ако беше ходил във Филипопол, то древните на дълго и широко щяха да обясняват колко хубава леблибия имало и как апостол Павел специално дошъл да си купи от нея.

На агората точно във Филипопол пък навремето е имало САМО един българин Костас Гърчето.

Вся осталная сволоч са били гръкомани и са си хрупали леблебията и са си говорели за величието на Хелас.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Ами не. Филипи е в провинция Македония, а Филипопол в провинция Тракия. Освен това Филипопол по времето на апостол Павел е бил току-що присъединен към Римската империя и е представлявал някаква мизерна паланка намайната си в най-забутаната провинция на империята. В Деянията на апостолите изрично се казва, че апостол Павел е бил във Филипи в Македония, е във Филипопол в Тракия

Ако не се заяждаше постоянно с мене , щеше да кажеш , че Филипи си е Кренидес и си е бил тракийски до средата на IIIв. ,когато за първи път го овладява Филип II Македонски .

Македонският цар Касандър основал в 315 г. преди Христа града Тесалоника (Солун) и го нарекъл така по името на жена си, сестра на Александър Велики. В новия град Касандър преселил жителите на съсипаните от него двадесет и шест градчета, които лежали по бреговете на Солунския залив и на Халкидическия полуостров. От тия градчета географът Страбон (кн. VII, фрагмент 24) отбелязва само шест: Аполония, Халастра, Терма, Гераскос, Енея, Кисос. Жителите на тоя край по онова време били тракийци и гърци колонисти. Логографът Хекатей от Милет (VI—V в. пр. Хр.) съобщава, че населението на Халастра било тракийско, а туй на Терма — тракийско и гръцко. Тукидид (IV, 109), като говори за източната издънка на Халкидика, именно за Анте (сега Света гора), изрично подчертава, че нейните градове били населени със смесица варварски племена, говорещи два езика, т. е. тракийски и гръцки.

Още и смяташ Кренидес за македонски град??? Ако на 100 км на изток са живяли траки, а главното светилище на бесите е на по-малко от 150 км . Сигурно ще твърдиш ,че Кренидес е в Македония.

И какво като е в провинция Македония ???Да си ме чул, случайно, да казвам ,че е извън нея ??? Или искаш да ни заповядаш , че провинциалните граници в Римската империя са отразявали (вкл. и за Македония) до съвършенство техните етнически граници .

Филипопол е имал пристанище , това поне археолозите го разкриха. А Филипи не е имал .

Наскоро , например , в научните среди се утвърди и мнението ,че апостол Павел не е бил на Малта , а на един гръцки остров. Ако рицарите- хоспиталиери , не бяха намерили последния си пристан на о-в Малта, в Библията въобще нямаше и да се спомене.

По времето на апостол Павел няма данни във Филипопол да е имало македонци, трибали, гето-даки, дараданци, тунати, илири, келти, галатийци, фриги, сиро-финикийци, египтяни и евреи.

Прав си , съотнесох към Солун и градовете на Филип - Филипи и Филипопол. Пропуснах да ги диференцирам. Поне за втория се знае , че е имало траки и фригийци ,които са обслужвали местния римски елит, а за юдеи във Филипопол също има данни. В този град е построена една от най-големите синагоги на Балканите, което автоматически не означава ,че тя е съществувала, когато ап. Павел е проповядвал.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Прав си , съотнесох към Солун и градовете на Филип - Филипи и Филипопол. Пропуснах да ги диференцирам. Поне за втория се знае , че е имало траки и фригийци ,които са обслужвали местния римски елит, а за юдеи във Филипопол също има данни. В този град е построена една от най-големите синагоги на Балканите, което автоматически не означава ,че тя е съществувала, когато ап. Павел е проповядвал.

Може да си сигурен че въпросната синагога по времето на апостол павел не е съществува.

Колкото по въпроса за Филипи и Македония и къде е бил апостол Павел - ти да не би да се съмняваш в написаното в Библията? Как въобще си успял да завършиш семинарията :post-20645-1121105496:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Отговорите гл. 30

"За оня който неволно убие човек,отреждаме онова,което отреждат свеяените правила.А ТЯХ ТРЯБВА ДА ИМА ВИНАГИ ПРЕД СЕБЕ СИ ПОД РЪКА ,ВАШИЯТ ЕПИСКОП НАСТАНЕН У ВАС."

Какво казва папата,че има епископ настанен у Българско,при тях,не че ще бъде изпратен или който ще ви бъде назначен или който ще ви бъде настанен!

Какво да кажеме за печата "ИСАИЯ ЕПИСКОП НА БЪЛГАРИЯ" ,който не се вписва в установените представи за висшето българско духовенство от периода.Кръстовидния монограм е различен от тези с Богородица на българските сановници известни от преди и подредили удобно клира.Билик (1997 ,364 ) дава ранна датировка на аналогии в подобни паметници VI-VII век .

Йорданов (2001,19,21,74) го свързва с с печатите на Тервел и Телериг и един О Ужас БАГАТУР ВАСИЛЕВС НА БЪЛГАРИТЕ ! само още един ВАСИЛЕВС ни трябваше та втасахме. Кой е тоя поред четвърти -пети ?

Омуртаг 1 или 2 ,този БАГАТУР ВАСИЛЕВС НА БЪЛГАРИТЕ 1 или две, Симеон 3 , петър и той гледам се е самопровъзгласил за василевс и като баща си е започнал да си самонапечатва василевски печати без да упоменава,че бил на БЪЛГАРИТЕ само василевс.То крушата не пада по-далече от дървото.

И какво става сега,печатите са на официалния гръцки,ама епископа на кой език им е чел службата ?

post-4727-1265742704_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Натан, само да те помоля , дай , ако обичаш цялата статия в ПДФ вариант за епископ Исая, както направих , аз със статията на Рашев. Знам , че е малко играчка, но все пак ще бъде интересно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Натан, само да те помоля , дай , ако обичаш цялата статия в ПДФ вариант за епископ Исая, както направих , аз със статията на Рашев. Знам , че е малко играчка, но все пак ще бъде интересно.

Да ще го направя,нямах го на български досега,затова не го сложиш. Забелязваш ли в печата отгоре Оня знак. (един от двата на ИЦА.)

Дали не трябва Анастасий Библиотекар да го е познавал лично този епископ Исайа.Или той само Кирил и Методий помни. Изданията на Библиотекара са 0т 1886 г , до това от ЛИБИ нямали достъп,от 1892 г и от Хронографията на Теофан 1885 г. Много убедително познанство на Библиотекаря с Братята.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...