Отиди на
Форум "Наука"

Експедиция Тангра - ТанНаКра 2 - Циркът продължава


Recommended Posts

  • Потребители

Добре, освен силно съмнителният прочит на монограма, има ли някакви други доказателства в подкрепа на хипотезата, че погребението е на Аспарух?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 748
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител

Стилът на украшенията се смята за характерен за прабългарите. Освен това, предшественикът и наследникът на Аспарух също са използвали подобен монограм:

post-5781-1278760535,6415_thumb.jpg

Освен това, според Теофан Аспарух е владеел и земите оттатък Дунав до Днепър и Днестър.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Стилът на украшенията се смята за характерен за прабългарите. Освен това, предшественикът и наследникът на Аспарух също са използвали подобен монограм:

post-5781-1278760535,6415_thumb.jpg

Освен това, според Теофан Аспарух е владеел и земите оттатък Дунав до Днепър и Днестър.

И от кой точно се "смята" че стилът е характерен за прабъгарите? Че монограмът е подобен, това е ясно - все пак става въпрос за византийски монограми

Теофан не е писал, че Аспарух е владял земите оттатък Дунав до Днестър. Нека не си измисляме.

Link to comment
Share on other sites

Ако монограмът наистина е на Еспор (ЕСПОРОY),би трябвало да изглежда някак си така:

Аз по-скоро виждам вариант № 4 от по-горе, като сигмата е дясното рамо на У и дъгичката на Р под хоризонталната черта, която остава да е някакъв декоративен елемент.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Всъщност това е разчитането на Прицак и при него се върви отдясно наляво и нагоре - Е, горе - С, вляво-долу - П, долу, по средата - О, горе по средата - Р - ЕСПОР.

Това е един от баналните монограми за името ΠΕΤΡΟΥ, така че всякакви други интерпретации, колкото и да са "родолюбиви", са крайно съмнителни.

post-5121-1278762690,5178_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И от кой точно се "смята" че стилът е характерен за прабъгарите? Че монограмът е подобен, това е ясно - все пак става въпрос за византийски монограми

Теофан не е писал, че Аспарух е владял земите оттатък Дунав до Днестър. Нека не си измисляме.

Теофан:

...Най-сетне третият от тези братя, наречен Аспарух, като преминал Днепър и Днестър, по-северни от Дунав реки, и като завзел Оглоса, заселил се между тази река и онези...

За стила аз разбрах от коментарите за открадването на колана от Ветрен, който прилича на сниманите украшения от Вознесенска.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Теофан:

За стила аз разбрах от коментарите за открадването на колана от Ветрен, който прилича на скицираните украшения от Вознесенска.

Много хубаво, че цитираш извора :) Сега обърни внимание, че се казва "преминал", т.е. минал транзитно през тези територии, чак за Онгъла се казва "завзел", т.е. трайно настанил.

Колкото за идентичността Ветренската и част от Вознесенските апликации - ами да идентични са. Но това че Ветренската е открита в България, не е прави автоматично българска. Освен това модата с апликациите сред варварите в степите не надетническа, т.е. едни и същи накити е срещат при различни варвари, като съвсем друг е въпрос че са правени от ромеи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В часовете по Марксизъм и Ленинизъм не ви ли учиха че чисти раси няма никъде? Монголоидни примеси се откриват не в Североизточна България а в цяла Източна и Централна Европа. Е и? Прабългарите са толкова Монголоиди колкото колегите ти в казармата или университета.

Нямало сред тях чисти Европеиди но чисти Монголоиди имало :P Брей акъл море глава шамандура. Това тия пиздоглазите не ти ли го казаха в казармата? :tooth:

лай лай лай лай

о ми аморе

Освен марксизъм и ленинизъм са ме учили и на други работи, ако щеш вярвай.

Ако и ти беше учил в университет щеше да знаеш че освен марксизъм и ленинизъм ние социолозите учим и социална антропология примерно.

Ето едно изследване в Италия от 1942г.

Вярно е че е старо, но ценното му е че е правено по времето когато е имало по добре обособени остатъци от старите български общности и са се постарали доколкото могат да ги изолират.

Прочетете заключенията особено в 4-та глава.

http://ziezi.tripod.com/amico/bkn4.htm

http://ziezi.tripod....amico/amico.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Много хубаво, че цитираш извора :) Сега обърни внимание, че се казва "преминал", т.е. минал транзитно през тези територии, чак за Онгъла се казва "завзел", т.е. трайно настанил.

Колкото за идентичността Ветренската и част от Вознесенските апликации - ами да идентични са. Но това че Ветренската е открита в България, не е прави автоматично българска. Освен това модата с апликациите сред варварите в степите не надетническа, т.е. едни и същи накити е срещат при различни варвари, като съвсем друг е въпрос че са правени от ромеи.

И накрая се казва, че се заселил между тази река (Дунав) и онези.

За приликите в украшенията - да, не може да се каже автоматично, че са български, но самото съществуване на такава прилика би трябвало да даде основания за по-детайлно изследване. А освен едни черно-бели стари снимки - на Бешевлиев, ако не се лъжа - нищо друго няма за Вознесенските украшения.

Освен това прабългарите са взаимодействали много с Византия в този период - на Кубрат, Аспарух и Тервел, логично е да са прихванали нещо и от Византийската култура - монограма.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И накрая се казва, че се заселил между тази река (Дунав) и онези.

За приликите в украшенията - да, не може да се каже автоматично, че са български, но самото съществуване на такава прилика би трябвало да даде основания за по-детайлно изследване. А освен едни черно-бели стари снимки - на Бешевлиев, ако не се лъжа - нищо друго няма за Вознесенските украшения.

Освен това прабългарите са взаимодействали много с Византия в този период - на Кубрат, Аспарух и Тервел, логично е да са прихванали нещо и от Византийската култура - монограма.

Направо не мога си обясня, защо пренебрегваш сведението, че Аспарух е загинал на Дунав?! Ами това са реалностите в изворите и теориите трябва да се съобразяват с изворите, всичко останало е фентъзи.

Че прабългарите са прихванали нещо от ромеите, прихванали са, ама аз поне незнам Аспарух да се е казвал Петър. Също така доколкото знам, като влизали в бой носили копие с конска опашка, а не със сребърни орли. Също така не се сещам в старобългарското изкуство някъде да има изображение на орел със змия. По-горе се каза неколколократно "ама орела не прилича на римските" да, на римските от І-ІІІв. може и да не прилича, обаче коя друга армия използвала такива фигурки?

Колкото и неприятно да е на някои, съкровището от Вознесенка не е гробът на Аспарух, а освен това целият ритуал там няма нищо общо с българските обичаи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз нямам амбиции да доказвам категорично, че във Вознесенка е бил погребан Аспарух .

Само смятам, че след като доста следи насочват към евентуален български произход на погребението във Вознесенка е редно българската наука да му отдели някакво внимание. Дори и след опостушенията на войната все нещо е останало освен този орел.

Направо не мога си обясня, защо пренебрегваш сведението, че Аспарух е загинал на Дунав?!

Български апокрифен летопис (XI в. ): „Цар Испор царува на българската земя 172 години и след това го погубиха измаилтяните на Дунава. "

Не пренебрегвам това сведение, но не мисля, че трябва да се задоволяваме само с него.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това е един от баналните монограми за името ΠΕΤΡΟΥ, така че всякакви други интерпретации, колкото и да са "родолюбиви", са крайно съмнителни.

post-5121-1278762690,5178_thumb.jpg

Да,след този пост вече нямам съмнения,че на монограма е изписано именно "ПЕТPOY", вярвам и всички останали са се убедили,че няма никакъв "ЕСПОР" там :post-20645-1121105496:

По този начин единственото "доказателство",което сочи връзка към Аспарух просто се оказва пълна фантасмагория.Дори да приемем датировката от VII в.,сигурно има стотици незнайни предводители,в това число и български,погребани в степта там,и погребението при Вознесенка да е именно едно от тях.

А несъстоятелността на хипотезата "Еспор" би трябвало да ни радва,защото това повишава вероятноста Аспарух да е бил погребан някъде на територията на днешна България и гробът му рано или късно да бъде открит.

ПП

Прикачвам две фотографии на орлето от самия музей,за съжаление с ниска резолюция,но пак е нещо

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

По-горе се каза неколколократно "ама орела не прилича на римските" да, на римските от І-ІІІв. може и да не прилича, обаче коя друга армия използвала такива фигурки?

Кой ти е казал. че орелът е "използван" в армията?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Между другото,ето какво орле е намерено в Украйна от любител на съкровища :bigwink:

Стилистично е доста сходен с орлето от Вознесенка.Снимките ги взех от един форум,коментарите там в общи линии се разделят на две - римски(ромейски) военен щандарт; просто декоративен предмет

Link to comment
Share on other sites

Аз нямам амбиции да доказвам категорично, че във Вознесенка е бил погребан Аспарух .

Само смятам, че след като доста следи насочват към евентуален български произход на погребението във Вознесенка е редно българската наука да му отдели някакво внимание. Дори и след опостушенията на войната все нещо е останало освен този орел.

Български апокрифен летопис (XI в. ): „Цар Испор царува на българската земя 172 години и след това го погубиха измаилтяните на Дунава. "

Не пренебрегвам това сведение, но не мисля, че трябва да се задоволяваме само с него.

Тук измаилтяни са хазарите, а те никога не са воювали насам, така че дори и Апокрифът потвърждава нашата теория!

Link to comment
Share on other sites

Да,след този пост вече нямам съмнения,че на монограма е изписано именно "ПЕТPOY", вярвам и всички останали са се убедили,че няма никакъв "ЕСПОР" там :post-20645-1121105496:

По този начин единственото "доказателство",което сочи връзка към Аспарух просто се оказва пълна фантасмагория.Дори да приемем датировката от VII в.,сигурно има стотици незнайни предводители,в това число и български,погребани в степта там,и погребението при Вознесенка да е именно едно от тях.

А несъстоятелността на хипотезата "Еспор" би трябвало да ни радва,защото това повишава вероятноста Аспарух да е бил погребан някъде на територията на днешна България и гробът му рано или късно да бъде открит.

ПП: Прикачвам две фотографии на орлето от самия музей,за съжаление с ниска резолюция,но пак е нещо.

А какво стана с буквите на крилото?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А какво стана с буквите на крилото?

Твърди се,че на крилото имало династичен знак на Дуло,а също и някакви руни,но не мога да намеря снимки,за да видим какво наистина има там

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тук измаилтяни са хазарите, а те никога не са воювали насам, така че дори и Апокрифът потвърждава нашата теория!

В извора ясно пише Дунав.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Твърди се,че на крилото имало династичен знак на Дуло,а също и някакви руни,но не мога да намеря снимки,за да видим какво наистина има там

На крилата няма нищо.

Link to comment
Share on other sites

В извора ясно пише Дунав.

Тогава кои са тези измаилтяни, да не би да са арабите или може би турците?

Link to comment
Share on other sites

Твърди се,че на крилото имало династичен знак на Дуло,а също и някакви руни,но не мога да намеря снимки,за да видим какво наистина има там

Опитай от научно-перверзния пасквил на Счетоводителя, наречен кой знае защо "Древнобългарска епиграфика"!??

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Също така не се сещам в старобългарското изкуство някъде да има изображение на орел със змия.

Има- в някаква охридска църква, както и в сандъка от Терачина. За последния вероятно не е български, но пък съдържа типично алански изображения, които при византийците не се срещат.Последното силно навежда на мисълта да степен произход (не казвам непременно български)

1.Във Вознесенска не се знае дали изобщо става въпрос за погребение, тъй като няма открити нито кости, нито пък има следи от трупоизгаряне.

2.Относно византийският произход на орлето, това си е 100% фентъзи. Досега няма открити подобни византийски орлета. Във Византия орелът(поне до ХІ в) не е бил чак толкова на мода,а за войската няма абсолютно никакви доказателства.Псевдокодин (макар и от ХІV в, когато двуглавият орел вече е разпространен) пише че на византийските бойни знамена имало изобразени светци. Тезата че бил навръшник на щандарт също е измислица, тъй като няма никакви следи фигурката де е прикачвана към нещо. Освен орле има открита и още една фигурка на лъв. Вероятно това са някакви степни талисмани.Монограмът явно е добавен вторично, възможно и да е бил събственост на някой покръстен варварин или пък за опрделено време и на някой византиец.Никой не знае през колко ръце е минал, за да стигне до Вознесенска.

3. Относно Аспарух всичко е крайно съмнително и най-веорятно е красива измислица от патриотична подбуди.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...