Отиди на
Форум "Наука"

Африканският произход на прабългарите


Recommended Posts

  • Потребители

Крайно време е да бъде разкрита истината за произхода на (пра)българите, която повече от век и половина вълнува родните историци. Търсенето обаче досега винаги е било в неправилна посока, заблудено поради идеологически и политически пристрастия. Славяни и хуни, сармати и тюрки, какви ли не племена са били посочвани за наши предци, а прародината ни е безогледно търкаляна насам-натам из обширни територии в Европа и Азия. Исторически и археологически сведения биват безразборно подбирани, манипулирани и укривани, за да се нагодят към някоя от битуващите теории, и хора без каквито и да било лингвистични познания смело се впускат в умопомрачителни етимологични разигравания и еквилибристики. Но към историята, както мъдро е казал един древен историк, трябва да се пристъпва без злост и пристрастие.

С това намерение отварям тази тема, в която ще излагам необорими - макар и нелицеприятни за предубедените ираномани и тюркофили - доказателства за североафриканския произход на българите.

Всеки, който има и най-бегла представа за прабългарите, е запознат с т. нар. "Анонимен хронограф от 354 г.", безценен паметник, обявяван от някои учени дори за най-ранното свидетелство, споменаващо българите. Колцина обаче - дори сред представителите на научната общност - са благоволили да споменат какво съобщава този текст за местата, където били заселени българите, непосредствено след упоменаването на техния прародител Ziezi? Но нека оставим самия текст да говори - той е по-красноречив от хилядите страници писания за българите на пристрастни наши учени и псевдоучени, изникнали напоследък като гъби след дъжд.

Илюстрация от единствения ръкопис на "Анонимния хронограф", запазил сведението за българите (ръкописът е изготвен в началото на ХVІ в. в Нюрнберг, а понастоящем се съхранява в Австрийската национална библиотека)

post-5121-049598100 1296066325_thumb.png

И така, ето какво е написано в този основополагащ за българската история текст:

"Зиези, от когото са българите. Имената на техните области са: Египет; Етиопия, която е обърната към Индия; и другата Етиопия, откъдето тръгва Червената река, която е обърната на изток; Тебаида; Либия, която се простира чак до Кирена, която е Пентаполис; Мармарика; Сирта, Насцимения, Тавтамеите; Либия Лектимагна (т. е. от град Лептис Магна), която се простира до Малка Сирта; Нумидия, Масирис; [те живеят в Скитополис, който е в земята Салем Ханаан в областта Сихем при град Салем, където царува Мелхиседек, жрец на Всевишния;] (тази фраза е очевидна интерполация в текста) и Мавритания, която се простира чак до стълба на Херкулес (Гибралтарския пролив)".

Защо ли това сведение за североафриканската прародина на българите се укрива, след като то намира блестящо потвърждение и в един домашен извор, а именно т. нар. "Български апокрифен летопис", представляващ едно от малкото оригинални исторически съчинения на средновековната българска литература?

"И тогава след него се намери друг цар в българската земя, детище, носено в кошница 3 години, на което се даде име Испор цар; той прие българското царство. И този цар създаде велики градове: на Дунава Дръстър град; създаде велик презид от Дунава до морето, той създаде и Плиска град. И този цар погуби голямо множество измаилтяни. И този цар насели цялата Карвунска зема, и бяха прочее преди това етиопци (и оубо бѣхоу прѣждє єθїопи)."

И тъй, значи българите преди цар Испор (Аспарух) били етиопци. Тук мнозина ще скочат с аргумента, че, видите ли, името на самия Аспарух било иранско (а според тюркофилите дори тюркско?!). Ираноманите обичат да подхвърлят разни имена като Аспар, Аспург и пр., според тях несъмнено доказващи иранската същност на владетеля, смятан за основател на Дунавска България. Каква обаче е истината за тези имена? По-схватливите читатели вече са се досетили, че и тук пътищата водят към Северна Африка. Разбира се, тази информация е премълчана в изследванията на българоведите - те не пропускат да цитират името на аланина Аспар от V в. сл. Хр., но никога не споменават, че първият документиран в изворите носител на името Аспар е живял още през ІІ в. пр. Хр. в Северна Африка, а по народност е бил нумидиец, както изрично посочва прочутият римски историк Салустий ("Войната с Югурта", 108):

"При Бокхус (царят на Мавритания) тогава (105 г. пр. Хр.) се намирал един нумидиец, по име Аспар (Aspar), който бил в много близки отношения с царя..."

Споменавайки Аспар и мавъра Бокхус, веднага се сещаме за един друг Мавър, сподвижник на българския владетел и брат на Аспарух Кубер, обозначен в своя печат като "Мавър, патриций и архонт на сермесианите и българите". Фактът, че името Мавър обозначава североафрикански произход, вече бе установен в специална тема във форума, затова тук няма нужда да бъдат повтаряни аргументите за него.

Печатът на Мавър

post-5121-014259400 1296066856_thumb.jpg

Но нека се обърнем и към археологическите данни за българи в Северна Африка. Поколения български учени спорят за произхода на прословутия прабългарски знак IYI, привеждайки мними негови паралели из дебрите на Азия и Европа. Те обаче само откъслечно го наподобяват, за разлика от идентичния знак, отлично засвидетелстван в надписи и произведения на изобразителното изкуство в Северна Африка.

Ще се огранича с две римски мозайки от територията на днешен Тунис.

Първата, от кр. на ІІІ - нач. на ІV в., ни показва совата, очевидно символизираща българина като носител на висша мъдрост, а в двата края виждаме прабългарския символ. Над изображението четем стих, който ни разкрива цялостното значение на композицията:

"Птици се пукат от завист, на совата хич не й пука."

(Invidia rumpuntur aves neque noctua curat.)

Без съмнение птиците олицетворяват народите, завиждащи на българското величие, които с безсилни крясъци се опитват да смутят совата, т. е. България, но тя невъзмутимо стои и гледа техния крах, съпровождащ славния й път във вековете като носител на култура и държавност.

noctuamosaic.jpg

Тук някой ще каже: Добре, символът IYI е свързан със Северна Африка, но ние имаме и други държавни символи. Ще отговорим и на тези скептици със следващото изображение от мозайка, съчетаващо трите основни символа на българите - (1) вече споменатият IYI, (2) конската опашка (използвана от българите като знаме според отговорите на папа Николай до българите), и (3) лъвът, оцелял като наш символ през Първото и Второто българско царство, та чак до съвременната ни Република България.

post-5121-053208500 1296067334_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 167
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор

Хехе, с нетърпение очаквам коментарите на тюркофили и ирановъди :)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Аз още на 28 октомври 2009 г. плахо дадох прощъпулника на така добре развитата от доблестния Тироглифий концепция. sneaky2.gif

http://nauka.bg/foru...?showtopic=8006

Ето отново картата и тук. Единствено бих се осмелил да преименувам теорията на Тироглиф като Централноафриканска теория за произхода на прабългарите. tooth.gif

post-4986-007127300 1296070952_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Предлагам, вместо разни разходки из азиатските чукари, да се организира научна експедиция до Африка под надслов "Истинската прародина", и самоотвержено се наемам да поема ръководството й. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аз още на 28 октомври 2009 г. плахо дадох прощъпулника на така добре развитата от доблестния Тироглифий концепция. sneaky2.gif

http://nauka.bg/foru...?showtopic=8006

Ето отново картата и тук. Единствено бих се осмелил да преименувам теорията на Тироглиф като Централноафриканска теория за произхода на прабългарите. tooth.gif

post-4986-007127300 1296070952_thumb.jpg

Е вие току подхвърляхте по нещо за африканския ни произход, но поради предубеденост и пристрастие не смеехте да го признаете открито. :biggrin:

Според мен все пак началото е в Северна Африка, а централноафриканските топоними (които със сигурност са засвидетелствани много векове по-късно) вероятно са резултат от последвалото разселване на българите - едни в Азия, други в Европа, трети навътре в Африка, нещо като първообраз на историята със синовете на Кубрат. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ето един красноречив български топоним в Африка, за подкрепа на новата теория. Защото какво е една теория без доказателствен материал:

http://bongo-bongo.com/Documents/Upper_East_Ghana_districts.bmp

Виждате - имаме цяла област Bolgatang/r/a в източна Гана:))))

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Абе цяла Африка я пишеме прародина направо, така следващата стъпка към доказването на теорията, че хомо сапиенс произлиза от прабългарите ще може да види по-бързо и ясно бял свят :)

Надявам се нашите православни събратя (и кръвни сащо така - извинявам се щях да пропусна да подчертая) етиопците ще ни съдействат да проучим региона.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Абе цяла Африка я пишеме прародина направо, така следващата стъпка към доказването на теорията, че хомо сапиенс произлиза от прабългарите ще може да види по-бързо и ясно бял свят ...

Боя се, че ако беше авейлъбъл, добрият стар Арманд оБолг щеше остро да ти възрази, че хомо сапиенс произлиза от арменците.tooth.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Понеже някои участници във форума, изненадани от истината за българския произход, ме питат в лични съобщения дали цитирам точно текста на Анонимния хронограф, тук го давам и в оригинал. Който не вярва, да го свери с изданията или със самия ръкопис, съхраняван в Австрийската национална библиотека, сигнатура 3416.

Ziezi ex quo Vulgares. Nomina provinciarum eorum sunt hec: Egiptus; Ethiopia que respicit Indiam; et alia Ethiopia, unde prodit fluvius Rubrus qui respicit contra orientem; Thebaidis; Libia que extenditur usque ad Cyrinem quae est Penthapolis; Marmarices; Syrthes, Nascimenia, Tautamei; Libya Lectimagna quae extenditur usque ad Syrtia minus; Nomidia; Masyris; [hi Scitopolim quae est in terra Salem Chanaan in regione Sichem iuxta civitatem Salem, ubi regnavit Melchisedech sacerdos altissimi]; et Mauritanea que extenditur usque ad Herculis statuam.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Предлагам, вместо разни разходки из азиатските чукари, да се организира научна експедиция до Африка под надслов "Истинската прародина", и самоотвержено се наемам да поема ръководството й. :)

Ето тука е слабото място на теорията, много е дива и бедна тая Африка, дето се вика - от трън на на глог. Не може ли да потърсим на запад, в Америка....

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

И на юг в Антарктида?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

На мен ми стана твърде любопитен един детайл, който не беше доразвит по-нагоре, а именно - докъде са стигнали древните българи на юг в Африка?

В енциклопедията на братя Данчови (съжалявам, но не помня точната страница; потърсете на буквата Б) се споменава, че те са имали тесни контакти със зулусите.

Някакви исторически и/или археологически извори подкрепят ли това твърдение?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ето тука е слабото място на теорията, много е дива и бедна тая Африка, дето се вика - от трън та на глог. Не може ли да потърсим на запад, в Америка....

Ами разбира се, нямам нищо против, нали във връзка с теорията ще трябва да се проучват и европейските и американските библиотеки и музеи. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами в най-южната част на Африка са живеели Бушмените - щом започват с Б немаш никакви грижи да се докаже, че произлизат от нас (ще вербувам тайно някой от автохтонните, антиславянските или тюркофилските сричколози във форума да го докаже).

А също така и най-огромната група народи в Субсахарска Африка се нарича Банту (от "бан" или "Баян" - сричколозите да кажат)

Редактирано от Warlord
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Понеже някои участници във форума, изненадани от истината за българския произход, ме питат в лични съобщения дали цитирам точно текста на Анонимния хронограф, тук го давам и в оригинал. Който не вярва, да го свери с изданията или със самия ръкопис, съхраняван в Австрийската национална библиотека, сигнатура 3416.

Ziezi ex quo Vulgares. Nomina provinciarum eorum sunt hec: Egiptus; Ethiopia que respicit Indiam; et alia Ethiopia, unde prodit fluvius Rubrus qui respicit contra orientem; Thebaidis; Libia que extenditur usque ad Cyrinem quae est Penthapolis; Marmarices; Syrthes, Nascimenia, Tautamei; Libya Lectimagna quae extenditur usque ad Syrtia minus; Nomidia; Masyris; [hi Scitopolim quae est in terra Salem Chanaan in regione Sichem iuxta civitatem Salem, ubi regnavit Melchisedech sacerdos altissimi]; et Mauritanea que extenditur usque ad Herculis statuam.

Добре, а защо тук го няма този текст?

post-4986-097717400 1296073363_thumb.jpg

http://www.tertullia...enerationis.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Заговор, разбира се!

А тъй като се изясниха историческите корени, мисля за съдебни искове срещу колониалните сили. Взели са ни земите и са ги точили десетилетия наред! Искам процент!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Добре, а защо тук го няма този текст?

post-4986-097717400 1296073363_thumb.jpg

http://www.tertullia...enerationis.htm

Защото изворът е нагло манипулиран чрез безразборно разместване. Числата показват действителната поредност на текста в ръкописа. Зиези е 77. Потърси 78-90 (някъде по-горе е) и ще видиш, че текстът е точно този, който съм дал.

P.S. За недоверчивите - така изглежда текстът в неманипулирано издание:

post-5121-022795600 1297207298_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

И така, ето какво е написано в този основополагащ за българската история текст:

"Зиези, от когото са българите. Имената на техните области са: Египет; Етиопия, която е обърната към Индия; и другата Етиопия, откъдето тръгва Червената река, която е обърната на изток; Тебаида; Либия, която се простира чак до Кирена, която е Пентаполис; Мармарика; Сирта, Насцимения, Тавтамеите; Либия Лектимагна (т. е. от град Лептис Магна), която се простира до Малка Сирта; Нумидия, Масирис; [те живеят в Скитополис, който е в земята Салем Ханаан в областта Сихем при град Салем, където царува Мелхиседек, жрец на Всевишния;] (тази фраза е очевидна интерполация в текста) и Мавритания, която се простира чак до стълба на Херкулес (Гибралтарския пролив)".

Защо ли това сведение за североафриканската прародина на българите се укрива, след като то намира блестящо потвърждение и в един домашен извор, а именно т. нар. "Български апокрифен летопис", представляващ едно от малкото оригинални исторически съчинения на средновековната българска литература?

"И тогава след него се намери друг цар в българската земя, детище, носено в кошница 3 години, на което се даде име Испор цар; той прие българското царство. И този цар създаде велики градове: на Дунава Дръстър град; създаде велик презид от Дунава до морето, той създаде и Плиска град. И този цар погуби голямо множество измаилтяни. И този цар насели цялата Карвунска зема, и бяха прочее преди това етиопци (и оубо бѣхоу прѣждє єθїопи)."

Тази област е друга, не е африканската Етиопия. От първия текст това става ясно, защото е казано, че "Етиопия,... е обърната към Индия". От предходното пък на изречението за Зиези изречение разбираме, че българите са били съседи на гримнософистите. Следователно, уважаеми Tyroglyphos, търсете прародината, а съответно и областта "Етиопия", някъде в съседство с днешна Индия, а не в Африка. Ако не бяха споменати гримнософистите, щяхме да се чудим за коя Етиопия става въпрос, но в този случай нямаме избор и трябва да предпочетем азиатската.

Вторият извор следва информацията на първия, без да твърдя, че я копира. Така или иначе не е ясно дали авторът на "Български апокрифен летопис" има предвид африканската или азиатската Етиопия.:)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"(ръкописът е изготвен в началото на ХVІ в. в Нюрнберг, а понастоящем се съхранява в Австрийската национална библиотека)"

този ръкопис в крайна сметка от 16 ти век ли е или от 4 ти?

Защото има огромно значение.

Редактирано от miroki
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

За да си спестя усилията да пиша, ето тук доволно ориентиращи сведения за другата Етиопия.

http://protobulgarians.com/Statii%20za%20prabaalgarite/Ethiopi%20i%20gimnosofisti-novo.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За да си спестя усилията да пиша, ето тук доволно ориентиращи сведения за другата Етиопия.

http://protobulgaria...ofisti-novo.htm

Виждам, че г-н Иван Танев Иванов следи редовно БГ наука и ползва и мои стари постове оттук.biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...