Отиди на
Форум "Наука"

Възникване на Живота


Recommended Posts

  • Мнения 392
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Каква роля изпълняват намерените вещи - нямам идея.

е аз мога да ти кажа. Както и всеки, който има и минимални познания по тракология.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според мен и зороастризма е висша религия.Лично мнение по-скоро обаче.

има зрънце истина в това. така тръгва по времето на ахеменидите.

Зороастризмът всъщност е далечният близнак на исляма. Негов огледален образ в миналото.

Но понеже не успява да се наложи като висша религия на сириакската цивилизация, идва нов духовен опит, този на исляма.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ето моя статия по въпроса

Ислямът и Шумер

част 1.

Към 8 в.пр.н.е в Близкия изток издъхва старата шумерска цивилизация. Една войнствена държава изпъква на преден план в споменатото общество – Асирия. Докато Асирия в предните векове е била в тила на цивилизацията си, бранейки я от външните варвари, към 8 в. пр.н.е обръща оръжието си към свои, и се разширява на запад и изток. На изток включва в границите си варварските племена от Загрос, а на запад анексира две чужди цивилизации – египетската, и сириакската. Последните две жертви са покорени с цената на огромни жертви – цели племена са пленени и разселени из пуснинята. В условията на разюздания асирийски милитаризъм на Саргон и Тиглат Пилезер започват мъките и духовните търсения на близкоизточните народи, които намират своя край с раждането на исляма. Това е търсене, продължило над 1 200 години, често е сменило посоката си, но винаги преследва една обща цел – да прогони нашественика.

Асирия в крайна сметка е унищожена от народи, които сама е покорила по-рано, в 606 г. пр.н.е, когато се създава Нововавилонската империя на Новохудоносор. Вавилонците обаче следват асирийския пример и отново депортират покорени народи, като евреите, чак в сърцето на империята си.

Асирийските и вавилонските ужаси не свършват, докато не доведат до създаването на вътрешен пролетариат, който философски е еднакъв с елинския. По-късното включване на сириакската цивилизация в елинската води до раждането на християнството на база на юдаизма, сегашното включване на сириаксакта цивилизация в шумеро-вавилонската води до раждането на юдаизма на база на по-стара примитивна религия. Всъщност, християнството и юдаизмът изглежда са философски съвременни и равнозначни в този дух на мисли, защото са реакции на два последователни етапа в живота на две общества.

В тези процеси виждаме да излиза парещата дилема за благата и агресивната реакция на поробителя. Цялата последвала история на Близкия изток е лутане между тези две крайности в стремежа да се отблъсне нашественика. Висшата религия на сириакската цивилизация – юдаизмът –се ражда в Сирия към 7 в. пр.н.е като реакция на асирийските произволи и терор, сред еврейските племена, бъхтани на собствен терен от асирийското млатило, и достига зрелост към 6-5 пр.н.е във Вавилон от наследниците на първите, останали без корен. Това е втори опит на еврейството да реагира на насилието чрез религиозно прозрение, след като Мойсей откликва на египетския плен чрез религиозна инициатива.

Очевидно е, че при последователните религиозни реакции на сириакския вътрешен пролетариат при включването му първо в шумерската, после в елинската цивилизация, има тесен паралел. В първия случай поробеното общество ражда юдаизма, във втория – християнството.

Но отклик на асирийско-вавилонското завоевание идва не само от сириакската цивилизация. Такъв дават и варварските народи от изтока, от Загроските твърдини, които асирийците включват в империята си горе-долу по същото време, когато включват и евреите. Именно под напора на асирийското оръжие Заратустра получава откровенията си. Докато завзетите варвари от Рим намират духовна утеха в религия, открита от близкоизточните им братя, а не правят своя такава, загроските варвари създават маздаима. Очевидно е, че неговото духовно откритие е отклик на асирийското предизвикателство. Така или иначе, зороастризмът и юдаизмът се срещат като равни в тяхната зрялост.

част 2.

Когато асирийският призрак изчезва и е заместен с универсалната държава на сириакския свят –Нововавилонската империя, юдаизмът и маздаизмът се състезават за привилегията да дарят цивилизацията си с универсална висша религия в условията на универсална държава, както християнството и юдаизмът се състезават за същото в рамките на Римската империя.

Това обаче не става, защото Нововавилонската империя се оказва краткотрайна. Към 539 г.пр.н.е тя е дадена на перси и миди. Тази нова Ахеменидска империя е политически персийска, но културно сириакска. Отново се отварят перспективи маздаизъм и юдаизъм да се ползват от услугите на Ахеменидска персия и да станат висши религии на цивилизацията си. Но съдбата отново прави неочакват обрат. Само двеста години след Дарий, бярното нахлуване на македонския завоевател разбива сириакската универсална държава много преди да е изиграла ролята си.

В този миг двете висши религии, които при Ахеменидите се разпространяват мирно, се отклоняват от пътя си гибелно, и заменят присъщите си религиозни функции с политическа роля като реакция от македонското нахлуване.

В този миг сириакската цивилизация си поставя отново старата цел – да изтласка нашественика, елинската цивилизация. И двете религии – юдаизъм и маздаизъм – стават поборници чрез войнствен милитаризъм всяка на свой терен. Юдаизмът в тази ситуация се превръща във войнствено политическо движение, което към 2 век вече е повалено от Рим.

Към 2-3 в. н.е маздазмът поема същата роля в твърдините отвъд Загрос. В монархията на Сасанидите той намира по-мощно оръжие в антиелинския си поход, отколкото юдаизмът намира в хилавите царства на Макавеите, и сасанидите постепенно изтощават Рим. Но дори и така сасанидите не са в състояние да изгонят нахлулия в 4 в.пр.н.е елинизъм от Африка и Азия и накрая плащат толкова тежко, колкото и евреите затова, че са се сложили в услуга на едно политическо начинание. Днес перси и евреи са вкаменелости, реликти от древна религия, които живеят парализирано, здраво сплотени от вярата си, която е загубила общочовешкия си призив и посланията си към цялото човечество, и е станала израз на войнствен национализъм.

Вклиняването на елинската цивилизация в сириакската не само отклонява тези висши религии от правилния път, но и ги разцепва. След трансформацията на юдаизма и маздаизма в изрази на политическа опозиция и фундаментализъм, сириакският рилигиозен гении реагира на елинското нахлуване не със сила, а с благост. Раждат се християнството и митраизмът.

част 3.

Християнството, което е едниственото, успяло да заплени завоевателя на цивилизацията си, обаче, се разцепва на три. Католическо-православната църква, която веднага след победата си над Рим, сключва съюз с елинизма, и става елинистична; като отговор това провокира появата на несторианството и монофизитизма, които са събудените сили на сириакския войнстващ гении, и които подемат наново подемат агресивната роля на зороастризма и юдазима преди тях, в изтласкването на елините. И се провалят.

Ортодоксалната Римоконстантинополска църква, била в началото блага реакция и опит чрез добро да отхвърли елинизма, след успеха си в това начинание, влиза в съюз с него, и прави завой на 360 градуса. Това провокира повторен опит на цивилизацията, създала я за това – сириаксакската – да опита наново да отблъсне елините, този път с агресия. Какъв е съюзът на Църквата с Рим? На Изток църквата става послушен инстумент на държавата на Юстиниан. И на изток, и на запад, християнството усилено се елинизира и латинизира, пропива се с културата на нашественика. Изразява се в термините на елинската философия. И най-лошото – и на запад, и на изток, в християнството нахлува най-отличителната черта на елинския свят – политеизмът. Това предателство събужда сириаксата цивилизация отново на бой в опит със сила да отблъсне елините. Провалът на монофизити и несториани е сходен с този на евреи и маздаисти.

Два последователни опита обаче не водят войнстващите агресивни сириакски опоненти на елинизма до отчаяние. Следва трети опит и той е успешен. Окончателно задачата да се отблъснат физически елините от Близкия опит е постигната чрез друга източна религия – ислямът поваля най-сетне Римската империя и я отблъсква от Близкия изток и Северна Африка и най-сетне снабдява с универсална Църква реконструираната универсална държава на сириаската империя – халифата на Абасидите – която е копие на Ахеменидска Персия.

част 4.

Няколко генерални извода се налагат от това експозе.

1. Близкоизточните народи, принадлежащи към сириакската цивилизация, или варвари, реагират на последователните насилствени включвания в чужди цивилизации – шумеро-вавилонска, египетска и елинска, чрез създаването на шест религии – юдаизъм, маздаизъм, християнство, несторианство, монофизитизъм и ислям. Всички те имат една обща цел – да отблъснат нашественика.

2. Всички те са лутания между две крайности – благата реакция и бурния милитаризъм в борбата си с агресора. Изрази на благата реакция са юдаизмът и маздаизмът в Ахеменидска Персия до битката при Гавгамела, както и християнството. Агресивен отклик са юдаизмът при Макавеите, маздаизмът при Сасанидите, монофититизмът, несторианството и ислямът.

3. Тези, които реагират с агресия, в началото се провалят – това са юдеи, зороастрийци, монозити, несториани, защото превръщат религиите си в инстумент на политически идеал, и така ги лишават от общочовешко послание. Принизяват ги до чист национализъм.

4. Единствената агресивна реакция в отблъскването на агресора е ислямът, който успява, защото не става национална религия, а запазва универсалния си характер в условията не на местно царство като това на Сасаниди или Макавеи, а на универсална реконструирана държава в лицето на Абасидския халифат, който е възкръсналана Ахеменидска Персия.

5. Ислямът се появява, след като християнството прави рязък завой, и вместо да унищожи елинската култура, след като триунфира над нея, я приема и влиза в съюз с нея. Най-ярката черта на елинизма у християнството е неговата политеичност. Това, което възниква като реакция срещу елинизма, се елинизира.

6. Това провокира нова реакция у сириакския свят, който вече не воюва с Рим, а с елинизираното християнство, като френетично отхвърля елинистичното у него, а именно политеистичността му.

7. Ако Ахеменидска Персия се беше запазила и отблъснала Александър, близкият изток щеше да се обедини религиозно чрез зороастризъм или юдаизъм, и постигайки задачата си да отхвърли елинския нашественик, нямаше да се роди нито християнство, нито ислям. Щеше да липсва стимул за това.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това, което на мен най ми се връзва го прочетох другаде, свързано е с древно по/знание за нашата същност и възможности(като хора), свързано е с Богинята Майка, Биковете и пр.

И според това, което съм чел, това може да е място за упражнения. Както залата е място за тренировки. Залата не е храм, макар да е важна за спортистите и треньорите; може да има уреди, скици и пр. И съвсем да не е гробница.

Sirius, това за могилата като зала за упражнение и за практикуване на духовни техники според мен е много близо до истината. В крайна сметка затова и не е някаква богато украсена, защото всъщност важното е какво прави човек вътре в себе си, какво състояние достига.

А видя ли презентацията "Ударното" просветление на Джил Болти Тейлър - една удивителна история:

. Това видео може да ти подскаже много неща.

Дясното ни полукълбо е напълно отдадено на настоящия момент. То е за "точно тук, точно сега." Дясното ни полукълбо мисли в картини и се учи кинестетично от движенията на телата ни. Информация под формата на енергия се влива едновременно от всички наши сетивни системи, а след това избухва в един огромен колаж от това как изглежда настоящия момент, какъв аромат и вкус има, как се усеща и как звучи. Аз съм енергийно същество, свързано с цялата енергия около мен, чрез съзнанието на дясното ми полукълбо. Ние сме енергийни същества свързани едно с друго - чрез съзнанието на десните ни полукълба - в едно човешко семейство. И точно тук, точно сега, ние сме братя и сестри, на тази планета, и сме тук, за да направим света едно по-добро място. И в този миг ние сме съвършени, ние сме цели и ние сме красиви.

Лявото ми полукълбо - нашето ляво полукълбо - е едно много различно място. Лявото ни полукълбо мисли линейно и методично. Нашето ляво полукълбо е изцяло отдадено на миналото и е изцяло отдадено на бъдещето. Лявото ни полукълбо е проектирано да вземе този огромен колаж на настоящия момент и да започне да избира детайли, още детайли и повече детайли за детайлите. След това то категоризира и организира цялата тази информация, асоциира я с всичко, което сме научили в миналото и проектира в бъдещето всички наши възможности. Лявото ни полукълбо мисли със средствата на езика. То е този непрекъснат мозъчен брътвеж, който свързва мен и моят вътрешен свят с външният ми свят. То е онзи малък глас, който ми казва, "Хей, трябва да си спомниш да вземеш банани на път за вкъщи. Трябват ми за утре."

То е онзи пресметлив ум, който ми напомня кога трябва да изпера. Но може би най-важното, то е онзи малък глас, който ми казва, "Аз съм. Аз съм." И веднага щом лявото ми полукълбо ми каже "Аз съм", аз се отделям. Ставам самостоятелен индивид, отделен от енергийния поток около мен и отделен от вас. И именно тази част от мозъка си загубих в сутринта на удара.

Редактирано от Sync
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Стимула за религиите е съвсем друг Алва. Стимула за приемането на религиите е вътрешен. И май ако някой народ е на зор, то по-скоро се мобилизира и се бие, от колкото да търси религия.

Всеки може да се отпусне и да си кара по течението/рутината, но ей ни на набиваме клавиатурите. И не от зор, а защото всеки търси някаква истина. Това не е от външен натиск.

Не. Стимулът за появата на християнство и ислям, е да се отблъсне елинизацията, настъпила с Александър.

На гръко-римските нашествия реагираш с бой. На боя с бой.

Но на елинската култура, която не налагат, с бой не може да реагираш. Реагираш с духовно усилие. На религията с религия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Висшите религии винаги се появяват при разпада на цивилизации от второ поколение.

този разпад може да бъде вътрешен, причинен от вътрешни фактори, а може да бъде и външен, породен от външна инвазия.

Каквито и да са причините, разпадът на цивилизацията причинява страдания, мъки и изпитания, на които се отговаря с духовно учение.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А будизма от какъв зор ... се е реализирал? Особено ако се има пред вид, че Буда бил и принц.

Всеки човек от малък се възпитава в някакви ценности и вярвания. Дори и на улицата да отрасне, пак ще има такива. Търсенето на религия (както му казваш) идва не от липсата на такава, а от неудовлетворението от своята.

Ако Алванизма ми предложи нещо повече от Сириусизма, аз ще приема Алванизма, няма за какво да търся нещо за да му се противопоставям.

там е въпросът, че при елинската инвазия в изтока, мъките и страданията, породени от това, не могат да намерят отговор нито у елинската религия, нито у съществуващите местни религии. Затова се търси нещо ново.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да. докъде според теб стигат войските на Александър?

А християнството е точно това - то увлича най-угнетените, като им дава нов смисъл, и надежда.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Всичко ново е добре забравено старо. Религиите имат общо начало.

fd8bc8687d540b99d38452f6e108b47e.jpeg

Кабир - Божествени поеми:

124839cad0558fd40914cbb5c5504c7b.jpg

eb61acb695e034868b1f1d7bf6acd6a6.jpg

Редактирано от Sync
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В резултат от инвазията на Александър Велики и малко по-късно римляните, гръко-римската цивилизация има контакт със всички други цивилизации от Стария свят - от Британските острови до Индия. Само Америка е пощадена от нейните влияния.

В резултат на това, елинската култура упражнява огромно културно влияние върху цивилизациите на Египет, Сирия, Персия, Индияр Китай и вавилон.

Ето, вие се чудите защо има толкова прилики между православието и будизма например - защо будистките манастири са си точно като православните

ами защото преди 2 400 години елинската цивилизация нахлува в Индия, достига контактната зона в Северна Индия, където се заражда хиндуизмът, и будизмът. От тази контактна зона, будизмът поема на изток и север, а хиндуизмът на юг.

С други думи - източните висши религии се появяват в резултат на александровата инвазия, и елинистичната културна вълна, заляла изтока.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Или казано с други думи

четирите висши религии, които днес владеят света - ислям, християнство, будизъм, махаяна,

са родени в резулатат на контактите, които има елинската цивилизация с цивилизациите на Изтока.

Те имат общ произход.

Християнството и ислямът се раждат като алтернативни отговори на сириакската, т.е близкоизточната цивилизация, срещу елинското нахлуване. Като първото е мирен отклик, а второто - воинстващ.

А пък махаяна и хиндуизмът са същите алтернативни отговори на индуската цивилизация спрямо елинското нахлуване в нея.

когато се познава историята, няма нужда от езотерика.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Те не остават дълго в Индия, но носят културни влияния, които се смесват с местните влияния.

Ти знаеш ли, че до ден днешен в Таджикистан, Кашмир, Киргизия, местните пастири пеят песни за Александър. Има дори негови наследници, или предполагаеми наследници от александровите колонисти и местни хора, от северна индия, чиито цар преди 3 години беше приет с държавни почести в македония.

представяш ли си какво впечатление прави появата на армия, идваща от 5 000 км, преди 2 400 години, ами това преобръща целия местен светоглед и оставя непроменим културен отпечатък.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Индуизмът е от преди Александър Велики.

индуизмът отпреди Александър е различен от този след него. Една с елинското нашествие се преобразува във висша религия.

Същото е и с будизма. Едва след Александър будизмът претърпява културна трансформация, която го превръща в махаяна.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нямам думи просто. Къде забравяте Индуизма, който е една от най-старите (ако не и най-старата) познати ни в наши дни религии.

55eaa65519a5f039f595d69fdd46cd0a.gif

a3ca7195eda02a3fd19dcedf0aa8e7ca.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

за моите приятели Сириус и Синк мисля, че следва да напиша пояснения на тези идеи, които и перди съм излагал, пък нека ако трябва те да се отделят в нова тема.

Контакти със елинската цивилизация след Александър Велики

В елинските представи на поколение след Александър, с него се скъсва с миналото и се слага началото на една нова епоха, толкова рязко, колкото и в съвременните западни представи преходът от Средновековие на идилия е маркиран с началото на Новото време след ВГО.

Македонският подвиг при покоряването на Ахеменидите в Персия е толкова възбуждащ, както и неговия аналог - свалянето на инките и ацтеките от испанските конкистадори.

И при Александър-Траян, и при Кортес и Писаро, има едно рязко нарастване на военното превъзходство и материална мощ спрямо покорените народи

което обаче не е съпроводено с нарастване на умствения хоризонт.

При откриването на митичната Индия, първо от войските на Александър, а след това от португалците

чувството на мощ идва от откриването и покоряването на чуждия свят.

Има и друг парарел между следалександровското елинско общество

и Западния свят след Великите географски открития.

Следалександровата елинска цивилизация се среща с египтичната, вавилонската, индичната, китаичната и сириакската цивилизации, и със всички други примитивни народи в Стария свят, който е бил познат тогава

така както Западът се среща с всички цивилизации и примитивни народи, които съществуват по негово време от 15 век досега.

Сега обаче има една съществена разлика.

Западната цивилизация, въздействайки върху целия свят, има два периода.

В първия период 15-18 век, тя осъществява едно комплексно въздействие, той озлъчва цялостната си култура - материална и духовна, върху цивилизациите, с които има досег, и този език не е съпроводен с успех (америкаските цивилизации са изтребени, а Япония и Китай се затварят пред чуждите мисионери)

Във втория период след 18 век западът контактува с остатъка от света със светски вариант на културата си, от който религията е извадена. Контактува технологично.

Няма такова разделение в историята на елинизма в изтока след Александър.

Това е така, защото елинизмът в духовно, т.е религиозно отношение, е беден, и излиза от религизоната си обвивка век и нещо преди Александър да се роди.

С други думи, елинската цивилизация от 3 век пр.н.е насетне контактува с Изтока не чрез религията си, а чрез светски вариант на културата си. И при срещите й с изтока, тя е духовно бедна, низша. Изтокът я превъзхожда.

В елинските души има глад за духовност. Отвратени от безгрижната неморалност и своенравност на капризните си варварски олимпийски богове, елините,

доведени от победоносните армии на александър до бреговете на Инд и върховете на Хиндукуш,

гледат със завист към привилегированите притежатели на източните по-висши религии,

но и осъзнават че са на практика измамени от своето лъжливо духовенство.

С две думи - при контакта си с изтока, Елинският свят осъзнава, че страда от духовен вакуум.

това ги прави особено възприемчиви към религиите на обществата, които са взели в плен на своята интелектуална, и военна плоскост.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Всичко това води до важни религиозни последици от агресивното елинско нахлуване и въздействие върху 6 други цивилизации.

Първата цел на македонските, а след това и на римските, агресори, е икономическата експлоатация на техните жертви.

Имат и претенции, че разпространяват елинската култура, които обаче не са искрени.

На неелинска земя, на 5 000 км от дома, в Персия, Индия, под хиндукуш, се създават градове държави от елини, колонисти. тази политика е подена особено активно от самия Александър и се води без прекъсване 4-5 века по-късно та чак до император Адриан.

това сравнително доброжелателно разпространение на елинската култура не е толкова забележително, колкото нейното доброволно имитиране от страна на местното неелинско население. В резултат елинската цивилизация след александър прави завоевания на земи, които никога не е окупирала.

Развитието на елинското изкуство и философия в Кушанската държава, наследила Бактрийската империя край Хиндукуш,

развитието на елинската култура и философия при сасанидите и абасидите, наследили селевкидите,

дават жътва много след като елинските инвазии са затихнали.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде, хайде, alvassareiro :). Може да не знаеш за Индуизма, за Ведите, за Упанишадите... Може да ме знаеш, че известни гръцки философи са се учили от египетските жреци, а гръцката култура е в голяма степен заемала от тракийските знания и постижения. Къде ги писа елините създатели на религиите по света :tooth:. Да, развивали са науките, разпространявали са идеите, създавали са и те нови - но всичко е надграждане върху солидната основа от Тракия, Египет и Близкия Изток. И дума не може да става за някакво влияние върху създаването на будизма. По-скоро обратното - гърците са почерпили знания от много други народности, и след това вече са започнали да ги развиват и разпространяват - естествено вече от свое собствено име, все едно всички тези знания са елински :).

Редактирано от Sync
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

манджа с грозде стана тая тема. От 'произхода на живота', па през Старосел, забихте към цивилизаторската роля на Александър Македонски. Евала, те това е спам и тролене. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не знам от какво са се учили елините,

точно това казах и аз - елините, сравнени с източните народи, са духовно бедни, низши

и са лапали духовна храна донасита.

но въпросът не е това. Въпросът е, че

при и след контакта на египет, вавилон, юдея, персия, индия,

местните религии, духовно по-висши

но интелектуално по-низши

дават духовност на елинизма, но взимат от него философски концептуализъм,

защото както знаеш философията не е религия, а начин да изразиш религията

и в резултат на това смесване на източна духовност

и елинска философия

се раждат 4 висши религии

християнство

ислям

хиндуизъм

махаяна

последните две след Александър прерастват от варварски, местни религии

във висши такива.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

във времето, когато индичната и елинската цивилизация влизат в допир, при нашествието на Александровите армии по долината на р. Инд,

първото, т.е индичното общество, е на път да влезе в етап на универсална държава, и и доминиращото й малцинство от дълго време реагира на предизвикателството на разлагането със две философски школи - джайнизмът и будизмът,

но това са философски школи, не религии, така както неоплатонизмът, сократ,аристотел развиват философски школи, не религиозни учения.

обаче в индия вътрешният пролетариат, демек обикновения отруден и измъчен народ, няма своя народна религия.

Будистът ашока разбира се се опитва да обърне елините от Бактрия в будизма, но това се случва векове по-късно, когато будизмът превзема със щурм Бактрия.

Разбира се, това не се случва, преди будизмът на първите последователи на Буда, да претърпи изключителна метаморфоза, и да се превърне в новата висша религия МАХАЯНА, създадена в 3 в.н.е.

Махаяна е наистина нова религия, толкова радикално различна от ранния будизъм, че е много по-сходна с кусните брахманични религии.

Рядко се съзнава каква радикална, напълно нова промяна претърпява будизмът след елинското нашествие, когато в първите векове от новата ера разцъфва новият му дух.

Атеистичното, студено и отричащо душата философско учение, създадено от Буда, проповядващо пътя към личното спасение, което проповядна абсолютно пренебрежение и апатия към живота и прелонение към паметта на човека-създател

се тренсформира в нова, чудесна висша религия, с върховен Бог и цял антураж от безброй светци, религия силно набожна, силно церемониална и клерикална и с идеал за всеобщото спасение на всичко живо чрез божията милост, не чрез самоунижожение, а чрез вечен живот.

Рядко в историята на религиите има такъв радикален прелом между новото и старото в рамките на общото, което все пак претендира за общ произход от същия религиозен създател.

Толкова за будизма преди и след Александър.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...