Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Юли 3, 2014 Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Юли 3, 2014 Тук също трябва да има подобна тема, че някой нововъведения се изчерпват с два реда, ако не задълбаем, а само за толкова цяла тема не е нужно да се отваря. Първото за което се сещам - Електричество от топлина може да захранва мощна електроника - Термоелектрически генератор може да направи танковете и фамилните миниванове по-енергийно ефективни, чрез превръщането на отпадната топлина в електричество. GMZ energy били демонстрирали модул даващ 200 W електричество от дизелов танк. По грубите и сметки това значи над киловат топло, но танковете греят още повече. 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител Шпага 2009 Публикува Юли 3, 2014 Потребител Report Share Публикува Юли 3, 2014 Преди време тук -- http://www.google.bg/url?url=http://www.economy.bg/home/view/12524/Top-10-na-naj-perspektivnite-tehnologii-prez-2014&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ei=9A-1U7LBHqel0wW_6IFQ&ved=0CBIQFjAA&usg=AFQjCNEVg8uOVMhXc-d3tm9Gu65s8aaakw -- прочетох и за тази чудесия: "Монитори без екрани През 2013 секторът отчете бурно развитие, а много компании направиха значими пробиви в областта. Миналата година учени от Масачузетския технологичен институт (MIT) създадоха прототип на цветен холографски екран. Устройството има резолюция, съпоставима с тази на класически телевизор. Друг начин за създаване на монитор без екран е чрез проектиране на изображенията директно върху ретината на човешкото око. В дългосрочен план технологиите могат да позволят предаването на визуална информация директно към мозъка." Но не намерих никаква допълнителна информация и така си останах с неразбирането, удивлението и глуповатия поглед Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Юли 3, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Юли 3, 2014 Шпага, виж - 3D образ Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Септември 8, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Септември 8, 2014 Първият гъвкав графен базиран дисплей Става въпрос за готов продукт. Разработен от Cambridge Graphene Centre (CGC) и Plastic Logic. Дисплеят е електрофоретичен с активна матрица каквито са в електронните четци (книги), но вместо стъклена подложка се използва пластмаса. Графенът пък се ползва като прозрачен проводник - по-прозрачен е от метален филм получен с разпрашване и е по-гъвкав от керамични материали като индиево калаен оксид. Електрониката на дисплея /матрицата/ е направена при под 100°С, като се изплзват органични тънкослойни транзистори (OTFT) на Plastic Logic. За този прототип е използван слой от електрофоретични капсули, но в бъдеще могат да се вграждат органични светодиоди (OLED) или течни кристали. Резолюцията е 150 dpi (точки на инч) Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Септември 8, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Септември 8, 2014 http://phys.org/news/2014-09-graphene-based-flexible.html Пак забравих да посоча източник Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Септември 11, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Септември 11, 2014 Без повече напукани стъкла на смартфони http://www.technologyreview.com/photoessay/530656/no-more-cracked-smartphone-glass/ http://www.technologyreview.com/news/530556/sapphire-screens-would-test-apples-manufacturing-and-design-skills/ Става въпрос за използване на сапфир (според мен корунд щото е безцветен) - Al2O3. Когато е червен е рубин, когато е син или с друг цвят - сапфир. Корунд е когато е безцветен, може би и като има включени разни други окиси /говорим за минерала/. Та технологията се състои в "ламиниране" - поставяне на такъв слой в-ху стъклото. Ейпъл се цели в технологията не знам патентована ли е. Засега на последния Айфон само стъклото на камерата е такова, щото все пак е скъпо. Първият линк е по-интерсен, направо си е за отделна темa - как се прави.. 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител Drake 811 Публикува Септември 24, 2014 Потребител Report Share Публикува Септември 24, 2014 Японската корпорация Obayashi обяви планове за изграждане на действащ космически асансьор до 2050 г. Съоръжението ще се издига до 96 000 километра в Космоса и ще бъде в състояние да транспортира хора и товари на много по-ниски цени в сравнение с изстрелваните от Земята ракети. Конструкторите обясняват, че използването на космическа совалка за превоз на товар струва 22 000 долара за килограм, докато космическият асансьор на „Обаяши” ще прави доставки на цена около 200 долара за килограм. Пътуването с него ще продължава седем дни в едната посока, като крайната дестинация ще бъде специално конструирана за целта станция. Изграждането на космическия асансьор ще даде възможност малки ракети да се приютяват и изстрелват от площадки в Космоса. Така ще отпадне нуждата от зареждането им с огромни количества гориво, необходими за преодоляване на земното притегляне. Проектът е твърде амбициозен и на този етап не са налични всички необходими технологии за осъществяването му, но от компанията се надяват, че напредъкът във въглеродната нанотехнология ще им помогне за постигането на целта. В начинанието си японците ще разчитат на местни учени, както и на международно сътрудничество. http://www.abc.net.au/news/2014-09-21/japanese-construction-giants-promise-space-elevator-by-2050/5756206 Japanese construction giant Obayashi announces plans to have a space elevator up and running by 2050 By North Asia correspondent Matthew Carney Updated Mon at 1:27pmMon 22 Sep 2014, 1:27pm PHOTO: The space elevator will transport people and cargo at a fraction of the cost of Earth-based rockets.(Obayashi Corporation) RELATED STORY: Andy Thomas says Australia ideal for space tourism base RELATED STORY: Company offers wedding day blast into space MAP: Japan Once the realm of science fiction, a Japanese company has announced they will have a space elevator up and running by the year 2050. If successful it would revolutionise space travel and potentially transform the global economy. The Japanese construction giant Obayashi says they will build a space elevator that will reach 96,000 kilometres into space. Robotic cars powered by magnetic linear motors will carry people and cargo to a newly-built space station, at a fraction of the cost of rockets. It will take seven days to get there. The company said the fantasy can now become a reality because of the development of carbon nanotechnology. "The tensile strength is almost a hundred times stronger than steel cable so it's possible," Mr Yoji Ishikawa, a research and development manager at Obayashi, said. "Right now we can't make the cable long enough. We can only make 3-centimetre-long nanotubes but we need much more... we think by 2030 we'll be able to do it." Universities all over Japan have been working on the problems and every year they hold competitions to share and learn from each other. A team at Kanagawa University has been working on robotic cars or climbers. Professor Tadashi Egami said tension on the cable will vary depending on height and gravity. "We're studying what mechanisms are needed in order to ascend at differing altitudes and the best brake system," Mr Egami says. A major international study in 2012 concluded the space elevator was feasible but best achieved with international co-operation and Mr Ishikawa from Obayashi agreed. "I don't think one company can make it, we'll need an international organisation to make this big project," he said. Experts said the space elevator could signal the end of Earth-based rockets which are hugely expensive and dangerous. Using a space shuttle costs about $22,000 per kilogram to take cargo into space. For the space elevator, the estimate is about $200. Constructing the space elevator would allow small rockets to be housed and launched from stations in space without the need for massive amounts of fuel required to break the Earth's gravitational pull. It is also hoped the space elevator could help in solving the world's power problems, by delivering huge amounts of cheap solar power or storing nuclear waste. It would also be a boon for space tourism. Obayashi is working on cars that will carry 30 people up the elevator, so it may not be too long before the Moon is the next must-see tourist destination. PHOTO: Obayashi says it may not be too long before the moon is the next must-see tourist destination. (Obayashi Corpo 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Октомври 5, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Октомври 5, 2014 Инженери от ЛТУ (Лапенрантски ТУ) са направили първият чиито навивики са от прежда от въглеродни нанотръби. Нвивките в електродвигателите се правят от мед, който е вторият най-добре проводящ метал. С използването на въглеродни нанотръби ефективността ще се увеличи знаително, поради по-малката маса и по-високата проводимост на нанотръбите в сравнение с медта http://www.lut.fi/web/en/news/-/asset_publisher/lGh4SAywhcPu/content/id/356127 Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Октомври 5, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Октомври 5, 2014 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yze1IWq9IwQ Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 7, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 7, 2014 Тези дни - 6-8 Ноември, има изложение на БГ изобретателите в НДК - http://www.sibulgaria.org/ , мраморно фоайе, както разбирам. Който желае... Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 10, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 10, 2014 Бионична птица Дрон с форма на птица (и така лети). Управлява с с блутуут, който поддържа 100 м, за а се управляра робоптицата от смартфон или таблет. Приложението за Андроид вече е пуснато, не вявам iOS да изостанат. [media= Цитирай Link to post Share on other sites
Глобален Модератор Last roman 11626 Публикува Ноември 10, 2014 Глобален Модератор Report Share Публикува Ноември 10, 2014 пощенските гълъби пак са в играта 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 10, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 10, 2014 Но роботизирани 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Глобален Модератор Last roman 11626 Публикува Ноември 10, 2014 Глобален Модератор Report Share Публикува Ноември 10, 2014 в крак с времето Цитирай Link to post Share on other sites
Глобален Модератор КГ125 5638 Публикува Ноември 12, 2014 Глобален Модератор Report Share Публикува Ноември 12, 2014 (edited) Кратка, но изключително важна: КАЦАНЕ НА КОМЕТА ЗА ПРЪВ ПЪТ В ЧОВЕШКАТА ИСТОРИЯ Историческо събитие в космонавтиката и в човешката технологична история се случи днес, около 18:10 ч. българско време. Сондата Philae (Фила), пусната от космическия кораб Rosetta, успешно се приземи на кометата “67P” или още „Чурюмов – Герасименко“, кръстена на открилите я съветски астрономи Светлана Герасименко и Клим Чюрумов през 1969 г. Автоматиката на сондата е изпратил следното съобщение в Twitter: "Кацане! Новият ми адрес е: 67P!" https://twitter.com/Philae2014/status/532564514051735552 Пряко онлайн излъчване от Европейската космическа агенция: http://new.livestream.com/accounts/362/events/3544091 Сондата изпраща сигналите си с 28.20 мин., а космическият кораб Rosetta се е намирал на 22.5 км. от кометата в момента на изстрелването на сондата. Сондата е кръстена на остров „Фила“ в Нил, потопен при строежа на Асуанския язовир, а участъкът на кометата, където е извършено кацането носи името „Агликия“, като е кръстен на островът в Нил, приютил различни културни ценности, преди това находящи се на о-в Фила. Ще бъде определен химическият състав на кометата, като и ще се търси изображение на ядрото й и изменението на активността й. Ст.н.с. Алексадър Блохин, от Института по астрофизика на Академията на науките на Таджикистан и съпруг на откривателката Светлана Герасименко, съобщава, че с неголяма пробивна сонда ще бъдат взети проби от дълбочина 2 м. от повърхността на кометата, както и реалния й атмосферен състав. На 511 000 000 км. от земята, сондата ще установи десет радиоспектрометри, в опит да се провери дали теорията за това, че комети са „докарали“ водата на Земята и така са сложили началото на живота на планетата ни. Корабът Rosetta е изстрелян преди 10 г. и оттогава е изминал 6 400 000 000 километра по много сложна траектория. Отделянето на сондата бешее потвърдено от Космическия операционен център в Дармщат, Германия около 10:03 централно европейско време. Имайки предвид забавянето на сигналите от предавателя на „Розета“ от около 28 минути и 20 секунди да достигнат до земята, то същинското разделяне е станало в 9:35. Спускането към повърхността на комета 67П/Чуруюмов-Герасименко отне 7 часа, като сондата „използва“ това време за да направи измервания на средата около кометата. Един от научните пробиви на 21 век се извършва пред очите ни. Велимир Макавеев, по материали от: http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/Rosetta/Rosetta_and_Philae_separation_confirmed http://newsru.com/world/12nov2014/kometa.html http://new.livestream.com/accounts/362/events/3544091 Редактирано Ноември 12, 2014 от КГ125 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител rumcaiz 514 Публикува Ноември 19, 2014 Потребител Report Share Публикува Ноември 19, 2014 Водородната Toyota с цена 48 000 евро Това ли е началото? 1 Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 19, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 19, 2014 Не е лошо, но водородната инфраструктура не е достатъчно развита все още. За Япония не знам. Всякакви методи за домашно получаване ще оскъпят карането и ще "компенсират" печалбата от по-високото КПД ако изобщо има такава. Не виждам пречка да направят горивни клетки на метан, LPG... От керамичните, вискктемпературни, дето горят и въглерода. Ще има емиии на CO2 но пъти по-малко от ДВГ със същатата мощност. Ихфраструктурата е налична, няма да се наложи да свикваме с нови опасности и да се учим тепърва как да работим с водород. Да не говорим, че водород във резервоар ще съхрани доста по-малко енергия от метана за равни обеми. Осен ако не е втечнен, но никой няма да разреши ползването на този метод за широка употреба Цитирай Link to post Share on other sites
Глобален Модератор Last roman 11626 Публикува Ноември 19, 2014 Глобален Модератор Report Share Публикува Ноември 19, 2014 карайте си електромобилите /Tesla/ както го правят в Норвегия: Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител Drake 811 Публикува Ноември 19, 2014 Потребител Report Share Публикува Ноември 19, 2014 Аеций, като гледам цената на Тесла, модел S в Белгия (64490 euro), това май няма да е много скоро. А иначе Audi обявиха, че са създали технология за произвоство на синтетичен дизел, при това само от въздух и вода ... http://wot.motortrend.com/1411_audi_creates_synthetic_diesel_out_of_just_air_and_water.html 2 Цитирай Link to post Share on other sites
Глобален Модератор Last roman 11626 Публикува Ноември 19, 2014 Глобален Модератор Report Share Публикува Ноември 19, 2014 то технологии много, ама трудно се пробива петролният монопол. След 50-60 години, като се поизчерпят количествата му, тогава иновациите в тази област ще станат актуални. Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 19, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 19, 2014 + И от мен за новината, но синтетичното гориво не е нещо непознато. Позволявам си да забележа веднага слабостите: - Суровината я има, но трябва и електроенергия. На съответната цена, след което 1 киловатчас енергия получена от двигателя ще струва няколко пъти (над 6-8 примерно) по-скъпо. В тази насока няма нужда да се копае ако се ползва ДВГ; електромобилите ще станат по-изгодни; - Енергията трябва да дойде отнякъде и ако не се овладее термоядрния синтез или не се разрастнат атомниите централи имамe проблем. Ако се сметне мощността на на номиналната моюност на транспортните средста ползващи гориво (или пък консумираната енергия) в една страна и се съпостави с енергията консумирана от другите отрасли, може да се окаже, че транспортът е доста енергоемък отрасъл. Пример - еди мини ВЕЦ с 1000 МВ инсталирана мощност няма да нахрани камион с 300 кс, освен ако последния не е на ток Без това немалка част от тока идва от ТЕЦ, което почти означава, че нищо не правим ползвайки такова гориво - в случай че целта е да избегнем зависимостта от изкопаемите горива. Възобновяемите източници пък имат нисък добив. Пример - един мини ВЕЦ от 1 MW (1000 KW) нама да осигури енергията за един камион над 300 кс Тоест - посоката е към по-ефективни коли и това са електромобилите Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител rumcaiz 514 Публикува Ноември 27, 2014 Потребител Report Share Публикува Ноември 27, 2014 Водородната Toyota с цена 48 000 евро Това ли е началото? И Volkswagen представи водороден модел Почна се... Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Ноември 27, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Ноември 27, 2014 Е то се почна ама... Водородът малко по-трудно се намира от електроенергия. Цитирай Link to post Share on other sites
Потребител rumcaiz 514 Публикува Ноември 27, 2014 Потребител Report Share Публикува Ноември 27, 2014 Преди 100 год и петролът се намираше трудно, нямаше рафинерии, нямаше вериги бензиностанции... Цитирай Link to post Share on other sites
Модератор Инженерни науки Joro-01 2822 Публикува Декември 2, 2014 Author Модератор Инженерни науки Report Share Публикува Декември 2, 2014 И един андроид от Тошиба, максимално наподобяващ жив човек. Работата му е да общува / комуникира с хора http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=izH08FB2mxU Фембот да го наречем Цитирай Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Напиши мнение
Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.