Отиди на
Форум "Наука"

Кратки новини - технологии


Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки

Тук също трябва да има подобна тема, че някой нововъведения се изчерпват с два реда, ако не задълбаем, а само за толкова цяла тема не е нужно да се отваря.

Първото за което се сещам - Електричество от топлина може да захранва мощна електроника - Термоелектрически генератор може да направи танковете и фамилните миниванове по-енергийно ефективни, чрез превръщането на отпадната топлина в електричество. GMZ energy били демонстрирали модул даващ 200 W електричество от дизелов танк. По грубите и сметки това значи над киловат топло, но танковете греят още повече.

18453fe6-acf2-4c2f-afba-7ea1b8b05337-140

0699d09c-83e1-46b1-8df2-fb8e0d692039-140

Link to post
Share on other sites
  • Мнения 153
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Популярни мнения

Само се  опитвам  да поясня написаното по-горе. Ясно е, че знаеш за силиций, кварц, филтри  и още много други. Ако не беше, няма да има начин да се разберем. При лазерите може би при комбинирани п

Жоро, това, дето си го написал е вярно, но написаното в статията "re-absorbed and re-emitted as visible"  не е. Погълнатите фотони могат да се преизлъчат, но не и като по-кратковълнови, а  само със съ

За малко да "изпуснем" сравнително добра новина: http://nauka.offnews.bg/news/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B8_7/%D0%97%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%B1%D0%B5-%D1%82%D1%80%D1%

Posted Images

  • Потребител

Преди време тук -- http://www.google.bg/url?url=http://www.economy.bg/home/view/12524/Top-10-na-naj-perspektivnite-tehnologii-prez-2014&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ei=9A-1U7LBHqel0wW_6IFQ&ved=0CBIQFjAA&usg=AFQjCNEVg8uOVMhXc-d3tm9Gu65s8aaakw -- прочетох и за тази чудесия:

"Монитори без екрани
През 2013 секторът отчете бурно развитие, а много компании направиха значими пробиви в областта. Миналата година учени от Масачузетския технологичен институт (MIT) създадоха прототип на цветен холографски екран. Устройството има резолюция, съпоставима с тази на класически телевизор. Друг начин за създаване на монитор без екран е чрез проектиране на изображенията директно върху ретината на човешкото око. В дългосрочен план технологиите могат да позволят предаването на визуална информация директно към мозъка."

Но не намерих никаква допълнителна информация и така си останах с неразбирането, удивлението и глуповатия поглед :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
  • 2 месеца по късно...
  • Модератор Инженерни науки

Първият гъвкав графен базиран дисплей

Става въпрос за готов продукт. Разработен от Cambridge Graphene Centre (CGC) и Plastic Logic. Дисплеят е електрофоретичен с активна матрица каквито са в електронните четци (книги), но вместо стъклена подложка се използва пластмаса. Графенът пък се ползва като прозрачен проводник - по-прозрачен е от метален филм получен с разпрашване и е по-гъвкав от керамични материали като индиево калаен оксид. Електрониката на дисплея /матрицата/ е направена при под 100°С, като се изплзват органични тънкослойни транзистори (OTFT) на Plastic Logic. За този прототип е използван слой от електрофоретични капсули, но в бъдеще могат да се вграждат органични светодиоди (OLED) или течни кристали. Резолюцията е 150 dpi (точки на инч)

firstgraphen.gif

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Без повече напукани стъкла на смартфони

http://www.technologyreview.com/photoessay/530656/no-more-cracked-smartphone-glass/

http://www.technologyreview.com/news/530556/sapphire-screens-would-test-apples-manufacturing-and-design-skills/

Става въпрос за използване на сапфир (според мен корунд щото е безцветен) - Al2O3. Когато е червен е рубин, когато е син или с друг цвят - сапфир. Корунд е когато е безцветен, може би и като има включени разни други окиси /говорим за минерала/. Та технологията се състои в "ламиниране" - поставяне на такъв слой в-ху стъклото.

Ейпъл се цели в технологията не знам патентована ли е. Засега на последния Айфон само стъклото на камерата е такова, щото все пак е скъпо. Първият линк е по-интерсен, направо си е за отделна темa - как се прави..


sapphire.demo_.2_02_1.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Японската корпорация Obayashi обяви планове за изграждане на действащ космически асансьор до 2050 г.

Съоръжението ще се издига до 96 000 километра в Космоса и ще бъде в състояние да транспортира хора и товари на много по-ниски цени в сравнение с изстрелваните от Земята ракети. Конструкторите обясняват, че използването на космическа совалка за превоз на товар струва 22 000 долара за килограм, докато космическият асансьор на „Обаяши” ще прави доставки на цена около 200 долара за килограм.


Пътуването с него ще продължава седем дни в едната посока, като крайната дестинация ще бъде специално конструирана за целта станция. Изграждането на космическия асансьор ще даде възможност малки ракети да се приютяват и изстрелват от площадки в Космоса. Така ще отпадне нуждата от зареждането им с огромни количества гориво, необходими за преодоляване на земното притегляне.


Проектът е твърде амбициозен и на този етап не са налични всички необходими технологии за осъществяването му, но от компанията се надяват, че напредъкът във въглеродната нанотехнология ще им помогне за постигането на целта. В начинанието си японците ще разчитат на местни учени, както и на международно сътрудничество.

http://www.abc.net.au/news/2014-09-21/japanese-construction-giants-promise-space-elevator-by-2050/5756206

Japanese construction giant Obayashi announces plans to have a space elevator up and running by 2050
By North Asia correspondent Matthew Carney

Updated

Mon at 1:27pmMon 22 Sep 2014, 1:27pm

Once the realm of science fiction, a Japanese company has announced they will have a space elevator up and running by the year 2050.

If successful it would revolutionise space travel and potentially transform the global economy.

The Japanese construction giant Obayashi says they will build a space elevator that will reach 96,000 kilometres into space.

Robotic cars powered by magnetic linear motors will carry people and cargo to a newly-built space station, at a fraction of the cost of rockets. It will take seven days to get there.

The company said the fantasy can now become a reality because of the development of carbon nanotechnology.

"The tensile strength is almost a hundred times stronger than steel cable so it's possible," Mr Yoji Ishikawa, a research and development manager at Obayashi, said.

"Right now we can't make the cable long enough. We can only make 3-centimetre-long nanotubes but we need much more... we think by 2030 we'll be able to do it."

Universities all over Japan have been working on the problems and every year they hold competitions to share and learn from each other.

A team at Kanagawa University has been working on robotic cars or climbers.

Professor Tadashi Egami said tension on the cable will vary depending on height and gravity.

"We're studying what mechanisms are needed in order to ascend at differing altitudes and the best brake system," Mr Egami says.

A major international study in 2012 concluded the space elevator was feasible but best achieved with international co-operation and Mr Ishikawa from Obayashi agreed.

"I don't think one company can make it, we'll need an international organisation to make this big project," he said.

Experts said the space elevator could signal the end of Earth-based rockets which are hugely expensive and dangerous.

Using a space shuttle costs about $22,000 per kilogram to take cargo into space. For the space elevator, the estimate is about $200.

Constructing the space elevator would allow small rockets to be housed and launched from stations in space without the need for massive amounts of fuel required to break the Earth's gravitational pull.

It is also hoped the space elevator could help in solving the world's power problems, by delivering huge amounts of cheap solar power or storing nuclear waste.

It would also be a boon for space tourism.

Obayashi is working on cars that will carry 30 people up the elevator, so it may not be too long before the Moon is the next must-see tourist destination.

Link to post
Share on other sites
  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Инженерни науки

Инженери от ЛТУ (Лапенрантски ТУ) са направили първият чиито навивики са от прежда от въглеродни нанотръби. Нвивките в електродвигателите се правят от мед, който е вторият най-добре проводящ метал. С използването на въглеродни нанотръби ефективността ще се увеличи знаително, поради по-малката маса и по-високата проводимост на нанотръбите в сравнение с медта

http://www.lut.fi/web/en/news/-/asset_publisher/lGh4SAywhcPu/content/id/356127

Link to post
Share on other sites
  • 1 месец по късно...
  • Модератор Инженерни науки

Тези дни - 6-8 Ноември, има изложение на БГ изобретателите в НДК - http://www.sibulgaria.org/ , мраморно фоайе, както разбирам. Който желае...

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Бионична птица

Дрон с форма на птица (и така лети).

Управлява с с блутуут, който поддържа 100 м, за а се управляра робоптицата от смартфон или таблет. Приложението за Андроид вече е пуснато, не вявам iOS да изостанат.

[media=

Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

Кратка, но изключително важна:


КАЦАНЕ НА КОМЕТА ЗА ПРЪВ ПЪТ В ЧОВЕШКАТА ИСТОРИЯ

Историческо събитие в космонавтиката и в човешката технологична история се случи днес, около 18:10 ч. българско време. Сондата Philae (Фила), пусната от космическия кораб Rosetta, успешно се приземи на кометата “67P” или още „Чурюмов – Герасименко“, кръстена на открилите я съветски астрономи Светлана Герасименко и Клим Чюрумов през 1969 г. Автоматиката на сондата е изпратил следното съобщение в Twitter: "Кацане! Новият ми адрес е: 67P!" https://twitter.com/Philae2014/status/532564514051735552

Пряко онлайн излъчване от Европейската космическа агенция: http://new.livestream.com/accounts/362/events/3544091

Сондата изпраща сигналите си с 28.20 мин., а космическият кораб Rosetta се е намирал на 22.5 км. от кометата в момента на изстрелването на сондата. Сондата е кръстена на остров „Фила“ в Нил, потопен при строежа на Асуанския язовир, а участъкът на кометата, където е извършено кацането носи името „Агликия“, като е кръстен на островът в Нил, приютил различни културни ценности, преди това находящи се на о-в Фила.

Ще бъде определен химическият състав на кометата, като и ще се търси изображение на ядрото й и изменението на активността й. Ст.н.с. Алексадър Блохин, от Института по астрофизика на Академията на науките на Таджикистан и съпруг на откривателката Светлана Герасименко, съобщава, че с неголяма пробивна сонда ще бъдат взети проби от дълбочина 2 м. от повърхността на кометата, както и реалния й атмосферен състав.

На 511 000 000 км. от земята, сондата ще установи десет радиоспектрометри, в опит да се провери дали теорията за това, че комети са „докарали“ водата на Земята и така са сложили началото на живота на планетата ни.

Корабът Rosetta е изстрелян преди 10 г. и оттогава е изминал 6 400 000 000 километра по много сложна траектория.

Отделянето на сондата бешее потвърдено от Космическия операционен център в Дармщат, Германия около 10:03 централно европейско време. Имайки предвид забавянето на сигналите от предавателя на „Розета“ от около 28 минути и 20 секунди да достигнат до земята, то същинското разделяне е станало в 9:35.

Спускането към повърхността на комета 67П/Чуруюмов-Герасименко отне 7 часа, като сондата „използва“ това време за да направи измервания на средата около кометата.

Един от научните пробиви на 21 век се извършва пред очите ни.

Велимир Макавеев, по материали от:

http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/Rosetta/Rosetta_and_Philae_separation_confirmed

http://newsru.com/world/12nov2014/kometa.html


http://new.livestream.com/accounts/362/events/3544091

Редактирано от КГ125
Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Не е лошо, но водородната инфраструктура не е достатъчно развита все още. За Япония не знам. Всякакви методи за домашно получаване ще оскъпят карането и ще "компенсират" печалбата от по-високото КПД ако изобщо има такава.

Не виждам пречка да направят горивни клетки на метан, LPG... От керамичните, вискктемпературни, дето горят и въглерода. Ще има емиии на CO2 но пъти по-малко от ДВГ със същатата мощност. Ихфраструктурата е налична, няма да се наложи да свикваме с нови опасности и да се учим тепърва как да работим с водород. Да не говорим, че водород във резервоар ще съхрани доста по-малко енергия от метана за равни обеми. Осен ако не е втечнен, но никой няма да разреши ползването на този метод за широка употреба

Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

карайте си електромобилите /Tesla/ както го правят в Норвегия:

1625581_10152348218399952_72235720724687

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Аеций, като гледам цената на Тесла, модел S в Белгия (64490 euro), това май няма да е много скоро. А иначе Audi обявиха, че са създали технология за произвоство на синтетичен дизел, при това само от въздух и вода ...

http://wot.motortrend.com/1411_audi_creates_synthetic_diesel_out_of_just_air_and_water.html

Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

то технологии много, ама трудно се пробива петролният монопол. След 50-60 години, като се поизчерпят количествата му, тогава иновациите в тази област ще станат актуални.

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

+ И от мен за новината, но синтетичното гориво не е нещо непознато.
Позволявам си да забележа веднага слабостите:
- Суровината я има, но трябва и електроенергия. На съответната цена, след което 1 киловатчас енергия получена от двигателя ще струва няколко пъти (над 6-8 примерно) по-скъпо. В тази насока няма нужда да се копае ако се ползва ДВГ; електромобилите ще станат по-изгодни;
- Енергията трябва да дойде отнякъде и ако не се овладее термоядрния синтез или не се разрастнат атомниите централи имамe проблем. Ако се сметне мощността на на номиналната моюност на транспортните средста ползващи гориво (или пък консумираната енергия) в една страна и се съпостави с енергията консумирана от другите отрасли, може да се окаже, че транспортът е доста енергоемък отрасъл. Пример - еди мини ВЕЦ с 1000 МВ инсталирана мощност няма да нахрани камион с 300 кс, освен ако последния не е на ток

Без това немалка част от тока идва от ТЕЦ, което почти означава, че нищо не правим ползвайки такова гориво - в случай че целта е да избегнем зависимостта от изкопаемите горива. Възобновяемите източници пък имат нисък добив. Пример - един мини ВЕЦ от 1 MW (1000 KW) нама да осигури енергията за един камион над 300 кс


Тоест - посоката е към по-ефективни коли и това са електромобилите

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

И един андроид от Тошиба, максимално наподобяващ жив човек. Работата му е да общува / комуникира с хора

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=izH08FB2mxU


Фембот да го наречем

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...