Отиди на
Форум "Наука"

САЩ VS Русия Авиация


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело

Прихващачи

Тук всичко е просто. В САЩ няма такива самолети нито на въоражение, нито се проектират. В Русия на въоражение е МиГ-31 и някакъв митичен МиГ-41 в разработка за когото не се знае практически нищо.

Височинен разузнавач.

Тук също всичко е елементарно. Русия никога не е имала, няма и не се проектира такъв самолет. В САЩ нещата са малко по сложни. Знаменития SR-71 Черен дрозд вече е пенсиониран поради старост и не лети. Разработва се безпилотната му замяна SR-72, който по слуховете трябва да развива 6М скорост. Подробностите за този проект разбира се са секретни и засега не знаем какво ще представлява.

Изтребители за завоюване на превъзходство във въздуха.

Това са най мощните и най боеспособните самолети въобще. При американците най добрия самолет се явява F-22. Този самолет се явява най модерния и боеспособен самолет на света, но както винаги има лъжица катран в кацата с меда. Това е огромната и непосилна цена на този самолет. Той се явява твърде скъп и за поддръжка- дори и за бездънния американски бюджет.

Негов аналог в Русия се явява Су-57, който върви по неговия път и вместо среден, мощен, но сравнително евтин самолет както беше замислен се развива по пътя на „надебеляване“ и съответно увеличаване на цената. По всичко изглежда, че Су-57 ще надмине по мощ F-22 и и ще стане най мощния и боеспособен самолет в света. За това има твърде просто обяснение. F-22 e много по ранна разработка, а поради заоблачната си цена така и не е модернизиран кардинално. От друга страна Су-57 е съвременна разработка и може изначално да се възползва от всички съвременни достижения на науката.

Другия голям проблем на F-22 е малкия му брой (този проблем засега не стои пред Су-57, тъй като той още не е постъпил масово на въоражение). Тъй като няма как да се произведат повече машини американците се опитват да решат този проблем по друг начин. Те запазиха по стария модел тежък изтребител F-15C Eagle стоящ на въоражение от края на 70 те години. Въпреки постъпването на въоражение на F-22 стария Орел си остана „работния кон“ в американската авиация поради значително по малката си цена и по голям брой. От друга страна Орела за времето си е бил най мощния и боеспособен изтребител, който и днес може да се състезава с по младите си аналози като Су-27, Тайфун, Рафал.

Времето естествено взема своето и F-15C банално стареят и съвсем скоро над половината от тези самолети ще трябва да бъдат пенсионирани. Такава една постановка естествено е напълно неприемлива за американските ВВС. Тъй като разработката на нова машина е твърде дълга, а възобновяването на производството на F-22 твърде скъпо е взето решение да се възобнови производството на F-15. Тук става въпрос за модернизирания F-15CX. Този самолет е квалифициран като поколение 4++. Някой аналитици считат, че разликата между него и машината от 70 те е толкова голяма, че това е едва ли не нов самолет. Други обаче настояват, че един самолет колкото и да бъде модернизиран не може да надскочи поколението си и заложените при проектирането ограничения.

В Русия ситуацията е подобна. Су-27 който се явява пряк аналог на F-15C макар и по млад също доживява последните си години. При това руските машини категорично отстъпват на американските, тъй като поради тежките години след разпада на СССР така и не са модернизирани сериозно. Днес, вече в предпенсионна възраст тяхната модернизация пък съвсем е изгубила смисъл. Аналог на F-15CX, но вече постъпил на въоражение се явява руския Су-35- дълбока модернизация на Су-27. Който от двата самолета е по добър е тежък въпрос най който се очаква тепърва да се разгарят ожесточени спорове от диванните аналитици.

Морска авиация.

Тук навремето американците решиха да се изхитрят и вместо да разработят нова машина модернизираха силно своите доказани F/A-18 Hornet в F/A-18E/F Super Honet. Логиката беше проста. Стършела се явяваше най мощния и боеспособен морски изтребител и няма нужда се разработва напълно нова машина, но може да бъдат спестени пари. Тази стратегия се оказа правилна. Новите-стари супер стършели и досега са ненадминати.

В Русия техен аналог се явява Су-33, вариант на Су-27. Тези машини днес са с безвъзвратно остаряло БРЕО (Бордово Радио Електронно Оборудване), а заради по малко от 20 машини няма смисъл да се хвърлят пари за модернизация. Освен това, Су-33 макар и да не са толкова износени както Су-27 също се намират в предпенсионна възраст. За другия тип руски морски изстребители ще стане дума по късно.

Ударни машини

Днес САЩ разполагат само с един тип такъв самолет и това е F-15E Strike Eagle вариант на изтребителя F-15C. Макар и малко по млад от своя брат този самолет също се намира на предела на своя живот и много скоро ще бъде пенсиониран. Желаейки да спестят пари американците не разработват нов самолет, а възобновяват производството му, като той ще е вариант на новия F-15CX под индекса F-15EX.

В Русия негов аналог е Су-30СМ. Освен това Русия има старите Су-24, които буквално всеки момент се очаква да бъдат снети от въоражение поради силно напреднала възраст. Су-30СМ е с вече остаряла конструкция и БРЕО и поради това отстъпва, макар и не катастрофално на новия F-15CX. Друг руски самолет е Су-34. Това е сравнително нов самолет, при това напълно съпоставим с F-15CX. Неговото БРЕО отстъпва частично, но не е проблем да бъде модернизирано, тъй като конструкцията и годините го позволяват.

Леки изтребители.

Това е твърде условна категория, в която са сведени всички самолети които са по леки от F-15.

САЩ днес разполагат с няколко такива машини F-35, F/A-18E/F и F-16. Доста сложен е въпроса къде да бъде поставен варианта F-35D, дали при изтребителите или при морските. При това се очаква в разумна перспектива F-35 да замени напълно F-16. Със Стършела обаче нещата са по други, има машини произведени след 2010 за които би било грях да се пенсионират толкова скоро. По всичко изглежда, че флота има намерение поне 20 години да експлоатира съвместно Светкавици и Стършели.

В миналото F-16 e бил разглеждан като „момче за всичко“. Той е трябвало да допълва F-15C, но това никога не се случва, тъй като броя на Орлите се оказва достатъчен за войните с ниска интензивност които води САЩ. Поради това пепелянките са преквалифицирани като ударни машини и реално допълват F-15E. Още от самото си създаване новите F-35 Lightning са замислени по скоро като ударни машини, а не толкова като изтребители, макар да могат да се използват и като такива. Светкавицата днес се явява самолета със много добро БРЕО, който е наистина многофункционален и може да служи както като изтребител за завоюване на превъзходство във въздух (където естествено отстъпва на по тежките си събратя като F-15CX и F-22), така и като ударен.

Русия. Днес в Русия има МиГ-29 от старите модификации които са даже не в пенсионна, а в след пенсионна възраст и се очаква скоро да бъдат снети от въоражение. Има и не голямо количество по нови МиГ-29СМТ, които могат още да служат, а също и нови МиГ-29К- корабна версия- най нови и с най съвършено БРЕО от всички МиГ-29. Очаква се, че този самолет за дълго ще стане опората на корабната авиация. Освен тях формално на въоражение е и МиГ-35, който се явява сухоземен вариант на МиГ-29К. По всичко изглежда, че Русия е тръгнала по пътя на САЩ и вече не смята леките изтребители за достатъчно боеспособни в съревнование с по тежките си събратя. МиГ-35 се приемат на въоражение в хомеопатични количества за да се спаси от фалит РСК МиГ, а и за да се продават по добре в чужбина, тъй като както е добре известно не се гледа с добро око на машини, които не са постъпили на въоражение в страната която ги произвежда. Появяват се слухове, че е започнала разработката на нов проект под името ЛФМС, но какво ще представлява той и дали въобще ще бъде завършен е сложен въпрос, на който ще отговори бъдещето.

Тук трябва да се подчертае, че БРЕО на МиГ-29К/МиГ-35 отстъпва на F-35.

Штурмовици

Американците имат вече доста старите А-10, а руснаците не по младите Су-25. Тези машини сами по себе си не са лоши, и всяка е добра по своему и макар, че се различават твърде много са в един и същи клас. Нито САЩ, нито Русия разработват нови проекти и като се има предвид предпенсионната възраст и двете машини скоро се очаква и двете страни да останат без такъв клас машини. Очаква се тяхната роля да бъде поета от леките изстребители, които постепенно от машини за завоюване на превъзходство във въздуха ще бъдат напълно преквалифицирани в ударни.

…20 години по късно…

По това време последните МиГ-31БМ вече ще са покойници, а не е ясно какво ще стане с програмата МиГ-41.

При тежките изтребители F-22 ще доживяват последните си дни и САЩ ще останат само с F-15CX. Русия ще разполага със Су-57 и Су-35.

При ударните машини първите Су-30СМ и Су-34 вече ще бъдат пенсионирани поради напреднала възраст, а F-15CX ще са още млади.

Леките изтребители ще са доминирани от САЩ, тъй като техните F-35 ще са многобройни и млади, а в Русия ще доживяват последните си дни шепа МиГ-29/35. Тук за Русия остава надеждата в новия проект.

Тук ще направя една забележка. Докато американския F-16 беше многоцелеви и като такъв реално беше използван като „изтребител за бедни“ от американските съюзници, а от американските ВВС като ударен самолет, то при МиГ-29 това не можа да се получи. Той така и си остана чист изтребител който практически не е оптимизиран за ударни задачи.

И накрая малко история. През 70 те в САЩ е разработена концепцията за двата изтребителя- мощния и скъп F-15 и евтиния и многоброен F-16. СССР копира тази стратегия чрез големия Су-27 и малкия МиГ-29. Впоследствие, през 90 те САЩ преквалифицираха F-16 в ударна машина. Русия очевидно се опитва да копира и това, но се оказа невъзможно, кокто вече се каза МиГ-29 си остана „чист изтребител“. Може би поради това той не е долюбван днес и може би новия проект ЛФМС трябва да оправи ситуацията Ще поживеем, ще видим.

4K7YC7YYEVCK7I2WRZJHL7S2OU.JPG

руските-ВВС-1024x680.jpg

FA_18_Hornet_9a5f.jpg

Su34_crash_10.jpg

index.jpg

Su-35S-800x445.jpg

5cb44fae85600a665f454b35.jpg

mig-31bm.jpg

US_Navy_071203-N-8923M-074_An_F-A-18F_Super_Hornet,_from_the_Red_Rippers_of_Strike_Fighter_Squadron_(VFA)_11,_makes_a_sharp_turn_above_the_flight_deck_aboard_the_Nimitz-class_nuclear-powered_aircraft_carrier_USS_Harry_S._Truman.jpg

F-15E_Strike_Eagle.jpg

5a7b1f4df450ffc1268b459e.webp

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 50
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Концепцията е ясна. САЩ имат парите и правят ефективни и качествени, но скъпи самолети. Очевидно е, че руснаците заделят доста по-малко финансови средства в авиацията, все пак само щата Калифорния е с по-голямо БВП от цяла Русия, но никой не може да оспори руската инженерна мисъл.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Мнозинството от носителите на тази "руска инженерна мисъл" живеят и работят на Запад и то предимно в США. Не знам кой ще им проектира новите самальоти на Российка предвид този факт. Изобщо руснаците са изправени пред тежка финансова, демографска и социална криза, която ще ги елиминира почти напълно като регионална сила (регионална, щото отдавна вече не са световна) и въобще превъоръжаването им е последния проблем. Само и единствено в някои от бившите соц републики все още битува митът за някакво руско превъзходство във военно отношение. Още 10-15г. и дори и в БГ няма да има кой да ги разправя тези глупости.

  • Харесва ми! 5
  • Благодаря! 1
  • ХаХа 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Преди 1 минута, Airflow said:

Мнозинството от носителите на тази "руска инженерна мисъл" живеят и работят на Запад и то предимно в США. Не знам кой ще им проектира новите самальоти на Российка предвид този факт. Изобщо руснаците са изправени пред тежка финансова, демографска и социална криза, която ще ги елиминира почти напълно като регионална сила (регионална, щото отдавна вече не са световна) и въобще превъоръжаването им е последния проблем. Само и единствено в някои от бившите соц републики все още битува митът за някакво руско превъзходство във военно отношение. Още 10-15г. и дори и в БГ няма да има кой да ги разправя тези глупости.

Руска инженерна мисъл има, за разлика от българска. И колкото и да е пагубно положението при тях, бъдеще имат. И до 10-15 г определено ще са стъпили здраво и ще постигат успехи. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какво значи военно превъзходство? Може ли сега силния да унищожи слабия, без да бъде смъртоносно наранен? Не може! И слабия може да го направи по няколко различни начина. Слабият може да има 10000 точки на съпротива, повечето скрити, всяка от които е в състояние да направи пробив и сериозно разстройство на военната система на врага като цяло. Тогава силите се изравняват и предимството на високотехнологичните оръжия почти изчезва. Откриването, следенето и неутрализирането на толкова много точки на съпротива е невъзможно даже и със технологиите от следващото столетие.

    След едно взаимно нараняване, важен фактор става кой е по-устойчив на морално-политически срив. Историята показва, че разглезените от хубав живот са по-неустойчиви.

Във връзка с това, въобще не ми се гледа, чия летяща ютия била станала по-добра н т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 54 минути, Alexander000 said:

Руска инженерна мисъл има, за разлика от българска. И колкото и да е пагубно положението при тях, бъдеще имат. И до 10-15 г определено ще са стъпили здраво и ще постигат успехи. 

Това са розови фантазии на комуноиди...пардон путаноиди.

До 15г. ако са се стопили само с 25% като население и с 50% като икономика трябва да дават курбан. Това се явява най-оптимистичния за тях вариант.

Link to comment
Share on other sites

Преди 54 минути, Airflow said:

Това са розови фантазии на комуноиди...пардон путаноиди.

До 15г. ако са се стопили само с 25% като население и с 50% като икономика трябва да дават курбан. Това се явява най-оптимистичния за тях вариант.

Това твоето е слабоумие и видими проблеми с личността водещи до ярък пример на простотия. Конфликта с реалността (който се наблюдава при теб), те кара да се радваш на чуждото нещастие.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Чудесно изложение. Предполагам ще има продължение за безпилотниците и бомбардировачите. 

Да споделя и моето мнение за след 20 години.

При американците е ясно, че гръбнака ще е Ф35, Ф22 ще го пенсионират дотогава. Ф18Е/Ф мисля, че още дълги години ще ги използват, по мое мнение самолета е много сполучлив. Ф15ЕХ/СХ смятам, че няма да се произвежат в големи серии, по-скоро очаквам да се появи безпилотен прехващач и тежък удрен безпилотник от типа на X47 но по-голям. При бомбардировачите Б21 и модернизирани Б1. Б2 е преклено скъп за експлоатация и мисля, че му изтича времето. Явно стелт технологията се оказва твърде скъпо удоволствие.

При руснацие е по-мъглява работата. МиГ-41 ще го има според мен. С огромната територия, която имат да защитават такъв самолета е жизнено необходим. Смятам, че няма да е някакво технологично чудо, по-скоро дълбоко развитие на МиГ-31 с нови двигатели и оборудване и повече композитни материали в планера и никакъв стелт. МиГ31БМ и сега си е много респектираща машина но ресурса им безвъзвратно изтича. Су57 вероятно ще го докарат до 120-150 бройки максимум. Новия лек изстребител на МиГ е малко загадка, определено имат нужда от такъв самолет и имат потенциала да го направят, въпроса е дали првилното лоби ще надделее. При ударните е ясно... с новопоръчаните 76 Су34М и модернизация на сегашните биха могли да докарат една бройка от 200 машини и заедно със стотина С70 да  си подсигурят достатъчно мощна ударна авиация. МиГ35 няма бъдеще, Су30СМД и Су35С съм на мнение, че ги произвеждат повече за да поддържат поточните линии, когато не произвеждат за експорт. Но поне едно 20-30 години ще останат в експлоатация. Ту160М2 не мисля, че ще стигне до планираните 50 броя, по-скоро го виждам 20-тина максимум, особенно ако ПАК–ДА излезе сполучлив. Ако не ги удари грандоманщината да започнат да строят самолетоносачи, каквито смятам, че изобщо не им трябват, палубна авиация няма да имат.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дали руските и американските ВВС са съпоставими като абсолютна бройка?!  Съдейки по данните от интернет руснаците имат потенциал сходен със страни като Франция, Великобритания, Италия, Южна Корея, Германия, Турция и Япония. Единствената разлика е наследената стратегическа авиация от СССР, но и там нещата са мътни.

Нека да сравним и какви са стратегиите/концепциите за война на САЩ и Русия, какви са възможностите за развръщане до границите на другата страна. Защото война не се води и печели от нечия "гениална" инженерна мисъл, а с логистиката.

Какво е положението с руската транспортна авиация, авиоцистерни, авиопреносими радарни системи (АУАКС и А-50/100)?

А какво ще е бъдещето зависи от много неща, най-вече от бройката на населението и икономиката. Все пак тея самолети трябва някой "гений" да ги измисли, друг да ги направи и трети да ги управлява и всичко това да се плати. И по тоя повод какво има в новините...

Цитирай

Президент России Владимир Путин заявил, что Россия нуждается в притоке новых граждан, особенно если речь идет о соотечественниках из-за рубежа, которые чествуют себя россиянами в широком смысле слова.

При этом российский лидер отметил, что экономике страны уже не хватает рабочих рук, а скоро этот дефицит станет еще заметнее. "Это становится реальным, серьезным ограничителем экономического роста в стране", - подчеркнул Путин.

В некоторых странах работа по привлечению кадров поставлена на серьезный, даже научный уровень. "И нам надо это сделать", - считает глава государства.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Френската, британската, германската и прочее европейски авиации не се явяват самодостатъчни. Те са годни единствено да гонят папуасите (ефимизъм за въоражени сили на страни от третия свят) които не разполагат с никакво или съвсем слабо ПВО. Другата им задача при сериозен конфликт е да помагат доколкото могат на американската авиация. В този смисъл сравнението на европейските авиации с американската, руската- та даже турската или китайската е некоректно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 19 часа, Alexander000 said:

Това твоето е слабоумие и видими проблеми с личността водещи до ярък пример на простотия. Конфликта с реалността (който се наблюдава при теб), те кара да се радваш на чуждото нещастие.

Това моето се нарича обективно мислене, а теб истината съвсем явно те боли, предполагам защото си с руско-монголоидна жилка. И не, не се радвам на нещастието на руснаците - по-скоро ги съжалявам, но предимно са ми безразлични. И това, че някои наивници имат проблем с приемането на реалността и са с лесно раними чувства, съвсем не е мой проблем.

За теб важи следната мисъл, Сашко-Чингиз хан: "Наивността у едно момче е тъпоумие у един мъж".

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 15 часа, ymgologanov said:

Чудесно изложение. Предполагам ще има продължение за безпилотниците и бомбардировачите. 

Да споделя и моето мнение за след 20 години.

При американците е ясно, че гръбнака ще е Ф35, Ф22 ще го пенсионират дотогава. Ф18Е/Ф мисля, че още дълги години ще ги използват, по мое мнение самолета е много сполучлив. Ф15ЕХ/СХ смятам, че няма да се произвежат в големи серии, по-скоро очаквам да се появи безпилотен прехващач и тежък удрен безпилотник от типа на X47 но по-голям. При бомбардировачите Б21 и модернизирани Б1. Б2 е преклено скъп за експлоатация и мисля, че му изтича времето. Явно стелт технологията се оказва твърде скъпо удоволствие.

 

 

Сравняваш ябълки с круши. F-35 не могат да заменят F-22, тъй като единия самолет се явява многоцелеви лек изтребител пригоден за удари по наземни цели, а другия тежък изстребител за завоюване на превъзходство във въздуха. Ако се стигне обаче до там, това ще е очевидна деградация, която ще свали нивото на американските ВВС до това на регионална държава. Това няма как да бъде допуснато поне според мен. Засега американците не разработват безпилотен прихващач, нито безпилотен ударен самолет. Като се има предвид колко време траеше разработката на самолети като F-22 и F-35 - от порядъка на 20 и повече години и експлоатацията на съвременните машини - от порядъка на 30-40 години, и като вземем предвид, че съвсем скоро започва производството на новия-стар F-15CX, то можем да предположим, че в близките десетилетия такива машини няма да се появят.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 5 часа, новорегистриран2 said:

Дали руските и американските ВВС са съпоставими като абсолютна бройка?!  Съдейки по данните от интернет руснаците имат потенциал сходен със страни като Франция, Великобритания, Италия, Южна Корея, Германия, Турция и Япония. Единствената разлика е наследената стратегическа авиация от СССР, но и там нещата са мътни.

Нека да сравним и какви са стратегиите/концепциите за война на САЩ и Русия, какви са възможностите за развръщане до границите на другата страна. Защото война не се води и печели от нечия "гениална" инженерна мисъл, а с логистиката.

Какво е положението с руската транспортна авиация, авиоцистерни, авиопреносими радарни системи (АУАКС и А-50/100)?

А какво ще е бъдещето зависи от много неща, най-вече от бройката на населението и икономиката. Все пак тея самолети трябва някой "гений" да ги измисли, друг да ги направи и трети да ги управлява и всичко това да се плати. И по тоя повод какво има в новините...

 

Доколкото разбирам, ти си привърженик на многомилионните армии- тип въоражен народ? На запад тази концепция е отхвърлена и се поддържа концепцията за малка професионална, но добре въоражена армия.

Колкото до икономиката. Мисля бях пускал една тема, къде развивах теорията, че днешната авиация е на път да повтори съдбата на флота от края на 19- началото на 20 век. Накратко- прекалено скъпи за да воюват. Да напомня, че по това време големите кораби струват астрономически суми, които никой не иска да рискува в бой в който не е уверен, че няма да ги изгуби. От друга страна тяхното отсъствие от флота го прави силно уязвим, тъй като те могат почти безпрепятствено да се разправят с корабите от по нисък клас.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 20 часа, Alexander000 said:

Това твоето е слабоумие и видими проблеми с личността водещи до ярък пример на простотия. Конфликта с реалността (който се наблюдава при теб), те кара да се радваш на чуждото нещастие.

Какво значи това?

"Руска инженерна мисъл има, за разлика от българска. И колкото и да е пагубно положението при тях, бъдеще имат"

България има бъдеще и мислещи хора, дори и да не ти харесва. Колкото и да сме олигархо-демокрация все пак има някакъв напредък в сравнение с минали години. В Русия ако следиш скорошни събития направиха промени в конституцията. На 1 Юли имаше референдум дали руския народ подкрепя тези промени. Само дето промените вече са одобрени и референдума е един вид "Харесва ли ви какво направихме с конституцията?" Една от промените занулява мандатите на министър-председателя - император Путин Великолепни. Естествено резултатите показват, че повече от 70% са "за" промените. Горкия руски народ мина от монархия, през комунизъм и стигна до олигархо-монархия. Алексей Навални сигурно си чувал кой е. Най-големият противник на Путин. Участието му в изборите е счетено за незаконно от руската държава... Но нека не задълбаваме офтопика. Темата е за авиация, не политика.

Редактирано от Sirene
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 5 часа, новорегистриран2 said:

Дали руските и американските ВВС са съпоставими като абсолютна бройка?!  Съдейки по данните от интернет руснаците имат потенциал сходен със страни като Франция, Великобритания, Италия, Южна Корея, Германия, Турция и Япония. Единствената разлика е наследената стратегическа авиация от СССР, но и там нещата са мътни.

 

 

Нека видим.

Германия разполага със 129 от 143 поръчани Тайфуни. Освен тях има и 68 Торнадо които са в пенсионна възраст и съвсем скоро ще бъдат снети от въоражение.

Франция разполага със 125 Миража, които са леки изстребители, при това голяма част от тях остарели и скоро ще се наложи пенсионирането им. Освен тях имат и 110 модерни и нови Рафал, но те също са от клас "по леки от F-15".

Великобритания разполага със 160 Тайфуна и сега приемат на въоражение F-35.

Както се вижда европейските страни имат твърде скромна номенклатура от бойни самолети, които макар и многоцелеви не могат да бъдат използвани за всичко постоянно.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ексюз. Но защо ли строи китай като луд наведнъж 2 самолето носача и не само тях ами и ледоколи? Съзтезанието за южният полюс е тръгналo....Северният е почти решен, с това освен САЩ/Искали са оферта за Греландия/, Руссия и Канада други много-много нямат какво да търсят там...Освен Китай, който навярно ще иска да пази контейрните си кораби....Ексюз.

Link to comment
Share on other sites

Преди 11 минути, Sirene said:

Но нека не задълбаваме офтопика. Темата е за авиация, не политика.

Ами то вие започнахте да си изкарвате комплексите, казвайки очевидни неща които всеки отдавна ги знае, без да се постараете дори да анализирате ситуацията. 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 8 минути, Sirene said:

 

България има бъдеще и мислещи хора, дори и да не ти харесва.

Като си казал, нека видим какво бъдеще има българската авиация.

В момента нашата авиация разполага с 15 "девствени" (в смисъл въобще не модернизирани) МиГ-29 които са в предпенсионна възраст. Освен тях имаме и 16 Су-25 също девственици за които е уреден ремонт за следпенсионна служба от някакво време, тъй като и те вече са пенсионери. Не е ясно какво става с нашите също в пенсионна възраст Ми-24. Очакваме закупуването на 8 (осем) F-16. В бъдеще евентуално може да купим още 8.

...или 20 години по късно...

Към 2040 със сигурност всички самолети останали от социализма ще са покойници. Първите F-16 ще бъдат доставени от 2024 до 2027 когато изтича договора. Тоест по това време ще разполагаме с 8 машини. В бъдеще (неизвестно кога-може би през 30 те- и дали) може да бъдат купени още 8. Според военните 16 машини е санитарния минимум при който може да се води подготовка на пилотите.

Link to comment
Share on other sites

Преди 5 часа, новорегистриран2 said:

Дали руските и американските ВВС са съпоставими като абсолютна бройка?!

Бъдещите войни ще бъдат не масови, а ограничени около стратегически обекти. Големите армии ще са ти нужни само и единствено, ако ще правиш инвазия. 

Голяма заблуда е, че руснаците пазят по-голяма територия от американците. Напротив, именно американците разполагат с колосална акватория в Тихият океан, да не говорим за съюзническият им дълг. А той е жизнено важен за оцеляването на техните съюзници. Дори в японската конституция до преди години пишеше, че нямат право да използват армията си защита (!) на собствените си територии.

Редактирано от Alexander000
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, Alexander000 said:

Ами то вие започнахте да си изкарвате комплексите, казвайки очевидни неща които всеки отдавна ги знае, без да се постараете дори да анализирате ситуацията. 

Приятел, виж кой първи почна да сравнява Русия с България. Много неуместна вметка беше това и няма какво се кокориш. Ако беше оставил темата да бъде между САЩ и Русия може би нямаше да получиш такива отговори.

@Frujin Assen , нямах предвид че българската авиация има кой знае какво бъдеще. Темата премина от военна насока към политическа. Точно за това само нахвърлях няколко неща за сегашната руска политика, за да покажа че Русия не е цвете за мирисане и до там. Както споменах навлизаме в офтопик. Не искам да отклонявам темата, за това спирам до тук.

Link to comment
Share on other sites

Преди 26 минути, Frujin Assen said:

Като си казал, нека видим какво бъдеще има българската авиация.

В момента нашата авиация разполага с 15 "девствени" (в смисъл въобще не модернизирани) МиГ-29 които са в предпенсионна възраст. Освен тях имаме и 16 Су-25 също девственици за които е уреден ремонт за следпенсионна служба от някакво време, тъй като и те вече са пенсионери. Не е ясно какво става с нашите също в пенсионна възраст Ми-24. Очакваме закупуването на 8 (осем) F-16. В бъдеще евентуално може да купим още 8.

...или 20 години по късно...

Към 2040 със сигурност всички самолети останали от социализма ще са покойници. Първите F-16 ще бъдат доставени от 2024 до 2027 когато изтича договора. Тоест по това време ще разполагаме с 8 машини. В бъдеще (неизвестно кога-може би през 30 те- и дали) може да бъдат купени още 8. Според военните 16 машини е санитарния минимум при който може да се води подготовка на пилотите.

Ти първо виж дали до тогава ще са останали хора в България, дали ще има кой да служи в авиацията. Защото да не се окаже, че на момента в който е дошъл и последният Ф-16, България вече да е демографически опустяла.

Редактирано от Alexander000
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 29 минути, Frujin Assen said:

Доколкото разбирам, ти си привърженик на многомилионните армии- тип въоражен народ? На запад тази концепция е отхвърлена и се поддържа концепцията за малка професионална, но добре въоражена армия.

Сачувай ме Боже!

Дори "малката професионална, но добре въоръжена армия" има нужда от силна икономика, която да й осигури нужното. А силната икономика има нужда от младо население, което да потребява, което да създава и от което да се попълват нуждите на ВВС с пилоти и наземен персонал.

Какво мислят на северозапад е от все по-малко значение, или пък на североизток. ;) Краят на историята го виждаме какво представлява.

Цитирай

Колкото до икономиката. Мисля бях пускал една тема, къде развивах теорията, че днешната авиация е на път да повтори съдбата на флота от края на 19- началото на 20 век. Накратко- прекалено скъпи за да воюват. Да напомня, че по това време големите кораби струват астрономически суми, които никой не иска да рискува в бой в който не е уверен, че няма да ги изгуби. От друга страна тяхното отсъствие от флота го прави силно уязвим, тъй като те могат почти безпрепятствено да се разправят с корабите от по нисък клас.

Има логика в думите ти, но си мисля, че това важи само за държави с ограничени икономически ресурси и застаряващо население - европейските, вкл. Русия. Китай, Индия, САЩ и пр. няма да имат подобен проблем в близките 2-3 десетилетия.

Цитирай

Нека видим.

Германия разполага със 129 от 143 поръчани Тайфуни. Освен тях има и 68 Торнадо които са в пенсионна възраст и съвсем скоро ще бъдат снети от въоражение.

Франция разполага със 125 Миража, които са леки изстребители, при това голяма част от тях остарели и скоро ще се наложи пенсионирането им. Освен тях имат и 110 модерни и нови Рафал, но те също са от клас "по леки от F-15".

Великобритания разполага със 160 Тайфуна и сега приемат на въоражение F-35.

Както се вижда европейските страни имат твърде скромна номенклатура от бойни самолети, които макар и многоцелеви не могат да бъдат използвани за всичко постоянно.

Руската авиация дали е по-различна като брой?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, Alexander000 said:

Защото да не се окаже, че на момента в който е дошъл и последният Ф-16, България вече да е демографически опустяла.

А между другото много известни  държави си съществуват и при 3 млн или 5 млн население, без да се притесняват че демографски щели да изчезнат. 

Link to comment
Share on other sites

Преди 39 минути, Sirene said:

Приятел, виж кой първи почна да сравнява Русия с България. Много неуместна вметка беше това и няма какво се кокориш. Ако беше оставил темата да бъде между САЩ и Русия може би нямаше да получиш такива отговори.

Малко ретроспекция няма да ти е излишна. 

Написах си аз един коментар, където напомних за руската инженерна мисъл. Но един комплексар реши да оспори този очевиден факт сменяйки темата, от авиация на демография. Не съм против (все пак всички аспекти трябва да се разглеждат), ама все пак темата беше за авиацията. А що се отнася до вметката за България, то това беше в отговор @Airflow, на когото явно не му е интересна текущата тема. 

Крайно неуместно беше да се оспорва неоспоримата руска инженерна мисъл, от българин чиято Родина не произвежда нищо друго освен вафли Боровец.

 

Редактирано от Alexander000
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...